Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

BV-02-DGI
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Deci... atacam ce trebuia atacat de mult... inchiderea aripii pe prag...
Asa arata la ora 12.00.
http://img100.imageshack.us/i/aripi4.jpg/
http://img219.imageshack.us/i/aripi5.jpg/
Cu manutele mele cica amandoua facui coltisorul ala de tabla plus o slefuire sanatoasa.
http://img219.imageshack.us/i/aripi6.jpg/
Trecui la construit partea de jos a aripii... tot cu alea din dotare... si hai cu argonu'... plus un slefuit sanatos.
http://img100.imageshack.us/i/aripi7.jpg/
http://img217.imageshack.us/i/aripi8.jpg/
Un grund si un pic de chitulet fibra provizoriu... si... voilaaaaa!
http://img140.imageshack.us/i/aripi9.jpg/
Asta in 8 ore mari si late.
Maine pauza caci am de dus jenti la sablat si vopsit in camp... dar poimaine veti vedea inca o minune... spatele refacut integral.
Deci... adios si fuga la baie ca-s "ruginit". Cu ce aparat sudezi? Argon taica... argon. He, he... maine actiunea spate... O sa vedeti alta lucratura.
freeman a scris:Argon taica... argon. He, he... maine actiunea spate... O sa vedeti alta lucratura.

Nu ai lucrare si pe la Galati ? Vecine cristip1970... (ca-s de loc din braila dar am ramas in bv dupa facultate)... chiar vorbeam cu cristi_s intr-o zi ca in alte conditii ar fi fost fain sa facem o afacere din asta. Dar vorba lui... din pasiune mai merge... dar lucrul la norma nu ar mai avea acelasi farmec.
Deci... eu mi-am luat toate sculele caci urla ingineria din mine. Chiar si am abonati la ap de sudura cand imi termin lucrarea. Nu sunt "profesionist" dar sunt perfectionist. O sa incerc sa vorbesc cu frate-miu sa imi faca mai multe praguri din modelul ala. Cine stie pe cine mai pot ajuta. Dar o sa vedeti multe elemente reconstruite dupa conceptia mea. M-a bucurat sa citesc de ambitia ta de "meserie" .
O singura data am avut contact , fiindu-mi subordonat mie activitate la vremea respectiva , cu un meserias in sudura . Imi aduc aminte ca suda in orice pozitie si cu orice era posibil la vremea respectiva in societatea la care eram amandoi angajati . Venise din santierul naval si acum este pensionar .
Se faceau si lucrari de sudura in tabla de la 1 mm in sus . Peticire ziceam noi . Din putregai de rugina trebuia sa faci prindere adica lipire . Uite ca treaba asta nu oricine reuseste s-o faca indiferent cata activitate de sudor are in Viata .
Dar la peticirea conductelor de aer de un sfert de tzol la care daca scapai arc electric mai mare deja era gaura , omul asta facea meserie . Impletea arcul ala electric de parca o facea din suflet . Cred ca numai din plastilina as fi putut face la fel
Nu era argon in anii 91-94 cat am lucrat cu el la societatea aia CFR . Inca o zi de lucru... iarasi am facut ceva frumos...
Deci sa bagam mai bajeti...
Slefuit bine tabla sudata unde am decupat in spate:
http://img691.imageshack.us/i/spate08.jpg/
Sudai profilul transversal de care e prins bandoul ala de tabla cu bara parasoc (logic alta forma):
http://img62.imageshack.us/i/spate09.jpg/
Sudat intre el si dintre roti 2 mici lonjeroane si asa se nascu un cadru destul de rezistent (care va fi dublat si in bena mai tarziu:
http://img210.imageshack.us/i/spate10.jpg/
Slefuit, curatat, grunduit... si...
http://img219.imageshack.us/i/spate11.jpg/
Daca maine e tot asa frumos (cu toate ca se anunta ploaie) sper ca voi inchide spatele...
http://img14.imageshack.us/i/spate12.jpg/
Si uite asa ma manca in fund si am "agatat" oblon, stopuri si spolerul spate:
http://img687.imageshack.us/i/spate13.jpg/.
Ehhhh... parca... parca. Meserie ! Am zis eu ca o sa ma ia dracu' la stopuri...
http://img405.imageshack.us/i/spate14.jpg/
Si acu' ceva frumos dar pe munca altuia...
http://img39.imageshack.us/i/0705101514.jpg/
Sablat si vopsit in camp electrostatic. Si asta le asteapta pe multe altele... restul jentilor, scuturi, rollbar... si altele. Imi propusesem azi sa inchid spatele... draci ca nu am reusit. Oricum nu mai aveam nervi.
