Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Despre o cutie de viteze
Pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
mi-a zis cineva ca nu e bine sa rulezi cu masina scoasa din viteze, ca se uzeaza cutia deoarece in momentul ala angrenajele se invart mai repede datorita antrenanarii rotilor. e adevarat? nu are nici o treaba mersul cu masina scoasa din viteza cu ce iti spune acel cineva .. sa mai citeasca... angrenajele nu au cum sa se invarta mai repede cu cutia scoasa din viteza decat cu ea bagata la aceiasi viteza a masinii ... singura problema e ca se invart arborii la turatii diferite si poate apare o problema de fortare la introducerea in viteza mai ales daca nu se face intr-o treapta de viteze corespunzatoare am inteles. ce vroia el sa spuna era faptul ca daca de ex motorul are 2000 de turatii si mergi cu 40 la ora in viteza a 3-a, cutia se invarte la o anumita viteza. daca e scoasa din viteze si ai tot 40 la ora, dar motorul e la relanti cutia cica s-ar misca mai repede, ma rog angrenajele, datorita rularii rotilor.

tot el imi spusese ca daca nu schimb la cativa ani agentul refrigorific la masina, manaca conductele de aluminiu de la aerul conditionat, iar cand l-am intrebat pe cel ce mi-a verificat instalatia sa vad in ce stare este, si era bine, mi-a spus ca nu mananca agentul nimic, asta e vrajeala eventual la service-uri sa iti ia banii. in cel mai rau caz isi pierde proprietatile de refrigerare E un fel de povestea drobului de sare: de ce ai merge cu mașina scoasă din viteză în afara câtorva cazuri destul de rare ca să reprezinte un eventual pericol pentru cutie? Plumber ... el se refera probabil si la cazurile de circulatie in oras in care daca vezi semaforul pe rosu de departe ... o scoti din viteza si o lasi sa curga ....

edy ... pube mana pe o carte de mecanica citeste principiul de functionare al unei cutii de viteza si o sa vezi ... oricum ... ca e scoasa din viteza sau nu angrenajele tot cu aceiasi viteza se rotesc ... daca s-ar invartii mai repede ar insemna o viteza mai mare a rotilor ...deci daca o scoti din viteza o faci racheta frate ... se uzeaza mai repede pentru ca depaseste turatia maxima admisa ... deci ca o scoti din viteza la 40 km/h ... instant turatia angrenajelor creste si o sa ai 200/h la ora si se uzeaza angrenajele ... ce n-ar da aia de la curse sau la liniute sa fie asa ... unde nu mai pui ca mergi cu superviteza la consum de relanti ...

ps
rotile ruleaza si cu ea bagata in viteaz si cu ea scoasa ...la aceiasi viteza la fel ... implicit si angrenajele tot asa ... T. Canta - pag 235:
Deasemenea, pentru protejarea unor piese din cutia de viteze (rulmenti, sincroane etc) se recomanda a nu se rula cu levierul cutiei de viteze la punctul mort, decuplindu-se transmisia la coborirea pantelor, la mersul normal sau in curbe.
deci? Ori, ori. Tu decizi cum s-o folosesti. deci niste explicatii ai primit ... si privind functionarea si ceea ce zice "tatal oltciturilor" si nu numai ... eu unul atat pentru ceea ce zice Canta cat si pentru alte chestii... un consum mai redus pe oras de exemplu ... te sfatuiesc sa mai rulezi si cu ea scoasa din viteza atunci cand se poate ... dar asta inseamna sa ai si o anumita viziune in trafic:) ... mai departe e masina ta deci tu o exploatezi cum vrei ... Eu unul rulez cu masina scoasa din viteza atunci cand se poate. De exemplu in drumul meu spre casa cobor un pod, si la baza lui trebuie sa fac stanga, si atunci cand cobor pun schimbatorul la punctul mort. La fel si in situatiile in care vad un semafor de la departare si lumina lui e rosie. si daca merg cu ea in viteza dar nu o mai accelerez, un fel de frana de motor? si doar cand ma apropii de locuri unde trebuie sa opresc sau sa incetinesc de tot , o scot? e mai bine sa decelerez cu ea in viteza? ca si daca merg cu ea scoasa si cu ambreiajul apasat, iarasi nu e bine asta depinde de conditiile de trafic si de stilul de condus ... eu de exemplu cand merg linistit si calm .. o scot din timp din viteza bla bla ... cand conduc sportiv ... folosesc frana de motor din plin ... in treapta inferioara, treapta necesara abordarii virajului schimbata inainte de viraj ... dar si aici o scot din viteza cand vad de departe ca e semaforul pe rosu sau nu am unde sa ma mai duc ca e coloana

