Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

pompa benzina electrica!
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
salut!
am facut rost de o pompa de benzina electrica,si vreau sa o montez pe oltcitache.intrebarea este:de unde pot sa trag curent,astfel incat pompa sa se alimenteze dupa ce este pus contactul?
si cu ce ma sfatuiti acopar locasul aferent vechii pompe de benzina? Ce fel de pompa este? Trebuie neaparat sa fie pentru motoare pe carburator, cele pentru injectie dau presiune mult prea mare. Pentru acoperit locasul pompei de benzina poti da jos distantierul acela de textolit, trasezi dupa conturul lui exterior pe o bucata de tabla (de preferat cat mai groasa si inoxidabila), tai forma, apoi montezi garnitura de clingherit pe flansa arborelui cu came, pui tabla si strangi cu piulitele originale. Poti pune de siguranta si niste silicon din ala rosu.
catalin33 a scris:de unde pot sa trag curent,astfel incat pompa sa se alimenteze dupa ce este pus contactul?
De pe [+]-ul permanent ce alimenteaza ventilatorul; este aproape de acumulator, nu necesita fire lungi si montajul se poate face usor. nu e bine pentru ca pe ala intra curent si doar cu prima treapta a contactului
cel mai bine cauta firul de la electrovalva pe mufa aia cu 6 pini de langa electromotor si leaga-te de acolo cu un fir
iulicuta2000 a scris:nu e bine pentru ca pe ala intra curent si doar cu prima treapta a contactului
Ventilatorul nu merge si cind motorul e pornit (treapta 2 de contact) Eu cand pusesem pompa electrica o alimentasem de la plusul bobinei de inductie. Locasul pompei vechi il astupasem tot cu o pompa careia ii scosesem axul ce venea pe cama si actiona membrana. ba da nea laurentiu dar pompa de benzina va functiona cu motorul oprit atunci cand contactul este pe prima treapta,si nu cred ca e de dorit asta
iulicuta2000 a scris:ba da nea laurentiu dar pompa de benzina va functiona cu motorul oprit atunci cand contactul este pe prima treapta
Dupa cite am vazut, pompa de DAMAS functioneaza atit timp cit carburatorul este gol sau "semiplin". Dupa umplerea lui, pompa isi inceteaza activitatea (carburatorul va functiona cu teava de retur obturata).

Iulica, este un avantaj: cind se va alimenta carburatorul, pe prima treapta de contact, instalatia de aprindere (bobina) nu va fi alimentata electric => pornirea imediata a motorului (la sfert de cheie ). daca pompa are grija sa nu dea mai mult decat trebuie ... e ok (sau daca da... se duca pe retur). singura problema ar fi sa nu uite contactul pe treapta aia ( la treapta G-araj e alimentat ceva? sau doar se scoate cheia ?)
problema mea e alta. despre ce ventilator vorbiti ?
yo9gnc a scris:1. la treapta G-araj e alimentat ceva? sau doar se scoate cheia ?
2. despre ce ventilator vorbiti ?

1. La pozitia G(araj), nu se blocheaza volanul (nu este actionat anti-furtul).
2. Ventilatorul actionat electric pt aer rece-cald in interiorul habitaclului. 2. Aeroterma adica. 1- aha.
2- aha.
Laurentiu a scris:Dupa cite am vazut, pompa de DAMAS functioneaza atit timp cit carburatorul este gol sau "semiplin". Dupa umplerea lui, pompa isi inceteaza activitatea (carburatorul va functiona cu teava de retur obturata).


