Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Frane "de scandal"
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am cautat prin forum despre scartaitul franelor, dar nu am gasit nimic care sa ma lamureasca, asa ca imi iau responsabilitatea de a deschide un alt topic, cu riscul de a fi "luat la trei" pentru ca s-a mai discutat.
La franari usoare sau progresive, scartaie masina ingrozitor, o auzi de la 1 km si iti spui "asta e oltcitul ala". La frane bruste, raspunde promt si fara nici un sunet. De asemenea, pe ploaie nu scartaie deloc. Precizez ca masina a stat vreo 4-5 luni, poate mai mult, iar cand a reintrat in uz in posesia mea nu am aerisit instalatia, doar am completat cu lichid. Pedala la inceput era destul de tare si trebuia multa forta sa o apesi si sa te opresti, dar in timp si-a mai dat drumul. O alta problema ar fi ca uneori, mai ales la vale, pedala se inmoaie de tot si franele tin foarte putin. Daca iau piciorul de pe pedala si il apas iar, isi revine. Placutele au fost schimbate acu vreo 2-3 ani, dar nu au multi km, si scartaiau, dar nu chiar asa. NU se aude tot timpul, asta e ciudat. Uneori ma uimeste ca nu scartaie.
Ar mai fii ceva: intr-o zi dupa ceva forja si franari mai bruste, mai o groapa doua, se auzea in partea din spate un frecat de fier pe fier. Dupa ce s-au racit, nu s-a mai auzit. Pareri, sfaturi? ai desfacut rotile spate sa te uiti la starea placutelor?Daca nu,ar trebui sa vezi ce se intampla pe acolo,posibil sa fie uzate sau ca etrierii sa functioneze greoi si sa ramana intepeniti placutele atingand usor de discuri si de aici scartaitul ala Nu ramane infranata, scartaitul se aude doar atunci cand ating pedala de frana. Da, am desfacut rotile, discurile nu par foarte uzate. Cum am zis, daca franez tare nu scartaie, depinde si de temperatura de afara. Cum am luat piciorul de pe frana, scartaitul inceteaza. Am inteles ca scartaitul ala e de la calitatea proasta a materialului din care e facut discul, dar s-a accentuat foarte mult scartaitul fata de cum facea inainte. Deocamdata nu am cum sa verific starea placutelor, nu am spatiul necesar.
Ma ingrijioreaza si pedala de frana care se blegeste. Trebuie aerisita instalatia, nu? pedala bleaga....da, trebuie neaparat aerisita instalatia de franare


