Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Maimutoiu de la RAR din Arad

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor, Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj

Salutare!

Dupa cum am mai povestit, saptamana trecuta am fost la RAR cu masina (de fapt nu am fost EU personal ci a mers un prieten... ca daca meream io iesea cu bataie ) - pt procedurile de inmatriculare... Si cum NU mai aveam verificare al masina, a trebuit facuta... tot la RAR. Si maimutoiu ala de acolo, caruia i-am mai promis-o si cu alta ocazia, s-a pus el maaaare rahat cu ochi sa imi regleze mie carbul ca cica "nu iese gazele asa cum trebe...". Chestia e ca masina merea pe GAZ, era reglata cu testerul de trei zile la service-ul une imi montasera gazu. Da te pui cu prostu de la RAR???
Ei bine, io am carb dublu-corp, asemanator cu cel de oltcit...
Dupa ce mi-a facut ala verificarea, io fericit, am dat o tura cu masina... Pe gaz merea aproape la fel ca inainte... atata doar ca se auzea un fasait puternic din zona carburatorului . Apoi am vrut sa testez cum mere pe benzina, m-a enervat unu prin oras si am apasat butonul de trecere pe benzina si concomitent i-am dat talpa... In loc sa raspunda cu o acceleratie puternica, masina a venit in bot ... Imediat am lasat pedala, si la primul semafor am constatat ca relanty canci! Adica murea instantaneu cand ridicam piciorul de pe acceleratie.
Ieri am fost cu masina pe la Jan (mecanicul meu) sa isi arunce o privire si sa mi-o faca sa stea la relanty si pe benzina. Ce am constatat:

1 Dobitocul de la RAR a desurubat electrovalva si a pierdut stutul din capul ei ... apoi a bagat-o la loc, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic.
2 Cand sa regleze Jan aerul.. a reglat prazuuu... ca lipsea cu desavarsire surubul de reglaj!!!

Mama lui de dobitoc, imi vine sa merg sa ii sparg fata aia de prost ... Bai frate, nu pricep mai nene cum pot fi unii asa de tampiti mai nene!!! Adica nu era de ajuns ca mi-a stricat electrovalva, a trebuit sa imi scoata si surubul de reglaj ... probabil ca l-a desurubat de tot si l-a scapat pe jos... si a lasat gaura aia fara surub! De-aia aveam fasaitul ala ciudat... initial am crezut ca s-a fisurat conducta de gaz, da ca norocu a observat Jan ca a fost de la surubul ala lipsa.
Bineinteles ca acum masina mea iarasi e in service, la cei care mi-au pus gazu, ca sa mi-o regleze la loc asa cum a fost inainte de RAR.
Io i-am mai promis-o la ala de la RAR, da vad ca nu pricepe.. pana la urma tot si-o fura de la mine!

Daca ati fi voi in situatia mea, voi nu l-ati bate??? Io l-as bate! io as incerca un reglaj pe masina lui de ce nu te0ai dus sa-l intrebi de ce a facut asa? vezi ce zice, desi s-ar putea sa fie cam tarziu, era mai bine daca erai acolo. afla-i masina si infunda-i toba. sa regleze la ea pana pierde surubelnita. Bre, ala e un cretin! Au fost cazuri cand a distrus motorul omului venit cu masina la RAR... Pe bune, a turat-o pana a crapat motorul. L-a dat omu in judecata si a pierdut.. .cica a crapat pt ca nu a fost bun. E tampit de tot, anul trecut, cand am mers cu Fiesta la RAR si am vazut cum verifica ala gazele pe Diesele Euro3, i-am zis clar, ca daca o tureaza mai mult de 3 mii ma duc si il sparg in gura... pana la urma a luat gazele de pe alta masina... Pe bune, adica la a mea zicea in cartea tehnica: "Putere maxima: XX la 4000 rpm, cuplu maxim la 2000 rpm". Da el tura dieselurile in zona rosie (4750 - limitat electronic), pune piciorul in acceleratie si il tinea acolo cat avea el chef... Am stat cam juma de minut si faceam pronosticuri, daca o sa crape sau nu motorul ala... efectiv juma de minut NU a schitat nici un gest ca ar vrea sa ierte motorul ... tinea piciorul acolo la maxim!!! Daca facea asa ceva la masina mea, chit ca nu mai luam RAR-ul in veci, da tot ii spargeam dintii! Ei bine, acum mi-a footot carbul!

sunt curios, azi dupa-amiaza cum o sa mearga masina (acum e in service la revizea de 1000 de km ).

