Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Raketa
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj

Partea dreapta din caseta de directie . Unde am fost nevoit sa centrez bucsa caci pana si surubul de strangere si fixare a bucsei era slab . Dar cred ca cineva fara cap si-a bagat vreascurile fara cap .
nu se baga de seama ce-i in interior,dar o poza cu bucs scoasa de acolo n-ai?sa vedem daca e intreaga? Dupa intrarea axului in caseta se observa alb , la 2 cm spre interior . E jumate din partea care este rupta . N-am putut s-o scot cu surubelnita .Deci am a 4 a planetara pe stanga pusa in timp de 2 ani . Acu cica trebuie si pe dreapta s-o schimb ca e singara care mai face galagie din toata partea fatza a masinii . Este ca am luat masina pt piese ... cam asa arata dupa 2 ani placutele de frana pe fata . Bineinteles ca a fost demontat de tot etrierul si curatat . Cred ca acum pt ITP nu are rost decat sa reglez frana de mana .
as curata un pic din murdaria de pe acolo . Ceva care sa dizolve uleiul si vaselina de pe carterele cutiei de viteze ?
urat si cu joc este aci ...si mai trebuie sa schimb si cablul de kilometraj .
si dupa ce am terminat de schimbat bieletele si capetele de bara sunt nevoit sa sa schimb caseta de directie . Avea un joc la pinion de mai bine de 2 mm pe mijlocul cremalierei . Cam mare ...
Unde era buba la caseta de directie de avea joc de aproape 1 mm la cremaliera . se vede unde este uzura ...
mai aproape de uzura ... M-a pus naiba sa pun alta piulita noua la captul de bara si nu vrea sa se mai infileteze . Se invarte cu totul . Ceva idei sa blochez capatul de bara ca sa nu se mai invarta cand strang piulita ? faci parghie intre fuzeta si capat de bara...cu un levier....ca si cum ai incerca sa tragi in afara de capatul de bara. Pui ceva intre capul de bara si contraaripa si ridici usor cu cricul portfuzeta pana vezi ca nu se mai invarte cand strangi. Sau daca ai pe cineva cu o ranga sa iti tina apasata tija capului de bara in portfuzeta, ca sa nu se mai invarta. Poti incerca si cu o presa de pivoti montata invers, in asa fel incat sa preseze capul de bara de portfuzeta.
Am observat ca fenomenul asta se intampla si la capetele de bara noi de Topoloveni. Good quality. E nou si vorba voastra qualityala ca m-a chinuit cu tot cu levier ul care-l tineam apasat in timp ce strangeam si piulita . Sa incerccu celellalte variate zise .
Cand am vazut case invarte cu totul dupa primii fileti am scos piulita si am strans din nou cu cea veche si peste asta am bagat piulita noua crezand ca se va strange pe con mai tare apoi am demontat piulitele amandoua si sa repun piulita nou . Numai ca a mers doar incavre-o doi fileti si gata , nici s-o scot n-am mai reusit . Doar am probat-o la magazin pe un cap de bara de la magazin si se infileta normal . Cred ca filetul la capul de bara si conicitatea este anapoda . La ambele capete de bara aceeasi poveste . Filetul n-are nici o vina, nici piulita. De vina este imbinarea dintre sfera tijei si partea de plastic (care ar trebui sa fie teflon, dar din motive tipic romanesti nu e), care are joc si i permite tijei sa se roteasca foarte usor. Am reusit sa scot piulita noua cu ajutorul unei prese de rulmenti . La verificarea piulitei am constatat ca nu se potriveste la filet . Pe 3 capete de bara vechi am mai verificat-o si de la jumatatea filetului din strangere deja scosese span ca si cum filetul n-ar fi fost finisat . Doar 2 fileti mergea bine . Dar cum de a mers la verificarea de la magazin pe un capat de bara de acolo ?
