Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

B-14-AGU
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
sugestii

daca ai traversa si cea de pe masina e ruginita schimb-o
acolo la aripile fata,nu prea are cum sa curga apa pe langa furtun,pentru ca e prins in colier de gaura de scurgere de sub rama parbrizului,ce-i drept poate intra cand arunca roata apa in pasajul rotii...daca te apuci de treaba fa-o pana la capat,sudura si smacuri peste smacuri ca sa protejezi cat de cat peticele puse,mai bine un petic care rugineste in 2 ani decat o mare gaura intr-o tabla putreda nu? da, sugestii, simteam eu ca ceva nu e in regula dar nu stiam ce
Da alea au coliere, eu ma refeream ca arunga apa de la roata acolo, nu are pe unde sa iasa si rugineste ca naiba, dupa ce fac ce o sa fac vreau sa etanseizez cumva, cu o garnitura, mastic...
Instalatia electrica e si ea in casa... as vrea sa pun firele de la sondele de ulei prin acel sul mare, verde... asta ar insemna sa dau toata chestia aia verde jos, sa pun firele care trebuie si dupa sa vin iara cu aia peste si la capete sa pun izolier banda sau sa pun firele peste acel sul mare si sa le prind din loc in loc ori cu coliere de plastic ori cu banda adeziva? Sau ar mai fi o solutie sa pun firele peste cordonul original de fire si sa vin eu cu banda adeziva de la un cap la altul... dar pentru asta ar trebui cateva tone de banda... Cum e cel mai bine si "frumos" tehnic?
O vopsea neagra buna sa vopsesc puntea spate, bratele fata si tot ce ma ie pe acolo? Am luat grund dufa parca, 2,5 litrii 54 sau 55 lei care sper sa fie bunicel. daca nu stii ce faci,pune firele peste instalatie si tragi banda izolatoare peste(nu trebuie tone,ci doar vreo doua role de 20 de metri Din cauza asta nu mai intri pe mess, ai ajuns in tara si te-ai apucat de oltcit. Vorbaria alta data cand am timp.
Unele repere sunt deja gata, cum ar fi bordurile, satelitii, aeroterma si tot ce tine de climatizare, am pus cauciuc din ala de se pune la geamuri si usi, in loc de burete.
http://img43.imageshack.us/gal.php?g=p6300053.jpg
Pe tabla goala sa dau cu grund din ala cu zinc la spray sau gasesc la bidon sa-l dau cu pistoletu? As lua cateva tuburi sa acopere asa putin si restu grund normal.... Alte poze, lucrarea continua, incet dar sigur cu ajutorul unor buni prieteni, iara nu am timp de palavrajeala
http://img188.imageshack.us/gal.php?g=p7260313.jpg
Ce sugerati? Grundul este aplicat cu pistolul??
Dumitru Cristian a scris:Ce sugerati?


Eu iti sugerez mult spor de munca:) o sa ai nevoie....
Din cate vad treaba merge destul de bine..bafta! Multumesc Danutz.
Grundul este dat cu pistolul cu duza de 1.5. Grund dufa sau cum se scrie.
Am terminat partea din fata complet, zinc + grund, am dat si pe prima fata din podea cu zinc, mai e putin de curatat, am scos aripa spate, intaritura din prag, pragu cu totul + o mare bucata din coroana pragului... il astept pe banditu cu nisip pt sablaj.
O sa revin cu poze. Nu am dat cu nici o solutie contra ruginei dar am insistat cat de mult s-a putut cu flexul, tot felul de panze dupa ce am auzit niste povesti foarte interesante despre solutiile minune + daca ramane rugina in gaurelele alea dupa ce le iei oxigenul nu mai au cum sa avanseze si am grija sa acopar bine. Dupa ce dau cu zinc 1 mana sanatoasa, 2 maini de grund vreau sa dau cu vopsea... sau lovitura de ciocan + la incheieturi si antifon in unele locuri... Poze...






