Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Centenar (Romania 100)

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
La Multi Ani Romania la 159 si la 100 in Decembrie!

La Ceas Aniversar, cea mai Frumoasa Romanie este (mai ales) la Hotar(e): P. Oituz, L. Rosu-Cheile Bicazului, L.-Baraj Izvorul Muntelui, P. Prislop, Tara Hategului, Transalpina, Transfagarasan, Culoarul Rucar-Bran.

Voi ce planuri aveti pentru Centenar ? De 1 Decembrie cred că o să fiu să fiu la Alba Iulia. Excelent mod si cadru in care sa te afli de 1 Decembrie. Eu am ajuns acolo pe 29 iunie si am ramas impresionat de cat de fain au fost realizate lucrarile (cu fonduri EU - intrare gratuita timp de 5 ani) de reabilitare si reconditionare a cladirilor/monumentelor. Am realizat si un filmulet de 30 minute in timp ce am facut turul cetatii Alba Carolina. Absolut Superb !!

In alta ordine de idei, ce se mai aude Plumber cu excursia pe Acoperisul Romaniei (ascensiunea pe Vf. Moldoveanu) ?

Anul trecut nu am avut nici o sansa sa ajung pe nici un varf (nici nu era acesta scopul turului) din pricina cazarii la Cabanele Pantofarilor (160 lei la Cabana Capra/noapte). In schimb, a fost o pregatire foarte buna pentru o eventuala Drumetie Montana Autentica pentru viitor care sa dureze mai mult decat cele 19 zile in care am realizat Turul Ciclist Montan al Romaniei (19 zile, ~3000 km, ~ 150 km/ zi, cazare ~ 60 lei/zi - nu in statiuni/cabane, mancare ~ 20 lei/zi - Kaufland Grill si magazine pentru paine si Cola 2 L cu muuuuult zahar:), cursiera AL 6061/7005 - viteza a 2-a pentru catarare si a maximum a 6-a pentru croaziera-fals plat; Total Cazare+Mancare pentru 18 zile de pedalat: ~ 1500 lei).

Desigur ca pentru a reusi un astfel de demers trebuie o minima pregatire fizica pentru anduranta (o plimbare de 10 km pe zi pana la munca si inapoi pret de 10 luni pe an - timp de 4 ani - diferenta de nivel 100 m).

Mijlocul de transport neaparat cursiera de aproximativ 2000 lei din aluminiu (6061/7005 LiteAlloy), dar mai ales multa Vointa si Noroc pentru Vreme Buna (1 zi de repaus din cauza ploii inainte de ascensiunile magistrale: Transalpina -marti si Transfagarasan -miercuri) si Drumuri Nationale Asfaltate (nu ciuruite precum cel de la Barajul Bicaz-Pod Intersectie Durau-Vatra Dornei, Ciocanesti-Pasul Prislop-Borsa aflat in Reabilitare Majora, Curtea de Arges-Campulung Muscel terminat de distrus)

Ce e Absolut Genial la astfel de Excursie/Tur/Circuit este ca pe langa faptul ca te poti Bucura de Libertate Suprema inca de la prima pedala , ai parte de Cel Mai Bun ALL Inclusive pe care il poti Experimenta in Tara ta: Peisaje Exceptionale, Bucurie Nemarginita, Senzatie de Explorator (mai ales in Tara Hategului si mai ales daca mergi singur in Excursie) dar si faptul ca Transformi Destinatia Finala intr-un Periplu de Zile Magnifice Traite la 110 % din potentialul lor. Quality Time All The Way!

