Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

pompa benzina electrica!
Pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
monitor a scris:-am schimbat conductele de benzina (erau vechi si ruginite) cu conducte de cupru care se folosesc la aeru conditionat pentru case.
--dupa montaju conductelor pompa nu avea forta s traga benzina din rezervorul masinii ( pompa de damas este construita s impinga combustibilu) pentru a rezolva aceasta problema pompa a fost repozitionata pe puntea spate langa rezervor dupa un filtru de benzina de DACIA .



- conductele de aer conditionat...au diametrul interior MULT PREA MARE, si de aia...pompa de Damas nu iti facea fata.
- cum adica construita sa impinga combustibilul? Pompa pana la urma urmei, tot trage combustibilul din rezervor....fie ca il pui la 10m de rezervor, fie ca il pui la 10cm. La oltcit am montat in compartimentul motor, cu vreo 30cm inainte de carburator, si totul a fost super ok:) monitor....dezizolezi fire si faci ciobanii,apoi spui ca toate masinile au firele trase in banda izolatoare,dar sub banda aia izolatoare este izolatia firului,nu ceva mizerie facuta de un pseudo-electrician .
-evident,pompa de benzina de Damas mai are doua pompite la spalatorul parbrizului montate pe "zidul de cenusa" ele trag benzina si o trimit spre pompa care impinge(parca electronica presupunea pe vremuri 90% fizica,de care nu ai habar)
"7.Pompa mecanica pe motorul tip B5 de mazda 323 din 1987-1989 de 1500c.c. este prinsa cu suruburi din fabrica domnlue atotstiutor (prezoane poate sunt la olcit). " suntem pe forum oltcit ,deci numarul 7 cade 113 lei, la comandă.

Funcționează, însă eu nu sunt mulțumit de debit. (Pompa mecanică bagă un șuvoi, de numa!)
Și NU întrerupe la presiune! Retur obturat, continuie să clănțăne...

Foarte dezamăgit.
Inseamna ca ai o problema, fie la cuiul poantou, fie la furtune, fie la pompa. Am folosit din aia (ma rog, eu am dat 300 de lei pe ea noua, originala Daewoo) si in utilizare de zi cu zi e OK. Se opreste cand inchide cuiul. Dar mai buna e una rotativa, se gasesc noi, pentru carburatie, la 250 de lei. Si pe mine ma bate gandul sa achizitionez o pompa de benzina electrica care sa-mi faciliteze pornirea motorului dupa cateva zile, o saptamana de stat.

Din cate am spicuit, am observat ca cei mai multi dintre voi recomanda pompa de Damas.

Pe mine ma intereseaza sa nu elimin pompa de benzina mecanica a motorului, ci doar s-o ,,ajut" cu una electrica montata pe traseul dintre rezervor si filtrul de sub roata care sa-mi impinga rapid benzina catre pompa mecanica si respectiv carburator, a.i. sa-mi porneasca la prima cheie si dupa cateva zile sau saptamani motorul.

Astept sugestii, recomandari, sfaturi.

Va multumesc! ma baieti si fete...sa vedem in ce stadiu ma gasesc cu masinuta. daca nu-mi ies planurile poate va fac pe unul cu o pompa electrica de benzina .

eu o sa incerc sa-l readuc la viata ce si ce...dar daca nu vrea (cum mi-a aratat de atatea ori)..poate ca trebuie sa ma apuc de alta pentru pasiunea asta
gyorgyoda a scris:
Pe mine ma intereseaza sa nu elimin pompa de benzina mecanica a motorului, ci doar s-o ,,ajut" cu una electrica montata pe traseul dintre rezervor si filtrul de sub roata care sa-mi impinga rapid benzina catre pompa mecanica si respectiv carburator, a.i. sa-mi porneasca la prima cheie si dupa cateva zile sau saptamani motorul.

Astept sugestii, recomandari, sfaturi.


Singura chestie pe care o sa reusesti sa o faci este sa uzezi prematur membrana pompei mecanice, daca nu o sa o spargi destul de repede. Daca tot vrei sa pui pompa electrica, ce logica ar avea sa o pastrezi pe aia mecanica? Macar daca ziceai ca le vrei legate in paralel, nu inseriate, mai avea o logica.
Recomadarea mea e sa cauti o pompa de benzina rotativa pentru carburatie, se gasesc destul de repede si ai rezolvat problema. Plus, asigura debit continuu, nu pulsatoriu, ca cea de Damas sau cea mecanica. Ulterior mi-a venit ideea sa le leg in paralel a.i. s-o folosesc doar la prima pornire, ca sa amorsez rapid circuitul.

