Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Oltcit.... Special

 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ca o scurta introducere, pot spune ca primul meu contact cu un asemenea model a fost pe undeva pe la hmmm, cateva luni de zile ?! dupa ce m-am nascut. Bunica mea detinea unul, luat pentru maicamea, printre primele 50 de Oltcituri fabricate la Craiova, pe pile mari la minister. Era alb la exterior, cu oglinda doar pe stanga, cam sifonat el, ca doar il conducea maicamea, interior albastru, scaune din imitatie de piele, de fapt PVC, plafon la fel, si o mocheta din cauciuc pe jos, tot albastra, fara radio, stergator spate, lucasuri de semnalizare, turometru, jurnalier, tetiere, etc. Bunicul meu ma invatase cum se porneste... si era de fiecare data tare mandru cand il porneam eu, care pe atunci eram mai mult sau mai putin cat volanul, dupa care ii "taiam" socul pana cand statea la ralanti, treptat. Tin minte ca printre putinele drumuri pe care le-am facut cu el, cu taicamiu la volan, erau distractive pot spune, viteza maxima fiind pe undeva pe la 110 km/h, taicamiu zicand de fiecare data ca la primul damb vom decola . Masina fusese, din pacate, macelarita din punct de vedere mecanic la un "mare" service din bucuresti, la comanda neinspirata a lui bunicamea de a-i "face motorul" cu piese primite cadou de la craiova, chiar daca masina avea sub 50.000 km si nu avea absolut nici o problema.. la preluarea ei din service, a mers pe roti pana la primul semafor, unde motorul a plecat de pe suportii lui , pe langa suruburile taiate si ramase in urma "reparatiei". De atunci masina facea cam ca toate cele, a avut nenumarate probleme cu franele pe fata si la pompa, a blocat de cateva ori bulevarde principale din bucuresti din cauza ca se blocau efectiv (nu era cuiul de la pedalier pus pe mijlocul pistonasului si masina mergea infranata). Intr-un final, bunicamea a decis sa o dea unui vecin in ciuda rugamintilor mele si ale bunicului, femei... Vecin care a continuat sa o exploateze (era incepator) in conditii nu tocmai ideale, a si tamponat-o nitel. Am aflat, peste multi ani ca vrea sa o vanda, acum vreo 3 ani mai exact si tin minte ca era in preajma zilei mele de nastere, aveam vreo 400 lei primiti cadou de la rubedenii. Iau legatura cu el,ma duc la sa o vad, o porneste, (motorul mergea doar intr-un singur piston) povesteste, deja nu mai avea praguri, usi, lonjeroanele erau mancate bine, traversele la fel, aripile fata, spate.... zice ca vrea 250 lei. Super bine. ma duc la taicamiu sa-i zic ca vreau sa-l iau inapoi... refuzat , la maicamea la fel, bunicamea la fel... si dus a fost... A ajuns pe mana unui bisnitar care a simtit ca sunt foarte atasat de masina, i-am zis ca inca sunt minor si ca abia peste vreo 3 ani voi putea sa o achizitionez, legal. A zis ca ok, vorbim atunci.. Am luat legatura cu el de curand, iar suma propusa de dansul a fost pe undeva pe la 3.600 lei (nu, nu am gresit suma) sub nici un fel negociabila. I-am multumit pentru sustinere, si i-am urat drum bun in continuare.
Acum ,revenind in zilele de azi, cautam (caut in continuare) un interior albastru pentru Axel. Intr-o zi imi lasa Mad Wolf un mesaj cum ca ar stii pe cineva cu un Oltcit cu interior albastru. Iau legatura cu el si-mi spune ca de fapt acel cineva are un Special. Imediat am luat numarul de telefon al dansului, am aflat ca si dansului ii place tare mult masinuta dar nu are indeajuns timp pentru ea. Am stabilit o zi, am fost cu inca un coleg de liceu sa o vedem si.... wow Am dat peste un Oltcit Special alb, cu interior albastru IMPECABIL, repet IMPECABIL, primul proprietar fiind un profesor de fizica, al doilea fiind domnul de care vorbesc. Caroseria si ea, intr-o stare ok, vopsea originala pe cateva aripi parca si plafon, haionul schimbat cu unul de Club, , pragurile in stare foarte ok, traverse la fel, lonjeroane fooate ok, podea la fel, in schimb contra-aripile fata putin cam uratele, la fel si aripile spate la geamuri, dar nu asta e problema. In afara de asta, geamuri luna-sekurit all around, cheie Citroen, butuc Neiman cu cheie cu 2 pozitii. Din pacate nu avea benzina pentru a-l auzii, motorul a fost refacut de un maistru in specialuri acum ceva timp, singurele 2 probleme reale actuale fiind: usa soferului blocata pe inchis si o spartura in sistemul ala complex de evacuare. Urmeaza sa-i facem ITP, RCA si ceva hartogaraie si revin si cu poze
Pentru ITP, voi astupa gaurelele de rugina cu chit si vopsea la spray, ca sa il pot deplasa, dupa ma voi ocupa de el asa cum voi putea mai bine.
Oricum imi doream o masina economica pentru la toamna, cand iau permisul. Ce-i drept, ma duceam spre TICO, dar acum nu mai am nici un gand in privinta asta Mi-am gasit jucaria. In 2014, sper eu ca va fi primul Oltcit inscris ca masina clasica la retromobil romania iar pana atunci, as vrea sa incerc, daca tot are aprindere electronica, depinzand de cum ma voi intelege cu carburatorul, ori o injectie mono sau multi punct, dupa care un sistem asemanator FORD, cu stop & go, pentru o economie superioara, uzura mai mica, gargauni la cap

