Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

etrieri fata

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Buna.
Am demontat etrierii din fata, schimbat garnituri, pus inapoi pistonase.
Intrebarea ar fi: pistonasele au intrat inapoi destul de greu (ajutati cu ciocanul), si si nu se pot misca cu mana, chiar daca etrierul este demontat.
Pistonasele au fost curatati, slefuiti. Este normal sa se miste atat de greu?
Peter
peter a scris:pistonasele au intrat inapoi destul de greu (ajutati cu ciocanul) ... Pistonasele au fost curatati, slefuiti.
Pistoanele, cu ce au fost shlefuite
La montare, ai uns cu lichid de frina garniturile si pistoanele
Garniturile au intrat corect pe canal
Daca ai montat inclinat pistonul, e posibil ca acesta sa fi "mushcat" din garnituri. Pistoanele (si etrierele) au fost shlefuite cu hartie igienica (de ala ieftina si dura)
Da a fost uns totul cu lichid de frana
Garniturile stateau perfrect (intrate in canal)
Pistonul am intodus perfect vertical, prima data a intrat in garnitura "antipraf", dupa care mi-a trebuit ceva forta s-o inping si in garnitura de etansare.
Problema e ca nu mai pot s-o misc deloc cu mana. Daca a-s vrea sa le inping mai inauntru, probabil ca as reusi (cu multa forta), dar de scos nici vorba.
Stau destul de "gripate", exact asa cand le-am demontat. La demondtare a trebuit sa leg etrierele inapoi pe conducta de frana, si cu multa munca si pedale de frana, au iest si pistoanele
Intrebarea ar fi, cat de "lejer" ar trebui sa stea, ar trebui sa le pot trage-
impinge cu mana?
Peter
peter a scris: Problema e ca nu mai pot s-o misc deloc cu mana.
Intrebarea ar fi, cat de "lejer" ar trebui sa stea, ar trebui sa le pot trage-
impinge cu mana?
Nu trebuie sa intre nici pre greu dar nici prea usor. La mine, pistoane acoperite cu strat de teflon, la o apasare mai tare cu podul palmei, pistonul intra in semi-etrier.

La tine, ma gindesc ca pistoanele sa nu aiba o cota exterioara mai mare sau garniturile sa fie mai groase (diametrul interior mai mic).

Daca spui ca le-ai curatat bine (chiar si in shantzul garniturilor), monteaza etrierii pe masina, fa aerisirea frinelor si vezi daca rotile ramin infrinate. Exista vre-o sansa sa am pistoanele ovalizate?
De unde aflu daca au strat de teflon ?
Cu podul palmei puteam sa apas pana primavara, si nu intra....
Apropo, fara garnituri puse ar trebui sa culiseze cu o rezistenta aproape 0, nu?
peter a scris:1. Exista vre-o sansa sa am pistoanele ovalizate?
2. De unde aflu daca au strat de teflon ?
3. Apropo, fara garnituri puse ar trebui sa culiseze cu o rezistenta aproape 0, nu?
1. Tot ce e posibil. O masuratoare cu micrometrul in mai multe puncte, ar da raspunsul la intrebare.

2. Pistoanele cu strat de teflon aplicat, au o culoare bruna (caramizie). Cele din otzel, au culoarea argintie.

3. Fara garnituri, pistonul trebuie sa intre foarte usor. din cate stiu exista trei tipuri de garnituri la magazinele de piese, din surse relativ sigure cele mai scumpe sunt cele mai bune calitativ...! bafta! Mersi pt. informatii.
O iau de la capat: Desfac, masor, incerc fara garnituri....
Peter Daca nu e prea tarziu...
lasa-le asa! Si la mine a fost ceva de genul. Am reusit sa trec pistonasul de garnituri ceva mai greu, a intrat super usor mai departe, dar pe ultimii milimetri a trebuit sa apas cu toata puterea. Dupa aia nu am mai reusit sa misc pistonasul.
Am montat totul pe masina, am dat cateva pedale, si pistonasul a iesit(am apasat cat sa iasa jumatate de cm), dupa care l-am putut misca usor(nu foarte usor, dar nici greu).
Totul functioneaza pe masina...
cred ca e ovalizat capatul exterior al pistonasului pe ultimii milimetri, sau ce stiu eu...

