Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

B-14-AGU
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
din cate vad eu turbina aia nu are racire cu apa (problema daca urmeaza a fi montata pe oltean) Poate intreb o tampenie, dar asta



e motoras de geamuri electrice? ala este motorasul de la stergatorul parbrizului. mai curand seamana a motoras de stergator de haion E de la stergator parbriz. Tiga turbina aia va fi piesa de mobilier la mine in camea, cred ca o sa-i pun si un motoras sa se invarta... E terminata.... in afara de piesele statice nimic nu e bun in ea. Stiu ca fara racire pe apa nu faci treaba... Asta a fost pe Oltean si se explia rezultatele. Am luat-o sa vad mai precis, ce si cum.. sa stiu cand iau viitoarea turbina la ce sa ma uit, cum sa o refac & shit.
Asta cu motorasu de stergator a fost cum e faza asta: http://traficul.org/?p=5457 E cum zice Danh, motorasul de la stergatorul fata.
La naiba, iara ne-a luat iarna prin surprindere
Cu amortizoarele pentru suspensie, am un prieten care cunoaste un mos care intareste amortizoare (facea pe vremuri la dacii si oltcituri) si as face la el 4 amortizoare de spate pt viitoarea suspensie. Sau sa merg totusi pe amortizoare de peugeot 205 pentru puntea fata? cu nitrodiluant nu merge prea bine la curatat mizeria de pe motor,benzina e buna dar scumpa plus ca la astea doua se emana vapori nocivi...
soda caustica...sincer nu mai arata a bling-bling chiulasele....
eu mi-am curatat semicarterele si chiulasele cu apa fierbinte ,detergent si periuta...numai ca otelul e atacat daca il lasi mai mult de cateva ore ,alumuniul trebuie dat cu un strat fin de ulei in zonele functionale(ex zone de etansare) ca se oxideaza dupa ce se usuca apa(oxid alb,dar nu imediat)
poti sa-ti faci din turbocompresor un supercharger centrifugal(nu mai ai nevoie de turbina gazelor de evacuare ) Pentru curatat mizerie de pe motor si pt spalat piesele cel mai bun e petrolul lampant.Il poti gasi la pet de 1 litru in magazine sub denumirea de:Lichid de aprins carbunii de gratar. Tulai, toata lumea renunta la Oltcit domne?
Intre timp, sa-mi fie rusine ca nu prea am mai facut mare lucru... Am dezvirginat carterul, si din pacate cuzinetul central pare cam obosit, are urme de zgarieturi si se vede uzura de pe el. Ambielajul in schimba parea sa fie ok, dupa atatia km, ma mir
Sunt tare in dubii cu caroseria, desi cea mai buna solutie ar fi MIG, putini sunt care stiu sa foloseasca asa ceva cum trebuie, si sa mai stea si de bibileala... Ar mai fi fost o solutie sa ma dadadesc eu cu ea... dar e prea tehnica sudura, si mai bine nu.







[quote="Dumitru Cristian"]Tulai, toata lumea renunta la Oltcit domne?
PAna urma urmei toti o sa renunte si vom ramane cate 2-3 din fiecare judetu cu oltcit.
E foarte trista situatia:(.
Sper sa gasesti un sudor cu nervi si rabdare multa:). Trebuie sa gasesc.. Zilele astea am pus fostul meu set motor pe motorul lui unchimiu, si vad ca era chiar foarte bun... dar oricum vroiam sa imi iau unul nou. Zilele astea ar trebui sa vada si tinichigiul masina, si ma gandeam daca tot o sudez, daca se pot face si niste mici ramforsari. O sa ma reapuc de el fooarte curand O sa aiba o fata foooooarte frumoasa desi cred ca o sa semene enorm cu fostul NCI






Sper sa-si faca treaba bine.. ca mult l-am cautat.. set motor romanesc... clasa 1B Cu segmentii Perfect Circle ar trebui sa faca treaba foooarte buna zic eu....
inca un set de axe romanesti, dar dinainte de 88 dupa spusele lui micu
si un set de garnituri curty paen care e incredibil de... ciudat.. garniturile superioare capacelor de culbutori sunt din cauciuc, semeringurile incredibil de moi si maleabile.... restul din 2 bucati... se citeste "calitatea france" pe ele..






