Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

probleme motor
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
fisele sint tesla siliconice?

daca da, ele au rezistivitate foarte mare de pina la ordinul a 100 kohm, si intradevar nu conduc la fel de bine curentul precum unele cu o rezistivitate mai mica. tesla nu au nici un fel de conductor metalic in ele, se bazeaza doar de invelisul interior de carbon, care din cauza lungimii mult prea mari a fisei se si intrerupe repede (de regule fisele 3 si 4). Julaikos: continuitate adica pui aparatu de masura pe rahatu ala de buzzer si pui pe capetele fiselor, daca urla ala sunt ok, daca nu urla nu inseamna ca sunt intrerupte???

Octavian_tom: astea de le luai acu sunt negre de urziceni...

ps: cu relantiu am rezolvat-o...a venit tata fix cand am desfacut capacu la carburator si mi-a zis el care e jigleru de relanti si intradevar era infundat. dar tu nu intelegi ca buzerul ala stie doar continuitate,dar fisele au o rezistenta de ordinul kiloohmilor si buzzerul nu are cum s-o simta,el lucrand doar pana pe la 50 de ohmi.................................................. Deci sa inteleg ca si fisele vechi probabil erau bune...oricum cand le-am scos, la 2 dintre ele le-a ramas capatul acela pe bujie. motoru era cald...probabil asta e cauza
Danutz Bratosin a scris:

Octavian_tom: astea de le luai acu sunt negre de urziceni...




sint 2 tipuri de fise facute la urziceni:

1 cu fir de nichelina bobinat pe strat de carbom

2 cu fir multifilar din cupru


1 rezistivitatea fiselor e urmatoarea:

cablu cu rezistenta de cca 1260 ohm/m liniar

fisa bobina: 370 mm ~ 470 ohm

fisa 1: 270 mm ~ 340 ohm

fisa 2: 570 mm ~ 720 ohm

fisa 3: 1030 mm ~ 1300 ohm

fisa 4: 1220 mm ~ 1540 ohm

cu aceste valori ale fiselor de urziceni, plecau oltciturile din fabrica si mergeau super

datele sint luate din manualul de fabrica "tehnologie de reparatie" oltcit - club vol 1 1987



2 valorile la aceste fise sint de citiva ohm, pina in 10 ohm, de aceeia merg mai bine decit toate fisele existente.


succes!
octavian_tom a scris:rezistivitatea fiselor e urmatoarea:

cablu cu rezistenta de cca 1260 ohm/m liniar

fisa bobina: 370 mm ~ 470 ohm

fisa 1: 270 mm ~ 340 ohm

fisa 2: 570 mm ~ 720 ohm

fisa 3: 1030 mm ~ 1540 ohm

Ar mai trebui sa existe o fisa ca de toate sint 5 bucati. da, ai dreptate, scuze, nu eram atent cind am copiat din carte. am modificat mesajul anterior. Inca o problema la motor...
Am plecat azi la scoala, am pornit-o a luat-o la sfert si am tinut-o undeva la 2000 cateva minute. huruia in ultimu hal, se simtea o vibratie in caroserie ca-mi vibra si retrovizoarea.
In mers huruie undeva intre 2000-3000 si se aude destul de tare + ca se simte vibratia. m-am uitat pe sub motor si am gasit stropi de ulei aruncati pe aeroterma...ulei pe langa sonda si pe cutia de viteze. am zis ca asta e motivu...mi-a aruncat ulei pe undeva si daia huruie, dar nu stiu pe unde. uleiu e ok, la nivel. am turat-o sa vad pe unde arunca ulei si cucu...nu arunca pe nicaieri. ceva sfaturi...sugestii?

ps: cat am fost la scoala si m-am intors n-am trecut de 3500 rpm sa zici ca a facut presiune mare si o fii aruncat pe cine stie unde Sa nu arunce ulei de la CV pe la simeringul de la priza. Trepidatiile sar putea sa fie de la rulmentii din CV.
NBT a scris:Sa nu arunce ulei de la CV pe la simeringul de la priza. Trepidatiile sar putea sa fie de la rulmentii din CV.