scartaitul nu e de la calitatea proasta a materialului din care e facut discul, ci e de la calitatea proasta a placutelor de frana (contin multa pilitura de fier) Iar incepe forumul.
S-ar putea ca o aerisire sa nu ajute, daca lichidul e vechi (peste 2-3 ani), trebuie golit, spalata instalatia, demontat si curatat rezervorul de lichid, eventual verificat si starea etrierelor, apoi pus lichid nou si aerisit si ai rezolvat problema. Lichidul de frana se schimba la 2-3 ani, din cauza ca atrage apa si se murdareste relativ usor. Cred ca lichidul de frana l-a schimbat in toamna, cand a inlocuit o portiune din instalatie.
Of cate mai am de facut la masina asta. Nici luminile de marsarier nu imi merg, dar am aflat ce trebuie verificat. God bless OLTCIT FORUM. Asa e Valib, am gresit eu. Am citit ca de la placute scartaie, si am dat vina pe discuri
Giully4u a scris:Cred ca lichidul de frana l-a schimbat in toamna, cand a inlocuit o portiune din instalatie.
Nu s-a facut aerisirea instalatiei cum trebuie iar Iulica, are dreptate. Pistonasele etrierelor au o tendinta de intepenire. E inceputul unor batai de cap cu instalatia de frinare daca nu se face o demontare si o curatare a etrierilor. Pai...aerisirea a fost facuta in toamna, si din toamna pana acuma masina a stat degeaba vreo cateva luni bune. Am observat ca nivelul lichidului era cam scazut si am completat. Nu am aerisit deloc de cand am completat. Greseala mea. E normal sa piarda lichid? Sau fisura in instalatie?
Incepand cu jumatea lui septembrie masina o sa intre in reparatii, adica din 2 motoare sa fac unul bun, frane si instalatie electrica refacute partial. Mai exact mufe si conectori. Atunci o sa descopar ce mai e bun la ea. Pana atunci, ma mai tarasc asa. din tomna pana acum e aproape un an,chiar daca a stat degeaba o aerisire ar trebui facuta
la completare de lichid daca nu s-a ajuns la rezervor de lichid gol nu ai de ce sa faci aerisire
in schimb la o masina statuta e bine sa-i plimbi pistonasele de cateva ori ,sa-i faci aerisire la frane si apoi sa vezi cam pe unde e problema
daca masina pierde lichid de frana stand pe loc ar trebui sa lase semne undeva ori pe la motor,ori in interior in dreptul pedalei de frana;te bagi cu capu sub bord si te uiti atent unde intra tija care e legata de pedaua de frana si vezi daca se vede umed pe acolo(in mod normat nu trebuie sa vezi umezeala) Cand am facut curat in ea nu am observat nimic umed. Sper sa fie mai racoare maine sa pot sa ma uit, ca daca bag capu` in masina pe caldurile astea ma mai iei cu ambulanta de acolo. Totusi, franele tin bine, chiar f bine (trecand peste scartait, frecat, pedala tare). Sper sa nu ma lase tocmai acuma ca le laudai
Giully4u a scris:Sau fisura in instalatie?
Fisura pe conducte, nu cred sa ai - s-ar fi scurs tot lichidul. Ma gindesc la o garnitura ciupita intre semietrieri. Lichidul se pierde greu in schimb, poate intra usor aerul pe acolo. Cand am zis ca au fost schimbate placutele si discurile de frana pe spate, am gresit, acum am aflat ca a fost inlocuita toata puntea spate cu cea de pe oltcitul de transplant, deci se poate ca franele sa fie destul de uzate. Daca e asa, o sa le inlocuiesc cu celelalte. Sper sa dispara galagia pe care o fac franele, si am observat ca ramane infranata cateodata, deci e plauzibila chestia cu garnitura de la semietrieri. Luna asta, dupa ce se termina munca cu strugurii etc, o sa intre in reparatii. Frane+motor sa nu mai piarda ulei + 1 pivot care bate rau de tot la viteza,mai ales la franari la viteza. Se simte de parca e o bila mare de fier in volan. Sau sa nu fie pivotul ... pivotul bate ? chiar nu stiu.
yo9gnc a scris:pivotul bate ?
Bate cind teflonul pe care se roteste "nuca" s-a ros. Giully4u , ai cumva placute de frana romanesti? Io d-astea am pus si am aceleasi simptome ca si tine. Franeaza f bine, da' o sa le-arunc dracului pe camp ca m-a imbolnavit de nervi scartaitu'! Si pana sa pun d-astea (le-aveam prin casa, deh!), sa moara mama lu' Frankfurt daca scartaia ceva. aste sunt, altele de unde autonet

http://www.autonet.ro/oferta/CerereOfertaAutoturisme.pdf
b28kft a scris:Giully4u , ai cumva placute de frana romanesti? Io d-astea am pus si am aceleasi simptome ca si tine. Franeaza f bine, da' o sa le-arunc dracului pe camp ca m-a imbolnavit de nervi scartaitu'! Si pana sa pun d-astea (le-aveam prin casa, deh!), sa moara mama lu' Frankfurt daca scartaia ceva.


Nu stiu sa spun sigur, ca am schimbat puntea spate de pe oltciul de transplant, dar as putea sa pun pariu ca sunt romanesti. Auzi masina de la 1 km daca pui frana. Fara discutie sunt "frane de scandal". Fug toti ca zic ca vine trenu`.
Giully4u a scris:...pun pariu ca sunt romanesti. Auzi masina de la 1 km daca pui frana.
Am placute romanesti si nu se intimpla asa cum spui tu. Folosesc asa ceva de ani de zile.
Laurentiu a scris:
Giully4u a scris:...pun pariu ca sunt romanesti. Auzi masina de la 1 km daca pui frana.
Am placute romanesti si nu se intimpla asa cum spui tu. Folosesc asa ceva de ani de zile.

Pai poate tu nu ai discuri romanesti sau eu stiu... Cred ca sunt romanesti datorita calitatii produselor romanesti, nu stiu sigur daca sunt. Poate si din cauza ca sunt uzate fac asa urat, ca din cate imi amintesc nu facea asa cand am schimbat puntea. Poate ca scartaiau si atunci, dar nu asa tare. Oricum, sunt destul de sigur ca sunt defecte si pistonasele de la etrieri, ca uneori ramane usor infranata, nu se simte la mers, dar se aude un frecat.
Giully4u a scris:Pai poate tu nu ai discuri romanesti sau eu stiu...
Oltcitul meu e TOTAL RO, e fabricat in 1994 dar, sistemul de frinare e bine intretinut.

