Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Frane "de scandal"
Pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
alexandruteutisan a scris:Daca garnitura este mai ingusta decat canalu de pe piston nu e bine , nu va rezista mult timp ,intrucat se va plimba in locasu de pe pistononas .

Daca ai schimbat ultima garnitura va fi OK. Mai verifica frinele din cind in cind.

Daca ti se pare canalul mai larg decit "fundul" garniturii, tragi garnitura cit mai in spate posibil iar partea goala ramasa o matisezi cu ata de bumbac (faci o legatura exact cum ai lega un ac de pescuit cu guta). In felul asta poti opri "culisarea" garniturii pe pistonas.

Mai facut sa caut garniturile de pompa si sa desfac pungilita sa masor garniturile setu pe care-l am se conpune din 3 garnituri de fi 16,5/10 si latimede 5,3 mm : o gatnitura de 16,5/10 si latime de 6,5mm . set complect de pompa de frana dublu circuit fara supapa bay-pas . Si in cea ce priveste bagatu lerei , poti sa-ti dai seama ca nu este vorba de o cota asa de fixa si ne sa specificat si temperatura la cat trebuie sa fie pisele in timpu reglari . avant in vedere ca ia posibilitatea de a aduce temperatura lerei la 0 apsolut atunci va intra si lera pentru a regala jocul tijei , dar atentie sa nu se depaseasca acele cote )cu ce ai masurat garniturile de cauciuc???)cu ce masori jocul tijei???cum bagi lera intre tije si pistonasul pompei??? cum faci ca lera sa fie pe 0 aBsolut???...................................... CU MANA :idea: Placutele de frana spate sunt acelasi tip si la Club si la RM/RT ? La fel cu RM, RT are tamburi de Dacie pe spate, deci nu are placute de frana. ....................stai jos. DOI !!!! Respins de la doctorat.





RM are plăcuțe ca orice Club. RT are tamburi de Dacie 13. Nu asta a zis si Cristi_s ? Urmeaza sa schimb placutele de frana pe spate, treaba e ca am uitat cand trebuie strans aerisitorul dupa ce fac pedala.
Aerisitorul se strange cand e pedala apasata la maxim ? Se fac pedale cu aerisitorul strans. Cand pedala este apasata se slabeste aerisitorul ca sa iasa aerul existent in instalatie, dupa care se repeta operatia pana cand se intareste pedala.

In carte se mentioneaza ca aerisirea se face conectand un furtun transparent la etrier iar celalalt capat intr-un recipient cu lichid de frana.

Lichidul de frana trebuie sa fie neaparat DOT 4.

Aerisirea se face, obligatoriu, de la etrierul spate dreapta, continuand cu cel spate stanga si finalizand cu cel din fata - adica din aproape in aproape. Eu am intrebat cand se strange aerisitorul dupa ce am terminat de aerisit instalatia.
Se strange aerisitorul cand pedala de frana este apasata la maxim sau cand pedala de frana e sus in pozitia ei normala ? Aerisitorul se strange cand pedela e apasata la maxim Faci pedala, tii apasat, desfaci aerisitoru', aeru' (daca exista) o sa iasa, STRANGI aerisitoru si dai drumu la pedala. repeti operatiunea de 4-5 ori si aia e.

ps: da...iti mai trebuie un om sa faca pedala Am gasit pana la urma si documentatia, se pare ca trebuie strans cu pedala apasata la maxim.

Mai gasesc eu un prieten care sa ma ajute, acum astept sa imi vina placutele de frana + 1 aerisitor nou si cel mai important sa prind o zi cu vreme buna sa fac toata operatiunea.
Prof a scris:Urmeaza sa schimb placutele de frana pe spate, treaba e ca am uitat cand trebuie strans aerisitorul
Ce treaba au schimbatul placutelor de frina cu aerisirea instalatiei de frinare ??? Probabil doreste sa faca si aerisirea dupa schimbatul placutelor. Odata cu schimbarea placutelor de frana pe spate vreau sa spal/curat etrieri, pistoane si ce mai e pe acolo, dupa asta de impune si o aerisire a instalatiei.
se pare ca trebuie strans cu pedala apasata la maxim.


Mie logica îmi zice că atunci cînd lași pedala, intră aerul înapoi... deci...
Zephirus a scris:

deci...


Deci ? Daca dai drumu la pedala in timp ce aerisitoru e desfacut e logic...o sa traga aer!