Asta daca nu ai "norocul" sa dai peste una care functioneaza incontinuu(am probat-o cu returul obturat), asa cum am patit eu. Si ma bucurasem ca am gasit-o la pret bun. Pentru cine mai intentioneaza sa-si puna, sa fie atent la cele ce sunt produse de ANAM MOTORS ca de ei e facut stiftu asta pe care l-am luat eu.
Plumber a scris:Asta daca nu ai "norocul" sa dai peste una care functioneaza incontinuu(am probat-o cu returul obturat), asa cum am patit eu.
Poate ai probleme cu cuiul poantou care ramine deschis. Asa m-am gandit si eu dar am probat-o obturandu-i de tot refularea(asa am vrut sa scriu si prima data dar uite ca am scris alte prostii). cred ca am sa incerc varianta pe care a propus-o Laurentiu
motivul pt care vreau sa fac aceasta operatiune,il reprezinta faptul ca folosesc masina rar,carburatorul ramane fara benzina,si omor saraca baterie ca sa o pornesc.Daca la treapta unu am sa pot alimenta pompa,este ok.deocamdata trebuie sa mai fac o reductie la strung,dupa care sa imi incerc ideea Daca e asa, de ce nu pui tu cu o sticla cu o seringa benzina in CNC? Si cateva picaturi pe TR1 si porneste la sfert Alimenteaza pompa electrica pe treapta 2 de contact.E mai bine.In cazul in care ai ceva de facut la masina si trebuie sa pui treapta 1 de contact pompa va functiona inutil. incerc si eu sa fac masina mai usor functionala...daca tot am 2 pompe noi,pe care nu le vrea nimeni!o intrebare insa:daca leg pompa la ventilator,in momentul in care am sa pornesc ventilatorul,o sa duca siguranta sau firele consumul de curent?alta varianta de unde pot lua curent,inafara de ventilator si firele de pe la demaror(unele de pe acolo),mai exista? OK. Ti-am dat decat o idee!
Poti pune un buton in locul celui fals, ii iei un + de la o sursa si inainte sa pornesti ii dai drumul . Butonul de dezaburire luneta cred ca ar merge.
Bafta cu proiectul! Sunt curios cum porneste cu asa ceva dupa o perioada lunga de timp.
Dumitru Cristian a scris:Sunt curios cum porneste cu asa ceva dupa o perioada lunga de timp.
USOR daca ai aprinderea buna. Inainte de a cupla demarorul, pompa va alimenta CNC carburatorului. cred ca cea mai buna idee este sa ii fac un buton separat pe care sa il pornesc inainte de a porni masina si sa il inchid dupa ce opresc motorul nu
cea mai buna ar fi sa o legi de firul care alimenteaza bobina de inductie sau electrovala
catalin33 a scris:cred ca cea mai buna idee este sa ii fac un buton separat pe care sa il pornesc inainte de a porni masina si sa il inchid dupa ce opresc motorul

Cea mai buna metoda este una verificata: treapta a II-a de contact, de la bobina de inductie. A lui DanH merge asa, a lui Danecdan la fel si eu cat am avut pe masina tot asa a fost legata. La pornire, daca vrei, lasi un pic contactul pe trapta a II-a pana se umple CNC. Nu inteleg de ce trebue sa se opreasca pompa de benzina, separat, dupa ce opresti motorul. bun asa...alta idee care suna bine.am sa incerc sa o leg la bobina...deocamdata astept sa imi faca strungaru reductia necesara ce reductie?
catalin33 a scris:deocamdata astept sa imi faca strungaru reductia necesara
Sper ca nu vrei s-o montezi in paralel cu pompa mecanica. eu nu vad in catalog decat mecanice Pentru cei interesati de pompa electrca,cautati in magazine de piese de Daewoo pompa de Damas. pompa are o intrare si o iesire...pe una se potriveste furtun normal de benzina,dar pe cealalta merge un furtun mai gros.asadar,trebuie sa fac trecerea dintre furtunul mai gros,la cel normal,printr-o reductie.sper ca m-am exprimat corect,pe intelesul tuturor dei, pana la urma sa inteleg si eu ceva: se anuleaza pompa mecanica cu un capac, se leaga pompa electrica (ar fi bine printr-un releu+siguranta max.10A) de la bobina de inductie, iesirea din pompa la carburator, si returul il lasam asa cum este? pentru pompa ajung 1,3 bari? Poti sa pui si acel releu de care vorbesti,releu care sa isi i-a comanda de pe alimentarea bobinei de inductie.In cazul in care pompa nu stie sa se opreasca singura la cresterea presiunii poti lasa returul asa cum este acuma.In cazul in care pui pompa de alimentare de Damas e bine sa obturezi returul de la carburator pt ca pompa sa nu functioneze incontinuu. mare multzam fain e cam mare presiunea aia pentru carburatorul de oltcit...ai putea sa o montezi dar sa maresti gaura de retur din carburator ca altfel iti da peste cap cuiu poanto(care din cate am auzit tine vreo 0.5-0.6 bari) am inteles. O intrebare insa mi-a venit: pe o axa e pompa de benzina, pe alta delcoul. Scotand pompa, se va dezechilibra ceva? ma indoiesc delcoul nu fura asa mult lucru mecanic(mai ales daca este de aprindere electronica) cat pompa de benzina Nu se dezechilibreaza nimica. Stiu ca aceasta discutzie a fost cu mult timp in urma

Dar pentru cei care vor cauta cum am cautat si eu
Mai jos am descris partile importante din montaj ordinea o alegti voi

1---pompa de damas merge pe motor care are carburator fara
probleme >>// am montat pompa pe un motor de mazda 1.500c.c. >>iar damasul are un motor de 850 c.c. /// nu am probleme in ture ...,,,nu da in nas /// se alimenteaza foarte bine