Dar, asta e stadiul:
http://img143.imageshack.us/i/spate15.jpg/
Mai vedem ce o sa fie saptamana viitoare... Ca de obicei martea nu se dezminte in cazul meu.
Spatele "aproape" reconstituit:
http://img256.imageshack.us/i/spate16.jpg/
Dar logic... s-a terminat sarma la aparat cand mai aveam de sudat un pic, s-a terminat grundul, o ploaie din senin in timp ce lucram si pune-te si aduna...
Dar contracaram ghinionul maine cu bobina noua si poate chiar cat de curand cu un compresor. Azi am abordat bena. Mi-a luat mai mult timp decat am preconizat pentru sudarea unui nenorocit de cornier intre podeaua benei si peretele cabinei.
Dar bineinteles ca imbinarea era in 3... si un prag in spatele scaunelor. Deci a trebuit sa ma urc pe masina intoarsa in pozitia verticala, sa agat portiera cu o cordelina de acoperisul casei, sa ma strecor in gaura de soarece care se numeste cabina de papuc, sa tai si prinderea aia...
Si ca sa nu imi fie nici in continuare usor, va dati seama ca tablaraia a fost indoita de la cata marfa o fi carat si cate lovituri o primit.
Acum o sa va arate pozele ce si cum.
Asa arata la pranz (cand m-am sinchisit sa ma scol):
http://img339.imageshack.us/i/bena1.jpg/
Dupa operatia chirurgicala:
http://img707.imageshack.us/i/bena2.jpg/
Si ultima faza in care am dat cateva puncte de sudura sa stea prinsa caci e ora 22 si nu mai am nervi:
http://img709.imageshack.us/i/bena3.jpg/
Sper ca pana la sfarsitul saptamanii viitoare sa termin bena... slefuit, grunduit, vopsit. Peste podeaua aceea jalnica va veni un gratar facut la c-da. Interiorul va fi vopsit de data asta in gri metalizat.
P.S.
Pozele sunt intoarse la orizontal. Deci... boala oltcitului... lonjeroane varza si podea "a la" Fred si Barney.
A mea cam asa arata dimineata:
http://img842.imageshack.us/i/lonjeronpodeastanga1.jpg/
http://img840.imageshack.us/i/lonjeronpodeastanga2.jpg/
http://img841.imageshack.us/i/lonjeronpodeastanga3.jpg/
Sa nu mai spun ca am vazut dupa ce am taiat ca intaritura dinspre cutie a lonjeronului e in unghi. Asa ca decupat portiunea cangrenata. Sa nu mai spun ca am dat si bara de torsiune cu tot cu brat jos sa pot lucra.
http://img841.imageshack.us/i/lonjeronpodeastanga4.jpg/
Sudat intaritura dinspre interior.
http://img835.imageshack.us/i/lonjeronpodeastanga5.jpg/
Sudat si "partial" lonjeron si curatat bine.
http://img267.imageshack.us/i/lonjeronpodeastanga6.jpg/
Sudat si intaritura de interior a lonjeronului.
http://img442.imageshack.us/i/lonjeronpodeastanga7.jpg/
http://img337.imageshack.us/i/lonjeronpodeastanga8.jpg/
Si pus provizoriu podeaua mare...
http://img833.imageshack.us/i/lonjeronpodeastanga9.jpg/
Maine sper sa pot urca pozele cu jumatatea aceea terminata... inclusiv grunduita cu inhibitor si... oi mai vedea eu.
P.S.
Forma podei e dubioasa caci va fi dubla cu baie de ulei la mijloc. Am folosit numai tabla de 1.5 si 2. Mda, peste 2 ani e gata si masina. Spor la treaba, deja arata altfel fara gaura aia imensa. Taci ma, ca de luni is si in conced, asa ca ar trebui sa te pregatesti fizic de intors masina pe partea cealalta. Vezi tu... flotari, tractiuni la bara, genoflexiuni... ca nu te vad bine la constitutia ta fizica. Ba nene Felicitari! Azi cam frecat menta. Am sudat la greu puncte... deci terminat podeaua mare. Bineinteles gasit alta gaura care a trebuit taiata si peticita. Vezi triunghiul...
http://img718.imageshack.us/i/lonjeronpodeastanga10.jpg/
... dupa care mi-am stors creierii cum sa astup gaura dintre lonjeron si coloana schimbatorului... adica restul de podea.
