Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Centenar (Romania 100)

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
La Multi Ani Romania la 159 si la 100 in Decembrie!

La Ceas Aniversar, cea mai Frumoasa Romanie este (mai ales) la Hotar(e): P. Oituz, L. Rosu-Cheile Bicazului, L.-Baraj Izvorul Muntelui, P. Prislop, Tara Hategului, Transalpina, Transfagarasan, Culoarul Rucar-Bran.

Voi ce planuri aveti pentru Centenar ? De 1 Decembrie cred c Excelent mod si cadru in care sa te afli de 1 Decembrie. Eu am ajuns acolo pe 29 iunie si am ramas impresionat de cat de fain au fost realizate lucrarile (cu fonduri EU - intrare gratuita timp de 5 ani) de reabilitare si reconditionare a cladirilor/monumentelor. Am realizat si un filmulet de 30 minute in timp ce am facut turul cetatii Alba Carolina. Absolut Superb !!

In alta ordine de idei, ce se mai aude Plumber cu excursia pe Acoperisul Romaniei (ascensiunea pe Vf. Moldoveanu) ?

Anul trecut nu am avut nici o sansa sa ajung pe nici un varf (nici nu era acesta scopul turului) din pricina cazarii la Cabanele Pantofarilor (160 lei la Cabana Capra/noapte). In schimb, a fost o pregatire foarte buna pentru o eventuala Drumetie Montana Autentica pentru viitor care sa dureze mai mult decat cele 19 zile in care am realizat Turul Ciclist Montan al Romaniei (19 zile, ~3000 km, ~ 150 km/ zi, cazare ~ 60 lei/zi - nu in statiuni/cabane, mancare ~ 20 lei/zi - Kaufland Grill si magazine pentru paine si Cola 2 L cu muuuuult zahar:), cursiera AL 6061/7005 - viteza a 2-a pentru catarare si a maximum a 6-a pentru croaziera-fals plat; Total Cazare+Mancare pentru 18 zile de pedalat: ~ 1500 lei).

Desigur ca pentru a reusi un astfel de demers trebuie o minima pregatire fizica pentru anduranta (o plimbare de 10 km pe zi pana la munca si inapoi pret de 10 luni pe an - timp de 4 ani - diferenta de nivel 100 m).

Mijlocul de transport neaparat cursiera de aproximativ 2000 lei din aluminiu (6061/7005 LiteAlloy), dar mai ales multa Vointa si Noroc pentru Vreme Buna (1 zi de repaus din cauza ploii inainte de ascensiunile magistrale: Transalpina -marti si Transfagarasan -miercuri) si Drumuri Nationale Asfaltate (nu ciuruite precum cel de la Barajul Bicaz-Pod Intersectie Durau-Vatra Dornei, Ciocanesti-Pasul Prislop-Borsa aflat in Reabilitare Majora, Curtea de Arges-Campulung Muscel terminat de distrus)

Ce e Absolut Genial la astfel de Excursie/Tur/Circuit este ca pe langa faptul ca te poti Bucura de Libertate Suprema inca de la prima pedala , ai parte de Cel Mai Bun ALL Inclusive pe care il poti Experimenta in Tara ta: Peisaje Exceptionale, Bucurie Nemarginita, Senzatie de Explorator (mai ales in Tara Hategului si mai ales daca mergi singur in Excursie) dar si faptul ca Transformi Destinatia Finala intr-un Periplu de Zile Magnifice Traite la 110 % din potentialul lor. Quality Time All The Way!

Traseul: Galati-Hanu-Conachi-Nanesti-Focsani-Marasesti-Adjud-Onesti-Tg. Ocna-Slanic Moldova(prima zi)-Tg Ocna-Onesti-P. Oituz-Poiana Sarata(a 2-a zi)-Tg. Secuiesc-Miercurea Ciuc-Odorheiul Secuiesc-Lupeni-Corund(a 3-a zi)-Joseni-Gheorgheni(a 4-a zi)-Lacu Rosu-Cheile Bicazului-Barajul Bicaz-Poiana Largului-Ceahlau-Durau(a 5-a zi)-Ceahlau-Poiana Teiului-Brosteni-Chiril-Vatra Dornei-Ciocanesti-Carlibaba(a 6-a zi)-P. Prislop-Borsa-Moisei-Sacel-Romuli-Cosbuc(a 7-a zi)-Salva-Beclean-Dej-Gherla-Cluj-Luna de Sus(a 8-a zi)-Statiune ski Baisoara--Ocolis-Baia de Aries-Rosia Montana-Abrud(a 9-a zi)-Valea Cerbului-Zlatna-Metes-Alba Iulia-Sebes (a 10-a zi)-Aurel Vlaicu-Orastie-Simeria-Deva(Cetate)-Hunedoara(Castelul Corvin)-Hateg-Densus(Biserica Pagana Sf. Nicolae)-Sarmisegetusa(a 11-a zi)-Otelu Rosu-Caransebes-Armenis-Baile Herculane(a 12-a zi)-Orsova-Cazanele Dunarii-Drobeta Turnu-Severin(Portile de Fier)-Motru Tg. Jiu(Brancusi)-Sacelu(a 13-a+a 14-a zi)-Novaci-Ranca(Transalpina)-Sugag(a 15-a zi)-Sebes-Sibiu-Transfagarasan-Baraj Vidraru-Poienari(a 16-a zi)-Curtea de Arges-Campulung Muscel-Dragoslavele(a 17-a zi)-(Culoarul) Rucar-Bran-Rasnov(Cetate)-Poiana Brasov-Brasov-Cheia-Valenii de Munte (a 18-a zi)-Magura-Buzau-Ramnicu Sarat-Braila-Galati (a 19-a zi).

Cateva sugestii de luat in considerare in plus: Piatra Neamt - Transrarau - Maramures - L Colibita-Bistrita Nasaud-P. Tihuta - Padis-Arieseni - Muntii Semenic-Oravita (Cascada Bigar) - Oltenia de sub Munte - Statiunea Voineasa-V. Oltului - V. Prahovei (Transbucegi) - Siriu - "Transvranceanul" Tg. Secuiesc-Lepsa-Focsani - Muntii Macin-Vadu-Corbu-Tulcea.

Ilustratii Turul Ciclist-Montan al Romaniei 20 Iunie -7 Iulie 2017:

http://i63.tinypic.com/1zx8j91.jpg
http://i65.tinypic.com/23tm69k.jpg
http://i67.tinypic.com/zsn5ur.jpg
http://i64.tinypic.com/2d7a2dl.jpg
http://i68.tinypic.com/25tfa7s.jpg
http://i66.tinypic.com/19a4qq.jpg
http://i63.tinypic.com/9a5l7b.jpg
http://i66.tinypic.com/2isv9c6.jpg
http://i66.tinypic.com/5fp3ee.jpg
http://i63.tinypic.com/2i21mdw.jpg
http://i66.tinypic.com/2pt809f.jpg
http://i67.tinypic.com/2uqi2oz.jpg
http://i65.tinypic.com/34ecl6r.jpg
http://i67.tinypic.com/2q1e3bs.jpg
http://i65.tinypic.com/25qrs5s.jpg
http://i65.tinypic.com/mh3rxu.jpg
http://i64.tinypic.com/o06w5u.jpg
http://i65.tinypic.com/1zob2vr.jpg
http://i64.tinypic.com/b8r14z.jpg
http://i66.tinypic.com/2yzhj00.jpg
http://i65.tinypic.com/349ciyx.jpg
http://i67.tinypic.com/143i694.jpg
http://i65.tinypic.com/25strsw.jpg
http://i63.tinypic.com/4i0pag.jpg
http://i66.tinypic.com/2vwwrpk.jpg
http://i66.tinypic.com/179wrb.jpg
http://i64.tinypic.com/2i9mr84.jpg
http://i63.tinypic.com/18ek4j.jpg
http://i67.tinypic.com/21ec4ly.jpg
http://i64.tinypic.com/14dftxe.jpg
http://i63.tinypic.com/11b6d7o.jpg
http://i63.tinypic.com/x40lqq.jpg
http://i64.tinypic.com/2guf5ur.jpg
http://i64.tinypic.com/mrcqrt.jpg
http://i66.tinypic.com/1218uif.jpg
http://i65.tinypic.com/1675qns.jpg
http://i64.tinypic.com/hw9wzl.jpg
http://i65.tinypic.com/2enna5i.jpg
http://i67.tinypic.com/2pp0gtj.jpg
http://i66.tinypic.com/2939b8x.jpg
http://i68.tinypic.com/r0rp60.jpg
http://i64.tinypic.com/24v2lgn.jpg
http://i66.tinypic.com/op8nt2.jpg
http://i65.tinypic.com/21ni7oh.jpg
http://i67.tinypic.com/sqhyf6.jpg
http://i64.tinypic.com/25qrf35.jpg
http://i67.tinypic.com/95q5xz.jpg
http://i67.tinypic.com/epgfoj.jpg
http://i63.tinypic.com/rtj0p2.jpg
http://i68.tinypic.com/8ygpll.jpg
http://i63.tinypic.com/2qbx407.jpg
http://i64.tinypic.com/2aag6e0.jpg
http://i66.tinypic.com/2a99sav.jpg
http://i64.tinypic.com/24ytezm.jpg
http://i68.tinypic.com/219pc1x.jpg
http://i65.tinypic.com/2hrkady.jpg
http://i67.tinypic.com/15ewhmp.jpg
http://i65.tinypic.com/230x1.jpg
http://i68.tinypic.com/ci8nn.jpg
http://i66.tinypic.com/2n9dona.jpg
http://i64.tinypic.com/2cctpck.jpg
http://i67.tinypic.com/1zv4ft2.jpg
http://i64.tinypic.com/2m2uftg.jpg
http://i64.tinypic.com/30ib8k7.jpg
http://i67.tinypic.com/6o33wo.jpg

