Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

BV-02-DGI
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ajutat bajetii la lasat jos masina... iar azi ma apucai de desfacut.
Urat bre, urat... dar o sa devina la fel de frumos cum v-am obisnuit.
Ideea este ca am reusit sa nenorocesc parbrizul si sunt foarte suparat. Mai am unul dar merg pe principiu ca ce e de sticla si plastic si sunt mai vulnerabile... cam trebe sa ai de rezerva caci in curand salutare piese d'astea. Trebe sa am cel putin 2 parbrize de rezerva, implicit laterale plus faruri si stopuri... deci la remat cu mine.
http://imageshack.us/photo/my-images/228/13052011056.jpg/ cum ai reusit cu parbrizul? Bre... il desfacui si cand a mai ramas un pic (care ar fi iesit fara probleme fara sa il mai "surubelnitzaresc") presupun ca era lipit plus rugina prinsa in cheder... si... prrrr...
Asta e... data viitoare sa desprind pana la ultimul milimetru. Noroc ca mai am unul, dar si asa nu ma las pana nu imi fac rezerva de min 3 seturi. Bine ca nu imi mai trebe si de hayon.
Nu mai pune si tu sare pe rana acum.
valib a scris:cum ai reusit cu parbrizul?

Ce e asa greu? Si eu am pe suflet cateva parbrize. Vre-o doua am spart la demontare, si unul la montat.
Cu masina mea am mers la un centru de parbrize, aveau parbriz de Oltcit pe stoc a fost 200lei cu schimbat cu tot.
Acolo am vazut ce inseamna sa ai SCULE calumea si experienta. In nici 15min aveam parbriz nou si au lucrat foarte frumos. A fost primul service unde am vazut ca si mecanicii pot lucra cu grija si atentie pe masina.

PS: sa nu credeti ca le-am spart toate cu care am lucrat Noutati si bunatati...

Am vrut sa lucru la podelele interioare caci pentru asta am lasat la orizontala masina dar mi-a cam facut cu ochiul peretele dintre cabina si bena... saracul indoit si lovit de la incarcaturile de marfa de la firma de la care am luat masina, ruginit la imbinarea longitudinala, de mi-am facut cruce cum mai statea podeaua benei. Asa ca am pornit la taiere, indreptare, slefuire si... imbunatatire.
Taierea imbinarii si adaptarea cu un cornier a fost facuta mai demult.
http://imageshack.us/photo/my-images/847/copyofcabina01.jpg/
Indreptat si slefuit... cam am putut si eu caci oricum nu era ruginita deloc.
http://imageshack.us/photo/my-images/806/copyofcabina02.jpg/
Grunduit si chituit... chit ( ) ca o voi face din nou dupa sudura.
http://imageshack.us/photo/my-images/571/copyofcabina04.jpg/
Siiiiiiii... ramforsajul...
http://imageshack.us/photo/my-images/685/copyofcabina05.jpg/
care va fi si in aceeasi configuratie si pe partea dinspre bena.
Mai aveam de lucru... niste puncte de sudura, dar tre' sa merg la scarbici.
Ce va mai urma pe acel perete?
Gauri pentru boxe, umplut cu spuma pentru izolare fonica si termica, gaura de trecere prin stalpul din centru prin care va trece un surub de fixare a rotii de rezerva din bena si cine stie ce imi mai... mintea.
Adios. hai ca incet incet mai ai o gramada de lucrat la ea
iulicuta2000 a scris:hai ca incet incet mai ai o gramada de lucrat la ea



Incurajator! Continuam... dupa o lunga perioada de ploi.
Bena (peretele benei de fapt)... cum era:
http://imageshack.us/photo/my-images/96/bena1.jpg/
Si dupa multa munca si etape (fotografiate):
http://imageshack.us/photo/my-images/31/bena6.jpg/
Inca mai am de lucru la capitolul asta... ramforsajul ca cel de pe interior si pe partea asta... finisajul cu chit... si lateralele care se inchid pe exterior drept in loc sa pastraze linia curba a masinii (asta chiar ma scoate din minti).
Pe curand cu mai multe realizari caci intru in conced si-s ofticat. Hai ca iese bune. Tavanul l-ai rezolvat? Ca il vad dat in alb si pe ala.