Tot nu stiu unde sa monteaz ceasurile
Felicitari pentru munca depusa stiu ce inseamna.O sa iasa un Oltcit ca nou dar mai bun dacat a iesit din fabrica.Felicitari inca o data si spor la munca.
George Hermenean a scris:un Oltcit ca nou dar mai bun dacat a iesit din fabrica


Nu cred ca exista asa ceva... Am cam exagerat si eu doar acum mi-am dat seama. ceasurile le poti pune in locul scrumierei dar fara suportul acela de dacie , iti faci singur un suport Poze mai recente:
http://img2.imageshack.us/gal.php?g=p8060559.jpg
Am pus ceasurile pana la urma in locul scrumierei.... Aproape am terminat la caroserie cu ceea ce ma priveste, mai am totusi ceva dar fata de ce a fost.... eu as mai fi insistat cu grundu pe acolo,si in interiorul tablelor alea pe sfert de cerc ...
app,tu dai grundu la spray? Da-i si o mana de ceara de cavitati inainte de a asambla(mochete interior)
Dumitru Cristian a scris:...Grundul este dat cu pistolul cu duza de 1.5. Grund dufa sau cum se scrie.
...

Inca nu am terminat cu grundul, aia a fost prima mana, si il tot astept pe banditu cu niste nisip de sablat sa termin pe dedesubtul masinii si sa dau si cu grund bine peste tot. In suporturile alea de zici tu nu am avut cu ce sa ajung sa iau rugina... dar si pe acolo va fi plin de zinc si grund.... Peste grundul asta sa dau cu o mana de filler sa adevere vopseaua, mai ales in interior si compartimentul motor?
O sa umplu caroseria cu ceara dupa ce va fi gata, a zis calin mic ca are el niste baieti care se ocupa cu asa ceva. Astept pe MIC sa vina luni cu sincronul de 1-2, era inelul sincron dus si nu mai punea frana deloc. E normal sa se invarta camasile rulmentilor de la diferential in cartere cand sunt carterele desfacute? Am vazut ca sub ele au si niste distantatoare... Sub camasile rulmentilor sunt cale de reglaj.Sunt pe dimensiuni(grosimi),si camasile se invart in semicartere.CV -Frantuzeasca. Da am vazut ca au cale de reglaj, toata lumea mi-a zis sa fac cu un spit in carter sa intre fortat si asa am facut... acum asta e... Am terminat cutia, azinoapte pe la 1:30 dupa ce nu mi-a iesit din primele 2 incercari, am stricat la Loctite in prostie dar asa e cand inveti... Intra in viteze ca unsa acum, mai am sa o spal pe exterior bine...
La caroserie am terminat si partea din fata desi nu a iesit asa cum doream, nu-i nimic, retusam dar nu mai e timp. Trebuie sa imi vina tinichigiul ala bun saptamana asta la sfarsit sau la sfarsit saptamanii viitoare. Tare frumoasa e mecanica in comparatie cu tinichigerie.

E la probleme, mama ei:


Ce sugerati? foloseste mai putin loctite Data viitoare o sa folosesc mai putin. Si sper ca o sa-mi iasa din prima, am pus ulei in ea, 1,6 L desi trebuia 1,5 dar sa isi faca asa zisul rodaj bine si sa ma asigur ca nu plange pe nicaieri. Am intorso pe toate partile si a curs doar pe la nuca pe unde schimbi vitezele, in rest nimic, intra in toate vitezele bine si frumos... in marche-arriere intra mai greu putin si iese mai greu... Urmeaza sa curat si pe exterior foarte bine.
La caroserie continua lucrul..... deocamdata nu pot pune pozele... Ce sa mai cureti la cutie? Ca din ce vad in poze, pare foarte curata la exterior. Nu luceste si mai are urme pe alocuri uscate si daca i-am acordat atata atentie nu trebuie sa si straluceasca... Nu te murdaresti cand pui mana pe ea, dar am eu un fix sa straluceasca...
Am fost ieri la un alt magazin sa caut alt zinc, sa studiez piata si mi-a zis ca sa nu care cumva sa il folosesc cum il folosesc eu ca o sa cada cu tot cu grund si vopsea si restu , de unde?!! El zicea ca zincu se da doar cand e tabla goala pana o duci la vopsitor si dupa se da jos... ca aia in fabrica ii dadeau cu zinc pana la vopsitorie nu compara tratamentul caroseriei din fabrica cu zincul care il dai tu la spray
cutia o sa inceapa sa planga cand o sa faca si ea 1000-2000 de km... Normal ca tratamentele sunt incomparabile... ala e tratament chimic asta e un cacat de spray negru care cica ar avea si zinc, sau ar fi zinc.
De ce sa curga cutia, pe unde sa curga? O prima sugestie: pe sus, pe la burduful cautatorului.
A doua sugestie: pe la cablul vitezometrului.
E normal sa curga, orice cutie curge nitel, in limitele bunului simt, in cutie se creaza presiune si "ceata" de ulei. Aha. Pei:
Pe la vitezometru, am vazut ca are o garnitura acolo, nu-i bai, o sa-i pun niste silicon Loctite, sa fiu sigur. Pe la nuca am vazut ca are in burduf o gaura sa iasa presiunile pe acolo si o sa-i strang colierele bine, sa fiu sigur ca iese doar presiune si eventual prin gaurica aia din el. In rest? Carterul e etanseizat bine zic eu cu Loctite, in spate la capac are garnitura lui buna stransa la cuplu care trebuie, ca toate celelate suruburile de pe la cutie si in ordinea din carte , priza de la carterul ambreiajului la fel... In fine, o sa vedem. Pe la semeringuri imi e teama sa nu curga, daca curge e grav, trebuie daca jos, scoase semeringurile, cautate altele si sau taiat din arcuri... Pana atunci sa speram ca nu va curge Si pozele:


La cutie am etanseizat tot ce am putut, uitati.
http://img80.imageshack.us/gal.php?g=p8140756.jpg
Urmeaza sa ma apuc si de motor, tinichigiul vine dupa 23 ... si imi place sa merg in paralel cu o chestie mecanica.
De ce la cutia de viteze iese greu din marche-arriere? Sa nu fie unsa bine inca? Am degresat toate piesele inainte sa le pun la loc in cutie...?
Caseta de directie e normal sa aiba un joc mic in bucsile de la capete, alea de teflon?

Cine ma poate ajuta in Brasov sa imi regleje si mie carburatorul pe stand? E stand in Bucuresti, la Auto Marcu's Group.
Il cunosc pe carburatorist, daca vrei, dam o fuga intr-o zi impreuna, iesi si mai ieftin Le fac la fel de bine ca la Brasov?
Azi desfacui si motorul... toate bune si frumoase, am scos prezoanele de la capacele culbutori de la o chiulasa una rupta, forfecata si una cu filetul la baza dus... nu imi dau seama cum au putut sa se infiga asa de tare acolo
Am mai dat si ultima mana la grundul inceput, am si sablat in spate, la podea unde mai trebuia si am dat peste tot... Le fac bine si la Dacia mie imi consuma acum 5% in afara si maxim 10% oras (ieri cu 10 litri am facut 170 de km) @Cristian eu am trimis carbu la Brasov, mi l-au reglat pe stand, si acuma nu sare de 6,5% consumul mediu.
Sunt din galati, si cu tot cu drum si reglare acolo, m-a costat 50 de lei acum 1 an de zile. frycoszu, nu ma intereseaza asa de mult consumul cat ma intereseaza sa mearga corect si daca merge corect consumul va fi pe masura soferului. Au si piese de rezerva aici in Bucuresti kft? Ca e cate ceva de schimbat prin el... Dupa o lunga pauza revin... ceva vreme nu mai am cum sa lucrez la rabla...
Si ceva poze. Am luat si proiectoarele dar am uitat sa le fac poze
Dupa stratul asta de grund cu ce mai dau ? Pe dedesubt si pe unde nu se vede o sa dau la sfarsit cu mastic din ala gen cauciuc... cica ala ar fi sfant. Am luat si eu minunea FERUGINOL de la Policolor si nu am fost DELOC impresionat de rezultatul lui... curata doar ceea ce cureti cu peria de sarma la flex si scrie chiar pe el ca e coroziv
Vreau sa pun un filtru de polen inaintea aerotermei, m-am gandit sa il pun chiar acolo la ventilator, unde trage, unde este acea usita care lasa sau nu aerul rece sa intre in aeroterma si sa fie suflat in habitaclu si cred ca acea garnitura va trebui sa fie putin ajustata ... deasemenea cele 2 blocuri de climatizare sau cum le zice din laterale care lasa aerul sa intre direct de afara pot ori sa le fac niste gauri mari pe acolo pe unde trec tuburile cu aer suflat de ventilator pentru dezaburirea geamurilor laterale si sa am aer filtrat si cald iarna si asa pot sa "acopar" si ceva din zgomot. La viteza sunt sigur ca si asta e o sursa mare de zgomot... si asa astup cu silicon transparent sau ceva asemanator acele gauri din fata parbrizului care in cazul meu au cauzat multe probleme carpseriei si ma gandesc sa las cele 2 furtune care scurgeau apa si sa traga aer pe acolo, poate la viteza intra chiar putin fortat..... Alta solutie mai simpla dar nu asa de "eleganta" sa zic ar fi sa pun cate un filtru de polen la fiecare bloc din ala dar ramane zgomotul, aerul rece iarna si gaurile descoperite. Voi ce ziceti? Imi cer scuze pt unele exprimari...