Spor la Pedalat/Vizitat
http://i68.tinypic.com/sdcj9c.jpg Din p A venit sozonul de biciclit si deja am mai incropit un traseu superb pentru amatorii de senzatii tari - este o varianta de circuit ciclist montan mai lejera (undeva pe la ~ 1000 m in medie diferenta de nivel pe catarari: pasuri/ munti) fata de primul itinerariu care are undeva pe la ~ 1500 m medie diferenta de nivel: P. Oituz (~900m), P. Prislop (1415m), Statiunea Baisoara (~1400m), P. Domasnea (~600 m), Transalpina (2100m), Transfagarasan (2050m), Culoarul Rucar-Bran (~1100m) plus restul etapelor de catarari mai putin dificile de 5-7 % (M. Ciuc-Odorheiul Secuiesc, Cluj-Alba Iulia, Cazane etc.).


Destinatia: ACASA
Drumul: Mai Important Decat Destinatia:)

Deci sa incepem:

Ziua 1: Focsani-Vidra-Lepsa-Tg.Secuiesc (Transvranceanul)-Baile Balvanyos-Baile Tusnad-L. Sf. Ana-Tusnad.
Ziua 2: Tusnad-M. Ciuc-Pauleni ciuc-Pasul Ghimes-Faget (1000m)-Comanesti-Moinesti.
Ziua 3: Moinesti-Ardeoani-Tazlau-Roznov-P. Neamt-Tarcau-Cheile Bicazului-Lacu Rosu.
Ziua 4: L. Rosu- Gheorgheni-Toplita-Borsec(P. Borsec)-Tulghes-Poiana Teiului.
Ziua 5: Poiana Teiului-Borca-Brosteni-Transrarau-Chiril-Vatra Dornei.
Ziua 6: Vatra Dornei-Pasul Tihuta (1200m)-Prundu Bargaului-Bistrita-Lacul Colibita-Liviu Rebreanu-Nasaud-Sangeorz-Bai.
Ziua 7: Sangeorz-Bai-Rodna-Pasul Rotunda (1100m)-Pasul Prislop(1415m)-Borsa-Moisei-Sacel-Bogdan-Voda-Ieud.
Ziua 8: Ieud-Rozalvea-Feresti-Pasul Gutai (900m)-Baia Sprie-Baia Mare-Satulung-Somcuta Mare-Rastoci.
Ziua 9: Rastoci-Surduc-Hida-Huedin--Stana de Vale-Padis
Ziua 10: Padis-Beius-Stei-Nucet-Pasul Vartop(~800m)-Arieseni-Scarisoara.
Ziua 11: Scarisoara-Horea-Gilau-Cluj-Feleacu-Turda-Cheile Turzii-Unirea
Ziua 12: Unirea-Miraslau-Culoarul Mures-Aries-Aiud-Teius.
Ziua 13: Teius-Galda de Jos-Cheile Ramet-Galda de Jos-Alba Iulia-Sebes-Sugag-Statiunea Vidra.
Ziua 14: Statiunea Vidra-Voineasa-Malaia-Brezoi-Talmaciu-Cisnadie-Rasinari-Statiunea Paltinis (~1300m).
Ziua 15: Statiunea Paltinis-Rasinari-Cisnadie-Avrig-Fagaras (Cetatea Fagaras).
Ziua 16: Fagaras-Pasul Persani (~800m)-Codlea-Vulcan-Rasnov-Azuga-Busteni.
Ziua 17: Busteni-Sinaia("Transbucegiul")-Busteni-Azuga-Pasul Predeal (1100m)-Predeal-Timisu de Sus-Sacele-Prejmer-Intorsura Buzaului-Siriu.
Ziua 18: Siriu-Nehoiu (~600m)-Cislau-Ciuta-Berca-Buzau-Ramnicu Sarat-Focsani.

Zile Cu Soare Ca Sa Va Bucurati (si) De Tara Noastra. Am revenit cu "reteta" si cateva sfaturi pentru drum.

Necesar:

Cursiera pe masura inaltimii cu 16 viteze (2 Foi + 8 Pinioane) Full AL 6061/7005 (inclusiv Furca din AL - unele cursiere au Furca din Carbon <ca a mea> ce permite aparitia unor deformatii din cauza socurilor in timp. Eu am cursiera achizitionata la 12.12.2012, de Sfarsitul Lumii Model 2009, Pret: 2100 lei fara Pedale). Deci Nu va Pripiti sa Cumparati Modelul cel mai nou aparut cand Se Gasesc Modele mai vechi de 1 an sau 2 care au Preturi Decente.

Daca vreti cursiere mai confortabile si mai usoare, aveti varianta cadru + furca Full Carbon undeva pe la 6000 lei dar nu va asteptati sa va tina o viata-ele sunt pentru competitie. Deci daca dati 2000 lei pe o cursiera noua, fiti absolut siguri ca nu veti avea probleme cu ea cel putin 20.000 km daca o folositi corespunzator (aici ma refer la rapoartele utilizate la partea de angrenaj astfel incat uzura sa fie minima).

Dupa 20.000 km trebuie sa schimbati lantul si pedalele pe bile. In fine, "cuvetaraia" cedeaza prima. Mai departe (peste 40.000km nu mai merita sa investesti in schimbul angrenajului pedalier si set pinioane; este mai ieftin sa achizitionezi alta cursiera. Tineti minte ca o cursiera bate la absolut orice capitol (fiabilitate piese, eficienta la deplasare,intretinere & service, placere la pedalare & stuff) orice Mountain-Bike (aflat in aceeasi marja de pret) ce are mai mult ca sigur piese chinezesti. MTB este pentru trasee montane si parcurge un numar mai matr de kilometri pe masina decat pe munte. In ziua de azi mare parte dintre producatori folosesc cadre facute in Asia, China probabil, asa ca nu va lasati prada marketingului de Brand (asta se aplica la mai toate produsele din aproape toate domeniile din ziua de azi). Diferenta o fac calitatea pieselor componente, dupa cum am enuntat mai sus.

Mai nou, producatorii au inceput sa monteze (si) pe ele Piese Shimano Via China care sunt inferioare celor fabricate in Japonia, Malaezia ori Singapore - deci aveti in vedere sa verificati ce tara de origine este stantata pe Manetele + schimbatoarele de foi si pinioane, foaia pedaliera, lantul si grupul de pinioane.

Pedalele se achizitioneaza separat de bicicleta noua si trebuie sa fie pe Rulmenti (nu Coronite) pentru Durabilitate si sa aiba sustinere cat mai Eficienta. Pret: peste 150 lei.

Borseta de sub Sa (se gaseste prin marketuri la pachetele promotionale vandute sub forma de cadou impreuna cu geanta la produsele de ingrijire Nivea Men & Stuff) : 2 Camere de rezerva, Device-uri pentru inlocuit camera, Pompa pentru ventil Presta (7,8 Bar./atmos. presiune), 1 Flacon (50 ml) Ulei 15W40 + Seringa pentru Gresat Lantul, Incarcatoare (Telefon) + (Baterii) Aparat Foto, Mp3 Player, Carduri de Memorie (minimum 16 gb), Lant Antifurt.Greutate Totala: ~2 kg
Geanta tip Curier pentru Haine montata pe Cadru (Exclus Rucsac de carat in spate) - Greutate: ~ 1 kg.

Suport Bidon pentru Sticla de 2 L Cola / Apa.

Ochelari de Soare.

Recomandari:

Ascensiunile/ Catararile Serioase (peste 5 %: Pasul Prislop, Muntele Baisoru, Transalpina, Transfagarasan, Culoarul Rucar-Bran) este bine sa le programati in timpul saptamanii, dimineata (intre 6:30-12:30) pentru
un parcurs cat se poate de lipsit de trafic, canicula si pentru a obtine cele mai faine poze/momente ale zilei.
Pasul Prislop l-am urcat de la 05:30 la 09:30, Muntele Baisoru: 07:30 - 11:30, Transalpina: 09:30 - 15:30, Transfagarasan: 17:00 - 20:00, Culoarul Rucar-Bran: 08:30 - 11:30.

