Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

FR 5 vs RO 5
Pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
bogdanlascu a scris:e pot face combinatii decit cu cv ro si cu cv de dacie


salut
numai la roata din stanga daca o ridic pe cric pot sa o invart stanga-dreapta,la prima vedere as da vina pe planetara dar are vaselina in burduf,si se aude in cutie,nu stiu exact ce piese din cutie sunt responsabile pentru jocul asta,dar as putea sa le schimb cu niste piese de cv dacie pentru ca la acsa nu vad decat sincroane?
cutia e 5ro
Grigoras Cristian a scris:Poate unu de Special ptr demaraj.Zic si eu


nu are rost sa puan de special,cu ala si asa patinezi rotile o gramada le plecare cu motorul stock inseamna ca pe turbo da foc la cauciucuri

ar fi mai bun un pinion mai lung,de-aia intrebam daca merge ala de nova pe a 1a
addy05 a scris:bogdane da' la treapta 1 nu incerci daca se poate pune pinion de nova ? ma gandesc ca pe motor turbo ala standard "devine" prea scurt si patinezi prea mult la pleacare

cv este montata pe masina se mai demonteaza dor daca se strica si atunci ajunge la fiare vechi . Multumesc mult Bogdane pentru informatii Mai am si eu o intrebare, pe cv-ul 5 FR nu merge pinionul de a 5-a de la Nova?
Dumitru Cristian a scris:Mai am si eu o intrebare, pe cv-ul 5 FR nu merge pinionul de a 5-a de la Nova?

Nu merge nu nu merge ptr ca 5 fr este muult diferita fata de 5 ro :-s..doar pe 5 ro stiu ca mere combinatia asta de pinioane:))
addy05 a scris:pe motorul stock nu poti pune pinonul de 0,76 de la dacie ca nu o sa mai traga (ala defapt e pinion de nova 1.6 dar s-a pus si pe berline)



Nu e adevarat. Eu am montat pinion de nova pe treapta 5, motorul este TRS facut acum 1000km si axe de gsa 1100. Din cauza ca ma plictiseam, ieri am iesit la o serie de teste.

1. Am schimbat din 4 la 6500 ture in 5 - Turatia era ceva peste 4000 de ture, am dat talpa, turatia a crescut pe la 4500 ( da! creste! insa duraza ) posibil ca mai mergea insa m=am oprit aici. Aveam oricum peste 160km/h ( la 4000 ai exact 160 dupa spusele lui Lascu)
2. Am schimbat din 4 la 6000 ture in 5, rezultand fix 4000 de ture in 5.
3. Am schimbat pe la 5000 in tr5, rezultand turatia un pic peste 3000. Am continuat sa accelerez ajungand la 4000 de ture, iar aici m-am oprit.

Asa ca merge sigur pinionul de nova, grup conic 29 cu 38 montat pe cutia 5ro. Sunt bune aceste cutii pentru diverse modificari insa nu sunt deloc fiabile... Eu mi-am reparat-o pe a mea ( inele franare noi, craboti, arcuri, etc) deoarece caraia in tr2. M-am gandit oricum sa bag piese noi in toata cutia. Surpriza...dupa 500km si poate doar... 20 de schimbari la blana, a cedat iar...... uleiul era mobil1 pt cutii. Ce sa mai zic... dar cati schimba a 5-a la 6500 rpm ? majoritatea dau a 5-a la 90-100 si la viteza asta cu pinion de nova o sa ai surpriza ca accelerezi si nu se intampla nimic
ala e pinion pt motor cu 130 nm cuplu sau cat are nova..nu 90 ca oltcitul..

insa pentru mers constant pe autostrada unde nu ai nevoie de putere e ok
addy05 a scris:dar cati schimba a 5-a la 6500 rpm ? ... ok

aveam noi pe unu care rupea oltcitu in 2. pacat ca nu esti din Buc. Nimeni altul decat regele tuningului in Ro si distrugatorul de masini doarr4u17 Cine il stie, cunoaste despre ce vb te asigur ca poti sa schimbi si la 80km/h ca tot o sa urce. Mai greu, dar oricum urca. Plus, economia de combustibil se face simtita drastic.
Dupa mine, cutia 5tr RO ar fi ideala daca ar fi si fiabila.. Vreau si eu sa-mi pun cutie cu pinion de a 5-a de dacie. Bogdan, ce zici, rezolvam? Poate imi trimiti un privat cu ce trebuie sa imi cumpar. Trbuie sa iti cumperi doar pinionul de nova de treapta 5, grup conic 29cu 38 Asta ar fi ok, ca ar insemna cheltuieli mai delicate. Dar cutia mea deja face cam ca dracu, in sensul ca agatza, caraie, intra greu in viteze etc. Ce ar mai trebui schimbat in cutie, de genul "consumabile"? Inele sincronizatoare, eventual ceva pinioane, posibil rulmenti, simeringuri. pinioanele de nova tr 5 costa 1 mil , crezi ca merita sa mai bagi inca 3-4mil(minim) in rulmenti sincroane si ce mai gasesti?
cristi_s a scris:Inele sincronizatoare, eventual ceva pinioane, posibil rulmenti, simeringuri.


mai adauga arcuri, craboti
Pinioane nu cred sa ai nevoie. Te ajunge destul, vorba lu Lascone, numa pinionu de nova e 1 mil
bogdanlascu a scris:pinioanele de nova tr 5 costa 1 mil , crezi ca merita sa mai bagi inca 3-4mil(minim) in rulmenti sincroane si ce mai gasesti?


Depinde in ce stare sunt toate astea. Daca-s ok, eu nu insist sa cheltui banii aiurea... Dar ideea era ca daca tot dau cutia jos sa nu o pun inapoi exact la fel daca are uzura, belele, etc... Parerea mea. Si in caz ca are probleme nu vad cum as putea sa ies mai ieftin de astea 3-4 milioane. Si daca iau alta cutie, de-a gata, habar n-am ce e in ea pana nu o vad cum merge, nu? In fond, ai vazut si tu masina si stii cam despre ce e vorba. Daca zici ca nu deranjeaza nimic, schimb doar pinionul cu unul de nova si gata! Pentru a modifica cutia de viteze in 5 tr. Ro., respectiv tr. a V-a imi trebuie pinionul de a V-a de la Dacia Nova 1.6l carburatie/injectie cu grup conic 29 cu 38? dar de ce vrei tu sa pui pinion de a V-a de dacie?!
din cate vad mai sus, ar fi o diferenta cam mare.. de peste 2 trepte intre TR 4 Oltic, si TR5 nova..
Ar rezulta o masina destul de puturoasa in TR5, asta daca nu ai turbo, sau modificari de performante la motor. Am luat astazi un Oltcit cu cutie 5fr si imi agata ca ii dau treapta II. Se potrivesc sincroanele de la cutia 4fr?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community