Traseul: Galati-Hanu-Conachi-Nanesti-Focsani-Marasesti-Adjud-Onesti-Tg. Ocna-Slanic Moldova(prima zi)-Tg Ocna-Onesti-P. Oituz-Poiana Sarata(a 2-a zi)-Tg. Secuiesc-Miercurea Ciuc-Odorheiul Secuiesc-Lupeni-Corund(a 3-a zi)-Joseni-Gheorgheni(a 4-a zi)-Lacu Rosu-Cheile Bicazului-Barajul Bicaz-Poiana Largului-Ceahlau-Durau(a 5-a zi)-Ceahlau-Poiana Teiului-Brosteni-Chiril-Vatra Dornei-Ciocanesti-Carlibaba(a 6-a zi)-P. Prislop-Borsa-Moisei-Sacel-Romuli-Cosbuc(a 7-a zi)-Salva-Beclean-Dej-Gherla-Cluj-Luna de Sus(a 8-a zi)-Statiune ski Baisoara--Ocolis-Baia de Aries-Rosia Montana-Abrud(a 9-a zi)-Valea Cerbului-Zlatna-Metes-Alba Iulia-Sebes (a 10-a zi)-Aurel Vlaicu-Orastie-Simeria-Deva(Cetate)-Hunedoara(Castelul Corvin)-Hateg-Densus(Biserica Pagana Sf. Nicolae)-Sarmisegetusa(a 11-a zi)-Otelu Rosu-Caransebes-Armenis-Baile Herculane(a 12-a zi)-Orsova-Cazanele Dunarii-Drobeta Turnu-Severin(Portile de Fier)-Motru Tg. Jiu(Brancusi)-Sacelu(a 13-a+a 14-a zi)-Novaci-Ranca(Transalpina)-Sugag(a 15-a zi)-Sebes-Sibiu-Transfagarasan-Baraj Vidraru-Poienari(a 16-a zi)-Curtea de Arges-Campulung Muscel-Dragoslavele(a 17-a zi)-(Culoarul) Rucar-Bran-Rasnov(Cetate)-Poiana Brasov-Brasov-Cheia-Valenii de Munte (a 18-a zi)-Magura-Buzau-Ramnicu Sarat-Braila-Galati (a 19-a zi).

Cateva sugestii de luat in considerare in plus: Piatra Neamt - Transrarau - Maramures - L Colibita-Bistrita Nasaud-P. Tihuta - Padis-Arieseni - Muntii Semenic-Oravita (Cascada Bigar) - Oltenia de sub Munte - Statiunea Voineasa-V. Oltului - V. Prahovei (Transbucegi) - Siriu - "Transvranceanul" Tg. Secuiesc-Lepsa-Focsani - Muntii Macin-Vadu-Corbu-Tulcea.

Ilustratii Turul Ciclist-Montan al Romaniei 20 Iunie -7 Iulie 2017:

