Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

ACR - sectia AUTOVEHICULE ISTORICE
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Treaba cea mai nasoala la un autovehicul istoric, e ca trebuie sa faci itp-ul la RAR, unde nu stiu cum o rezolvi cu noxele Din propriile mele experiente, ITP urile la RAR au fost lejere, desi au fost si corecte. Cu noxele e mai complicat, nu stiu la cate Oltcituri ies noxele in parametrii. Cred că autovehiculele istorice nu mai sunt controlate la noxe. Mai multe detalii ne poate da jgr1001, cand are timp. ITP-ul se face la orice statie itp, doar omologarea ca vehicul istoric se face la RAR pe baza certificatului de la Retroclub.
George Hermenean a scris:Cu noxele e mai complicat, nu stiu la cate Oltcituri ies noxele in parametrii.


La mine au iesit de fiecare data. In speta acum cand am CO-ul de 2 ori mai mic decat scrie la carte: 0.5% parca. Ai catalizator pe Oltcit?? Aceleas cifre dar in alta ordine ( 5,0%) ITP valabil doar la RAR: http://www.retromobil.ro/ce-trebuie-sa-stim-despre-vehiculele-istorice.php
http://retromobil.ro/docs/Regim_juridic_vehicule_istorice.pdf Fara catalizator. Nu-i pe injectie. Smecheria este interesanta doar daca posesorul, de Oltcit in cazul nostru, doreste neaparat sa aiba masina cu certificat de vehicul istoric, daca facem un calcul suma de bani cheltuiti cu acele cotizatii anuale, taxe de inscriere, este oarecum egala cu taxa de mediu, impozite anuale, sau taxa de drum. Pentru Oltcit eu trebuie sa platesc 312 eur timbrul de mediu, 35 lei impozitul anual, aproximativ 100-150 lei asigurarea si ceva taxa de drum lunara, sau la 6 luni , pentru ca iarna masina nu circula. Marea afacere este doar la importul de masini cu motoare imense care se incadreaza in categoria de 30 ani sau peste. La Oltcit nu prea are rostul, decat daca doresti sa participi la intalnirile retromobil sa te dai mare Pt vehiculele istorice cu motoare pe benzina fabricate incepand cu 1970, cat si pt cele diesel fabricate incepand cu 1980, se cere testul de noxe.

Asta este o reglementare interna a RAR. Eu zic ca are rost si la oltcit deoarece odata devenit vehicul istoric, din cate stiu eu ii poti face asigurare casco, si alta treaba ar fi ca la participarea a 2 intalniri organizate de retromobil primesti polita rca pe 1 an (cred nu stiu sigur asta e din ce am auzit)
George Hermenean a scris:Cu noxele e mai complicat, nu stiu la cate Oltcituri ies noxele in parametrii.


Tocmai ce mi-am facut ITP-ul azi, nenea ala care a bagat sonda pe esapament mi-a zis ca am noxe de EURO3. L-as fi suspectat ca a manarit ceva ca sa iasa dar era singura masina din service si uimirea de pe fata lui parea foarte sincera... si nici n-a ambalat motorul inainte, asa cum se procedeaza "ca sa iasa". Pacat ca m-am bucurat atat de tare incat n-am mai stat sa vad bonul ala scos de analizor. Asta daca aparatele din ziua de azi mai scot bonul pe care-l stiam eu. Asa ca dovezi n-am. In acest caz sa se reduca taxele . Si cum ramane cu poluatorul plateste mai mult !!! Apropo de noxe, am facut un motor de 1.3 din resturi acum 3-4 ani pt un prieten doar segmenti erau noi si niste garnituri, a iesit la noxe fiind in rodaj reglat cat sa stea la relanti, de mers rotund nici vorba, iar al meu care merge perfect desigur a depasit noxele de fiecare data, cred ca unele statii nu mai au aparatele calibrate ma gandesc... Eu cand am facut ultimul itp, in prima zi nu mi-au iesit noxele(era si motorul foarte incins ca a stat lea relanti peste o jumatate de ora), a doau zi au iesit din prima. Eu am facut ( inscris in circulatie ) ITP la RAR , acolo a esit noxele la limita , am plecat la o cunostinta ( statie ITP ) pentru Tahograf si l-am rugat sa-mi faca si noxele ca am esit la limita , Stupoare aici am esit foarte bine , la o distanta de circa 200 de metri de RAR si interval de 1 ora , ce sa cred ? Depinde cum dai din aripi . De mentionat ca la statie sa facut noxele pentru o simpla vefificare . Lupule, la 0.5% CO-ul se incadreaza si Euro 2 si Euro 3 dar doar pt. benzinare.
Deci parerea mea este ca esti in aceeasi situatie ca mine. Adica ai amestecul sarac. Tie cum iti trage masina? E puturoasa sau se infige? Si consumul cum e? E OK, se-ncalzeste mai greu la vremea asta si "tuseste" daca n-o las sa isi faca tabieturile, dar odata incalzita se-nfige bine. Consum... in afara am scos cam 7 si-un pic. 7.2 - 7.4, si cred ca asta e fiindca am cauciucurile un pic mai late decat prevede norma. Si pana la urma cu atestarea de vehicul istoric cum se procedeaza? Care sunt etapele si cerintele?

