Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

probleme motor
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
am si eu o problema, mare


sa incepem cu inceputul


de cand am masina, nu cred ca m-au tinut garniturile, sau semeringurile, unele din ele, asa pe rand, mai mult de cateva luni


de vre-o 3 ani imi curge ulei pe la oringuri sau cum le zice, garniturile de la axele culbutorilor, si pe la axul cu came, ala de la delco

curgea, cam un litru la 1000 de km, doar cand mergea masina, cand statea pe loc, in sensul ca daca o lasam cu zilele, cu lunile nu curgea
de ceva timp a inceput sa curga si in partea cealalta a motorului

ce era rau, ca iarna, ioc caldura, incercam acum 2 ani sa dau drumul la caldura, si ma luau durerile de cap de la mirosul ala

acum cand a inceput sa curga si pe partea cealalta, curgea fix pe galerie, si iesea un fum, ca la tigaie, si imi era frica, daca e asa, sa nu ia foc masina

motorul mergea perfect, pornea la prima cheie, eu mereu o pornesc cu benzina in carburator dupa o zi, ca se scurge benzina, nu stiu de ce, dar nu conteaza asta acum
deci bagam benzina cu seringa, si pornea imediat, iar acum pe timp de caldura, socul daca il tineam 500 de metrii , un km, era mult, in rest mergea brici motorul, mergea rotund, mergea cu viteza, am mers acum 2 ani cu 142 la ora cu el, nu consuma mult, era totul ok, in afara de faptul ca, curgea ulei

daca manca, cat curgea, adica 1 litru la 1000 de km, nici nu cred ca ma apucam de el, dar asa cum curgea pe galerii si intra miros in masina, e altceva, e mai naspa

si zic, hai, sa o fac si pe asta, sa schimb garnitura aia la axul cu came, sa schimb garniturile la axele culbutorilor, si zic, sa dau jos si culbutoriii sa curat gaurile axelor culbutorilor, si gaurile culbutorilor

si mai zic, hai ca am tot timpul din lume, si fac pe rand, mai precis cam 4 sau 5 zile mi-a luat pana l-am facut

pun motorul sus, nu trec nu stiu cate secunde sau zeci de secunde, si incepe sa bata ceva

desfac pe partea unde batea, si nimic totul ok

ii dau drumul , iara batea, desfac capacul de jos, de pe partea cu pompa de benzina, si surpriza, un culbutor blocat, dar blocat , nu gluma, bateam cu ciocanul pe el, si deabea se misca, ma refer la miscarea lui normala

nu aveam cu cine sa dau motorul iar jos, si zic, lasa, desfac, si ma chinui asa pe masina sa vad ce are
cand vad, niste santuri pe lungimea axului fix in partea culbutorului de jos, exterior, in interiorul culbutorului la fel

zic, hai sa iau la smirgher, sa vad daca reusesc sa le polizez, ca sa zic asa

montez totul la loc, cu 1000 de draci ca deabea reuseam cu motorul pus sa bag axul, il bag cu chiu cu vai, si ii dau drumul
porneste, nu trec iara cateva zeci de secunde, si iar bate

deci ce batea, ca am uitat sa explic, daca ramanea culbutorul blocat, ramanea supapa blocata, aia de evacuare, si batea pistonul in ea, dar nu e la fel cum se rupe distributia, deci batea, si inchidea supapa, nu batea si o facea praf

zic, ok, dau motorul jos, schimb axul, schimb culbutorul, pana la urma le-am schimbat pe amandoua, ca aveam de unde

intre timp, zic hai sa desfac bujiile le curat, vad eu ce le fac, desi mergeau perfect

imi aduc aminte ca o bujie nu mergea deschisa

ma chinui si ma chinui, si desfac dupa o juma de ora bujia aia, s-a dus filetul, cred ca trebuie bucsata, o bag fara saiba si se insurubeaza, nu am insurubat tare sa dau peste cap si filetul ala care a mai ramas acolo saracul

montez totul la loc, ii dau drumul , o ia la prima cheie, se opreste imediat, o ia la a doua cheie si merge
si zic hai sa o incalzesc sa vad cum merge. observ ca nu mai bate, deci era de la culbutorul ala, vad ca nu s-a stricat supapa, adica cred ca nu, reglez relanti-ul, si reglez la el, de dau carburatorul aproape peste cap, dar il fac la loc sau aproape la loc, si raman fara benzina

de mentionat ca la mine surubul ala de jos, de co, parca e ala, e stricat, asa era stricat si inainte, dar am reusit sa fac sa mearga, si dupa cum am zis mai sus a mers perfect de cel putin 3 ani, daca nu si dinainte de asta

montez azi totul pe masina, iau benzina zic hai sa il pornesc, il pornesc, nu il mai incalzesc, bag benzina si de la peco, si hai cu ea la drum


e , nu se tura nici sa moara deabea se tura, deabea ajungea la 4 mii de turatii, desi in gol mergea, zic eu, ca o accelerez si merge

si ma tarai asa cu ea, de nu ai vazut de alea, in ciuda faptului ala, pe portiunea aia de drum am prins 100 la ora, dar greu de tot
relanti-ul pauza, nu statea deloc la masina

vin cu ea la garaj , reglez iar carburatorul , sau in dereglez, ce i-oi mai fi facut, si vad ca bujia aia unde s-a dus filetul nu functiona

zic hai sa bag niste poxipol si un fel de calt, adica cu alte cuvinte nu imi trebuie sa mai dau jos bujia aia, imi trebuie doar sa etanseze, ca ma descurc eu cand oi avea nevoie sa o dau jos

reusesc sa strang bujia, asa cu poxipol si cu , caltul ala pe filet, nu o strang sa vad daca se opreste, ca nu cred ca se oprea, dar am zis ca poxipolul ala sudeaza acolo si etanseaza impreuna cu , caltul ala

nu va imaginati ca am pus calt ca nebunul, asa subtil, pe o portiune de filet

ii dau drumul, si plec cu ea, imm, parca, dar nu stiu sigur dar parca mergea mai rotund, sau mi s-a parut mie, adica asa speram sa ii fi dat de cap, poate de aia, dar poate chiar mergea bine

fac cu ea 2 km cred, relanti-ul iara pauza


o opresc pe marginea drumului, mai bazai la carburator, ramane la relanti, si iara, lucru lu dracu, incepe sa frece ceva, parca in tablele din fata motorului, asa pe nepusa masa, si freaca si freaca, si din ce in ce mai tare
zic hai sa plec ca nu mai merge asa, raman naiba cu ea

plec, facea ca naiba motorul cu frecatul ala, si cu mersul ala al ei asa aiurea, parca infrantat motorul, relanti din parti, iarasi nu, si pe straduta unde e garajul , cu socul tras desigur ca la fiecare schimbare de viteza, sau franare, se oprea motorul, si mi se opreste motorul
dau la cheie, o ia si se opreste
bag socul la loc, dau la cheie o ia, se acelereaza ca naiba, pana la urma o ia, daca luam piciorul de pe acceleratie pauza relanti se oprea, ca eu trebuie sa fac manevre sa o bag in garaj, o pornesc de cate ori e nevoie, adica de 2 , 3 sau 4 ori si o bag in garaj


