Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Probleme bord si diverse
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am cateva probleme tare enervante:
1. Turometru (e pus la - la bobina) oscileaza rau de tot, nu urca sau coboara deloc cum trebuie, oscileaza agresiv. Ce sa fie? In afara de turometrul in sine poate fi alt ceva?
2. (nu sunt sigur daca e electrica dar e in bord ) Km-ul oscileaza tot la fel de rau ca turometrul, am veirficat cablul inferior (de la cutie) si nu are probleme. Sa fie superiorul sau ce alt ceva?
3. Sonda de benzina e moarta si la fel si becul care se aprinde cand mai e putina benzina. Benzinometrul din bord e nou iar sonda e buna sau parca asa era... Cauza?
4. Cand semnalizez nu mi se aprinde becul acela din satelit. Am inlocuit becul, nimic, am inlocuit si satelitul cu unul nou si nimic.. Sa fie releul de semnalizare?
5. Dupa ce am pus alternatorul la loc nu mai vrea sa incarce. Inainte sa-l dau jos de pe motor incarca. Presupun ca nu e vina alternatorului, cauza?
Multumesc si imi cer scuze daca se repeta intrebarile dar am nevoie cat de cat urgent de rezolvari! Pai daca nu-ti merge turometru+vitezometru+"bezinometru", cel mai simplu e sa gasesti un bord de imprumutat si vezi care dintre cele 3 sunt vinovate ele si la care sa cauti alta cauza.

Cu martorul de semnalizare e chiar ciudat :S. Releul nu ar trebui sa fie de vina pentru asa ceva. Semnalizarile ti se aprind toate? Ai montata alarma?

Alternatorul nu incarca deloc, sau incarca prea putin? Am un turometru bun. Benzinomrtrul e nou... O sa incerc un alt bord.
Nu am nici o adaptare la masina (alarma, inchidere....). Da se aprind toate becurile corect, face clicul in bord dar nu are lumina.
Alternatorul, imi apare in bord becul la baterie cu motorul pornit (in sfarsit porneste ca un motor, si merge ca unul ) Daca ai inlocuit satelitul si toate comenzile merg dar martorul nu se aprinde, problema trebuie cautata pe traseu.

La alternator ar fi foarte bine daca masori incarcarea si ne zici cat e (la mai multe turatii). OK. O sa verific maine! Multumesc mult! turometru cu sifilis

LITROMETRU nu benzinometru,se masoara cantitatea de lichid din rezervor ,poate sa fie apa,benzina ,motorina!
faptul ca nu functioneaza;poate sonda e buna,poate nu,nici tu nu stii asta,dar tu poti sa verifici,noi nu
poate doar ai ramas fara firul de masa care e in spatele triplei stangi,verifica si asta

la satelit cel mai probabil releul de semnalizare are vreo hiba

alternatorul...poate nu ai bagat mufa aia cu doi papuci bine,sau cand ai bagat-o pe partea cealalta au iesit papucii(se mai intampla,am patit-o si eu...) Ceasul meu pt. kilometraj intre 0 si 25 zbate si nu imi dau seama cat vrea sa indice.Ce pot sa ii fac? Verifici cablul de kilometraj. S-ar putea sa vrea inlocuit Pai ma gandeam ca daca vrea inlocuit se zbatea la orice viteza Nu neaparat. Al meu oscila tare intre 60 si 90. L-am schimbat si nu mai am probleme. Vezi totusi sa nu fie iesit de pe undeva, sa fie fixat calumea in ceas, infiletat bine cel superior cu cel inferior. Trebuie sa verifici daca e infipt bine in cutie si e siguranta pusa. Daca tragi tare de el nu ar treubui sa iasa din cutie fa ra sa scoti siguranta. Si din spatele bordului poate sa-ti fi iesit un pic.

