Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Ulei

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cum as putea sa fac sa scot scutul motorului fara sa ridic masina pe un elevator, doarece nu este in vreo conditie in care sa ajunga la service si as fi vrut sa scot uleiul vechi care a stat 7 ani acolo, ca sa-l schimb cu unul nou. Si din cate am inteles nu pot ajunge la busonul de evacuare fara sa scot scutul In mod normal ar trebui sa poti scoate uleiul fara sa dai scutul jos,gaura prin care se vede busonul de golire fiind chiar in mijlocul scutului.Ai nevoie de tubulara de 19,iar daca la ultimul schimb de ulei acel surub nu a fost strans ca o piulita de roata,ar trebui sa se desfaca usor De acord Iulicuta,eu i-am zis lui Morin sa dea scutul jos ptr.ca se mai prelinge ulei prin scut,tevi esapament si pe punte si acesta se incalzeste de la motor si intra mirosul de ulei ars in masina prin instal.de climatizare.Cu ocazia asta,dind scutul jos il si curata de ulei,praf,pamint,etc.scule cazute acolo,curata si carterul motorului,puntea etc.Cred ca merita macar o data pe an,cind schimbi uloiul sa faci o curatenie pe dedesubt.Cind aveam Oltcit asa procedam,chiar dupa scurgerea uleiului stringeam surubul si bagam circa 2 litri de motorina in motor,porneam motorul,il lasam la relanti circa 10 minute ca sa-l spele bine,apoi desfaceam surubul si lasam circa o ora sa se scurga bine toata mizeria din interior,mai invirteam la manivela intre timp,apoi stringeam surubul si curatam bine pe dedesubt cu o cirpa imbibata in motorina,apoi cu cirpe curate,stergeam si scutul bine.Bineinteles ca,in timp ce se scurgea motorina din motor,scoteam filtrul vechi si puneam unul nou. Atentie: motorina dizolva depunerile de ulei din interiorul motorului si se scurge rapid,nu ramine-n motor,puteti intreba mecanici mai in virsta si-o sa va confirme acest lucru.
In rest...fiecare face cum il doreste...... Daca da jos scutul poate sa-si rezolve si pozitionarea lui ca urmatoatele schimburi sa nu fie nevoit sa-l demonteze iar . In cea ce privesta spalatul motorului la interior cu motorina nu recomand , am vazut cum sa gripat un motor de Raba ,si cum sa dus dracului arborele cotit ,cuzineti , axa cu came . sant diferite produse de spalat motorul la interior ,dar prefer sa iau un ulei prost si eftin sa merg cu le 50-100 km si pe urma sa fac schimbul . Normal este să ajungi la bușon fără să ridici mașina(să umfli roțile ca să fie mașina dreaptă). Scutul are gură de vizitare în dreptul bușonului. Nasolia e că dacă nu vrei/poți să dai drumul uleiului pe sol îți trebuie o tavă mai întinsă ca să recuperezi uleiul pentru că alt recipient mai înalt nu încape sub mașină când acesta e pe roți.
La mine bușonul e de 21. Alexandru, spunindo pe asta cu Raba,de fapt ai confirmat cele spuse de mine si anume faptul ca unii meseriasi spala pe interior motoarele cu motorina,numai ca.....cel,la care ai facut referire,...eu i-ti garantez ca respectivul a lasat motorul sa functioneze un timp mult mai mare decit pina-n 10 minute,astfel motorul nu a mai avut o ungere normala,desi...motorina-i grasa,dar timpul conteaza,aceasta ne fiind atit de grasa precum uleiul si apoi prin incalzire se subtiaza reducindu-se substantial ungerea pieselor.Daca timpul este scurt,atunci nu-i nici o problema,se spala motorul in interior f.b.
Eu nu sfatuiesc pe nimeni sa faca asa,acesta-i un procedeu pe care l-am invatat de la mecanicii de la care am invatat meserie,asta de prin anii 1970, incepind de atunci si pina-n prezent eu asa mi-am spalat motoarele,la masinile pe care le-am avut,fara a avea nici o surpriza neplacuta,bineinteles la inceput si eu am avut o mica reticienta in a folosi aceasta metoda.
Lucian ai dreptate,surubul se desface cu o cheie de 21mm.Inca ceva: masina poate fi urcata pe o bordura mai inalta cu doua roti de pe o parte,iar pe cealalta parte se ridica cu kricul de mijloc,ca sa stea dreapta si mai bagi o capra sau un butucel de lemn in fata,asta ptr.siguranta,apoi...un carton de la o cutie gasesti oriunde,ca sa stai pe el,..si-o cratita veche pe care nu o mai folosesti decit ptr.uloi la masina sau ptr.spalat piese in ea.
Atentie: masina trebuie pusa in asa fel,incit sa fie bine,stabila,sa nu se deplaseze cind tragi de cheia tubulara cu prelungitor,ca sa desfaci surubul.
Am spus mai pe intelesul tuturor fiindca Morin este elev,incepator in ale meseriei,dupa cum sa prezentat,daca stia...nu ne mai intreba....spor la treaba Morine...
Morine,si ca sa te si relaxezi cind muncesti pune o muzica ex: pune-l pe Gary Moore-Parisienne Walkways,la maxim....sa nu pui manele ca se string conationalii si ramii fara scule sau uloi...