deci !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ce are? ca nu mai stiu ce sa ii fac, de la o chestie banala, ca de stiam nu scoteam axul ala al culbutorului, doar acolo unde am schimbat garnitura de la axul cu , came, desi si acolo de ma chinuiam il scoteam fara sa dau jos culbutorii, deci de la o chestie simpla, uite, parca si-a bagat cineva coada in el de nu mai vrea sa mearga nici mort

ce ar putea sa aiba de s-a schimbat asa radical totul, de parca e alta masina, alt motor

eu nu mai stiu ce sa ii fac, adica stiu, schimb chiuloasa aia unde a batut pistonul in supapa, desi mergea bujia aia cand scoteam fisa se vedea diferenta, dar pot sa schimb pentru ca e dus filetul ala si poate nu merge etansata bujia asa cum am vrut eu, dar eu cred ca ar trebui sa mearga

dar ma mir, de la o chestie banala, cu , carburatorul reglat sau nereglat cum trebuie am mers ani de zile, acum, pauza, am schimbat culbutorii, am etansat bujia, am mai facut ce am mai facut, ca nici nu mai stiu cate am facut pe acolo sa fie bine, si uite, nu mai vrea nici mort sa ii mai dau de cap !!!!!!!!!!


ajutati-ma va rog, daca se poate sa imi spuneti chiar la fix ce ar putea sa aiba, nu chestii, ca schimba fisele sau schimba bobina, adica chestii care ar putea sa fie, dar in cazul asta, in nici un caz, deci fix la subiect, nu presupuneri, ca asa ajung sa schimb si returul, ca poate cine stie e infundat si imi ineaca carburatorul, daca e sa o luam pe bajbaite, fara suparare


am uitat sa mentionez. am schimbat uleiul de la cutia de viteza, desi nu era uzat, si am pus castrol 80 w 90. nu cred ca de la aia merge infranata, adica nu are putere motorul 1. daca a batut pistonul in supapa...99% e indoita supapa respectiva/si alta supapa. Dat jos chiulasa, vazut, remediat.

Cam de aici si problema cu ralantiul, cu mersul aiurea al motorului

Teoretic daca se tureaza bine la mersul in gol, faptul ca nu se tureaza cand e in sarcina motorul, e de la carburator (treapta 1 infundata). Practic, eu am intalnit un motor cu supape indoite, care FUNCTIONA, MERGEA DESTUL DE OK, dar se tura aiurea, ralantiul ba statea ba nu statea, uneori nu vroia sa traga in sarcina.


- cum adica surubul de CO e stricat?


iti spun eu solutia optima:
dai jos motorul, dai jos chiulasa cu problema. Dupa care scoti supapele, vezi care e indoita, inlocuiesti supapa(supapele) cu problema, le rodezi, etc. Dupa aia iti bucsezi bujia cu problema (asa scapi de inlocuit chiulasa).

Acum ca motorul e cum era...in cel mai rau caz ai carburatorul infundat/probleme cu reglajele carburatorului (ce e cu surubul de CO?)


E ciudat cum ti s-a blocat culbutorul....
mai ciudat e ca ai batut cu ciocanul in el, ceea ce i-a facut mai mult rau. De ce? posibil sa fi fost pistonul la capat de cursa, adica trebuia ca supapa de evacuare sa fie NEAPARAT inchisa. Iar tu batand in culbutor, ai deschis supapa....a atins in piston.


mai edy, vroiam sa te intreb data trecuta...dupa ce ai schimbat culbutorii/ai umblat la culbutori, ai refacut reglajul culbutorilor? a fost blocat surubul ala de co, si a fost dizolvat pe strung, nu mai are filet carburatorul si a fost bagat cu calt inaintru, ca un dop, bine cu simt nu asa, dar a mers ani si ani si ani, fara probleme


culbutorul nu, am desfacut tachetul la maxim, era gaura de bagam si degetul intre tachet si capatul supapei si nu se misca culbutorul in distanta aia libera, era blocat, nu gluma

am schimbat culbutorul, nu pentru ca am batut pe el, ci pentru ca s-a blocat iarasi

supapa sa se indoaie poate, dar una e sa ramana cama pe culbutor, si deci supapa deschisa, ca la rupera distributiei, si alta e sa ramana culbutorul blocat si supapa deschisa, dar pistonul sa o inpinga la loc si sa mearga impinsa, deci la distributia rupta, impinge pistonul dar cama e deschisa, deci face varza supapa, la mine impingea si o inchidea, deci poate nu s-a indoit, nu stiu

am scos fisa de la bujia aia, si se simtea ca merge partea aia, eu zic ca daca ramanea supapa stricata nu inchidea evacuarea, si nu mai mergea partea aia, dar mie imi merge, parerea mea


am o chiuloasa frantuzeasca, iar axul ce il am acum, si cei 4 culbutori, din care acum doar 2 am, sunt de pe chiuloasa aia, ceilalti 2 culbutori de acum, sunt tratati in uzina de la sadu, si au o duritate mare, in sensul ca nu se uzeaza asa usor

deci la chiuloasa pot sa o pun pe aia frantuzeasca, si cu axul si axele culbutoriolor si culbutorii de pe asta, si ce trebuie sa fac e sa schimb poate semeringurile supape, asa de precautie ca poate sunt duse la aia, si semeringul si garnitura de la axul cu came


dar nu inteleg, acum iarasi ce bate dintr-o data, parca agata ceva in tabelele alea din fata, parca agata elicea, sau mai stiu eu ce, distrubutia, sau naiba, ca asa dintr-o data a inceput, si din ce in ce mai tare pana sa ajung la garaj

carburatorul nu vad sa se infunde asa pe loc, poate doar de la benzina bagata cu seringa, ca aia nu e filtrata

am reglat toti culbutorii da, si nu e prima oara, am reglat de nu stiu cate ori, si nu doar la masina mea, si nu i-am reglat de nebun, fara joc, adica sa ramana supapele deschise, nu le-am reglat la lera, nici inainte si nici la alte masini nu le-am reglat la lera, dar le-am reglat la foia de ziar, am bagat foie de ziar, si am strans asa incat sa mearga foaia de ziar, dar sa nu mearga libera libera, ci sa aiba un pic de agatare, mica de tot, asta cu degetul apasat pe culbutor spre axul cu came, ca am observat ca exista o mica toleranta, daca e liber e alta distanta, fara de cum e daca apas cu degetul inspre cama axului cu came


