Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

B-14-AGU
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Daca toati va expuneti rablamentele... sa o pun si eu pe a mea...
Oltcit Club 11 RL
An de fabricatie: 1992
Motorul original dar s-au schimbat ceva piese in el in cei aproape 200.000 km pe care ii are, de exemplu: set motor (1 data), axe cu came (multe ori ), culbutorii la fel ca axele, pompa benzina...
Cutia de viteza este una frantuzeasca in 4+1, de cea originala a avut grija maicamea.
Culoare gri metalizat (nuanta schimbat... nu este vopseaua originala), interior gri cu bord necrapat.
In primii ani, adica pana in 1998 masina era spalata saptamanal, schimbat consumabilele la kilometru, verificata foarte des, dupa aceea taicamiu s-a precopsit cu Nubira si Oltcitul a fost pus la treaba dar inca fooarte bine intretinut! Chiar daca era supus unor conditii greu de imaginat (zi de zi) masina tot ingrijita era... In cele din urma a ajuns pe mana mea
In vara asta am "refacut-o" deoarece vara trecuta dadusem aproape tot jos de pe ea si am pus-o din nou in miscare, i-am desfacut motorul, vazut ca nu are uzura decat la axa cu came dreapta si la culbutori parca, pus garnituri noi si semeringul de la delcou, consumabilele noi toate inclusiv platina, fise de bujii, pompa de benzina ca a mea i-am dat-o lu' unchimiu .
Imi pare rau ca nu am pozele cum arata inainte... dar cand ajung la calculatorul meu le pun si pe acelea.
Motorul era pe masa si asa arata cutia de viteza + compartimentul motor


Motorul, ce-i drept e prima oara cand am desfacut un motor si inca merge
, inainte sa-l desfac nu mergea deloc... avea circuitele de ulei "blocate", chiulasele erau ca si vopsite cu vaselina....

Momentan merge cu un Solex cu doar cativa kilometri, cel original n-am avut chef de el...


Inapoi la motor



La chiulase pot spune ca am facut o prostie
, le-am bagat in soda caustica vreo 15 ore si uitati cum au iesit, ca noi dar nuanta schimbata... am incercat dupa sa le curat cu acid adica otet dar nu prea a iesit ce am vrut... cu timpul s-a luat uratenia aia si acum arata bine.
(abia le scosesem...)
echbipate si gata de pus pe motor:


O sa continui cu pozele mai tarziu, merge cam greu imageshack acum...
Dumitru Cristian a scris:La chiulase pot spune ca am facut o prostie
, le-am bagat in soda caustica vreo 15 ore ...
Soda caustica ataca aluminiul. Sa nu ai probleme mai tirziu cu ciulasele. Din ultima poza cu chiulosa echipata vad cai ai pus capacele la culbutori si ai si etansat.Asta se face dupa ce se monteaza pe motor.
In cazul in care nu ai montat totul pe motor ai putea sa revopseti tablele de la carenaj.Recomandabil ca pe partea dinspre motor colectorul de aer(acolo unde vine turbina ) sa il vopsesti in alb.Asta ca sa observi mai bine eventualele pierderi de ulei.Restul ramine la aprecierea ta.Oricum alea care nu se vad poti sa le vopsesti in negru.Curatarea pieselor puteai sa o gaci mai bine ori cu motorina amestecata cu detergent,urmata de o spalare cu apa(piesele de aluminiu) sau cautai la statiile peco si sigur gaseai lichid de aprins carbunii de la gratar,care nu e nimic altceva decit petrol lampant. unde sunt bre toate piesele frantuzesti? Nu am pus piesele frantuzesti, ca mai trebuie una alta ca sa iasa asa cum vreau si motorul asta neavand uzura aproape deloc era pacat sa putrezeasca acolo.
DanH, capacele le pusesem pentru ca trebuia siliconul cu care am lipit garniturile sa se lipeasca pe capac, normal ca am scos capacele dupa ca sa pun chiulasele pe motor, doar 4 suruburi care tin chiulasele pe motor vin sub capace. Fiind calitatea proasta a garniturilor, curgeau si inca mult si a trebuit sa le pun silicon si intre garnitura si chiulasa .
Laurentiu, ce probleme pot aparea? Daca stiam ca ies asa frecam cu benzina la ele pana le lua dracu' le poti spala cu diluant sau nitrodiluant. ies super frumos.
toata treaba este sa ai un compresor si un pistol de vopsit, reglezi pistolul sa dea raza cat mai ingusta... si dai cu diluant sub presiune pe ele. curata jegul foarte usor .