http://i63.tinypic.com/1zx8j91.jpg
http://i65.tinypic.com/23tm69k.jpg
http://i67.tinypic.com/zsn5ur.jpg
http://i64.tinypic.com/2d7a2dl.jpg
http://i68.tinypic.com/25tfa7s.jpg
http://i66.tinypic.com/19a4qq.jpg
http://i63.tinypic.com/9a5l7b.jpg
http://i66.tinypic.com/2isv9c6.jpg
http://i66.tinypic.com/5fp3ee.jpg
http://i63.tinypic.com/2i21mdw.jpg
http://i66.tinypic.com/2pt809f.jpg
http://i67.tinypic.com/2uqi2oz.jpg
http://i65.tinypic.com/34ecl6r.jpg
http://i67.tinypic.com/2q1e3bs.jpg
http://i65.tinypic.com/25qrs5s.jpg
http://i65.tinypic.com/mh3rxu.jpg
http://i64.tinypic.com/o06w5u.jpg
http://i65.tinypic.com/1zob2vr.jpg
http://i64.tinypic.com/b8r14z.jpg
http://i66.tinypic.com/2yzhj00.jpg
http://i65.tinypic.com/349ciyx.jpg
http://i67.tinypic.com/143i694.jpg
http://i65.tinypic.com/25strsw.jpg
http://i63.tinypic.com/4i0pag.jpg
http://i66.tinypic.com/2vwwrpk.jpg
http://i66.tinypic.com/179wrb.jpg
http://i64.tinypic.com/2i9mr84.jpg
http://i63.tinypic.com/18ek4j.jpg
http://i67.tinypic.com/21ec4ly.jpg
http://i64.tinypic.com/14dftxe.jpg
http://i63.tinypic.com/11b6d7o.jpg
http://i63.tinypic.com/x40lqq.jpg
http://i64.tinypic.com/2guf5ur.jpg
http://i64.tinypic.com/mrcqrt.jpg
http://i66.tinypic.com/1218uif.jpg
http://i65.tinypic.com/1675qns.jpg
http://i64.tinypic.com/hw9wzl.jpg
http://i65.tinypic.com/2enna5i.jpg
http://i67.tinypic.com/2pp0gtj.jpg
http://i66.tinypic.com/2939b8x.jpg
http://i68.tinypic.com/r0rp60.jpg
http://i64.tinypic.com/24v2lgn.jpg
http://i66.tinypic.com/op8nt2.jpg
http://i65.tinypic.com/21ni7oh.jpg
http://i67.tinypic.com/sqhyf6.jpg
http://i64.tinypic.com/25qrf35.jpg
http://i67.tinypic.com/95q5xz.jpg
http://i67.tinypic.com/epgfoj.jpg
http://i63.tinypic.com/rtj0p2.jpg
http://i68.tinypic.com/8ygpll.jpg
http://i63.tinypic.com/2qbx407.jpg
http://i64.tinypic.com/2aag6e0.jpg
http://i66.tinypic.com/2a99sav.jpg
http://i64.tinypic.com/24ytezm.jpg
http://i68.tinypic.com/219pc1x.jpg
http://i65.tinypic.com/2hrkady.jpg
http://i67.tinypic.com/15ewhmp.jpg
http://i65.tinypic.com/230x1.jpg
http://i68.tinypic.com/ci8nn.jpg
http://i66.tinypic.com/2n9dona.jpg
http://i64.tinypic.com/2cctpck.jpg
http://i67.tinypic.com/1zv4ft2.jpg
http://i64.tinypic.com/2m2uftg.jpg
http://i64.tinypic.com/30ib8k7.jpg
http://i67.tinypic.com/6o33wo.jpg

Spor la Pedalat/Vizitat
http://i68.tinypic.com/sdcj9c.jpg Din păcate a rămas la fază de proiect. Mă hotărâsem la cel mai scurt traseu acela prin Valea Rea dar vara trecută nu am avut niciun sfârșit de săptămână liber.
Perspectivele sunt destul de sumbre; a început ă mă supere o gleznă foarte rău și a început și spatele să facă figuri.
Să vedem ce va fi în vara asta. A venit sozonul de biciclit si deja am mai incropit un traseu superb pentru amatorii de senzatii tari - este o varianta de circuit ciclist montan mai lejera (undeva pe la ~ 1000 m in medie diferenta de nivel pe catarari: pasuri/ munti) fata de primul itinerariu care are undeva pe la ~ 1500 m medie diferenta de nivel: P. Oituz (~900m), P. Prislop (1415m), Statiunea Baisoara (~1400m), P. Domasnea (~600 m), Transalpina (2100m), Transfagarasan (2050m), Culoarul Rucar-Bran (~1100m) plus restul etapelor de catarari mai putin dificile de 5-7 % (M. Ciuc-Odorheiul Secuiesc, Cluj-Alba Iulia, Cazane etc.).


Destinatia: ACASA
Drumul: Mai Important Decat Destinatia:)

Deci sa incepem:

Ziua 1: Focsani-Vidra-Lepsa-Tg.Secuiesc (Transvranceanul)-Baile Balvanyos-Baile Tusnad-L. Sf. Ana-Tusnad.
Ziua 2: Tusnad-M. Ciuc-Pauleni ciuc-Pasul Ghimes-Faget (1000m)-Comanesti-Moinesti.
Ziua 3: Moinesti-Ardeoani-Tazlau-Roznov-P. Neamt-Tarcau-Cheile Bicazului-Lacu Rosu.
Ziua 4: L. Rosu- Gheorgheni-Toplita-Borsec(P. Borsec)-Tulghes-Poiana Teiului.
Ziua 5: Poiana Teiului-Borca-Brosteni-Transrarau-Chiril-Vatra Dornei.
Ziua 6: Vatra Dornei-Pasul Tihuta (1200m)-Prundu Bargaului-Bistrita-Lacul Colibita-Liviu Rebreanu-Nasaud-Sangeorz-Bai.
Ziua 7: Sangeorz-Bai-Rodna-Pasul Rotunda (1100m)-Pasul Prislop(1415m)-Borsa-Moisei-Sacel-Bogdan-Voda-Ieud.
Ziua 8: Ieud-Rozalvea-Feresti-Pasul Gutai (900m)-Baia Sprie-Baia Mare-Satulung-Somcuta Mare-Rastoci.
Ziua 9: Rastoci-Surduc-Hida-Huedin--Stana de Vale-Padis
Ziua 10: Padis-Beius-Stei-Nucet-Pasul Vartop(~800m)-Arieseni-Scarisoara.
Ziua 11: Scarisoara-Horea-Gilau-Cluj-Feleacu-Turda-Cheile Turzii-Unirea
Ziua 12: Unirea-Miraslau-Culoarul Mures-Aries-Aiud-Teius.
Ziua 13: Teius-Galda de Jos-Cheile Ramet-Galda de Jos-Alba Iulia-Sebes-Sugag-Statiunea Vidra.
Ziua 14: Statiunea Vidra-Voineasa-Malaia-Brezoi-Talmaciu-Cisnadie-Rasinari-Statiunea Paltinis (~1300m).
Ziua 15: Statiunea Paltinis-Rasinari-Cisnadie-Avrig-Fagaras (Cetatea Fagaras).
Ziua 16: Fagaras-Pasul Persani (~800m)-Codlea-Vulcan-Rasnov-Azuga-Busteni.
Ziua 17: Busteni-Sinaia("Transbucegiul")-Busteni-Azuga-Pasul Predeal (1100m)-Predeal-Timisu de Sus-Sacele-Prejmer-Intorsura Buzaului-Siriu.
Ziua 18: Siriu-Nehoiu (~600m)-Cislau-Ciuta-Berca-Buzau-Ramnicu Sarat-Focsani.

Zile Cu Soare Ca Sa Va Bucurati (si) De Tara Noastra. Am revenit cu "reteta" si cateva sfaturi pentru drum.

Necesar:

Cursiera pe masura inaltimii cu 16 viteze (2 Foi + 8 Pinioane) Full AL 6061/7005 (inclusiv Furca din AL - unele cursiere au Furca din Carbon <ca a mea> ce permite aparitia unor deformatii din cauza socurilor in timp. Eu am cursiera achizitionata la 12.12.2012, de Sfarsitul Lumii Model 2009, Pret: 2100 lei fara Pedale). Deci Nu va Pripiti sa Cumparati Modelul cel mai nou aparut cand Se Gasesc Modele mai vechi de 1 an sau 2 care au Preturi Decente.

Daca vreti cursiere mai confortabile si mai usoare, aveti varianta cadru + furca Full Carbon undeva pe la 6000 lei dar nu va asteptati sa va tina o viata-ele sunt pentru competitie. Deci daca dati 2000 lei pe o cursiera noua, fiti absolut siguri ca nu veti avea probleme cu ea cel putin 20.000 km daca o folositi corespunzator (aici ma refer la rapoartele utilizate la partea de angrenaj astfel incat uzura sa fie minima).

Dupa 20.000 km trebuie sa schimbati lantul si pedalele pe bile. In fine, "cuvetaraia" cedeaza prima. Mai departe (peste 40.000km nu mai merita sa investesti in schimbul angrenajului pedalier si set pinioane; este mai ieftin sa achizitionezi alta cursiera. Tineti minte ca o cursiera bate la absolut orice capitol (fiabilitate piese, eficienta la deplasare,intretinere & service, placere la pedalare & stuff) orice Mountain-Bike (aflat in aceeasi marja de pret) ce are mai mult ca sigur piese chinezesti. MTB este pentru trasee montane si parcurge un numar mai matr de kilometri pe masina decat pe munte. In ziua de azi mare parte dintre producatori folosesc cadre facute in Asia, China probabil, asa ca nu va lasati prada marketingului de Brand (asta se aplica la mai toate produsele din aproape toate domeniile din ziua de azi). Diferenta o fac calitatea pieselor componente, dupa cum am enuntat mai sus.