Gataaaa,...hai sa mergem,ca omul are treaba..... O altă metodă de a spăla motorul cu motorină este cea descrisă de Octavian și anume aceea că el scoate bujiile de pe motor și învârte motorul dând la cheie. Metoda asta cred că o să o folosesc și eu la următorul schimb.
pruna a scris:Cind aveam Oltcit asa procedam,chiar dupa scurgerea uleiului stringeam surubul si bagam circa 2 litri de motorina in motor,porneam motorul,il lasam la relanti circa 10 minute ca sa-l spele bine...
Nu as recomanda nimanui asa ceva. Dupa golirea uleiului vechi din motor, se remonteaza surubul de golire, se pun 2L de ulei nou insa de calitate mai slaba + 2L motorina dupa care se porneste motorul si se lasa 5 min in mers la ralanti dupa care se face golirea motorului si inlocuirea filtrului de ulei. Nenea pruna , tiam zis asa ca esti mai invarsta ca mine , si nu sa fac misto ,departe de mine gandul acesta . Acel motor care sa gripat nu a funtionat cu matorina nici 30 secunde era cu motorul cald pentru schimbul de ulei , nu foarte cald ca te oparesti cu uleiul cel dai afara din motor ,Motorina are pe langa parafina si acizi care pot deteliora suprafata de contact a cuzinetului permitand acesteia sa se lipeasca de partea prelucrata a arborelui cotit depunadure treptat in straturi ducand la deteliorarea arborelui cotit in timp , din expierenta la motoarele care au folosit spalare cu motorina am opservat depunere de conpozitie de cuzinet pe arborele cotit , De acea recomand folosirea uleiului de calitate inferioara pentru spalarea motorului la interior ,sau ( mai rentabil ca cost ) a solutilor speciale de curatire in acest scop . Nu recomand nici un fel anume de produs fiecare face cum poate in funtie de buget . Si la mine busonul e de 21 , poti confectiona si din-trun didon de 4-5 litri vechi de ulei taindul pe lateral o fereastra mai maricica pe unde sa intre uleiul vechi din motor ,dar sa nu uiti sa-i pui si busonul la loc . Pai si acum ce ai vrea sa facem?, daca motorul a functionat cu ulei prost romanesc si neschimbat de vreo 20 de ani cu sorbul pompei infundat de mal, cu ce sa il curatam atunci?, sau sa il lasam sa se caleze?
sa fim seriosi, fiecare lucru are si avantaje si dezavantaje Nema probleme Alexandru,nici vorba de misto,din contra,poti sa-mi spui direct pe nume ca nu ma supar,stii ce ma supara rau de tot,dar rauuu,cu R mare?......prostia unora care...in loc sa comunice normal si cilivizat cu ceilalti...,intra ca musca-n lapte folosind cuvinte jignitoare la adresa unuia sau altuia din colegii de forum ( comunitate sau comuniune),..lucru inadmisibil ptr.un om care se mai si lauda ca el are o anumita cultura, astfel dovedind ca de fapt,...atit stie sa faca....nema cultura.Mentionez ca nu ma refer la o anume persoana,ii stim cu totii pe cei au acest comportament....Bine ca sint putini la nr.
Laurentiu,ai venit cu ideea :2 litri ulei+2 litri motorina, este o ideie buna ptr cei ce au retineri de a folosi doar motorina,dar cred ca din graba ai gresit undeva.....capacitatea baii de ulei este de doar 3 litri,cind schimbi filtrul pui 3,300 litri uloi,daca pui mai mult...face suprapresiune si vomita,iese pe la simeringuri. deci: poti pune 1 litru uloi+2 litri motorina,eu zic ca-i suficient 2 litri ptr.spalare,chiar combinat cum ai zis.Si inca ceva,se poate porni motorul chiar in doua reprize scurte de cite 2-3 min cu pauza intre ele de citeva minute ptr.scurgerea in baie,este ca si cind i-ai face doua dusuri scurte.
Cristii,tu iar umbli cu maciuci prin forum? cite Oltcituri zici ca mai ai? Doar ale tale? mai vinde din ele ca ruginesc stind sau poti face o mare afacere.....repari una,o faci cit mai originala,o pui la anunt,la schimb cu ce vrei tu,cu logan sau alt tip,ai prins schimbul,vinzi loganul....oricum iesi mai cistigat asa,decit sa ceri bani pe ea.......ca o ideie.Ex: am citit undeva se pare ca pe tuning,unul a dat o Dacia din 75 pe un renault simbol,schimb......s-auzim numai de bine. fuuggggg,ca sa ars ceva in cuptor.........
Morin a scris:Cum as putea sa fac sa scot scutul motorului fara sa ridic masina pe un elevator, doarece nu este in vreo conditie in care sa ajunga la service si as fi vrut sa scot uleiul vechi care a stat 7 ani acolo, ca sa-l schimb cu unul nou. Si din cate am inteles nu pot ajunge la busonul de evacuare fara sa scot scutul