Trebuie sa astept un tinichigiu bun care nu mai lucreaza de mult sa vina de la mare sa-mi sudeze si mie fiarele la loc, are o mana de aur si dupa care pot sa o si vopsesc si sa incep reasamblarea. Motorul e si el desfacut, a mai ramas doar carterul caruia ii trebuie consultatia unei maini pricepute si dupa sa-l desfac sa-l curat si sa vad cuzinetii....
[IMG]http: //img223.imageshack.us/img223/197/p8170780.th.jpg[/IMG] "Blocurile alea de aer" sunt pentru evacuarea aerului, nu pentru admisie.
Aerul cald, vine de la motor prin burlanele de aluminiu/saviem, se duce in aeroterma si daca nu e bagat in habitaclu, prin intermediul usitelor, e evacuat prin cele 2 blocuri.
Grila de sus, e responsabila pentru admisia de aer rece.
Si furtunele de scurgere de sub parbriz... sa tragi aer pe acolo... Nu ai inteles, alea stiu pentru ce sunt, ma refer la blocurile din masina, de langa volan in stanga si din dreapta prin care intra aerul fortat atunci cand mergi cu masina...
Grila de sus vroiam sa o desfiintez "tehnic" si aerul sa fie trans prin furtunele de evacuare. Nu mai aveti pareri?
Dumitru Cristian a scris:Grila de sus vroiam sa o desfiintez "tehnic" si aerul sa fie trans prin furtunele de evacuare.



asta nu e o chestie posibila...

daca destiintezi grila de sus, nu iti mai intra aer rece in masina.

Nu prea ai ce sa ii faci...eventual un fel de priza de aer care sa acopere partea superioara a grilajului (gen cum erau intr-o vreme pe dacii, poate ai vazut asa ceva), si astfel apa nu va cadea inauntru in cantitate atat de mare.

In rest...dat jos aeroterma/bord...si curatat bine pasajul de sub grilaj, deruginol, grund, insonorizant, curatat si acele 'pishatoare' si intretinut periodic.
Daca iti intra apa in masina, si nu ai pasajul de sub grila prin de mizerie/nu ai pishatoarele infundate...atunci e o mica mare buba... adica iti trece apa pe langa chederul parbrizului sau printr-o gaura
eu zic sa nu desfiintezi grila aia,decat daca nu mergi cu masina prea mult
si pe mine ma bate un gand,dar inca nu-s decis daca pot trage aer rece din alta parte,fara sa stric aspectul masinii... Aha, Deci astuparea acelei guri de aerisire ramane o controversa. O sa vad...
La izolatia fonica/termica, ma tot batea gandu sa iau tot felul de produse izolante de mare calitate (cum are "mica bestie cantareata") dar dupa care m-am gandit mai bine. Eu ma crescut in Oltcitul zgomotos, caruia ii simti caldura motorului cand pleci de pe loc, care are totusi un "spil" al lui, daca il faci silentios de nu il mai recunosti nu mai e masina aia, din vremurile bune... Deci voi ramane la izolatia originala. Stiti cumva pe unde gasesc asa ceva (ca cea originala)?
La motor, l-am desfacut, mai e carterul de desfacut. Am un ambielaj nou in caz ca e nevoie sa-l schimb pe acesta desi nu cred si nu am de gand daca nu e strict necesar si cuzinetii la fel, dupa toate ce am auzit cu cuzinetii noi, fie ei Glyco sau mai stiu eu ce tot la astia originali as ramane daca sunt ok si mai tin cel putin 100.000 km... La setul motor, am segmentii aceia Perfect Circle si as vrea sa iau alte camasi si pistoane (am pistoane 2B si cilindrii 3 ), as vrea sa iau 1a, desi 3c e cel mai larg posibil si sa zicem ca ai 1131 in loc de 1129 dar nu mai ai aceeasi compresie, fanta la segmenti si asta nu ma incanta. Tot la fel as vrea unii second-hand de pe un motor cu cati mai putini km pentru ca am auzit tot felul de povesti despre piesele de schimb...

