Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Roti fata infranate

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie, Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salut,fratele meu are o Dacie din 99 cu servofrana ,pana acum 2 zile merge brici,deodata i s-au infranat rotile fata ,am ridicat-o pe cric si nu pot invarti roata deloc la mana (scoasa din viteza si fara frana de mana trasa).Am lasat-o jos si am incercat sa o imping,nu se urneste deloc,e teapana.Plecare de pe loc o face greu ,normal.Vroiam sa ii fac o aerisire la frana dar cand am dat roata stanga fata jos nu am gasit aerisitorul,eu speram sa imi sara in ochi la ca roile spate Oltcit.Am bajbait cu mana pe acolo da nu am dat de el.Cine imi poate spune daca se rezolva deblocarea rotilor cu o aerisire (+o curatare pistonase etrier si a discului)?Si poate imi spune-ti si cam prin ce zona se afla aerisitorul de la etrier(banuiesc ca ambele roti fata au aerisitor).Multumesc eu cred ca trebuie schimbata pompa de frana....(daca zici ca rotile s-au blocat dintr-o data). Desfa-i conductele de frana, si daca isi da drumul frana...atunci e din pompa.

daca era din aerisire....nu tinea frana....

Aerisitorul e fix ca la oltcit....iesit in sus, iese in evidenta. E pe partea superioara a etrierului. Daca nu se vede, inseamna ca s-a rupt in etrier.
(e vreo 55ron un etrier dacia complet echipat, nou) Nu merge o aerisire sus la pompa de frana?Aerisitorul nu se vede ,in schimb gaura da ,deci e rup acolo. poti incerca....dar nu stiu cat de mult efect o sa aibe
si oricum, degeaba aerisesti...mie imi da impresia ca e blocat circuitul de frana pe fata din pompa de frana Intai de toate verifica daca tija pedalei de frana apasa pe centrul pistonasului. Daca da, atunci buba e in pompa, daca nu, atunci trebuie sa pui tija pedalei pe centrul pistonasului si sa desfaci orice conducta de la rotile fata (daca nu ai aeristoare) sau aerisitorul de pe pompa de frana. dar intai de toate verifica tija aia. Sper ca se vede ca la oltcit pe la pedalier fara sa scot servofrana,nu?Sper sa fie tija sarita si sa apese putin pe marginea pistonasului,deodata i s-au infranat ,semn ca nu a cazut bine tija la locul ei .Sau vorbesc prostii? se vede si la dracie fara probleme pompa de frina...posibil ca vreo garnitura sa se fii intors pe unul dintre pistonase....alta pompa ,cel mai sanatos. Am reusit si le0-am deblocat fara aerisire deocamdata,am dat cu spray de curatat pe etrier si pe la placuta,am facut pargie cu surubelnita si am bagat pistonasul la loc(dacia cu toate ca are 2 placute pe etrier are doar 1 pistonas ?)se invart acum nu se mai blocheaza dupa ce franez,sau cel putin se deblocheaza imediat ce pun masina in miscare.Acum am sa-i fac aerisire la pompa totusi . La servofrana, tija nu va calca niciodata in alta parte decat in centrul pistonului decat daca e ceva rupt / indoit in servomecanism.
N-are nici o treaba cu pompa de frana. Problema este materialul mizerabil din care este facut pistonul din etrier si garnitura anti-praf.
Scoate, pe rand, pistoanele, vezi daca sunt cariate rau. Daca nu sunt cariate foarte tare, curata-le cu o bucata de lemn, apoi schimba garnitura de etansare (cea din etrier), baga pistonul inapoi si pune garnitura anti-praf noua.
Nu pune vaselina pe pistoane! Vaselina se va pietrifica dupa ce se incalzeste pistonul!
Atentie si la garniturile de etansare. In mod normal, garnitura trebuie sa fie putin conica. Se monteaza cu conicitatea spre interior.
Spor la treaba! si din pistonase ti se blocheaza pur si simplu dintr-o data pe ambele parti...si ti se blocheaza de nu mai poti misca rotile