Oricum nu le-am aruncat caci vreau sa vad diferenta de pas la un strungar la mine la servici . Fara ITP deja ...
Cand s-o face cald sa ma pot ocupa si de cutia de viteze ?
Huruiala in grup cand este in viteza bagata . Si la marsarier cariaie tare cand este incalzita . mai bine o schimbi direct Pana sa bag ulei in cutia de viteze am terminat pe fata cu ce tine de pivoti , rotule , bucsaraia specifica . Spre ITP de acum dupa ce am pus si planetara pe dreapta . Deci iara am planetare de fuga Al 4 lea demaror montat pe masina . In asta n-am mai umblat si l-am pus direct . Poate are viata mai multa ... capete de bara cu filete normale si piulite cumparate noi cu filete 1.25 , deci mai mici ...cum naiba sa nu te apuce bolunzeala la strans dar si desfacut piulita la capetele de bara astea ... asta e aranjata sa reziste pe masina . Pe un ger de nu-mi mai trebuie sa mai montez nici pe euro
de la bordul asta ce l-am luat cu 10 lei am de luat cifrele si indicatorii de bord . Nu stiu de la ce masina este dar este made in Turcia de la Takosan . Are kilometrajul electronic dar oare mergea adaptat la noi ? merge adaptat cred, cu o piesa ce vine montata pe cablul de acceleratie,ca la cielo sau opel kadett Dupa cum arata, e de ceva reno. sunt mari indicatiile si o sa fie prea inghesuite E de Solenza bordul. Chiar nu m-am uitat la un bord de solenza atent .
Doar cateva zile si termin kilometrajul de " pictat "
Cifrele le-am decupat deja de pe folia care o avea bordul de mai sus .
Pastrez linia clasica E de la Solenta bordul de mai sus. Am decupat atent de ma dor si ochii
Si ce ma roade pe mine la cerebel este daca lipiciul asta simplu de hartie rezista daca este lipta folie pe plastic . ITP luat lejer . Una piesa defecta si anume un telescop de spate care era plin de ulei de parca a facut explozie .Ce a fost mai din senin a fost semnalizarea pe stanga care s-a oprit beusc . La bataia cu pumnul a inspectorului a pornit . Curios caci nu mi-a facut niciodata probleme asta pe stanga , din contra aia pe dreapta face regulat .
Noxele nu erau o problema si cica carbul e reglat brici , am mai desfacut o tura CO inainte de a intra pe linia de verificare .
Nu s-a bagat de seama bucata din aripa de pe spate taiata de mine deoarece era putregai de rugina , partea deasupra rotii cancerigena .
Cost ... Sa ma rog de el sa-i cinstesc rapiditatea de verificare
150 lei si cauta sa-mi dea restul dar m-am ushchit .
Concluzie ...
Se poate si fara ajutorul prietenilor , colegilor sau amicilor ... Bravo!
Unde ai rezolvat, acolo pe straduta aia de langa RAR? Pe Domneasca langa fostul Apolo . M-am dus direct si la obiect . Bineinteles cu obiectul la purtator .
cu ce m-am pricopsit Pt un telescop de spate care este scurs tot de ulei ajung sa dau jos puntea
Parca este sudat surubul de sus in bucsa . De fapt mai ramase sa dau jos puntea ca restul erau deja demontate . Cu ocazia asta o sa aibe vaselina grafitata ca anticoroziv si am dat-o jos
Pt belitul asta de surub am dat toata puntea jos .
Noroc ca le-am asezat aproape ca sa pot lua de pe una si sa pun pe cealalta
Asta e belita asta e . dupa iara si iara munca
Cand ma apuc de treaba apai vreau s-o fac
Cam asa arata un RG la puntea spate legat de frana si rulare ...
Si am schimbat numai amortizoarele , un disc si placutele de frana . Etrierii sunt reconditionati "meserie" Vaselina aia face toti banii Cam asa arata inainte de a face lucrarea de restaurare pe spate


