Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

bord cu leduri
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am vazut pe un site un led care are 4 picioare si lumineaza in 3 culori parca

am si eu o idee. se poate face la masina sa se schimbe culoare ledului?

mi-a venit o idee in loc de becul de la turometru sa pun un led de ala
pana in 3000 de turatii sa lumineze verde; de la 3000 pana la 5000 de turatii sa se faca albastru, si de 5000 de turatii sa se faca rosu

apoi inca un led albastru sau mai stiu eu ce culoare pus in mijloc la benzina

cel de la vitezometru la fel sa fie verde pana in 70 de km la ora, de la 70 de km la ora pana la 120 sa se faca albastru, iar de la 120 de km la ora in sus sa se faca rosu

sau orice alta combinatie de 3 culori pe placul fiecaruia

se poate face asa ceva?

si daca se impreuneaza culorile, pusi doi pereti despartitori la benzina, unu in stanga acului, si unul in dreapta lui

inventia si ideea e brevetata de mine Imi place cum suna.... sau chiar si ledul care ilumineaza cadranul indicatorului de benzina sa aiba led in 3 culori, si sa se schimbe in functie de cat indica acul cadranului, pe cadran, nivelul benzinei

si, dar deja e prea complicat cred, sa existe la fiecare din cele 3 leduri 4 posibilitati, 3 dintre ele sa funcioneze in oricare culoare a ledului, si in al patrulea mod sa se aprinda dupa cum am zis, in functie de turatie, viteza si nivelul benzinei cand o sa ai si prototipul cred ca poti breveta ceva

p.s. puteai continua unu din topicurile cu borduri modificate da, stiu, dar vreau sa spun ca e ideea mea

am facut alt topic pentru a vedea ca e altceva, nu numai punere de leduri

deci se poate face? pai e ideea ta...se poate face? de putut se face, dar ce senzori trebuie pusi sa se ia dupa ac? se foloseste un turometru digital,mai bine spus unu modificat la care se pastreaza convertorul analog-numeric si in continuare numaratorul dupa care blocul de comanda se face in asa fel incat sa-ti alimenteze cu tensiune pinii ledului in functie de turatie la turometru e destul de usor pentru ca e de la impulsurile bobinei daca nu ma insel

dar vitezometrul la noi e mecanic nu electronic, iarasi cred ca la benzina ar putea merge n-ai decat sa faci,desi cred ca o sa iasa un mare curcubeu destul de urat Cred ca inventia e deja brevetata de cei de la Citroen (vezi turometu de la C4). pai am vazut si eu asa, dar la bord electronic, adica digital, se schimba culoarea vitezometrului in functie de turatie

eu ma refer la un bord analogic stie cineva cum se fac ceasurile cu plasma? in primul rand iti trebuie o folie foto-luminiscenta, shi apoi cu ce sa o aprinzi. dupa care iti faci serigrafia pe ea, si e gata treaba.

multa bafta. multam frumos
Gheko a scris:in primul rand iti trebuie o folie foto-luminiscenta, shi apoi cu ce sa o aprinzi. dupa care iti faci serigrafia pe ea, si e gata treaba.

multa bafta.
Unde se gaseste hirtie din aia? Sau cum se cheama ea pe engleza, ca ma apuc sa caut pe afara. Tot acolo gasesc si cu ce sa o aprind. Am vazut o aplicatie care mergea cu una sau doua baterii de 9V. Deci nu e mare scofala sa alimentezi de la 12. Stiu ca se foloseste un transformator ceva care ridica la citeva zec-sute de volti habar n-am. Astea-s detalii!

Stiu ca exista rosie, verde, albastra, mov, portocalie, turcoaz... pana la urma exista leduri la 12 volti sau nu?


ca vad ca e link-ul de pe site-ul ala de pe topicul cu ce am mai mesterit pe la masina, pe poza din dreapta unde scrie leduri la 12 volti, dar la detalii , pauza zic ca au 3 volti


eu am pus niste leduri de la bichete, cu niste leduri cumparate de la magazin, inseriate, bineinteles, le-am verificat pe un alimentator, si apoi la masina cand le-am incercat s-au ars, am pus inseriate 3 , cu 3, si s-au ars toate, scuze nene...
orice led il poti face sa mearga la 12v
trebuie doar cate o rezistenta pentru fiecare...sau ceva de genu

