Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

variatia turatiei ralanti (carburator)
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
George Hermenean a scris:suspectez alternatorul, la ralanti daca aprind farurile imi scade turatia de la 1000 rot/min pana la vreo 500 pentru vreo 2-3 secunde, dupa care revine la loc.
Ai doua variante de verificare:
1. incarca bateria pe redresor dupa care faci proba;
2. elimina alternatorul din circuit scotind cureaua de antrenare (bateria sa fie bine incarcata). La mine capsula de avans vacuumatic este sparta. Motorul merge bine mersi si fara ea. Deci mare lucru nu face. Teoretic, rolul ei este de a corija avansul in functie de variatia/variatiile turatiei. Motorul merge bine mersi si cu avans de 10 grade, nu este neaparat nevoie sa mareasca avansul la 27 de grade la 3000 rpm si mai mult. Capsula de avans vacumatic te ajuta cand accelerezi de la relanti la progresiune , la 3 000 rot/ min lucreaza avansul centifugal si se regleaza fara a fi cuplat si avansul vacumatic , cu avansul vacumatic depasesti 27 grade . La Oltcitul meu avansul la relanti e reglat la 5 grade si am o pornire foarte usoara si se poate porni usor si la manivela , Ma agat si eu cu o intrebare de acest ultim post: cum se regleaza avansul "5 grade" la relanti ? revin cu aceiasi problema, (1) variatia turatiei la ralanti! am urmat toate sfaturile posibile si degeaba! am 2 carburatoare bune de 1300 ce consuma putin si totusi nu reusesc sa le stabilizez la ralanti! precizez ca fluctuatia se micsoreaza ca plaja de turatie odata cu incalzirea motorului! deci daca la rece variaza intre 600 si 400 turatii (adica variatia este de 200 de ture), la cald, oscileaza intre 900 si 800 turatii (deci variatia se reduce doar la 100 ture)!
(2) o alta problema ar fi ca dupa dezaccelerare, cind eliberez definitiv acceleratia, aceasta nu scade aproape brusc, asa cum ar fi normal, ci revine usor pina in dreptul turatiei de ralanti, adica pina in jurul turatiei de 1100 de ture, apoi se mentine asa cca 5 sec, iar in cele din urma scazind pina acolo unde am reglat ralantiul, adica la 900 ture! precizez ca motorul este cald iar capsula dash-pot de atenuare a revenirii pirghiei de acceleratie carburatorului este scoasa!
(3) as mai avea o intrebare, ce nu stiu exact daca tine de carburator, cerd ca este legata mai curind de aprindere si anume de delco (capsula vacumatica sau avans prea mare), cind pornesc accelerarea de la turatia de ralanti, cu precadere in tr 1, pe la turatia de cca 2000 de ture se simte cum motorul de bilbie si da in git de vre-o 2 ori, apoi accelerarea se continua fara probleme! precizez ca smuciturile sint destul de puternice, exact ca in cazul unui rateu!pot evita totusi acest inconvenient doar daca acceleratia este brusca si trec repede peste turatia cu pricina! Octavian@, Relantiul la Oltcit e de 950 r/min daca e mai mic risti sa lasi culbutori fara ungere cand motorul e la relanti , consumul este dat cand ambele clapete sant deschise si luctraza toate circuitele de combustie mai putin cel de la pompa de sprit , verifica jiglerele de sarcina ,posibil sa le fi inversat intre ele , cum ai descris sitoatie acea ezitare e datorata din cauza carburatiei , ai umblat la deschiderea clapetelor ? Daca jiglerele sant in ordine ,eu banuesc ca ai un gunoi care sa plimba pa circuitil de relanti , curata carburatorul bine si insiste cu ruratirea pe circuitul de relanti ! intradevar si eu banuiesc ca problema este la circuitul de ralanti si ca intradevar este un gunoi ce se plimba, dar in ciuda faptului ca le-am curatat de atitea ori, tot nu scap de mizerie. suspectez ca s-ar afla pe linga suruburile de reglaj al amestecului! asta presupune sa le demontez de tot, inclusiv reglajele iar apoi nu voi gasi pe nimeni sa le mai regleze!
cit despre ordinea jiclerelor, aceasta este cea corecta, am verificat!
in manualul de reparatie francez pt 1300, se stipuleaza ca ralanti-ul este la 650 ture. amintesc acest lucru deoarece in toata documentatia romaneasca se vorbeste numai de motoarele de 1100 si 650, nu preasint referiri tehnice despre 1300. de aceea si avansul initial pe volanta difera de la 1100 la 1300 adica de la 10 gr la 6 gr. dar tot la fel de bine constructorul roman nu a respectat acest lucru si a pus aceiasi volanta si pe 1100 si pe 1300, doar modelele pt export au o volanta mai grea si cu marcaj diferit pt avans!
ce am povestit eu aici sctie in revue technique citroen axel.
multumesc pt sfat! Daca ai deja 2 carburatoare, pe care nu le poti stabiliza la ralanti.....
eu iti sugerez sa iei in considerare aerul fals. Tot aerul fals te incurca si la descresterea in turatie.
Schimba garniturile de pe tot traseul de admisie.... da, ar fi o idee, dar poate de la caseta de amestec in jos, fiindca sub talpa carburatorului am pus cele 2 garnituri de hirtie. Uneori garnitura de hartie e cam subtire, daca exista probleme de planeitate la talpa carburatorului, sau la antretoaza, sau chiar la cutia de amestec. Eu am folosit mereu dosarul de carton....