Astept sugestiile voastre, si din nou... voi reveni cu poze cat de repede.
De asemenea, daca mai are cineva pe acasa sau stie pe undeva piese pentru special... va rog sa ma anuntati. Piese pentru special se mai gasesc la Manea (inst. electrica , calculator,captori.etrieri fata,simeringuri-garnituri,disc frana fata,piese ptr. motor- cv , tobe evacuare... etc. O parte din piese sunt noi , altele sh. Mai avem doi clienti cu special din buc. si unul din CJ ,referitor la retromobil... trebuie sa-i faci cat mai putine modificari .
Dumitru Cristian a scris:Am dat peste un Oltcit Special alb, cu interior albastru IMPECABIL


Scaunele alea (de fapt scheletele) le vanam eu ca sa le pun tapiteria de la scaunele mele, da' m-am gandit ca mai bine se duce masinuta cu totul la tine ca ai timp si chef de reparat, decat sa ajunga la remat iar eu sa-i iau doar scaunele

Dumitru Cristian a scris:Urmeaza sa-i facem ITP, RCA si ceva hartogaraie si revin si cu poze
Spor maxim, super, ma bucura teribil ce aud. Ia sa-l sun si eu pe individu' sa il impulsionez... Ooo, imi dai o veste super geo, mai ales tobele, care stiu ca se gaseau cam greu si pe vremea cand umbla maicamea cu Specialul...
Stiu ca pentru a o inscrie ca masina clasica trebuie sa fie 90 % originala, dar pana in 2014 as vrea sa ma folosesc de ea cam in fiecare zii, cu reparatiile necesare, dupa, prin 2014 sa-i fac o restaurare frumoasa
M-as fi gandit chiar, pentru a-i menaja interiorul ala superb, sa-i gasesc un altul de special, verde, sau tot albastru si pe acesta sa-l pun la "naftalina" in sufragerie pana cand voi face reconditionarea.
Manea este de fapt nenea de la Acsa bucuersti, cel de langa Obor, nu?

Mersi Mad Wolf, dublu chiar, ca tu m-ai "trimis" la dansul Manea este nenea din Rahova -Ferentari ...
Dumitru Cristian a scris:pentru a-i menaja interiorul ala superb, sa-i gasesc un altul de special, verde, sau tot albastru si pe acesta sa-l pun la "naftalina" in sufragerie


asta fiind o solutie asa, cea mai buna pot spune
Si ceva in stilul late 70's early 80's
Sunt noi , cu lupa, dau o lumina extraordinar de buna. O sa am grija sa le prind in asa fel incat sa nu gauresc fusta barii, si voi monta un buton de dacie de proiectoare, ca sa arate ca de acolo in bord

Asteptam pozele. sa pui si tu poze mai detaliate cu compartimentul motor si cu masina, cu interiorul, eventual daca il pornesti... un filmultet n-ar strica, sunt foarte curios. Cristi,asteptam imagini.Ti-am gasit si niste piese de SPECIAL. Nu stiu daca mai apuc sa-l vad macar... Din pacate proprietarul cred ca s-a razgandit in privinta vanzarii lui. Ramane de vazut. Nu cred ca s-a razgandit... cred ca e doar delasator. Atat de delasator incat ma scoate din rabdari. Ce ai mai facut cu Specialul? Din pacate nimci, proprietarul vad ca nu mai vrea sa-mi spuna ce are de gand, nici alba nici neagra, in continuare, mi-as dori tare mult sa-l pot lua si restaura... dar efectiv nu am cum. Voi mai astepta, altceva nu-mi ramane de facut. Noi iti uram succes!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community