Misto jucarii, sunt curios ce o sa iasa. Curata bine bine rugina din cilindri, suprafetele de contact cu chiulasa si carteru', cu o carpa cu benzina sau ceva (NU cu perie de sarma/smirghel) apoi unge-i bine cu vaselina/ulei pana sunt utilizabili. Am si eu o nedumerire..
Pentru chiulase...
Sa folosesc chiulase romanesti noi? (am auzit ca ar fi ramase numai rebuturi la ACSA) sau un set de chiulase frantuzesti, allumasa second-hand dar intr-o stare foarte bune?
Cu supapele, atata timp cat sunt ok.... inchid bine, si au fost schimbate sub 80.000 km, are rost sa iau altele noi? Supalele, in afara de inchidere, ce mai trebuie sa le verific? verifica scaunele, ghidurile si planeitatea chiuloaselor . La supape trebuie sa verifici sa aiba joc cat mai mic in ghiduri (de obicei buba e la ghiduri, daca jocul e mare, chiulasa e cam neutilizabila, ca nu prea ai cum sa schimbi ghidul in casa. Pentru verificare trebuie sa demolezi tot ce tine de supapa (arc, taler, galeti, simering) si apoi sa vezi cum culiseaza supapa pe ghid (trebuie sa fie alunecare lisa, fara joc, sau cu joc cat mai mic). Coada supapei nu trebuie sa prezinte santuri & stuff (ia de acilea o bere Hofy ), la fel si ghidul pe interior. Daca rodezi supapele ai grija sa nu intre pasta in ghid. Evident, supapele nu trebuie sa fie strambe, arse, etc. Daca sunt pline de calamina, se pot curata, nu e bai, dar doar mecanic. Eu le-am slefuit cu smirghel fin si apoi cu perie de pasla.
La chiulase sa mai verifici neaparat jocul dintre axele culbutorilor si chiulase. Si evident, canalizatiile sa nu fie infundate.
Despre planeitate, la chiulasa de Oltcit nu prea ai ce masura, si nici de ce. Chiulasele mele le exclud... au aproape 200.000 km.. le-am stricat eu cu soda caustica si nu are rost sa ma mai joc cu ele...
Acum buba era daca iau chiulase romanesti noi... am gasit una la reprezentanta si una langa academie.... sau unele frantuzesti allumasa bune.... desi as tinde spre alea noi.... parca tot frantuzestile folosite.... la setul ala motor clasa 1 si segmenti perfect circe... axe cu came si culbutori dinainte de 89... mi-e asa sa pun unele romanesti noi.. care s-ar auzi ca ar fi rebuturi... la planeitate, m-am referit la locasul acela unde se aseaza chiuloasa pe cilindru . eu am gasit chiuloasa cu buba acolo, era putin ciupita !

Iar ghidurile , da, nu se pot schimba acasa, se pot schimba insa la un service care repara chiuloase . problema este sa gasesti ghiduri noi de oltcit , sau echivalente pentru ele . Am gasit o oferta ff buna pentru supape si nu am ratat-o:



(mai exact 40 lei)
Mai caut acum chiulase... sa vad daca iau totusi noi romanesti sau sh frantuzesti.. si m-as cam putea apuca sa il incheg
Sa vad cum naibii curat acel carter.. Cu Triumf de curatat aragazul. E foarte toxic si arde pielea. E de preferat sa nu dai pe zonele cu prelucrari fine. Dezavantajul este ca innegreste putin aluminiul, o sa devina cenusiu inchis. Dar foarte curat. eu le-am curatat cu detergent, periuta de dinti si apa fierbinte...in cada la dus ziceai ca-s noi
dar oricum dupa ce il cureti dai cu ulei zonele functionale sa nu se corodeze, apare un strat fin de oxid
http://img59.imageshack.us/i/dsc0223w.jpg/ Cred ca le voi duce pana la urma la o spalatorie... saptamana viitoare sper sa ma pot apuca de motorisca
Intre timp...