o intrebare off topic, cum imi dau seama cilindrii frantuzesti sa ii diferentiez de cei romanesti?
ca am 2 motoare desfacute si erau puse separat dar cineva i-a pus la un loc si acum nu mai stiu care cum, nici pistoanele, am inteles ca, pe chiuloase e semn de citroen, pe cilindri sau pe pistoane nu stiu. si inca ceva, cilindrii sunt de stanga si de dreapta, si de in fata si in spate? am montat alta chiuloasa pe motor, de pe unu desfacut, am monat in ea semeringurile supape, am bagat in chiuloasa axul cu , came, am montat semeringul de la axul cu , came, am montat garnitura aia de la axul cu , came, am montat axele de culbutori, cu, culbutori, cu oringuri, am schimbat carburatorul cu unul ce merge reglat din toate suruburile, am reglat cum scrie pe site, am montat totul si am pus motorul sus pe masina si am pornit masina

a pornit bine ba chiar se simtea diferenta intre carburatorul asta si celalalt de dinainte

pornesc motorul, mergea in 3 bujii, schimb una, merge in 4.
s-a incalzit motorul si am reglat relanti-ul din aer, si surpriza, curgea ulei pe la capacul de sus de la culbutori de pe partea cu, pompa de benzina

schimb garnitura, nu cu , una noua, dar curatata, lipesc cu silicon rosu, si o las asa pana azi, ma rog ieri, ca deja e trecut de sambata, si montez restul pe masina


azi ii dau drumul plec cu ea, nu vroia sa plece cu socul tras, murea motorul
bag socul la loc, si plec asa cu ea
pana unde am vrut eu sa merg s-a oprint motorul de cateva ori

ba statea cum trebuie ba scadea relanti-ul, dar nu asa ca si cum ar avea ceva mizerie, asa descrescator, ca si cum ar fi prea mic, dar inainte de a se opri, statea la 1000 si ceva de turatii chiar cate o data, sau in jur de 1000 alta data, deci fluctua

ajung cu ea acasa, vad si un accident pe drum, inainte cu 20 de minute nu era, deci era recent accidentul, asta ca o paranteza, si scot din ulei pentru ca , culmea era prea mult in motor
ma chinui , ma ard si il scot
intre timp, ma rog, nu intre timp, cand ajung la garaj, iara curgea ulei tot pe la capacul ala de sus, ca e ovalizat, ca are garnitura varza nu stiu

reglez carburatorul , ma rog relanti-ul, nu prea ii dadeam de cap, ca ba statea la relanti ba nu, ba mergea rotund ba nu, dar am verificat toate bujiile daca nu ma insel, da, parca chiar si pe cea de sub filtrul de aer, unde vine tubulatura, si mergea si aia. scot firul de la electrovalva, si se opreste, deci bujiile functioneaza, electrovalva, si functia ei la fel
ce constat, e ca la supapa aia ce trage socul, cand scot furtunul din ea se opreste, dar nu tot timpul, adica tot timpul, dar daca accelerez, si decelereaza, si o las asa la relanti, scot furtunul si creste turatia, si sta cat sta, si se opreste

vad ca surubul de CO era de tot inchis

zic hai sa reglez si pe ala de progresiune, reglez pe parcursul zilei de mai multe ori, dar i-am dat de cap la ala, ala de CO, tot asa, daca in deschid un pic deja de scot furtunul supapei creste turatia, sau daca scade, scade si ramane constanta turatia, doar aproape inchis surubul de CO atunci se opreste motorul, dar tot asa cum am zis mai sus, se accelereaza, dupa aceea se opreste, si la un moment dat vad ca furtunul de la carburator la delco era scos, il bag si pe ala si reglez si iar reglez si iar reglez

motorul incepe sa scoata flacari, in sensul ca se incinge in draci

zic hai sa reglez si avansul, cum dau un pic mai mic, de maxim, cum se opreste motorul, doar la maxim, sau doar la o idee mai mic de maxim merge sa stea la relanti

motorul cand merge rotund, cand flutueaza, plec ultima oara la mol sa bag benzina, am vrut de la omv dar erau doar de alea scumpe, ca zic , o fi de la benzina

mai fac niste ture dinadins, si cum statea el asa la 1100 parca, de turatii, mai scadea pe la 750, tot asa, era marja, cand la un moment dat, hopa, iara da sa se opreasca, nu mai vrea sa stea la relanti
il cresc iar din aer, cand ma dau jos din masina, batea axul ala cu came, nu stiu de ce, poate trebuie sa reglez iar culbutorii, dar acceleram, si cand decelera, imediat la decelerare face un zgomot , o bataie ceva urata de tot

becul la ulei aprins, pana la turatii ridicate, dar de turam peste, se oprea

daca aceleram peste 4000 , cred, din cate am vazut intr-un topic, cica ambielajul bate, dar dupa aceea daca deceleram se oprea zgmotul

ii dau in goarna, parca la 4000, 5000 murea motorul, avea un hop naspa de tot, dar cate o data isi dadea drumul

o opresc, stau pe afara, plec dupa o ora, ii dau drumul, bate ca naiba acolo, ajung cu ea la garaj, cu becul de la ulei pornit, accelerez in gol. pauza
nu se mai stinge becul de la ulei nici mort
am sa incerc azi sa vad daca o sa se stinga

ce bate? axul? dar axul bate el, nu poate bate in 2 feluri diferite, adica unu normal, si altul anormal la decelerare, cred
ambielajul? ala se aude zgomot pe la 4000 de turatii, dar acum se aude un zgomot suplimentar la decelerare
pompa de ulei? cand o invarteam in gol, cu greu se arma, ca sa zic asa, cu greu incepea sa faca circuitul de ulei
am schimbat o pompa de ulei la un oltcit, o pompa care a batut si iar a batut si iar a batut si nu stiam ce bate, si in ziua in care am reparat-o in ziua aia nu mai batea, dar pauza ulei in instalatie, si era rupta roata aia, stelata


a da, si la cutie am ceva, nu stiu ce, daca apas pe ambreiaj merge altfel decat cu ambreiajul lasat, bate ceva, cate o data bate dar bate de zici ca o ia naiba atunci pe loc



deci care e treaba pana la urma? ca eu nu stiu ce sa ii mai fac.
de ce nu sta la relanti ? ori fluctueaza, ori are plaja de relanti ba asa ba altfel, ba deloc, ba fluctueaza de parca nu merge in toate 4
ce bate pana la urma?
de ce nu se mai stinge becul la ulei?
de ce se incinge asa tare?
la cutie ce are? o fi bucsa sau ce are ea acolo de iese axul si intra in discul de ambreiaj ? ca parca avea joc, asa trebuie sa aiba? joc in laterala, nu stiu daca si pe lungime


si mai am problema si cu un tampon de la motor, unul s-a rupt si am pus altul, nu e rupt, era dezlipit un pic, nu mult, l-am lipit, si inainte statea, nu va imaginati ca era vai s-amar de el era bunicel dar cu o chestie mica unde se putea departa, si am bagat acolo picatura
el sta bine si acum dar poate nu isi indeplineste bine functiile, asta chiar nu stiu, dar nu e rupt, e la locul lui , motorul nu vibreaza de zici ca se rupe , deci eu zic ca isi face treaba, si mai e problema si cu toba noua, y, intermediara si finala, ma rog e problema de y, si poate de intermediara, ca au cum am reusit sa le prind toate alea de la motor, y-ul si intermediara, bat in caroserie si le-am pus niste bucati de banda de extractie de carbune sa nu bata in caroserie, si alea de la motor cred ca ating in subsasiu, acolo unde se prinde motorul de caroserie

deci aici e vre-o problema?


eu unu nu mai stiu ce sa ii mai fac edy...nu poti sa aduci masina la Timisoara candva?
ti-o repar eu gratis...
o aduci cu toate piesele pe care le ai, o lasi in TM, mai am eu o gramada de piese, si iti fac o bijuterie de masina din ea.



