Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Am schimbat instalatie electrica. Helpppp

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am schimbat instalatia electrica si nu stiu ptr. ce sunt unele fire si prize.Ma ajuta cineva?O sa postez foto . 1. http://img218.imageshack.us/my.php?image=p1240053dj0.jpg 2. http://img216.imageshack.us/my.php?image=p1240052if5.jpg 3. http://img232.imageshack.us/my.php?image=p1240051gw4.jpg 4 http://img228.imageshack.us/my.php?image=p1240065te6.jpg 5. http://img217.imageshack.us/my.php?image=p1240066kd6.jpg 6 . http://img231.imageshack.us/my.php?image=p1240060me9.jpg 7 . http://img217.imageshack.us/my.php?image=p1240055vl7.jpg 8. http://img232.imageshack.us/my.php?image=p1240043ug8.jpg 9. http://img232.imageshack.us/my.php?image=p1240045mg1.jpg
10. http://img84.imageshack.us/my.php?image=p1240059oa4.jpg mai multe detalii! culori,pozitia lor [de unde pleaca sau pe langa ce componenta motorului/caroserie se afla ]. Hai sa vedem:
1.Ai pus linkul aiurea nu se poate accesa
2.Firele alea duc la contact mers inapoi care e pe cutie
3.Firele de acolo duc la:iluminare lampa harta fir maro+verde care au protectie alba la papuci,iluminare scrumiera si iluminare comenzi aer rece-cald,atea daca ai asa ceva.
4.Fri gros albastru=dezaburire luneta,fir maro+verde =iluminare numar spate
5.Mororas spalator luneta
7.Bec martor incarcare baterie(lipseste un fir de acolo) celalalt singur duce la carburator la elecrovalva
8.Fire galbene=la bricheta,maro singur=intrerupator bec din bord pt frina mina trasa,firele care au mufe negre dreptunghiulare duc la:iluminare scrumiera cit si la iluminare comenzi aer cald-rece
9.Vezi la 3 si 8
10.Releu semnalizare(daca mufa e pe dreapta volanului) sau releu comanda dezaburitor sau releu alimentare bord.
Din moment ce te-ai apucat sa desfaci de ce nu te-ai uitat de unde le desfaci?Sau erau scoase? Recapitulare:
2.Mersul inapoi.(sonda ct. de viteza).
3.Firul verde cu mufa cilindrica care iese din priza blocului de lumini dreapta ptr. ce este?
4.M-a lamurit Dan ce este cu firele albastru,maron si verde.Firul alb care este din priza sa fie masa?
5.Deci mufa mica este ptr. motoras spalator luneta,iar firul maron din priza este masa.
6.Firul acela care este singur cu mufa cilindrica ptr. ce este?????/
7.Aici mai era un fir care se cupla la alternator si pe care l-am izolat .Ce rol avea acel fir la priza alternatorului?
8.Bricheta,frana de mansa si iluminare scrumiera si comenzi aer.
9.Fire maron si verde cu papuci iluminare harta.
10.Priza releu cade in partea stanga .Cand am desfacut vechea instalatie,am gasit doar doua relee,unul negru fixat pe partea dreapta ,unul verde fixat pe partea stanga,care au mufele lor,si unul la bloc semnalizare (stanga),care este cuplat).Ce releu imi lipsete de am o mufa in plus.?Pentru ce sunt acele fire cu mufe cilindrice de langa priza releu? Din ce ai spus tu iti lipseste releul de semnalizare,firele alea cu mufe cilindrice sigur trebuie sa aibe ciorespondenta cu altele care au mufe identice la culoare.
Firele de la releu alternator au legatura cu becul martor incarcare baterie.Becul ala functioneaza pe diferenta de potential. 6 - ceata lampi spate Multumesc Dan pentru informatii,dar nu sunt lamurit cu:
-Foto 3 -firul care iese din mufa bloc de lumini dreapta soferului.
-Foto 10 -am un releu prins la o priza din blocul de semanlizare si cred ca acele este releul semnalizare.Cum ramane cu acea mufa si firele de langa ea ca nu se mai afla alte fire pentru cuplare??!!!!a. http://img84.imageshack.us/my.php?image=p1240059oa4.jpg
Unde sunt firele ptr. casetofon(cele de fabrica)?
Pe unde vin firele ptr. sonda de benzina?
Pe langa firele ce duc la borna + a bateriei (cele cu priza),se mai afla un alt fir,cu mufa cilindrica.Ptr. ce este acest fir?
cristiensen a scris: Pentru ce sunt acele fire cu mufe cilindrice de langa priza releu?


sunt pentru ceas-lampa plafoniera , au corespondenta cu cele trei fire de pe stalp STG parbriz.

firul de langa mufa borna + este ptr senzor placute de frana .