2--- nu are nevoie de retur (poate fi obturat fara probleme ea va incetini ritmul cand carburatorul este plin)

3----minusul se ia de la masa ///iar plusul de la penultima pozitie a contactului exact inainte de a roti ultima oara cheia si a porni motorul ( se desface bordu si se verifica cu un aparat de masura toate firele groase care sunt legata la contact )

4--dupa identificarea firului care are plusul dorit de noi se scoate cheia din contact ( se urmareste daca acel plus dispare cu cheia pe prima pozitie si cu cheia scoasa din contact ) se dezizoleaza 1 cm fara a taia firul si se matiseaza firul nostru pe lungimea portiuni dezizolate>>> se poate si cositori pentru a exclude eventuale probleme in viitor.>>>> eu nu am cositorit (refaceti izolatia foarte bine )


5---montati inseriat pe firul cu plusul un intrerupator (intrerupator de dacie ..: este mai ieftin ) acesta se va afla in bord pentru a intrerupe alimentarea la nevoie <<<Kill Switch>>>


6--pompa de damas se monteaza la exteriorul rezervorului in fata in compartimentul motor sau in spate aproape de rezervor in functie de loc si preferinte ( in ambele situatii daca conductele si furtunele sunt bune se va amorsa singura si va face treaba foarte bine ...la montaj se va folosi sistemul de amortizare care se foloseste si la damas ( daca luati una SH cereti tot suportul cu tot cu flansa suruburi si eventual toata mufa firelor mama-tata ) este mult mai usor de montat. !!!! FIRUL CARE ESTE PLUSUL LA POMPA ESTE CEL CARE ARE O DUNGA SUBTIRE ALBA PE EL!!!!! ( MINUSUL ARE DOAR O CULOARE)

7---eu am montat pompa in compartimentul motor pe zidul antifoc din motive legate de spatiu si distantele cele mai bune de la pompa la conducta rezervorului si carburator este vorba de zidul din compartimentul motor care incepe imediat sub parbriz si continua la verticala pana la partea de jos a masini.

8---pompa mecanica veche se scoate de pe blocul motor >> se ia o bucata de carton s face un sablon >> apoi se ia o bucata de aluminiu cu o grosime de minim 5 milimetri si construiti un capac cu ce model doriti care s corespunda la gauri conform sablonului P.S. nu uitati s faceti si o garnitura din carton de dosar s daca aveti clingherit (daca aveti folositi si putin silicon rosu pentru temperaturi mari) .folositi suruburi mai scurte s taiati vechile suruburi daca sunt mai lungi nu fortati scoateti surubul si taiati .. de ce?..pai veti sparge blocul ) nu are filet la infinit .


Sper ca se intelege in mare parte procesul

Daca mai sunt persoane cu masini "clasice" vor folosi ce am scris mai sus ..de ce? pai nu am gasit pompa care s intre perfect acolo ( se potrivea la flansa dar coada nu ocolea un culbutor ).

Pompa originala pe comanda costa 600 de lei (

Pompa de damas SH cu tot cu flansa si mufa mama-tata 150 lei .

Avantajele le veti afla singuri ( ma refer la cele de ordin tehnic).



P.S> Daca mai cunoasteti POMPE DE JOASA PRESIUNE atunci >>>>

Va ROG S POSTATI SI ALTE MODELE DE POMPA CU DATELE PENTRU IDENTIFICAREA LOR LA DEZMEMBRARI S IN MAGAZIN IN VARIANTA NOUA DACA SE MAI FABRICA


Bafta la surubarit felicitari pentru rabdare,e un ghid bun adunat din informatiile de pe forum http://help-monitor.blogspot.com/ ma gandeam sa imi pun si eu o pompa de benzina electrica de damas desi mi-am luat una nou de curand frantuzeasca de oltcit de care sunt multumit.care sunt avantajele pompei electrice,sa inteleg ca ar porni mai repede,dar la consum se simte ceva?motorul merge bine?scad/cresc performantele?eu am carburator de dacie,deci de faza cu returul scap. Sigur pompa asta de damas daca o iau noua se opreste cand carburatorul e plin?sau trebuie un model anume de pompa de damas care stie sa se opreasca?

