Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Mi-au lesinat franele !

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bytzu1
general II (15)
general II (15)


Înscris: 31/Ian/2008
Mesaje: 1032
Locație: pe Bahlui
Telefon: 0770312075

Mesaj: viewtopic.php?p=188379&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188379Trimis: 01 Iul 2008, 17:09    Subiect: Mi-au lesinat franele ! Răspunde cu citat (quote)

Am facut 120 km pe un drum intins si dupa vreo 10 km ,mers cu 80-90 pedala de frana se blegea pana la podea si totusi se oprea dar in 10-20 m tinea brusc la al 3-4-lea sprit pe frana.Lichid aveam,butonul de avertizare nu ma avertiza(cand apasam se aprindea si cand luam dejtu de pe el se stingea) ,pe sub masina ,pe roti nu erau urma de lichid.Mi se pare ca se moaie pedala doar cand trec in tr 4 sau peste 4000rpm cu 3.Am ajuns la destinatie cu franele in halu asta,totusi am pastrat distanta fata de al din fata destula sa pot frana si eu.Am stat cam 3 ore si cand sa plec franele mergeau mai bine ca niciodata(pe dum de tara unde nu puteam sa ii dau mai mult de 50)cand am ajuns pe DN iar isi bateau joc de mine (am mers si cu 100 dar cu un morcov cat un papusoi) si cand am intrat in oras isi revenise ,nu destul dar tinea la prima un pic mai jos decat tinea ieri de ex.,probabil nu de tot pt ca nu o oprisem ca prima data!.Acum o saptamana am facut 200 km fara nici o problema,de atunci nu i-am mai facut nimic decat iam pus benzina!CE ARE cu mine?
P.S:Cand am plecat de acasa tata mi-o zis "nu mai merge tata cu oltcitu in suta ca nu se stie"...bah ce om pocit, n'am mai vazut
IS 04 FRN
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
cristi_s
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 22/Iul/2005
Mesaje: 9803
Locație: ex Brasov

Mesaj: viewtopic.php?p=188380&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188380Trimis: 01 Iul 2008, 17:15    Subiect: Re: Mi-au lesinat franele ! Răspunde cu citat (quote)

bytzu1 a scris:CE ARE cu mine?


Are ca vrea un lichid de frana nou. De cand nu a mai fost schimbat? De asemenea mai vrea si o curatire a instalatiei (uita-te in rezervorul de lichid de frana si daca vezi depuneri de mal pe fund, e clar, trebuie spalata si curatata instalatia de franare. Asta la o prima vedere, asa.
Cauta nitel mai jos si sigur gasesti diverse metode de remediere a problemei.

bytzu1 a scris:P.S:Cand am plecat de acasa tata mi-o zis "nu mai merge tata cu oltcitu in suta ca nu se stie"...bah ce om pocit, n'am mai vazut
Citroen XM 2.0i 1990 - barca rutiera
Opel Corsa A GSi hillclimb
Volkswagen Bora 1,6 16V
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email
bytzu1
general II (15)
general II (15)


Înscris: 31/Ian/2008
Mesaje: 1032
Locație: pe Bahlui
Telefon: 0770312075

Mesaj: viewtopic.php?p=188384&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188384Trimis: 01 Iul 2008, 17:37    Subiect: Re: Mi-au lesinat franele ! Răspunde cu citat (quote)

Sunt de acord ca vrea putin gadilit dar ieri am facut drumuri prin oras si NU dadea NICI MACAR UN SEMN mizerie,depuneri,mofturi ,chiar asa deodata ?!
IS 04 FRN
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
DanH
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 01/Dec/2004
Mesaje: 7924
Locație: Where the Streets Have No Name

Mesaj: viewtopic.php?p=188392&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188392Trimis: 01 Iul 2008, 18:47    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Verifica cum a spus si Cristi in paharel.Mai verifica la pedalier acolo unde tija actioneaza asupra pitonaselor sa nu ai scurgeri de lichid.In cazul in care sunt probleme e cam grav.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bytzu1
general II (15)
general II (15)


Înscris: 31/Ian/2008
Mesaje: 1032
Locație: pe Bahlui
Telefon: 0770312075

Mesaj: viewtopic.php?p=188396&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188396Trimis: 01 Iul 2008, 20:16    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Daca ar fi scurgeri nu ar scade nivelul din butoias? mie nu imi scade
IS 04 FRN
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tonim
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 06/Oct/2005
Mesaje: 3505
Locație: cluj napoca
Telefon: 0724.249.143

Mesaj: viewtopic.php?p=188399&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188399Trimis: 01 Iul 2008, 21:01    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

goleste instalatia de franare complet , spal-o cu alcool si fa o schimbare a lichidului de frana.
in mod normal lichidul de frama se schimba la 3-4 ani deoarece absoarbe apa din atmosfera
Mazda 6 1999 cc / 141 hp
You’re broken and I’m still the one that’s more fucked up.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Vizitează site-ul membrului Codul Yahoo Messenger
DanH
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 01/Dec/2004
Mesaje: 7924
Locație: Where the Streets Have No Name

Mesaj: viewtopic.php?p=188401&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188401Trimis: 01 Iul 2008, 21:38    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Pierderile pe acolo sunt vizibile.Am patit-o.Frina la a-2- pedala.Pina nu an schimbat pompa nu s-a facut nimica.Sau posibil sa traga aer pe undeva.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bytzu1
general II (15)
general II (15)