si unde mi s-a rupt tarodul . Asa a ramas deocamdata caci numai spart se poate scoate . Sfatuiala ce am primit-o de un strungar priceput . Cat timp este blocata bara de torsiune in bratz este bine ca nu se deplaseaza . Poate ramane asa cum era cu surubul de la amortizor de am fost nevoit sa-l tai cu flexul ... Cristi, ca sa dai puntea jos, este musai sa dai scoti rezervorul!? Nu este nevoie sa dai rezervorul jos . Eu am dat jos ca sa pot desface si scoate surubul de la amortizor de sus si am fost nevoit sa dau jos ca sa-l pot taia .

Dupa curatare si bosolit cu solutia deruginol ( cam slaba ) . Oricum slefuiesc de fac bataturi la buricele degetelor Merci pentru explicatie. De ce nu folosesti peria rotativa pusa la bormasina?
In 10-20 min, slefuiesti/cureti o janta.
gyorgyoda a scris:Merci pentru explicatie. De ce nu folosesti peria rotativa pusa la bormasina?
In 10-20 min, slefuiesti/cureti o janta.

de prostovan stiam dar cateodata este bine sa-ti reaminteasca cineva . Deja sunt la final cu astea 2 roti de spate si multumesc pt reamintire .
Cam asa arata acum si sunt la uscare . Se cunoaste ca nu au fost vopsite cu pistolul . Daca aveam compresor personal era altceva . Oricum cu aceleasi culori de la exterior se vor imbina cu pragurile si spoilerele .
Deocamdata atat . Oricum, nici cu pensula nu se vede ca-s facute, dar... era greu sa scoti plumbii aia? cu peria in bormasina daca e prea gros stratul de rugina nu ajungi la metal...poate cu peria de sarma ce se monteaza in flex(polizor unghiular )
-cand dai puntea spate jos si lasi rezervorul ai sanse sa spargi rezervorul cu suruburile amortizoarelor(alea de sus).
-la cat sunt de mari plumbii,daca-i pierzi si te vede cineva te incadreaza la poluarea mediului Hai ca arata bine Sincer am fost asa putoare ca nici n-am vrut sa ma agat de plumbii aia de centrare . Parca mi s-a pus plumbu' la pleoapa
Rezervorul nu are cum sa se sparga cand se da puntea jos . Doar coboara vertical si este loc pana la rezervor in caz ca nu s-au demontat suruburile superioare de la amortizori .
Cam greu se usuca negrul asta de l-am vopsit , griul metalizat s-a uscat pana si pe pensula Am scos buzunarele plasticate . 2 kg de noroi din spatiul de acolo . Era imbibat cu uleiul bagat de mine dar acum sunt convins ca rugina din interior in dreptul busonului de umplere din cauza asta a fost . Pe unde naiba sa se mai scurga apa de se aduna acolo ?

Dar in partea dreapta inca era vaselina si doar ceva praf fin adunat pe acolo .

Cine a avut-o oare numai pe o parte s-o bagat s-o unga ? Oare de ce ?

Diferenta intre vechi si restaurat
Astea sunt buzunarele de pe spate . Au asteptat mai bine de un an sa fie aranjate . Vazut operatiunea live
Cate straturi de gri ai dat pana la urma? din poze pare ca ai mai dat unu dupa ce am plecat eu... Doar un strat . Ce am mai dat a fost intinderea sau mai bine zis imprastierea vopselei in rizurile plasticului . Apoi s-a dat lacul . Le-am terminat pe amandoua aseara . Sa vaddaca ma incadrez cu un singur led sau pun doua pt iluminat difuz in buzunar . Deja le am luate si m-au ajuns vre-o 100 lei .
Ai vazut migaleala comentata

spre terminare . cristi, unde gasesc si eu niste jante intoarse de oltcit frantuzesc? Cristi, nu ti se pare ca sta ca nuca in perete difuzorul acela acolo!? Parerea mea, cel putin. Puteai sa-l fi pus in zona pompei de lichid de spalare luneta, taia-i din tabla(contra aripa), il baga-i in spate, il prindeai in suruburi+piulite, trageai 2 fire pana la radio-cd, gaureai plasticul acela cu bormasina, sau taiai si puneai panza, etc. etc. Idei, idei... Off:
gyorgyoda, pentru cineva care si`a facut un obicei din a`i corecta pe altii pe forum, mi se par inacceptabile greselile astea: "taia-i, baga-i"

On: Are dreptate gyorgyoda, arata urat acolo. si imi pare ca membrana nu are loc sa isi faCA-cursa pana la capat. Daca ii manufacturai un suport acolo sa umpli spatiul gol....ar fi aratat altfel.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 3 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community