Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

GJ-04-HMA
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Sa va prezint si eu masina mea un Oltena Club 11RL din '95, caroseria se prezinta foarte bine are inca vopseau originala fara rugina sunt foarte multumit de ea mai putin de faptul ca proprietarul anterior a avut grija sa dea cu cu spray in cateva locuri pe capota, hayon si plafon.
Motorul de pe masina este unul de TRS cu aproximativ 5000 de km de la rk, dar datorita unor piese romanesti neasteptat de proaste trebuie desfacut , de cateva zile pierd putin ulei pe la simeringul dela distributie, iar simeringurile de supape sunt varza si ele in rest nu am probleme mari cu el, sunt multumit pana si de consum cam 6.5-7% in afara si in jur de 10% in oras.




[/img] astazi am desfacut motorul cu care a venit masina din fabrica si spre suprinderea mea se prezinta foarte bine. am si eu nevoie de cateva sfaturi ca nu sunt hotorat in anumite privinte.

1. motorul are cam 60.000 de km eu fusai primu' care l-a desfacut, ambielajul se prezinta bine nu bate nu caraie nu maraie ce ziceti ar trebui sa desfac si blocul? eu nu prea as vrea sa il desfac ca nu prea am cu ce sa-l etansez la loc si decat sa dau cu silicon

2. setul motor nu prezinta uzura mai deloc fanta segmentilor care au fost pe masina este de 0.45 o masurai azi...0,50 nu vru sa intre, ar trebui schimbati? daca da de care SM sau Goetze?

3. cu ce pot sa curat circuitul de ulei si baia de depuneri, fara sa distrug etansarea blocului? si dupa aia cum curat respectiva subsanta?

cam atat pt. moment...daca mai apare ceva pe parcurs. Salut!
Superba masina! Felicitari!
Ai grija ce faci la motoras!
1. Daca nu are probleme in carter (ambielaj, cuzineti) nu are rost sa-l desfaci!

2. Eu ti-as sugera sa pui SM (am pe aici si SM si Goetze si daca-i iei la puricat cei SM sunt extrem de atent lucrati...)

3. Am vazut nu mai stiu in ce tara o solutie care se baga in motor si se spala de ulei... dar la doar 60.000 km nu prea ar trebuii sa fie depuneri... parca si la noi e o solutie de curatat

Bafta multa si ai grija ce faci motorasului!

andreimorocos
poate cumpara motor flush din cora costa 20 lei cutia
se torna in motor peste uleiul vechi , apoi se porneste motorul si se lasa 3 minute sa mearg la relanti
se scoate uleiul si se pune alt ulei (cel mai ieftin ) si se porneste si se lasa 10-15 min apoise scoate si acel ulei
se cumpara ulei bun de data aceasta , se torne in motor , se schimb filtrul de uei , se poneste iar se lasa 5-10 min apoi se poate pleca cu masina
depuneri din nefericire sunt, a mers cu ulei mineral asta e. oricum nu cred ca o sa desfac carterul pt. ca nu are rost. iar la segmenti la sm m-am gandit si eu am citit pe aici pe undeva ca ar avea si fanta mai mica decat goetze sau poate am retinut aiureli. 1: Dac cilindrii se prezinta foarte bine e aproape insesizabil umarul acela care il fac segmenti. ma gandeam daca bag motorina in carter asa cum e acum adica fara set si dupa bag ulei ca sa o scot merge? motorul asta cu semeringurile supape, si cu ala de la volanta dus, vroiai sa mi-l dai? simeringuri de supape le-am schimbat ieri cand am gasit un dealer meteor in tg-jiu cu un set corteco, cu ocazia asta si culbutorii ca tot erau desfacute chiulaosele. motorul asta de trs se prezinta bine, acum am pe masa de operatie motorul origanl al masinii in cateva zile e gata si o sa fie inlocuit cel de trs cu asta. de ce? din mai multe motive, principalul este ca pe ala e seria si trebuie sa fac o vizita la rar curand. Unde a disp nu stim...asa grav ai scris? mai scrie o data ca deja sunt curios. incet incet e gata si motorul de 1100...zilele astea am spalat chiloasele am curatat, rectificat si pasuit supapele, am pus axele cu came si simeringurile de supape.