Înscris: 31/Ian/2008
Mesaje: 1032
Locație: pe Bahlui
Telefon: 0770312075

Mesaj: viewtopic.php?p=188403&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188403Trimis: 01 Iul 2008, 22:28    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Tocmai am fost la masina si am calcat frana ,tine din prima(pe loc,oprita/pornita),are presiune.Posibil sa fie lichidul prost si sa nu faca fata cand se incalzeste?cu toate ca pana acum a mers.
P.S:Pana acum cand franam usor(ma refer la zilele cand imi tinea frana brici) scartia finut,are vreo legatura?(nu am schimbat placute)
IS 04 FRN
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Hofy
proconsul II (24)
proconsul II (24)


Înscris: 02/Dec/2004
Mesaje: 2599


Mesaj: viewtopic.php?p=188408&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188408Trimis: 01 Iul 2008, 23:27    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Exista posibilitatea ca vre-un pistonas din careva etrier sa fie intepenit si placutza sa frece pe disc mai mult decat normal. La viteze mari iti supraincalzeste etrierul, implicit lichidul. O patim cu SKF-ul uneori Pe cand se raceste, totul e ok. Necesita aerisire doar daca a fiert lichidul destul de serios(se intampla foarte rar). In cazu asta poti pune si mama/tatal lichidului de frana. Un pistonas incapatanat abia se simte la mersul civilizat dar la viteze mari sau condus sportiv sa rezulte temperaturi mai mari decat rezista lichidul oricat de performant.
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristi_s
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 22/Iul/2005
Mesaje: 9803
Locație: ex Brasov

Mesaj: viewtopic.php?p=188424&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188424Trimis: 02 Iul 2008, 08:21    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Daca lichidul e vechi, a acumulat apa. Care apa se evapora cand se incalzeste lichidul de frana si nu mai franeaza ca lumea, gazele fiind compresibile. Cand se raceste lichidul, apa condenseaza la loc si ai iar frane. Asta poate fi cauza, sau un psitonas intepenit. Daca ar fi pistonas intepemit, ar frana oarecum aiurea si ar trage intr-o parte, plus ca masina se misca mai greu.
Citroen XM 2.0i 1990 - barca rutiera
Opel Corsa A GSi hillclimb
Volkswagen Bora 1,6 16V
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email
alf 08
general III (16)
general III (16)


Înscris: 20/Mar/2005
Mesaje: 1098
Locație: Bucuresti

Mesaj: viewtopic.php?p=188425&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188425Trimis: 02 Iul 2008, 08:39    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

daca te apuci de schimbat lichid/spalat instalatia, ai putea sa dai jos si rezervorul de lichid si sa il cureti in interior. il scoti tragand de el in sus, iar la montare il presezi pe cele doua garnituri de cauciuc montate in corpul pompei.
***
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cristi_s
proconsul III (25)
proconsul III (25)


Înscris: 22/Iul/2005
Mesaje: 9803
Locație: ex Brasov

Mesaj: viewtopic.php?p=188454&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188454Trimis: 02 Iul 2008, 11:44    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

bytzu1 a scris:Cand calc frana la ralanti scade in turatie cu 50-100 rpm,e o buba si asta sau e normal?.

Neavand servofrana, nu e nici o legatura (doar daca nu ai cumva un scurtcircuit electric la becurile de frana ).
Citroen XM 2.0i 1990 - barca rutiera
Opel Corsa A GSi hillclimb
Volkswagen Bora 1,6 16V
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email
bytzu1
general II (15)
general II (15)


Înscris: 31/Ian/2008
Mesaje: 1032
Locație: pe Bahlui
Telefon: 0770312075

Mesaj: viewtopic.php?p=188452&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188452Trimis: 02 Iul 2008, 11:57    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

Cand calc frana la ralanti scade in turatie cu 50-100 rpm,e o buba si asta sau e normal?Am facut o tura de cartier si franele si-au revenit,oricum am sa ii schimb lichidul cu dot4 sau 5.1 sa vad ce zice.
IS 04 FRN
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Trimite email Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mobra
centurion III (7)
centurion III (7)


Înscris: 07/Mai/2007
Mesaje: 236
Locație: Tirgu Mures
Telefon: +40740057502

Mesaj: viewtopic.php?p=188463&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188463Trimis: 02 Iul 2008, 12:55    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

bytzu1 a scris:Cand calc frana la ralanti scade in turatie cu 50-100 rpm,e o buba si asta sau e normal?

Cand calci franele, se aprind stopurile. Asta inseamna consum de energie electrica crescut, deci alternatorul debiteaza mai mult, si deci motorul e in pic infrinat. Totusi 100 rpm diferenta mi se pare prea mult. Ar fi bine sa verifici, poate ai un scurt undeva pe sircuitul stopurilor. Eventual undeva la becuri ai contact cu circuitul de pozitie, astfel la actionarea pedalei se aprinde si pozitia, si asta deja ar explica fenomenul. daca se confirma, cea mai maire problema este fenomenul invers, deci avand pozitia aprinsa, deja se aprind si stopurile, deci cand calci frana, cel din spatele tau nu sesiseaza ca franezi.

p.s.: cel mai simplu sa verifici: aprinzi pozitiile, rogi pe cineva sa pedaleze pe frana, si verifici daca se comporta normal, sau nu?
I'm not crazy. I just have a few bad sectors in my head (trs).
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul membrului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
angel
legatus I (11)
legatus I (11)


Înscris: 06/Oct/2005
Mesaje: 567
Locație: Bucuresti
Telefon: 0727866221

Mesaj: viewtopic.php?p=188475&sid=189173a1297494fdef8df5042a48f4c6#188475Trimis: 02 Iul 2008, 13:15    Subiect: Răspunde cu citat (quote)

asa am patit si eu, dar mi-am dat seama ca lichidul era vechi, iar cand se incingeau franele, pedala se 'inmuia', asa ca am schimbat lichidul, am schimbat placute de frana si si-a revenit.
Manga Maniac ! ! !
Top of Page Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul membrului Codul Yahoo Messenger
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community