Bai nenica, de nu am masurat si indoit... si a iesit cam asa profilata naibii...
http://img185.imageshack.us/i/lonjeronpodeastanga11.jpg/
Cert este ca e aici e marea arta... sa vezi cum ia forma o tabla lucrata din mana nu ambutisata. Cum poti lucra.... sincer nu am mai vazut asemenea lucrare... Neaparat sa-i dai cu minum de plumb pe tabla curata, gasesti la dansii:
http://www.quivarom.ro/contact.html

Ai putea sa-mi faci si mie ragalia? Am toate acareturile... si petice are nevoie doar catesva Ce minum de plumb? Man... inhibitor de rugina. Oricat de slefuita ar fi o tabla de masina veche, e de ajuns cativa pori de rugina care in max. 6 luni sa devina gaura. Am si grund profesional care il fac rost gratis... dar mai bine dau un ban si bag inhibitor. Am gasit la policolor... protecta se numeste... contine inhibitor, grund si colorant (3 in 1). Cam scumpicel dar se merita. Si ca sa fac totusi economie bag 2 straturi de protecta, 2 de grund si gata. Cele 2 starturi aplicale cu pistolul sau macar unul cu pistolul si al doilea cu pensonul.Nu uita de antifon.Tot asa un strat cu pistolul su unul cu pensonul.Face minuni.Am vazut asta acum citiva ani la un coleg facind asa ceva la o masina.Nici acum nu are probleme cu rugina pe unde a facut asa. Dane... are tata tot... pistol, compresor, antifon masticat cauciucat d'ala gri... pai daca fac ceva...
Ca atunci cand am intors masina cam saracut cu antifoul pe burta. In general tabla e atacata de rugina in locurile unde arunca rotile apa si mizerie.Pasje roti,pruguri pe portiunea unde e aruncata apa si mizerie si in general in locurile unde ea sta.
freeman a scris:Ce minum de plumb? Man... inhibitor de rugina. Oricat de slefuita ar fi o tabla de masina veche, e de ajuns cativa pori de rugina care in max. 6 luni sa devina gaura.


La ce lucrare vad ca faci... cred ca in locul tau puneam direct tabla de inox. E vreo 4 milioane foaia de 2 metri patrati da' macar stiam ca nu mai are moarte. Mno, se descurca omul cum poate. Si daca materia prima e la pret promotional, merge si asta.

Oricum, eu va zic sigur, freeman nu e sanatos la cap. Cand o sa termine masina (peste vreo 2 ani, asa, daca o fushereshte nitel ), o sa fie mai ceva ca astea noi la capitolul tabla. mda! tare rau.
omu.... da vad ca esti pus pe fapte mari am facut si eu ceva similar acum ani buni, si stiu prin ce treci, ba chiar eu am facut mai multe masini; deci... nu pot spune ca esti nebun, in schimb o sa zic ca esti foarte hotarat. bafta multa in continuare, nervi de otel ca sa o duci la capat, si bani pentru materiale Bai ce zambaret cristi asta...
Ceva vapori de alcool reminiscenti de la botez? ... Las' ca te vad eu ca am ceva probleme... Ai mai progresat ceva la masina? Incetisor, dar a mai slefuit ceva la ea. Azi mergem dupa compresor. Hai, ceva poze cu stadiul in care se afla! Uite comentarii in lipsa mea. Ma... nu va e rusine? Ma vorbiti pe la spate?
Hai ca invie bajatu'.
Uite acica ceva frumos... o mica reconstructie si o ideea de suport de cric.
La ora 12...
http://img197.imageshack.us/i/20042011017.jpg/
http://img543.imageshack.us/i/20042011018.jpg/
... si la ora 19...
http://img225.imageshack.us/i/20042011019.jpg/
http://img600.imageshack.us/i/20042011020.jpg/
Adios muchachos... si pe maine... Ce frumusete... Foarte frumos si interesant. Atentie mare la toate orificiile (nu conteaza cat de mici/mari) unde poate sa se bage noroiul si sa tina umezeala. Stai linistit... deocamdata e sudura, polizat, slefuit si grunduit (numai cu inhibitor de rugina).
