Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

BV-02-DGI
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Eu am dat toata masina cu protecta pe tabla curatata la luciu,si a vazut 2 ierni,iar pe dedesubt in zonele expuse(pasaje roti,lonjeroane,traversa spate de sub stopuri,praguri) daca dau praful la o parte este ca si atunci cand am dat-o
N-o laud ca fiind o mare minune,insa nu ma asteptam sa stea asa de bine,mai ales ca masina a mers 2 ierni prin zapada in conditii de mers aproape zilnic,nu doar cand era uscat... Am una bucata de 5 cm pe 3 cm de tabla strambata cu patentul. Acum vreau sa o repar, e la luciul tablei. Ce trebuie sa folosesc sa nu imi rugineasca? Ca mai apoi sa o aduc la linie imi trebuie si chit. Cu ce dau si in ce ordine? Adica substanta aia chit, dau si cu ceva grund peste chit inainte de a vopsi? Intreb aici pt ca am vazut ce-a mai completa operatiune de reconditionare a unei masini Pai nu e mare filozofie. Mergi la POLICOLOR si cumperi Protecta 3 in 1... 25 lei cutie de 500ml. Tabla slefuita pana la luciu, uscat afara si temperatura medie. Pe degeaba slefuiesti daca in secunda urmatoare se acopera cu un strat micronic de apa. In sfarsit, Protecta in principiu continand inhibitor de rugina, se poate da si pe stratul de rugina el devenind neutru fara a mai coroda in continuare. Eu am preferat numai lucrul pe uscat si caldura si se vede rezultatul. Asa... apoi de preferinta 3, 4 straturi de grund la 10, 15 min sa nu apuce sa se usuce dar nici sa nu se ia pe mana. Protecta continand email clar ca trebe sa dai inainte de chit cu o laveta abraziva fina. Chit si iar chit pana o aduci la linie, sprit chit sa vezi eventualele defecte si gata.
Eu am vopsit integral cu pistolul (grunduirea ma refer) astfel capatand mana si pentru vopseaua finala din primavara.
Spor la lucru. Ce ai mai facut pe la masina? Mai nimic.
Doar am impachetat-o pentru iarna. Anul asta din lipsa serviciului pana in august nu am prea avut bani pentru ea. Oricum este grunduita aproape integral, deci nu o sa mai vada rugina. Astept primavara pentru montat si vopsit final. Pana atunci sper sa fac si ceva bani. Cu sudura am terminat deci imi vand si aparatul de sudura... Alta masina nu mai fac. Mi-a ajuns. Cu cat vinzi aparatul de sudura? Inca nu m-am hotarat la pret dar o sa anunt pe aici.
O sa fie un pret pentru aparatul aranjat sau in stadiul cum este acum (de fapt asa cum l-am cumparat). Trebe schimbata duza de gaz, mufa de masa, un pic curatat de mizerie... O sa ma hotarasc cat de curand. Din 2 saptamani de concediu de rahat anuntat secetos... dar de fapt ploios... concediu planificat sa imi "termin" masina uite ultimile 2 zile venite in ciuda cu mult soare si uscaciune ideal de lucru. Asa ca nu aveti habar ce bagaj de injuraturi am descoperit ca posed... eliberate la adresa a orice si oricui.
In sfarsit... printre curatat si piese in magazie (alea care mai sunt, caci vad ca unele ori au fost rapuse de rugina iar altele probabil ca vor aparea cand imi voi aduce aminte pe unde le-am pus) azi ieri si azi atinsei un pic si masina (vezi foto).
Deci... sumar si putin... am reconstituit talpa de prindere caseta directie... plus slefuit si vopsit pana mi-a mai ramas un petecutz.
http://postimg.org/image/b82azwmmj/21423da6/
http://postimg.org/image/gofyefxa5/60c17fcd/
http://postimg.org/image/a2osybe6r/654fb7cb/ Iaca si talpa partea stanga... asta facuta dupa o fuga de la munca direct acasa dupa ora 5.
http://postimg.org/image/c5lwpz7qd/2e7a6977/
http://postimg.org/image/dwut12n6p/abeb5478/ Ce grosime are tabla pe care ai pus-o?