- de incins se incinge pentru ca nu are ungere (de aia sta becul de ulei aprins), aici pot fi mai multe cauze...sau pompa, sau cuzineti, sau ambielaj praf
- de batut cand apesi ambreiajul, bate probabil boltzul prizei ambreiajului (parca asa se numea)
- de batut la decelerare...pot sa bata mai multe (de la boltz piston, la ambielaj distrus)
- cu ralantiul...de la carburator semi-infundat(cu un gunoi pe undeva, care se tot plimba), poate fi si o urmare a problemelor de mai sus
- ce bujii ai? buji fara nume

am o gramada, doar alea fara nume merg bine, au niste puncte pe ele, o sa fac poze, celelalte bujii nu merg bine, desi unele sunt aproape noi


nu am cum sa o aduc la timisoara

eu trebuie sa merg la o nunta la sadu, si nu pot ajunge cu ea asa, apai la timisoara....


o fi de la cuzineti, dar nu cred, pentru ca i-am schimbat o data, ambielajul nu


faza a inceput de mult de tot, in legatura cu becul aprins la ulei

povestea incepe asa: a facut cineva o prostie, si a pus un furtun naspa ce vine de la joja la epurator

cine conducea masina pe vremea aia, a mers la tara cu ea, si s-a infundat probabil epuratorul si s-a rupt furtunul ala

varu-miu care era la tara, mecanic cica, nu stiu ce a facut ce nu a facut, nu stiu daca a completat sau nu cu ulei dar cand a ajuns cu masina acasa era nivelul uleiului la jumate, la jumatea jojei, deci nu la jumate din limita de minim si maxim, deci cu minim cu mult, doar 2 litrii, 2 litrii si ceva de ulei in motor, curgea pe la semeringul volant, si mai stiu eu pe unde, ca pusesem capacul la ulei si a puscat ca din tun, deci era infundat epuratorul banuiesc

cand am desfacut motorul, piston de pe partea cu delcoul, cel exterior, spart, segmentii sparti, cilindrul parea un pic uzat

am schimbat pistoanele si segmentii, cilindrii nu

se aprinde becul la ulei, cand vad ca se aprinde, nu ca acum, ca acum e varza rau de tot, se aprinde pana in 2000 de turatii, schimb cuzinetii, si scade turatia la care se aprinde becul, deci doar la turatii mici, si mai bag si aditiv si scade si mai mult. atunci schimb iar segmentii ca era bujia cu ulei pe ea, ce-a de acolo de unde am mentionat mai sus ca s-a spart, si acum e uda bujia, dar nu mananca ulei mult, insesisabil

am vrut sa pun cilindrii frantuzesti, dar cineva i-a unit cu cei romanesti, si nu mai stiu care cum...

iar acum iara se aprindea becul chiar pana in 3000 aproape, si acum pauza, nu se mai stinge deloc

am sa ii dau azi drumul si sa vad daca se stinge, doar 30 de sec maxim

pompa pot pune alta de pe blocul ala frantuzesc, ambielaj nu, ca motorul ala are defect la ambielaj, si anume o bucsa de la biela e dusa, si trebuie schimbata in presa

am inteles ca facea cineva operatiunea asta aici, dar nu mai stiu daca face, si cine e acea persoana

deci ambielajul daca e. pauza atunci, nu am altul 1. cumpara un set de bujii bune, noi...(uita de sinterom)
2. pai atunci eu merg pe pompa de ulei stricata revin cu amanunte

am pornit azi masina, a pornit din prima ca de obicei

imm mergea bine, s-a stins becul la ulei am scos-o din garaj, am accerat-o nu se aprindea becul deloc la ulei

am facut niste inregistrari audio, sper sa pot sa le pun sus
accelerez un pic, si se aude putin axul cu came de la pompa de benzina, cred ca mai trebuie putin reglat


merg pana la petrosani , adica 4 km, si cand ajung acolo,deja de la 2000 de turatii deabea se stingea becul


opresc undeva intr-un loc retras si fac alte inregistrari audio
cand o opresc, adica incetinesc, nu opresc motorul, se opreste singur motorul


si mai fac o tura, 2 prin centrul petrosaniului, cand opresc se opreste iar motorul

plec dupa aia vin acasa la garaj, fac alte inregistrari, atat de sub capota, cat si din-nauntrul masinii

s-a oprit cand am ajuns la garaj, nu mai vroia sa porneasca, greu de tot a pornit, dadea semne, dar nu pornea, era iarasi cald motorul, batea ca naiba tot, si am pornit-o sa fac niste inregistrari, am bagat-o in garaj, cu iarasi cateva opriri la activ, si ajunsa in garaj iarasi s-a oprit singura

sa vedem ce iasa din inregistrarile audio, si daca pot sa fac postul asta, ca la mine merge naspa forumul:

prima inregistrare - 19.45 (cand am pornit masina si am scos-o afara din garaj, deci aproape imediat:
http://www.mp3upload.ca/files/3359/md

a doua inregistrare -19.46:
http://www.mp3upload.ca/files/3358/gj

a treia inregistrare - 19.46:
http://www.mp3upload.ca/files/3360/ja

a 4-a inregistrare - 19.46:
http://www.mp3upload.ca/files/3361/ma

astea la garaj , cand am scos masina

a 5-a inregistrare 19.50, la petrosani cand am facut deja 4 km cu masina:
http://www.mp3upload.ca/files/3362/pa

a sasea inregistare 19.53:
http://www.mp3upload.ca/files/3363/wm

a saptea inregistrare 20.15, cand am ajuns cu ea la garaj, dupa inca 4 km:
http://www.mp3upload.ca/files/3364/mpj

astea sunt toate, poate va dati seama ce bate pe acolo, ca bat mai multe, unele sunt facute din masina, altele de afara, altele chiar de langa motor


nu e corecta ordinea, dar ma rog, va dati seama care cum bate, si cand bate...