P.s: nu tot ce e mai scump e mai bun...mai ales in materie de oltcit. Lumea stiind ca nu se mai fabrica oltcit, nici piese prea multe, baga adaosuri fenomenale pentru ca stie ca ai nevoie de ele. mersi valib, dar inca nu-s montati etrierii, asa ca mai bine verific inc-o
data. La mine a intrat foarte greu chiar si dupa ce a trecut pistonasul de simering...
Peter Principala problema a pistonaselor de etrier este calamina si "piatra" adunata intre garnituri si fundul canalului de garnitura. Acele depuneri trebuie indepartate cu ajutorul unui raclor facut "la ochi" la 90 grd astfel incat sa detaseze depunerile.
o a doua problema este asezarea garniturilor, lucru care trebuie facut cu multa atentie pentru a evita cocolosirea. la introducerea pistonasului se ung toate cu lichid de frana curat!
O a treia problema este manipularea pistonaselor in etrier. Acest lucru nu se face decat prin actionare cu aer comprimat sau cu o cheie franceza, polizata in varf, introdusa in cavitatea pistonului si desfacuta pana la blocare. Prin miscari de rotire alternativa se misca pistonasul. Este absolut interzisa prezenta ciocanului pe o raza de aprox 100 de m si chiar a oricarei surubelnite "bastarde" !
spor la treaba! Inca o problema.
N-am gasit decat un set de garnituri aici la Cluj.
Are ceva daca am montat inapoi gariturile vechi pe una dintre etriere ?
Pareau ok.
Peter da, e destul de problematic daca ai pus vechile garnituri la loc. Alea sunt uzate, poate crepate de timp, poate taiate(crestate).

Dap...cu garniturile cred ca o vreme o sa fie problema mare, pentru ca la Oradea NU se mai fac. Pistonasele nu au de ce sa intre greu doar daca nu este desfacut surubul de aerisire, adica dat jos.
Garniturile de la etrierele fata se gasesc la piese de dacia, asta daca sunt franele de tip RM adica la roata. garnituri se gasesc de 3 tipuri *3 fabricanti* bineinteles la 3 preturi diferite... la acsa se gasesc etrieri fata cu tot cu pistonasi si garnituri gata montate, si nu sunt chiar scumpe... multa bafta
peter a scris:Buna.
Am demontat etrierii din fata, schimbat garnituri, pus inapoi pistonase.
Intrebarea ar fi: pistonasele au intrat inapoi destul de greu (ajutati cu ciocanul), si si nu se pot misca cu mana, chiar daca etrierul este demontat.
Pistonasele au fost curatati, slefuiti. Este normal sa se miste atat de greu?
Peter