eu asa aveam facut bordu cu leduri, la fiecare led era cate o 'chestie in plus' ledurile alea de pus in locul becurilor de pozitie au cate o rezistenta inseriata
s-a scris de atatea ori(bine ca nu se deschide un topic iar )
inseriezi fiecare led cu o rezistenta de 1kiloohm si gata aici , deabea exista leduri, de alea mici sunt doar rostii, de alea mari rosii, verzi si galbene, rezistente sau mai stiu eu ce, pauza, nu exista asa ceva... exista vreun atelier de depanari audio/video?aia au sigur,rezistentele de 1kilo se folosesc de cand lumea se pot folosi si recuperate fiind din aparatura veche si pot lua orice led de orice voltaj, pun rezistenta aia, si merge ledul? ledurile obisnuite au toate acelasi voltaj,de fapt au un voltaj maxim care odata depasit distruge ledul,la leduri difera curentul care il suporta,dar in principiu da,pui aceeasi valoare de rezistenta la fiecare led si o sa fie totu ok si se pune pe orice piciorus? ca au plus si minus


vreau iarasi sa iau niste leduri rostii, si unele albe si albastre de la brichete sa incerc din nou, deci pun cate o rezistenta la fiecare led, nu? si fiecare led in parte v-a merge la 12 volti nu conteaza pe care picior e pusa rezistenta
restul vad ca ai inteles da, si cu ce capat, rezistenta? sau in orice pozitie asta va trebui sa-ti dai singur seama
daca ai facut fizica in liceu ar trebui sa stii o sa incerc sa vad, nu stiu in ce pozitie, dar incerc si si, sper sa reusesc


merci mult pt tot multa bafta polarizati-ash rezistentza!! ) 1k e cam maricica incearca cu 0,8 intensitate mai mare.



Bafta.
edy99 a scris:am vazut pe un site un led care are 4 picioare si lumineaza in 3 culori parca

am si eu o idee. se poate face la masina sa se schimbe culoare ledului?

mi-a venit o idee in loc de becul de la turometru sa pun un led de ala
pana in 3000 de turatii sa lumineze verde; de la 3000 pana la 5000 de turatii sa se faca albastru, si de 5000 de turatii sa se faca rosu

apoi inca un led albastru sau mai stiu eu ce culoare pus in mijloc la benzina

cel de la vitezometru la fel sa fie verde pana in 70 de km la ora, de la 70 de km la ora pana la 120 sa se faca albastru, iar de la 120 de km la ora in sus sa se faca rosu

sau orice alta combinatie de 3 culori pe placul fiecaruia

se poate face asa ceva?

si daca se impreuneaza culorile, pusi doi pereti despartitori la benzina, unu in stanga acului, si unul in dreapta lui

inventia si ideea e brevetata de mine

nu o sa vezi pe nicio masina asa ceva.
asta e cum e si chestia aia cu "indicator treapa a 2"
sa consume cat vrea.
alexandru_florin a scris:
asta e cum e si chestia aia cu "indicator treapa a 2"
sa consume cat vrea.

care-i faza cu indicator treapta a doua?ce legatura are cu asta?daca el vrea sa faca un vitezometru dinamic dpdv cromatic n'are decat
edy99 a scris:da, si cu ce capat, rezistenta?
Rezistenta nu este polarizata. O poti pune cum doresti numai capetele sa fie cositorite in circuit .
Cu LEDul va fi problema de polaritate. El functioneaza ca si o dioda obisnuita. Daca nu merge din prima conectare, inverseaza firele de alimentare.
Laurentiu a scris:
edy99 a scris:da, si cu ce capat, rezistenta?
Rezistenta nu este polarizata. O poti pune cum doresti numai capetele sa fie cositorite in circuit .
Cu LEDul va fi problema de polaritate. El functioneaza ca si o dioda obisnuita. Daca nu merge din prima conectare, inverseaza firele de alimentare.


pai un piciorus al rezistentei vine pe circuit, celalalt vine prins de alt piciorus al ledului, iar celalal piciorus al ledului vine prins iarasi pe circuit

nu?
edy99 a scris:pai un piciorus al rezistentei vine pe circuit, celalalt vine prins de alt piciorus al ledului, iar celalal piciorus al ledului vine prins iarasi pe circuit
DA si se numeste "legare in serie". mai edy daca nu te-ai lamurit suna un prieten da, merci mult de tot nu mai sunt nici leduri...
dar mai sunt si alte adaugiri la instalatia electrica si voi mai pune poze . Lumina este importanta sa fie cea care vrem s-o vedem
Cu 20 de bani rezistenta de 1k si in jur de 2 lei pretul la un led indiferent de culoare se pot face mult mai ieftin estetizare la un bord .
Partea din mijloc este din material cu 2 fete din aluminiu . Se gaseste pe fatadele de la majoritatea bancilor . Practic partea de sub bord am taiat-o in 3 parti . Partea din mijloc este facuta din acest material . Ciudatenie , cand am nevoie de facut ceva de lucru prin spatele bordului nu mai este nevoie sa demontez toata partea inferioara arata misto


bine ca se mai gasesc in alte parti leduri si rezistente, si reparatori, radio tv, ca sa ai de la cine sa iei
edy99 a scris:arata misto


bine ca se mai gasesc in alte parti leduri si rezistente, si reparatori, radio tv, ca sa ai de la cine sa iei