Numai bine!
Gabii Gabii, fără supărare, dar asta e procedura standard și nu e nimic aiurea în ea. Am în spatele biroului o stație ITP și la dieseluri așa fac. Așa e regula. Motorul trebuie turat la blană pentru cca 10 secunde pentru curățat eșapamentul, apoi lăsat 10 secunde. Abea acum urmează măsurătorile. Se apasă accelerația la podea și în 2 secunde motorul trebuie să ajungă la turația maximă de limitator +-x% și să stea stabil acolo 3 secunde. Se repetă operațiunea de 3-4 ori și se socotesc cele mai bune rezultate.
Oricum, când duci mașina la testat te pune să semnezi că o testează pe barba ta iar dacă moare ești singurul responsabil. Și crede-mă că trebuie să fie distrus motorul ca să crape. Fiesta ta nu ar fi pățit nimic. si la alea pe benzina cum decurge treaba? sau s-ar cuveni un nou subiect cu procedurile de itp? La benzină sunt 2 variante:
1. La cele pe carb se măsoară la relanti. Se urmărește ca turația de relanti să nu fie mai mare ca cea dată de producător + noxele.
2. La cele cu catalizator se măsoară ca la carb + la 3000 rpm, indiferent de turația de putere.
Motorul trebuie turat la blană pentru cca 10 secunde pentru curățat eșapamentul, apoi lăsat 10 secunde. Abea acum urmează măsurătorile. Se apasă accelerația la podea și în 2 secunde motorul trebuie să ajungă la turația maximă de limitator +-x% și să stea stabil acolo 3 secunde. Se repetă operațiunea de 3-4 ori și se socotesc cele mai bune rezultate.
Oricum, când duci mașina la testat te pune să semnezi că o testează pe barba ta iar dacă moare ești singurul responsabil. Și crede-mă că trebuie să fie distrus motorul ca să crape. Fiesta ta nu ar fi pățit nimic.


Razvane, poa sa curete esapamentul la alea non-euro... la Euro 3 nu prea ai ce sa cureti!
In plus mi se pare o tampenie, o cretinatate sa turezi motorul aiurea. Pt ca motorul ala niciodata nu cred ca a trecut de 4000 in mers!
Cum spuneam, nu m-a pus sa semnez nimic. Nu as fi fost de acord s avina Ciobanu sa imi tureze masina "ca sa curete el esapamentul" - tot il spargeam in dinti.

By the way, s-a dus prietenul ieri la ala de acolo si l-a intrebat de ce si-a batut joc de carburatorul meu... Cica: "aaaaa, pai am desfacut electrovalva preventiv, sa nu fie murdara..."
... Apoi cand l-a intrebat ce a avut cu surubul de reglaj, ala a zis ca dupa ce a pus electrovalva la loc nu mai statea relantiul (normal, pierduse stutzul din capul ei!) si asa ca a desfacut surubul... da cica crede (deci doar "crede" ) ca l-a desfacut cam mult si ca e "posibil ca surubul sa fi cazut pe jos..." da important pt el e ca "... a iesit gazele...". Razvane, ala merita spart in gura si in dinti! Ala chiar e tampit! De acord ca ala e bou de tot, iremediabil. Da' la dieseluri tot io am dreptate. Așa se face și nu crapă nici una dacă e motorul ok. Oricât nu îți place ție. Ca sa revin la reglaje...
A trebuit sa ii las la ala masina in service, i-am zis "sa se spele cu ea pe cap" daca nu e in stare s ao regleze cum trebuie. I-am dat telefon la ala din service, ca imi reglase total aiurea carbul. Nu merea bine nici pe gaz nici pe benzina.. cica el nu intelege de ce sunt nemultumit, ca masina mere...
Intai l-am intrebat daca atunci cand el mi-a spus cat costa gazul, daca io am comentat ceva... sau daca nu i-am dat banii la timp, exact cand a vrut el... Pai daca io nu am comentat, el de ce comenteaza? Adica relantiul - din vagile mele cunostiinte- trebe sa stea pe la 700 -800 nu la 1500 rpm!!! Si mototrul trebe sa mearga rotund, nu sa se balbaie si sa dea rateuri! Asa ca mi-a facut-o bibelou. Pe bune, mere mult mai silentios, nu se balbaie, raspunde bine la comenzi, atat pe gaz cat si pe benzen.In sfarsit sunt multumit, chiar daca masina nu mai se infige ca inainte...

Ce nu pricep io e mentalitatea romanilor... DE CE TREBE SA FACA UN LUCRU DE DOUA ORI CA SA IASA BINE??? De ce nu mi-a facut treaba calumea din prima??? Asta ma deranjeaza! Daca faci un lucru - pai fa-l nene din prima! Fa-l calumea, sa fie omul multumit!

Numai bine! la dacie relantiul e pe la 900...950....


da...asa'i romanu.....daca nu'ti mere tie...de ce sa mearga la altu`? Am fost multumit... 1 zi, pana am plecat la drum lung cu ea, adica la Tg.Mures!

Mi-a luat in jur de 14,5 % Nu-i bai, ca o sa-i duc masina in fiecare zi la reglat, pana se satura de mine si mi-o face sa mearga calumea!!!
valib a scris:la dacie relantiul e pe la 900...950....


da...asa'i romanu.....daca nu'ti mere tie...de ce sa mearga la altu`?