Ridici frumos masina pe cric pe ambele parti, bagi niste butuci sub lonjeroane(vezi sa nu prinzi si scutul) si dai jos scutul dupa care dai drumul la ulei. Daca nu esti in graba, recomand sa scoti butuci de sub masina si sa o lasi o noapte cu busonul dat jos sa se scurga tot uleiul. Inainte sa dai drumul la ulei, motorul sa fie cald. Ulei recomand 10w40, ca pret si calitate recomand Aral. Si daca noaptea ii intra un soarec acolo? pruna@ , Garantat nu intra , nu le place uleiul si in special cel ars , lor le place sa se bage la curele si in special la distributie , am vazut aici la ferma cand a venit un electricean si a tras masina unde era iarba mai mare , lam atentionat sa nu porneasca motorul si sa deschida capota si cand am batut in aparatorile de la cureaua de distributie a aparut si nenea Jeri (soricelul ) daca ar fi pornit motorul si ar fi rezolvat motorul .😎😹🙉
pruna a scris:
Laurentiu,ai venit cu ideea :2 litri ulei+2 litri motorina ... poti pune 1 litru uloi+2 litri motorina...
OK, imi cer scuze pt greseala si rectific: 2L ulei + 1L motorina. Si daca lasati voi practicile astea arhaice deoparte ce ar fi?uleiurile moderne sunt oricum sintetice in mare parte,deci depuneri minime la interior,odata incalzit motorul uleiul curge ca un pipi...atatea spalaturi ,clisme si alte leacuri pentru o chestie inventata adhoc,spalatul motorului de oltcit....
iulicuta2000 a scris:Si daca lasati voi practicile astea arhaice deoparte ce ar fi?uleiurile moderne sunt oricum sintetice in mare parte,deci depuneri minime la interior,odata incalzit motorul uleiul curge ca un pipi...atatea spalaturi ,clisme si alte leacuri pentru o chestie inventata adhoc,spalatul motorului de oltcit....