Este recomandata o zi de pauza inainte de Transalpina si niste "bombe calorice Instant" gen batoane cu ciocolata pentru un plus de energie. Remember: Fara Muzica pe Catarari si, mai ales, Fara Muzica pe Coborari Serioase. Eyes On The Road 110 %.

Atunci cand aveti in fata o Ascensiune/Catarare Serioasa (peste 5 %) si Lunga de peste 35-40 km. pana la urmatoarea localitate nu iti pui mainile in cap, o "dai pe d-in doua" pentru ca, cel mai probabil, acea localitate se afla la poalele catararii, deci ai de urcat doar jumatate din distanta iar pe coborare iti poti recupera fortele. Daca vorbim despre viteze de ascensiune avem ~ 10-15 km/h, in timp ce pe coborare se dubleaza cel putin.

Deci folositi-va "Capatzanocomputerul" pentru a aproxima cat mai aveti de parcurs in ziua respectiva sau daca este nevoie sa va adapostiti de o eventuala ploaie ce e posibil sa inceapa dupa ora 17:00-18:00 ca,deh, <Asa-i in munte.>

Franarea eficienta se face total opus fata de modul in care franeaza cei din motoGP (trebuie sa stai in sa pentru ca centrul de greutate sa fie distribuit pe roata spate si ca aceasta sa nu se blocheze si sa derapezi in timpul franarii) iar in acele de par/ curbe deosebit de periculoare ori curbe sau portiuni cu aluviuni aduse de pe versanti se actioneaza si frana de fata in proportia corecta. Atentie Sporita in caz de ploaie pe coborari pentru ca poti derapa foarte usor daca bruschezi ghidonul/franele ori negociezi curbele cu viteza prea mare.

Aveti grija sa faceti pauze din cand in cand (daca apare un izvor cu apa rece si buna de munte sau daca trebuie sa faceti o poza si vreti sa iasa cum trebuie) - remember - desi e treaseu de Turul Frantei, trebuie sa va bucurati de fiecare clipa la adevaratul ei potential. De aceea ati ales Cursiera in detrimentul Masinilor-Conserva. Nu v-ati Saturat de Conservanti?

Pana la urma tot cam acolo iesi cu toate cheltuielile daca faci traseul cu masina+cort sau cursiera+pensiune; rezultatul e insa total diferit. Mai este desigur si varianta masina+pensiune-atunci chiar esti pensionar si mai bine stai acasa si dai banii pe toate gunoaiele de la teleshopping Antena 3 & stuff sperand ca vei scapa miraculos de probleme. <Fii Activ / Profesionist, Ce Dracu !!>

Pe catararea spre Miercurea Ciuc am oprit la un Izvor cu Apa Rece, Sanatoasa de Munte. In cateva minute apare tot un ciclist care avea undeva pe la 55 de ani cu care am stat de vorba despre echipamentul pe care il purta (combinezon + adidasi speciali pentru pedale SPL) si daca il ajuta semnificativ la capitolul eficienta la pedalare. Raspunsul a fost ca undeva pe la 25 %. Decideti voi daca va cumparati si echipament sportiv adecvat.

Ideea e ca omu era Sanatos tuTUN si nu prea gasea mai pe nimeni sa dea o tura-acum mai toate cluburile de ciclism de la oras sunt "cu plata". Atentie sporita pe catararile din proximitatea Clujului ca sunt foarte multi ciclisti. La capitolul asta Jos Palaria pentru Ardeal (este oarecum si normal pentru ca au si mediul favorabil turismului).


Pentru a evita eventualitatea rara de a face pana: pompa sanatoasa care sa sustina presiuni de peste 7-8 bar cu furtun si
aveti grija ca presiunea din pneuri sa fie pe la valoarea de 7 bar. Daca faceti pana si trebuie sa cumparati alte 2 camere de cursiera pentru rezerva, gasiti la intrarea in Cluj dinspre Dej pe partea stanga Maros Bike, precum si in alte orase mari: informati-va de pe siteurile de profil asupra locatiilor acestora. Remember: camere 700X23/25C nu se gasesc pe orice drum ori in localitatile mici.

Pentru un comfort sporit la pedalat pe plat/fals plat: rulati pe suprafata liniei continue de pe acostament-acolo unde nu e prevazuta cu acea suprafata rezonanta pentru atentionarea soferilor asupra drumului.

Cat despre cazare, nu va pripiti sa va cazati la prima pensiune care va iese in cale pentru ca mai mult ca sigur gasiti preturi mari si conditii mai putin bune decat daca alocati 10-15 minute ca sa "studiati" piata. In judetul Hunedoara, Sarmisegetusa, am gasit cazare cu 80 lei "la sosea"-deci zgomot si poluare.

Am mai mers 10 minute in localitate et voila: BUNGALAU superb cu balcon acoperit la 60 lei la pensiune cu de toate: curte imensa (si) pentru corturi, camere in pensiune, 3-4 bungalauri si baie moderna cu dus, toate in mijlocul naturii. Excelent !! Deci se poate si la pensiuni de 2 margarete. Unde mai pui ca la Corund in 40 lei primesti si NET Wi-FI si conditii de bungalau. Nu mai spun de mancare foarte buna si accesibila la Gheorgheni, spre exemplu.

Playlistul Turului Cicilist Montan al Romaniei

Sunetul Naturii ca Odinioara:
https://www71.zippyshare.com/v/6husx9eI/file.html
https://www82.zippyshare.com/v/hsMLBIJS/file.html
https://www81.zippyshare.com/v/PzMqytcm/file.html
https://www15.zippyshare.com/v/MiNDenmZ/file.html
https://www113.zippyshare.com/v/Jz10MWYh/file.html
https://www32.zippyshare.com/v/1dTaIsua/file.html
https://www64.zippyshare.com/v/MQQEb4G6/file.html
https://www16.zippyshare.com/v/zZqhrryr/file.html
https://www52.zippyshare.com/v/g5yCorHR/file.html
https://www2.zippyshare.com/v/InikSqAv/file.html
https://www16.zippyshare.com/v/YsqBMrQb/file.html
https://www113.zippyshare.com/v/bH7ohpwk/file.html
https://www37.zippyshare.com/v/HLFosExq/file.html
https://www17.zippyshare.com/v/lYh0uc1o/file.html
https://www107.zippyshare.com/v/PEUE3V1w/file.html
https://www36.zippyshare.com/v/Iyhb3MBM/file.html
https://www15.zippyshare.com/v/ieC5zoZs/file.html
https://www40.zippyshare.com/v/WVQgjHKZ/file.html Et voila: Ilustratii Turul Ciclist Montan al Romaniei 2018:

http://tinypic.com/r/ouw02o/9
http://tinypic.com/r/2r44vf8/9
http://tinypic.com/r/folxxz/9
http://tinypic.com/r/152nt47/9
http://tinypic.com/r/161et6c/9
http://tinypic.com/r/dxoh2g/9
http://tinypic.com/r/zukz81/9
http://tinypic.com/r/2hcowb9/9
http://tinypic.com/r/2ln79k2/9
http://tinypic.com/r/qz5enn/9
http://tinypic.com/r/8zp4s5/9
http://tinypic.com/r/1zck9e0/9
http://tinypic.com/r/11tre2r/9
http://tinypic.com/r/33z36lx/9
http://tinypic.com/r/33erihc/9
http://tinypic.com/r/2efnbk3/9
http://tinypic.com/r/2nk1bnk/9
http://tinypic.com/r/2mzz9mt/9
http://tinypic.com/r/6szafp/9
http://tinypic.com/r/9v9l6t/9
http://tinypic.com/r/v7v2th/9
http://tinypic.com/r/25injh1/9
http://tinypic.com/r/33p3cd4/9
http://tinypic.com/r/eqdm4z/9
http://tinypic.com/r/vfbady/9
http://tinypic.com/r/ws1vs1/9
http://tinypic.com/r/264oz11/9
http://tinypic.com/r/2jg3tdd/9
http://tinypic.com/r/w1ws1z/9
http://tinypic.com/r/33f5ilg/9
http://tinypic.com/r/6ed9c0/9
http://tinypic.com/r/e9f4et/9
http://tinypic.com/r/14n0ok4/9
http://tinypic.com/r/2rpbhb6/9
http://tinypic.com/r/2a78u3l/9
http://tinypic.com/r/izvxow/9
http://tinypic.com/r/vdzs6v/9
http://tinypic.com/r/24w9fs5/9
http://tinypic.com/r/2i7bdpv/9
http://tinypic.com/r/e7nk79/9
http://tinypic.com/r/2isuo2x/9
http://tinypic.com/r/25ptkd5/9
http://tinypic.com/r/vg3k7a/9
http://tinypic.com/r/2csgas1/9
http://tinypic.com/r/2zgdjpg/9
http://tinypic.com/r/21nfv51/9
http://tinypic.com/r/2j2gq41/9
http://tinypic.com/r/245d3lx/9
http://tinypic.com/r/1yu0rk/9
http://tinypic.com/r/zl4xo0/9
http://tinypic.com/r/2cgkk8m/9
http://tinypic.com/r/2rrkwh3/9
http://tinypic.com/r/2gy9ld2/9
http://tinypic.com/r/ao3lmw/9
http://tinypic.com/r/23lmlwk/9
http://tinypic.com/r/2qjkl8o/9
http://tinypic.com/r/anc7z4/9
http://tinypic.com/r/idg93m/9
http://tinypic.com/r/2cohaxg/9
http://tinypic.com/r/9s82ur/9
http://tinypic.com/r/ncj9tg/9
http://tinypic.com/r/2qnxr2x/9
http://tinypic.com/r/14sljlj/9
http://tinypic.com/r/nn4exi/9
http://tinypic.com/r/2dln29s/9
http://tinypic.com/r/14eb6kz/9
http://tinypic.com/r/3095yyt/9
http://tinypic.com/r/11adgl4/9
http://tinypic.com/r/10qxudd/9
http://tinypic.com/r/x372xd/9
http://tinypic.com/r/30k8yzl/9
http://tinypic.com/r/2vt2rv6/9
http://tinypic.com/r/2gwuqua/9
http://tinypic.com/r/2mi55cm/9
http://tinypic.com/r/16hq5c6/9
http://tinypic.com/r/9tlf6b/9
http://tinypic.com/r/t8m3xx/9
http://tinypic.com/r/2vi4f45/9
http://tinypic.com/r/25q7iud/9
http://tinypic.com/r/2w1t9n5/9
http://tinypic.com/r/npi8ub/9
http://tinypic.com/r/2wlv97t/9
http://tinypic.com/r/2ekpv9h/9
http://tinypic.com/r/dxl7v5/9
http://tinypic.com/r/15ge4qd/9
http://tinypic.com/r/10pppxu/9
http://tinypic.com/r/5x7pz5/9
http://tinypic.com/r/35asq3k/9
http://tinypic.com/r/2zdvc5j/9
http://tinypic.com/r/24wc5sj/9
http://tinypic.com/r/dztoba/9
http://tinypic.com/r/30245s0/9
http://tinypic.com/r/34t1fzs/9
http://tinypic.com/r/25frn2d/9
http://tinypic.com/r/2ai1ppy/9
http://tinypic.com/r/5v52y8/9
http://tinypic.com/r/2mpg9p1/9
http://tinypic.com/r/e9jeys/9
http://tinypic.com/r/25s5wtz/9
http://tinypic.com/r/23vx8hj/9
http://tinypic.com/r/mbtll2/9
http://tinypic.com/r/2ypg409/9
http://tinypic.com/r/2d1wqp2/9
http://tinypic.com/r/jttk0p/9
http://tinypic.com/r/2ps3h4j/9
http://tinypic.com/r/34ffebd/9
http://tinypic.com/r/rcmq9d/9
http://tinypic.com/r/2exq5jt/9
http://tinypic.com/r/2rqynap/9
http://tinypic.com/r/16ablg5/9
http://tinypic.com/r/2v1nurt/9

Motion-Picture:

https://www106.zippyshare.com/v/udchLQQ3/file.html
https://www109.zippyshare.com/v/TfpbjEIv/file.html
https://www59.zippyshare.com/v/M37Zcxi6/file.html
https://www55.zippyshare.com/v/VOUut7XZ/file.html
https://www95.zippyshare.com/v/Fv6H1aXt/file.html
https://www32.zippyshare.com/v/pBhITeUZ/file.html
https://www29.zippyshare.com/v/Gyz4H6kV/file.html
https://www2.zippyshare.com/v/EjWR43tD/file.html
https://www9.zippyshare.com/v/hbWTw0eh/file.html
https://www28.zippyshare.com/v/UedPbDEw/file.html
https://www62.zippyshare.com/v/2PD8Moqn/file.html
https://www33.zippyshare.com/v/Y6gP5Isl/file.html
https://www23.zippyshare.com/v/A9aMae2y/file.html
https://www19.zippyshare.com/v/ksxAli3K/file.html
https://www110.zippyshare.com/v/qirO3csy/file.html Am Reusit sa duc si al 2-lea Tur Ciclist Montan al Romaniei pana la capat conform itinerariului postat anterior.

Iata cateva concluzii, recomandari ce se desprind in urma finalizarii a 95 % din cele mai importante Pasuri/ Trecatori/ Chei ale Muntilor din Romania:

Drumul Babelor (~ 1700 m altitudine maxima): drum in stare foarte buna. Drum in mare parte cu o singura banda prevazut cu scuaruri pentru cei ce vin din contrasens, pante de 10-12 % cu urcare continua pe tot parcursul (~25 km), cu puncte de belvedere atunci cand iesi din paduri si in etajul alpin. Este un fel de Transrarau mai putin pitoresc, prin padure, cu destul de multe coborari tehnice, dar si de viteza si cu portiuni de drum de "fals-plat" - in urcare pe care de fapt cobori.

Deci daca vrei "un Drum Cu De Toate", atunci "TransBa(u)bau" e pentru tine: coborari tehnice si de viteza ca pe terasele de pe Transfagarasan si Transalpina, drum prin padure pana la ~ 1500 m ca pe Transrarau, pante de 10-12 % ca pe Transalpina si Transrarau, drum ingust, pitoresc,
cu puncte de belvedere ca pe Transrarau, cabane, locuri de popas. Aaaa...lipsesc lacurile, cascadele, tunelurile si Magistrala "pista de Formula 1" din Caldarea Transfagarasanului. Cazare in Sinaia, Cabana Dichiu, Piatra Arsa.

Transfagarasan (2050 m altitudine maxima): drum cu asfalt macinat/raschetat bun pentru amatorii de viteza cu masina pe portiunea Balea Cascada-Balea Lac, denivelat, peticit pe coborare, cu 1 banda pe sens, urcare prin padure pana la ~1500m altitudine. Pante de 8-10 %, coborari de viteza pe partea AG si tehnice pe SB. Puncte Magistrale de Belvedere: Caldarea Trans, Cascada Balea, Balea Lac, Lacul si barajul Vidraru, Cetatea Poienari si cabanele de la Balea Lac (2100 m) si nu numai. Nu degeaba a fost declarat Cel mai Frumos Drum Montan din Lume. Cazare la Balea Cascada, Poienari.

Transraraul Chiril-Pojorata (~ 1400 m altitudine maxima): 10 km de catarare cu 10 % (1000m diferenta de nivel in 10 km), drum foarte bun, ingust (doar 1 banda de circulatie) foarte pitoresc, prin padure cu zone de poieni/puncte de belvedere si coboarare tehnica cu 1 banda pe sens (terase/ace de par) ce alterneaza cu portiuni de viraje deschise, de viteza. Nu este recomandat masinilor, mai ales in week-end, pe portiunea Chiril-intersectie Cabana Rarau din cauza drumului care ar trebui sa fie marcat cu sens unic din cauza latimii de ~ 3m cu tot cu acostament, lipsa parapetelor si pericolului de alunecare in prapastie din cauza acostamentului instabil (cateva portiuni din acostament s-au surpat deja pentru ca nu au fost prevazute cu centura de sustinere). Drum prevazut cu bariere pentru limita de inaltime/tonaj. Perfect pentru biciclisti. Cazare pe Valea Bistriei, Cabana Rarau, Pojorata.

Platoul Padis ( ~ 1100 m altitudine maxima): drum judetean bun, catarari pe serpentine de 9 % in jud. Cluj si coborari de viteza pe partea jud. Bihor. Puncte de belvedere impresionante asupra vailor si poienilor intinse. No Tulai Doamne, Ca Odinioara. La fel si bucata de drum neasfaltata (pietruita, circulabila cu masini mici pe vreme buna) 10 km de la granita CJ-BH (Satul de Vacanta I.C. Ponor-Padis). Deh, s-a terminat materialu' prin Drumurile Forestiere Asfaltate catre pensiunile lor din Rachitele. Cazare in satul de vacanta IC Ponor, Padis.

Transalpina / Novaci-Obarsia Lotrului (2149 m altitudine maxima in Pasul Urdele) : drum in stare buna cu 25 km de urcare de la Novaci pana in Pasul Urdele (2125m) si 20 km de coborare extrem de tehnica, dar si pitoreasca pana la Obarsia Lotrului (intersectia Sebes-Voineasa), cu pante de 10-12 %, tehnice pe partea Transilvaniei si de viteza pe partea Olteniei. Puncte de belvedere pe traseu: in special Valea Lotrului-Obarsia Lotrului, lacul Vidra.
Drum expus soarelui/ intemperiilor. Cazare in "Statiunea" Ranca - o mare bataie de joc, "statiunea" Vidra mai mult abandonata si Voineasa - o tristete comunista. Cazare decenta (pret-conditii) in Malaia.

Transvrancean / Focsani-Lepsa, Ojdula-Targu Secuiesc: 2 etape de catarari si coborari cu pante de 8-9 % in medie, diferenta de nivel cumulata de ~ 1800 m si coborari de viteza (nu are ace de par/terase). Stare Drum: foarte buna. Cazare in Lepsa, Baile Balvanyos, Tusnad.