setul eu zic ca se prezinta destul de bine si nu are rost sa-l schimb.






ai mp bunnn am terminat cu motorul de 1100 ansamblat 100%, l-am pornit jos si nu a scos zgomote ciudate sau fum. sunt nerabdator sa il pun pe masina sa vedem atunci ce si cum.

aveti idee cum scap de scartaitul amortizoarelor de pe fata? cand este cald afara incep sa scartaie in urma cu cateva luni cand am schimbat pivotii si bucsile de la rotule am aruncat un ochi si la amortizoare si nu parea obosite si nici pe masina nu fac figuri, dar ma dispera scartaitul asta, se poate rezolva fara sa le schimb/demontez? nu cred ca e de la amortizoare...sa nu fie de la bratele inferioare eu sunt aproape sigur ca amortizoarele sunt pt. ca este scartait de cauciuc si se aude numai cand se incalzaste afara, dimineata nu am probleme. belele si iar belele...am pus motorul de 1100 pe masina si face pe nebunu', dupa 100 de km incepu sa faca cum facea inainte sa-l dau jos.

mai concret pe motorul a fost facut bucatele spalat tot ce se putea spala dupa care am inceput sa-l ansamblez si am schimbat urmatoarele: axe cu came si culbutori am pus de trs, simeringuri de supape si supape, toate garniturile si simeringurile, segmentii am folosit SM si alte maruntisuri care nu imi vin acum in cap. la bloc si la ambielaj nu am umblat pt ca nu era cazul nu bate ambielajul si presiune am beton becul sta vreo 2 sec aprins dimineata cu masina nepornita de cateva zile in rest se stinge instantaneu.
azi dimineata coborai la garaj trasai socu' putin, porni la sfert mersai 300 de m cu socul tras dupa care il impinsai de tot facui cam 10 km dupa care incepu sa tremure, sa nu mai traga si sa se auda usor cateva detonatii; cu chiu cu vai ajunsai in fata blocului ma uitai la carburator totul era ok, dupa care incepui sa scot cate o fisa pe rand la 1,2 si 3 cum se scoteam cum se oprea motorul cand ajunsai la 4 si o trasai nu se intampla nimic, era clar ca ceva nu era in regula. schimbai bujia aia (nu era uda sau altceva doar afumata), ma dusai o porni, acum totul era bine mai facui vreo 20 de km cu ea sa vad ce si cum dupa care incepu iar sa mearga neregulat si sa dea usoare detonatii in toba.

la aprindere si carburatie garantez ca nu sunt probleme, distributia nu e sarita sigur...care sa fie problema. si intainte sa il desfac cand il aveam pe masina mergea cat mergea bine dupa care incepea sa dea detonatii ce-i drept atunci mult mai puternice. ideal ar fi sa faci un test de compresie sa vezi daca cilindru 4 are compresia in parametri, daca nu aiai buba, automat iti afuma bujia si nu mai ai putere calumea.

sanatate motorul asta e fenomen, astazi luai 5l de efix de la rompetrol (de nevoie) facui ~10 km fara probleme, nu mai trepida motorul tragea mergea rotund...nu pot sa imi dau seama ce are./ mai da cate o fuga pe la biserica...macar o data pe luna mai bine aduc popa la garaj. de cateva zile am observat ca pierd ulei pe la simeringul de la delcou , am vreo sansa sa il schimb cu motorul pe masina sau trebuie sa il dau jos? Il poti schimba pe loc. Nu e mare scofala Sa nu zgarii chiulasa cand il scoti! In rest e treaba de cateva minute.