Am zis "benzinometru" (intre ghilimele) ca sa inteleaga omul. Daca ziceam litrometru se gasea cineva care sa spuna ca nu are cifre sa arate cati litri sunt Scuzati expresia cu benzinometrul .
Nu am apucat azi sa ma mai ocup si de astae, decat am pus motorul si cutia la loc.... Maine numai asta fac.
Iulicuta, alternatorul are mufele alea 2 puse bine, ba chiar am scos papucii din suportul de pe alternator si i-am bagat direct si nimic. Stiu ca mai vine un fir la el, ala e de la electromotor (are aceeasi "mufa" ca la electromotor). Imi poti da numarul tau de telefon pe privat? ca stiu ca te pricepi tare bine la astea.
La cabluri, l-am pus bine in cutia de viteza, ba chiar am scos cablul ca sa-l vad si era in perfecta stare, maine verific superiorul.
Multumesc! pai firu ala gros care vine de la electromotor trebuie legat pe surubu alternatorului...daca e legat,si mufa e bagata bine atunci ai facut vreo boacana si s-a dus ceva la alternator
se desface se masoara puntile de diode,se verifica si carbunii si atunci daca astea sunt in regula releul de incarcare a decedat si trebuie schimbat Bestial!

In "seara" asta am schimbat turometrul, cel "nou" era tot ESP dar avea un condensator in plus (sau rezistenta, sunt bata la electrica ). Am verificat cablul superior de la km/h si nu are nici pe dracu. Am pus cablul pe bord si cablul la bormasina si nu oscileaza aproape de loc . Sa nu fi fost bine pus?!
Dumitru Cristian a scris:
Alternatorul, imi apare in bord becul la baterie cu motorul pornit (in sfarsit porneste ca un motor, si merge ca unul )


Verifica si mufa de langa roata de rezerva sau electromor(sa faca bine contact acolo) si incarcarea verific-o cu multimetru. Io am patit-o azi(adica ieri) nu facea ceva bine contact in mufa aia si mi se aprindea in continuu becul de la bord pt baterie dar incarcare aveam. mie imi facea turometrul la fel ca al tau si in cateva zile m-a lasat bobina, dupa ce am schimbat bobina si-a revenit.
uita-te sa vezi in ce stare sunt mufele litrometrului din spatele triplei poate a iesit vreuna. Noutati! Turometrul "nou" merge perfect. Km/h-ul este obosit, maine cumpar unul nou. Cablurile nu au nimic. Litrometrul nu am cum sa-l verific momentan deoarece rezervorul meu de benzina este o sticla de suc de 2 litrii in compartimentul motor . Am sa verific totusi la stopul stanga sa vad ce si cum. AA mufele de la motor, alea de langa roata de rezerva fac contact bine! Cand am scos motorul am scos mufa de acolo si le-am suflat, verificat si aratau ok. Sa verific astazi daca incarca ceva sau nimic
Cum pun la noul km/h numarul de km pe care ii am acum?? Mie imi dansa turometrul atunci cand aveam bucsa din capacul de mercedes uzata si dadea scanteie aiurea.

Sonda de benzina e noua si nu merge cum trebuie. Nu mi se aprinde becul din bord cand mai am putina benzina . Becul merge, cablul merge, sonda cand e pe minim nu merge pot sa ii mai fac ceva? sonda de benzina noua se poate verifica daca indica foarte simplu
se scote din rezerovr si cu mufa bagata si contactul pus se intoarce ca si o clepsidra sa se miste plutitorul prin ea si in timpu asta se urmareste acul litrometrului si cand sonda e in pozitie verticala normala se verifica si becul de avarie

in legatura cu mufa aia de la motor o simplua suflare nu imbunatateste contactul electric dintre cei doi papuci de pe fiecare mufa...cel mai bine fie se foloseste un spray de curatat contacte sau de ce nu se curata fiecare in parte cu una bucatica smirlgher fin facut "betisor" sa intre in mufa cu papuci mama
kilometrajul se poate aduce la numarul de kilometri dorit daca se desface si se rotesc acele rotite pana se ating numarul de kilometri,stiu sa fac asta nu stiu sa explic cum se face...sau poti pune la un motoras si il lasi sa mearga pana ajunge la numarul de kilometri care vrei sa-i afiseze Pot sa verific si sonda mea asa, nu??

Da, la motor decat am suflat, o sa iau smirghel sa le curat. Aaaa, am uitat ceva, prima oara cand am pornit motorul dupa "reparatie" ala dadea sa se stinga dupa care a ramas rosu.