ultimul e corect, era accelerat la ceva turatie nu la relanti, si se auzea, doar la turatia aia, si la decelerare, bataia aia, ala infundat e din masina, iar prima inregistrare e aia cand se aude mai incet dupa aia mai tare, cand deschid capota
edy99 a scris:imm mergea bine, s-a stins becul la ulei am scos-o din garaj, am accerat-o nu se aprindea becul deloc la ulei...merg pana la petrosani , adica 4 km, si cand ajung acolo,deja de la 2000 de turatii deabea se stingea becul
Schimba uleiul. Motorul se infierbinta si uleiul nu mai face fatza. am uitat sa zic, ca la intoarcere se plafona cam pe la 3000 in sus

uleiul am completat la el, in draci, ca imi curgea inainte, si acum ca l-am tot desfacut, am bagat in loc, un litru si ceva, nou
edy99 a scris:uleiul am completat la el, in draci
Daca e ulei alimentar, poti baga in el pina da pe-afara. liqui moly de ala bag de cand am renuntat la shell helix, si s-a simtit diferenta intre el si shell, ca la ala pe vremea aia se aprindea becul cum se aprinde acum cu motorul in faza asta, sau aproape la fel
15 w 40 nu isi da nimeni seama dupa zgomot, la ultimul file ? de batut odata bat 1-2 culbutori de le sar capacele
dupa aia...posibil sa iti atinga uneori vre-o tabla in rotile dintate din fata (ai putea porni motorul, si sa tragi de tablele din fata rotilor dintate)
e posibil sa se mai auda(cel putin mie asa imi suna) tabla din fata simeringului de la distributie


iar daca becul de la ulei e aprins, si ai cam mers cu ea asa multi kilometrii, nu ma mir sa se fi dus si ambielajul din lipsa de ungere


e foarte greu de depistat asa, mai ales ca telefonul nu reda in totalitate ce se intampla.... dar se aud si culbutorii, si bataia aia separat, ba la o anumita turatie ba la decelerare cand trece prin turatia aia, iar la rece zici ca acum e scos de pe poarta fabricii, nu bate nimic

eu zic ca daca era pompa de ulei, ca am vazut la cineva, dar la ala batea mereu, pana a cedat de tot

iar bataia aia, incepe dupa multi km, culbutorii, imediat dupa 5 min se si aud, poate nici atat eu am mers cu jumatate din ulei in motor vreo saptamana zi de zi si n-a avut nici pe dracu motoru...
iulicuta2000 a scris:eu am mers cu jumatate din ulei in motor vreo saptamana zi de zi si n-a avut nici pe dracu motoru...


nu era vorba nicidecum de 1-2 zile...
eu am facut cu 2 litri de ulei lipsa 400km vara, iar motorul e inca pe masina si merge impecabil

din ce am inteles eu, problema cu becul e aproape de cand lumea. In timpul asta, presupun ca a facut cu masina macar 10km zilnic...se aduna in timp, iar rezultatele pot fi pe masura Salut!
In primul rand vreau sa te intreb de ce ai desfacut motorul ca sa schimbi oringurile si simeringul de la axa cu came?
Cand ai bagat axele culbutorilor la loc, le-ai uns bine cu ulei? culbutorii trebuie sa se miste extrem de usor pe axele lor.
Ai zis ca, culbutorul era blocat dar era loc intre culbutor si supapa... supapa trebuia sa fie complet inchise deoarece o impinge arcul la loc, nicidecum pistonul!
Daca ti se stinge becul la ulei dupa o turatie cat de cat mare inseamna ca nu e indeajuns ulei in motor si la 3.000, 4.000 rpm uleiul este aruncat pe acea sonda.
Ai spus ca ai pus segmenti de la un motor, cilindrii de la alt motor si pistoanele la fel parca, in manual scrie clar ca cilindrii si pistoanele si segmentii daca se refolosesc sa fie pusi in aceeasi formatie la loc. faza cu pistoanele si cilindrii nu o stiam, si pe vremea aia nu prea stiam cu ce se mananca motorul, adica stiam asa, dar nu ma bagam, se bagau altii, 2 , sau 3 persoane, nu in acelasi timp, bineinteles


am desfacut motorul, ca la axul cu came de la delcou, la garnitura aia de hartie, curgea ulei, si ala numa cu motorul dat jos se poate

si ca tot am desfacut acolo, am zis sa dau si pe partea astalalta jos axele cu, culbutori, si s-a facut o chestie pe ax, o dunga, si la fel in interiorul unui culbutor, si s-a blocat culbutorul chiar si a doua oara dupa ce am curatat santurile alea cu smirgher

dar am schimbat culbutorii aia, chiar pe amandoi, si axul cu, culbutori la fel, apoi am schimbat chiuloasa, ca se pare ca s-a strambat supapa, strambat e mult spus, ca , cred da asa, micrometric s-a strambat, ca nu se vede stramba, si am schimbat chiuloasa, ca era dus un filet de la o bujie

faza cu becul la ulei e de atunci de cand s-a spart un piston si segmentii in el, ca era infundat epuratorul ala

de atunci a inceput sa se aprinda becul, cand am vazut ca se aprinde pana la 2500 cam asa, am schimbat cuzinetii, ce-i adevarat cu unii romanesti, nu erau frantuzesti, nu mai stiu de care erau, ce culoare, ce punct de culoare aveau, dar cine i-a schimbat a facut specializare la oltcit, la fabrica, iar atunci am schimbat iar segmentii in speranta ca in cilindrul ala in care s-a spart pistonul si segmentii nu o sa mai apara ulei pe bujie, dar tot apare, dar se pare ca nu consuma mult ulei, si parca de atunci a zis omul ala, ca ambielajul e un pic uzat, si cuzinetii erau la fel, dar mai tine, asta fiind acum vre-o nu stiu, 35 de mii de km, cam asa, ca nu prea am facut foarte multi km

ca sa va faceti o idee am luat masina la 35350 de km, parca si acum am aproape 90 de mii de km, iar cand am luat-o zicea ala ca vre-o 15 mii de km a mers fara cablu, ca a mintit sau ca nu, nu stiu, deci motorul acum ar trebui sa aiba 105 mii de km, si in afara de blocul motor, chiuloasa aia de la axul cu, came de la delco, cilindrii, ambielaj, si unele supape, am schimbat tot in ea, chiar de 2 ori axul cu , came de la pompa de benzina pentru ca nu m-a tinut decat 3000 de km, punand apoi unul frantuzesc care ma tine si acum , si culbutorii la fel, ma tin si acum, si nici poma de ulei nu am schimbat-o niciodata, asta ca o paranteza

dupa aceasta operatiune s-a ameliorat becul aprins la ulei, apoi am bagat si aditiv, si s-a ameliorat si mai bine, deci peste 1500 de turatii nu se mai aprindea becul, 1500 la drum intins vara, ca in oras de la 1000 se stingea

in ultimul timp iarasi se aprindea pana in 2000 aproape, si am zis sa curat radiatorul de ulei cu detergent, in exterior , pus pe masina, si anume cu Pur pe el, apoi clatit cu apa, si parca se aprindea uleiul si mai si, pana in 3000, ca m-am speriat, l-am curatat iarasi cu apa si iarasi si iaras si s-a ameliorat parca, sau asa mi s-a parut mie cu vre-o 500 de turatii