acuma fiecare are propriul stil de condus si face cum crede ca e mai bine .... Cati litri de ulei intra intr-o cutie in cinci trepte Ro sau Fr? Cumva 1.8 litri?
Constructorul recomanda ulei pt. cutie 85W90, parca. Daca ii pun ulei 80W90, deci un ulei mai putin vascos, in ce fel va afecta cutia de viteze?
Multumesc frumos! george inca nu ai invatat cum sta treaba cu uleiurile ... inclusiv cu cele de transmisie ... nu exista ulei mai vascos si mai putin vascos ...

vascozitatea uleiurilor e functie de temperatura .. si un ulei poate fi mai vascos la rece decat altul dar mai putin vascos la cald decat acelasi ulei

in ceea ce priveste diferenta de ulei .. probabil iarna la temperaturi de 20-25 de grade sub zero nu o sa mai aiba acea tendinta de a pleca de pe loc cand e scoasa din viteza in rest la cald se manifesta la fel

in ceea ce priveste cantitatea ... mai bine o umpli pana da afara ... La mine in 5fr au intrat 1.5 litri. Am pus 80w90, si n-am probleme! Nu intra greu in viteze, nu merge greu ca si cutie, e foarte ok Si eu am tot 80w90...vara e ok, nu caraie nu maraie, iarna cand o pornesc...daca n-o turez in acelasi timp cand dau drumu la ambreaj, moare motoru' imediat sau pleaca de pe loc eu am 80W90 si iarna merg cu dacia ca aia baga caldura care nu pute si consuma cat o masina. Intr-adevar iarna mai pornesc oltcitu si cu uleiul asta in cutie pe liber fiind tre sa dau drumu usor prima oara la ambreaj altfel e trist.
lancer a scris:in ceea ce priveste cantitatea ... mai bine o umpli pana da afara ...


Din ce stiam eu, vascozitatea uleiurilor este data la temperatura mediului de 30 grade C. De exemplu uleiul cu indicativul 10W30 este mai putin vascos fata de uleiul 10W40.

In ceea ce priveste cantitatea, de exemplu: dupa ce ai golit cutia de vechiul ulei iti intra 1 litru si da pe afara. Se intampla des sa curga ulei din cutie desi a intrat mult mai putin fata de ce scrie la carte. Asta pentru ca uleiul sa ajunga jos cere timp. De aceea este bine ca cineva sa roteasca o roata sau ca motorul sa mearga la relanti sau in treapta 1 de viteze ( in functie de tipul cutiei), dupa care sa bagi ulei. Dupa care repeti operatiunea de cate ori este necesar sa intre tot volumul de ulei pe care il cere constructorul ca sa intre mai usor si mai repede. N-am incercat niciodata dar...daca motoru e pornit si busonu de umplere de la cutie e scos...situatia nu e foarte neagra si unsuroasa? Scuze! Am corectat.

Daca ,,situatia e foarte neagra si unsuroasa", asta nu inseamna decat un singur lucru: uleiul din cutie e cel original, din fabrica.

Daca nu stii, uleiul de cutie spala foarte bine mazga de ulei de motor ce se depune pe maini in timp ce lucrezi pe masina.
gyorgyoda a scris:
Daca nu stii, uleiul de cutie spala foarte bine mazga de ulei de motor ce se depune pe maini in timp ce lucrezi pe masina.