Pasta gri ce e?
Pe viitor trebuie sa ma acup si eu de aceasta zona 1.5 mm... pasta este un mastic pensulabil pe baza de aluminiu care patrunde usor prin toate alea si apoi se betoneaza de zici ca e metal.
Dar in prealabil slefuit corect, feruginol, spalat, inhibitor de rugina. Am crezut ca nu mai termin niciodata locasul motor. Dar...
Slefuit idem ca si pana acum:
http://postimg.org/image/irmpb9q71/
Grunduirea de rigoare:
http://postimg.org/image/ru231lhzp/
http://postimg.org/image/6kbm7k8wz/
Maine... poimaine... chit, mastic, alt grund, vopsea finala locas motor. Asa ceva numai in filmele americane vezi................
Bravo! Era necesar sa slefuiesti intreaga suprafata? Intr-adevar este de laudat felul cum lucrezi, atentia si rigurozitatea , jos palaria ! Se pare ca o sa raman doar eu ce o sa lucrez la masina... restul le schimba.
Nu-i nimic... provocarea a meritat efortul, chiar daca intr-un timp prea mare.
Deci...
Azi am pornit vopseala finala.
Partea din fata / roti...
Preparare:
http://postimg.org/image/p7rzwhj6x/
Vopseala:
http://postimg.org/image/6opvlvmbz/.
Bineinteles cu sculele de rigoare (plus un pistol de vopsit):
http://postimg.org/image/6axs1hw63/.
In concluzie... laveta abraziva (la care ramai fara epiderma dupa "mangaierea" masinii timp de cateva ore), un soricel cu talpa triunghiulara pentru slefuit zone dificile) si mult diluant pentru degresare fac minuni. A iesit vorba aia 3.14zda Tztatza de matza ! foarte fain ai lucrat. Vopseala finala in cabina...
http://postimg.org/image/f2rpz1mtp/
http://postimg.org/image/i4zi5yh9l/
Maine... daca nu ploua si antifon si apoi astupat gauri total spre exterior ramanand sa intru in ea la final pentru restul. Azi inainte de a antifona cabina m-am jucat cu niste spuma poliuretanica prin gauri sa nu am ceva surprize prin cabina.
Vai de capul meu caci nici nu mai lucrasem cu asa ceva si nici de la magazin nu mi-au spus cam la ce volum se extinde... asa ca bagai in traversa care inchide bena tot tubul. Ore in sir a iesit de nu se mai oprea. Sa nu mai spun ca e lipicioasa ca dracu'... si sunt plin de spuma care nu se prea curata (am folosit Moment). Zilele astea urc poze cu cabina finalizata si de asemenea blocul motor. Ieri seara intre 20.00 si 24.00... rezolvai posibile cai de intrare a apei din bena in cabina. Fibra plus chit... plus pozitie imposibila de lucru.
http://postimg.org/image/bz7xp9yar/ Imi vine sa turbez...
Am crezut ca daca am jumatate de cabina imi ajunge 1L insonorizant.
Te-ai gasit... imi mai trebuia inca unul sa inchei problema.
http://postimg.org/image/k8qm1fwkr/
http://postimg.org/image/cld2wno0t/
http://postimg.org/image/4i9ui3d9h/ hai sa te intreb o chestie...

ce faci cu zonele la care nu ai acces direct? interiorul stalpilor, interiorul lonjeroanelor? tratarea zonelor corodate? protectia acestora?

Arata foarte tare lucrarea ta, dar mi-e teama ca dupa cativa ani, rugina va erupe din zonele ascunse, la care nu ai acces direct.... Toate zonele ascunse vor fi bine izolate si "inundate" cu vaselina... cum de altfel sunt in momentul de fata podelele duble. Urmeaza pragurile, lonjeroanele, traversele, etc. Absolut tot.
Stiu ca asta va insemna kilograme bune de vaselina.
Repet... voi obtura orice posibilitate de a se scurge vaselina afara.
De aceea folosesc masticuri, silicoane si spume de calitate. Al 2-lea kilogram de antifon... cu diuza lasata mai spre grosier. Ieri la primul kg am strans pentru fin.