Pardon, la dracie relantiu e 750 +-50 rpm. hmm...io stiam ca e pe la 900.....
la mine pe la 800 se scutura toata masina...nu merge rotund...si masina are 5ani, deci nu are uzura majora la motor

anyway....important e ca motoru` sa mearga rotund:) eu eram ala de mai sus.. Eu in locul tau nu m-as agita !! Pe bune !! Hai sa iti zic ce am patit eu! Am fost cu titiul la RAR (in Bucuresti) si la mine e stiuta faza ca nu prea tineau franele. Imi regleaza aia acolo franele, iau RAR-ul toate bune si frumoase. Pe drumul spre casa ma prinde ploaia si intre televiziune si Arc ce ma gandesc sa testez franele (pe piatra cubica uda). Exceptand faptul ca m-am facut titirez nici o problema, si ca de pe contrasens venea un mare DAF Dupa "mica" sperietura m-am dus in service sa imi faca franele. Franle mele tineau in proportie de 35% fata si 15% spate. Pe langa asta partea stanga tinea mai bine ca dreapta. Asta a fost partea cea mai grava. Nu mai zic ca mi-au reflat prost farurile (se uitau unul la altul), carburatorul l-au facut zob.
Deci ... stai la coada, nu esti singurul care vrei sa ii omori pe cei de la RAR.
Multa bafta !! si da si mie un mail cand te duci sa il omori pe ala ca vin si eu!! Trebuie sa va spun ca am ras de nu a fost adevarat. Am o Dacie 1310, motor set borgo 1.3...motorul are acum cred ca 15000 km. Tata si cu mine am antifonat-o cu tot ce s-a putut, silicon, pasla de avioane, etc....am avut grija la reglaje, la directie, am pus pe ea servofrana, volanul se roteste f usor, intra in viteza cu degetul mic, nu vibreaza deloc la viteza(va jur, are un moment mai zgomotos la 90 la ora, dar aia e din cauza imbinarii tobei cu trombonul), modificat la sistemul de incalzire...incat chiar exista flux de aer si dezaburire etc. Eeee...adica nu prea mai seamana cu o Dacie la cum merge(ca de aratat e jalnica). Si ma duc cu ea la mecanic. Tata a murit, asa ca trebuie sa o mentin in stare buna(tata avea o vorba, daca vrei sa iti mearga Dacia calumea, nici o data sa nu spui merge si asa). Si mecanicul se uita la mine ca la nebun, ca vin pt motive din astea "stupide":bate o bucsa, nu merg becurile de marsarier, aud o tzacaneala la ambreiaj, etc. La un moment dat am mers la el pt ca era prea jos pedala de frana, si pt ca tragea stanga destul de tare cand calcam frana mai serios. Si nu intelegea, asa ca l-am pus sa se urce in masina. Cand a venit mi-a zis...."Nu-mi vine sa cred ce i-ati facut(il cunostea si pe tata). Mi-ai zis ca merge bine, dar nu m-am asteptat. Daca ar merge masina mea pe jumatate la fel de bine ca a ta, as fi foarte fericit".

Va intreb eu...e normal?? Nu, nu e normal, dar sunt și ei oameni. Ce n-ai văzut, n-ai de unde să cunoști.

Pe de altă parte, ei au de lucru cu tot felul de oameni, și chiar dacă cei mai mulți știu ce doresc atunci când ajung în service, nu au cunoștințele tehnice necesare și nici nu cunosc limbajul mecanicilor (care diferă și de la service la service), ceea ce duce la neînțelegeri - asta știu din cât am petrecut eu lucrând cu public, este valabil în absolut orice domeniu.

De aia există:
- traducătorul universal - șpaga, pentru cei care au doar un loc de muncă acolo,
- munca de convingere - pt meseriașii adevărați, care știu meserie, dar nu se uită la tine/mașina ta pentru că nu le inspiri/inspiră nimic,
- gălăgia (scandal, reclamații) - pentru cei ce nu traduc corect suma de bani luată de pe client în calitatea serviciilor.

Dacă mecanicul a fost în stare să-ți spună că și-ar dori ca mașina lui să meargă așa, e clar că are doar un loc de muncă. Pentru el sunt doar 8 ore pe zi și prea mulți clienți, nicidecum mașini cu probleme de rezolvat. nu esti singuru caruia i-a dereglat dobitocu de la RAR masina... eu am patit cu o 1410.. ca cica scotea gaze Nush de ce a-ti avut voi probleme ...... dar eu cand m-am dus saptamana trecuta la RAr cu e a nu am avut nci o problema din contra chiar mi-a reglat-o sa iasa la gaze si mergea mai bine (am o Dacie Sport) gabii,te rog pe viitor cind mai faci referire la asemenea instituții,gen RAR,sa vb la modul prural...adică DOBITOCII...țoți ,incepind de la scula -bleagă de gardian care se transformă la răsăritul soarelui in agent de circulație și pînă la ăl-mai-mare inginer.....multă pulpă!(na că am plagiat pro Fm-ul!) Dupa cum se vede astia chiar v-au maltratat masinile nu jucarie .... Bai, eu la ITP nu am turat masina, nu mi-a turat-o nimeni mai mult de 2500, a iesit la gaze si gata. Nu mi-a rupt franele, stiu pe cineva caruia i-a sarit conducta de frana din etrier la ITP. Cu benzinarele nu au nimic (de turat),doar pe diesel sunt ''supărați''
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor, Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Poți crea un topic nou în acest forum
Poți răspunde la mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community