dar te ca gazezi Foarte buna ideea Cosmin, dar daca nu m-a dus capul la timp...
Sa revenim cu pozele:
Electromotorul, schimbat carbuni si bucsele alea de cupru (sau din ce or fi), acum merge ca nou (eu credeam ca e bun de aruncat dar dupa ce acestea au fost schimbate de catre un vecin, mecanic foarte priceput, merge ce nou).

O verificare la suspnesia fata, masina sta un pic inclinata spre dreapta din cauza ca s-a umblat la amortizorul spate stanga si cand l-a pus la loc, taicamiu nu a putut sa-l stranga. O sa-l strang la compresor cu cheia pneumatica. O ocazie buna sa verific amortizoarele fata si sa curat pe acolo...


Merge al dracu' de greu imageshackul asta
La montare la loc a amortizorului fata mai intai se infileteaza in bucsa superioara,se stringe definitiv apoi se prinde si in partea inferioara.Stringerea definitiva se va face cu masina cu roata montata si pe sol.Altfel se risca a se ditruge mult mai repede bucsa inferioara.La fel se sting si cele 2 piulite de la axul care trece prin bratul supeior si prin rotulele care il tin pe caroserie. In sfarsit ti-ai facut topic
Bafta in continuare cu oltcitu La montare la loc a amortizorului fata mai intai se infileteaza in bucsa superioara,se stringe definitiv apoi se prinde si in partea inferioara.Stringerea definitiva se va face cu masina cu roata montata si pe sol.Altfel se risca a se ditruge mult mai repede bucsa inferioara.La fel se sting si cele 2 piulite de la axul care trece prin bratul supeior si prin rotulele care il tin pe caroserie.
In cazul in care speli cu diluant sau nitro diluant nu vei face nimica.Se evapora repede si............ramine mizeria.
DanH a scris:a fel se sting si cele 2 piulite de la axul care trece prin bratul supeior si prin rotulele care il tin pe caroserie.



astea fiind piulitele axului bratului superior. Cum strangi astea cu masina lasata pe sol?

sau te refereai la piulitele bucsilor(rotulelor) de la bratul superior, care trec prin caroserie?
iulicuta2000 a scris:unde sunt bre toate piesele frantuzesti?


la piatza! Simplu.Prima data dupa ce masina e cu rotile pe sol se ia volan maxim stinga si stringi o piulita,apoi maxim dreapta si o stringi si pe cealalta.
valib a scris:
DanH a scris:a fel se sting si cele 2 piulite de la axul care trece prin bratul supeior si prin rotulele care il tin pe caroserie.



astea fiind piulitele axului bratului superior. Cum strangi astea cu masina lasata pe sol?

sau te refereai la piulitele bucsilor(rotulelor) de la bratul superior, care trec prin caroserie?


mai simplu de atat nu se pune roata pe partea unde vrei sa strangi astea si sub bratul inferior pui o nicovala(sau un alt cric de oltcit si lasi masina jos de pe cric,astfel va sta ca si pe roata si poti strange in voie tot ce se poate strange
un alt mod e sa ai rampa sau canal Am spalat cu benzina si periuta de dinti , dupa care sters cu carpa curata si asa a ramas, adica curat.
Am facut asa: scos amortizorul din bucsa inferioara, desfiletat si din bucsa de sus. Curatat, verificat.... si cand am pus la loc: infiletat in bucsa superioara si strans, pus cricul hidraulic sub brat si ridicat pana cand bratul a venit la nivelul gaurii amortizorului, strans si lasat pe caprior din nou... E bine? Sau sa desfiletez amortizorul din nou si sa-l strang cu masina pe roti?