2--- nu are nevoie de retur (poate fi obturat fara probleme ea va incetini ritmul cand carburatorul este plin)

3----minusul se ia de la masa ///iar plusul de la penultima pozitie a contactului exact inainte de a roti ultima oara cheia si a porni motorul ( se desface bordu si se verifica cu un aparat de masura toate firele groase care sunt legata la contact )

4--dupa identificarea firului care are plusul dorit de noi se scoate cheia din contact ( se urmareste daca acel plus dispare cu cheia pe prima pozitie si cu cheia scoasa din contact ) se dezizoleaza 1 cm fara a taia firul si se matiseaza firul nostru pe lungimea portiuni dezizolate>>> se poate si cositori pentru a exclude eventuale probleme in viitor.>>>> eu nu am cositorit (refaceti izolatia foarte bine )

5---montati inseriat pe firul cu plusul un intrerupator (intrerupator de dacie ..: este mai ieftin ) acesta se va afla in bord pentru a intrerupe alimentarea la nevoie <<<Kill Switch>>>


6--pompa de damas se monteaza la exteriorul rezervorului in fata in compartimentul motor sau in spate aproape de rezervor in functie de loc si preferinte ( in ambele situatii daca conductele si furtunele sunt bune se va amorsa singura si va face treaba foarte bine ...la montaj se va folosi sistemul de amortizare care se foloseste si la damas ( daca luati una SH cereti tot suportul cu tot cu flansa suruburi si eventual toata mufa firelor mama-tata ) este mult mai usor de montat. !!!! FIRUL CARE ESTE PLUSUL LA POMPA ESTE CEL CARE ARE O DUNGA SUBTIRE ALBA PE EL!!!!! ( MINUSUL ARE DOAR O CULOARE)

7---eu am montat pompa in compartimentul motor pe zidul antifoc din motive legate de spatiu si distantele cele mai bune de la pompa la conducta rezervorului si carburator este vorba de zidul din compartimentul motor care incepe imediat sub parbriz si continua la verticala pana la partea de jos a masini.

8---pompa mecanica veche se scoate de pe blocul motor >> se ia o bucata de carton s face un sablon >> apoi se ia o bucata de aluminiu cu o grosime de minim 5 milimetri si construiti un capac cu ce model doriti care s corespunda la gauri conform sablonului P.S. nu uitati s faceti si o garnitura din carton de dosar s daca aveti clingherit (daca aveti folositi si putin silicon rosu pentru temperaturi mari) .folositi suruburi mai scurte s taiati vechile suruburi daca sunt mai lungi nu fortati scoateti surubul si taiati .. de ce?..pai veti sparge blocul ) nu are filet la infinit .


Sper ca se intelege in mare parte procesul


2: Are senzor de presiune, se oprește când nu mai are unde să bage. S-a stabilit că acesta este unul din cele două avantaje majore.

3: adică a te scărpina la urechea stângă cu mâna dreaptă, în timp ce cu mâna stângă te scarpini la oo... de ce ? pentru că 4: este foarte simplu a folosi plus de pe plusul bobinei. Tot la treapta a doua a contactului se alimentează, iar firul se trage indiscutabil mai simplu și ușor. Iar dezizolatul, asta este cea mai mare prostie care se face în ziua de astăzi, când există reglete. Deși există multe alte soluții mai simple: legarea pe piciorul firului direct în mufă de exemplu. În timp izolerul cade de acolo, poate să fie mama ultra-lăudatului mărci de izoler. Și hopa! olsitu ia foc donle... e ca și cum ai folosi un cui de lemn în loc de hole-șuruburi.

5: o problemă care pur și simplu dispare pentru că nu se mai justifică, în cazul folosirii plusului de pe bobină.

6: logic, este pompă de vid și nu cu palete.

7: de ce n-ai pus-o sus pe cupolă? acolo măcar poți să o admiri și în mers! O pompă se pune cât mai la nivelul rezervorului, dacă este posibil chiar mai jos. În cazul acestei pompe de debit mic, avantajul nu se simte, dar dacă ai avea treabă cu pompe mai mari... ai înțelege.

8: pompa mecanică este prinsă cu prezoane. Se scot, știai ? Și la orice magazin de metalo-chimice vei găsi șuruburi M5x20. Ia încearcă, vezi, se potrivesc ?

N-ai decât să crezi că m-am luat de tine. Dar tonul tău a sunat mai mult a "luați lecții de-acilea buey ceștia" decât "uite așa am făcut eu..." adică un fel de n-ai inventat tu roata, înțelegi ? ma gasiti aici >>> http://help-monitor.blogspot.com/ pentru informatii indiferent de domeniu.


1 Tot montajul era in legatura cu masina mea :

Am o KIA sephia cu motor de mazda 323 >>> nu am luat plusul de pe bobina pentru ca nu am bobina cu piulite ) are o mufa speciala fara acces la fire .

