Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

ITP...
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am si eu o nelamurire:daca pun cauciucuri de 155 la Oltcit,trec itp-ul sau se leaga de ele?Ce pierd si ce cistig daca pun de 155 in loc de 145? Teoretic nu treci decat daca ai pneurile din Certificatul de inamtriculare. Practic, esti in Romania.
De castigat, castigi nitel la latimea pneurilor, o stabilitate aproape insesizabila, un moment de franare nitel mai mare datorita petei de contact mai mari, o rezistenta la rulare un pic marita, din cauza aceleiasi peteb de contatct cu solul, dar care e la fel de insesizabila. Avand in vedere ca pe Oltict au fost montate de fabrica si pneuri TRX de 160 latime, totul e absolut ok din punct de vedere constructiv. Cu ITP ul, oricum o sa ai probleme din alta parte, ce mai conteaza 4 pneuri. Am și eu o nelămurire.
Defapt, e mai mult o nehotărâre.
Vreau să-mi pun 165/70/13 și din câte am înțeles
avantaje
- stabilitate și frânare mai bună
dezavantaje
- mașina devine sesizabil mai leneșă

Așa e? asa am si eu, si pot spune ca nu e mai lenesa,
oricum oltcitul are cauciucurile 145/80/13, difernta nu e prea mare,chilometrajul a sa-ti arate o viteza mai mare cu vreo 5 km/h. Daca faci calculul la ce diametru are un 145/80R13 si ce diamentru are un 165/70R13 o sa vezi ca diferenta indicata de kilometraj e insesizabila... nici pe departe 5 km/h. Si da, nici a mea nu e sesizabil mai lenesa cu cauciucuri 165/70R13. In schimb cu jenti de-alea de care are masina din avatarul lui Angel (CMS-uri), diferenta de stabilitate e foarte sesizabila. Motivul: roata iese cu totul mai in afara, janta aia functioneaza si pe post de distantier. vreau să le pun pe jante normale de Oltcit. Deci nu e diferentă sesizabilă de demaraj.
Mă mai gândesc... si daca erau jante de dacie de unde aparea diferenta in demaraj? sunt mai grele sau ... ? cum spunea cristi_s, diferenta de demaraj apare de la pata de contact ceva mai mare, care determina o rezistenta la rulare un pic marita. Dar nu ceva ce ar putea sa deranjeze la modul nasol.
alexbjorg a scris:Am si eu o nelamurire:daca pun cauciucuri de 155 la Oltcit,trec itp-ul sau se leaga de ele?Ce pierd si ce cistig daca pun de 155 in loc de 145?

Le zici ca nu se mai gasesc cauciucuri pe 145 si ai rezolvat-o si oricum nu e mare diferenta intre 145 si 155
PS: Este posibil a lua ITP'ul daca nu corespunde seria motorului cu cea din acte...nu e valabil pentru mine(inca) eu cand am facut itp=ul desi m=au controlat la multe chestii...la cauciucuri nu s-au uitat si pe spate am 155/80 in plus nici de trusa medicala sau stingator n-au zis nimic http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Deci dupa cum spune site-ul ala, daca in loc de 145/80R13 pui 165/70R13 atunci cand vitezometrul iti arata 100 km/h de fapt ai 99.8 km/h. Iar diferenta de circumferinta este de 3.1 mm... nu cred ca deranjeaza pe cineva. In afara de cei de la ITP, bineinteles... Cred că m-am lămurit Mi s-a schimbat motoru' la "mortomobil" Si mi-au zis ca nu e Porsche, deci cica sa schimb treptele sub 3000 Am ras de m-am cracanat
Daca Ai Cap Ia-ti Alta ))))
Dacia Laban sucks !!!!!1 la motorul ala poate chiar nu trebuie sa schimbi la 6000... vrajeala iefitina............ ITP fara masina!!!!!!
Cartea, talonu', copie de BI / CI si se face. Cost: 35 RON.
b28kft a scris:ITP fara masina!!!!!!
Cartea, talonu', copie de BI / CI si se face. Cost: 35 RON.

Tu il faci ?

PS: Este posibil a lua ITP'ul daca nu corespunde seria motorului cu cea din acte...nu e valabil pentru mine(inca) Razwan, suntem in Romania. Deci e posibil orice
b28kft a scris:ITP fara masina!!!!!!
... Cost: 35 RON.


Asa se dau si carnetele de sofer.

