Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bujie retezata in chiulasa (Oltcit Club-Franta, 1129 cmc.)

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Va rog din suflet sa ma sfatuiti / ajutati, cu solutii / idei pt. a putea extrage partea de bujie (nr. 2) retezata / ramasa in chiulasa stanga. Nu s-a desurubat cu cheie normala, nici cu cheie cu brat lung si s-a retezat in momentul cand s-a incercat demontarea ei cu o cheie tubulara actionata de un prelungitor metalic solid. Exista extractoare (tarod / tarozi) cu ghinturi (filet ?) inverse tarozilor obisnuiti , cat costa si ar avea vreun efect ? (tinand cont de efortul depus - conf. descrierii anterioare) Se poate incerca taierea in cateva locuri - introducand lama unui fierastrau pendular, in interiorul bujiei ramasa captiva ? Se poate demonta DOAR chiulasa respectiva, fara a se demonta tot motorul ? Si, daca da, cam cat costa ? Daca stiti link-uri pt. solutii - va multumesc anticipat. Multumesc pt. amabilitate si disponibilitate celor care ma pot ajuta, Mihai Nestor - Bucuresti, Da, exista extractoare pentru suruburi rupte. Cu faza cu ferastraul pendular ai sanse mari sa ciupesti si filetul chiulasei. Mi se pare ca nu se poate demonta chiulasa fara sa dai jos motorul. Daca chiulasele sunt de 1300, vezi ca aici era un topic unde se vindeau niste chiulase la preturi decente. depinde cam cat ti-a mai ramas din bujie *artea metalica de sub ceramica* si mai ales din ce cauza s-a rupt ca acuma dupa parerea mea o bujie nu o rupi asa usor. daca inainte bujia a fost introdusa fortat si si-a facut alt filet trebuie sa mergi sa montezi reductie, oricum sansele sunt sa nu scapi fara reductie la bujia aia... Fuguta in 3 pistoane la un atelier de strungarie si au acolo burghie pe pas invers...acuma nustiu daca au loc acolo sa lucreze dar sigur se rezolva cumva. schimbarea chiuloasei ia-o ca ultima optiune. bafta Cauta pe forum acelasi lucru am patit si eu si am descris pe larg despre asta. Aceeasi problema am avut-o si eu, iar baetii de pe forum mi-au spus clar sa nu merg cu ea in trei pistoane. Toata benzina nearsa o sa ajunga pe esapament si in ulei. Bine nu are cum sa fie pentru motor.
Asa ca incearca sa o duci tractata ca e cel mai sanatos pentru motor. Eu am dus-o pe rampa (aveam mai multe probleme) si m-am dus la un strungar foarte bun care a facut o lucrare minunata. Deabia iti dai seama ca e facuta vreo reductie. Incearca totusi sa te informezi de un strungar bun, sa nu ai vreo surpriza. Dupa aia face el toata treaba.
Reductie pe O Bujie= 25 lei. Mult noroc! Daca service-ul e la 500 de metri sau un kilometru, merge si in trei pistoane pana acolo. Sa nu fie distanta prea mare. am patit si eu asa,doar ca la mine bujia era gripata nu bagata fortat ,
am demontat chiulasa de pe motor,si am mers cu ea la un nene unde a taiat bucata de bujie ramasa in chiulasa co o daltita dupa care a refacut filetul cu un tarod,singura belea e ca daca folosesti bujii cu etansare pe con e posibil sa pierzi compresie(eu pierd) dar cu bujii cu saiba nu o sa ai probleme
toata distractia la nenea ala m-a costat 20 de lei,doar ca trebuie sa dai motorul jos ca sa poti demonta chiulasa Cu toate ca am Oltcit de multi ani, sunt doar de cateva luni membru al acestui forum. Va multumesc mult pt. sfaturi ; poate imi puteti spune ce diametru interior are cilindrul metalic-filetat al bujiei (rupt / retezat / ramas in chiulasa, cu electrod la capat) unde, ar trebui sa se introduca extractorul (un tarod, cu filet / pas invers). Incerc sa evit demontare motor, foarte scumpa, nu imi permit. Poate voi gasi pe cineva care, dupa gasire trusa extractie, sa poata scoate restul de bujie, apoi refiletare / bucsa / reductie si, in cel mai dezavantajos caz - demontare doar chiulasa stanga. Marcys eu a trebuit sa demontez doar tablitele din zona bujiei cu problema (cea de langa pompa de benzina). e cam enervanta treaba dar oricum nu ai nevoie sa dai chiulasa jos. Tu dai doar tablitele jos, ca sa poata umbla la bujie strungarul. Restul e treaba meseriasului de strungar. Iti face el reductia (el are deja tot ce ii trebuie, materiale, marimi, scule si toate cele). Nu te mai stresa atat. Doar du-o la strungar si dai tablitele jos, sau dai tablitele jos si du-o la strungar tractata (fara o bujie merge dar si fara racire...deja e prea mult). Nu te costa decat 25 de lei. in caz de bucsare pe motor...atentie foarte mare la șpanul format.... Scuze, am uitat! Sa ii spui strungarului sa sufle cu aer comprimat in piston ca sa nu ramana acolo span, cum a spus Valib. Teoretic ar trebui sa stie deja asta strungarul, dar tu spune-i, sa fii sigur. Inca odata, informeaza-te de un strungar bun (sa nu te trezesti cu reductia facuta stramb si sa nu mai poti baga bujia, sau alte ciudatenii). Buna dimineata,
Desi am facut rost ieri dupa amiaza de trusa cu extractoare, nu s-a putut extrage restul de carcasa bujie (nr. 2) - ramasa in chiulasa (re-precizez, retezata sub hexagon bujie). In acest caz, fara demontare chiulasa / motor, se mai poate face ceva ? (ex. - mai este oportuna interventia unui strungar si, pt. ce ?) Unul din sfaturile ce le-am primit, facea referire la faptul ca exista priceputi care pot demonta doar chiulasa stanga si apoi extrage restul de bujie ; stiti pe cineva in Bucuresti ? (mai aproape de zona Crangasi, Pod Grant, Grivita, Mihalache, Gara de Nord, etc.) Este o activitate mai rapida / posibila si care ar fi costul final ? (prin comparatie cu demontare motor + restul.....) Multumesc din nou celor celor ce ma pot ajuta sa rezolv mai repede si mai ieftin. E foarte naspa treaba dar chiar nu se poate agata cu un patent micut(care sa incapa) sa poti desfileta? Nu merge sudat cumva un surub peste restul de bujie? (Atentie daca sudezi, trebuie decuplate bornele de la baterie !!!!!!!!!) cristi...stii si tu ca doar ai oltcit,abia scoti bujia de acolo si tu vrei sa sudezi? ma indoiesc ca o sa mearga