Mai nou, producatorii au inceput sa monteze (si) pe ele Piese Shimano Via China care sunt inferioare celor fabricate in Japonia, Malaezia ori Singapore - deci aveti in vedere sa verificati ce tara de origine este stantata pe Manetele + schimbatoarele de foi si pinioane, foaia pedaliera, lantul si grupul de pinioane.

Pedalele se achizitioneaza separat de bicicleta noua si trebuie sa fie pe Rulmenti (nu Coronite) pentru Durabilitate si sa aiba sustinere cat mai Eficienta. Pret: peste 150 lei.

Borseta de sub Sa (se gaseste prin marketuri la pachetele promotionale vandute sub forma de cadou impreuna cu geanta la produsele de ingrijire Nivea Men & Stuff) : 2 Camere de rezerva, Device-uri pentru inlocuit camera, Pompa pentru ventil Presta (7,8 Bar./atmos. presiune), 1 Flacon (50 ml) Ulei 15W40 + Seringa pentru Gresat Lantul, Incarcatoare (Telefon) + (Baterii) Aparat Foto, Mp3 Player, Carduri de Memorie (minimum 16 gb), Lant Antifurt.Greutate Totala: ~2 kg
Geanta tip Curier pentru Haine montata pe Cadru (Exclus Rucsac de carat in spate) - Greutate: ~ 1 kg.

Suport Bidon pentru Sticla de 2 L Cola / Apa.

Ochelari de Soare.

Recomandari:

Ascensiunile/ Catararile Serioase (peste 5 %: Pasul Prislop, Muntele Baisoru, Transalpina, Transfagarasan, Culoarul Rucar-Bran) este bine sa le programati in timpul saptamanii, dimineata (intre 6:30-12:30) pentru
un parcurs cat se poate de lipsit de trafic, canicula si pentru a obtine cele mai faine poze/momente ale zilei.
Pasul Prislop l-am urcat de la 05:30 la 09:30, Muntele Baisoru: 07:30 - 11:30, Transalpina: 09:30 - 15:30, Transfagarasan: 17:00 - 20:00, Culoarul Rucar-Bran: 08:30 - 11:30.

Este recomandata o zi de pauza inainte de Transalpina si niste "bombe calorice Instant" gen batoane cu ciocolata pentru un plus de energie. Remember: Fara Muzica pe Catarari si, mai ales, Fara Muzica pe Coborari Serioase. Eyes On The Road 110 %.

Atunci cand aveti in fata o Ascensiune/Catarare Serioasa (peste 5 %) si Lunga de peste 35-40 km. pana la urmatoarea localitate nu iti pui mainile in cap, o "dai pe d-in doua" pentru ca, cel mai probabil, acea localitate se afla la poalele catararii, deci ai de urcat doar jumatate din distanta iar pe coborare iti poti recupera fortele. Daca vorbim despre viteze de ascensiune avem ~ 10-15 km/h, in timp ce pe coborare se dubleaza cel putin.

Deci folositi-va "Capatzanocomputerul" pentru a aproxima cat mai aveti de parcurs in ziua respectiva sau daca este nevoie sa va adapostiti de o eventuala ploaie ce e posibil sa inceapa dupa ora 17:00-18:00 ca,deh, <Asa-i in munte.>

Franarea eficienta se face total opus fata de modul in care franeaza cei din motoGP (trebuie sa stai in sa pentru ca centrul de greutate sa fie distribuit pe roata spate si ca aceasta sa nu se blocheze si sa derapezi in timpul franarii) iar in acele de par/ curbe deosebit de periculoare ori curbe sau portiuni cu aluviuni aduse de pe versanti se actioneaza si frana de fata in proportia corecta. Atentie Sporita in caz de ploaie pe coborari pentru ca poti derapa foarte usor daca bruschezi ghidonul/franele ori negociezi curbele cu viteza prea mare.