Daca ai schimbat puntea, te-ai uitat ca discurile sa nu aibe shanturi in ele Te-ai uitat la pozitia arcurilor de mentinere a placutelor in 99 % din cazuri nu sunt placutele de vina ci pistonase care nu revin sau sunt blocate si abia se misca .spatele e cel care scartaie intrucat la franari cu masina goala se bocheaza fata si doar o mica parte din presiunea de franare e distribuita pe spate , asta doar in cazul in care nu ai pus repartitorul pe direct
trebuie facuta o revizie generala a franelor ba sunt si placutele de vina..in proportie de 50%. Made in RO...adica pilitura multa de fier...rezulta scartzait
asta doar in cazul in care nu ai pus repartitorul pe direct


Uite o idee bună Mersi zeph , sa stii ca nu e indicat sa ai repartitoru pe direct , ca atunci cand e doar soferul in masina si rep pe direct la o frana la viteza mare fuge fundul de nu te vezi pentru ca primele care se bocheaza in conditiile astea sunt rotile spate
si daca ai norocul sa fii si in curba ...... " Te-ai uitat la pozitia arcurilor de mentinere a placutelor? "
Habar nu am ce sunt alea Nu am verificat franele de curand. La momentul respectiv erau in stare destul de buna, nu scartaiau, dar a luat multa forja intr-un timp destul de scurt (drumuri spital-tara, tara-acasa, acasa-spital etc). Un record ar fi pt ea un drum craiova-slatina(50km), slatina-balanesti (25km) in mai putin de o ora, noaptea pe la 11, trafic destul de intens si cu una bucata bunica in coma pe scaunul din dreapta. Nu a stat masina in fata noastra. Amintiri triste. Poate din cauza curselor la care a fost supusa si tratamentului dur placutele si franele deja uzate au cedat. Macar de as avea bestia aici, si cu scartaitul ala de frane, sa ii invat minte pe niste prieteni "dacioti" cum li se zice pe forum.

tonim a scris
zeph , sa stii ca nu e indicat sa ai repartitoru pe direct , ca atunci cand e doar soferul in masina si rep pe direct la o frana la viteza mare fuge fundul de nu te vezi pentru ca primele care se bocheaza in conditiile astea sunt rotile spate
si daca ai norocul sa fii si in curba ......
Dacia Solenza, din cauza ca are curu` prea usor, danseaza din buci la franari bruste. Asta am vazut cu ochii mei.
Giully4u a scris:" Te-ai uitat la pozitia arcurilor de mentinere a placutelor? "
Habar nu am ce sunt alea
Pe spate, arcurile au forma de "U" iar pe fatza au forma de "T". Rolul lor este de a tine placutele sa nu "zdrangane" (joace) pe axul (cuiul) pe care acestea culiseaza.
Arcurile sint confectionate din sirma otelita.
tonim a scris:in 99 % din cazuri nu sunt placutele de vina ci pistonase care nu revin sau sunt blocate si abia se misca .spatele e cel care scartaie intrucat la franari cu masina goala se bocheaza fata si doar o mica parte din presiunea de franare e distribuita pe spate , asta doar in cazul in care nu ai pus repartitorul pe direct
trebuie facuta o revizie generala a franelor


Toni, pistoanele le-am impins in etrier atat de usor cand am montat placutele noi, ca zici ca n-are lichid instalatia Nu ramane nimic gripat. Si discurile nu prezinta uzura. Jegurile dracu' scartaie cand franez usor, daca apas frana mai tare nu mai scartaie. A, mai scartaie si pe viraj stanga Da' daca ar fi pistoanele, inainte, cu placute nemtesti, de ce nu s-auzea nici PAS?? Clar placutele!
b28kft a scris:Jegurile dracu' scartaie cand franez usor, daca apas frana mai tare nu mai scartaie.
Idem
Giully4u a scris:
b28kft a scris:...daca apas frana mai tare nu mai scartaie.
Idem
Materialul din compozitia placutelor.

Cauzele sirtiiturilor pot fi multiple. Exact ce zic si eu. Pana sa pun placute romanesti, n-auzeai nici musca!
Giully, da si tu o roata jos si vezi cum arata placutzele. Daca materialul de frictiune este un rahat bej (ferodou), arunca-le dracu' si pune altele. Da' sa nu pui placute Pheonix, nu franeaza cum trebuie.
Giully4u a scris:" Te-ai uitat la pozitia arcurilor de mentinere a placutelor? "
Habar nu am ce sunt alea
Pe spate, arcurile au forma de "U" iar pe fatza au forma de "T".