Te servesc eu cu ce marime vrei ...Singurele leduri care nu se mai gasesc sunt cele portocalii ...sunt faine tare la luminozitate si daca le mai inserezi un potentiometru de 0.5 kilo in circuitul cu ele ai nuanta care vrei
In Galati sunt 2 magazine specializate pe electronica si avand un fost coleg ce lucreaza la unul din magazine m-a lamurit pe loc cum este indicat sa fac circuitele . eu as vrea rosii albe si albastre, pt plasticul de la caldura, si rezistente de un kilo pentru fiecare led in parte Scrie adresa unde sa-ti trimit . Nr de tel de contact . Cate vrei si de fapt orice vrea sa zica . Iti dau si nr meu de tel . Este prea mic efortul pt asa ceva si se merita sa fie cate mai multe "oltence" dichisite
O sa mai pun poze cu ce am pus eu . De fapt toate aerisirile de aer au leduri montate la mine . Si ceva exterior in partea din spate a manerului de la usa deschidere . N-am aparat sa faca poze clare pe timp de noapte caci numai noaptea se pot vedea . De fapt este un Led cu joc de lumini . Asta m-a costat cel mai mult . 5 lei .
Mai multe pe http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=10093 m-am gandit eu la alta varianta, un pic mai complicata ce e drept si va spun si de ce vreau sa o fac...
bord de e30 pe oltcit... in primul rand nu incape trebuie scurtat, pe dacie am reusit sa-l pun dar la ceasurile de bod am facut o mica magagie i-am pus vitezometru de e21 ca sa intre cablu de la vitezometru... eh, acum nu mai vreau sa fac chestia asta... vitezometrul functioneaza pe impulsuri idei practice cum se poate face? restul stiu cum:P pune niste poze cu ce ai,poate venim si noi cu idei
impulsurile alea se pot face,exista generatoare de impulsuri care se pot adapta http://img27.imageshack.us/my.php?image=dscn3813r.jpg

turometru se pune pe bobina, sonda de nivel in rezervor trebuie montata si asta intr-un fel sau altul( si trebuie sa arate bine) iar pentru vitezometru imi trebuie o marime electrica care o fi ea ca de restu ma descurc...
sunt electronist de fel aviz celor ce sunt de prin zona si vor alarme pe masini geamuri electrice din telecomenzi xenon sau ce va trece prin cap, va ajaut

p.s. daca reusesc sa fac sa arate bine vitezometrul si nivelul de benzina, avem primul oltcit cu computer de bord parol,primul oltcit cu computer de bord exista de ceva timp,citeste pe la "Masina mea" si ai sa afli
pe langa vitezometru iti trebuie si ceva care sa masoare benzina,nu turatia
ar fi interesant de facut functionala chestia aia din dreapta playerului,dar de pe un bemveu european nu american
sunt prea mari ceasurile astea pentru a fi montate pe oltcit,din pacate
in schimb cred ca te poti orienta pe indicatorul ala cu leduri de sub vitezometru(consum instantaneu cred ca este) si calculatorul de bord de benzina am zis si eu ca trebuie sa-mi arate bine, stiam ca benzina si viteza, diferenta intre computer europeam si cel american nu e decat ca unu e in germana si unu in engleza...., da ala e consumul instant care se leaga la debitmetru, cu ala nu stiu cum sa fac:)) poate sa-i pun debitmetru:)) asa doar sa masoare sa am io in bord cand am spus sa-ti masoare benzina,nu m-am referit la nivelul ei din rezervor,ci cantitatea care se duce efectiv in motor
calculatorul de bord care il am eu are un debitmetru cu retur incorporat,si masoara doar benzina care se duce spre carburator,si cu un captator de turatie montat pe cablul de vitezometru calculeaza diverse informatii pe care le afiseaza

dracia aia cu leduri s-ar putea sa mearga a fi legata la un senzor de presiune(MAP) pus pe admisie...nu stiu sigur,dar probabil cu schema electrica a masinii te poti descurca
diferenta intre cel american si cel european nu este doar de scriere(germana-engleza) ci este data de faptul ca in america se masoara in mile(1mila~=1.6km) si de aici niste informatii nu tocmai precise
iar vitezometrul si kilometrajul sunt tot in mile... Am niste scheme de montaj pt turometru electronic (cu leduri), dar nu stiu sa le atasej
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caracteristici, Performante, Tuning Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community