n-as prea crede ca pistonasele sunt problema in cazul de fatza Dupa cativa km au inceput sa se blocheze ,din ce in ce mai tare pana a inceput sa se aude cum freaca in mers,daca sunt pe duca placutele ar mai bloca roata? placutele le vezi si tu cit is de subtiri...doar ai lucrat acolo...tot asa ramaneam si eu cu rotile (mai ales cu alea de pe fata) blocate ..si a fost din pompa....peretele pompei isi facuse uzura si nu mai avea luciu,pe care sa alunece pistonasul la loc...iar acesta ramanea sub presiune... Pana la urma am fost la dezmembrari auto si cu 35 lei am luat 2 etrieri .Le-am schimbat garnitura antipraf ,montat si merge in sfarsit.Am decis sa schimb etrierii si nu pompa de frana pentru ca dupa ce am scos furtunul de la etrier tot nu se deblocau (trebuia ciocanit etrieri si abia isi dadea drumu)plus ca ambii etrieri aveau aerisitoarele rupte si ramase in interior iar vineri are itp.De ce etrierul de dacie are niste pene la capete ?! (are pana la fel ca o lopata ,pui pana sa nu aiba joc) si nu o inventie,se vede ca fac parte din etrier ,dar totusi au facut prea mica piesa si de comoditate au lungit-o cu doua pene,e sistem de franare nu harletz .A si etrierul are doar un pistonas,am ramas uimit ,eu il cautam si pe al doilea.
si daca-l facea dintr-o bucata cum il bagau acolo ????????
te-ai gandit tu bine si ai reinventat roata Ai inteles pe dos,dece sa il faca dintr-o bucata?Etrieru cu pistonasu =1 fieratanie ,suportul placutelor = a doua fieratanie ,nu am zis nimic de o bucata .Astea doua fieratanii se culiseaza unu in alta dar nu stau fixe pana nu ii pui alea doua bucatele de fier pe care eu le-am numic "pene" ,nu era mai civilizat sa fie etrieru mai mare sau suportul placutelor mai mic cat sa se culiseze una in alta si sa stea fixe fara sa te mai chinui cu pene?Prima impresie care am avut-o cand am scos am crezut ca etrieru e adunat de pe la diverse masini si imbarligat sa se stea si pe dacie
P.s:Sau ai si tu dacie si orice spun eu ramane ca tine ...
bytzu1 a scris:... totusi au facut prea mica piesa si de comoditate au lungit-o cu doua pene,e sistem de franare nu harletz .

Cele doua pene nu sint facute aiurea ci asigura etrierului un mic grad de mobilitate intre calareti. Cele doua pene se asigura anti-fugire in lateral cu doua sigurante in forma de OMEGA.
bytzu1 a scris:

P.s:Sau ai si tu dacie si orice spun eu ramane ca tine ...


nu , am avut rm
incearca sa scoti etrierul cu bucatile ale puse acolo , si mai discutam dupa
Laurentiu a scris:Cele doua pene se asigura anti-fugire in lateral cu doua sigurante in forma de OMEGA.


da, sarma tipic romanesc
asa se intampla de obicei , se cam pierd la montare/demontare si se inlocuiesc cu coliere rusesti Am schimbat si pompa cu alta noua,pompa cu dublu circuit si sonda ICP .Cand fac aerisire ,incep cu rotile spate ,pedala este moale dar cand dau drumul la aerisitor tasneste cu putere lichidul dupa ce se termina aerul.Pe fata abia iese lichidul ,nu face presiune ,conductele le-am verificat si nu sunt infundate .Cand deconectez direct din pompa una din rotile fata si dau pedala tasneste lichidul.Mai nou se observa in butoiasul de pe pompa,cand dai pedale ,cum parca ar suge lichidul din instalatie in loc sa il impinga la roti,se vede la gaura din butoias cum impinge lichid inauntru ,dar nu se umple butoiasul Vezi ca porcaria aia de sonda strica treaba pe acolo, cand te duci cu pedala in podea, trece in mod de avarie si face ca toti dracii. Trebuie sa o aduci din nou in pozitia neutra. Pedala faci cu motorul pornit, daca ai servofrana. Si nu te duci cu pedala in podea. Pana la urma s-a rezolvat ,pompa cea noua era defecta (facuta de asam,cea luata ulterior de dacia pitesti pare mai buna ) ,s-a facut si schimbul de servofrana ca era pe duca. Salut am si eu o problema in aceasta seara am plecat cu pietena in oras la cumparaturi toate bune si frumoase
la intoarcere mi sau infranat rotile din fata brusc si nu mai pot pleca dupa loc acum o saptamana a inceput sa se auda rulmentul de presiune de la cutie dat urma sal schimb luni ce pot face sa aduc masina acasa pentru ca imi sta rotiile infranate si pe liber Va rog mult ajutati-ma
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie, Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Poți crea un topic nou în acest forum
Poți răspunde la mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community