Concluzia... Dupa mine ar mai fi fost loc de 2 straturi, dar nu vreau sa ma coste in final cat o masina noua.
Deci...
http://postimg.org/image/v5npf1mqx/
http://postimg.org/image/fniu5wjxl/ Pregatire...
http://postimg.org/image/9o46cxpt9/
Final...
http://postimg.org/image/43kun5oh5/
Iulica a zis ca au mai aparut si alte vopseluri inhibitor de rugina. Asa ca am cautat si am gasit scos de Oskar la 0.75 / 25 lei cat Protecta la 0.5.
Insa, marea surpriza a fost cand l-am folosit caci densitatea este mult mai mare acum. Deci... Protecta... apa de ploaie. Mai ramane sa vad cum se comporta la rugina cu toate ca finalul negru Oskar este dat peste inhibitor Protecta.
Maine depanusez masina de toate ceolofanele si urc poza. Inca o cutie de antifon...
http://postimg.org/image/6mpxq9xex/
http://postimg.org/image/7ybynar4b/
Folie si gata izolata cabina...
http://postimg.org/image/oojd4gi03/
Acum ma pot apuca de montat cat si chituit exteriorul.
Am zis ca numai rugina e pacatoasa cand o slefuiesti... dar chitul te omoara. la ce lucrare faci....de ce nu ai demontat instalatia electrica de tot? Pai nu m-au deranjat deloc cablurile ramase. Ai vazut ca le-am izolat sa nu le vopsesc...
Poate lenea e de vina. )) Am vazut, dar era mult mai putin de lucru sa treci mufa prin gaura din caroserie, decat sa izolezi toata instalatia electrica. Nu se mai pricepea sa o puna inapoi si sa mai iasa toate mufele la numar ) ilicuta2000, Nu fi ranghinos si nu te oftica . Nu a dat dovada de nepricepere , ci din contra . Felicitari ,freeman, pentru lucrarea pe care o faci ! de ce m-as oftica?atata a frecat firele alea acolo si tot n-o sa le puna la loc prea usor,era mai simplu cu instalatia data jos Sa-mi bag ceva in el de antifon pensulabil ieftin. Am luat d'ala la 20 lei/3 kg. Sa mor nu alta. Pe langa faptul ca e prost calitativ si da un aspect de rahat masinii mai bagi si o tona de diluant (ei zic 5.. 10%) sa poata fi folosit cu pistolul. Si uite asa pe langa faptul ca mi-am stricat o superba lucrare in fata, de mi-au dat lacrimile nu alta, am ajuns si mai scump decat antifonul ce l-am luat eu la 1kg direct pentru pistol.
Realmente mi-au dat lacrimile de ciuda... ca m-am apucat si ca prostul direct pe contraaripa si nu proba pe ceva.
La cat sunt de ofticat ma pun si slefuiesc toata vomitatura asta. Trebuia sa-l incalzesti cu lampa cu gaz pana se facea lichid si apoi sa bagi diluant sau benzina.Asa se procedeaza cu antifonul ieftin! Si acu ma injura pe mine fiindca eu i-am spus de el,doar ca i-am spus clar ca l-am dat cu pensula fiindca e gros si greoi de lucrat cu el,de incalzit nu-i problema,la ce temperaturi avem zilele astea se incinge de sare capacul cutiei,eu pe bx am bagat fara sa-l diluez si a fost suficient de lichid sa nu ma chinui cu pensula... Deci ai sughitat... )))))
Problema nu era de diluant pana la urma. Oricat diluant bagam cand amestecam se intarea imediat. Sa nu spun ca a infundat pistolul cu toate ca scrie pe cutie diluare 5-15 % pentru pistol. Apoi mi-a venit ideea sa bag in tub, diluant dupa, pus pistol si atunci agitat bine. Am reusit, dar rezultatul final dezastru. Arata mult mai bine cu pensula... dar comparativ cu ce facusem inainte... am plans de ciuda. Sa spun ca la 1kg de antifon am pus juma' de kg de diluant? Si atunci ce naiba am facut?
Cu 16 lei iau tubul gata... calitate... curat... si iese impecabil. Vazurati...
Asta este... maine perie din nou... si iarasi de la capat.