La cutia de viteze, daca am schimbat doar inelul sincron care era dus fara manson/ pinion care nu parea sa fie asa de tocit adica cu inelul nou are distanta multa pana atinge iara... e o mare problema? Ma tine ceva sau...? Reinviem putin topicu'.
I-am luat in seara asta un set de cuzineti centrali cu guler, luati din franta, deci productie nemteasca cred.


Deci daca folosesc cuzinetii centrali astia centrali si cuzinetii ceilalti lateralii e ok?

In 2 saptamani se reincepe lucrul la rabla si voi trage tare sa termin cat mai repede, e greu fara rabla, fie si vai de suruburile ei
Am citit pe undeva ca zincu ala ce l-am dat eu s-ar numi si galvanizare "la rece" (galvanization a froid). Mie imi suna bine .

Cred ca voi da si stalpii aia din fata jos pentru ca e rugina si pe sub ei si pe ei pe interior si e cam imposibil de lucrat la ei montati, oricum nu au foarte multe suduri, numai sa nu fie sudat si pe partea cealalta a stalpului si sa treaca pe sub rama parbrizului, atunci v-a trebui taiat stalpu..... E, detalii detalii... Cred ca o sa vada masina asta la ceara dupa tinichigerie cat nu au avut toate Oltciturile din fabrica. de unde cumperi piesele originale frantuzesti? Frantuzii nu prea au facut cuzineti , dar in Franta i-am gasit. Gougle, www.leboncoin.fr si tot felul de siteuri sau magazine care au/aduc de pe unde gasesc piese noi de citroenuri vechi. Venit-au si cuzinetii, se pare ca sunt STD, deci eu sper sa fii ok...


Am vorbit si cu tinichigiul care a zis ca dupa 14 cand ia fiesa vacanta vine si facem fieru'.
La cutia de viteze, nu i-am taiat la semeringuri din arcuri nici o spira, nu stiu daca curgea sau nu inainte... Sa dau satelitii jos sa tai 2 spire sa fiu sigur ca nu am probleme dupa? La semeringul de la axul care vine in ambreiaj are arc? Sau cum e ala? ca nu mai tiu minte exact..

Cand am pus azi mana pe prezoanele de pe carter am vazut ca alea lungi se miscau ca dracu, se desfaceau cu mana . Pana desfac carterul le-am scos... ala nu are arc ,are o forma mai cidata nici nu seamana a simering. Da' au fost montati?
Ca se vad zgarieturi circulare ,paralele pe unul!
Frantuzii nu prea au facut cuzineti

Frantujii nu au facut multe piese! Noi le zicem "frantuzesti" .de fapt sunt de la producatori mari de piese si subansamble ! da' parca sunt prea paralele si simetrice Asa au venit cuzinetii aia, cum zice iulicuta . Se vad pe ei ca sunt "lacrima"... 100000% nu au fost montati. Sambata viitoare aranjez garajul unde voi continua reparatia capitala... intre timp am mai luat piese la bloc si am inceput sa le fac.. Am camera plina de piese si scule
http://img230.imageshack.us/gal.php?g=p2140006g.jpg

Si uite cum... dint-o "prostie" devi "turbaat". Imi aduce MIC-u o turbina (pt care ii multumesc enorm din nou) Garrett T15 ... ma joc eu putin cu ea, hai sa o si desfac. Mare greseala. Inauntru tot e cam dus... pale, bucsi, garnituri, filete. Mi-a zis micu, dar eu batman batman
http://img534.imageshack.us/gal.php?g=p3070018.jpg
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 6 din 8
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community