Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Derapare, poc! Ce-i de facut?

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Intr-o dupamasa, ma pornisem disnpre cluj spre sighisoara. Dupa sighisoara, urma sa merg spre Brasov, a doua zi, sa merg la carfil, sa-i curete si sa-i regleze carburatorul, sa cumpar o baterie, etc, etc.

Cu vreo 20 de kilometri inainte de mures, intr-o curba "deosebit de periculoasa" la stinga, constat, cu surprindere, ca masina derapeaza. Calm, virez de volan dreapta, sa redresez. Intru pe contrasens, si slefuiesc cu partea stinga a masinii parapetul. Dupa care, ma rotesc si ma opresc cu fata in parapetul de pe partea dreapta, in sensul meu de mers. Poc! Ma dau jos din masina, intre timp apar niste masini dinspre mures, ma ajuta sa scot masina de pe carosabil, opresc faza lunga, las pozitia si semnalizarea, sun un prieten. (Cumnatul)

Topicul nr. unu:
De ce?

Afara nu plouase! Drumul era asfaltat, dar era un asfalt nu foarte aderent, si era acoperit de nispi, plus umezeala in aer.

Viteza cu care am intrat in curba nu era foarte mare aprox. 70 la ora.

Cauciucurile pe fata sint 155/80r13, in stare buna. Cauciucurile pe spate sint montana 145/80 r13, mixte vara - iarna, in stare foarte buna, le-am pus toamna trecuta, am maxim 3000 de km.

Afara era intuneric. La vreo jumate de ora dupa isprava, s-a aprins si becul de pe stilpul de iluminare publica

Masina este inaltata de spate, asa am cumparat-o.

Motivul pentru care cred eu ca am derapat este ca masina era foarte usoara pe spate, nu aveam nimic in portbagaj, si nici benzina nu era foarte multa in rezervor. Cred ca daca era mai grea pe spate, nu ar fi derapat. Oricum, astept opiniile dumneavoastra.

Sint curios daca as fi avut alte cauciucuri, cum s-ar fi comportat? Mai late, mai inguste, etc.


Topicul doi. Ce-i de facut? Sa repar masina asta (de care m-am atasat mult) sau sa iau alta si asta sa o tin pentru piese?

Avantaje daca pastrez masina asta:
Schimbat la ea recent:

Axe cu came, culbutori, etc
Discuri frina spate, placute, etc. Frinele pe fata sint ok.
Toba intermediara si cea finala sint noi.
Are inspectia tehnica recent facuta.
Are indicator de temperatura (care imi place la nebunie, nu stiu ce m-as face fara el) si indicator presiune ulei

Dezavantaje:
In urma accidentului, trebuie sa schimb:
aripa stinga fata, usa stinga, aripa stinga spate trebuie schimbate, plus sticle faruri si plastic frina stinga.

Oricum, trebuie sa cumpar baterie noua, trebuie sa-i pun la punct carburatorul, trebuie sa cumpar un delcou nou, sa reglez avansul. Masina trebuie vopsita (trebuia voposita demult, acum a cam dat rugina, si pragul pe stinga trebuie schimbat complet).
La dezavantaje, daca iau alta masina, se mai adauga si hirtogaria, de care am oroare...
Astept pareri...

Topicul trei.
Sint foarte fericit ca am scapat fara nici o zgirietura! Am dat usor cu capul de geamul din stinga, cind m-am intors - asta mi-a ramas in minte pentru ca stiam ca asta se intimpla la accidente, si poate sa fie nasol - de asta scaunele de raliu sint asa facute sa nu poti da cu capul de geam.

Ca observatie, volanul s-a indoit, in momentul impactului, cind m-am tinut de el si l-am impins in fata, ulterior, dadeam cu degetele de butoane de sus, de pe bord. Lucru neplacut, daca, in caz de accident, s-a indoit prea tare volanul, si, in cazul cel mai rau, trebuie sa muti masina din loc, fiindca vine tirul de pe deal, si drumul e acoperit de polei si nu poate sa opreasca (worst case scenario)

Intrebare retorica: Daca eu am derapat pe drum relativ uscat, ce o sa fie in curba aia cind vine iarna de-a binelea, cu zapada, polei, etc, etc?


Toate cele bune va doresc!