Nu e de la cutie...cand calc ambreaju nu se schimba situatia cu nimic, tot huruie huruitu n-are a face cu uleiul de pe aeroterma
uleiul de pe aeroterma s-ar putea sa vina de pe volanta(uita-te si pe capota daca nu ai stropi de ulei) si mai exact sa vina de la simeringul de volanta...

trepidatiile pot fi de la un cilindru care merge prost+evacuarea care atinge undeva de caroserie
iulicuta2000 a scris:huruitu n-are a face cu uleiul de pe aeroterma
uleiul de pe aeroterma s-ar putea sa vina de pe volanta(uita-te si pe capota daca nu ai stropi de ulei) si mai exact sa vina de la simeringul de volanta...

trepidatiile pot fi de la un cilindru care merge prost+evacuarea care atinge undeva de caroserie


De la evacuare mi-a zis si tata dar nu cred ca se auzea ea asa din senin...si numai in intervalu ala de 2000-3000 rpm...la relanti si in ture mai multe nu se aude...atunci cand scade relantiu pe la 600 se aude cum bate in caroserie...la propriu. asa in ture huruie nu bate nimic.

ps: o sa zici ca in intervalu ala trepideaza motoru mai rau sau puii mei...da chiar daca o las liber sa scada de la 3000 tot asa face. atunci e nasol,o fi vreun culbutor naspa,sau vreun piston sau bolt de piston...dar mai bine spunem ca e bataie de evacuare in caroserie ca suna mai frumos
Danutz Bratosin a scris:De la evacuare mi-a zis si tata dar nu cred ca se auzea ea asa din senin...
Si cine te impiedica sa faci o verificare tragind de tevile de evacuare ? Asa iti vei putea da seama daca elimini o necunoscuta sau chiar rezolvi problema. eu zic ca a patit ceva naspa la motor, cuzineti axe, supape. asa printr-o descriere sumara nu isi poate da seama nimeni exact ce a patit. dar daca are trepidatii asa mari, nu poate fi decit motorul.
Laurentiu a scris:
Danutz Bratosin a scris:De la evacuare mi-a zis si tata dar nu cred ca se auzea ea asa din senin...
Si cine te impiedica sa faci o verificare tragind de tevile de evacuare ? Asa iti vei putea da seama daca elimini o necunoscuta sau chiar rezolvi problema.


Am coborat azi, am tras socu cat sa stea la 2000 si facea ca toti dracii. am tras de ambele tevi si nimic... de cum am auzit prima data huruitu ala am zis clar ca e din motor...si se pare ca asa e
Ma gandeam maine sa cobor sa dau radiatoru de ulei jos sa vad care-i treaba cu uleiu de pe langa el da cred ca nu mai are rost demonteaza motorul cu cineva care se pricepe si verifica tot ce ti-am spus mai sus. daca este o avarie la motor, atunci cu cit il ti mai mult pornit, cu atit il faci mai praf. Inainte de a te apuca sa desfaci motorul sau sa duci masina la remat, ar fi bine sa rogi un PRICEPUT in ale oltcitului sa ti-l asculte. Un motor poate sa sune/functioneze catastrofal SI din multe motive minore. Am vazut motor bagat in reparatie capitala pentru o fisha de bujie si exemple sunt destule.

Poate ti-s dusi cuzinetii... poate bolturile, pistoanele, supape... dar poate nu. Dece sa incepi de unde e mai rau?
Hofy a scris:Inainte de a te apuca sa desfaci motorul sau sa duci masina la remat, ar fi bine sa rogi un PRICEPUT in ale oltcitului sa ti-l asculte. Un motor poate sa sune/functioneze catastrofal SI din multe motive minore. Am vazut motor bagat in reparatie capitala pentru o fisha de bujie si exemple sunt destule.

Poate ti-s dusi cuzinetii... poate bolturile, pistoanele, supape... dar poate nu. Dece sa incepi de unde e mai rau?


La remat nu-l dau chit ca putrezeste in parcare. ma gandeam sa-l trag pe dreapta vreo luna doua pana fac rost de banii sa iau si eu un motor calumea cu km mai putini...
O sa-l rog pe KFT daca are timp zilele astea sa asculte putin la el sa vada ce si cum... azi a pornit la a 50-a cheie. vad ca, cu cat se face vremea mai rea, porneste mai greu.

pana acum dadeam 12 pedale, trageam socul, apasam ambreiajul si acceleratia la maxim, si o lua din prima.

acum daca imi ziceti, stai ca aia nu e bine sau aialalta, aici nu e vb de asta, la mine asa porneste, deci inseamna ca lucrurile stau bine.