Poate fi si de la imbinarea intre cutia de amestec si galeriile de admisie, precum si de la galerii la chiulasa.... Asa este! Si eu am manufacturat cele 2 garnituri dintr-un carton usor mai gros si preventiv le-am si lipit cu un strat f subtire de silicon negru, bineinteles cu exceptia fetei care vine in contact direct cu talpa carburatorului! Cubtoate astea nimic, tot variaza ralantiul! Precizez ca am schimbat bujiile cu unele de iarna lp 21 de la siterom, fisele sint din acelea din silicon si le-am masuratcontinuitatea, capacul de delco di pipa sint aproape noi sibcu toate contactele curatate! Chiar nu stiu de unde ar putea sa provina oscilatia! Incearca sa pulverizezi cu putina benzina (spray) daca trage aer fals dupa carburator se va simti , va trage si benzina si se va accelera. de la rahaturile alea de bujii....

eu am bujii montate de 4ani, nu am umblat niciodata la ele, nu s-au innecat niciodata. Variati la relanti ,sant din cauza amestecului carburant , trege aer fals ,sau ( o problema des intalnita pe stand de reglaj si verificare a carburatoarelor ,la Carfil ) oscilati la plutitor , nu inchide bine cuiul ponto sau agata plutitorul in pereti latereli a camerei de nivel constant , la relanti carburatorul nu trebue sa debiteze vacum pentru avansul vacumatic .
Laurentiu a scris:
2. elimina alternatorul din circuit scotind cureaua de antrenare (bateria sa fie bine incarcata).

Nu-i mai simplu sa decupleze mufa de alimentare curent de pe releu?!
ma gandeam si eu la alternator, ar putea sa faca experimentul cu decuplarea mufei, si sa vada efectul.
Cand esti sub capota, la motor, se aude un suierat la alternator?! masoara incarcarea.
Am avut ceva fluctuatii de ralanti, dar nu mari, la oltcitul alb (TRS), nu mai stiu cum am rezolvat-o... De-alungul timpului, inlocuisem releul (cedase) cu unul de dacie, inlocuisem carb de 1100 cu unul de trs, bujii, etc..
La mine era o oscilatie ritmica de ralanti, deci nu cred sa fi fost carbul... JorJ-J Acea variatie despre care faci referite apare cand sant probleme de incarcare la turati mici ale alternatorului , releu defect .Alternatorul cand troduce curent ,el se incalzeste putin si produce un zgomot specific dar e foarte mic si lumina pe care o produce becurile OSCILEAZA . La acest fenomen este de vina releul de incarcare si nu se produc oscilati mari de turati de ordinul sutelor de turati pe minut . Daca folosesti o fulie mare de alternator ( de Dacie ) este posibil sa-ti apare acest fenomen intru cat ai turatia mica la alternator . George Hermenean banuia problema cu alternatorul, si n-am aflat pana la urma daca rezolvase problema fluctuatiei de ralanti. Oricum si asta ar putea fi una din cauze..
In cazul lui Octavian, nustiu, e greu de presupus in orice situatie, fara o descriere precisa a manifestarilor (variatiei turatiei), cel mai simplu ar fi cu o inregistrare, sunet/ film..
Turometrul de oltcit nu este prea fiabil (mai ales cel romanesc), mai apar uneori salturi, tremura acul, etc. La un TRS de-al meu, bord romanesc, am un turometru praf.. in toate cazurile i-mi indica cu mult peste valoarea reala, sare in turatii, desi motorul merge uniform.. (ma tot gandeam sa-l inlocuiesc, desi poate e mai nostim asa, nu de putine ori arata si 9000 rpm, cand real am cel mult 4000). In situatii de-astea, cea mai fiabila e urechea (muzicala )