Ms 30 dcm E greu de spus acum de la ce a derapat!Tind sa cred ca a fost de la suspensii, "usor ridicata" si "greutate mai mica pe spate" sunt 2 ingrediente destul de...nasoale, ca sa zic asa!Nu te speria cum o sa fie la iarna, daca adaptezi viteza la conditiile de afara e OK!Vezi cu suspensiile alea pe spate, amortizoare, etc!Masina treb. sa fie asa cum a fost de la mama ei!...si oricum Oltcit-ul are greutatea bine distribuita, deci nu-ti pune chiar asa mari probleme pe zapada!CEL MAI IMPORTANT E SA CONDUCI PRUDENT!Sosele nu sunt piste de curse!
dar era un asfalt nu foarte aderent, si era acoperit de nispi, plus umezeala in aer.


Nu știu ce înseamnă "asfalt nu foarte aderent", DAR acoperit cu nisip știe toată lumea, nu e nevoie de 70 la oră ca să pierzi controlul pe un strat subțire de nisip, în care fiecare grăunță de nisip se comportă (aproape) ca o bilă de rulment. Poți ignora complet ceilalți factori.
O greutate mai mare te-ar fi ajutat, fără doar și poate, dar ce și cât ai fi putut pune în portbagaj, n-ar fi contat chiar așa de mult.

Dacă era nisip, cum ar fi pe plajă, ai fi oprit mai repede decât voiai. Daca masina e in stare buna - ma refer la tabla (fara rugina etc) eu cred ca nu e f mult de investit in ea.
MS 30 DCM a scris:
Topicul nr. unu:
De ce?

Afara nu plouase! Drumul era asfaltat, dar era un asfalt nu foarte aderent, si era acoperit de nispi, plus umezeala in aer.

Viteza cu care am intrat in curba nu era foarte mare aprox. 70 la ora.

Cauciucurile pe fata sint 155/80r13, in stare buna. Cauciucurile pe spate sint montana 145/80 r13, mixte vara - iarna, in stare foarte buna, le-am pus toamna trecuta, am maxim 3000 de km.


Ai patit exact ce a patit Catalin Cismaru in Raliul Brasovului anul asta Si asta la 2 metri de mine. In primul rand ai derapat din cauza nisipului. Desi nisipul este foarte abraziv, combinatia nisip+asfalt duce la o scadere dramatica a aderentei, ceea ce implicit duce la derapare. In al doilea rand, Oltcitul are comportament subvirator (fiind masina cu tractiune fata). Daca ai pus pneuri mai late pe fata, ai accentuat acest comportament. Oricum avariile sunt minore, poti sa o refaci cu costuri minime. sefu...
un vopsit...manopera+materiale...vreo 10mil lei(vopsit toata masina, vopsea nu cea mai buna, dar nici de calitate inferioara)
antifonat....vreo 5mil cu materiale cu tot(trebuie antifonate macar elementele noi de caroserie, si daca o antifonezi de jumatate, nu mai e drum lung sa faci si cealalta jumatate, si probabil va fi benefica pentru viitorul masinii)
aripi, fata de usa, praguri....astea nu stiu....vreo 4mil sa zicem(poate e exagerat), dar ai avantajul ca sunt NOI, daca iei second-hand...dintr-un milion jumate` le-ai scos cred
alte cheltuieli....sticla far, etc....sa zicem in total vreo 1mil

deci vreo 20mil....asa in mare. vali....exagerezi...........
o sticla de far......=stop spate...mai mult de 10 ron nu e
vopsea buna e cam 100 euroi 4 kg dar la oltcit ajung 2.5-3.suflatu masinii cu vopsea e 70 ron.cuptoru la vopsit e 100 ron.chitul...si antifonul......max 100 euroi asta incluzand pragu.
manopera la schimbat..aripi si alea
alea+piesele...hmmmm max 2 bulioane
in concluzie......cam 10 bulioane..........max 11 sa zicem




cu stima David Iov Dupa parerea mea, ai 3 solutii:
Prima: iti repari masina.
A doua: iti iei alta caroserie si muti tot ce-i bun pe ea (asa am facut eu).
A treia: iti iei alta masina si o pastrezi pe asta lovita pentru piese.
Fa-ti intai calculele pentru cele 3 variante si apoi o sa stii ce ai de facut.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community