Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Cum desfac bordul???

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie, Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Salutare!

Imi poate spune si mie cineva, cum desfac bordul la dacie??+
Ca vreau sa scriu acolo ca am 500 de mii de km, asa ca sa ma dau mare (hai ca glumesc...).
Pe bune, cum naiba dau jos bordul??+
Am vitezometrul defect, nu functioneaza nimic pe acolo si trebe sa il desfac. Turometru mere OK, da vitezometrul nu se misca...
Pe cel de oltcit am reusit sa-l fac bucatele si din 2 ssa fac unul functional... da la dacie inca nu am reusit sa-l desfac! Ca nu am vaut pe acolo nici un fel de suruburi... .
E din ala dintr-o bucata, cred ca e similar cu cel de CN...
Pe geamul de plastic are trei chestii, ca niste bete de-alea cum avem noi la olcit la resetarea kilometrilor ... Deci, unu e pt resetare km, altu e pt intensitate lumini in bord si al treilea nu stiu pt ce e, ca e blocat...
Pls. help! hmmm.....
daca nu ai suruburi in partea de sus(chiar acolo intre bord si parbriz)...atunci
ia uita'te sub bord...cu o lanterna....tre' sa fie niste suruburi, acolo chiar la imbinarea bordului cu caroseria.
trebuie sa fie in jur de 10suruburi pt. cheie de 7...incepand din lateral, dintr-o parte in alta.
La zambaretz...bordul e prins in lateral cu 3 suruburi mai mari, pt. cheie de 13, si e ranforsat cu nista bari de otel(bara de otel vine prinsa in caroserie, dinspre motor, si in partea de jos a bordului)

cred ca asa e....nu am la indemana un papuc momentan.... Hehe, credeam ca oltcitul e complicat... da dacia e gandita cu kuru ! Adica bordul e prins prin spatele cadranelor cu ... 2 cleme... ce trebuie desfacute, apoi iese oarecum prin lateral pe dupa volan... foarte aiurea cu firele si cablurile alea, daca scot bordul risc sa nu mai reusesc sa il pun la loc ... Asa ca m-am decis sa il las asa pt moment... De care bord ai?
daca e scoica este floare la ureche ... 2 cleme .
Daca e CN ... e un pic mai cu cantec dar nu e greu.
Dar vezi poate este cablu de km sau pinionul din cutie ! Cred ca e scoica
Gabii a scris:Cred ca e scoica


Daca e scoica e "simplu":
Lasi scaunele pe spate ca sa formeze un fel da pat. Trebuie sa-ti gasesti o pozitie cat mai confortabil, altfel iti amortesc picioarele la-ncheieturi si ti se pun tot felul de carcei.
Scoti toate mufele de la blocul de lumini, tabloul de sigurante, stropitori si ce mai e pe-acolo, + cablul de kilometraj. (cand il pui la loc sa ai grija la filet. Locul e numai pentru manusitze fine, carabele si cazmalele nu merg, te alegi numai cu zgarieturi. Schimbatorul de caldura e fixat cu un surub de bord. Dai jos scrumiera si pe-acolo ar trebui sa se desfaca. Nu scoate cablurile pt. ca e greu sa le mai nimeresti la loc. De la butoanele alea de avarii si lampa ceata nu scoate firele . Le impingi inauntru.
Dedesupt in stanga si-n dreapta inspre stalpi exista niste "table" in forma de U care se fixeaza cu piulite pe de-o parte in lateralele bordului(pe interior) pe de alta parte cu suruburi in stalpi. Vezi care se desfac mai usor.
Policioara nu cred ca e cazul sa o scoti , numai torpedo-ul trebuie eliberat din partea de sus.
Desfaci grila de dirijare de la parbriz, cateva holz-uri si vei mai descoperi cateva suruburi care fixeaza bordul in fata de tot fo' cinci-sase.
Spre rusinea mea nu mai stiu daca nu care cumva mai ai de desurubat si pe coloana volanului doua.
Blocul ala cu vitezometru , turometru si celelalte cadrane e fixat cu niste sarme (cleme) foarte otzeloase care trebuie scoase intai. Din ce-mi aduc aminte pe acolo nu prea sunt suruburi.