Costa doar vreo 5ron o pasta de spalat mainile. UltraDerm se cheama pasta in zona de vest a tarii. Daca vrei iti trimit si tie, doar sa nu te mai speli cu ulei de cutie de viteze.
gyorgyoda a scris:
lancer a scris:in ceea ce priveste cantitatea ... mai bine o umpli pana da afara ...


Din ce stiam eu, vascozitatea uleiurilor este data la temperatura mediului de 30 grade C. De exemplu uleiul cu indicativul 10W30 este mai putin vascos fata de uleiul 10W40.


un ulei 10W30 ... e mai putin vascos decat unul 10W40 la cald adica isi pierde vascozitatea la o temperatura mai mica ... dar pune mana si mai citeste topicul ala de uleiuri ... pentru ca s-a explicat foarte bine ce si cum e cu vascozitatea uleiurilor .. si o sa constati ca vascozitatea la 30 de grade e fix pix ... adica poate sa fie chiar ok la 30 de grade dar degeaba daca la 10 grade e magiun si la 60 deja e apa ... in plus de asta s-au inventat uleiurile multigrad ... si in plus mai sunt si criteriile de ulei mineral si ulei sintetic ... care influenteaza foarte mult rezistenta peliculei de ulei ... in rest ...

P.S.

in privinta umplerii cutiei de viteze ... daca torni ca taranul sa faci treaba repede si fara minte se poate intampla ce ai spus tu ... dar daca torni uleiul mai usor nici o sansa sa patesti ce ai spus tu ... in plus e mai bine sa ai un control pentru ca orice recipient are o abatere de +/- ceva deci si capacitatea cutiei de viteze are o abatere asa ca mai bine imi ajunge uleiul la nivelul care trebuie in raport cu pinioanele pentru o ungere eficienta
lancer a scris:
in privinta umplerii cutiei de viteze ... daca torni ca taranul sa faci treaba repede si fara minte se poate intampla ce ai spus tu


Daca ai timp la dispozitie fara ca sa te grabeasca cineva sau ceva, este foarte bine sa procedezi cum recomanzi tu...

Dar daca nu ai, ce faci? Nu trebuie sa accelerezi, cumva, procesul? stii cat e diferenta de timp intre faptul ca torni repede si faptul ca torni incet ... nici 15 minute ... oare e asa mult pentru un lucru facut bine ?

si asta avand in vedere ca e masina ta ... nu e masina clientului x la care "merge si mai asa" si la care ai interes sa rezolvi repede treaba dar tu sa ii iei normativul de timp normal iar in timpul ala sa mai faci si alta masina Cateodata e.

Ca idee, in cat timp ai putea tu sa schimbi discurile si placutele de frana fata si spate la un golf 5? Eu, unul, am reusit in jur de 40 minute.
La Oltcit, am reusit sa schimb conducta de frana de la racordul flexibil de la puntea spate in 5 minute, fara sa luam in considerare aerisirea si montatul/demontatul rotii.

Lancer, nu merge chiar asa treaba. Odata ce te apuci de o masina, pe aia o faci. Nu te duci la alta. Intelegi?

Daca e masina ta, de dragul ei ai sta toata ziua sa-i faci tot ce-ti trece prin cap. Inteleg perfect asta, fiindca doresti sa o faci impecabila, din toate punctele de vedere.

Pana la urma ce tip de ulei sa folosesc? 80W90, sau daca ai niste banuti in plus, pune 75W90, daca vrei ca iarna sa nu mai "ingenuncheze" motorul cand dai drumul la ambreiaj dupa ce ai pornit-o. george ... eu prefer sa ma abtin de la alte comentarii ... putin ma intereseaza cum lucrezi la masinile altora, dar pe mine unul putin ma intereseaza timpul pe care vrei tu sa il scazi eu vreau lucrare de calitate ... deci sincer cred ca daca ai lucra la masina mea asa cum lucrezi in service ... de la mine probabil ai vedea un sut direct in partea dorsala si valea sa nu te mai prind la o distanta mai mica de 50 de m de masina

ca sfat prietenesc ... dezvata-te de obiceiurile de service cel putin cand lucrezi la masina ta si fa treburile ca la carte Asa grabesc si aia procesu' in service in loc de 7 suruburi la scut iti pun doar 5, te mai duci o data urmatoru in loc sa puna 5 pune 3...si te miri de ce iti pica toate alea pe masina Lancer, la masina ta si ale noastre, eu cand muncesc fac arta. Mai nou, s-ar putea sa devin si pregatitor-vopsitor auto.