Asta asa e, un motor care a functionat cu ulei 10w40 schimbat la timp nu va avea depuneri (am dat capacele de chiulase jos la un motor de oltcit care a functionat cu ulei 10w40 Aral si se vedea ca acesta incepuse curete depunerile de la uleiurile anterioare) Insa daca un motor a functionat cu ulei 15w40 mineral e imposibil sa nu aiba depuneri.
Personal nu sunt deacord cu spalarea motorului, mai ales la fiecare schimb de ulei, dar in cazurile in care sunt depuneri masive asta e singura solutie. ilicuta 2000 , George Hermeneanu ; Aveti perfecta dreptate , eu mam referit la uleiurile romanesti de til 20w40 care erau uleiuri minerale ,cele de tip 15 w 40 , 10w40 sant uleiuri semi sintetice , iar 5w40 e ulei sintetic ,daca nu ma inseala memoria , Se face spalare a motorului pe dinauntru cand iei un motor sau o masina sh de la un necunoscut si nu sti ce ulei a folosit pe urma nu are rost sa ti faci de lucru singur sa ti complici viata . Vrei sa ai uleiul alb transparent schimbal mai des , este optiunea fiecaruia si bani lui . Eu fac schimbul la 8 000 - 10 000 si e destul de transparent , nu imi place sa dau cu creta pe jojo sa pot vedea corect nivelul , sant in pic miop 😎 . adica port ochelari cand fac ceva reparati !😹 , cum am mai spus folosesc Panter 15w40 + o doza de adetiv pentru ulei 2+2 , nu am probleme si motorul are cateva zeci de mii peste 80 000 . Bafta la cheltuit bani inutili 😛😹👷 15w40 e ulei semi sintetic?, poate 10w40 e semi sintetic si nu toate si ca sa-ti spun drept, 15w40 e full sintetic nu semi sintetic DOAR la motociclete
hmmm, ulei panter + porcarie din aia de aditiv ieftina, 2+2 am facut si eu combinatia asta si in 1500 de kilometri cat le-am avut in motor, am paradit arborele cotit, si nu, nu mi-a bagat benzina in ulei si nu i-am dat forja ca la raliu.... Cristi , Eu nu prea cred ca arborele cotit a cedat la 1 500 de ckilometri din cauza uleiului Panter , acolo a mai fost si alte defectiuni , la mine presiunea de ulei e buna 9-9,5 atm cu uleiul rece motor turat la 1500 r/min ,si 2 cu uleiul cald la relantiu la950 r/min si uleiul peste 7500 km , tu ai avut si alte probleme ca nu ceda arborele cotit ,primele care cedeaza sant axele cu came ,axele si culbutori ,tijele ( cozile ) supapelor si ghidajele de la supape . Ori ce problema aparuta din cauza uleiului afecteaza mai multe componente care sant solicitate mai intens in timpul funtionare motorului . Si tu crezi ca motorul de Oltcit nu e ca si un motor de motocicleta in 4 timpi cu racire cu aer ? Daca nu ma crezi , ai destule motoare ,da aparaturile jos ( tablele ) si fa vre-o 4-5 pasi in spate si privestel atent gandindute ca e motor de motocicleta BMV , Asta am zis in gluma ,ca sa mai schimbam atmosfera ,sa mai si glumim ,stiind ca nu esti suparacios din fire si prea inganfat . P.S Astept raspuns urgent (asa scriam in scrisori cand am facut eu armata , nu e asa ,pruna @ .)🎅👻 Da Alexandru,ai dreptate,bineinteles fiindca esti meserias nu incepator,ai experienta lucrului facut,nu,doar discutat......erau vremuri frumoase,eu unul am facut armata in Craiova,76 -77 iunie eliberat cu functia sanitar,faceam injectii la motoarele armatei( la militari), bineinteles dupa absolvirea BMS-ului.Ce vremuri......atunci se lucra la constructia fabricii Oltcit. In 93 am luat un Oltcit fabricat 89,avea aproape 90000 km,masina intretinuta,curata,caroseria impecabila,pina atunci functionase cu ulei Rom.,iar...la recomandarea unui prieten care lucra ca specialist in industria petroliera,mi-a facut cadou in scop de reclama,un bidon de 4 litri ulei ptr.motor BP VISCO 2000 PLUS SAE 15w40,si un filtru nou.Am scos vechiul uloi,am spalat motorul in interior asa cum obisnuiam fiindca uloiul vechi era cam negru,apoi am pus uloiul primit.Sincer va spun ca: din start a crescut presiunea uloiului si a scazut si consumul benzinei cu aproape o jumatate de litru la suta de km,iar cind am fost la revizie ma intrebat respectivul citi km are motorul fiindca la noxe arata ca nou.Atunci l-am rugat pe prietenul respectiv sa-mi mai dea inca un bidon de uloi,contra cost ptr.Dacia 1300,73 fabric.,masina de serviciu cu care merg si acum.Nu avea 20w40 si mi-a dat 20w50 ,acelasi uloi Englezesc.Mentionez ca are aditivi in el si era recomandat si ptr.motoarele care functioneaza cu gazolina.Acel Oltcit l-am tinut 3 ani si am facut inca 80000 km motorul functionind la aceeasi parametri,apoi l-am dat fiindca aveam nevoie de bani ptr.o investitie.
Acel tip de ulei il schimbam dupa 10000 km,la al treilea schimb si filtrul,si-l scoteam curat,ne mai fiind cazul sa spal motorul inca-l mai puteam folosi.O data l-am scos de la Oltcit si l-am bagat la Dacia,am mai mers aproape 5000 km cu acel uloi.
Am inteles ca se mai gaseste,este mai scump,nu stiu cine-l mai fabrica acum,ptr.urmatorul schimb la Dacia de serviciu cu care merg si acum,are 43 ani si 80000 km de cind i-am segmentat ultima oara motorul,acum fiind cazul sa-i pun un uloi aditivat,am sa iau uloiul amintit, eu unul am fost foarte multumit de performantele sale. Spunea cineva ca uleiul care se foloseste la avioanele astea mici ar fi foarte bun ,cica la frig devin mai fluibile si cand se incalzeste devine mai vascos , Nu cred ,daca as avea posibilitatea AS INCERCA ! Nu stiu e mit sau adevar ? Acu pe seară am aterizat pe la Metro.
Ete ce mi-am luat:
Click pentru a vedea imaginea in marime naturala Click pentru a vedea imaginea in marime naturala Click pentru a vedea imaginea in marime naturala 

