Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

ulei cutie viteze

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut
As vrea sa stiu ce ulei ar fi recomandat pentru cutia de viteze si cum sa fac schimbul de ulei. Am ales aceasta optiune deoarece treptele de viteza se schimba mai greu fata de altadata si in mers se aude un huruit. Poate fi si altceva dar eu la cutia de viteze m-am gandit. Cutia este romaneasca 4+1.
Multumesc. Mey, asta e de capitolul transmisie, nu motor. Vezi aici:

http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=3099&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=ulei+cutie+viteze

http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=628&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=ulei+cutie+viteze

La cutia romaneasca in 4 trepte iti intra circa 1,8l. merci...m-am grabit. scuze Uleiul recomandat la CV 4+1 RO este T90 EP2. Cantitatea spusa de Cristi (1.8 l) este valabila pt o cutie care a fost desfacuta, deci este uscata inauntru.
Pt schimb, sunt suficienti 1.6 l. Aceasta cantitate este orientativa, cel mai corect este sa pui ulei pana cand ajungi la nivel (baza orificiului de umplere). O cantitate mai mare nu este recomandata deoarece forteaza simeringurile si/ sau debordeaza pe la orificiul de aerisire din burduful de la levier. (Atentie la acest orificiu: trebuie sa fie desfundat si orientat catre fata masinii) multam' sensey! atunci o sa fac numai completare! eu am rt si se vede bine cutia din motor. Am observat un buson la partea superioara a cutiei...presupun ca ala este busonul de umplere. Busoanele de umplere golire sunt pe semicarterul drept al cutiei de viteze; au cap de cheie un patrat de 10mm (sunt busoane de dacie) bre, eu am bagat 75W90 in cutie. Motul.
nu prea am apucat sa ma joc cu masina, dar intra sublim in viteze!
Sensey a scris:...corect este sa pui ulei pana cand ajungi la nivel (baza orificiului de umplere).
O mica completare la mesaj: masina trebuie sa fie perfect orizontala - ori se lucreaza pe o rampa (elevator) sau canal. Nu se executa operatia cu masina suspendata pe cric. La TRS cât ulei trebuie pentru schimb? Aș vrea să pun și eu un ulei mai fin, căci pe vreme foarte rece când las ambreiajul și e scoasă din viteză.
CV 5 ro (dreapta spate) Eu am bagat in TRS-ul meu aproape 2l de ulei. Am tras un furtun prin zona motorului si cu o palnie am turnat frumos pana cand a inceput sa curga afara. Eu stiam ca ii trebuie mai putin de 2l dar pe masura ce turnam mi-am dat seama ca nu e chiar asa.
SFAT: Nu cumva sa bagati ulei prost (cum am bagat eu un Prista 80w90 ) mai ales daca vreti sa faceti schimbari mai in forta gen liniute. Eu aveam uleiul vechi de vreo 10 ani si dupa ce l-am bagat pe asta nou trebuie sa stau pana intra bine in viteza si in treapta 2 ii trebuie vreo 10 minute pana intra cum trebuie. 1) CV 5+1 RO2.2l dupa desfacere, 1.8 - 2l la schimb. CV 5+1 FR 1.8l dupa demontare, 1.6 la schimb (bineanteles cu masina perfect orizontala cum bine a spus Laurentiu)
2) Uleiurile multigrad cu 90 in coada sunt cam vascoase pt cutiile de FR pe vreme rece ducand la angajare dificila in viteza pana cand se incalzeste uleiul.Vascozitate recomandata 80/85W
3) Uleiurile multigrad cu prima cifra 75 au vascozitate mica pt CV RO si le fac cam zgomotoase. Recomandat de constructor T90EP2; se poate folosi 80W90 Am sa schimb si eu uleiul. Am cutie 5+1 fr si am inteles ca ar merge un 75/80.
De-abia astept sa vad cum merge dupa ce-l schimb. Acum merge super. Am găsit ulei 75w80

75w90 nu găsesc. Poate cineva să mă îndrume? Deci pentru cutie 5ro, 80W90 e mai indicat decat 75W90?
DanSlotea a scris:Am găsit ulei 75w80

75w90 nu găsesc. Poate cineva să mă îndrume?


75 w90 eu am gasit de la texaco semi sintetic , parca
DanSlotea a scris:Am găsit ulei 75w80

75w90 nu găsesc. Poate cineva să mă îndrume?