Deci...căș că fiindcă...aerisitoru se strange in timp ce pedala de frana e APASATA! Nimeni nu s-a nascut invatat, site-ul este creat tocmai pentru a ne consulta si a invata ceea ce nu cunoastem cu privire la diversele probleme legate de o buna intretinere si exploatare a acestui autoturism.
Asa cum am spus intr-un mesaj anterior, am gasit documentatia referitoare la sistemul de franare deci subiectul este incheiat.
Danutz Bratosin a scris:Daca dai drumu la pedala in timp ce aerisitoru e desfacut e logic...o sa traga aer!

Deci...căș că fiindcă...aerisitoru se strange in timp ce pedala de frana e APASATA!


daca nu e aer in furtun si furtunul e scufundat in lichit nu mai intra aer in circuit ...

Eu am aerisit singur franele si vreau sa spun ca a fost foarteok...
am avut furtun si sticla transparente, dar si mai mult lichid...

iti dai seama ca am lasat pedala neapasata...
Acc3l3ratoR a scris: daca nu e aer in furtun si furtunul e scufundat in lichit nu mai intra aer in circuit ...
Ai dreptate insa si aici intervine un inconvenient cind instalatia nu e curatata: cind se elibereaza pedala cu aerisitorul nestrins, prin furtun pompa poate trage lichidul murdar din vas ce tocmai a fost evacuat la apasarea pedalei si eliminat din circuit.
Laurentiu a scris:
Acc3l3ratoR a scris: daca nu e aer in furtun si furtunul e scufundat in lichit nu mai intra aer in circuit ...
Ai dreptate insa si aici intervine un inconvenient cind instalatia nu e curatata: cind se elibereaza pedala cu aerisitorul nestrins, prin furtun pompa poate trage lichidul murdar din vas ce tocmai a fost evacuat la apasarea pedalei si eliminat din circuit.


tocmai schimbasem lichidul .....
de aia mi-am permis ... dar se poate si asa ...cum am zis eu totusi cu dezavantajul ala.. Au venit placutele de frana, noi de la magazin. Acum astept o zi mai calduroasa pentru a le inlocui.



Acum ia grija cum stangi aerisitoarele , daca le stangi prea tare risti sa nu le mai poti desface dupa un timp mai indelungat , iar daca le strangi pre putin , risti sa curga . ATENTIE
alexandruteutisan a scris:Acum ia grija cum stangi aerisitoarele , daca le stangi prea tare risti sa nu le mai poti desface dupa un timp mai indelungat , iar daca le strangi pre putin , risti sa curga . ATENTIE


Sti ce valoare are cuplul de strangere al surubului de purijare (aerisitor) ... m.daN. ? Sa stiu la cat sa reglez cheia dinamometrica. Dacă nu ȘtiI, găseștI la manual. Nu stiu la cati dN se strange aerisitoru , tu schimbi aerisitoru , locasu din etrier a fost pesuit cu vechiul aerisitor , punandul pe cel nou este posibil sa difere pasuiala (unghiul ) , eu le strang la simtu maini si a experientei , si verific sa nu curga . Sfatu meu ar fi ; Daca nu ai experienta in acest domeniu (frane )nu te complica , poti face belele mari , nu e ca montarea (schimbarea ) bujiilor sau altor piesr care nu apartin de siguranta in trafic . NU TE JUCA CU VIATA TA SI A ALTORA .
Prof a scris:Sti ce valoare are cuplul de strangere al surubului de purijare (aerisitor)
Stringi usor pina la blocare. La o forta mica, aerisitorul sa nu se desfaca. Etansarea se face pe con asa ca nu necesita o stringere puternica.

Dupa stringere si stergerea lichidului, verifica prin efectuarea citorva pedale, etanseitatea aerisitorului.
alexandruteutisan a scris:Nu stiu la cati dN se strange aerisitoru ... nu e ca montarea (schimbarea ) bujiilor sau altor piesr ...


Daca nu stii nu iti mai da cu parerea.

P.S. Si bujiile au o anumita valoare a cuplului de stangere. Acu pe bune, vrei sa strangi aerisitoru ala cu cheia dinamometrica????

Cum a zis si Laurentiu mai sus...surubul e pe con deci nu necesita sa-l omori...altfel cand o sa-l mai desfaci vreo data o sa ramai cu partea superioara in mana. Si e al dracu' de greu sa scoti partea ramasa in etrier!
Danutz Bratosin a scris:Acu pe bune, vrei sa strangi aerisitoru ala cu cheia dinamometrica????

Cum a zis si Laurentiu mai sus...surubul e pe con deci nu necesita sa-l omori...altfel cand o sa-l mai desfaci vreo data o sa ramai cu partea superioara in mana. Si e al dracu' de greu sa scoti partea ramasa in etrier!