-firele ptr casetofon trebuie sa fie sub pedala de acceleratie (sunt 4 fire , doua ptr pedala de frana si doua pentru casetofon) Multumesc Geo!
Am pus bornele la baterie si surpriza!Imi sta becul la ulei aprins,fara contact pus.Porn esc,motorul porneste,becul ulei se stinge.Opresc contactul,becul ulei se aprinde.Care sa fie problema?
Verific luminile:pozitii functioneaza,faza lunga si intalnire de asemenea,nu functioneaza semnalizarea.Intrebare:lipsa releului de semnalizare este cauza?Releul care este legat direct la bloc stanga sa fie temporizatorul stergator fata?
Ma ajuta cineva? daca iei cartea lui canta la puricat gasesti atat schema electrectica,dar si dispunerea firelor

semnalizarea nu functioneaza fara releu,releu care este pe partea dreapta a bordului

releul care este legat la satelitul stang este releul temporizator pentru stergator

http://img84.imageshack.us/my.php?image=p1240059oa4.jpg

in asta intra releul pentru dezaburitor

firele pentru casetofon vin cum a spus si geo langa cele de stop pe frana,si cel mai simplu le masori sa vezi daca au tensiune(cu si fara contact,din cate stiu eu,au curent doar cu contactu pus)
firele pentru sonda de benzina vin pe panglica de fire care duce la stopul stang,acolo in spatele stopului au niste papuci cilindrici parca
cristiensen a scris:Multumesc Geo!
Am pus bornele la baterie si surpriza!Imi sta becul la ulei aprins,fara contact pus.


Sigur ai incurcat doua fire la tabloul de sigurante (inversate) cele galbene subtiri .

''Releul care este legat de satelit STG este temporizator stergator parbriz .
Releul de semnalizare tre sa fie montat undeva in DR volanului , daca nu este montat nu are cum sa functioneze semnalul . Ce nu inteleg eu,din moment ce te-ai apucat de demontat,de ce nu ti-ai notat ce si cum ai desfacut?
Ai demontat pe principiul:la sa ca vad eu la urma.Mare greseala. Asa am si facut,numai ca pe instalatia mea nu se aflau:iluminare scrumiera,comenzi caldura,iluminare ptr. harta si fire casetofon,nu era aceea mufa din foto ptr. vreun releu.Ce m-a determinat sa o schimb?Faptul ca am vopsit masina si la antifonare si vopsire nu mi s-au protejat cablurile si s-au ridigizat,prizele erau pline de antifon si vopsea,nu mai imi mergea aeroterma,stergatorul.In Videle nu sunt electricieni de se pricep la Oltcit si m-am hotarat sa ma chinui singur la instalatie.Am o schema a instalatiei ,dar sincer,nu prea inteleg mare lucru .
Ce am facut dupa-amiaza la instalatie:
-fire (maron si albastru) pe acelasi traseu cu fire bricheta=12 v pe tr.1 si 3 contact(OK).
-fire bricheta(cele galbene)=12v pe tr.1 si 3(ok).
-fire cu priza iluminare scrumiera =12v pe comutare pozitie.(ok)
-fire cu priza iluminare comenzi caldura=12 v pe comutare pozitie.(ok)
-fire cu papuci albi ptr.lumina harta=12 v pe pozitie.(ok)
-fir verde cu mufa cilindrica(cel care iese din mufa galbena a blocului de lumini )=12 v la comutare pozitie.????????
-fire(verde si maron de langa fire frana de serviciu) ptr, casetofon=12 v in continu(pe direct).????????
-fire(galben si gri) ptr. frana de serviciu=0 v ????????
-stergator fata functioneaza doar la poz.1,poz.2 nu functioneaza.??????????/
-claxon functioneaza.(*OK)
-motoras spalator fata functioneaza.(OK)
-semnalizarea fata nu functioneaza,desi am un releu de culoare neagra prins in dreapta (sub bloc lumini).?????????????
-nu se aporinde becul la ulei cand pun contactul,dar nici ca inainte cand statea aprins si fara contact pus.???????????
-masina porneste.(OK)
-fazele si pozitiile fata functioneaza.(OK)
-aeroterma functioneaza pe 2 trepte,dar oare e bine ca functi. chiar daca nu este contactul pus??????????????