Pasul Giuvala / Culoarul Rucar-Bran (1240 m altitudine maxima): drum foarte bun cu pante de 9 % si puncte de belvedere asupra magistralilor munti Fagaras si a magurilor deosebit de pitoresti pe care le traverseaza. Catarari expuse conditiilor meteo si a riscului ridicat de cascaval Rucar.
Cazare in Dragoslavele, Rucar, Bran, Rasnov, Poiana Brasov.

Cheile (Pasul) Bicaz (~ 1115 m altitudine maxima): drum in stare foarte buna, pante de 8-10 % care este imposibil de parcurs pe bicicleta datorita peisajului extrem de spectaculos (clar cel mai spectaculos si grandios spectacol al naturii: cheile Bicazului si extrem de pitorescul Lacu Rosu). Catarari/coborari tehnice si puncte de belvedere salbatice. Cazare in Lacu Rosu, Bicaz Chei.

Pasul Tihuta (1227 m altitudine maxima): drum foarte bun,extrem de pitoresc, catarari ample, cu 2 benzi pe sens si pante de 9-10 % si coborari exceptionale de viteza si intens circulate de TIR-uri. Cazare in Vatra Dornei, COLibiza, aproape de Bistrita.

Pasul Mestecanis (1096 m altitudine maxima): Pojorata-Iacobeni - drum foarte bun, pitoresc, catarari si coborari largi, cu 2 benzi pe sens cu 8 % panta si circulat de TIR-uri. Cazare in Pojorata, Valea Bistritei.

Statiunea de ski Baisoara/Muntele Baisoru (~ 1300 m altitudine maxima): drum foarte bun cu serpentine de 9 % pe aproximativ 15 km, mai mult parasita pe timp de vara. Cazare in Luna de Sus, aproape de Sebes.

Statiunea Paltinis (1400 m altitudine maxima): drum foarte bun cu pante de 9 %, atat prin padure, cat si expus, la altitudine mare. Puncte de Belvedere faine si izvor de altitudine. Cazare in Paltinis, Cisnadie.

Pasul Prislop (1416 m altitudine maxima): drum cu "strat asfalt de uzura" in stare nu prea buna (crapaturi, portiuni cu asfalt macinat), catarari cu 9 % si puncte de belvedere si coborari tehnice alternante cu portiuni de viteza. Pensiuni in Ciocanesti, Vatra Dornei, Statiunea Borsa.

Pasul Gutai (987 m altitudine maxima): drum in stare foarte buna cu catarari de 8 % si coborari de viteza, in mare parte. Puncte de belvedere si pensiuni in Sighetu Marmatiei/Baia Sprie.

Pasul Vartop / Nucet-Arieseni (1160 m altitudine maxima): drum in stare buna, catarari si coborari de 9 % in mare parte de viteza. Drumuri Distruse - o adevarata bataie de joc pentru ceea ce are de oferit Turismului International judetul Alba. Cazare in Satul de Vacanta Vartop, Arieseni.

Pasul Predeal (1050 m altitudine maxima): drum in stare buna, catarari de 8 % cu puncte de belvedere si coborari de viteza in mare parte. Drum intens circulat atat dinspre Rasnov, cat si dinspre BV/PH chiar si in timpul saptamanii. Cazare in Sinaia, Predeal, Busteni, Azuga.

Pasul Oituz (866 m altitudine maxima): drum in stare buna cu pante accesibile (8 %) cu 1 banda pe sens, puncte de belvedere salbatice, coborari relativ de viteza. Cazare in Poiana Sarata, Slanic Moldova.

Pasul Bucin (~ 1000 m altitudine maxima) : drum in stare buna cu pante de 8-9 % ce te urca prin racoarea padurii, raurilor repezi de munte si a izvoarelor izbavitoare pentru cataratorul istovit si brav. Cazare in Corund, Gheorgheni.

Pasul Borsec-Tulghes (1105 m altitudine maxima): drum foarte bun cu pante deschise cu 8 % prin padure si coborari de viteza. Cazare aproape de Bistrita, Borsec.

[url=tinypic.com/view.php?pic=16ablg5&s=9]Pasul Buzau[/url] (642 m altitudine maxima): drum in stare buna, expus, de joasa altitudine, catarari cu pante de 7 % si coborari de viteza. Cazare in Nehoiu.

Trecatoarea Tusnad - drum foarte bun, pitoresc, cu pante lejere de 6 % si deschideri faine. Cazare in Baile Balvanyos/Tusnad.

Pasul Ghimes (1006 m altitudine maxima): drum in stare buna cu pante de 8 % prin padure, izvoare si un lac de acumulare foarte fain la Frumoasa. Cazare in Moinesti.

Pasul Turnu Rosu (400 m altitudinea maxima): o "cocoasa" pe Valea Oltului - intens circulata de TIR-uri. Cazare in Cisnadie, Paltinis.

Pasul Poarta Orientala / Domasnea (~ 500 m altitudine maxima): drum foarte bun (Drum European intens circulat de TIR-uri) cu pante lejere de 5-6 %). Cazare in Baile Herculane, Orsova.

Pasul Rotunda/Rodna (~ 1100 m altitudine maxima): Drum National Nemodernizat (Drum Forestier), pietruit pe 15 km de urcare cu panta de 9 % si 5 km de coborare pana in Carlibaba la intersectia cu Pasul Prislop/Borsa - Ciocanesti/Vatra Dornei. Impracticabil pentru Cursiera/masini mici. Pretabil pentru MTB. Cazare in Satiunea Borsa, Ciocanesti, Vatra Dornei.

Bonus: un Drum de Poveste:Barajul Bicaz - Lacul Izvorul Muntelui - Statiunea Durau. Drum Nemaipomenit de Pitoresc, Frumos, Autentic, Natural ce inconjoara luciul de apa, cu extrem de multe puncte de belvedere exceptionale asupra lacului, dar si un magnific background legendar: Muntii Ceahlaului.
Acesta este Cel Mai Frumos/Pitoresc Drum din Romania: 45 km de pante usor abordabile (in medie de 5 %) care iti permit sa te bucuri de toata natura si frumusetea ei intr-o zi insorita de vara. Must See !! Cazare in Statiunea Durau, Lacu Rosu.

Un alt drum foarte fain dpdv al Diversitatii este Orsova - Drobeta Turnu-Severin: portiune cu pante lejere, intesata cu o groaza de viaducte ce serpuiesc pe marginea Dunarii, peisaje deosebite (asemenea Cazanelor / Clisurii Dunarii) desfasurate pe 4 nivele/uri: Pereti Stancosi de Munte / Viaducte/Cale Ferata in "haul" Dunarii si Dunarea. Drum cu 1 banda pe sens in stare buna si mult mai putin circulat fata de Valea Oltului. Must See !! Cazare aproape de Tg. Jiu, Orsova.

La Capitolul Biserici mai putin Cunoscute (pentru cei ce s-au saturat de Bisericile din Bucovina si de Arsenie Boca - M. Prislop): impresionanta si misterioasa Biserica pagana/ Sf. Nicolae din Densus, jud. Hunedoara.
Un judet prea putin vizitat pentru multitudinea de locuri faine (Cetatea Devei, Castelul Corvinilor, Cetatea Colt, Manastirea Prislop, Biserica din Densus, Sarmizegetusa Regia, Sarmizegetusa) cu drumuri foarte bune, pitoresti - recomandare: Drumul Judetean Densus - Sarmizegetusa - necirculat, pierdut printre coline, Far From Maddening Crowds, cu un flavour de explorator ce abia descoperal cel mai frumos masiv din Romania: Muntii Retezat. Reachers of Civilisation all the Way. Cazare in Sarmizegetusa.

Daca vorbim despre localitati, cea mai frumoasa ar fi Ciocanesti, jud. Suceava: traditii, amplasare incredibil de pitoreasca printre Obcine, valea Bistritei Aurii superba, case unicat, decorate cu motive traditionale pe exterior. Pur si Simplu Exceptional !! Cazare in Ciocanesti, Statiunea Borsa.

Cea mai importanta coborare de pe traseu: Pestera Scarisoara (coborare pe scari din lemn de la 30 de grade Celsius pana la 0 grade in aproximativ 15 minute). Pacat de drumurile deplorabile din jud. Alba. Cazare in Satul de Vacanta Vartop, Arieseni, Nucet.

Cea mai zdravana catarare/urcare: parcare - drum de acces auto Cetatea Rasnov: pante de ~ 20 % pe aproximativ 1 km.

Cele mai Frumoase Statiuni: Sinaia, Lacu Rosu, Poiana Brasov, Borsec, Paltinis , Borsa, Slanic Moldova, Baisoara, Baile Herculane.