Danut, noi in service lucram de fata cu clientul. Nu ne ascundem in spatele portilor cum fac alte service-uri de renume (Augsburg s.a.). La noi sunt foarte importante transparenta si multumirea clientului. Asta, ca sa avem certitudinea ca se va intoarce tot la noi. Am cutia de viteze plina de ulei(cand am pus-o era luna ).Daca o desfac si o etansez cu silicon o rezolv piederile de ulei, sau e munca in zadar? Ce sa etansezi cu silicon? Semicarterele cutiei nu se etanseaza cu silicon, ci la fel cu semicarterele motorului, cu Loctite 574 au similar. Nu sti ce pret are un flacon? Loctite e cam scump: http://www.e-adezivi.ro/loctite-574--50-ml/29.htm dar cred ca gasesti si echivalent. Si nu neaparat 574, merge si 518 de exemplu. Adica orice etansant anaerob cu proprietati similare. E mai scump de cat cutia Mersi pentru informatie! Noroc fratilor,i-mi cer scuze de interventie dar,daca vrei sa-ti iasa treaba buna si cu preturi reduse,pe vremuri,cind incheiam o cutie de viteze foloseam vopsea si nu curgea decit pe la simeringurile de la planetare,iar la capacul din spate-i confectionam o garnitura dintr-o coala de scris,asta cind nu aveam garnitura originala,si adaugam vopsea.George,intreaba un mecanic mai in virsta si-o sa-ti confirme cele spuse de mine.Este adevarat ca acum au aparut o multime de solutii dar te costa si rezultatul e acelasi.Spor la treaba si s-auzim numai de bine. Ehe! Ai mata dreptate dar nici vopseaua nu mai este ce a fost... Ce viteza trebuie sa aibe masina cu cutie de viteze 4fr + motor 1.1 in treapta a III-a la 2500 rpm ?

Mie, pe gps, imi da 50 km/h. in a 3 a la 2500 intre 43 si 46 , in a 4 a la 2000 ai 50 Are cineva la indemana o priza de cutie de dacie? Nu ar merge sa punem priza de dacie in locul celei de oltcit pentru a se potrivi ambreiajul de dacie 180mm pe oltcit? Ma refer la bucata care e prinsa cu un surb(stift) de bucata pe care sunt pinioanele. Eu n-am ca ti-as fi dat,insa cred ca are alta lungime cea de dacie fata de asta de oltcit Asa ma gandesc si eu, daca se potrivea era descoperita demult adaptarea asta. Eu am doua seturi de ambreiaje care zac de pomana. Cine vrea sa strige.
George Hermenean a scris:Nu ar merge sa punem priza de dacie in locul celei de oltcit pentru a se potrivi ambreiajul de dacie 180mm pe oltcit?
Pai oltcitul tot ambreaj de 180mm are. Difera doar butucul discului de ambreaj la numarul de caneluri.

Decit sa faci atitea modificari cu batai de cap, mai bine iti iei ferodouri si le bati pe discul original de oltcit. Ce dimensiuni are simeringul de la priza de putere pe cutia 5 ro? De regula dimensiunile sunt scrise chiar pe simering. Te-ai uitat cu atentie pe simering?
Ex1: 20x30x5
Ex2: 20 blankspace 30 blankspace 5 Semering priza cutie franta IESH 17,2x34x8x13
Indiferent ca e cutie Franta sau Romania dimensiunile sun aceleasi.
Iar pentru etansare iti dau eu o idee mai buna,incearca cu......miere de albine.Metoda babeasca dar sa stii ca chiar functioneaza cu brio. Dan, ar merge si 17x25x13, in caz ca nu gaseste cu dimensiunile date de tine.

Iar inaltimea poate sa fie intre 12-14, daca nu gaseste cu 13.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community