Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

motoare oltcit ce scot fum doar la pornire
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Nu inchid, nu etanseaza supapele bine pe scaune. Va trebui sa desfaci iar motorul. Dar segmentii i-ai asezat la unghi de 120 grade? Hm, ma duce gandul la ghidurile de supapa (supapele aveau joc in ele?). Ai cum sa verifici daca intre schimbarile de viteze pufaie nori albastri pe esapament?
- ce treaba au supapele in ecuatia asta? Supapele le-am verificat sa nu curga inainte de a monta motorul, dar nu vad de ce ar fi de la ele, segmentii sunt la 120 grade unul fata de celalalt.
De ghiduri... nu stiu exact ce inseamna un ghid cu joc sincer sa fiu.. coada de supapa nu are joc in el (m-am uitat in special la ghidul supapei care s-a strambat) mai mult de atat.. fum intre schimbari chiar nu stiu daca da. Cati km ai facut de cand ai schimbat segmentii si ce segmenti ai pus? Intreb asta, ca am schimbat la un motocultor cu un cilindru segmentii si pana s-au rodat segmentii a scos foarte mult fum, insa cu timpul a scos tot mai putin fum pana nu a mai scos deloc cred ca au putin peste 3000, am mers in regim de rodaj vreo 500 km, dar la fel a dat fum mereu ce am observat e ca da fum grav cand e uleiul la maxim, la minim da foarte putin si daca scade sub minim da foarte rar fum deci ma gandesc la set, probabil e ovalizat bine, segmentii vechi erau rodati bine pe el si deaia nu dadea fum si astia noi n-au nici o treaba, mai bine nu-i schimbam. George , acel motocultor era in 2 timpi pe cand motorul de oltcit e in 4 timpi , si mai trebue sa avem in vedere ca motorul de oltcit e boxer , nu ori cine il poate reface ( repara ) . Daca motorul de dacie il faceai in parcare ,pe cel de oltcit nul vei reusi sa-l faci in parcare , e un pic mai complicat si cine a spus ca el face un motor intr-o zi iam raspuns ca va merge pana intr-o zi . Eu mi-am facut motorul singur si ai vazut George cum merge si are peste 90 000 de mi de Km . Trebue avut in vedere distanta ( jocul ) dintre piston si camasa , ovalitatea camasi , distanta fantei la secmenti , si modul cum bagi secmenti pe piston ( ii poti deforma in momentul in care-l bagi pe piston ) .Cum sant honuite camasile . Fumul poate aparea si din cauza chiuloarei ma sefer la ghidajul supapelor , supapele . trebue avuta mare grija cum montezi secmentul de compresie , in todeauna cu raglorul catre arborele cotit , daca-l montezi invers va scoate fum si va manca ulei intro veselie . Pe langa faptul ca lucrezi ca la carte ( sa zicem asa) mai trebue avut in vedere si calitatea pieselor , care lasa dedorit . Motocultorul e in 4 timpi si segmentul de compresie a fost montat corect.
@rabbitdani, bujiile ce culoare au avand in vedere ca consuma ulei?
La mine consuma ceva ulei ca am ceva simeringuri de la supape duse si e diferita culoare bujiilor Probabil, asa cum spuneai, setul motor e uzat/ovalizat, iar segmentii erau rodati deja calumea pe clindrii respectivi. Ori, punand segmenti noi...etansarea s-a cam dus la vale.

Referitor la simeringurile de supape, singura varianta in care poti fi sigur ca simeringurile raman la locul lor, e sa folosesti opritoare pentru simeringurile de supape.