si acum la sfarsit ghinionul cu , culbutorul blocat
ce pot sa fac, e sa schimb si blotul de la pistonul ala care a batut in supapa, si pompa de ulei, in rest nu mai am ce sa fac, decat alt ambielaj, alti cuzineti, alt set motor, dar astea nu am de gand sa le fac, ca nu stiu daca merita


deci eu cred ca doar i-am grabit sfarsitul, nu i l-am provocat , ca nu cred ca prin supapa aia deschisa acum pierde presiunea la ulei asa la greu

cred ca l-am si deocheat, in ciuda faptului ca imi curgea ulei, si acum incepuse sa curga si pe partea astalalta, si primul loc unde curgea ulei, mi-a curs de cand am desfacut si am reparat ultima oara motorul, ma rog la scurt timp a inceptut sa curga ulei, in ciuda faptului asta, eu nu mai dadusem jos motorul de 3 ani , sau chiar de 4, iar inainte il dadeam jos in fiecare an, sau chiar de 2 ori pe an, ca imi curgea ulei ba pe aici, ba pe dincolo... cauta un motor de 1.1 frantuzesc care sa nu piarda ulei si pune-l pe masina,se simte putin lipsa de putere dar e mult mai silentios,consuma mai putin si in plus are un sunet foarte placut auzului(daca sunt reglati bine culbutorii! ) Supapa aceea chiar cativa milimetri daca s-a strambat nu mai apasa bine si pierde compresie. pune chiulasa cu pricipa su camera de ardere in sus, sa fie inchisa supapa si pune acolo benzina/gaz sa vezi daca curge. Daca nu curge (miramas) e foarte bine, daca curge trebuie schimbata supapa si pasuita. Dar eu tot nu am inteles, culbutorul a fost blocat cu supapa deschisa de a batut pistonul in ea?
Iara alta greseala, ai schimbat segmentii doar la un piston.... setul motor nu se amesteca daca este refolosit!
Daca culbutorul ala tot se blocheaza, inseamna ca nu se unge corect sau chiar deloc. Sufla totate canelurile alea cu aer comprimat si verifica ca se unge corect.
Faptul ca nu se stinge becul sub x.xxx ture nu e bine de loc. Nu sunt sigur dar si la TRS sonda asta este tot cea de langa filtru de ulei, pe acolo se duce uleiul la chiulase, deci daca nu se duce ulei cat trebuie la chiulase asta poate fi cauza blocarii culbutorului .
Dumitru Cristian a scris:


nu cred ca m-ai inteles, am schimbat toate pistoanele si toti segemntii, in afara de cilindrii, iar un piston nu avea canelul pt siguranta boltului, si cine mi-a facut atunci motorul l-a schimbat pe ala, deci toate pistoanele si toti segmentii sunt noi

cu supapa nu mai am probleme, ca am schimbat chiuloasa cu totul, si nici cu, culbutorul ca si pe ala l-am schimbat, impreuna cu axul cultutorilor

ce mai trebuie sa schimb la masina e boltul de la pistonul ala ce a batut in supapa si pompa de ulei

mai pot sa schimb cilindrii, pisoanale, si sa scumpar iarasi alti segmenti, cilindrii si pistoanele fiind frantuzesti si bune, dar au fost impreunati cu unii romanestii si nu mai stiu care cum

dar in afara de asta, nu mai se poate face altceva decat alt ambielaj, si alti cuzineti

cama de la axul cu, came deschidea supapa prin intermediul culbutorului, normal ca o deschidea ca sunt forte mari acolo, dar arcul nu avea puterea sa traga supapa inapoi, impingand astfel culbutorul ala blocat, si era inpinsa supapa de catre piston si apoi asa prin presiunea exercitata de piston in supapa, asa revenea culbutorul la pozitia initiala, si tot asa in ciculul asta de functionare a motorului, dar nu mai am chiuloasa, dar pistonul il mai am, si boltul

dar stau si ma gandesc, daca e dus lagarul ambielajului in care e boltul?

si nu cred ca de la asta se aprinde becul, ci de la pompa poate, un pic de la cilindrul ala mai uzat, dar foarte putin, dar de la ambielaj si de la cuzineti cel mai sigur, iar astia nu mai are rost sa ii fac, ca nu se mai gaseste ambielaj...

sa reiau povestirea, desi o sa cad in derizoriu, adica o sa ziceti, gata , ho , nu mai zi inca o data
deci:
in decembrie '95 am cumparat masina, cand am cumparat-o avea axul cu, came uzat, cel de la delocu, si cablul de kilometraj rupt, iar propiretarul, ma rog e mai complicat primise masina cadou de la fica-sa, care la randul ei o primise mostenire de la unu ce murise, iar ala fusese cica mare director si nu o prea folosise in exces, da ma rog, poate e vrajeala cu nefolosirea in exces. cand am luat masina, a zis varu-miu care e mecanic auto, hai sa o reparam, si a schimbat axul cu , came, culbutorii, care au fost tratati la sadu la uzina, si acum arata ca noi, a schimbat si semeringurile supape, si segmentii si furtunul care duce de la joja de ulei la epurator, pentru ca era ars, chiar si cel ce duce de la carburator la delcou era ars, cel ce duce de la joja la epurator, e format din 2 bucati de cauciuc, si una de un plastic aproape opac, care la caldura se intareste si se crapa, sau de topeste. il mai schimb nu stiu de vre-o 2 ori ca tot asa facea, si zice altul care avea oltcit si se pricepe la reparat, zice, hai sa punem un furtun de scos tuica si vinul din damigeana, ca e mai rezistent. pune el, si cine conducea masina pe vremea aia merge la tara cu ea, eu nu am fost. probleme nu erau de loc , sa se aprinda uleiul, si astea. merge la tara, se infunda epuratorul, si se rupe furtunul ala, si pusca afara semeringul de la volant, iar varu-miu, cica merge si asa, si asa ajunge cu masina acasa, va dati seama ca s-a supraincalzit la greu, si de atunci se aprinde becul la ulei. ce era de facut? desfacut masina, si s-a vazut ca s-au rupt segmentii si s-au rupt asa zisele inele dintre segmenti la un piston. si bineinteles, trebuia schimbat setul. si zice omul ala care avea oltcit, ia numai pistoanele si segmentii ca parca e bun cilindru. zis si facut, doar ca un piston din alea 4, noi, ca erau noi, nu avea un canel in care intra siguranta de la bolt, si zice omul asta, am eu alt piston nou si ti-l dau, apai nu stiu daca era aceeasi cota, nu stiam ca exista asa ceva pe vremea aia. monteaza omul asta, pistoanele si segmentii, si cica , trebuie astia de la axul cu , came de la delcou, montati cu sagetile inspre spate. da prostie. si bateau pana se incalzea motorul, ca la nebuni. da jos motorul ii pune cum trebuie si merge. becul se aprindea la ulei, dar pana in 1100 cam asa ceva, de turatii. cu timpul incepe sa se aprinda becul de la turatii si mai mari, pana in 2000 si ceva. ce era de facut? de schimbat cuzinetii ca , ambielajul nici gand, deface cel care a facut specializare la oltcit motorul, ma rog l-am desfacut eu, el monteaza, si pune cuzineti romanesti, nu stiu ce cota, si zice ca aia frantuzesti ce erau pe masina erau ceva uzati, dar din cat vede el ambielajul, desi un pic uzat, merge , o sa mearga bine cu, cuzinetii astia noi. monteaza , monteaza din nou alti segmentii ca la cilindrul ala unde s-a spart pistonul era ulei pe filetul bujiei, scade iarasi turatia la care se aprinde becul la ulei, zice sa pun alt ulei, ca uleiu shell e de toata prastia, si am bagat si aditiv, si a scazut si mai mult.