Am o mare dilema... eu aveam in plan... pana acum ceva timp, urmatorul lucru:
realizarea unui Citroen Axel 12 TRS nou, inclusib caroseria....
si refacerea oltcitului meu, cu ceva modificari....
acum ma gandesc... ca ar fi muult prae scump sa fac acel TRS nou... si ma gandesc mai degraba sa fac un oltcit aproape nou, si sa am o caruta de piese pentru mai tarziu... ca sa pot merge cu el cat mai mult timp...
Voi, ce ziceti...? Apucate si finalizeaza una si apoi vei decide daca o faci si pe a doua.
Cum a ta este deja desfacuta,taiata eu zic ca merita finalizata ,dar depinde de tine ce resurse financiare ai si cat vrei de repede sa te dai cu ea. A doua varianta e muuult mai buna, dupa parerea mea! si eu votez pt a 2a varianta, mai ales ca acum nu prea mai gasesti piese prin magazin, si ar fi bine sa ai un stoc al tau ca sa ai de unde lua la nevoie fa-ti o rabla cu care sa circuli(neinteresant cu ce piese)
si fa-ti in puii mei oltcitu ala nou, ca o sa fie COMOARA. Ai caroseria NOUA, si ai peste 50% din piese noi(zic eu), gata cumparate deja. caroserie noua? va referiti doar la subansamble gen aripi, usi, capota noi? eu prin caroserie noua inteleg inclusiv sasiu nou, ceea ce nu cred ca s-a gasit pe undeva...
lamuriti-ma si pe mine
jimmy92 a scris:caroserie noua? va referiti doar la subansamble gen aripi, usi, capota noi? eu prin caroserie noua inteleg inclusiv sasiu nou, ceea ce nu cred ca s-a gasit pe undeva...
lamuriti-ma si pe mine


La sasiu se referea pai si de unde poate sa aibe sasiu nou?
jimmy92 a scris:pai si de unde poate sa aibe sasiu nou?


Nu e chiar nou (fabricat ieri)
Din cate stiu eu il are de la un mosulica care a vrut sa-si faca un oltcit pentru el si nu l-a mai facut iar sasiu a ramas la pastrare intr-un garaj...sa ne explice Dumitru Cristian ce si cum Detalii detalii cum si la cine a fost
Cert e ca, caroseria nu a fost niciodata ansamblata... rulata.. din 90 si de la data fabricarii pana in 2008 cand a ajuns la mine a stat intr-o incapere incalzita si inchisa tot timpul... Acum sta departe de ochii lumii, la intuneric
Dumitru Cristian a scris:Detalii detalii cum si la cine a fost
Cert e ca, caroseria nu a fost niciodata ansamblata... rulata.. din 90 si de la data fabricarii pana in 2008 cand a ajuns la mine a stat intr-o incapere incalzita si inchisa tot timpul... Acum sta departe de ochii lumii, la intuneric

Conteaza ca il ai si stare impecabila care o are nu de unde il ai! Mno, intre timp facut plimbarica la brasov cu olsitul lui unchimiu
470 km, traversat muntii de 2 ori, consum mixt 8.9 in conditii de iarna si 4 persoane + putin bagaj. Mi-au placut privirile celor cu masini tari care mergeau in vacanta la munte...
la brasov, la baietii de la serviceul ETAX s-au efectual urmatoarele
carburator SOLEX 1100 de gsa, facut pentru "fuga", cu alte jiglere plus alte modificari stiut doar de ei..
carburatorul de pe RL, carfilul demontat de mine si reconstruit integral de ei, cu cam toate piesele noi
carburator carfil... reglat si schimbat cele necesare... care a ajuns pe oltcitul lui unchimiu




uimitor, solexul desi facut de fuga a iesit cel mai economic , a zis ca atata timp cat masina este exploatata in mod normal, consuma ~6, dar poti sa te si dai la ea sa fuga bine... si desigur creste si consumul... mi-au zis, ca solexul e solex intotdeauna, indiferent... nu exista grav de comparatie.. inclusiv seful lor care a lucrat si el la carfil brasov..