P.S: te sun saptamana viitoare, poate ma ajuti cu niste chit pe ici pe colo la o masina. Ma... dar mult timp a mai trecut de cand nu am mai urcat ceva.
Ideea este ca nu mai fac poze la fiecare ora.
Am hotarat... lucrarea initiala... poate ceva pe parcurs si finalul.
Uite ca acu' venii din curte de la vopseala. Am reusit sa aduc bena spre stadiul de final dupa multe ore de taiat, sudat si mai ales slefuit la greu (asta a inceput de fapt sa ma dispere). Deci...
stadiul initial...
http://imageshack.us/photo/my-images/829/bena1.jpg/
unul intermediar...
http://imageshack.us/photo/my-images/834/bena7.jpg/.
In alta ordine de idei mi-am adus aminte inceputul cand am bagat masina in curte:
http://imageshack.us/photo/my-images/594/garaj1.jpg/
Apoi mi-a picat o fisa... pavilion de gradina:
http://imageshack.us/photo/my-images/845/garaj2.jpg/
Probleme... bun ca acoperis dar mic pentru lucru. Asa ca... inca unul ieri...
http://imageshack.us/photo/my-images/641/garaj3.jpg/
Si uite asa... spor la munca
vrei sa o reconditionezi pe toata? Pai... sa fac treaba pe juma'? Si oricum am ajuns la faza la care nu cred ca mai ma intereseaza finalul cat a avea de lucru in permanenta. pai de lucru ai tot timpul cate ceva ...daca ai oltcit ... fie de voie fie de nevoie... asa ca fie ca il termini fie ca nu tot o sa ai de lucru:)) eu zic sa-ti pese si de final, in felul asta o sa iasa frumos, o sa o termini, si daca ai chef de lucru te apuci de alta... Logic ca o sa-mi pese. Am un album deja mare de foto cu toate etapele lucrarii. la batranete, o sa iti aduci aminte ce bestii ieseau facute de mainile tale Gata. Mi-a trecut lenea. E timpul pentru munca... asta tinand cont ca in august s-ar putea sa plec pe barca.
Deci... usurel la inceput ca e greu sa iti intri in ritm.
Piesa 1: rezervorul.
Cum arata la demontare.
http://imageshack.us/photo/my-images/17/rezervor02.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/848/rezervor01.jpg/
Apoi sudate alte suruburi de prinderea ca alea erau varza... slefuit la greu si...
http://imageshack.us/photo/my-images/252/rezervor03.jpg/
Imediat degresat si vopsit, logic cu vopsea cu inhibitor de rugina.
http://imageshack.us/photo/my-images/827/rezervor04.jpg/
Nu se vede bine din cauza cortului dar e un gri metalizat, lovitura de ciocan.
Acu' trebe sa fac rost de un profil moale U cam de 10 mm sa inchid capetele caci am observat ca se strange mizeria si rugina intre table. Intelegeti la ce ma refer... imbinarea intre cele doua corpuri care e sudata prin presare in cordon.
Deci asta a fost.
Urmeaza puntea spate, puntea fata si apoi mai vedem pana la montat pe coaja. daca rezervorul ala se prezinta si la interior asa cum se prezinta la exterior ... ai cam muncit degeaba ...sau o sa iti faci o gramada de nervi si nu stii de unde ... sincer stiu ca totul costa dar mai bine incercai sa gasesti un rezervor bun neatins de rugina ..la interior mai ales si il reconditionai pe ala la interior sunt cositorite sau nu stiu ce tratament au,ca foarte multe se gauresc din exterior spre interior si tabla la interior tot curata ramane...acum depinde si cu cata apa a stat in el