Se bagă peste uleiul vechi și se lasă motorul la relanti 2-3 minute.

Era Mobil 10w40 la promoție 70 lei, 4l.
Cristii a scris:15w40 e ulei semi sintetic?, poate 10w40 e semi sintetic si nu toate si ca sa-ti spun drept, 15w40 e full sintetic nu semi sintetic DOAR la motociclete
hmmm, ulei panter + porcarie din aia de aditiv ieftina, 2+2 am facut si eu combinatia asta si in 1500 de kilometri cat le-am avut in motor, am paradit arborele cotit, si nu, nu mi-a bagat benzina in ulei si nu i-am dat forja ca la raliu....

Topicul asta isi merita masina care denumeste forumul din care face parte. Este desuet, inexact, "aiurea in tramvai" etc. etc. etc. Doar aici mai exista legaturi intre vascozitatea cinematica la cald si rece si tipul bazei uleiului sau se pune problema sa cureti motorul cu motorina, distructiv, intre schimburi...
Pe forumuri care deservesc marci de masini actuale se discuta la alt nivel chiar daca si acolo se spun foarte multe prostii si exista destula constipatie mental-intelectuala precum si ignoranta. Macar este vorba de inexactitati si manierisme nu de enormitati. Mai avem sa discutam despre decalimetre si incalzirea, iarna, prin "incingerea unui foc sub motor/scut" .
Nu mai continui. Ramaneti sanatosi si iubiti! Asta e "masina timpului" , la fel ca recomandarile si consideratiile tehnice de pe aici... ! E cam trist insa asta e situatia!
La noi in oras mai circula doar doua exemplare din aceasta preafrumoasa "fosila vie": a mea si a lui Plumber(care nu-i va mai reinnoi ITP-ul de la anul, luandu-si un Fiat...). Deci , voi mai ramane eu...Asta ca "masina de iarna" si cu rugi catre Dumnezeu sa nu mi-o mai distruga programat "tinerii frumosi si liberi" cu picioarele cand se imbata, incantati si amuzati ca vad asa ceva pe strada...Mi-au spart pana si geamul de la usa dreapta fata.
Deci v-am argumentat cam ce voiam sa sustin.
Sarbatori fericite! M-am batut sa dau jos uleiul in jur de vreo ora, timp in care am aruncat si un sfert de tub de wd40 ca atat mai era, dar se tine tare si nu vrea sa iasa.
http://imgur.com/9YcaZ2g 1. Incalzeste bine motorul inainte sa incerci sa dai jos busonul. Face bine si pentru surubul care nu il poti desface.
2. Incalzeste surubul(busonul) cu flacara.