am mai facut rost de inca un set de jante de aliaj, pe 14" si 5.5 j mi se pare... mie imi plac tare mult.. poze pe oltcitul lui unchimiu, care va ajunge la mine in curand.. pacat tocmai acum cand mecanic era in toti parametrii.. dar nu il mai tine tabla de loc, reiese si din poze.




jante de talbot samba daca nu ma insel. si mie imi place modelul asta dar nu am gasit sa cumpar pe nicaieri.. Aleluia... din fericire am gasit inca un set de cuzineti calumea... cel Glyco il pot pastra pentru motorul frantuzesc pe care vreau sa-l fac....
Cu putin ajutor din partea lui pupa si moro poate.. voi face rost de un set de chiulase france pentru 1100...si sa speram ca voi gasi ceva timp si pentru batranul meu...
Pana la urma... cred ca voi face oltcitul nou.. pe cat de nou posibil.... si pe cel vechi.. poate ceva gen rally... cand nu voi avea ce face cu timpul
ce ziceti? salut! am si eu o intrebare: cat te-a costat reglajul carburatoarelor la brasov??
cat despre masina, intai fa-l pe ala nou, si la urma daca chiar te plictisesti, fa si unul gen rally La baietii de la brasov am facut 3 carburi: un solex de gsa de fuga, un carfil bun reglat + schimbat cele necesare si un carfil facut nou din piese 320 lei....
Asa per carburator e cam 100 lei cu tot cu piesele necesare In sfarsit m-am si apucat concret de viitorul nou oltcit..
M-am hotarat.. voi folosi toate piesele noi frantuzesti... motorul pentru moment va fi cel de 1129 nou.. urmand sa mai iau piese pentru a realiza un motor de TRS integral frantuzesc, nou sper eu....
Am curatat carterul atat chimic cat si mecanic.. mai intai cu decarbusolv la piston (aer comprimat), dupa care cu peria de sarma la bormasina, inclusiv in carter.. pentru ca erau multe depuneri... acum e luna... i-am montat cuzinetii, urmeaza sa curat suprafetele de contact.. dar cu ce?
M-am consultat cu vreo 2 co-forumisti.. care au zis ca ar fi cat de cat ok cu un smirghel cat mai fin si slefuit cat mai putin...? pentru ca e solid...
la cutia de viteze am curatat cu o perie de sarma fooarte fina la bormasina la viteza maxima si atins foarte putin suprafetele de contact...
voi ce ziceti?
si inca o chesti tot legata de carter.. sus, pe unul dintre suprafetele de contact care formeaza acele circuite de ungere.. am vazut ca erau patate de ulei.. deci e posibil sa se fi dus materialul ala si sa nu mai fi fost etans?
Am un loctite 574..care cica ar fi expirat al dracu in 11/2010 astea expira sau cum dracu?

A doua dilema.. am inceput sa pun eu segmentii perfect circle pe setul motor... si cand ajung la ultimul piston... scot punga cu segmenti si surpriza... segmentul de ungere rupt Segmentii de ungere la perfect circle vin din 4 bucati.. un arculetz care se pune primul... un segment, si 2 segmentii ca niste lamele mai mici... daca las la 3 pistoane segmentii de ungere perfect si la ultimul pun un alt tip de segment de ungere.. n-are nici pe dracu, nu?
Din nou am primti aviz de la 2 persoane foarte cunoscatoare care zic ca e foarte ok.. dar na.. cu cat mai multe pareri cu atat mai bine





am reusit sa sparg pompa de ulei in timp ce incercam sa o dezasamblez
uitaem cum zisese vailb.. ca se bate in ax.. si am batut cu un T in partea de aluminiu.. mda.. genial sa-mi bag.. gandesc si eu cateodata... Salut Cristi!Cu multa rabdare si atentie am reusit sa citesc toate cele sapte pagini ale topicului tau.Imi place cum ai lucrat la caroserie,putini au facut asa,credeam ca numai eu!
Ai reusit s-o vopsesti?
Motorul asta de deasupra este al masinii sau face parte dint-un alt proiect al tau?