Urmeaza faza 2... toate gaurile cu chit si apoi iarasi grunduit. Crezi ca las ceva la voia intamplarii? Bravo! Mno, peste 7 ani o sa vedem si rezultatul final. Si avand in vedere ca deja a depasit cu juma' de an termenul pe care i l-am dat eu initial (el: in juma' de an e gata; eu: mai vorbim peste 2 ani ), cred ca si de data asta o sa am dreptate.

Buei, hai, ma, mai repede, ce naiba, ca vrem sa vedem masina din nou pe roti, expusa la targul de cotetze vechi de la Budapesta (ca in Romania slabe sperante sa existe asa ceva). puteai sa inchizi capatul noului suport de cric...
ar arata mult mai estetic Luati la tata si azi...
Dimineata...
http://img26.imageshack.us/i/21042011020.jpg/
Ora 18...
http://img845.imageshack.us/i/21042011021.jpg/
Am sudat, polizat si slefuit de mi-au amortit mainile.
Saptamana viitoare... in atentia unora...(care se simte vizat... ) masina trebe pusa pe burta pe niste gume sa lucru si in cabina ca apoi sa o intorc iarasi pe cealalta parte sa fac ce facui pana acum. Parca as da si motorul jos...
Deci, maine ma voi uita la ea ca daca muncesc mi-o iau... Frumos,frumos!Curatata pana la luciu metalic!N-ai gasit o posibilitate de sablare?Iti usureaza mult eforturile! Are tata posibilitati... dar distruge tabla caci e sablare dura. Dar imediat imi fac si acasa sablare. Dar intai bani de scule de sablat. Deocamdata is bune si periile discurile abrazive. La urmatoarea masina probabil voi folosi sablare... dupa ce o termin p'asta si o vand. sablare cu coji de nuca . nu e atat de agresiva Nu Tonime... nu ai inteles. Frate-miu are incinta speciala de sablat dar utilaj greu. Deci alice de granulatie mare. Daca bagi tabla de masina... sau aluminiu de ex... iti dai seama ce se intampla. D'aia sablez la el numai elemente groase si solide (jenti, scuturi...). Ideea este ca vreau sa ma apuc acasa de sablat fin caci voi avea de lucru si imi voi scoate banii. Compresor am, pistol cumpar in curand, nisip vad eu cum sta treaba... O mica incinta mai trebe sa improvizez pentru recuperarea nisipului. sincer ce sa zic ..decat ...oricat de pasionat as fi pt oltcit nu cred ca m-as apuca sa fac ceea ce faci tu ...sincer ...asta e aproape reconstructie de la zero... a trecut demult de faza de peticire .....si la cum vad eu problema ca se misca ...o sa mai dureze ceva timp ..pana o sa fie apta de mers:) ...dar nu-i problema ... cand or sa mai fie doar 1-2 oltcit-uri prin fiecare judet ...tu o sa te plimbi cu unul nou bafta in continuare .. Legat de timp... nu iti dai seama lancer cat de repede poti termina un lucru fie el cat de greu. Dar sunt niste factori/conditii de care depinde asta... materiale, utilaje, bani, vremea, etc. Mai rau este ca lipsa unuia anuleaza imediat si utilitatea celorlalte. Si cred ca totul se reduce la bani, mai putin vremea. (cu toate ca si aia se poate contracara cu un garaj mare si incalzit... deci...). Ideea este ca eu inainte de a ma apuca de proiectul asta "maret" (si nu din pasiune pentru oltcit, ci pentru acest model destul de rar) nu aveam nici o scula. Mi-au trebuit niste sacrificii (in pofida resurselor mele financiare foarte mici) ca sa acumulez in timp sculele necesare incropirii unui mic atelier auto. Asa ca era gata si in 6 luni ceea ce probabil va ajunge la 3 ani daca... si daca... si daca. Dar sa realizezi ceva ce pentru care altii sunt in stare doar sa te ia peste picior... probabil iti trebe si un dram de nebunie si pasiune.