Motorul cand avea electromotorul nereparat... si nu avea nici un fel de esapament asa sa moara vecinii de ciuda.
http://img532.imageshack.us/my.php?image=p7210703ss6.flv
Dumitru Cristian a scris:Laurentiu, ce probleme pot aparea?
Material cu caverne (gauri), reducerea rezistentei, subtierea materialului.
Poate daca l-ai clatit bine cu apa dupa operatie si cu putin noroc, posibil sa nu ai surprize nedorite (material rupt, sarit, crapat in zonele subtiri). Cum le-am scos am dat cu apa la pistol (cum au aia la spalatorii) peste tot, dupa care am incercat sa le dau jos culoarea aia cu otet.
Dumitru Cristian a scris:.... cand am pus la loc: infiletat in bucsa superioara si strans, pus cricul hidraulic sub brat si ridicat pana cand bratul a venit la nivelul gaurii amortizorului...
Asta nu indica faptul ca masina sta pe "suspensie" cu toata greutatea ei. Cricul hidraulic trebuia sa-l ridici pina in momentul in care se simtea masina ca se inclina in partea opusa (se ridica).

E bine si cum spune Iulica dar eu, fac cum a spus si Hashul ceva mai sus: stringerea definitiva a piulitelor bratului superior si a surubului amortizorului, o fac cu masina pe sol si dupa ce ii fac un balans vertical de 2-3 ori pt a se aseza bucsele pe suruburi asa cum le este lor mai bine. cate capete atatea pareri dar ma gandesc ca bucsile noi,nestranse se vor misca usor in lagare
iulicuta2000 a scris:...bucsile noi,nestranse se vor misca usor in lagare
Asta e si scopul: de a se aseza cum trebuie dupa care vine stringerea definitiva, sub greutatea proprie a masinii . Pei am pus cricul sub brat si neavand motorul... am ridicat mult, normal ca suspensia "s-a lasat" cand a intrat surubul (a intrat cu mana).

Azi am pus temporizatorul ala la loc de la stergator, am incercat releul nou si nu e nici o diferenta.
Am pus garniturile facute ieri din carton dar nu am reusit sa o fac sa stea sub 1.100 rpm si la 1.100 aveam socul tras... am lasat-o sa mearga 10 min, dupa care am desfiletat surubul de CO aproape la maxim, si nimic... Si am descoperit ca se blocheaza treapta a doua la harb, sa vad ce-i fac sa nu mai ramana blocata. laurentiu ma refeream la balansul ala ca nu prea mai isi are rostul daca piesele sunt noi
daca tot erai cu bordu dat jos trebuia sa incerci si alt satelit
iulicuta2000 a scris:laurentiu ma refeream la balansul ala ca nu prea mai isi are rostul daca piesele sunt noi
Balansul il fac pt a nu sta tensionat (contorsionat) cauciucul din bucse. In momentul balansului, bucsele se aseaza pe pozitia de repaus. OK. O sa slabesc suruburile la amortizoarele fata, sa-i fac balans si sa le prind la loc.
Imi puteti spune care sunt cuplurile de strangere la:
1. Capatul de bara pe fuzeta
2. Pivot superior
3. Pivot inferior
Pot refolosii piulitele vechi? Intreb asta deoarece am desfacut fuzeta sa scot planetara (am burduful de la tripoda spart ).
Ca sa scot capatul de planetara se face asa??? Dau burduful de la capat jos, ii dau cateva ciocane, teoretic ar trebuii sa iasa, pun burduful nou (inventie cu dala de dacie ca cica de Oltcit nu se mai gaseste ). Pun piulita, infiletez putin si ii dau ciocane sa pun capatul la loc. Asa se face sau am inteles gresit??? Piulitele e bine daca ai de unde sa ei altele noi.Doar stringele si e de ajuns.La capul de planetara nu lovi diect in el.Foloseste ceva intermediar intre ciocan si cap.Ceva din bronz sau aluminiu.Nu uita de siguranta.Sa fie alta noua.Si vaselina.Are si ea rostul ei. Am reusit sa scot capul, era extrem de usor . Multumesc mult MIC.
DanH, sigur voi pune o siguranta noua si vaselina la fel! Sunt cumva 2 sigurante, la mine e doar una, doar cea de pe ax.
Maine sper sa gasesc burduful cu pricina la magazin sau kit din ala cu burduf, coliere si vaselina. Daca nu cica se face o "smecherie" cu cel de dracie... E doar o singura siguranta. Gata si cu planetara, acum e la locul ei... La burdufe e ok daca am pus coliere de plastic (sunt foarte groase si greu de rupt) ?? Cata vaselina se pune de obicei?
Nu imi placea cum arata cu grila taiata asa ca am revenit la cea clasica , am mai curatat pe la motor una alta si m-am chinuit o zi intreaga sa repar o pompa de stropitoare din aceea de Dracie si nu am reusit . Maine sper sa-i dau o spalare buna si prin interior ca l-am murdarit la loc dupa ce am terminat cu motorul...