daca pistonul nu intra cu mina (podul palmei)sant 2 cauze
bagat strimb
canalele garniturilor nu sant curatate de mizerie
garnituri care nu sant la cote de acum 2 producatori....la oradea nu se mai fac... Deude se regleaza frina de mina,varianta fata? :? Frina de mina se regleaza din cele 2 pirghii care actioneaza asupra placutelor de frina de mina.Aceasta se face cu o cheie de 10 .Pt un reglaj corect se traga de maneta de actionare numarindu-se 5 dinti.Apoi sa suapenda masina si se string cele 2 tije de pe parte care e suspendata astfel incit roata sa nu poata fi rotita la mina.Operatia se repe ta si pe partea opusa.Pt a actiona asupra celor 2 tije trebuie demontate si cele 2 guri de evacuare a aerului cald din spatele casetei de directie. Am montat etrierele fata, aerisite. Frana merge perfect, si masina
nu ramane infanata, adica fara frana, placutele chiar pot fi miscate cu mana
destul de lejer (pistonasele se retrag).
Mersi de sfaturi.
Acum am o alta problema: masina consuma 16% in oras... ,
dar asta poate in alt topic.
Peter Mie imi merge destul de franata, mai ales pe spate. Am inteles ca prin schimbatu garniturilor ar trebui sa rezolv problema asta, dar nu sunt lamurit daca, pentru a scoate toata mizeria din instalatia de franare, trebuie sa desfac si pompa de frana ? eventual sa-i schimb garniturile ?
waterresistro a scris:Am inteles ca prin schimbatu garniturilor ar trebui sa rezolv problema asta, dar nu sunt lamurit daca, pentru a scoate toata mizeria din instalatia de franare, trebuie sa desfac si pompa de frana ?
Nu e necesar sa schimbi garniturile etrierelor daca le scoti cu atentie pt a indeparta mizeria adunata sub ele.
Pompa de frina nu trebuie demontata daca nu ai probleme cu ea. O folosesti pe post de "impingator" a alcoolului pt curatirea conductelor de frina. daca pompa de frana e ok, nu umbla la ea! lasa-i garniturile in pace. Singura garnitura ce necesita schimbare, daca celelalte garnituri sint OK, este garnitura mica dintre semietrieri. Deci daca nu am scurgeri, garniturile pot considera ca sunt OK ?(adica sa le refolosesc).
waterresistro a scris:Deci daca nu am scurgeri, garniturile pot considera ca sunt OK ?
Da DAR, atentie mare la modul cum le scoti si daca nu ai garnituri noi, le poti refolosi. Salut,eu mi-am luat setul de reparatie de pompa de frana de la acsa si l-am schimbat, fara sa am probleme la frana si de atunci, cand o apuca boala, mi se face pedala mingie si se blocheaza etrierii fata de nu pot merge decat cu treapta 1 de viteza. Apas cu toata forta frana si se aude un trosc in pompa si-si da drumul. Morala...nu umbla la pompa decat daca ai probleme cu ea :roll: :roll: Laurentiu, eu am dat ieri jos etrierii si pe fata si pe spate ca mergeau greu rotile(pe spate abia invarteam discul cu doua maini).
Vad ca pistonasele sunt rozalii. Banuiesc ca sunt cu teflon ??
Cum le pot curata in cazul asta, ca sa nu le fac numa bune pt reciclare ? De fapt, cam asa arata pistonasele de la primul etrier desfacut. Mai sunt oare bune ? In unele zone s-a cam dus stratul ala de teflon.
Salut
Dupa cum arata... eu as pune altele...daca gasesti, ca nu se mai fabrica.
Am citit ca nu ai reusit sa scoti pistonasele. Pistonasele blocate le poti scoate folosind pompa de frana...eu asa am reusit sa le scot... am obturat canalul de legatura montand jumatatea de etrier pe dos prinsa cu un singur surub cu pulita, dupa ce sare faci la fel si pentru celalalt. Sa infasori etrierul cu o carpa sanatoasa ca sare rau pistonasul ...
Mai trebuie sa schimbi si garniturile de etansare de la tevile de frana. waterresistro s-ar putea sa ai bafta si sa mai gasesti pistonase la AGS, ca parca am vazut data trecuta. Garniturile cum arata? Cred ca ar trebui sa le schimbi neaparat (sa nu uiti sa cureti canalele cum ti-am zis). Lichid de frana iti recomand DOT 5.1 (au la OMV la 9,5RON 250ml, cu 2 bidonase rezolvi instalatia, sau mai gasesti Motul foarte bun). Da un semn daca ai nevoie de ajutor (in weekend e cel mai bine ).
baltazar2003 a scris:...
Mai trebuie sa schimbi si garniturile de etansare de la tevile de frana.


Pai o saschimb tevile pe care le-am taiat, in rest... ce tevi sa schimb ca nici nu m-am atins de ele ? pai in fiecare gaura unde intra teava, in etrieri si in pompa sunt garnituri de cauciuc.... arata ca o bucatica de furtun cam de 7-8mm lungime. A ! pardon, am inteles de tevi ca trebuie schimbate
waterresistro a scris:Laurentiu...
Vad ca pistonasele sunt rozalii. Banuiesc ca sunt cu teflon ??
Cum le pot curata in cazul asta, ca sa nu le fac numa bune pt reciclare ?
Da, sint pistonase acoperite cu teflon.
Ca sa le cureti, inmoi o cirpa de bumbac in alcool si stergi bine urmele. Daca dupa curatare apare metalul, pistonasele trebuiesc schimbate. Ei, in unele zone se cam vede metalul, o sa iau altele ca am gasit tot cu teflon dar numai de fata. Pe spate am gasit din aluminiu, otel, sau ceva de genu asta. Deci nu sunt acoperite cu teflon. daca nu gasesti si pe spate pistonase teflonate sa nu pui din metal se vor bloca ff repede,le cureti pe cele vechi si chiar daca nu au stratul de teflon sunt mai bune decit cele de fier doar sa nu fie zgiriate sau strambe Gata treaba, chinuiala naibii cu tevile intepenite... dar am reusit, am pus pistonasele vechi si am cumparat doar unu, care era cam stramb in capat (a fost fortat sa intre in etrier cu o surubelnita, sau ceva)

Mersi tuturor de ajutor !
bogdanlascu a scris:daca nu gasesti si pe spate pistonase teflonate sa nu pui din metal se vor bloca ff repede,le cureti pe cele vechi si chiar daca nu au stratul de teflon sunt mai bune decit cele de fier doar sa nu fie zgiriate sau strambe