Daca am schimbat motorul (ceea ce inseamna ca seria de caroserie nu mai corespunde cu seria motorului) este o piedica in calea atestarii ca vehicul istoric? Motorul ,,nou" este identic cu cel vechi. Exceptia facand-o seria.

Sunt puncte negative urmatoarele piese schimbate (de la original la after-market dar noi):

1. bascule moog in loc de ford
2. cilindri receptori de frana samko in loc de ford
3. capac de delcou si rotor hans-pries in loc de boch
4. fise bosch in loc de beru-ford
5. bujii ngk in loc de motorcraft
6. distributie si curea accesorii aftermarket in loc de ford
7. proaspat vopsita ?????
etc.; lista poate continua dar cred ca ati prins ideea!
gyorgyoda a scris:Si pana la urma cu atestarea de vehicul istoric cum se procedeaza? Care sunt etapele si cerintele?

Daca am schimbat motorul (ceea ce inseamna ca seria de caroserie nu mai corespunde cu seria motorului) este o piedica in calea atestarii ca vehicul istoric? Motorul ,,nou" este identic cu cel vechi. Exceptia facand-o seria.

Sunt puncte negative urmatoarele piese schimbate (de la original la after-market dar noi):

1. bascule moog in loc de ford
2. cilindri receptori de frana samko in loc de ford
3. capac de delcou si rotor hans-pries in loc de boch
4. fise bosch in loc de beru-ford
5. bujii ngk in loc de motorcraft
6. distributie si curea accesorii aftermarket in loc de ford
7. proaspat vopsita ?????
etc.; lista poate continua dar cred ca ati prins ideea!


Intra pe site-ul RETROMOBIL,care se ocupa cu atestarea masinilor istorice si descarca COLTUL TEHNIC FIVA 2011:
http://www.retromobil.ro/

Masina ta ca vehicul istoric se incadreaza la:
''Tip D – MODIFICAT DUPA PERIOADA DE PRODUCTIE

Este un vehicul istoric clar identificat si modifcat in afara perioadei de fabricatie, la care modificarile au fost realizate după perioada de producție dar respectând caracteristicile din același timp și folosind componente cu caracteristici perioadei.''

In ceea ce priveste starea,se incadreaza in:

''Grupa 3 – RESTAURATE
Un vehicul istoric avand o identiate certa total sau parțial demontat, reconditionat si reasamblat. Sint acceptate numai diferențe minore de la specificatiile producatorului, atunci când nu sunt disponibile piesele de schimb sau a materialelor originale, dar pot fi înlocuite de altele cu caracteristici similare. Finisaje interioare si exterioare ar trebui să fie cât mai fidele posibil specificațiillor originale ale epocii. ''

Ca vechime intra in:
''Clasa G - fabricat dupa 1 ianuarie 1971 pana la limita prevazuta de legea romana in ceea ce priveste vehiculele istorice''. Stai lunistit ca nu-ti verifica aia marca curelelor de distributie si bujiile Cu seria motorului o sa fie o problema. Nu e prinsa in popnituri ca la Oltcit? Mersi frumos Deceneu pentru informatii! Sa inteleg ca poate fi inregistrata ca retromobil?

E poansonata pe bloc si blocul e din aluminiu iar chiulasa din fonta - taman pe dos.

Nici motorul care e pe ea nu e al ei. A fost schimbat candva motorul original cu calamitatea asta de motor care e copt de rugina si de uzura si pierde apa peste tot. Si cand zic ca pierde apa ma refer ca ii torni apa in vas si apa curge in spatele volantei fix pe convertizor. Bineinteles!Daca au trecut 30 de ani de la data fabricatiei.
Dar sa-i pui acelasi tip de motor prevazut de constructor.Nu conteaza seria.Vei specifica faptul ca a fost inlocuit. De abia in 2016 in aprilie implineste venerabila varsta de 30 ani. Dar pana atunci doresc s-o aduc la starea initiala.
Sambata am dat jos blocul de valve (intr-o ora) si am demontat toate anexele motorului si inclusiv motorul de pe cutie si suporti (in 3 ore).
Duminica viitoare ma duc dupa motor. Am facut si poze la ce am lucrat dar nu mai stiu sa le urc pe forum. Buna ziua tututror!
Am intrat si eu pe http://www.retromobil.ro/. Este destul de greu de inscris o masina (inghite multi bani pentru cosmetizare initiala), mai ales daca ea nu este in stare de functionare. Am mai inlocuit ceva piese in ideea de a deveni detop, trebuie sa vad daca am notat undeva. Apoi, masina trebuie pastrata in spatiu inchis, asta presupune sa am garaj. La acest capitol nu corespund, masina a stat si sta in continuare afara.
Cred ca renunt la idee.
alinaradu a scris:Buna ziua tututror!
Am intrat si eu pe http://www.retromobil.ro/. Este destul de greu de inscris o masina (inghite multi bani pentru cosmetizare initiala), mai ales daca ea nu este in stare de functionare. Am mai inlocuit ceva piese in ideea de a deveni detop, trebuie sa vad daca am notat undeva. Apoi, masina trebuie pastrata in spatiu inchis, asta presupune sa am garaj. La acest capitol nu corespund, masina a stat si sta in continuare afara.
Cred ca renunt la idee.

Pune niste poze sa vedem cum a iesit!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community