P.s: daca supapele nu inchid bine, nu se aseaza bine....motorul nu o sa mearga rotund in vecii vecilor. Asta pentru ca scapa din compresie pe langa supape. Nu are nici o treaba cu fumul...din simplul fapt ca fumul albastrui apare doar cand intra ulei in camera de ardere. Iar asta se intampla doar cand intra pe langa segmenti, sau pe langa simeringurile de supape(simering sarit, ghid ovalizat(supapa cu joc mare in ghidaj). Nu are relevanta culoarea bujiilor, la mine sunt mereu negre, din cauza carbului, are amestec foarte foarte bogat la relanti, daca reglez normal din talpa, amestecul la relanti, este afectat si amestecul in ture joase care devine sarac, masina devine si mai lenesa si implicit face presiune turbina mai tarziu (mai e de notat ca merg cu avansul aproape la minim).
Cand am montat segmentii nu am avut cu ce sa masor ovalizarea cilindrilor si probabil asta e cauza, restul indicatiilor de mai sus le-am avut in vedere, in primavara voi aleza setul si voi pune pistoane de 83mm si pana atunci trag de el in continuare toata vara/toamna asta, am mers cu 1.2 bar in admisie fara probleme notabile. exact aceeasi problema am si eu pot sa spun , dupa 10.000 km fumul la pornire a devenit din ce in ce mai rar , trec saptamani fara sa dea si il mai apuca cate o data ,la cald mai ales . si la mine apare uneori aceasta problema, cu porniri la rece, insotite de norisori de fum albastrui. Este vorba de un TRS romanesc, imprumutat" mai recent, iar fostul proprietar il cam neglijase, in sensul ca nu-l prea misca cu anii.. La oltciturile mele, chiar si cele vechi, aparea foarte f. rar fenomenul, si nu persista mai mult de 1-2 secunde.
Am citit la cineva aici, ca ar putea fi si de la segmenti, care nu etanseaza permanent (sau nu se aseaza cum trebuie, mai ales la rece). Sincer am suspectat si eu asta (desi nu am treaba cu mecanica auto, si nustiu daca e posibil asa ceva), pe langa posibila cauza a semeringurilor de supape.
Spun asta pt ca fenomenul este aleator, cateodata apare, iar in general nu scoate pic de fum, masina mergand acum in parametrii, (aproape ca noua).
Se cam supra-incalzea vara motorul, pana sa-i schimb uleiul/ reglez culbutorii (care nu prea aveau pic de joc unii), una -alta.., dar avea tendinta cu pufaiala la porniri de la bun inceput.
Am sa mai revin cu detalii, dupa ce voi citi topicul. De obicei problema apare de la garniturile supapelor, mai ales dupa ce masina stationeaza o perioada mai lunga te timp. TRS-ul meu a facut asa dintotdeauna, plus clasica bataie la rece a motorului. Nu a avut nici o problema, nu consuma ulei, iar amestecul era foarte bine reglat (carburator Dacia 1300), bujiile erau caramizii. Niciodata nu m-a ingrijorat fumul scos la rece, uneori chiar era destul, ca o funingine neagra, nu dura mai mult de o jumatate de minut. Motoarele boxer toate scot fum albicios la pornire si aceasta se datoreaza secmentului de radere ( secmentul nr2 cel care are si raglorul ) , uleiul este rece si raglosul nul poate rede bine de pe camasa cilindrului ,dupa ce se incalzeste putin uleiul si se dilata putin secmenti atunci nu mai scoate fum . Legenda:

secment - segment
raglos - secment de radere - segmentul raclor sau racleur daca esti prieten cu Traian Canta