- Ce categorie vrei bah?
- A1, A, B, C, Q, S, W, X .... ; Cat ma costa?
- Pai 200 euro de categorie, x,w si z sunt 300 de euro



Precizez ca ITP-u' se face PE BUNE! Nu fals!!!
Intrii pe http://www.rarom.ro click la Verificare ITP si-ti vezi frumusel acolo tot ce trebuie.
Fac ITP, nu tzepe!
b28kft a scris:ITP fara masina!!!!!!
Cartea, talonu', copie de BI / CI si se face. Cost: 35 RON.


civ-ul in original?
si cu pozele cum ramine?le trimitem pe mess? super ieftin 35 lei itp fara masina,in mod normal este vreo 70, revenire vreo 30, pozele pe mess 10,super treaba ,cred ca a uitat sa zica cat este mita

si daca mai apari in baza de date.....ce mai conteaza se actualizeaza cam la 2 sapt,apari bine nu ....pa io la papuc am avut cam asa: verificare 85 ron,reverificare 1 - 59ron...acum mai tre sa schimb parbrizul si sa sa fac ceva cu frina de mina si sa merg la reverificare 2. aici a fost 60 lei la olticanie (pi buni) si verificat pe sait dupa 3 zile Care sunt cerintele sa primesti macar revenire?
Stergatorul de parbriz il verifica?
Cele mai important: Cat e spaga la itp?
George Hermenean a scris:Stergatorul de parbriz il verifica?
Depinde de sirguinta meseriasilor.
De regula se verifica TOT, pina si stropitoarea de pe luneta. se verifica frane, directie(jocuri la pivoti, bucsi, rotule, etc), lumini, aspect exterior(si pe sub masina, sa nu ai lonjeroanele lipsa), noxe

nu iti verifica nimeni daca iti merge stergatorul, sau daca ai oglinda retrovizoare in interior sau nu...sau daca ai mocheta in masina...
valib a scris:
nu iti verifica nimeni daca iti merge stergatorul


Mie mi-a verificat suportu la stergator pe spate! Stiam ca e gripat si functioneaza doar daca e ridicat...si special n-am pus stergatoru ca sa ridice suportu in aer...asa functiona si a mers pe mine la sf lui aprilie m-au verificat in ordinea asta motor(aspect, coliere etc...) noxe, rugina(pe rampa cu lampa, mi-au luat la puricat toate punctele de rugina superficiala sau de suprafata), articulatii (au gasit joc in rulment pe stanga fata, s-a dovedit a fi planetara slaba rau ), dupa care franele (au gasit dezechilibru mare la frana de mana, deh... RM, dar macar tine.. si au mai gasit pe spate la frana de serviciu dezechilibru) =>revenire pentru cele de mai sus, a doua oara m-au verificat la frane (unde se rezolvase problema cu frana de serviciu) si la noxe unde iarasi n-au iesit > itp luat in ciuda faptului ca frana de mana inca nu tinea egal pe ambele roti iar noxele dupa reglaje si reglaje au iesit peste limita cu nu foarte mult.
A 3-a zi am verificat pe rarom.ro si m-am gasit acolo cu itp valabil pana in 2012 (e recomandat sa faci asta deoarece se mai practica itp-urile false.

In rest am uitat sa specific au verificat faza lunga scurta pozitii fata spate semnale avarii si atat. masina avea bordul superior si inferior cu toate comenzile, scaunele, bancheta, 2 presuri si statia cu subwooferul, in rest nu plastice nu mocheta nu nimic. cu copie dupa C.I.V. se poate face ITP? trebuie originalul, si cu sigiluiul peste
valib a scris:se verifica frane, directie(jocuri la pivoti, bucsi, rotule, etc), lumini, aspect exterior(si pe sub masina, sa nu ai lonjeroanele lipsa), noxe

nu iti verifica nimeni daca iti merge stergatorul, sau daca ai oglinda retrovizoare in interior sau nu...sau daca ai mocheta in masina...


Deci, frana de serviciu e foarte buna si fara dezechilibru mai trebuie sa strang frana de mana sa tina si aia.
La directie am putin joc pe partea dreapta dar nu stiu de la ce pentru ca am schimbat rotulele si pivotul inferior cu altele noi iar fuzeta am schimbat-o cu una sh dar buna.
Mai am de lucru la aspectul exterior la vopsea si sa astup gaura din pragul dreapta, in rest pe dedesubt arata mai bine ca in exterior pentru am vopsit tot .
Luminile merge toate(mai trebuie sa trag o masa mai buna la un stopul de pe dreapta).In rest mai trebuie sa pun esapamentul
George Hermenean a scris:La directie am putin joc pe partea dreapta dar nu stiu de la ce ...
Bieleta de directie ai verificat-o ? Cum pot sa verific bieleta?
Daca trag de ea nu se simte nimic.
George Hermenean a scris:Cum pot sa verific bieleta?
Daca trag de ea nu se simte nimic.