Cele mai Frumoase Orase: Sibiu, Piatra Neamt, Alba-Iulia, Brasov, Rasnov, Cisnadie, Bistrita, Baia Mare, Cluj-Napoca, Tg. Jiu. Epilog.
Metallica - Nothing Else Matters Am Revenit cu Adresa la care am incarcat Iustratiile din Cele 2 Tururi Montane. Pur si Simplu Usor: https://travel2ro.blogspot.com/
Sa auzim de Bine. Felicitari!!!

...Poate faci un turneu prin Europa sau de genul Dunarea...de la izvoare, la varsare....


IMPRESIONAT LA MAXIM !!! BRAVO!!! FABULOS !!!

Multumesc pentru aprecieri.

Din cate stiu, exista un traseu pentru cicloturisti de la Izvoarele Dunarii si pana la intrarea in Romania (teoretic trebuia continuat si pe teritoriul Romaniei la fel : cu drum separat, pensiuni si alte facilitati), dar...

Cat despre un turneu prin Europa...da, ar fi fain, dar prefer sa vad intai Tara asta Frumoasa. Deocamdata iau o pauza si vizitez toate grupele montane ale Carpatilor Romaniei-deci toate traseele turistice montane.

Am vazut ca un alt roman de-al nostru a strabatut cu Bicicleta America de Nord (Alaska)-America Centrala-America de Sud (Patagonia) prin toate statele, aproximativ 35 000 km in 3 ani si jumatate. Am intalnit si eu la Obarsia Lotrului anul asta un german care calatorea prin Europa la fel ca romanul nostru brav: bagaje de 25- 30 de kg pe bicicleta (MTB, 25 kg) si se caza in campinguri dupa ce parcurgea maximum 100 km zilnic. Din pacate pentru el, cu o astfel de configuratie nu prea poti sa abordezi cele 2 tururi montane ale Romaniei (el venea de la Sebes si nu a fost nici pe Transfagarasan, Transalpina, Drumul Babelor sau Transrarau (care este un "zid" cu urcare ingusta, continua de 10 % pe portiunea Chiril-Cabana Rarau). Problema cea mai mare care apare atunci cand ai bagaje de 25-30 kg. este ca nu poti sa te bucuri pe deplin de viraje/serpentine in viteza maxima. De aceea exista biciclete si Cursiere. Placerea pe care ti-o dau atunci cand pedalezi nu poate fi egalata de nici o alta bicicleta. In plus, sentimentul pe care il ai in varful muntelui, la peste 2000 m este exceptional, la fel cum este si coborarea si faptul ca vezi toata Romania in maximum 20 de zile, cu fiecare zi incredibil de Autentica, Superba. In 20 de zile poti sa spui practic: "Am Vazut Toata Lumea" si iti dai seama ca Tara Asta este Practic un Glob Pamantesc (Pastrand Proportiile desigur) cu o Diversitate a Naturii Impresionanta: munti inalti, canioane, paduri intinse, defilee, vulcani noroiosi, statiuni turistice, lacuri (si) de acumulare superbe, pesteri incredibile, drumuri montane renumite, delta, mare, orase si sate cu istorie, traditii multiculturale, oameni frumosi, locuri inca nedescoperite de turisti (Tara Hategului), biserici stravechi, orase medievale, rauri superbe, flora si fauna. Toate Acestea Incadrate si Delimitate de un Autentic si Pitoresc Incredibil si Accesibil Oricui.

Pentru cei care nu vor sa "bifeze toate Pasurile" Romaniei, pot parcurge oricand trasee mai scurte de 1 zi sau 2, dar absolut superbe:

Gheorghieni-Lacu Rosu-Cheile Bicazului-Bicaz-Barajul Bicaz-Poiana Teiului-Statiunea Durau (viziteaza Parcul National M. Ceahlau:Cascada Duruitoarea, Vf. Toaca si Cabana Dochia) - Ceahlau-Valea superba a Bistritei-Chiril (Transrarau) - Pojorata - Pasul Mestecanis - Vatra Dornei - Iacobeni - Ciocanesti - Pasul Prislop spre Maramures.
Sau de la Vatra Donrei continua pe varianta Pasul Tihuta si Lacul COLibiza pana la Bistrita.

In Conditii de Vreme Buna, se poate parcurge Brosteni (Valea Bistritei)-Chiril-Pojorata-P. Mestecanis-Vatra Dornei-P. Tihuta-Bistrita in doar 1 zi (desigur de la 06:00 la 21:00). Magnific !!

Alt traseu ar fi Huedin-Rachitele-IC Ponor-Padis-Stei sau doar Stei-Padis-Stei daca lasati masina la Stei. Chiar daca nu este asflatat pe portiunea de 10 km IC Ponor-Padis, peisajul cu poienile si padurile pitoresti de pe coborarea lina si asfaltata din Padis spre Stei este superb. Exact ca pe portiunea Transalpina: urcare din Novaci - Statiunea Ranca...ok, Ranca - Pasul Urdele (2145 m) - Obarsia Lotrului (intersectia Sebes-Voineasa) peisaje superbe, exceptionale.

Transfagarasan - cea mai buna varianta de 1 Zi: urcare din Cartisoara - Balea Cascada - Balea Lac si Coborare spre Cabana Capra - Lacul Vidraru si cazare in Poienari la Cetate. Astfel te Bucuri in Totalitate de Frumusetea FUNtastica a Caldarii Transfagarasanului, dar si de Coborarea de Viteza, presarata cu niscaiva catarari scurte pana la Poienari. Magistral.

Culoarul Rucar-Bran e alt Mod de a Petrece 1 Zi de Vara absolut faina, de Neuitat, cu peisaje Incredibil de Pitoresti si pante Accesibile.

Drumul Babelor se poate parcurge iarasi in doar 1 zi pornind din Sinaia spre Targoviste dupa 7-10 km de urcare se face dreapta la drumul intesat cu panouri rutiere informative: Cabana Dichiu, Camping Zanoaga 9 km etc. Si de Acolo incepe Spectacolul Naturii pe o portiune de ~ 15 km de urcare pana aproape de Cabana Piatra Arsa aflata la o Altitudine de 1900 m fata de 700 m (Sinaia). Eu am ajuns in Sinaia pe la 16:00 si, cu tot cu norii de pe Varf, am ajuns la capatul drumului judetean asfaltat la 19:00 si, datorita avantajului ca parcurgi drumul pe urcare, in doar 1 ora am ajuns in Sinaia si cautam cazare.

Pasul Ghimes cu urcare din Miercurea Ciuc-L. Frumoasa si pana in Lunca de Sus -baza coborarii- acolo unde se strica serios drumul pe ~ 10 km ai noroc de trotuar asfaltat in localitati. Peisajele insa sunt exceptionale si parca te anunta ca in cateva zile le vei regasi in Bucovina. Cazare in Moinesti.

Pasurile Borsec si Tulghes cu frumoasa statiune Borsec ce merita vizitata pentru multitudinea de puncte/trasee de vizitat, dar si a traseelor de offroad pentru MTB.

Statiunea de ski Muntele Baisoru, jud. Cluj cu urcare sustinuta (~1000 m diferenta de nivel) din Luna de Sus spre Baisoara si coborare pe acelasi drum si, mai apoi, spre Cheile Turzii sau Alba Iulia.

Statiunea Paltinis cu urcare din Sadu - Cisnadie - Rasinari pana la 1400 m si coborare pe acelasi drum superb spre Sibiu cu o multitudine de puncte de belvedere si peisaje pitoresti si cu piste pentru biciclete.

Pasul Oituz fain oricum, dar Exceptional daca prinzi dimineata (pe la 08:00 ca mine) cu o Atmosfera Incarcata (datorita Peisajelor, dar si a incarcaturii istorice) probabil cea mai frumoasa Ilustratie dintre toate.

Cele doua Drumuri Nationale de la Targu Secuiesc spre Miercurea Ciuc (salbatic, pustiu, necirculat, in mare parte fara localitati) sau spre Baile Balvanyos, Baile Tusnad- Trecatoare Tusnad- Miercurea Ciuc (intesat de localitati si mai vizitat de turisti).

Orsova spre Moldova Noua - Cazanele Dunarii si retur pana in Orsova si apoi spre Portile de Fier - Drobeta Turnu - Severin, daca nu este bun drumul de la Cazanele Mare spre Oravita (Cascada Bigar) pentru a vedea chiar tot Defileu Dunarii - oricare varianta e Magnifica, mai ales toamna.

Sacele - Muntele Rosu - Cheia (DN1 A) - Valenii de Munte. Urcare Sustinuta prin Padure, drum mai putin circulat (daca nu e week-end si ai parte de TIRuri care se chinuie sa traverseze muntii pentru ca sunt dirijate de pe DN 1 din cauza pantofarilor ce trebuie sa ajunga primii cu masina in statiunile de pe Valea Prahovei).

Focsani-Lepsa-Targu Secuiesc, drum foarte bun, necirculat, salbatic.

Deci, tu ce traseu vei Alege?

P.S. Am Updatat Blogul. La multi ani ROMANIE (poate chiar si intre vechile tale granite)!