A patit-o odata clubul unui unchi de-al meu, i se cam oprea la ralanti, avea parca si fluctuatii de ralanti prealabile opririi.
Problema in cazul respectiv era din cui pontou infundat (blocat), se revarsa benzina pe corpul 2 si inneca motorul.
La fel poate fi si un retur infundat, partial/ total.. Mizez pe prima varianta in cazul de fata, daca ar fi infundat total, s-ar ineca motorul aproape instantaneu.. Dupa ce am schimbat alternatorul, am rezolvat probleme cu fluctuatia ralantiului cam 75%. Acum mai fluctueaza putin. Cu altenatorul vechi fluctua si 500 rot/min cu farurile aprinse, mi s-a oprit si motorul de cateva ori.
Cu fluctuatia pe care o am acum nu imi mai bat capul ca nu fluctueaza prea mult si nu tot timpul. Asa il las, oricum din aer fals nu e 100%
Mai am o problema ca imi trepideaza masina ralanti cand e motor cald, nu trepideaza tot timpul. Nu am idee care e cauza, daca accelerez putin nu mai trepideaza.
George Hermenean a scris:Dupa ce am schimbat alternatorul, am rezolvat problema cu fluctuatia ralantiului, cam 75%.

I-mi place cand am dreptate De-obicei cand e alternatorul (releul), cam oscileaza, galopeaza ralantiul, ritmic, odata cu lumina de la faruri.
Tu ai Club, sau TRS?!
Oricum, daca e foarte saracit amestecul (din CO) poate sa apara un mers ne-uniform la ralanti (tremurat). Incearca sa mai ridici turatia din S CO, poate sa fie si asta o problema.
Pt monitorizarea turatiei, exista si ceva aplicatii pt smartphone, android,
"RPM meter" (tachometer) Daca e amestecul sarac se incalzeste mai greu motorul?
Canf am facut itp-ul mi-au iesit noxele, nu as umbla la reglaje. logic, ca da
Asa patesc si eu, de cand am schimbat si reglat carbul, o cam da in nas, daca bag socul prea mult/ prea devreme. La carbul vechi aveam amestecul usor imbogatit/ jicloare T1/ T2 de 100, fugea ca turbata..
Tre sa mai verific reglajele, dupa problema cu aprinderea, desi nu cred ca se leaga.
Ultimul reglaj, mi-a dat cam 4,5 maxim ~5 ture Progresiune, 2, ceva ture CO., desi cred ca e cam strans si la mine. Totusi, nu moare imediat la decuplarea vacumului de pe capsula de dezinecare, ci doar se tureaza 1 sec, dupa care da sa moara.
Am sa refac candva reglajele, cu un RPM meter, ca mi-e busit turometrul, le-am facut dupa ureche. Amestec sarac => se incinge motorul/se incalzeste mai repede.
gyorgyoda a scris:Amestec sarac => se incinge motorul/se incalzeste mai repede.


S-ar putea sa-ti dau dreptate, la cum trage e imposibil sa am mestec sarac Un carburator reglat corect, cand scoti furtunasul de la supapa de dezanecare sau cand scoti mufa de la electrovalva de relanti, motorul trebuie sa ,,moara" cat mai repede.

Amestec sarac = masina nu trage, e puturoasa
Amestec corect = masina se infige foarte bine, consuma putin etc.
Amestec bogat = consuma mult, da fum negru. Verificarea aia cu furtunul de la capsula de dezinecare este valabila la relanti,deci si amestecul care iti rezulta,e valabil tot la relanti si atat,in mers amestecul e dat de jetarea carburatorului.Si la jetarea asta participa si gunoaiele din jicloare...
George Hermenean a scris:Daca e amestecul sarac se incalzeste mai greu motorul?

In orice caz, merge mai prost la rece.
cu un termometru de ulei se poate verifica.
daca te referi doar la faptul ca trebuie sa controlezi mai mult timp amestecul din soc, atunci da, asa e.
Cand aveam jicloare de 110 TR1/ 100 T2, nu foloseam socul decat la pornire, si plecam cu el aproape bagat., il bagam muuuuuult mai devreme. Mergea mai bine la rece.

gyorgyoda a scris:Amestec sarac => se incinge motorul/se incalzeste mai repede.

nustiu daca se incalzeste mai repede, dar practic, o sa-ti mearga mai rau, da in nas, etc. pana sa intre in regimul de temperatura.
Asa i-mi face acum uneori (de cand merg cu carbul standard), uitasem cum e sa mergi cu socul.
Suspectez si pompa sprit mai obosita, (tocita parghia, oring obosit). Are momente cand mai sughite usor in acceleratii, de pe la turatii mici~2000rpm.
Sau o fi benzina proasta de lukoi?!
George Hermenean a scris:
Canf am facut itp-ul mi-au iesit noxele, nu as umbla la reglaje.