in timp ca o paranteza, vine vremea sa schimb si axul, cu came de la pompa de benzina, zic , hai ca nu il schimb, doar culbutorii si schimb vre-o 3 culbutori pe cama aia uzata, si in decurs de 2000 de km intre schimburile de culbutori, deci se uzau pe banda rulanta. zic hai sa schimb cu totul axul cu , came si culbutorii , si ii schimb si nu ma tin mai mult de 3000 de km ca se uzeaza si axul, si culbutorii, dar intre timp gasesc ax cu , came frantuzesc, si culbutori frantuzesti de pe un motor stricat, si acum ii am pe aia, si merg super.

probleme cu garniturile erau pe ordinea de zi, ba de la oringuri, ba de la capacele culbutorilor, ba de la radiatorul de ulei, ba de la returul uleiuli din chiuloasa, ca nu imi vine numele in minte acum, si acum in ultima vreme am lasat 3 ani sa curga pe la axul cu, came de la delcou, si intre timp a inceput sa curga si pe partea astalalta, chiar pe galeria de evacuare de iesea fum la greu.
cu timpul iarasi a inceput sa creasca turatia la care se stingea becul la ulei, in afara orasului chiar la 2500 cam asa se stingea becul, iar in oras nu stiu 1000 si ceva, nu mai tin minte, pana cand am vazut ca a crescut pana la 2000 si in oras. zic hai sa curat radiatorul de ulei pus pe masina in exterior, ma refer la aripioarele alea, si bag Pur in apa, pun Pur si asa, curat eu, si cand colo se stingea becul dupa 3000 chiar si mai rau. reiau operatiunea, dar de data asta dau cu o tona de apa, si scade iarasi la 2000, daca nu ma insel.
ma apuc sa fac motorul, fac alea, si ramane culbutorul blocat. sa recapitulez cum ramane blocat:
are un sant mic pe axul culbutorilor, si un culbutor are la fel un sant mic in interiorul gaurii lui. cand axul cu , came vine cu cama de impinge culbutorul, culbutorul impinge supapa sa se deschida, in cazul asta ce-a de evacuare, dupa ce trece cama, arcul supapei trebuie sa impinga supapa care impinge culbutorul la loc, dar pentru ca e blocat culbutorul nu mai impinge, si loveste pistonul in supapa. cand pistonul loveste, impinge supapa fortat la loc, iar supapa impinge fortat culbutorul in pozitia normala asa cum trebuia sa o faca daca nu ramanea blocat, si tot asa urmeaza ciclul asta. curat santurile alea, ii dau drumul, dar pauza tot asa. schimb chiuloasa cu totul, pun alta, schimb semeringurile de la supape sa fiu sigur ca nu mai desfac o data ca imi manana ulei, schimb chiuloasa ca am si un filet de la o bujie stricat si montez la loc totul, impreuna cu un carburator "nou". montez, ii dau drumul, si mergea in 3 buji. schimb bujia, ii dau drumul la motor mergea perfect, statea la relanti totul bun. nu puteam sa merg cu ea ca avea toata fata demontata. dar constat ca , imi curge ulei pe la un capac de chiuloasa. opresc motorul schimb garnitura, nu ii mai dau drumul, si montez totul la loc pe masina pana la ora 3 jumate noaptea. a doua zi hai sa plec cu ea pana la petrosani, plec cu ea, pauza cand sa plec, nu ma lasa sa plec cu socul tras, doar cu el ne tras. relanti pauza, doar cand vroia, iar cand vroia cand era 1000 si ceva, cand era 750 de turatii. reglez , reglez si iar relglez, si ii mai dau ture, si incepe sa bata, ba culbutorii ba , bataia aia ce e in ultimul file, aia bate ori la decelerare, ori la nu stiu, in jur de 2000 de turatii, la relanti bat doar culbutorii, si becul la ulei , pauza nu se mai stingea nimic, si am scris pe post aici, ca o fi pompa. ii dau drumul sambata la masina, cand surpriza, parca era alt motor, totul perfect, relanti, bec stins, super totul. zic hai sa fac o tura, si cand colo, iarasi dupa nici 4 km iarasi relanti ori pauza ori oscileaza, iara se incalzeste motorul, iarasi uleiul se stinge de la 3000, 4000 de turatii in sus, iarasi bat culbutorii si bataia aia, care eu zic ca nu e de la culbutorii, si nu cred ca e de la pompa ca la pompa ori bate mereu, ori nu bate deloc.
ca am schimbat iarasi ca o paranteza, am schimbat la o masina o pompa de ulei care batea pentru ca se dusesera rotile alea ce actioneaza in pompa, dar acolo bateau in continuu, pana nu au mai batut deloc, cand s-au rupt rotile, si am schimbat rotile si totul a revenit la normal, asta ca o paranteza, deci asta nu a fost la masina mea, ci la alta

si cam asta e povestea
Radiatorul de ulei, in ce stare este Asigura racirea uleiului Filtrul de ulei, are in interior prevazuta supapa Supapele din circuitul de ungere, functioneaza
Turbina, asigura un flux de aer suficient pt racirea motorului Intrec carenajul este la locul lui Aripioarele cilindrilor sint curatate pt a asigura o racire a lor
Pistoanele, daca-s de motor 1100, trebuie montate intr-un anumit fel - pe capul pistonului este indicata pozitia de montaj. Pistoanele au fost cintarite Au aceeasi greutate
Cind s-au montat piesele pe motor, s-au verificat toate orificiile de ungere
Aprinderea si distributia, sint corect reglate radiatorul de ulei am curatat la el 4 ore

pistoanele cand au fost luate toate erau la fel, in afara de alalat ce a fost schimbat, dar zicea omul ala ca e la fel si ala

asta se intampla acum 10 ani faza cu pistoanele, poate chiar mai mult


de aia am desfacut axele culbutorilor sa le curat, si sa curat toate orificiile

pistoanele acum sunt montate corect, nu s-a mai umblat la ele de vre-o 5 ani cred

totul e la locul lor si sunt bine puse

supapa aia de descarcare am schimbat-o acum cu alta ca se aprindea becul la ulei dupa cum ziceam, si inainte, acum mi-a picat fisa, dar nu cred ca e de la ea, doar supapa am schimbat-o nu si arcul, iar supapa e de pe un motor frantuzesc

chiar nu stiu ce sa ii mai fac, pentru ca daca e asa trebuie sa il fac bucati, bucatele, sa vad totul, si deja de o luna de cand lucrez la el, m-am cam saturat...