Mi-ar fi util daca ai spune si unde se gasesc astfel de pompe de benzina rotative de cumparat.

Iti multumesc.
gyorgyoda a scris:Ulterior mi-a venit ideea sa le leg in paralel a.i. s-o folosesc doar la prima pornire, ca sa amorsez rapid circuitul.
In montaj cred ca ti-ar mai trebui si niste electroventile. Daca vrei sa pui popa electrica doar ca sa amorsezi circuitul, mai bine dai la manivela inainte sa o pornesti, e mai simplu. E ca si cum ai inchiria o macara, ai monta-o in fata blocului, totul pentru a muta chiuveta din bucatarie.
Pompe de benzina rotative pentru motoare pe carburator se aduc la orice magazin de piese, pe comanda. Totul e sa aiba 0,3-04 bar si debit multumitor (undeva la 90 l/h e arhisuficient). Uite una, la repezeala, asa: http://tuning-parts.bg/-normal/542/
Sau asta: http://tuning-parts.bg/-normal/678/ Una din premise e ca m-am cam saturat sa procedez ca pe timpul lui bunicu': da din coarba, trage benzina din furtun cu gura, toarna benzina in carb s.a.m.d. .
E mai elegant sa dai cheie si sa pornesti decat toata tevatura de mai sus.

Inca nu sunt decis daca sa elimin pompa mecanica din circuit sau doar sa o folosesc alaturi de una auxiliara.

Multumesc pentru link-uri, dar ambele duc la aceeasi pompa. Acum sa vedem, sa ma hotarasc .

D-le Laurentiu, ma gandeam ca circuitul electric sa fie independent de contact. Mai precis sa plec cu doua fire din pompa (plusul si minusul), plusul sa-l trec printr-un buton iar din buton spre borna de plus de pe baterie. Minusul il leg de alt minus sau de o masa. In esenta, pompa sa fie actionata doar prin buton.
Circuitul de benzina mi l-am imaginat astfel: sa intermediez doua t-uri pe conducta dintre rezervor si filtru. Intre cele doua t-uri sa inseriez pompa.

In cazul in care leg in paralel pompa electrica de cea mecanica, ma gandesc ca isi face treaba multumitor si pompita de spalare parbriz, fiindca o sa o folosesc doar la prima pornire ca sa amorseze circuitul dintre rezervor si pompa mecanica pentru ca ulterior pornirii motorului o dezactivez pe cea electrica si lasand-o in functiune doar pe cea mecanica (care este noua - marca Sofabex).

Daca o sa o leg in serie, doar n-oi fi absurd sa o las activa si pe cea mecanica. Evident, voi lasa motorul sa functioneze doar cu cea electrica pe care o voi trece prin contact. Cred că tu vrei neapărat să instalezi macaraua aia ca să schimbi chiuveta.
Treaba e verificată: pompă de Damas sau din aceea de care spune Cristian. Se leagă pe treapta a doua de contact de plusul bobinei de inducție. La pornire ții mai mult timp contactul pe treapta a doua până ajunge benzină în carburator(se aude) și apoi pornești mașina.
Asta e toată filosofia.
gyorgyoda a scris:ma gandesc ca isi face treaba multumitor si pompita de spalare parbriz

zau?
gyorgyoda a scris:
D-le Laurentiu...
Circuitul de benzina mi l-am imaginat astfel: sa intermediez doua t-uri pe conducta dintre rezervor si filtru. Intre cele doua t-uri sa inseriez pompa.
In principiu, ti-ar trebui 2 electroventile alimentate electric pe un circuit separat cu pornire/oprire dintr-un buton din bord.
Electroventilele, cind sint alimentate electric, trebuie sa-ti INCHIDA calea de acces a benzinei pe admisie si refulare pompa mecanica si sa DESCHIDA accesul pe pompa electrica (admisie si refulare). In felul asta ai posibilitatea de a amorsa circuitul de benzina pina in carburator inainte de a rasuci cheia in contact. La decuplare, electroventilele vor inchide calea de acces a benzinei pe pompa electrica deschizind in acelasi timp admisia si refularea pe pompa mecanica. Complicat!Daca ai pompa electrica,ce-ti mai trebuie una mecanica? Atunci doar electrica sa fie. Dar sa fie.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community