Daca stii ca esti in parametrii, e ok, nu mai umbla.

Se poate sa-ti mai tresara uneori la relanti, daca strangi prea mult la S CO.
Incearca sa vezi cum se comporta daca scoti gatul de lebada, dar nu sta cu nasul acolo (nu-s sanatoase gazele).
un club ar trebui sa se situeze intre 1 si 2,5% la CO. un TRS pana in 1,5%
Totusi, pt verificarea reglajelor: cand scoti furtunul de la capsula vacumatica, sau decuplezi electrovalva motorul tre sa moara.
La mine moare dupa ~ 2secunde la EV, si dupa ~4 sec la vacuum (2 sec se tureaza, dupa care moare)
Am fost azi la un ITP, si mi-am finisat reglajul acolo (Sprog e bine sa fie reglat in prealabil):
in final mi-a dat cam 0,6-0,9% CO, iar cand scoteam gatul (lebada) de la filtru de aer, scadea chiar si pana la 0,3%, CO2 ~14.5 %
initial aveam cam 2% CO, si ~12,5% CO2
Sunt foarte multumit acum, parca e si mai fasneata. Sper sa ma tina. Amestecul in regim intermediar e dat de circuitul de progresiune si de supapa tiunghiulara de imbogatire pneumatica, aici apar de obicei simptomele neplacute de intrerupere in alimentare. Daca a scazut CO la relanti cu gatul de lebada scos probabil ca amestecul e usor bogat din cauza jiclorului usor decalibrat iar scoaterea gatului a redus.

Scoaterea electrovalvei intrerupe circuitul de relanti, motorul ar trebui sa moara. Daca merge in continuare insa turatia se reduce aproape sa moara inseamna ca mai alimenteaza si circuitul de progresiune. Daca turatia nu se schimba inseamna ca la relanti masina se alimenteaza doar din progresiune ca si cum ai avea acceleratia usor calcata. In toate cazurile, daca masina merge bine si nu consuma mult e ok.
Daca scoti capsula vacuumatica teoretic motorul ar trebui sa se opreasca, adica amestecul ar saraci, jiclorul de relanti neputand compensa cantitatea de aer. In practica nu prea se intampla asta, jicloarele nu sint nici noi-noute nici perfect curate, poate ca nici noi nu au fost perfecte. In mare parte sunt de-acord cu tine Motane".
Inainte sa-mi finisez reglajul cu analizorul de gaze, reverificasem reglajul Sprog. Initial era prea strans, peste limita la care scadea turatia.
EEK! a scris: Daca a scazut CO la relanti cu gatul de lebada scos probabil ca amestecul e usor bogat din cauza jiclorului usor decalibrat iar scoaterea gatului a redus.

Aici, nu e chiar asa.. La mine e corect amestecul, cand scot gatul de lebada e usor sarac (sub specificatiile de pe site). CO va scadea indiferent de reglaj in momentul cand scoti gatul", motorul nu va mai aspira gazele de carter, avand aer curat" si fara filtru in ecuatie, va "respira" mai usor. Am experimentat asta si la reglajul initial, scaderea e de ~50%. Abia acum pot sa zic ca am reglajul corect facut, "ca la carte".
EEK! a scris: Daca scoti capsula vacuumatica teoretic motorul ar trebui sa se opreasca, adica amestecul ar saraci, jiclorul de relanti neputand compensa cantitatea de aer. In practica nu prea se intampla asta, jicloarele nu sint nici noi-noute nici perfect curate, poate ca nici noi nu au fost perfecte.

Si eu aveam tendinta sa gandesc la fel, pana ieri.. Si practic, trebuie sa se opreasca.. "Greseala" la mine era ca nu strangeam suficient S-CO, (tot timpul i-l strangeam cu frica), il lasam la limita la care incepea sa scada turatia, deci era usor imbogatit amestecul.. S-CO se strange pana cand scade turatia simtitor, ~ 50rpm.
Carbul montat acum nu e chiar nou, e un Solex de TRS, curatat, suflat si in final reglat.
Acum, la verificarea reglajelor, se comporta "ca la carte" moare repede la decuplarea EV, iar la decuplarea vacumului, dupa ~4sec.
S-ar putea sa fim offtopic, totusi, am tinut sa impartasesc... Am uitat de gazele de carter . Eu la al meu gaurisem busonul de umplere ulei si le dusesem cu un furtun undeva pe la roata, sa nici nu puta. Nu abia dupa vreo doi ani am desfacut motorul si am constatat ca reniflardul era plin cu o combinatie care parea nisip+pamant+ulei negru.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community