@Marcys...sa stii ca e mult mai usor sa dai motorul jos decat sa te chinui sa scoti chiulasa afara cu motorul pe masina
in plus cu chiulasa montata risti sa ajunga mizerie in capul pistonului respectiv,mizerie care daca e span metalic si ajunge pe peretele camasii sigur o zgarie

p.s. nenea ala care mi-a scos bucata de bujie(care si in cazul meu e a fost ca si la tine,doar partea cu filet de la bujie!) are service chiar inainte de intersectia crangasi,cand urci de pe splai spre crangasi pe dreapta,tot el are si un atelier de strungarie,incearca sa vorbesti cu el,dar sunt convins ca fara chiulasa demontata nu se baga nimeni Merge și varianta lui Cristi, cu un aparat de sudură în argon.

Demontare minimă - doar tăblița de deasupra.

Atenție maaare la sudură, neapărat cu demontarea bornelor de la baterie și lucru milimetric. De fapt, nici nu prea se va prinde punctul de sudură de materialul chilasei (nici până în ziua de azi n-am mai aflat compoziția aliajului respectiv - știe cineva ?) Multumesc tuturor ce au contribuit; am rezolvat problema. Detalii, la meniu ,,Motor'' - ,,Chiulasa Franta ? Romania ?''. Concluzia: nu doresc sa i se intample nimanui ! La mine trebuie refacut filetul de la bujia nr.1.Am reusit sa il stric ...nu intrebati cum
Cum refac filetul fara a da jos chiulasa? Iti cumperi un tarod...si te apuci de treaba.
Din pacate, probabilitatea de a intra span in interiorul cilindrului e foarte mare (cu tot cu vaselina care se pune pe tarod), si o sa iti faci doar probleme dupa aia.
adrian_paul a scris:Iti cumperi un tarod...si te apuci de treaba.
Din pacate, probabilitatea de a intra span in interiorul cilindrului e foarte mare (cu tot cu vaselina care se pune pe tarod), si o sa iti faci doar probleme dupa aia.


nu-i problema cu spanul ...va iesi pe evacuare... zgarieturi pe camasa
intepenit in canalul segmentilor
intrat intre segment si camasa
si uite asa se pot sparge segmentii cu putin ghinion


Ca nu ti s-a intamplat tie, sau altuia, nu inseamna ca metoda re-filetarii cu chiulasa montata pe motor e buna sau sigura.
Si e pacat sa te joci cu un motor BUN (care nu consuma ulei), cum e si in cazul lui bibi. ei asta daca nu ai bafta sa prinda pe buza supapei si sa iti faca niste santuri de toata frumusetea


cat despre refiletare mai bine lipsa (chiar daca o faci cu, chiulasa desfacuta) ...alta chiulasa ... am avut una refiletata de franta filet refacut pentru ca inaintea mea fusese la un destept care infiletase bujia stramb... si toate bune si frumoase a mers vreo 5-6000 km ...pana mi-a scuipat bujia afara ... cand am desfacut motorul ... am gasit piston topit in cap ... cilindru facut varza (forja +bujia nu dadea scanteia unde trebuia chiar si dupa refiletare).. deci alti bani si alta distractie ... alt set motor nou ... Nu trebuie mult refacut....stie careva de cat trebuie tarodul? M14x1,25 ideal ar fi nu sa refiletezi, ci sa bucsezi. Asta daca vrei sa faci treaba calumea. Doar prin simpla refacere a filetului, nu intotdeauna obtii ceea ce doresti. (gandeste-te ce se intampla atunci cand incepi sa faci filet, si noul filet il calareste pe cel deja existent, si nu se suprapun)
Poti sa faci la strungar o "bucsa", te costa aprox. 20ron (interiorul bucsei sa aiba filetul bujiei, exteriorul sa fie filet mai mare). Mersi Cristi ba da pesimisti mai sunteti ma .... sa fim optimisti? si dupa aia sa dea vina pe noi ca i s-a stricat motorul?
b28kft a scris: Bibi, NU FILETA CHIULASA MONTATA PE MOTOR!!! Risti sa-ti intre span in cilindru si... Apoi, filetul nou mu se va suprapune in veci cu cel vechi, ci se va incaleca.Te costa maxim 50 ron o chiulasa sh, ti-o echipezi, o montezi si ai scapat de probleme.
Pana fac rost de piesele necesare pentru o chiulasa noua am sa o las asa.
Multumesc de raspunsuri oricum pai noi nu iti trebuie decat simeringuri si garnituri ... restul daca stii ca sunt bune pe chiulasa veche le poti folosi
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community