apoi cu racoarea, am patit acum ceva timp de nu a mai vrut sa porneasca asa, si a pornit la a 5-6 cheie, si am zis sa dau mai multe pedale, nu ca, inecatul, ci 14-16. iar tura urmatoare asa am facut, si a pornit din prima.

intre timp am pus rezistenta aditionala la bobina, ca aia era sarita din locas si nu o mai foloseam, desi am vazut ca mai are litza aia. apoi am pus aprinderea tranzistoriala, am scos condensatorul de la delcou, am reglat iarasi avansul de mai multe ori atunci, in functie de scanteie, si in functie de becul de la aprindere, i-am facut proba, si pornea la sfert de cheie in acele momente.

azi i-am dat 16 pedale, nu a pornit, apoi ii mai dadeam 2-3, si iar nu pornea, apoi iar, si pana la urma dadea semne sa porneasca, si a tinut cu aceste semne cam 10-20 de tentative de porniri. deci motorul dadea semne sa porneasca, dar nu vroia sa se urneasca, adica se auzea ca, gata o ia, dar nu se accelera. apoi am incercat si cu burduful de la filtrul de aer scos, si tot asa, apoi tot am incercat, tot am incercat , si pana la urma a vrut sa se accelereze intr-un final, desi dupa cum am zis, dadea semne clare ca vrea sa porneasca, dar nu vroia sa se urneasca, sa se accelereze.

dupa ce a pornit, pe tot parcursul mersului, stationarii si repornirii, etc etc, pana acum cand am venit in casa, a mers impecabil masina, ba chiar parca mai bine ca inainte, si parca nici nu mai tacane avansul, ca inainte parca tacanea.

ce naiba mai are? In primul rand se pare ca aprinderea ta nu este bine pusa la punct, daca dadea sa porneasca si totusi nu pornea este clar ori de la aprindere ori amestec sarac cu socul tras. Daca atunci cand e cald afara semnele astea nu se vad clar cand da frigu pun cele mai mari probleme. si la aprindere ce sa ii fac? sau la amestec sarac cu socul tras? daca ii trebuie 16 spritzuri...atunci ai urmatoarele variante:
- membrana pompa spritz crapata/nefunctionala(din 3 spritzuri o inneci deja, daca la tine iti trebuie 16....e grav, inseamna ca nu mai ai benzina in carburator, sau ca iti curge benzina pe langa membrana). Verifica daca de la primu spritz dat, iti baga benzina pe gatul carburatorului sau nu.
- tija de la membrana pompei de spritz UZATA rau de tot
- ti se dezamorseaza pompa de benzina
- vezi functionarea clapetei de acceleratie/soc (jocuri mari?!)
- sau....carburator dat peste cap (infundat pe undeva urat rau de tot) la rece sau la cald te referi la sprituri?

pai un motor rece cum porneste? daca era pe pe injectie aia e alrceva, are mereu benzna in nas, dar la carburator e altceva Motorul de Oltcit porneste si la rece fara sprituri inainte, doar cu soc tras, daca e reglat cum trebuie si are tot ce ii trebuie. Verifica clapeta care acopera difuzorul 1, verifica daca arcul acesteia este intact si daca la actionarea socului se inchide complet. Am patit odata o chetie foarte interesanta, arcul de pe clapeta obturatoare a difuzorului era rupt si ramanea intredeschisa clapeta, cu socul tras maxim. Dea aici numai bube, nu pornea la rece de nici un fel, am dat peste cap tot motorul si aprinderea in cautarea unui raspuns.... care era asa de simplu ...... nu imi venea sa cred ca un arca asa de mic face o diferenta asa de mare. edy, verifica ce au zis valib si neageorgel, daca dupa ce porneste merge bine, aprinderea e ok, dimineata cand e rece deschide capota si scoate gatul de pe carb, si da un spritz, daca nu da e posibil sa fie pompa de spitz sau nu are carbul benzina, cel mai simplu ii scoti capacul repede si vezi ce se afla innauntru si daca nivelul e prea mic, reglezi plutitorul, urmatorul pas este sa scoti turul din carburator, il pui intr-o sticla ceva si dai la cheie scurt, din primele 2-3 rotiri trebuie sa arunce benzina, daca dureaza mai mult e posibil sa fie si pompa de vina, desigur toate acestea le verifici dupa ce verifici functionalitatea clapetei de soc (sa stea placuta aia lipita de clapeta si sa nu fie arcul rupt)
Chestia cu arcul de la clapeta de soc rupt am patit-o chiar azi la celalalt oltcit de cand l-am luat pornea greu si mi-am dat seama ca are arcul rupt si clapeta aia atarna drept urmare socul nu prea avea efect exceptand faptul ca tragea de acceleratie putin oricum, trebuie sa mearga si fara spritzuri, pentru ca la pornire/ralanti isi trage benzina pe alt circuit. Posibil sa fie ala infundat....
Danutz Bratosin a scris:
Laurentiu a scris:
Danutz Bratosin a scris:De la evacuare mi-a zis si tata dar nu cred ca se auzea ea asa din senin...
Si cine te impiedica sa faci o verificare tragind de tevile de evacuare ? Asa iti vei putea da seama daca elimini o necunoscuta sau chiar rezolvi problema.