Hi-hi-hi... tanti aia de la magazinul de pe Turda ma aburea acum vreo saptamana cum ca pistonasele alea de fier sunt la fel de bune, ba poate chiar mai bune, ca sunt tratate chipurile si ca de pe alea teflonate se ia stratul de teflon in 2-3 ani...
MadWolf a scris:...tanti aia de la magazinul de pe Turda ma aburea acum vreo saptamana cum ca pistonasele alea de fier sunt la fel de bune, ba poate chiar mai bune, ca sunt tratate chipurile si ca de pe alea teflonate se ia stratul de teflon in 2-3 ani...
La punctul asta, inclin sa-i cam dau dreptate.

Am desfacut ieri ambii etrieri fata si am constatat ca stratul de teflon, care este foarte subtire, se cam duce. Nu cred ca este un necaz foarte mare acest lucru pt ca pistonasele sint foarte bine shlefuite iar compozitia din care sint facute, nu permite ruginirea lor si implicit, aparaitia "cavernelor" in structura. Chiar si cu teflonul dus, pistonasele vor functiona normal.

Daca va incumetati sa umblati la etriere, scoateti cu grija garnitura de presiune (ganitura cu sectiune patrata), stergeti bine cu o cirpa interiorul cilindrului si apoi, cu o tablita de aluminiu in forma de "L" (virful rotunjit si cu o latime cam de 1-2 mm), razuiti bine canalul in care intra garnitura. Veti ramine uimiti cita mizerie se aduna sub garnitura. Aceasta mizerie "umfla" garnitura si in timp, blocheaza pistonasul.

Pt frina de mina, demontati suruburile ce mentin tijele camelor si scoateti bucsele pe care acestea se rotesc - atentie la shaiba elastica. Spalati-le bine cu un solvent (carburol, motorina, tiner etc) dupa care le ungeti cu seu de oaie sau vaselina siliconica (nu puneti vaselina pt ca in timp acestea se vor bloca din cauza prafului acumulat de la roaderea placutelor). Acelasi tratament e valabil si pt suruburile cu cap hexagonal de 8 care regleaza camele cit si pt suruburile de fixare a etrierului pe CV si a celor de fixare a tijelor camelor. Tijele camelor trebuie sa se roteasca foarte usor pe suruburi chiar si dupa stringerea lor. Atentie insa la saibele care strang tijele. Daca le schimbati cu altele s-ar putea sa aveti joc in tije si sa troncane ca o cutie de conserve si nu stiti de une vine troncaneala (mai ales la RM face ca naiba, de ceva vreme merg cu orchestra de zgomote dupa mine ca am uitat sa pun saibe ca lumea ultima oara si n-am timp de frana de mana acum )
cristi_s a scris:Atentie insa la saibele care strang tijele. Daca le schimbati cu altele s-ar putea sa aveti joc in tije si sa troncane...
Cristi, despre care shaibe vorbesti Oricum nu cred ca va exista o zdranganela din cauza axelor "libere" deoarece intre brate (tije), exista arcul ce este destul de puternic tinind bratele lipite pe umerii etrierului.
Laurentiu a scris: Cristi, despre care shaibe vorbesti


Cel putin la RM, exista intre parghiile de comanda si etrier pe o parte si intre capul surubului si parghie in cealalta parte niste saibe cu diametru mare, intre care parghia este stransa ca un sandvis. Cel putin la mine, cu surubul strans la maxim parghia nu este stransa ca lumea intre saibe si are un joc destul de mare, din cauza ca am pus din graba saibe mai subtiri (naiba stie cum le-am incurcat pe acolo ). De aia acum zdrangane tot mecanismul pe gropi.
cristi_s a scris:
Laurentiu a scris: Cristi, despre care shaibe vorbesti

Cel putin la RM, exista intre parghiile de comanda si etrier pe o parte si intre capul surubului si parghie in cealalta parte niste saibe cu diametru mare, intre care parghia este stransa ca un sandvis.
Shaibele trebuie sa stringa pe miez (inelul interior al bucshei) lasind tijele sa se rotesca liber pe inelul superior. Daca nu s-ar intimpla acest lucru, placutele frinei de mina ar ramine blocate pe discul de frina (stringerea, nu le-ar mai da voie placutelor sa fie distantzate de pe disc la eliberarea frinei de mina).
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community