Ii dai degeaba cu wd40...ca nu are cum sa ii intre la filet. Prelungitor mai lung.
Vezi să nu tragi în partea ailaltă, că când e șurubu cu curu-n sus, filetu-ți vine pe dos. Daca nu reusesti dute la un servis sa-l desfaca acolo sa nu strici hexagonul de 21 si daca lai stricat ei pot suda o piulita pesta buson , dupa ce desfaci busonul schimba saiba de etansare , e compronisa ! Am incercat si azi cu o tubulara mai zdravana de 21 si n-a vrut de niciun fel. Nu stiu ce matanii trebuie sa ii fac ca sa-l misc macar


Cel mai probabil, daca nu reusesc o sa ii pun prelata pe ea si o las pt la primavara. Sa desfaci busonul trebuie se invarti cheia spre botul masinii. Foloseste o teava pe care sa o bagi pe T-ul cu care desfaci. Ar fi bine sa dai si scutul jos O sa o ridic mai mult maine dimineata si o sa ii scot si scutul, poate o sa am sanse mai mari de reusita.
Si asa vazusem niste gunoaie cand am adus masina, nu stiu cum de tocmai sub scut au ajuns. Cu ocazia asta mai fac si niste...curatenie.
O sa revin cu un update maine pe la pranz probabil Dacă nu și nu, faci rost de un alt bușon, iar pe cel de pe mașină îl desfaci cu cheia românească , adică dalta+ciocan. Asta ar ramane ca ultima varianta cu cheia romaneasca ) .
As putea cum a zis si alexandruteutisan, sa sudez o piulita acolo peste buson, ca nu-i mare inginerie ' Eu as zice sa mergi la un servis sau vulcanuzare si sa folosesti un dispozitiv cu percutie si sa-l desfaci ,nu ta sfatuesc sa dai cu dalta si ciocanul daca nu ai expierenta in acest fef ,avand in vedere pozitia , risti sa spargi carterul , si atuncu e mare belea ! Nu te costa mult aceasta interventie la un servis
Morin a scris:Am incercat si azi cu o tubulara mai zdravana de 21 si n-a vrut de niciun fel.
Mai nimerit ar fi cu o inelara cu cot decit cu tubulara. Si inainte de orice alta incercare,eu as poliza cheia aia in prealabil,fiindca floarea busonului este ingusta,iar cheile tubulare,inelare au in general un sanfren pentru a intra mai usor pe surub...
iulicuta2000 a scris:Si inainte de orice alta incercare,eu as poliza cheia aia in prealabil,fiindca floarea busonului este ingusta,iar cheile tubulare,inelare au in general un sanfren pentru a intra mai usor pe surub...

Am tot amanat-o, chiar si astazi.
Pacat ca n-am prins vremea buna, ca astazi a fost foarte frumos. Cald si soare in Bucuresti, 13 grade pe termometru
Maine daca o sa fie tot asa cald si soare, o sa ma apuc de treaba sa vad daca reusesc.
Am luat si un ulei Mobil1 10w40 la 4l ca sa-l inlocuiesc pe cel vechi Poate doar Mobil simplu, tare curios sunt unde ai gasit tu Mobil 1 Morine, daca nu poti deplasa masina,mai poti incalzi surubul fara aparat de sudura,in felul urmator:
Metoda 1 : cred ca ai vazut cum lucreaza metalul,argintarii,aurarii,aceia de fac bijuterii pe genunchi,pe strada,folosesc metoda sufliciului.Este o metoda antica,ptr.prelucrarea metalelor,dar oricine o poate folosi cu succes,astfel: iei o bricheta si un furtunas ( din cele de la spalatorul de parbriz,intr-un cap ii pui patrea aceea maltalica de la un pix,cu gaura mica si...apropii flacara brichetei de surub,sufli cu gura prin furtunas directionind flacara cu presiune spre surub,astfel incalzindul ptr.a putea fi scos.
Metoda 2 : iei doua cabluri cu clesti la capete( din cele care le folosesti cind iei sau dai curent).spargi o baterie R20 de lanterna,scoti electrodul ( carbunele central)vezi ca are o saiba metalica in cap,de care apuci cu clestele ( cablu +), scoti bornele bateriei si fixezi clestii,cureti partea unde-i surubul,apesi cu clestele - alaturi circa 5 cm si freci electrodul care-i prins in clestele +, de capul surubului pina ce se face albastru apoi stropesti cu apa rapid pinaa se raceste surubul,apoi il scoti cu cheia.Ai sa observi cum capul electrodului se va inrosi.Acest lucru se poate face,cu conditia ca bateria sa fie bine incarcata,si sa dai scutul jos,deoarece acolo se string frunze,etc.si pot lua foc.
Ptr.a desface orice surub ruginit sau gripat se poate alami sau cositori folosind aceste metode cu succes,incalzind surubul in cazuri extreme,atunci cind nu ai alta solutie.Aceste metode le-am verificat,Pruna. adhoc si arhaic,cind nu ai alta posibilitate,darrrrr......cu succes.
Cristii a scris:Poate doar Mobil simplu, tare curios sunt unde ai gasit tu Mobil 1