Am fugit sa curat mufele si sa verific sonda.
Multumesc mult! mergeam pe autostrada soarelui ( bineinteles dupa ce m-am ratacit in Slobozia ) depaseam tiruri care stiu ca au "capastru" la 90km/h . La mine arata ca am 80km/h vitezometrul . Deci mergeam cu mai mult de 90 km/h ca sa pot depasi . Stiu ca soferii de pe tiruri merg la "blana" adica la maxim posibil pe autostrazi adica 90km/h .
Am schimbat limba indicatoare cu una de la bord de Solenza dar n-am asezat-o bine presupun .
Cam ce ar trebui sa indice cand as pune-o din nou in alta pozitie ca sa poata sa-mi indice cat de cat corect viteza reala ? La zero este pusa de mine si arata defectuos . acul de solenza nu este calibrata ca cea de oltcit, probabil de aceea iti indica mai putin, poate este mai grea Asa este ca imi dau seama de calibrare . dar sa-l asez cat de cat asa sa arate bine in jurul vitezelor de 70-90 km/h , stii tu radarul ce pandeste
Dar am redus un pic din greutatea lui taind din bucsa de plstic de fixare pe ax , de fapt am si pus bucsa invers ca sa stea in ax bine acul indicator .
Am montat 2 leduri mici rosii in spate care lumineaza prin acul indicator de Solenza . Seara se vede fain tare daca ai observat, acul are o contragreutate exact la baza lui, unde acesta vine pe suportul de plastic, de acolo trebuie sa usurezi, pana il aduci exact la greutatea celui de oltcit.

cel mai bine ar fi sa ai un cantar de precizie, cantaresti acul de oltcit , dupa aceea il cantaresti pe cel de solenza, si pilesti usor din el, pana il aduci la greutate cu cel de oltcit Ceva noutati:
1. Alternatorul merge! A fost vina mea , nu pusesem firul care vine de la electromotor la alternator bine, trebuia pus pe "surubul" cu +ul de la baterie, sa-mi fie rusine! Acum incarca cat trebuie...
2. Litrometul.... avea firul de la masa de la sonda rupt , a frecat de roata pana s-a dus... REMEDIAT, acum vad si eu cata benzina am .
3. Releul de semnalizare inca nu am luat altul nou deoarece nu aveau pe Turda... cica merge ala de Dracie asa ca o sa iau altul nou.
4. Kilometrajul, am pus unul de la un RM care avea si sigiliu dar tot nu vrea.... am luat cablu superior nou si am un km/h nou veglia, cred ca o sa-l pun pe ala ca nou la magazin nu am gasit .
5. Turometrul merge ca uns.

Va multumesc pentru tot ajutorul acordat, sunt sigur ca o sa mai am una alta de intrebat... cosmine daca acul e echilibrat atunci nu prea conteaza greutatea lui si nu de aici apare eroarea aia
cristip'70 cel mai bine fa rost de un gps,si vezi in paralel cu el la diferite viteze ce indicatii ai,daca variaza prea mult de la viteza mica la viteza mare atunci schimba vitezometrul pentru ca arcul elicoidal care aduce acul la 0 nu mai are proprietatile de fabrica...
cristian un releu de semnalizare iti dau eu,am destule si stiu sigur ca sunt functionale
kilometrajul sau vitezometrul are probleme?daca nici vitezometrul nu merge,scoti cablul din spate de la vitezometru,ridici masina pe cric la o roata din fata,bagi una bucata surubelnita in discul de frana unde masina sta pe roata si o bagi usor in a 1-a si debreiezi tot asa usor si o lasi la relantiu sa se invarta,daca se invarte cablul ambele vitezometre sunt moarte,dar daca nu se invarte cablul problema e fie din cutie fie de la cabluri(inferior sau superio...)
spor la treaba OK, vedem cum facem cu releul.
Acum cateva seri am scos cablul superior din manta si am fost surprins sa vad ca a iesit partea din plastic care intra in bord si invarte de pe "fir"... am incercat sa-l lipesc dar vad ca tot face urat. E vorba de vitezometru . L-am verificat cu bormasina si arata bine dar e aproape imposibil sa-l invarti cu mana, pecand la cel vechi se poate invarti cu mana foarte usor... bun, am luat cablu superior nou (am fost placut surprins sa vad ca are capul care intra in bord din metal). Sa fie ceva in neregula cu vitezometrul asta de pe RM-ul ala de merge asa de greu? (cand am dat cu spatele am vazut ca dadea si inapoi ???)