Aveti grija sa faceti pauze din cand in cand (daca apare un izvor cu apa rece si buna de munte sau daca trebuie sa faceti o poza si vreti sa iasa cum trebuie) - remember - desi e treaseu de Turul Frantei, trebuie sa va bucurati de fiecare clipa la adevaratul ei potential. De aceea ati ales Cursiera in detrimentul Masinilor-Conserva. Nu v-ati Saturat de Conservanti?

Pana la urma tot cam acolo iesi cu toate cheltuielile daca faci traseul cu masina+cort sau cursiera+pensiune; rezultatul e insa total diferit. Mai este desigur si varianta masina+pensiune-atunci chiar esti pensionar si mai bine stai acasa si dai banii pe toate gunoaiele de la teleshopping Antena 3 & stuff sperand ca vei scapa miraculos de probleme. <Fii Activ / Profesionist, Ce Dracu !!>

Pe catararea spre Miercurea Ciuc am oprit la un Izvor cu Apa Rece, Sanatoasa de Munte. In cateva minute apare tot un ciclist care avea undeva pe la 55 de ani cu care am stat de vorba despre echipamentul pe care il purta (combinezon + adidasi speciali pentru pedale SPL) si daca il ajuta semnificativ la capitolul eficienta la pedalare. Raspunsul a fost ca undeva pe la 25 %. Decideti voi daca va cumparati si echipament sportiv adecvat.

Ideea e ca omu era Sanatos tuTUN si nu prea gasea mai pe nimeni sa dea o tura-acum mai toate cluburile de ciclism de la oras sunt "cu plata". Atentie sporita pe catararile din proximitatea Clujului ca sunt foarte multi ciclisti. La capitolul asta Jos Palaria pentru Ardeal (este oarecum si normal pentru ca au si mediul favorabil turismului).


Pentru a evita eventualitatea rara de a face pana: pompa sanatoasa care sa sustina presiuni de peste 7-8 bar cu furtun si
aveti grija ca presiunea din pneuri sa fie pe la valoarea de 7 bar. Daca faceti pana si trebuie sa cumparati alte 2 camere de cursiera pentru rezerva, gasiti la intrarea in Cluj dinspre Dej pe partea stanga Maros Bike, precum si in alte orase mari: informati-va de pe siteurile de profil asupra locatiilor acestora. Remember: camere 700X23/25C nu se gasesc pe orice drum ori in localitatile mici.

Pentru un comfort sporit la pedalat pe plat/fals plat: rulati pe suprafata liniei continue de pe acostament-acolo unde nu e prevazuta cu acea suprafata rezonanta pentru atentionarea soferilor asupra drumului.

Cat despre cazare, nu va pripiti sa va cazati la prima pensiune care va iese in cale pentru ca mai mult ca sigur gasiti preturi mari si conditii mai putin bune decat daca alocati 10-15 minute ca sa "studiati" piata. In judetul Hunedoara, Sarmisegetusa, am gasit cazare cu 80 lei "la sosea"-deci zgomot si poluare.

Am mai mers 10 minute in localitate et voila: BUNGALAU superb cu balcon acoperit la 60 lei la pensiune cu de toate: curte imensa (si) pentru corturi, camere in pensiune, 3-4 bungalauri si baie moderna cu dus, toate in mijlocul naturii. Excelent !! Deci se poate si la pensiuni de 2 margarete. Unde mai pui ca la Corund in 40 lei primesti si NET Wi-FI si conditii de bungalau. Nu mai spun de mancare foarte buna si accesibila la Gheorgheni, spre exemplu.

Revin cu Link-ul pentru Playlistul Turului Cicilist Montan al Romaniei.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community