“Marea Unire – Rom Daca pana acum am dat roata Romaniei pe vechile cai rutiere montane, istorice, militare si comerciale care au jucat un rol esential in Unirea Principatelor (Pasul Oituz, (Pasul) Ghimes - Faget, (Pasul) Rucar - Bran, Transalpina - Drumul Regelui, Transfagarasan, Transvranceanul, Pasul Bicaz, Pasul Prislop / Borsa, etc.), acum a venit momentul sa calatorim (pr)in (Viitor) locuri poate mai putin cunoscute, prn judetele tarii. Aceste localitati sunt marcate pe harta rutiera prin culoarea rosie (exemplu - Cerna, jud. Tulcea). Aveti aici si o harta turistica foarte buna in acest sens:
http://tinypic.com/view.php?pic=xm96dj&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=1z5n713&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=htehco&s=9

Apropo, Principele Nicolae a parcurs pe bicicleta alaturi de Alex Ciocan un traseu interesant.

In cazul in care alegi cicloturismul (ca in cazul lui Radu: bicicleta MTB + 25-30 kg. de bagaje) si cazare in camping, la cort, trebuie sa tii cont ca nu vei gasi in fiecare zi camping si va trebui sa te cazezi si la pensiuni, unde pretul de cazare este cel putin dublu. Avantajul in cazul cursierei este considerabil: poti parcurge cu ~ 50 km mai mult in fiecare zi cu o viteza mai mare pentru ca nu mai ai MTB de 15-20 kg + 25-30 kg de bagaj, ci o cursiera de 10 kg si 5 kg de bagaj depozitat pe cadrul "roadster-ului". In plus, nu mai pierzi timp cu (de)montatul si uscatul cortului, dormi mai mult, mai bine si te bucuri la capacitate maxima de adrenalina de pe coborari si de ziua respectiva. Ca sa nu mai vobim despre uzura pieselor componente ale MTB, in special a cablurilor franelor: cadrele bicicletelor sunt proiectate
sa reziste la ~ 110 kg, in schimb, daca se rupe un cablu de frana pe o coborare abrupta si ai 70 - 80 km/h...nu stiu cum mai opresti "monstrul" incarcat cu 30 kg. Unde mai pui ca pierzi timpul cu reparatul, deci timp pretios pentu ziua respectiva. Poate parea deplasat, dar eu nu am avut la mine in niciuna dintre ture absolut nici macar o cheie (doar un levier pentru schimbat camera, o pompa si 2 camere de rezerva); cursierele bune au chei rapide la roti si sistem de reglaj a franelor in caz ca se
deformeaza janta.

Dupa cum spuneam si in precedentele postari: mai nou au aparut si cursiere cu 3 foi ce faciliteaza urcarile pe pante de 9 - 10 %. Deci urci mult mai usor fata de un MTB foarte greu; ca sa nu mai vobim despre coborarea mult mai facila si mai bogata in adrenalina/placere. Daca te mai urmareste si o ploaie, cu o cursiera ai sanse mult mai mari sa gonesti tu norii de ploaie . In concluzie: alege o cursiera + pensiune pentru a te bucura la adevaratul potential ce ti-l ofera fiecare zi a calatoriei. Daca ar fi sa comparam un MTB cu o Cursiera, MTB-ul ar fi o simpla "bicla de munte" in timp ce Cursiera ar fi un adevarat bolid de sosea. Ideea e ca nu
iti vei mai dori sa mergi niciodata cu un MTB. Si oricum turele de munte pe drumuri/poteci montane sunt mult mai faine cu un cort in spate decat pe un MTB. Daca iti alegi o cursiera din Aluminiu (inclusiv furca) e ideal: e indestructibila. In plus, nici macar o masina nu iti poate da senzatia de placere si adrenalina pura (fara sisteme de control,gadgeturi sau deviceuri stupide) pe portiunile de coborare asfaltate: esti doar tu, bicla si drumul...aaa...si zborul la joasa altitudine (pe sosea, nu pe langa ea). De asta nu te bucuri la TV in Turul Frantei...way2go Nibali !. Apropo de aparentul offtopic din postarile anterioare - sunt niste sfaturi foarte bune pentru cei care isi doresc sa achizitioneze o (semi)cursiera romaneasca si sa se bucure cu adevarat de frumusetea acestei tari.

Si daca asta nu te-a convins... tehnishienii Ienjie ... Energie pentru lupta cu inaltimile iti iei din muzica preferata, aerul curat si frumusetea muntilor pe care ii traversezi, anticiparea si the need for speed pe coborari, Cola Lime la 2 litri si din momentele exceptionale de care ai parte "dimineata pe racoare" (ilustratele intruchipate de natura la ~ ora 7 dimineata: Pasul Oituz, Pasul Bicaz, Pasul Prislop, Pasul Vartop), zilele insorite de vara (Lacul, Bicaz, Lacul Vidra, Transalpina), serile de pedalat spre Sunset cu In Search of Sunrise in urechi (Vlahita-Corund sau Avrig-Fagaras) si, de ce nu, coborarea nocturna de pe Transfagarasan (pe asta nu ai facut-o Jeremy Clarkson:)). La fel de important este sa fii (si) Creativ si sa te Adaptezi la ceea ce iti poate oferi fiecare zi in functie de timpul pe care il ai la dispozitie (ex: schimbare de traseu in primul tur:inlocuire portiune Baile Herculane - Tg. Jiu prin Valea Cernei cu noul traseu Orsova - Drobeta Turnu-Severin - Tg. Jiu sau un pitstop (in al doilea tur) din "sprint-ul" Sibiu-Fagaras la Avrig pentru a surprinde (cu Zoom bun) Razele de Inserat coborand pe Culmile Transfagarasanului si ale Cascadei Balea si sa prinzi primele raze ale diminetii proiectate pe zidurile pline de istorie ale Cetatii Fagaras; orice ai intalni in cale, ai parte de aventura din plin - tot ceea ce iti trebuie este un traseu aproximativ prestabilit si o noua dimineata de pornit la drum. Nimic nu te poate opri din pedalat (mai putin o ploaie zdravana); ei si ce ... fotografii exceptionale vei realiza in urmatoare dimineata / zi.

Se poate sa intalnesti si portiuni de drum aflate in stare mai putin buna (Curtea de Arges-Campulung Muscel sau Arieseni-Campeni). Nu-i nimic, vei descoperi un "resort all-inclusive" pe care il poti recomanda sefului tau: Berevoiesti, jud. Arges. Cat priveste drumul din jud. Alba, ei bine, cu un pic de noroc din parte naturii poti sa ai parte de o zi cu soare in plin cod de ploi si le poti transmite live celor de la ANM date exacte privind viteza, directia si amplitudinea formatiunilor noroase ce se deplaseaza in
aceeasi directie cu tine la 5 minute in fata ta. Natura te poate impresiona in astfel de momente cu ploaie si soare in acelasi timp. Daca te prinde ploaia pe drum: da-i gaz pana la cea mai apropiata localitate sau adaposteste-te intr-o padure (de brad, de preferat) din apropiere. Desigur ca poti sa rezolvi problema cu vremea nefavorabila alegand o
alta perioada in mijlocul verii, insa atunci va trebui sa te lupti (si) cu temperaturi extreme, drumuri mult mai circulate si poluate, preturi mai mari la cazare si chiar pensiuni full (fara locuri de cazare); nu mai spun de peisajele cele mai faine de pe la 7-8 dimineata. In plus, ajuti si la dezvoltarea sursei de venit a viitorului tarii (turismul) si a pensiunilor din localitati mai mici care nu au un grad suficient de mare de rentabilitate. Se pot dezvolta astfel si zone mai putin cunoscute din punct de vedere turistic: Valea Frumoasei (valea raului Sebes) cu peisajele superbe descrise de Sadoveanu din zona Jina de pe Transalpina sau culmile muntilor Persani ce se intind din Codlea (Magura Codlei)-Holbav - Poiana Marului si pana la Zarnesti, in jud. Brasov si multe altele.

Am adus la zi Blogul cu noi ilustrate noi din Pasul Oituz, Pasul Tihuta, Pasul Ghimes, Pasul Vartop, Cetatea Rasnov, Cetatea Fagaras, Transalpina, Transfagarasan, Catedrala din Ditrau, Cheile Bicazului, Margau, Codlea, Paltinis, Drumul Babelor si altele cu descrieri despre locuri de cazare si detalii tehnice despre drum si am adaugat si soundtrack-urile pentru cele doua tururi. Apropo, daca Nothing Else Matters a exprimat cat se poate de bine in cuvinte toata filosofia acestor initiative, atunci
Namaskarra evidentiaza frumusetea si amplitudinea trairilor.

Concluzie: Romania este mult prea frumoasa si printre acele tari care se bucura de o diversitate incredibila, accesibila, autentica pe care este pacat sa nu le traiesti la adevaratul lor potential, in tihna.