da bataia aia nu stiu de la ce poate fi... cauta un mecanic priceput cauta un bloc motor cu ambielaj in el si monteaza setu de 1.3 cu tot cu chiulase si gata,nici noi nu ne mai chinuim sa deslusim misterul motorului de la sute de km distanta si tu scapi de atata scris s-a stricat un tachet de ala de la culbutor....

asa ceva nu am vazut, asta e.....
edy99 a scris:s-a stricat un tachet de ala de la culbutor....
In motorul de oltcit, nu exista TACHETI (tije impingatoare). Cama actioneaza direct asupra culbutorului. aia da, ca mi s-a zis mai sus, ca bat culbutorii, bat si aia, dar bataia aia cred ca se aude din alta parte, si am vrut sa ii reglez, si deja de la primul nu se invartea separat de piulita, adica nu puteam sa il reglez, si apoi sa strang piulita, si am scot piulita afara, a iesit greu, si in timp ce am scos-o normal s-a desurubat surubul ala, si a ramas intepenit, nu il mai pot misca deloc, sa il reglez, deci ar trebui iar dat jos motorul scos culbutorul, schimbat surubul.... culbutorii se pot schimba si cu motorul pe masina cum? ca nu am loc acolo de manevra? ma refer la primul de langa pompa de benzina, de sus cu putina migala merge,scoti pompa de benzina,si axa de culbutori o "impingi" spre partea din fata a masinii cat sa poti scoate acel culbutor da trebuie sa desfac tabla din fata

maine am sa desfac, am sa reglez culbutorii toti, ma uit la pompa si la supapa aia

dar o intrebare

are o chestie ca un sfarc asta incepand de jos

aia trebuie pusa cu sfarcul in sus? nu sa vina arcul peste ea, apoi vine arcul, apoi vine supapa bagata in teava aia, apoi o saiba normala, apoi una ondulata, apoi siguranta
nu? eu nu stiu cati dintre voi ati incercat asa ceva

ca teorie iti desfac si iti montez motorul in 20 de secunde, ca practica e mai greu

sa desfac pompa, sa desfac firele, furtunele, hai sa tai si din lonjeron ca imi da mai bine la batutul cu ciocanul, pai toate astea, decat sa dau un motor jos, care are deja desfacut tot chiar si tabla din fata pentru a putea baga axul la loc

eu la ala de jos m-am chinuit de nu ai vazut de alea sa fac asa ceva, si mi-a reusit, dar am stricat filetul din cauza mea, dar nu am batut sa scot axul, ci sa bag la loc dupa ce l-am impins in interior

cat despre ala de sus e si mai rau pentru ca te incurca tot, chiar si , caseta de directie

da ma rog la vorbe ne pricepem toti


o sa le trimit un mail celor de la NASA, sa arunce un ochi peste forumul asta, ca vad ca stagneaza de cativa ani buni cu misiunea spre marte, ca daca se uita mai demult aici pe forum, deja cu ajutorul vostru reusea sa si colonizeze planeta rosie

Topic inchis !!! de'as fi inteles ultimele tale mesaje... Trebuia sa suni un prieten . am o intrebare

care stie cat trebuie sa fie lungimea jojei, din varf si pana unde incepe plasticul ala, ca la mine misca toate, am lipit una si una e stransa sus cu sarma, dar nu stiu daca e bine

deci din varf si pana la inceputul plasticului, nu la sfarsit adica partea aia groasa care vine ca un capac peste teava jojei


pentru ca nu stiu daca nivelul e bun, e peste sau e sub, ca e mica diferenta aia dintre minim si maxim , la ulei, si daca are jos, nu stiu cat e nivelul
edy99 a scris:care stie cat trebuie sa fie lungimea jojei
Lungimea, e una singura. "Reglajul" se face din infiletarea jojei iar fixarea, se face cu stringerea piulitei.

daca plasticul ala culiseaza, iar plasticul vine fix pe capatul de sus al jojei, atunci joja intra mai adanc sau mai putin adanc in ulei, deci nu stiu nivelul

asta intrebam, care e lungimea jojei daca nu ar culisa plasticul ala, lungimea aia ce am desenat-o acolo daca astepti pana maine seara , i-ti spun eu
dar vezi ca sunt doua modele de joje , unele lungi si altele mai scurte (diferenta=4cm) la motoarele franta parca sunt mai lungi , sa-mi spui ce motor ai ! romanesc de 1.1, sper sa nu fi fost schimbata vre-o data joja, dar o masor asa cum e In principiu capatul jojei trebuie sa atinga fundul carterului dupa cate stiu.
edy99 a scris:

daca plasticul ala culiseaza, iar plasticul vine fix pe capatul de sus al jojei, atunci joja intra mai adanc sau mai putin adanc in ulei, deci nu stiu nivelul

asta intrebam, care e lungimea jojei daca nu ar culisa plasticul ala, lungimea aia ce am desenat-o acolo


455 mm ! lungimea jojei dupa schita Ta .


asa e la mine acum cu joja lipita de plasticul ala, sa nu mai culiseze


e bine oare?

am facut masuratori, cred totusi ca masuratoarea ai lunga, aia e concludenta, ca aia vine pe capatul tevii jojei ca un capac, ca poate plasticul ala poate fi mai lung sau mai scurt nene...

ti-a zis Geo, conform schitei tale, lungimea jojei trebuie sa fie 455mm (45,5cm)

apoi f**-o stalin s-o f**a de joja....iar masori si faci cum vrei tu
iei joja, masori 455mm din fundul jojei pana la partea inferioara a plasticului, si acolo ii intepenesti plasticul.
si aia e... aici e un forum liber si fiecare are dreptul sa intrebe, cui nu ii convine, nu e obligat sa scrie

e vorba aia. masoara de 3 ori, si taie o data

Masurat de pe o joja buna , presupun ca ai inteles acum . ( Am modificat poza putin ) merci mult de tot

inseamna ca la mine daca e mai lunga, e mai adanc in teava si indica mai mult decat e defapt Nu ar fi mai simplu, ca atunci cand schimbi uleiul sa torni exact cat scrie in carte si sa vezi unde a ajuns pe joja? eventual faci un semn... asta am si facut . am pus 3 litrii jumate, fara schimb de filtru, si imi idica peste,si ma miram de ce, daca din ce s-a zis mai sus la mine inseamna ca e cu 5 milimetrii mai mult, deci mai adanc, aia e marja de eroare
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 1 din 7
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community