Inca o chestie electrica, nu imi merge aeroterma pe viteza I, am zis ca e din buton, de la RM-ul in cauza am luat si butonul (de fapt pe toate ), l-am inlocuit si nici cu asta nu vrea, cauza?? vitezometru care merge greu e din cauza ca nu a mers mult timp si vaselina aia ii ingreuneaza miscarea;dai cu wd40 sau alt ulei tehnic la spray si o sa-si dea drumu de n-o sa-ti vina sa crezi ce usor merge
cat despre aeroterma crred ca nu sunt puse firele bine,sau papucii de la motoras nu sunt infipti bine,,sau contactul este prost intre fir si papucu metalic
Dumitru Cristian a scris:
Inca o chestie electrica, nu imi merge aeroterma pe viteza I, am zis ca e din buton, de la RM-ul in cauza am luat si butonul (de fapt pe toate ), l-am inlocuit si nici cu asta nu vrea, cauza??

S-a ars rezistenta inseriata pe treapta 1, de aia nu merge pe 1 si merge pe 2. Rezistenta e in interiorul carcasei aerotermei, pe o placuta care se afla exact unde intra firele din bord in carcasa aerotermei. Daca dai jos aeroterma si te uiti in interiorul carcasei, imposibil sa nu o vezi, ar trebui sa fie ca o spirala de vreun centimetru lungime, daca e intrerupta sigur lipsesc bucati din ea. Ok iulicuta o sa-l umplu de wd 40 pana renunta el (am reusit sa pun km-ul la cati km am vrut eu! am inteles cum sa faci...)
Cristi_s stiu de care rezistenta vorbesti! cand am demontat aeroterma am curatat si rezistenta aceea dar nu dadea semne ca ar fi ceva in neregula... Daca e asa o sa montez o aeroterma Sofico (parca asa ii zice la alea frantuzesti) ca sta langa masina degeaba sau sa verific daca are firele infipte bine in rezistenta.
Multumesc mult! firele la buton par a fi totusi problema... Cristi_s ai avut dreptate, era firul de la rezistenta scos (probabil cand am strans surubul dar si iulicuta a avut dreptate, firul de la masa (cred) pentru iluminarea butonului era scos...
1. vitezometrul, am verificat aseara metoda lui iulicuta si oscila... acum am dat cu WD 40 sa se curete/deblocheze, am luat si cablu nou...
2. Am cumparat pana la urma releu de semnalizare nou (ala ce aveam eu era temporizator si tot nimic, nu se aprinde nici un bec si daca scot firele de la releu nu se intampla nimic... ???
3. O noua problema de care am tot uitat: nu merg stopurile de ceata de nici un fel, nici becul in bord nu se aprinde, toate sigurantele sunt bune.
O sa revin cu poze deseara si eventual cu un filmulet.
Multumesc mult! aveai releu temporizator in loc de releu de semnalizare?esti sigur ca schimbat ce trebuie?releul de semnalizare se afla langa contact pe partea dreapta jos a volanului,in spatele plasticului bordului
cat despre ceata...satelitul dus sau un contact prost pe circuitul de alimentare al satelitului BESTIAL, am schimbat cu totul alt ceva. Acum m-am uitat pe schita si am schimbat releul temporizator de la stergator, ala din spatele bordului. Atunci cred ca ramane sa ne intalnim undeva sa-mi dai unul dala de care trebuie. O sa pun o poza imediat cu ce am luat eu. Si maine cand dau iara bordul jos (cred ca e a 4-a oara) sa incerc si alt satelit.
Multumesc mult!

piesa e buna(adica releul...)dar nu l-ai pus unde trebuie
nu trebuie sa dai bordu jos,dai jos lampa de harta din dreapta contactului si o sa-l gasesti acolo pe vinovat Ahaaa, deci ala de acolo e. Tot trebuie sa dau bordul jos , ca am lasat releul acolo si ala de la stergatoare e pe scaun.
Deci: dau bordul jos, pun temporizatorul la loc, verific satelitu nou. Ah, dar eu am satelit de Special nou si ala nu are asa ceva.... . Nu stau in stopurile de ceata... unele oltcituri au avut satelit de lumini fara ceata si fara temporizator la stergatoarele fata Am facut azi si un film.... ce ziceti, e OK acum? Tot mai oscileaza putin dar daca stai sa te uiti atent si la Matiz face asa...
http://img532.imageshack.us/my.php?image=p8090821jk1.flv io spun ca nu tii accelerata constant
Dumitru Cristian a scris:Ahaaa, deci ala de acolo e. Tot trebuie sa dau bordul jos , ca am lasat releul acolo si ala de la stergatoare e pe scaun.
Deci: dau bordul jos, pun temporizatorul la loc, verific satelitu nou. Ah, dar eu am satelit de Special nou si ala nu are asa ceva.... . Nu stau in stopurile de ceata...