O sa desfac rotile alea ca m-au disperat. De luni sper sa pot lucra la ea. Ma poate ajuta cineva si pe mine cu o carte de Traian Canta? Ca eu am cautat si pe forum si pe odc si nu gasesc Si e utila pt reglaje, chestii am eu una ti-o trimit dar platesti tu transportul
astept un privat cu adresa
p.s. nu e in cea mai buna stare dar e buna
iulicuta2000 a scris:am eu una ti-o trimit dar platesti tu transportul
astept un privat cu adresa
p.s. nu e in cea mai buna stare dar e buna
Ma refeream la cartea scanata De asta nu ai? cartea e disponibila online...pe aici pe forum
la sectiunea ONLINE...este un topic cu DOWNLOAD manuale, sau ceva de genul. Sa mor daca vazusem sectiunea aia Sectiunea aia e vizibila doar pentru cei inregistrati pe forum (cei care au user, si sunt logati).

Nu esti logat...nu vezi sectiunea Online (poate nu ai vazut pentru ca te loghezi doar cand vrei sa scrii un mesaj, asta ca un exemplu) mai vali,daca te loghezi ramai logat pina pleci ....nu te "dezloghezi" automat dupa trimiterea mesajului. intri pe forum, nu esti logat
gasesti sectiunea/topicul in care sa scrii, te loghezi, scrii mesajul, inchizi fereastra si te duci in treaba ta

revii in 10min...intri iar pe forum
cauti ceva, gasesti, te loghezi, scrii mesajul, inchizi fereastra...mergi in pace
revii peste 1 minut, nu te loghezi, te uiti pe forum.
Rezulta...nu vezi sectiunea Online aha..adica in rate.. atunci da,ai dreptate. Ceva de genu` asta fac uneori. Intru direct pe linkul care il primesc in mail si nu se logheaza automat. Trebuie sa ii dau eu sa se logheze cand scriu mesaj. La fiecare 2 zile se delogheaza. Problema a fost rezolvata. Discurile si placutele erau bune, frana stanga spate scartaia, nu stiu din ce motiv, ca era din acelasi material ca cea de pe dreapta spate dar aceasta nu scartaia. Si nu erau "obosite".
Giully4u a scris:frana stanga spate scartaia, nu stiu din ce motiv
Unul din pistonase este putin gripat. Cred ca era din placute problema, ca doar le-a inlocuit, fara sa mai umble pe la altceva si scartaitul a incetat. Orice ar fi fost, bine ca nu mai e. Dar scap e o belea dau de alta si mai mare!
Giully4u a scris:Cred ca era din placute problema, ca doar le-a inlocuit, ...si scartaitul a incetat.
Va reapare scirtiitul mai devreme sau mai tirziu chiar daca placutele nu vor fi uzate in totalitate. Atunci sa ma bucur de liniste pana reapare. Cand se va intampla asta, o sa verific ce zici tu, ca sigur de la aia e. Am si eu mare nevoie de ajutorul vostru!
Am o problema cu franele mai precis:
Am facut franele a cedat repartitiorul,am cautat altul nici ala nu era bun.
intr-un final am facut o vizita la Domnu Titi impreuna cu un prieten si cu sfaturile si ajutorul lui ma dus la un strungar care a refacut filetul si a facut un surub repartitorului de frana si sa vedeti doar acum incepe distractia!
L-am montat cu ajutorul unui prieten foarte bun si am mers cu masina vreo 15-20km dupa care am parcato.
Cand sa o aduc acasa nu vrea sa porneasca de pe loc ,motor merge il turez,il turez si cu greu sa miscat merg cu el asa putin si gata nu a mai vrut.
Am desfacut,aerisit iar franele pus o saiba sub pompa de frana si pedala si sa rezolvat.
Acum iar a inceput problemele:
Imi strange rotile de pe spate si de abia se misca masina.
Cand pornesti de pe loc ai senzatia ca tise ridica spatele masini.
Nu face figuri tot timp,doar cand si cand.
Oare care ar fi problema?
Este de vina repartitorul.
Am uitat sa precizez ca am legat franele pe direct mai preciz toate rotile franeaza de odata. Daca se ridica de spate masina cand pornesti de pe loc nu este din cauza franelor de pe spate , ci de pe fata . N-ai vazut ca rotile care franeaza trag de caroserie in jos in functie de amortizarea care este ? La un stand ITP iti explica fenomenul .
Schimba pompa centrala cu alta pt verificarea ei ca s-o elimini din cauza problemei . 1. cum stii ca un repartitor nu mai e bun?
2. cine te-a invatat sa pui saiba sub pompa de frana?!!?
3. cum adica franele legate pe direct?!@!?!!?!!?



poate fi....saiba de sub pompa de frana?!, pompa de frana?!, frane intepenite?! (inainte cum mergeau?!)
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community