Azi sa ma calmez (cu toate ca am vrut sa imi bag ceva si sa ma culc) m-am apucat de chit si slefuit la cabina (deasupra). eu am folosit ceva antifon la tub (cutie inalta) care se insurubeaza direct pe pistolul de vopsit, si a iesit direct grunjos, arata ca si la masinile straine, cum e la praguri sau in compartimentul motorului

antifonul clasic, aplicat cu pensula, nu s-a uscat niciodata. Nu mai stiu marca, a fost demult. Mi-am bagat picoarele in el, l-am dat jos, si am dat cu antifon de calitate, direct din pistolul de vopsit. Antifonul ala clasic care nu se usuca niciodata ramane si elastic,iar in unele zone e mai bun decat asta jmecher la pistol,care in timp se face coaja si e greu pana se ciobeste ca apoi il vezi cum o ia la plimbare incet incet antifonul ala prost se dilueaza si cu benzina nu neaparat cu diluant .. dar asa cum s-a mai spus trebuie incalzit inainte ..eu preferam sa pun cutia in apa clocotita si la temperatura aia cam devine lichid bine ..daca mai pui si benzina in el ..il poti da linistit cu pistolul sau cu aspiratorul ... Hotararea este luata.
Am mai comandat 3 tuburi de carfit in care doar introduci pistolul.
Oricum voi da si toata bena cu antifon iar unde am pus rahat d'ala voi da jos si de la capat. Chiar simpla lui vedere imi produce greata.
Am zis... Parerea mea ar fi sa nu dai cu antifon compartimentul motor, ii da un aspect urat si nu protejeaza impotriva ruginei, el mai mult protejeaza impotriva impactului cu obiecte solide (pietre etc) iar daca nu este de calitate, de la temperatura motorului va fi foarte moale si te faci negru pe maini cand scoti o bujie. In alta ordine de idei, compartimentul motor la oltcit nu prea rugineste decat la contraaripi si in zona balamalelor iar protecta sau un grund ok cu vopsea peste isi face treaba si este suficient.
Cat despre antifonul ieftin de care ai vorbit mai sus am facut si eu greseala si am toata podeaua si pe interior si pe exterior data cu el acum 4 ani si pe langa faptul ca la interior nu s-a uscat nici acum, dat in strat gros, el lasa rugina sa isi faca de treaba pe sub el. Nu am dat cu antifon compartimentul motor. O sa urc poze iarasi dupa ce refac toata contraaripa unde am dat cu rahat d'ala. Ieri am luat iarasi la slefuit si... nu mai comentez. Alt grund, alt antifon... bani aruncati aiurea. Sa nu mai spun de timpul pretios in care avansam cu pregatirea pe exterior caci in Brasov nu stii cu vremea...
De acum orice produs voi folosi il voi proba inainte pe altceva.
Deci... prostia si domnia se platesc.
Oricum, dupa ce am slefuit ce am lucrat anul trecut am vazut efectul protectei... tabla era perfecta. Noutati? Nimic momentan. De prin toamna sunt blocat rau. Sunt intr-un moment de impas si nu stiu daca in primavara o mai asamblez sau nu. Vedem. Ma ajuta careva cu o poza a unui oltcit intors?... a fundului masinii complet. Din pacate n-am poza cu fundul oltcitului...insa ma intereseaza daca produsul din poze este cel pe care l-ai folosit si tu la masina...de la DEKO este? Am gasit ieri in Practiker la vreo 16 respectiv 25 lei in functie de cantitate. ''Protectia'' scrie pe cutie..

Mersi!

https://www.google.ro/search?q=protecta+policolor&biw=1813&bih=887&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=x9qPVaO4IpKN7AbDub-4AQ&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=K8ZsA8P9Ok6_dM%3A protecta nu protectia nup, chiar Protectia se numeste acum mai nou s-a romanizat numele Reluam... cum si cand putem.
Spalare cutie de viteze... anul trecut dusa la spalatorie si aruncat banii aiurea.
Acum luat motorina, periute... si cu multa migala, pierdere de timp si 2 l de motorina a iesit asa in prima faza. mai reluam maine caci nu se poate sta afara.
http://postimg.org/image/6dbquv8fv/
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 5 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community