De obicei, culoare fumului inseamna: alb - condens, albastrui - ulei, negru - amestec bogat. Fumul de ulei si cel de benzina au chiar si un miros specific. La mine nu conteaza perioada de stationare, uneori face si la porniri de a 2-a zi. Ma gandesc mai degraba la pozitia in care ramane motorul, supapele/ cilindrii in momentul opririi. (avand in vedere ca de multe ori porneste fara pic de fum vizibil). Olteanul asta merge bine, silentios, desi are cel putin ~83000km (atat indica bordul vechi, original, inlocuit de mine pe motiv de vitezometru nefunctional), iar consum de ulei notabil n-am observat. Bine, nici n-am facut mai mult de ~1000km de cand il plimb ~ 1an si ceva, perioada in care l-am mai pus la punct: carb inlocuit, carburatie, reglat culbutori, schimbat bord, consumabile (bujii, ulei).. etc. Eu unul nu mi-as bate capul cu problema asta, adica cel putin la al meu nu mi-am batut capul. TRS-ul meu era din 1995, motorul avea cam 130.000 km si functiona foarte bine, insa in 2010 a trebuit din pacate sa ajunga la Remat, era foarte ruginit la praguri, ITP-ul incepea sa devina o problema la masinile romanesti vechi iar piesele erau scumpe si proaste (pivoti, capete bara). In perioada respectiva intalneai frecvent controale combinate Politie - RAR si aveai toate sansele sa ramai fara certificatul de inmatriculare.
EEK! a scris:In perioada respectiva intalneai frecvent controale combinate Politie - RAR si aveai toate sansele sa ramai fara certificatul de inmatriculare.

mai ales daca te prindeau cu matza-n sac , umbland cu carb de dacie pe oltean. dar oare cand gaseau pe oltcit carburator weber de gsa ce faceau?
prea putin ii interesa asta, pe ei ii interesa certificatul sa-l confiste Nu stiu ce-i interesau ce tip de carburator ai pe motor ca in talon nu e specificat tipul sau modelul de carburator sa fie dotat motorul ,tipul de conbustibil ,da, acele adaptoare pentru carburator de dacie erau omologare si recunoscute de Rar , eu personal nu mai folosesc carburator de Olcit de circa 8-9 ani , daca as avea masina inregistrata ca masina istorica , atuncia ,DA , In aceasta perioada de 8-9 ani am facut si un RAR ,nu au obiectat deloc sa incadrat la noxe , la cauciucuri am mai avut probleme ca am de 155/70/13 .😀😇 oricum, constructorul nu a fost prost cand a pus acest carburator pe oltcit, cu licenta de la solex care s-a montat si pe majoritatea citroen-urilor ca asa punea de dacie, 32 IRMA
la 1129 era 28 CIC 4 iar la 1299 era 28 CIC 5 Nu putea sa puna carburator de dacie....din simplul motiv pentru ca atunci nu avea nici 54cai cati avea dacia. A fost nevoie de un carburator care sa dea benzina mai multa....pentru a obtine o putere si un randament cel putin moderat. Ca nu e satisfacator, asta e sigur!

Constructorul a fost destul de prost, daca faci o comparatie cu motoarele pe carburatie de la masinile japoneze din aceeasi era....faimoase pentru ca nu se infundau, desi aveau 1000 jiglere si vaacumuri. Toyota, mazda, honda...aveau carburatoare nemuritoare.

Citroen a construit un carburator infect, care se infunda mereu.... Eram si eu ironic, mai, ca nu v-ati prins...
Mira m-ash sa stie coaperii ce-i ala carburator.
JorJ-L a scris:... umbland cu carb de dacie pe oltean.
Eu am umblat cu carburator de Dacie 1300 pe Dacie 1100 ani de zile si atunci se facea ITP-ul in fiecare an. Nu am avut niciodata probleme din aceasta cauza. Pierburg 2E3 (carburator pus pe vw golf, ford sierra, fiat etc.) cel mai tare carburator. Simplu ca cel de dacie, soc automat, dublu-corp, vacuumuri pt. tr. II, 3 jicloare si care nu se infunda niciodata.
Laurentiu a scris:
JorJ-L a scris:... umbland cu carb de dacie pe oltean.
Eu am umblat cu carburator de Dacie 1300 pe Dacie 1100 ani de zile si atunci se facea ITP-ul in fiecare an. Nu am avut niciodata probleme din aceasta cauza.

Bre, un vecin a umblat timp de 10 ani cu un carb de Dacia 1300 pe o Dacia 1300 si nu i-a luat nimeni talonul
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community