Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Scos motorina din rezervor [NEATENTIA, doare]

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Se pare ca dupa ce m-am mirat o viata intrega de cum reusesc unii sa bage motorina in loc de benzina, mi-a venit si mie randul sa ma fac de bashcalie. Da, recunosc ca am gresit pompa si am bagat 15l de Premium Diesel in rezervor peste cei ~5 litri de benzina pe care ii aveam. , dupa care am plecat linistit de la benzinarie nebanuind ce mare tanoenie facusem. Masina a mers cat a mers aproape normal (vreo 800m) dupa care a inceput sa miroasa a ars, sa scoata fum si sa se auda ca un tractor muribund. Am tras pe dreapta, am luat contactul, am scos cheia, si ma uitam la motor cum se chinuia in continuare sa stea la relanti (vreo juma de minut pana s-a oprit) Tot nu ma prinsesem ce tampenie mare facusem, si nu m-am prins pana nu a venit tata sa se uite ce am patit. M-am prins abea cand, demontand sita din dreapta carbului si incercand sa vedem daca nu e cumva imbacsita, ( era noapte si am privit mai indeaproape) si am simtit mirosul de motorina

Solutie de moment:

Tractat masina pana la benzinarie. Cumparat bidon plastic + 5l benzina, Tractat masina pana acasa, scotocit dupa canistre si furtune.
Desfacut capac carburator, scos motorina din CNC cu o carpa si pus benzina, inchis capac la loc.
Scos furtun benzina tur, obturat circuit retur (tras furtun tur in canistra) si pornit motor pana s-a golit carburatorul. pus bidon benzina pe roata de rezerva, tras furtun din el pana la teava tur din carburator (alimentare prin diferenta de nivel) pornit motorul, lasat la relanti si asteptat ~ 1 ora ca pompa de benzina sa scoata 20l de motorina+benzina din rezervor. turnat ce a ramas din bidonul de 5l de benzina in rezervor si fuga la prima benzinarie.

PS. Ati citit o poveste din ciclul "Nu faceti ca el!" Ce sa zic..... "ca cameraman" - io zic ca se poate intampla oricui ...ai mintea in alta parte si de intampla sa faci din reflex... eu de exemplu rar imi aduc aminte dupa ce am coborat 8 etaje cu liftul daca am inchis usha - nu garantez ca am facut-o dar sper ca nu am fost atat de dobitoc sa nu o incui (deocamdata nu am fost) Hm... eu la benzinarie imi repet de zece ori in minte : "VERDE, VERDE, VERDE", adica eticheta verde de la pompa - cu benzina fara plumb. Inainte, la oltcit, bagam premium si ziceam "ROSU, ROSU, ROSU"... deci in felul asta nu prea ai cum sa o comitzi. Eticheta la motorina e neagra si mai e ceva albastru parca, benzina de-aia cea mai scumpa, de 98. Lasa ma ca stiu de une care a facut plinul cu motorina intr-un Peugeot pe benzina si se ruga pe urma de aia de la peco sa i-o scoata din rezervor...
Macar la Oltic pleci cu sticla daca e...
PS - daca alimentai la plin si aveai peste 15 l motorina inca 25 d ebenzina, puteai merge linistit. Faza reala de la untip de la peco: unu cu dacia a oprit, a bagat 5 kile de benzina si pe urma motorina de 100k. Cica facea curse la tara (pe naspa) transporta oameni, si amestecata asa era mai groasa si in viziunea lui se consuma mai greu , dar faza e cat se poate de reala, omu alimenta mereu cu nitica motorina . la Cora are la 150.000 furtune de 1.9 metri care la mijloc au o para de cauciuc cu valva. De cite ori apesi suge dintr-un capat. De cite ori dai drumu scuipa in altul ...

eu iau doua: unu benzina unu vin.
Cyclops a scris:Scos furtun benzina tur, obturat circuit retur (tras furtun tur in canistra) si pornit motor pana s-a golit carburatorul. pus bidon benzina pe roata de rezerva, tras furtun din el pana la teava tur din carburator (alimentare prin diferenta de nivel) pornit motorul, lasat la relanti si asteptat ~ 1 ora ca pompa de benzina sa scoata 20l de motorina+benzina din rezervor.
In locul manevrelor facute, nu era mai usor de demontat sonda litrometrica din rezervor si extrasa motorina cu un furtun @Laurentiu: La ora 12 noaptea nu era mai usor, si nci tehnic nu era de altfel
Cyclops a scris:... si nci tehnic nu era de altfel
Mai ales...... TEHNIC .
Laurentiu a scris:Mai ales...... TEHNIC .


Avand in vedere densitatea de rugina pe cm patrat care se afla pe partile de tabla ale masinii mele mi-a fost si tarsa sa fac mishcarea asta. (cu furtunul in rezervor)
si in plus, mersul asta la relanti a cam curatat carburatorul de motorina.. sper
Cyclops a scris:Avand in vedere densitatea de rugina pe cm patrat care se afla pe partile de tabla ale masinii mele mi-a fost si tarsa sa fac mishcarea asta. (cu furtunul in rezervor)
si in plus, mersul asta la relanti a cam curatat carburatorul de motorina.. sper
Prin furtun, scoteai mult mai usor rugina+motorina din rezervor. De acum, ar trebui sa te astepi la o alimentare insuficienta a motorului cu combustibil - infundarea filtrului de benzina. ideea era sa nu umblu la rezervor. prima idee a fost la busonul de golire rezervor, dar mi-a trecut repede ca ala nu a fost deschi niciodata.
filtru de benzina are baiatu de rezerva asa ca nu e problem, mai ales ca se afla in compartimentul motor eu am patit invers...adica am bagat benzina in loc de motorina...
tot noapte , mai aveam in rezervor vreo 10 litri motorina , si am vrut sa mai bag 20.
la pompa am pus mana pe cea de benzina si da-i si baga...
am bagat cam vreo 8 litri, dar in timpul asta ma uitam pe pompa,,si vad deodata ca stau cu pompa de la benzin in mana si in rezervor...si opresc brusc alimentatul si incep injuratul. am bagat aproape 9 litri de benzina..
am platit-o . si fiindca a dat d-zeu si ma aveam bani, am bagat motorina inca 20 litri.
si am mers asa...a mers desul de bine, chiar pornea foarte usor, si asa am ajuns sa-i cred pe cei care recomanda un pic de benzina in motorina ptr. pornirea usoara pe timp de iarna.. Ce mai simplu era cum ai zis ca te-ai gandit sa desurubezi surubul de golire al rezervorului, si terminai imediat.
De ce crezi ca a fost prevazut rezervorul cu asa ceva?
Chestia cu desfacutul sondei/sorbului de benzina de la rezervor e mult mai greoaie.
raul74 a scris:...am ajuns sa-i cred pe cei care recomanda un pic de benzina in motorina ptr. pornirea usoara pe timp de iarna..
Nu stiu daca benzina face bine sau nu dar ULEIUL sigur face bine. Avind o motorina "uscata", uleiul asigura o ungere mai buna a injectoarelor si a pompei de injectie.

mihu a scris:...sa desurubezi surubul de golire al rezervorului
Riscul de a prelinge ulterior pe acolo era destul de mare daca shurubul nu a fost desfacut de mult timp.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community