Ce ma freeman asta e munca?baga la caroserie ca poti sa mergi si cu un bidon de benzina pe post de rezervor... Nesperat de bun bre interiorul ca vaporii de gaz si-au facut datoria. Sa nu zic ca am stat degeaba sau am dormit (ca de la o vreme am niste soamne in mine...):
1. slefuit bara parasoc spate... culmea nou-noutza, tinuta in magazie si de ce sa nu rugineasca si ea un pic... mai mult.
http://imageshack.us/photo/my-images/864/baraspate1.jpg/
2. vopsit frumos la pistol cu Protecta.
http://imageshack.us/photo/my-images/848/baraspate2.jpg/
Mai vedem zilele urmatoare de ce am chef. Cam mare pauza, dar... am zis ca nu mai are rost sa fotografiez prea des.
Deci... inceput si final de lucrare.
Dupa cum ne aducem aminte marea problema era... fundul masinii aproape distrus (in poza asta apucasem sa fac un prag).
http://img801.imageshack.us/img801/7141/beginningq.jpg
Rezultatul muncii mele "infinite"...
http://imageshack.us/photo/my-images/837/podea01.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/849/podea02.jpg/
Deci pentru asta am luat un conced de 2 sapt.
Maine, poimaine voi umple gaurile cu mastic sau chit dupa caz... inca 2 straturi de grund si apoi pe capre.
O sa urc atunci poza cu ea cocotata.
Asta a fost... Am ramas masca cand am vazut pozele Felicitari!
Il termini anul asta? Asa intentionez caci mai multe "motive" ma preseaza.
In ultimul timp chiar nu ma mai interesa sa o termin intrucat devenise pentru mine o oaza de relaxare. Cad de oboseala dupa lucru la ea dar psihic imi revin. Si eu ma relaxez cand lucrez la Oltcit.Lasa ca dupa ce termeni ti-l aduc pe al meu pot sa ma bag si eu pe lista cu al meu ?) Cu pasi mici si siguri...
Chituit si masticat... o munca nasoala si plictisitoare.
Unde e negru e masticul ce intra la greu (mi se rupe inima ca e adus din SUA) si unde e alb e chitul. Am incercat sa acopar orice gaurica si por tinand cont ca am 4 bai de vaselina (podelele si pragurile).
http://imageshack.us/photo/my-images/11/podea04.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/268/podea03.jpg/
Maine inca 2 straturi de grund si apoi calare pe aceste capre...
http://imageshack.us/photo/my-images/109/capre.jpg/
O sa urc si poza cu masina catarata zilele astea. De dimineata luat tot fundul masinii la slefuit cu laveta abraziva pentru inca 2 straturi de vopsea.
http://imageshack.us/photo/my-images/838/podea05.jpg/
Maine pe capre si alta poza. In sfarsit masina pe capre.
http://img513.imageshack.us/img513/140/general05.jpg in sfarsit...nici noua n-a fost asa mandra Tata... de fapt asta e noua ei linie de fabricatie daca nu ti-ai dat seama. Impresionanta lucrare!Restaurare COMPLETA!
In ce stadiu esti cu lucrarea?Nu te zgarci cu pozele!!
Cand zici c-o termini?
deceneu32 a scris:Cand zici c-o termini?