In incheiere: cateva panouri turistice informative de prin plaiurile tarii:

http://tinypic.com/view.php?pic=oisqxw&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=4re2qq&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2uh79n9&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=21d3j39&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=10o3b6e&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=10fdg8i&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=1j945z&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=27xdah&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2mo8ndi&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=124v4zo&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2rqybud&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=ori4k6&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2427nkm&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2uxxxfl&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=r9pk0o&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=s4s00g&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=a4sbye&s=9

http://tinypic.com/view.php?pic=6ppbvr&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=295zcj&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=24wsppl&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2n6ubmt&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2q0kpjs&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=15xlbhw&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=jrtdl3&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=jsobo9&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=fpb4fs&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=rje8lj&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2lbz8zl&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=f0t09l&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=21edcsw&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2147a4j&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2ez1z5x&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=1qqznn&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=347k7fa&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2py4air&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2nw1jb5&s=9

http://tinypic.com/view.php?pic=sztr1w&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=futczp&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=1ymgzt&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=se80hc&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=de7o7k&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=20h584l&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2nvgqkk&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=28gv95d&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=35n0e4p&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=1zz3pqv&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2zodi7c&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=qpnwox&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2q1f991&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=n6awck&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=29dvfgn&s=9

http://tinypic.com/view.php?pic=30xhdme&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=ir47jq&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=311s9px&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2di0iub&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=n51l37&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2ebzxjo&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2rxfho4&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=14t36th&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=t5sm1h&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2i1f607&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=2irt8hv&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=wu0zyd&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=t561xy&s=9
http://tinypic.com/view.php?pic=312x0s0&s=9 Salut! Mergi singur in calatorii sau mai ai pe cineva care vine cu tine? Mi-a placut si mie mult sa merg cu bicicleta cand eram mic, dar cand am dat de oltcit am cam renuntat. Acum parca imi vine sa ma apuc iara de pedelat. Cred ca ma duc afara sa-mi activez bicicleta. Salut.

In turele scurte pana in ~ 100 km merem mai multi, dar in cazul celor 2 circuite organizate cu ocazia Centenarului am plecat singur. Ideea a fost sa parcurg drumurile cu importanta istorica, fostele hotare ale Principatelor Romane si cele mai frumoase zone de pe traseu. Planul a fost doar asa: am ales un circuit care sa cuprinda aceste drumuri si pasuri, un minimum de bani (1500 lei/ circuit) pentru cazare si mancare in localitati mici cu oameni faini (apropo: cazare mult mai buna in localitati mici decat in statiuni dpdv al raportului calitate-pret). De departe, cele mai putin recomandate pensiuni sunt cele de la drumurile intens circulate (Drumuri Europene/Nationale Importante): aici este bine sa verificati camera inainte de a o achita. Deci am plecat la drum fara absolut nicio informatie despre cazare: aveam itinerariul, bicla, bani si spirit de aventura. Ce a iesit a fost mult peste asteptari din absolut orice punct de vedere si as pleca la drum oricand pe aceleasi trasee (doar ca in sens invers) numai pentru portiunile de coborare pe care nu le-am surpins in imagini (astea erau fain de filmat).

Ideea este ca pot aparea multe dezavantaje la un circuit de 18-19 zile daca se merge in grup: fiecare are ritmul sau de pedalat/urcat/coborat si se pierde timp pretios din aceasta cauza iar pe coborarile periculoase, deviteza se pot intampla accidente. Daca esti sigur pe tine ca poti sa duci la bun sfarsit un asemenea circuit si te bazezi ca nu se strica ceva la cursiera, go4it.

Nu spune acum nimeni sa nu mai mergi cu masina, doar ca e pacat sa nu descoperi tara la adevaratul potential. In zona Brasovului sunt niste drumuri faine de parcurs cu MTB aproape de Piatra Craiului: Holbav-Poiana Marului-Codlea. Sunt foarte multi straini din Cehia, Polonia, Germania care parcurg astfel de circuite in grupuri, cu motocicletele, altii vin de acolo cu bicla... depinde de preferintele fiecaruia.

Acum vreau sa ajung la Cetatea Enisala din judetul Tulcea, cascadele din Caras-Severin (Vanturatoarea, Beusnita, Valea si Ochiul Beiului, Bigar) si sa "dau o tura" cu trenul de la Anina la Oravita - cea mai veche ruta de cale ferata din Romania. Daca te informezi, gasesti locuri incredibile in cam orice judet al tarii. Acum fiecare alege varianta: masina, motocicleta sau bicla, insa daca iti doresti sa te bucuri pe deplin si in tihna de plaiurile acestea, alege o bicla. Desigur ca voi pune ilustratiile pe blog.

Pentru cei interesati de trasee/zone montane de explorat: Ioan Stoenica .

Un documentar impresionant despre Transalpina ce ruleaza si pe TVR HD.

#deSavarsit. La Multi Ani pentru 1 Decembrie Oameni Buni:

Ziua 1: Focsani-Tisita-Panciu-Soveja-Lepsa (150 km)

Ziua 2: Lepsa (Transvrancea) -Tg. Secuiesc-Sfantu Gheorghe-Malnas Bai-Baile Tusnad (190 km)

Ziua 3: Baile Tusnad-Miercurea Ciuc (Pasul Vlahita) -Vlahita-Odorheiu Secuiesc-Bradesti (Pasul Liban) -Zetea-Gheorghieni (170 km)

Ziua 4: Gheorghieni (Pasul Bicaz) Lacu Rosu-Bicaz-Izvoru Muntelui-Durau-Bistriceoara-Poiana Largului (Pasul Petru Voda) -Manastirea Neamt-Tg. Neamt-Manastirea Agapia-Manastirea Varatec-Statiunea Oglinzi (150 km)

Ziua 5: Statiunea Oglinzi-Falticeni-Suceava-Gura Humorului-Manastirea Voronet-(Manastirea) Humor-Marginea-Manastirea Putna-Marginea-(Manastirea) Sucevita (Pasul Ciumarnea) -(Manastirea) Moldovita-Campulung Moldovenesc (190 km)

Ziua 6: Campulung Moldovenesc (Varianta TransRarau) -Cabana Rarau (TransRarau) -Pojorata-(Pasul Mestecanis) -Vatra Dornei-DornaCandreni -Pasul Tihuta -(Lacul) Colibita-Bistrita-Reghin-(Baile) Cojocna (250 km)

Ziua 7: Cojocna-Cluj-Napoca-Feleacu-Turda (Cheile Turzii)-Turda-Miraslau-Aiud-Teius (optiune Cheile Rametului)-Teius-Alba Iulia-Sebes (200 km)

Ziua 8: Sebes-Orastie-Simeria-Hateg-Carnesti-Clopotiva-Gura Zlata-(traseu turistic)-Statiune Muntele Mic (170 km)

Ziua 9: Statiune Muntele Mic-Borlova-Caransebes-Resita-Valiug (TranSemenic) -Brebu Nou-Armenis (Pasul Domasnea) -Plugova-Bozovici-Anina (240 km)

Ziua 10: Anina-Oravita (Cascada Bigar) -Racasdia-Moldova Noua-
Berzeasca -Dubova (cazanele Dunarii) -Orsova-Baile Herculane(230 km)

Ziua 11: Baile Herculane (Valea Cernei)-Cerna Sat-Campu lui Neag-Vulcan (Pasul Vulcan) -Bumbesti Jiu-Crasna-Sacelu (220 km)

Ziua 12: Sacelu-Campu Mare-Horezu-Baile Govora-Ocnele Mari-Ramnicu Valcea-Baile Olanesti-Caciulata-Calimanesti-(Manastirea) Cozia-Brezoi-Malaia-Voineasa-Obarsia Lotrului-Petrosani (Pasul Merisor)-Hateg (240 km)

Ziua 13: Hateg-Simeria-Orastie (Costesti-optiune sit Sarmisegetuza Regia)-Aurel Vlaicu-Sebes (Cetate)-Sugag-Jina-Saliste-Sibiel (170 km)

Ziua 14: Sibiel-Cristian-Sibiu-Cornatel-Agnita-Sighisoara (Cetate)-Rupea (Cetate) (230 km)

Ziua 15: Rupea (Cetate)-Feldioara (Cetate)-Brasov (Cetate)-Harman-Prejmer (Cetate)-Sacele (Pasul Bratocea) -Cabana Muntele Rosu -
Statiunea Cheia (220 km)

Ziua 16: Cheia-Valenii de Munte-Cislau-Magura-Berca (Vulcanii Noroiosi)-Buzau-Ramnicu Sarat-Focsani (190 km)

Important!!

Sectoarele urmatoare de drum sunt in curs de modernizare sau asfaltare:

Soveja-Lepsa (drum distrus de inundatii in curs de asfaltare ~ 15 km)

Izvoru Muntelui-Durau (drum forestier in curs de asfaltare ~ 20 km)

Gura Zlata - Statiune Muntele Mic (marcaj turistic ~ 15 km)

Cerna Sat-Campu lui Neag (drum forestier pietruit ~ 20 km)

Obarsia Lotrului - Petrosani (drum nemodernizat ~ 10 km)

#DESAVARSIT / #DeSavarsit !!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Cafenea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community