Am coborat azi, am tras socu cat sa stea la 2000 si facea ca toti dracii. am tras de ambele tevi si nimic... de cum am auzit prima data huruitu ala am zis clar ca e din motor...si se pare ca asa e
Ma gandeam maine sa cobor sa dau radiatoru de ulei jos sa vad care-i treaba cu uleiu de pe langa el da cred ca nu mai are rost


Update: azi m-a lasat la semafor. nu vroia sa porneasca nici moarta. cu multe sprituri si pedala la fund a luat-o.
cat despre zgomotul de la motor...vechiul zgomot nu se mai aude din cauza noului zgomot. zici ca-mi zboara pistoanele prin capota...de la gara de est pana in pantelimon toata lumea intorcea capu dupa mine la cum se aude.

pana o-i gasi alt motor...in parcare putrezeste edy daca esti in vale hai pe la mine si vedem care e treaba . de data asta sincer, e posibil sa nu mai fii fost benzina la inceput, ca am cam mers pe vapori ultima oara, si am bagat 4 litrii din sticle, si poate pana a tras.

dar lasand asta la o parte, in momentul in care dadea sa porneasca si nu se accelera, nu are legatura cu faptul ca la inceput nu era benzina in carburator.

probleme cu benzina in el nu am, are mereu, stiu eu

acel arc la mine e home made, deoarece eu am patit cu acel arc cand era intreg, nu puteam sa merg nici mort cu socul tras, ca pur si simplu nu se accelera, nu tragea clapeta in jos, tinea arcul, bagam socul si mergea, dar nu statea la relanti pana nu se incalzea, trageam socul, si murea, nu tragea aer, nu se deschidea clapeta la acceleratie, asa ca am pus un arc taiat si slab.

sa vad data viitoare cum porneste Ma mananca in cur...pur si simplu nu pot renunta asa usor la motor
Am un mic joc in volanta...se poate sa fie de la aia bataia mea? eu cred ca tu ai joc in ambielaj, e dus, la fel si cuzinetii
Danutz Bratosin a scris:Ma mananca in cur...pur si simplu nu pot renunta asa usor la motor
Am un mic joc in volanta...se poate sa fie de la aia bataia mea?

Nu poti gasi un pronostic exact pe forum.Problemele incep cu ambielaj(implicit cuzineti),pistoane,axe came si culbutori.Totul vei gasi numai cand il vei desface sau ti-l va asculta cineva "live" si iti va spune ce are.Joc in volanta(joc axial) au toate motoarele.Este masurabil chiar in cartea lui Canța.
edy99 a scris:.... acel arc la mine e home made, deoarece eu am patit cu acel arc cand era intreg, nu puteam sa merg nici mort cu socul tras, ca pur si simplu nu se accelera, nu tragea clapeta in jos, tinea arcul, bagam socul si mergea, dar nu statea la relanti pana nu se incalzea, trageam socul, si murea, nu tragea aer, nu se deschidea clapeta la acceleratie, asa ca am pus un arc taiat si slab.