Rog intelegere daca am uitat ceva. Eu am facut toate operatiunile aste in urma cu vreo 8 ani si in ordine inversa, adica am inlocuit un bord de Dacia 1300 model original cu unul scoica. Dupa doua zile de munca ma dureau toate alea.

Am mai citit odata primul mesaj. Intrebare: - Ai verificat daca nu cumva e "bulit " cablul de kilometraj? Eu am schimbat trei cabluri pana am gasit unul care sa reziste.
Tzumbushtukul ala de care zici n-o sa se miste never. E doar pt simetrie. Ai desfacut bordul pana la urma ? Ca si eu trebuie sa-l desfac ca sa schimb un bec ... dar nu ma incumet sa-l demontez ca e cu cantec ... daca totusi ai facut aceasta manevra te rog sa postezi modalitatea de desfacere si ce probleme ai intampinat.
Multumesc anticipat. Am schimbat eu saptamana trecuta bordul la dacie; l-am inlocuit pe cel vechi cu unul tip "scoica".
Ce sa zic, greu nu este, numai ca la mine l-a demontat si montat la loc un electrician de meserie, timpul efectiv fiind in jur de 6 ore (cu toate legaturile electrice refacute).

Despre ce bec este vorba si ce fel de bord ai?? Bordul este de tip scoica, iar becul cu pricina este cel care lumineaza bordul pe tip de noapte situat in partea dreapta, lumineaza ceasurile de temperatura a motorului si presiunea uleiului. Nu am loc sa bag mana prin dreapta sa-l schimb si din acest motiv trebuie sa desfac bordul, numai putin cat sa-l schimb, dar pentru asta, trebuie sa demontez cutia de acte si ce mai e pe acolo ca nu am loc sa bag mana. salut,
incearca sa bagi mana prin stanga (prin dreptul tabloului de sigurante) pana ajungi deasupra bordului si atunci vei putea sa scoti becul buclucas...eu am schimbat becul din jumate ca se arsese si m-am chinuit de mi-au sarit capacele (apropo...ala din jumate e cel mai greu de schimbat cu ceasurile pe masina)

in alta ordine de idei nu are rost sa demontezi cutia de acte ca oricum nici pe acolo nu cred ca vei putea baga mana...cel mai indicat este sa verifici solutia de mai sus sau...sa scoti ceasurile (alea au 2 sigurante care se scot si se trag ceasurile in afara...mai greu e sa le bagi la loc).

bafta! Nu imi ajunge mana prin stanga....am incercat deja Ar trebui sa existe o metoda de schimbat becurile alea fara sa demontezi jumatate de masina. Ce naiba, nu e Renault Megane la care trebuie sa demontezi contraaripa ca sa schimbi becul de semnalizare. Dreamer, toata treaba e sa fii insistent . Incearca, incearca si iar incearca! Si daca tot nu reusesti cauta pe cineva cu o mana mai subtire si roaga-l sa te ajute!

Bafta! Nu incape ... si prin absurd ... daca-l scot .... cum il bag ???
Dreamer a scris:Nu incape ... si prin absurd ... daca-l scot .... cum il bag ???

Pai, mey, asta este in orice manual de reparatii, de la fiare de calcat, calculatoare, pana la nave spatiale: "Montarea se face in ordinea inversa a demontarii". Bagi tu mana cristi in gaurica aia intunecata ???
Dreamer a scris:Bagi tu mana cristi in gaurica aia intunecata ???

Hai, hai, care gaurica Gaurica aia mica si stramta care e in spatele bordului .... numai la prostii te gandesti
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Caroserie, Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Poți crea un topic nou în acest forum
Poți răspunde la mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community