P.S.:Eu cu a mea sunt in acelasi stadiu! Nu, caroseria cea veche e si acum cum e il ultimele poze...
Motorul, adica carterul este cel de pe RL... din care va iesi un motor mai mult sau mai putin nou de 1129... care va fi montat pe caroseria cea noua.. Pai un carter nou-nout nu vrei?Inca se mai gaseste la ACSA!
Si mai gasesti si pe site-ul asta:
http://oltcit.com.ro/product_info.php?products_id=192 Am carter nou.. dar ala prefer sa-l folosesc pentru motorisca de 1300 frantuzeasca si sa mai iau unul.... e cam scumputz... cat e la craiova?
Intre timp am vorbit cu un vopsitor.... urmeaza saptamanile viitoare, sau luna viitoare sper eu sa duc caroseria la vopsit.... dupa care sa o umplu (la propriu) de ceara cu ce ma sfatuiti sa o protejez unde a avut aripile fata..? Zinc la spray?
Pana la urma ramane chestia cu masina noua si motorul de 1129 momentan....
Ce culoare ma sfatuiti sa folosesc, din cele de serie..? Eu as ramane tot pe argintiu.... voi ce ziceti? Maro-u ala mai e interesant.. in fine, toate sunt de fapt alba roz cu luminite Daca tot ii aplici o vopsea, eu zic sa-i dai ceva metalizat. In felul asta o sa reziste mai bine la rugina in timp.Plus de asta, arata mult mai bine cu un gri metal mai inchis, similar valib,bibi. Desigur ca iti trebuie si un lac superior dpdv calitativ. Dar vezi cum/unde o vopsesti. Probabil ca din cauza vopsitorilor "de meserie" au disparut si unele dintre cele mai apreciate oltciuturi de pe forum: ybo,vvk... Eu as opta pentru un albastru cum e cel de pe brosura aia mica cu Oltcit (culoarea pe care o are si danut bratosin)...sau un hennarot de la bmw (un rosu care la soare are o tenta de portocaliu glazurat).
Dar orice vopsea ai da, sa fie de calitate, plus materialele e le bagi inainte de vopsea sa fie la fel de calitate, si lac sa dai cat mai multe straturi, sa nu se ia la polish-ul ulterior vopsirii Recomandati-mi o firma serioasa pentru vopsea... lac si restul de materiale le au meseriasii.... luate de ei din locuri... bune
As vrea daca tot strang atatea piese originale si noi & shit sa-i dau totusi o nuanta din cele originale.... din pacate nu am cartea aia cu toate tipurile si culorile la mine.. maine ma duc sa o iau
As avea de ales deci intre:
Alb, rosu, galben


Maroni-ul asta:


Bej:


Argintiul, culoarea actuala a caroseriei...


Bleu-marin:


Albastru:


Crem:


Verde:


Visiniu:



Daca mai stiti nuante.... ceva mai inedit.. de oltcit va astept


Zilele astea astept sa vad cat ma costa vopsitul, lalalala... si sper ca curand ma voi apuca de asamblare.. asa incet incet, batraneste sa iasa treaba buna ca si culoare cred ca se potriveste f bine maroniul acela inchis, alb sau cea care spui ca este argintiu, dar din poza bate spre bleu f deschis..
iar ca marca de vopsea eu as merge pe standox, dar si policolor face vopsele f bune. oltcitul meu l-am vopsit cu alb nova de la policolor, din aceea cu intaritor si lac incorporat, si mi se pare f rezistenta vopseaua, luceste f bn si mi se pare si rezistenta.
bafta! La sfatul lui Pupa, eu am folosit Spiess Hecker. O vinde un magazinas mic, undeva pe Vatra Luminoasa... cand vii din centru, dupa ce treci de piata, undeva pe stanga. Trebuie sa ai ochiul format ca sa-l reperezi. Se vinde la kit (vopsea, diluant pentru lac, dilaunt pentru vopsea, intaritor parca... nu le mai tin minte pe toate, sunt 2 ani de-atunci).
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 7 din 8
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community