Mobil, pardon
Stiam ca astea-s asa, ca e si mobil si mobil1 si m-a derutat Sa inteleg ca ai reusit sa desfaci busonil de golire ! Pruna @ Cum ai spus tu se poate , dar , e greu , se necesita experinta , tot asa se toarna si bornele ( se repara ) la baterie . Se mai poate folosi o lampa cu benzina sau un suflete cu gaz , din alea mici care folosesc cei care instaleaza centrale termice de apartament . Acel suflete ( cum ii zic eu ) e bun la diferite lucrari unde e necesar incalzirea suruburilor blocate . Alexandru,sa inteleg ca te-ai referit la....Experience-Jimy Hendrix?
Nu-ti trebuie nici un fel de experienta,trebuie sa ai vointa si sa lucrezi cu atentie,....eu am dat doar doua exemple,simple,care nu costa nimic si sint la indemina oricui ptr.a rezolva problema pe loc.Mai sint si alte metode asa cum ai zis si tu. Singura problema la metoda cu bricheta este sa lucrezi cu atentie,sa nu directionezi flacara spre bricheta nici macar o fractiune de secunda,fiindca explodeaza bricheta si urmarile pot fi grave,daca lucrezi cu mare atentie,atunci rezultatele sint uimitoare.Argintarii folosesc un fel de candela cu fitil si ulei amestecat cu motorina si o teava cu o duza in cap,...mareee inginerie......
Orice surub blocat,intepenit sau ruginit,daca-l incalzesti bine apoi il racesti brusc,cu apa,cu un bidonas cu gaura-n dop,...se va desface usor.Incercarea moarte n-are. Si camasa interioara a rulmentului distrus se scoate la fel , il incalzesti binisor cu o sursa de caldura si aplici o racire brusca ,camasa se va crapa si va fi usor de scos ca isi va mari diametru .👮 Daca il incalzesti si racesti cu apa, acel buson/surub trebuie neaparat inlocuit pentru ca se va decali, adica otelul din care este facut isi va schimba proprietatile de rezistenta mecanica. Cuprul ( arama),prin incalzire si racire brusca se decaleste,devine maleabil,se poate prelucra. Folosind acelasi tratament,la otel se intimpla invers,se caleste,........racirea cu apa-devine foarte dur ( casant ), iar racirea lenta in ulei-devine dur ( necasabil).Decalirea otelului : se incalzeste pina devine galben,apoi se baga in mult nisip fin si uscat si se lasa acolo pina se raceste complet,apoi putem spune ca-i decalit si se poate prelucra.
In cazul de fata nu-i nici o problema,nu trebuie schimbat surubul,doar saiba de cupru se schimba daca vrei,se unge cu ulei si se stringe la loc fara probleme. tBusonul de baia de ulei e din OL50 SAU OLC15 aceste materiale au cu totul alte propietati privind calirea lor , Au putin carbon in compozitie . Stiu ca la Carfil se produceau filtre de ulei pentru Raba aceste filtre aveau buson de golire a uleiului , veneau brute , dor forjate , In concluzie nu e afectata calitatea dopului de la baia de ulei . mstaniloiu@ In limbajul ne-academic, popular sa zicem, "se decaleste " inseamna ca isi schimba proprietatile

- cum ati si zis pruna: "..racirea cu apa-devine foarte dur ( casant ),"


Ca sa nu divagam prea mult din topic - din experienta mea, tratarea cu foc pana la inrosire urmata de racire brusca cu apa rece ... nu a facut bine busonului.

Sa zicem ca poate aveam eu un buson contrafacut - asta cred ca e bine de stiut aici. Cel mai rau lucru este cind te musca una de buson,il decaleste inmediat,........
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community