Planetara care a avut burduful spart...






In curand sper sa-i schimb spoilerul fata si intaritoarea aia ca ambele sunt stranbe rau si nu se mai aseaza deloc

Multumesc mult MIC pentru ajutorul cu planetara
Dumitru Cristian a scris:Planetara care a avut burduful spart...

La cum arata burduful vechi, sper sa nu fi muncit degeaba.
Laurentiu a scris:
Dumitru Cristian a scris:Planetara care a avut burduful spart...

La cum arata burduful vechi, sper sa nu fi muncit degeaba.

setul ala de burdufe le-a luat de la dan_alexandru
poate chiar confirma dl dan, oricum si-a mai luat noi galeriile de evacuare alea 2 si cutia de amestec ))) si o teava
in rest 2 y, burdufe de saviem, intermediare, toba finala , cele 2 tevi care vin de la galeriile de evacuare la galeriile de admisie i le-am luat eu lu dan
doar platim cu aceeasi moneda cum a facut el cu geo 66 cu garniturile alea noi nipa ptr etrieri de care nici n-avea nevoiie, dar le-a luat de-al dracu ce-i e pielea
oricum am vzt toti ca degeaba si-a luat piese fr majoritatea noi, ca tot nu le foloseste
mai devreme sau mai tarziu va face topic pe forum ca sa le vanda
sunt sigur ca timpul va decide asta
zolti iar ai prins glas?
Madalin Zolti a scris:
Laurentiu a scris:La cum arata burduful vechi, sper sa nu fi muncit degeaba.

setul ala de burdufe le-a luat de la dan_alexandru
poate chiar confirma dl dan
Nu intereseaza pe nimeni de la cine a luat piesele sau cit a dat pe ele. Eu m-am referit la faptul de a "bate" planetara dupa taietura din burduful vechi.

P.S. Zolti, fa bine si nu mai baga aiurea paie pe foc. Ti se pare ca e prea liniste pe forum Revenind la treburi serioase:
Azi a venit Gica (mecanicul) azi si mi-a facut ralantiul, in sfarsit sta si ea la 500 rpm pe turometru. Cauzele erau: un jiglor (din ala mic, chiar din mijloc infundat) si un al doilea stut din spatele carburatorului pe unde tragea aer fals...
Aerisit frana si acum tine incomparabil, reglat bine delcoul si bujiile.
Tot mecanicul mi-a spus ca trebuiesc schimbate bucsele de la bascula si bieleta, capat de bara pe partea dreapta. Azi am facut vreo 3 ture cu ea si merge suuper, ce diferenta poate face un ralanti bun!
Ieri am schimbat benzina deoarece nu am mai gasit 98 premium si am bagat 99 fara plumb de la rompetrol parca. De atunci nu mai porneste la sfert , invarte motorul de vreo 4-5-6 ori pana o ia(ianinte la sfert sau maxim o tura si pornea fara probleme), maine o sa revin pe 98 premium. 99 au numai la petrom
98 la rompetrol
100 numai la omv și petromV Multumesc mult Iulius! relatiu reglat bine nu trebuie sa fie la 500ture OK, atunci o sa-l maresc... Mi-a zis si MIC ca are presiune foarte mica la ulei si nu e bine pt motor, la 750 sau 800 sa-l fac? Motor de 1.1 are relantiul la 950 +/- 50.
NeaGeorgel a scris:Motor de 1.1 are relantiul la 950 +/- 50.


Motorul meu sta la 400-550 si am un consum foarte mic de aprox 5,5 l/100 km extraurban...nu o sa mai umblu veci la carburator, ca mi la reglat cineva foarte bine si la ce consum am, nu stiu care dintre voi ati mai umbla la el la turatia aia nici ungerea, nici racirea, nici incarcarea nu e suficienta, nu degeaba producatorul da un ralanti de 950 rpm !

ai consum mic ca e bine reglat, nu din cauza ralantiului...turatia aia influenteaza mult prea putin consumul. Eu ma indoiesc ca ai 5.5% extraurban, cum ma indoiesc ca ai si 550 relantiul .