Nu iti recomand sa schimbi arcul ala cu unul de alt fel decat de oltcit, nu de alta dar nu poti sa nimeresti niciodata fix cat trebuie, si la pornire nu o sa se mai accelereze destul de mult (patita de mine, si au am avut arc de pix la clapeta) in plus o sa mearga ciudat masina pana se incalzeste. arcul ala original mai crapa,grija sa nu crape si sa il traga-n motor ca te-ai scos cine are o carte de service va vedea ca la acel arc ce actioneaza acea clapeta, se regleaza si gradul de deschidere al acesteia din urma, la trs fiind un reglaj iar la club altul. de fapt si tensiunea arcului difera intre cele 2 modele.
arcul ala original mai crapa,grija sa nu crape si sa il traga-n motor ca te-ai scos


eu la trs-ul vechi am sscapat tot arcul cu tot cu siguranta, din greseala, le-a tras motorul, dupa care a mers foarte bine ) nu a patit nimic dar nu garantez ca se va intampla de fiecare data asa surubul de co ce regleaza? aer sau benzina? daca trage aer fals pe acolo ce inseamna? ce se intampla? daca se astupa acea gaura acea gaura, inseamna ca e mai sarac sau mai bogat amestecul? Surubul CO nu trage aer ci deschide sau inchide circuitul de benzina pe relanti. Mai deschis inseamna mai multa benzina. am pus un dop facut din silicon rosu la delcou, daca am aprindere tranzistoriala, sa nu intre apa in gaura unde venea condensatorul, si am pus un dop si la co, ca era desigilat. am mers cu masina si cand am ajuns , am vazut ca la co se imprastiase siliconul de acolo, ca si cum l-ar fii tras sau impins ceva, ca o bula de scuipat cand pui la valva la roata sa vezi daca scapa aer.

e doar coincidenta, sau chiar tragea pe acolo aer? Bre domle,eu din ce stiam surubul ala are o garnitura din cauciuc care este el cauciuc care daca e varza nu etanseaza si trage si aer pe acolo,daca tin minte bine tot pe forum am citit asta.
Acu am si eu o problema.Nu am mai mers de cateva saptamani cu ea si azi am zis s-o mai mesteresc putin.Am scos bujiile le-am ars, regalt distanta intre electrozi mai mica,era cam mare inainte.Si cand o pornesc vad ca se balbaie tare si abia sta relantiul.Am suflat pe tur si abia iesea aer pe retur,semn ca e semiinfundat,scot capacul carburatorului defund retutul,verific jiglorul de relanti,era curat.Tot balbait sta relantiul si moare motorul.Sa fie de vina distanta mai mica a electrozilor bujiilor?(cam0.8 chiar 0.7mm) inainte era 0.9-1mm.Pe timp rece cum ar trebui sa pornesca mai usor ?Cu distanta mai mica sau mai mare?
bytzu1 a scris:Pe timp rece cum ar trebui sa pornesca mai usor ?Cu distanta mai mica sau mai mare?
Mergi cu 0.6 si vara si iarna. Intrebare: cate garnituri se pun la radiatoru de ulei? eu am avut puse 2, una mai mare si una mai mica(cum se gaseste acum in comert doar ca mai subtire). am cumparat un set de din alea mici si am vazut ca sunt mai groase fata de ce aveam eu...si nu le-am mai pus pe alea mari ca erau praf. o tine asa doar cu alea...?am vazut ca a ramas un luft maricel acolo...


ps: am mai pus si o garnitura de clingherit langa radiator apoi am pus-o pe cea de cauciuc...o tine? Cate una in fiecare parte.
Scroogie a scris:Cate una in fiecare parte.


asa am pus dar am impresia ca o sa iasa uleiu lejer pe acolo... nu are cum,pentru ca se apropie suficient radiatorul de bloc incat sa etanseze...
iulicuta2000 a scris:nu are cum,pentru ca se apropie suficient radiatorul de bloc incat sa etanseze...


cum e pus acu cu tot cu garnitura aia de clingherit nu e lipit de bloc...a mai ramas putin spatiu acolo....fara garnitura de chingherit spatiu era si mai mare. de strans e strans la maxim...mai mult de atat n-am unde sa-l strang Danutz, poti folosi solutia lui Bogdan Lascu: sa-ti faci singur garnituri din furtun de calitate.
Merge foarte bine, si acum dupa 2 ani si tot nu curge pe acolo.
gyorgyoda a scris:Danutz, poti folosi solutia lui Bogdan Lascu: sa-ti faci singur garnituri din furtun de calitate.
Merge foarte bine, si acum dupa 2 ani si tot nu curge pe acolo.


O sa vad maine cand o pornesc daca o sa curga sau o sa zboare uleiu din el ma gandesc daca e ceva sa-i mai pun cate o garnitura de chingherit...aia rezista mai bine la temperatura decat alea de cauciuc
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Motor Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 5 din 7
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community