Peste vreo 5 ani. Ca mine!
cristi_s a scris:
Peste vreo 5 ani.


optimistule Alta mica modificare...
Tineti minte cum se inchidea bena ca un camion cu banda aia ordinara.
http://imageshack.us/photo/my-images/651/bena10.jpg/
Urat... asa ca am adus-o in linia masinii.
http://imageshack.us/photo/my-images/713/bena11.jpg/
Alta viata...
Maine si partea cealalta daca fac rost de sarma de sudura.
cristi_s a scris:
deceneu32 a scris:Cand zici c-o termini?


Peste vreo 5 ani.

pariu pe prima pensie ca nu o termina in 5 ani? 5 ani... dar macar si in atata timp fac ceva... comparativ cu altii care chiar nu sunt in stare de nimic. Conteaza mai mult sa o faci "endetail" si pe termen lung folosind materiale de calitate decat sa o faci repede ca sa ai anul viitor ce demonta din nou. Materiale? Ho ho...
Praguri, contrapraguri, podele duble, ramforsari... tabla de 1,5... 2 mm... grunduita in 4 straturi cu inhibitor de rugina numai pe vreme calduroasa sa nu am condens pe tabla proaspat slefuita.
Toate structurile umplute ochi cu baie de vaselina. Fiecare gaurica umpluta cu chit sau mastic. In curand va fi antifonata cu antifon masticon elastic.
Si multe altele... iar in final... o vopsea speciala ce imita tabla zgariata. Sa vad... neagra sau gri metalizat. Am o lucrare sa inscriptioneze niste vitrine la POLICOLOR si fac barter. De curiozitate asa...ce ai de gand sa faci cu masina asta dupa ce o termin? dane ... WROOONNNGGGGGG .... o masina nu e niciodata terminata definitiv tot timpul o sa gasesti ceva de facut la ea Stiu asta dar m-a pus putin pe ganduri cu ''podele duble, ramforsari, tabla de 1,5-2mm grunduita in 4 straturi''... pai glumind ...dupa ce termina caroseria se gandeste cum sa adapteze si un al doilea motor sau alt motor mai mare ca sa poata misca caroseria de pe loc la cat de grea a devenit ...

si lasand gluma eu am vazut ca la praguri s-a cam renuntat oarecum la dublura de fabrica sau asa pare ... aparand totusi alte ranforsari ... un lucru bun si care nu putea fi facut cu tabla de 0.6-0.7 cat e cea normala fara a afecta rezistenta structurii ... iar in privinta grunduirii aici nu pot spune decat ca incearca si probabil o sa reuseasca sa faca o caroserie care sa reziste mult si bine la trecerea timpului fara sa aiba cea mai mica problema Voi spuneti ca e ingreunata?

Ganditi-va la un oltcit normal de pe care scoti bancheta spate, tai acoperisul de la juma' pana la linia de jos a stalpilor, tai jumatea de sus a hayonului cu parbrizul si multa plasticaraie...
Cat pierde in greutate fratilor?
Deci ce mai conteaza acum 20 kg din ramforsari in plus?
Si referitor la ce fac cu ea cand o termin?
Probabil o las lui nepot'miu sa se de-a smecher... ca eu e vorba sa plec pe vas.
Imediat niste poze cu ceva frumos la ce ma chinui de 6 ore... astept sa se usuce vopseaua.
Si lancer... sper sa nu ma ating de ea 5 ani dupa ce o termin. Poate la alta as lucra... ... un Suzuki Vitara as aborda. Deci... tot eu.
V-ati gandit vreodata cum ar arata spatele oltcitului fara ornamentul ala penibil?
Eu neavand oblon ca am luat masina cu bula pe ea (oricum oblonul original e oribil... ca cel de dacie) m-am gandit cum sa fac din hayon. Luat hayon... taiat la nivel... facut balamale de prindere. Marginea aia cu ornament in schimb...
http://imageshack.us/photo/my-images/13/oblon01.jpg/
Asa ca gandii... luat bucata ornament... taiat si...
http://imageshack.us/photo/my-images/838/oblon02.jpg/
Deci... nasol. Atunci am riscat si incercat. Taiat profilul, completat cu o fasie de tabla intre... si uite cum inchide acum.
http://imageshack.us/photo/my-images/401/oblon03.jpg/
Nu am mai reusit sa finisez dar va dati seama.
Acum aceeasi operatie pe partea dreapta. Dupa ce e gata pe ambele parti trebe o imagine de ansamblu.
Foarte faina ideea oricum. la ce oblon te referi tu? eu stiu ca la cs-urile descoperite tot o parte de hayon aveau prinsa + ca avea element separat ... din care stiu oblonul avea balamale jos si avea acele ornamente laterale ...

oricum buna ideea cu prinderile ornamentelor de oblon da bine O sa arate bine numai dupa slefuirea chitului si vopsita. Plus ca mai e de pus o banda deasupra iar in golul ala ramas de la sticla voi pune un sir de leduri pt. stop. Banda trebe sa o dau la ambutisat. Barem sa fie un nepot cu capu' pe umeri...sa nu-si bata joc de munca ta!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 3 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community