Eu am schimbat vre-o 3 si tot lacrimeaza... nu curge, dar mereu uns pe acolo. Poti sa il schimbi cu motorul pe masina insa trebuie sa fii foarte atent la montare. Fa treaba incet, calm si nu in graba. Cauta sa iti gasesti o pozitie mai omeneasca si o sa ai rezultate bune. Deci da, poti sa il schimbi fara sa dai motorul jos. Cum a zis hofy, se schimba usor.
Poate curge pe la surubul dop de la axul cu came.A devenit boala la axele noi se prea poate ca axele le-am luat in vara...si daca curge pe la minunea aia de dop cum rezolv problema? nu de alta dar am si eu gandacii mei si fac urat daca curge ceva ulei. astazi plecai hotarat cu masina sa ii fac geometria rotilor, ma plimbai putin prin craiova ca nu toti vor sa faca asa ceva la oltcit nu intelesai de ce dar in fine nu asta conteaza, in safarsit gasii pe unul cu pofta de munca pusaram masina pe jucarie si rezolvaram la rotile din fata destul de usor zic eu; pana aici toate bune si frumoase, uitandu-ne pe calculator la pozitia rotilor mele observaram ca roata din dreapta spate sta putin cas ceva de genu / mai concret unghiul este -1grad. din ce cauza sta roata aia asa? ce ar trebui sa ma apuc sa schimb? ciudat e ca am schimbat si cauciucurile de pe spate pe fata si nu s-a vazut ca ar fi uzate neuniform. -1 grad care unghi? De cadere, de convergenta, de fuga? Sa stii ca anumite unghiuri se modifica dupa prima frana pusa, dupa ce a iesit masina de pe linia de asamblare. Ar trebui sa aiba in program valorile maxime admise pentru fiecare tip de masina in parte. Daca masina nu trage in nici o parte, nu uzeaza neuniform cauciucurile, eu zic sa nu iti faci probleme prea mari. era vorba de unghiul de la roata dreapta spate...nu uzeaza cauciucurile si nici nu trage in vreo parte. cauciucurile care le-am avut pe spate si am facut aproximativ 9000 km cu ele sunt uzate uniform. Ups, am citit eu pe diagonala si m-am dus cu gandul la roata fata. pe spate ai numai unghi de cadere. Intai verifica daca nu cumva ai joc in rulment. Daca nu e joc in rulment, e posibil sa fie uzura in articulatie (bucsa de teflon sau teava din brat). Mai poate fi si o lovitura din lateral care sa fi deformat nitel bratul. Daca zici ca nu uzeaza pneurile, nu ar fi motiv de ingrijorare. stramb sta de la pivoti, de la rulmentul rotii, de la bucsele de sus unde vine prins telescopul si bratul superior, de la rulmentii cu ace de jos unde vine bratul prins de bara de torsiune, iar daca toate sunt bune, sus la brat sau jos la brat poti pune adaugari de bucati de metal, tabla pana ajunge la unghiul normal

pai ala ce ti-a zis la reglare, influenteaza asta roata?

fiecare masina are unghi de incidenta ce se regleaza din bielete, adica ce ai reglatu tu acum, si unghi de fuga adica ce te referi tu mai sus ca e stramb, cas , si fiecare masina are unghiurile ei
edy99 a scris:stramb sta de la pivoti, de la rulmentul rotii, de la bucsele de sus unde vine prins telescopul si bratul superior, de la rulmentii cu ace de jos unde vine bratul prins de bara de torsiune, iar daca toate sunt bune, sus la brat sau jos la brat poti pune adaugari de bucati de metal, tabla pana ajunge la unghiul normal

pai ala ce ti-a zis la reglare, influenteaza asta roata?

fiecare masina are unghi de incidenta ce se regleaza din bielete, adica ce ai reglatu tu acum, si unghi de fuga adica ce te referi tu mai sus ca e stramb, cas , si fiecare masina are unghiurile ei


eu vorbesc de roata dreapta spate nu prea ai ce sa reglezi la ea si nici nu prea ai cum...ma duc acum jos la masina sa vad cum sta treaba cu rulmentul revin cu verdictul. si in spate daca ai duse bucsele poate sta cas, daca nu atunci e stramb bratul unde se uneste cu axul ce culiseaza pe bucse bunnn ridicai masina pe cric pana se ridica roata de pe pamant si miscai de ea, joc rulmentul nu are. iar de lovituri nu stiu, de cand am eu masina nu a luat sigur pe partea dreapta; pe stanga a plecat un capac de canal cu mine si a facut praf telescopul dar acolo nu sunt probleme. e foarte probabil sa fie si bucsile de teflon uzate...oricum acum sunt mult mai linistit. Stai in drum de-o saiba??
Pe spate daca nu face zgomot ,nu uzeaza anvelopele, lasa masina asa. stai in drum si de o saiba.