Alte solicitari de informatii tinand cont de urmatoarele foto:
Ce relee sunt in imagine?????
http://img517.imageshack.us/my.php?image=p1250011uw7.jpg
Am masurat cele 4 fire din imagine care au mufe cilindrice si pauc si la firul verde cu mufa cilindrica si la cel cu papuc imi da 12 v in continu.Este bine?????
http://img216.imageshack.us/my.php?image=p1250007tr3.jpg
Sa fi gresit ceva la schimbarea panoului de sigurante???/1.Fir gros albastru =12 v fara contact
2.fir galben =12 v la tr.1 si 3 contact.
3.fir galben =12 v fara contact.
4.Fir galben =12 v contact tr. 3.
5 si 6 (gri si verde) nu am tensiune cu sau fara contact.
Care sa fie problema??????
http://img232.imageshack.us/my.php?image=p1250006hz6.jpg
Ce este acel fir singur cu mufa cilindrica ce iese din mufa demaror si alternator?????
http://img91.imageshack.us/my.php?image=p1250002ap0.jpg
[/url] Releul din stinga sus e de la temporizare stergator luneta,dreapta sus releu temporizare stergator fata sau semnalizare(nu imi dau seama bine din imagine,iar cele de jos sunt relee intermediare care vin in stinga volanului.
Vezi ca in panoul de sigurante trebuie sa fi conectat tu ceva gresit la inlocuire panou,firele sunt aceeasi culoare conectate intre ele prin siguranta,iar firul gros albastru nu cumva duce spre partea din spate?In cazul in care e asa ori ai releul care da tensiune pe el blocat pe cuplat ori butonul din bord e apasat,oricum ala curent pe el numai cu contact pe treapta 1 sau 2 de contact si butonul de dezaburire apasat. Multumesc lui Geo si Dan ptr. ajutor.Intr-adevar,erau inversate doua fire la tablou,cele care erau galbene.Merge si semnalizarea.
Nu merge in continuare becul manocontact .Pe firul ce se conecteaza la manocontact am 12 v cand pun contactul pe tr.1 sau 3,ceea ce cred ca este bine,dar becul nu se aprinde.Becul din bord verificat.Este posibil sa se fi stricat manocontactul?Cum il pot verifica?

La doua fire din tablou nu am curent.Ce trebuie sa conectez (consumatori) la MASINA SA IMI APARA TENSIUNE PE CELE DOUA SIGURANTE?
cristiensen a scris:Este posibil sa se fi stricat manocontactul?Cum il pot verifica?
Pui aparatul de masura (ohmetrul) pe el. Daca intre [+] (miezul in care intra firul) si [-] (masa) ai continuitate, e OK. Daca nu, manocontactul a ramas blocat pe deschis. Asa am facut si cand pun contactul se aprinde becul din bord,deci s-a blocat manocontactul.O sa il schimb.
Mutumesc ptr. ajutor.
cristiensen a scris:
La doua fire din tablou nu am curent.Ce trebuie sa conectez (consumatori) la MASINA SA IMI APARA TENSIUNE PE CELE DOUA SIGURANTE?