Ma, intr-o vreme vazusem 75W90 Aral la jumatate de litru la Augsburg, langa Carrefour Militari. N-am mai trecut cam de multisor pe la ei dar s-ar putea sa mai aiba. Am cumparat doua bidoane de ulei Elf 80W90, e bun? Am gasit eu pe la Manastirea Casin (Bucuresti) la niste tipi care aduc valvoline 75W-90, cam pe la 30 lei 946ml, am vrut sa iau eu pentru citroenul meu dar in carte spune ca trebuie 75W-80 pe care ziceau ca nu il au, dar mi-au zis ca merge si 75W-90. Am probat de cca 2 ani ulei LUBRIFIN T90. Aditivul cu bisulfura de molibden l-am adaugat separat:

Aditiv ulei cutie viteza cu MOS2

Asta este solutia optima si cea mai ieftina pt maxima performanta si minim cost in cazul cutiilor de oltcit. Ca si precizare pina acum am avut 10 oltcit-uri iar in prezent am 5. Nu am nevoie nici de confirmari si nici de infirmari, scriu toate astea pt cei care au ochi sa citeasca si cap sa priceapa.

ps 1 l ulei=8 lei, 1 flacon aditiv 25 lei Eu am folosit T90 Romanesc fara aditivi si am ingropat 3Oltcituri si 2 Daci si nu am avut probleme cu cutiile am schimbat doar un sincron cu pinioane cu tot viteza 1-2 la o Dacie si am pus un distanter din table de conserva in rest nu am avut probleme , dar am facut schimburile de ulei la timp .😁😯 Aditivul ala este maimult pt atenuarea zgomotelor cutiei, asta pe linga faptul ca reduce frictiunea si implicit uzura! Pe un alt topic,cind am indemnat un coleg sa puna T90 la cutie,.....un alt coleg a spus ca T90 este o marmelada folosita la dacii si alte agregate.Asa sa spus si despre economia Romaniei inmediat dupa 89, .....ca-i un morman de fiare vechi,.......acum ce-o mai fi?...asa ca...aveti grija Dle. Alexandruteutisan ce puneti in c.v....incercati si dvs.un ulei mai nou,mai comercial,maiiiiii........scumppppp,ca de...-i la moda,ca doar ptr.ce muncim? ceeee...numai aia bogatii sa puna uleiuri scumpe,noi nu avem acest drept? se poate...?
Concluzia: .....Oltcitul este masina saracului,....si atunci punem un T90 Romanesc la c.v.,adica marmelada aia Romaneasca pe care o exporta Romania in multe tari capitaliste cu ani in urma,zic eu...probabil ca aia nu stiau ce cumpara....sauuuuu era mai de calitate decit cel comercial al lor....si la un pret cu mult mai mic.
Din propia experienta,l-am schimbat dupa 30000 de km la unul din Oltciturile mele,siiiii era curat,asa cum il pusesem in urma cu 3 ani,T90 pur Romanesc. Nu va recomand nimic,fiecare dupa cum il taie capul siii....dupa buzunarul lui,nu orice lucru scump este si bun.S-auzim numai de bine,ca de rele s-tem satui.

Tavi, bine-ai revenit pe forum Multumesc pt. aprecieri! Bine v-am regasit! Uleiul T 90 e bun insa e ceva mai viscos la temperaturi scazute. Sub -10 grC intra mai greu in viteza pina ce uleiul si incalzeste putin. 75W80 e cel mai bun ulei de cutie pt. oltcit.
T90 e un ulei de pe vremea dinozaurilor.
5W40 cel mai bun ulei pt. motor.
15W40 = uleiul de pe vremea atlantizilor. da, bagi 5w40 si ti-l scuipa peste tot
eu am bagat 10w40 ca deh, asa recomanda francezu si acum am plin motoru de ulei
cand bagam 15w40, nu aveam treaba + ca a inceput sa bata motoru si asa ca am bagat 15w40 inapoi
la fel si la cutie, m-am luat dupa altii ca baga de ala ca e mai bun, ca intra usor in viteze la rece pe frig(asta chiar asa a fost, deci a fost adevarata, cu T90 intra greu) si acuma toata cutia e neagra si plina de ulei, deci revenim la T90
N-a fost prost romanu cand a spus treburile astea ca asa daca era spunea de altele.
La fel si cu carburatorul de dacie, multi care aveau specimene din astea se credeau binecuvantati
Plus de asta am pus si eu odata 32 IRMA adica carburator de dacie pe motorul de oltcit si numai ce-i bagasem 4 litri de ulei nou ca n-a durat 100 de kilometri si am scos 6 litri dar de data asta, amestec Ai probleme cu simeringurile si oringurile de iti scuipa ulei. Iar faptul ca ai bagat ulei in cutie si ti l-a innegrit e de bine. Asta inseamna ca uleiul ti-a spalat/curatat internele cutiei.

Asta ca o paranteza: Bagasem 5w30 in motorul de sierra proaspat refacut, dar n-aveam presiune, nu circula deloc uleiul. Am auzit zeci de pareri diferite. Cea mai haioasa a fost ca e prea subtire uleiul si scapa prin pompa. Si de aceea nu baga pompa ulei. Realitatea a fost alta: lipsea axul de antrenare al pompei de ulei.
Pe urma sa vezi faza: dadeam la automat, cu capacul de culbutori scos, iar uleiul din chiulasa era aruncat direct in carburator.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community