O deconectezi din brat (scoti piulita aia si tragi de ea in sus) si daca se misca usor atat din caseta de directie cat si capatul de bara inseamna ca e belita. daca opune rezistenta inseamna ca e buna
George Hermenean a scris:Cum pot sa verific bieleta?
Misti de volan scurt si repede stinga-dreapta; daca in volan vei simti un joc si o mica pocnitura, rogi pe cineva sa tina mina pe fiecare bieleta (ai doua) si sa-ti spuna pe care bieleta simte socul. Toata verificarea o faci cu masina pe sol si nu suspendata pe cric. Cand mergi la ITP trebuie sa-ti faci programare? taica-miu a fost pt oltcit cu o zi inainte ,sa intrebe ,si putea ii faca si in acel moment pt ca nu mai era nimeni la asteptare. cred ca cel mai bine sa te duci intr-o zi si sa intrebi cand te poti duce cu masina. dar la cum s-au inmultit statiile astea, cred ca nici nu mai e nevoie de programare pt itp. in schimb stiam ca la RAR se face programare La RAR da, iti trebuie programare.
La ITP daca te duci si e full ori stai la coada ori vii a 2-a zii la DACIA service, iti trebuie PROGRAMARE pentru ITP.
si la alte service-uri mai de doamne ajuta, se fac programari.
E mai simplu, e mai comod, si mai practic asa....decat sa stai in frig si sa astepti ore in sir.


Oricum, pentru OLTCIT....recomandat ar fi sa mergi cu o zi inainte(cu tot cu masina), sa ii arati/explici omului care e situatia (evident...e oltcit, nu bmw ultimu model), si sa mergi la ITP dupa ora 14 incolo....(ca sa nu ai sansa sa iti blocheze fix masina ta pe stand, ca sa vina ingineru de la RAR). Fix la Dacia m-am dus si eu. erau 4 masini inaintea mea...m-am dus si am vb cu oamenii daca ma pot baga si pe mine in ziua aceea si au zis da. am stat la coada si am intrat si eu cand mi-a venit randul Salut,se pricepe cineva sa imi spuna si mie ce reprezinta astea?E de bine sau de rau avand in vedere ca vorbim despre un oltean trs.


Uploaded with ImageShack.us Ai fost respins la frîna de serrviciu deoarece ai dezechilibru prea mare, minim adimis e 50% etrieri cu pistonase blocate,sau unsoare pe discuri,dar chiar asa pe toate 4...
poate n-ar strica vreo doua aerisiri,si intre ele ceva franari violente dar fara sa te opresti in loc,cand e aproape oprita iei piciorul de pe frana...
minim adimis e 50%
Dar daca mie mi-a iesit 42 nu ar fi foarte grav nu?Banui ca erau discurile ude pentru ca ploua de 3 zile si e plin de balti.
Despre forta de franare ce imi puteti spune ?
Cand a pus-o cu rotile din spate pe tamburii aia si a calcat frana ,m-a intrebat "da pe spate nu ai frana?"Si i-am zis ca tre sa am oameni/greutate pe spate ca are repartitor si zice omu"aaa daca esti singur nu te mai opresti ha:))"In fine...dar pe urma probabil a calcat mai tare pedala ca se lasa de cur in jos mai mai sa atinga cu esapamentu podeaua,probabil frana...
Zephirus a scris:Ai fost respins la frîna de serrviciu deoarece ai dezechilibru prea mare, minim adimis e 50%


Nu dezechilibru, ma, ala e la el 13% si maxim admis e 30%. Ci nu are frane cat ar trebui sa aiba. Probabil trebuie aerisita complet instalatia, sters bine discurile, verificat daca nu sunt pistonase intepenite si trebuie reglat repartitorul pe spate, ca tine cam putin.
bytzu1 a scris:Cand a pus-o cu rotile din spate pe tamburii aia si a calcat frana ,m-a intrebat "da pe spate nu ai frana?"Si i-am zis ca tre sa am oameni/greutate pe spate ca are repartitor si zice omu"aaa daca esti singur nu te mai opresti ha:))"In fine...dar pe urma probabil a calcat mai tare pedala ca se lasa de cur in jos mai mai sa atinga cu esapamentu podeaua,probabil frana...


Esti sigur ca baietii, in asa zisele teste de frinare, au folosit PEDOMETRUL ??? Pt un adaos la bugetul personal, ce nu face omul in ziua de azi ??? Da l-au folosit,cel putin s-a urcat cu el in masina si se holbau la monitor
bytzu1 a scris:Da l-au folosit,cel putin s-a urcat cu el in masina...
Banuiesc ca este (a fost) o minareala toata treaba cu frinele.

Din curiozitate, unde anume (la ce statie) ai facut ITPul ???
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Diverse Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community