La siguranta a patra , e tensiune pe ea doar in momentul cand actionezi blocul de lumini pe pozitie (faruri)
La siguranta a cincea este tensiune doar cand folosesti ceata ! Am terminat instalatia de montat din fata pana in spate si functioneaza in regula,cu o singura exceptie,motorul stergator spate.Pe cele trei fire cu mufe alb,negru si albastru care se cupleaza la motor stergator am tensiuni in continu,respectiv 12 v pe alb si 4-5 v pe celelalte.Am verificat si pe schema cum sunt firele cuplate la tripla din dreapta ,insas nu imi dau sea-
ma ce am gresit.Am verificat butonul da la stergator si este functionabil (inchide si deschide).Stergatorul de asemenea functioneaza.Idei unde am gresit? ai prins suportul releului din aripa spate in suruburi?ca din cate tin minte are nevoie de un fir de masa Da ,l-am prins.Am masurat astazi cele trei fire din hayon:cel cu mufa alba 12 v,albastru 5-6 v si negru 0 v cu contactul pus.Fara contact nu am tensiune pe fire.Nu functioneaza nici motor stergator spate. Conectezi firele in spatele tripeli spate dreapta intre ele conform culorilor de pe protectiile care le au.Apoi la motorasul de la stergator spate ai 3 fire care au protectii tot asa colorate pe ele.Le cuplezi conform culorilor.In cazul in care nu vrea sa functioneze e necesar a schimba firele din spatele triplei si pina la mulele de la motoras. Am rezolvat-o cu stergatorul spate.Problema?Firele ce vin prin hayon ,respectiv 2 dintre ele intrerupte in zona hayon -caroserie.Am ajuns la al treilea cablu cu trei fire schimbat.

Am o alta nelamurire:Daca apas pe butonul de stergator spate(cel care ramane apasat) acesta functioneaza la intervale regulate de timp.Este bine?Daca apas pe butonul de langa el,cel ptr. stropitoare spate,porneste si stergatorul o tura si se opreste.Este corect? corect asa trebuie sa mearga . Multumesc !Am reusit sa montez toata instalatia in mod corect cu ajutorul celor de pe forum. Am o problema cu luminile de ceata la un Oltcit al unui prieten. Nu imi vine curent pe siguranta care e cu ceata. E posibil sa fie din satelit?
Precizez ca au fost niste fire legate gresit pe dreapta si cand am montat becul nu a mai functionat ceata nici pe stanga si nu se mai aprinde nici becul din satelit. Din sigranta nu problema, iar papuci sunt curatati cu smirgel. Simplu: schimba-i satelitul cu unul functional si daca nu merge nici asa,ia o lampa si verifica firele puse gresit in spate,vezi si circuitul imprimat al becului sa nu fie impuscat ( intrerupt sau nu are masa...... Firele sunt puse cum trebuie ca a functionat pe stanga. George verifica unde sa face distributia cablajul spate ,scoate presul din porbagaj si dute pa cablaj catre fata masini si vei da de mufara ( distributea cablajului spate ) dar eu personal banuesc ca e unde trece cablajul din porbagaj catre lampa , acolo am avut si eu probleme ,😅 Da functioneaza pe stanga, trage un fir prin portbagaj la cel de dreapta si ai rezolvat problema. De regula problemele de genul asta sunt din becurile din sateliti. Becurile din sateliti functioneaza ca niste sigurante. Daca becul din satelit nu se aprinde, nu da curent nici la stopuri, faruri sau semnalizatoarele laterale. Am patit-o. Becurile din sateliti sunt legate in paralel cu celelalte becuri mai putin cel de semnalizare care are iesire direct din releu,dar oricum si cu toate becurile din sateliti arse luminile trebuie sa functioneze . Continuand ideea lui Iulica, inseamna ca firul de ceata de pe dreapta este intrerupt undeva pe traseu.
gyorgyoda a scris:Daca becul din satelit nu se aprinde, nu da curent nici la stopuri, faruri sau semnalizatoarele laterale. Am patit-o.

Nu stiu cum e pe alte pozitii, dar la mine merge ceata, desi cred ca am becul ars in satelit, nu se aprinde. N-ai ma ce sa-i faci,el trebuie sa abereze in continuare.I se spune ca e o prostie ce a spus,dar o lungeste
"Continuand ideea lui Iulica, inseamna ca firul de ceata de pe dreapta este intrerupt undeva pe traseu" lasand impresia ca a dres-o complet.
Becurile din satelit nu sunt sigurante si punct. Daca ceva nu merge de cele mai multe ori este conact prost intr-o mufa,sau in curul becului
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community