Sper ca intelegi. freeman .. chiar te inteleg ... si ce am scris mai sus ..era pura apreciere pentru munca depusa de tine ..cat despre nebunie ... in ziua de azi unii te considera nebun daca mai mergi inca cu oltcitul (daca ii faci pe unii cu niste masini noi ...clar ai modificari ...chiar daca rabla e standard ..dar merge ca la carte)... daramite daca mai bagi si ceva banuti e totala nebunie ... asa ca sincer dupa un timp tu te obisnuiesti ca fi considerat nebun ..ceilalti se obisnuiesc cu nebunul ...si asta este ... dar ceea ce faci tu .. e deja pasiune fara limite ...deci respect Feeman,succes!Nu tine cont de cea ce spune lumea!Oricum,e multa ignoranta si rautate. Dupa (iarasi) o mica pauza... revin. Trebuia sa intorc masina dar mi-am dat seama ca prelata care imi proteja masina de intemperii acoperea doar pe jumate curtea (adica atat cat era masina la verticala) si daca o lasam jos ala eram. Asa ca... in cautare de acoperitoare. Dupa multe aventuri ii facui masinii casuta.
http://imageshack.us/photo/my-images/822/08052011045.jpg/
In aceste conditii azi trebuia lasata la orizontala dar... dadui cu chit la fiecare gaurica, vaselina pe filete... si apoi "inchilotzata" provizoriu lucrarea ca sa nu isi faca mizeria de cap cu suprafetele alea frumoase.
http://imageshack.us/photo/my-images/59/10052011047.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/716/10052011048.jpg/
Nu comentati poza panoramica... nu prea mi-a reusit ... d'aia e cam diforma.
Maine astept ajutoare sa las rabla jos si sa continui cu cabina si bena plus motor dat jos de pe ea. Freeman,n-am cuvinte!Tu si Cristi Dumitru sunteti cei mai tari!Chiar faceti restaurari.In rest,n-am vazut decat cocalarisme:pleoape peste faruri,folie pe geamuri,fum in faruri si alte tiganisme.
Bravo,felicitarile mele!
Cu toate astea nu ma pot abtine sa nu te cert.Ca esti cam zgarcit in explicatii! Pozele nu tin locul lor.
1.Ia spune-mi,tabla curata cu ce ai degresat-o?
2.Peste locurile corodate ai aplicat inhibitor de rugina si ce anume?
3.Ce grund ai aplicat pe tabla,ce marca,cand si cu ce anume(pistol sau pensula)?
4.Imi place ca ai trasat cordoane de mastic pe la incheieturile reperelor de tabla.Se aplica peste grund?Nu trebuie solidificat in cuptor?Ce marca este?Intins cu spaclu sau la pistolet?
Multumesc si scuze penru lungimea postului. Mama ce interogatoriu...
In ordine:
1. Tabla slefuita pana la luciu si inainte de grunduire dat fara zgarcenie cu alcool tehnic din plin (facui rost de o sursa cu 2l la 5 lei... deci de ce m-as zgarci) caci grasimea e pacatoasa.
2. Nu mai lucrez cu grund de cand am vazut diferenta dintre grund si inhibitor... Crede-ma ca Protecta de la Policolor este impecabila iar tinand cont ca exista si in variante de culori asta te ajuta foarte mult la uniformizarea usoara a vopsirii (eu de exemplu schimb culoarea masinii in alb din albastru metalizat si folosesc inhibitor alb).
3. Totul aplicat cu pistol deoarece mi-am cumparat ustensile cat sa fac atelier auto.
4. Nu este mastic deoarece este foarte scump si tanand cont ca am de gand sa acopar tot ce exista gaurica m-ar costa foarte mult. Folosesc chit (dar si d'asta bag la greu) pentru imbinarea fixa intre tablele sudate si voi folosi mastic cum scrie la carte intre imbinarile specifice (aripi, praguri...).
Plus de asta pragurile, lonjeroanele, traversele si podelele duble vor fi pline ochi de vaselina (topita si bagata). Apropo... ai auzit de renumita vaselina CFR? He he...
Deci... rugina nu prea o sa mai faca... "casa buna" cu masina asta. Am vrut sa spun masina mea dar tare mi-e ca o sa o dau sa iau alta si sa lucru. A inceput sa imi placa ce fac.
Iar legat de poze... eu urc doar reprezentativele... dar fac foarte multe pas cu pas. "Albumul" final va contine sute de poze de unde a pornit si cum a ajuns, pe fiecare "sector" de masina...
Si ultima veste buna... au scazut asigurarile si la ea. Daca pana acum rca-ul era intre 300 si 400 lei / 6 luni (utilitara evaluata la greutate), acum au inceput sa introduca si capacitatea motorului si uite asa am ajuns si eu la 170 / 6 luni. Masina normala, nu?
Culmea si tot vreau sa o dau sa iau o vitara...
Gata cu memoriile pe azi... maine astept ajutoare sa o las la orizontala. Multumesc,succes!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 2 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community