2. sunt electrician si am considerat ca este mai interesant s nu fac o inaditura la vedere si sa ma leg pe acel plus in bord .

3.reglete se folosesc cand tai firul eu nu am taiat firul ) am folosit o matisare tip. practic nu am subrezit cu nimic integritatea acelui fir.

4.folosesc banda izolatoare ... , branduita "Footmark" . cine foloseste cunoaste calitatile. ( daca ai demontat un bord s ai vazut o instalatie electrica de masina stii ca este toata matisata cu banda izolatoare ).

5.explicatiile mele sunt pentru toata lumea .. http://help-monitor.blogspot.com/ pentru informatii indiferent de domeniu.

6 Eu am spus unde a fost pozitionata pompa fara a indica obligatia expresa de a face la fel. Pentru curiozitatea ta ....> acolo am gasit doua gauri filetate care au usurat montajul si era la jumatatea distantei dintre capatul conductleor de benzina si carburator

7.Pompa mecanica pe motorul tip B5 de mazda 323 din 1987-1989 de 1500c.c. este prinsa cu suruburi din fabrica domnlue atotstiutor (prezoane poate sunt la olcit).



8 daca era un proiect de diploma urma sa atasez si schema si caracteristicile exacte pentru fiecare reper in parte )..cum nu este ..o vom lasa mai moale cu parte critica........>>> pulsati mai bine la partea constructiva.

9. Stii ce ?.... daca ma gandesc acum asta am vrut sa spun.

IA LECTII DE LA MINE .


Restul oamenilor vor citi si vor intelege ca am vrut doar sa ajut .



P.S.


Asa este eu am inventat roata


ma gasiti aici > http://help-monitor.blogspot.com/ pentru informatii indiferent de domeniu Tipule ia du-te tu și dă lecții pe 4tuning și alte vomitanii. hai dă cu praf de mers și fă reclamă în altîă parte. Nu vii tu aici să inventezi roata.

Un administrator, să ia măsuri In cazul in care imi spune-ai aste acum cam 1 an,poate ma ajuta cu ceva.
Detalii: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=176986&highlight=pompa+electrica+benzina#176986
Alte detalii: http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?p=172927&highlight=pompa+electrica+benzina#172927 este greu cand primesti replica

este adevarat ca am adunat informatia citind pe toate forumurile.

am spus doar ce am facut eu cu propria masina.

am scris acum pentru ca acum am avut problema cu pompa .

domnul care a sarit in sus in legatura cu fiecare aspect care este scris in prima postare are o problema.

care este problema lui nu stiu


In final inchid discutia. Cer scuze persoanelor lezate.

Decat s fii de ajutor mai bine ..... (vorba romaneasca sfanta). -Pompa folosita de mine este "MANDO" (nu are nevoie de retur cum am spus cu mult timp in urma ) ,pompa achizitionata de la dezmembrari de pe un damas.
-am schimbat conductele de benzina (erau vechi si ruginite) cu conducte de cupru care se folosesc la aeru conditionat pentru case.
-Pompa montata in compartimentu motor functiona corect atata timp cat mergeam cu bidonu de benzina in fata(am mers mult timp asa pt. ca nu aveam conductele de benzina )
--dupa montaju conductelor pompa nu avea forta s traga benzina din rezervorul masinii ( pompa de damas este construita s impinga combustibilu) pentru a rezolva aceasta problema pompa a fost repozitionata pe puntea spate langa rezervor dupa un filtru de benzina de DACIA .
--Pompa alimenteaza cu succes de mult timp un motor de 1500 cc aflata pe o kia sephia din 1995.
--Alimentarea cum am spus este de pe treapta II a contactului (am si intrerupator separat si siguranta de protectie pe circuitu de alimentare pompa).
--firele se trag prin masina pe sub ornamente apoi s coboara sub masina si se protejeaza cu un furtun s ceva de genu pana la pompa

Sper s fie de ajutor pe timp de criza

Cine s pricepe la carburatoare de mazda dublu corp? (motorul de pe KIA sephia este de mazda 323 generatie mai veche ) Cind am avut Oltcit si i-am pus pompa electrica de benzina(de Damas) a fost montata in compartimentul motor si a functionat fara probleme pina la dezmembrarea masinii si dupa aia s-a mutat pe alta masina si inca functioneaza cu succes si acuma.In aceeasi configuratie de montare. Și la mine a mers foarte bine pompa de benzina Damas în compartimentul motor până ce s-a stricat.
Despre carburatorul de Mazda pe Oltcit citește aici:
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=8695&postdays=0&postorder=asc&highlight=mazda&start=0
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community