Si la mine pot sa pun relantiul la 500 chiar si la 300 , dar se balangane masina....si cand pleci de pe loc da putin in nas. In oras te-ar ajuta relantiul la consum, dar in extraurban nicicum...
NeaGeorgel a scris:Eu ma indoiesc ca ai 5.5% extraurban, cum ma indoiesc ca ai si 550 relantiul

Carburatorul meu a fost reglat pe calculator si la un consum cat mai mic,mi la facut un specialist in carburatoare...are si el oltcit si are exact aceeasi turatie si consum.
Ps:Cand o sa mai pornesc masina o sa filmez turometrul si o sa-ti arat filmul, sa vezi ca nu mint
Razwan a scris:Carburatorul meu a fost reglat pe calculator...
Ai un carburator cu soft LOL
Nu carburatorul meu are softul ci laptopul lu ala care mi la reglat...are o chestie de se pune peste carburator si pe laptop indica totul...
http://www.bizoo.ro/firma/autofull si gasiti un nr de tel si il sunati pe ala sa va spuna cum stau treburile cu reglajul carburatorului Chestia aia cu Formula 1 e tare, mai ales ca in Formula 1 nu se mai folosesc carburatoare de vreo 100 de ani. Plus ca un soft de Formula 1 pentru managementul motorului se bazeaza pe achizitii de la vreo 100 de senzori plasati pe motor.

P.S: doar un comentariu rautacios legat de ce scrie pe site, nu contest nimic legat de reglajul in sine sau de cum merge masina ta.
cristi_s a scris:Chestia aia cu Formula 1 e tare, mai ales ca in Formula 1 nu se mai folosesc carburatoare de vreo 100 de ani. Plus ca un soft de Formula 1 pentru managementul motorului se bazeaza pe achizitii de la vreo 100 de senzori plasati pe motor.

P.S: doar un comentariu rautacios legat de ce scrie pe site, nu contest nimic legat de reglajul in sine sau de cum merge masina ta.

nu chiar 100 ani.
sa fim seriosi.
masinile puternice si de curse, draq, etc sunt tot pe carb.
ex mustang, dragstere, challenger, etc.
alexandru_florin a scris:masinile puternice si de curse, draq, etc sunt tot pe carb.
Da, la care se face chip tuning
alexandru_florin a scris:
cristi_s a scris:Chestia aia cu Formula 1 e tare, mai ales ca in Formula 1 nu se mai folosesc carburatoare de vreo 100 de ani. Plus ca un soft de Formula 1 pentru managementul motorului se bazeaza pe achizitii de la vreo 100 de senzori plasati pe motor.

P.S: doar un comentariu rautacios legat de ce scrie pe site, nu contest nimic legat de reglajul in sine sau de cum merge masina ta.

nu chiar 100 ani.
sa fim seriosi.
masinile puternice si de curse, draq, etc sunt tot pe carb.
ex mustang, dragstere, challenger, etc.


Era o exagerare . Iar ca fapt divers masinile Mercedes de curse "Sagetile argintii" (Silberpfeile) din '51 aveau injectie directa de benzina. Adica ceva ce la ora actuala inca se mai chinuie unii sa faca, iar Mitsubishi se chinuie de mama focului sa demonstreze ca sunt si fiabile, desi nu prea au avut succes. Ce imi povestesti tu acolo, de dragstere, mustang &shit sunt din preistorie, masinile americane sunt unanim recunoscute ca fiind primitive rau din punct de vedere tehnic cand vine vorba de motoare si transmisie. Un sistem de injectie performant, de curse, costa enorm, pentru ca are foarte multi factori de care trebuie sa tina seama. Oare de ce un motor de C4 WRC costa circa 100.000 euro (o suta de mii de euro), iar toata masina circa 1 milion de euro (desi un C$ WRC nu se gaseste de vanzare, politica Citroen Sport), cand toata masina de serie costa doar 20.000 euro? Intrebare retorica. Dar n-are rost sa intram in polemici, facem varza topicul omului. arata super. bafta cu ea. scrie in manualul oltcit
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 1 din 8
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community