pai asa o las pana una alta...mai vedem pana la vara ca si asa acum a cam dat frigul si nu prea iti vine sa umbli la masina. Mai ales puntea de spate.Tragi de-ti ies ochii din cap sa schimbi bucsile.Mai ales daca sunt de alea de srl care nu le poti scoate.... in niciun caz, sunt bucsile cu care a iesit pe poarta fabricii, a avut grija primul proprietar sa nu schimbe nimic...in schimb a fost artist la pictat cu sprayul. cand am schimbat motorul pus si disc placa de ambreiaj si rulment de presiune noi, de ceva vreme la cald dupa ce fac vreo 30 de km prin oras mers cam bara la bara incepe sa imi patineze ambreiajul sau ceva de genu' adica tremura si vibreaza masina ca naiba...ce sa-i fac? sa incerc sa reglez ambreiajul iar daca da in ce sens? ca l-am reglat cand l-am pus si are curs libera e cam 2 cm.
Scroogie a scris:...prin oras mers cam bara la bara incepe sa imi patineze ambreiajul sau ceva de genu' adica tremura si vibreaza masina ca naiba...
Patinajul ambreajului poate avea cauza in deteriorarea simeringului de priza - sare ulei din CV pe discul de ambreaj.

Mersul trepidat poate fi si din nestringerea uniforma a suruburilor placii de presiune ( cele 6 buc. cu cap de 10).
Laurentiu a scris:Mersul trepidat poate fi si din nestringerea uniforma a suruburilor placii de presiune


Sau a calitatii mirifice setului autohton de ambreiaj. Sunt la al doilea set tremurator. Si probabilitatea tremuratului chiar e influentata de temperatura motorului. ma gandesc ca daca ar sari ulei nu ar trebui sa faca pe nebunul intotdeauna? chestia asta se manifesta numai dupa ce merg prin oras prin ingramadeala deci dupa ce e solicitat mult ambreajul, in afara nu am probleme.

beleaua e ca nu a fost autohton setul de ambreaj..bine recunosc ca in vara nu am avut nici de ales in tg-jiu fiind doar un magazin cu piese de oltcit si am cumparat ceva de genul: discul este GS Nouva si placa e de dacia de 180mm Mapa altceva nu a fost. olticitul meu, ieri in timp ce ii schimbam curelele de distributie.





si astazi dupa ce i-am facut baie.







de ce nu ai dat jos si spoilerul? din comoditate...nu m-a incurcat cu nimic. sunt curios ce cheie de rac ai, ca a mea tubulara n-a vrut sa intre fara sa dau spoilerul jos ii fac maine o poza sa vezi...cheia a fost modificata de taica-miu pe vremea cand avea el oltcit. Cu chiu cu vai am reusit sa fac rost de un set de jante de aliaj de Axel pe 13", multumesc pe aceasta cale domnului roman ciprian pt cele 2 jante. Toata nebunia asta cu jantele a inceput intr-o zi cand trecand pe langa un oltcit, in craiova, vad ca are 2 jante de Axel pe spate ma dau mai aproape ma uit si vad ca sunt pe 13" si ce imi vine, las un bilet in geam cu numarul de telefon si cu intrebarea "vinzi jantele?" dupa 2 ore suna telefonul, vorbit cu omul, a 2a zi le-am si luat. Acum incepe beleaua am 2...de unde mai iau 2? Intr-un final am vazut pe forum ca mai sunt inca 2 de vanzare...si asa 2 jante pleaca tocmai de la iasi si ajung la mine.
Cam atat cu povestea, trecem si la fapte aratau destul de rau vopseau jupuita, matauita, etc.. Dupa 2 ore de frecat cu peria de sarma si hartie abraziva le-am vopsit si a iesit ceva de genul:




Ieri le-am pus si pe masina.







Superbe si jantele si masina!
Ce latime au cauciucurile?
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community