Cand ai scos temporizatorul de la stergator nu te-ai uitat ce scrie pe el? M-am uitat pe el, scria asa:
ESP, Temporizator TIP nu mai stiu cat, si normal MADE IN ROMANIA
Dumitru Cristian a scris: Temporizator TIP...
Temporizatorul e una si Releu de semnalizare, e alta chiar de seamana constructiv intre ele. La echilibrare ma gandesc sa fac si eu . Chiar cred este mai usor ca cel original . Este din plastic si mai mic si are si contragreutatea ce zicea Cosmin . Dar o sa-l cantaresc sa fiu sigur . De este prea greu mai pun cositor cu letconul sau de este mai greu pilesc .
Intr-adevar nu era la zero cand l-am scos . Dar l-am asezat eu la zero cand l-am montat .
Dupa ceva gandire pot zice ca la indicatia de 100 km/h de fapt era 130 km/h . Iar la 90km/h era in jur de 110km/h . La 65km/h cat arata de fapt este 70 km/h . Verificat asta recent . Weekendul asta am mers cu frantuzoaica lu' unchimiu si acul de la km face la fel ca al meu, adica oscileaza foarte putin... daca stai sa te uiti bine si la Matiz face asa...
Pot inlocui satelitul problema cu altul fara sa demontez iara bordul?
O problema de la frantuzoaica lu' unchimiu acum: fiind din 83 s-au "calit" acele din bord iar cel de la turometru a ramas blocat la 1.500 rpm. E asa de ceva vreme... (acum atinge de bord). E posibil sa se fi ars turometrul? nu cred ca s-a ars nimic Am si eu o problema:
Cand pun contactul mi se aprinde slab pozitia si becurile de la numar si invers, cand pun pozitia mi se aprind slab luminile in bord
Care sa fie cauza,ca nu am mai vazut asa ceva la niciun oltcit pana acum si becurile in bord se aprind vreodata puternic?vezi ca au reglajul ala sub butonul de avarii dai de el spre dreapta si ar trebui sa creasca lumina la bord(in intensitate desigur ) asta daca ai pozitiile aprinse
chestia cu aprinsul pozitiilor cand pui contactul nu e normala si undeva ai fire in scurt,cel mai probabil prin spatele bordului la butoanele alea de sus
ce butoane ai sus si care din ele nu-ti functioneaza? nu de alta dar in alta parte firele care au tensiune la punerea contactului nu interactioneaza cu cele de la pozitii
iulicuta2000 a scris:si becurile in bord se aprind vreodata puternic?vezi ca au reglajul ala sub butonul de avarii dai de el spre dreapta si ar trebui sa creasca lumina la bord(in intensitate desigur ) asta daca ai pozitiile aprinse

De butonul ala stiu,dar din pacate nu imi functioneaza si trebuie sa il fac sau schimb bordu cu totul

iulicuta2000 a scris:chestia cu aprinsul pozitiilor cand pui contactul nu e normala si undeva ai fire in scurt,cel mai probabil prin spatele bordului la butoanele alea de sus
ce butoane ai sus si care din ele nu-ti functioneaza? nu de alta dar in alta parte firele care au tensiune la punerea contactului nu interactioneaza cu cele de la pozitii


De sus imi functioneaza toate butoanele mai exact cel de ulei,avarie si aeroterma ca stergator si stopitoare spate nu am pe masina,dar butoanele exista si nu au fost folosite niciodata si la dezaburire exista un buton fals adica nu se poate apasa ca e numai asa ca sa acopere locul ala (din fabrica asa a fost masina)
Am despartit odata firele alea care vin inauntru pe mijlocul de la podea si am pus contactul si nu s-a mai aprins pozitia
Cred ca o fi cablul ala de vina poate,nu prea stiu ca la instalatii elecrtice stau cat de prost se poate atunci daca spui ca e de jos,poate firul care duce curent la sonda litrometrica atinge de firul de pozitie sau poate e pus prost
iti functioneaza sonda litrometrica bine? Sonda litrometrica, masoara cata benzina am in rezervor, nu ? ,de un timp nu imi indica cata benzina am si sunt mai mult ca sigur ca e din cauza bordului
Cred ca o sa schimb toata instalatia electrica de la mijlocul masinii in spate
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community