Nu vreau sa strang aerisitorul cu cheia dinamometrica, dar vroiam sa ii arat lui alexandruteutisan ca posteaza mesaje doar sa se afle in treaba, nu a fost niciodata discutia despre cat de tare trebuie strans aerisitorul. Omu doar ti-a atras atentia...daca strangi aerisitoru prea tare e posibil sa nu-l mai poti desface. Nu vad nimic rau in ce a zis el Bag seama ca ai intentia de a face un pic misto de mine ? Dar inainte de toate tin sa te avertizez ca in cei 37 de ani de cand am terminat scoala auto am vazut fffoarte multi multi MISTOCARI , ei stiau de toate dupa ce le explicai , poate te a deranjat faptu ca te-am sfatuit sa nu intervi asupra sistemului de franate daca nu ai experienta in acest domeniu . In cazu unui accident se masoara foarte atent urmele lasate de franare , mecanicu care repara sistemu de franare are o raspundere foarte mare . Bag seama ca nu ai ani de viata cati am eu pe permis , nu o loa ca pe o jicnire , iao ca un adevar !!!
alexandruteutisan a scris:Bag seama ca ai intentia de a face un pic misto de mine ? Dar inainte de toate tin sa te avertizez ca in cei 37 de ani de cand am terminat scoala auto am vazut fffoarte multi multi MISTOCARI , ei stiau de toate dupa ce le explicai , poate te a deranjat faptu ca te-am sfatuit sa nu intervi asupra sistemului de franate daca nu ai experienta in acest domeniu . In cazu unui accident se masoara foarte atent urmele lasate de franare , mecanicu care repara sistemu de franare are o raspundere foarte mare . Bag seama ca nu ai ani de viata cati am eu pe permis , nu o loa ca pe o jicnire , iao ca un adevar !!!


Chiar daca mesajut tau cu "VACA" si alte prostii pe care le-ai scris acolo a fost sters de catre moderator sau de catre administrator sa stii ca eu nu l-am uitat, tu esti ala care m-a luat la misto fara motiv, nu ma intereseaza cata "experienta" ai, daca ai ceva util de spus pe subiect spune-o clar si decent, daca nu mai bine abtine-te. Indiferent cata "experienta" crezi ca ai, putina decenta si bun simt nu ti-ar strica. Am o problema cu frana de serviciu. Merg mult cu masina si dintr-o data ma trezesc ca nu mai am frina pe fata si pedala tine la fund, la a doua pedala tine bine . Mentionez ca nu am sistemu cu Bai-pas , este clasic cu discuri pe cutia de viteza . Am schimbat garniturile din pompa , am airisit instalatia corect si bine cu blocarea etrierului pe pozitia deschis (incarcata masina), cilindru pompei nu prezinta uzura mare, mai ramine sa incerc cu 2 rezervoare de lichid de frana separate . Repartitoru am vazut ca lucreza bine si nu curge . Nu am mai patit asa ceva si nu am mai gasit acest fenomen , nu balboteaza lichidu de frina in rezervoru pompei .
alexandruteutisan a scris:Merg mult cu masina si dintr-o data ma trezesc ca nu mai am frina pe fata si pedala tine la fund, la a doua pedala tine bine .
Ma gindesc ca una din garniturile de pe pistonul principal de frina din circuitul fata sau unul din "nasturei", nu lucreaza ca lumea. Asta doar in cazul in care lichidul din rezervor nu scade indicind o pierdere de lichid de frina si intrarea aerului pe instalatie. De cand nu ai schimbat lichidul in instalatie? Acum am si spalat unstalatia tot cu lichid , inainte lichidul vechi avea 3 ani . Sant constient ca trebuie schimbat, era curat , am folosit numai DOT 4. nu folosesc lichid din grupa M. Sar putea sa fie si din cauza nastureilor aia mici , ia-m studiat atent si ai-m si verificat , etanseaza perfect si cele 2 discuri de (plastic) sint perfecte nu sint ovalizate in exterior, nici pistoanele , ,se simte cum ar lucra pompa , dar nu lucreaza circuitu fata , si cand face acest fenomen , se infraneaza spatele un,pic , se incalzeste discu spate stinga. Si doar ce iam facit ITP acu 3 saptamini , a esit foarte bine sub5% diferenta Laurentiu@ Ai avut dreptate, nastureii , ia-m inlocuit si nu a mai facut probleme , maine ma duc sa o pun pe stand cu role la frine sa vad daca sa schimbat valorile, normal nu ar trebui ca-ci nu sa umblat la etriere , dar totus o verific sa fiu eu convins. Ai fost cu ea la role?Rezultatul? Am fost si am dezechilibrare stinga-dreapta sub 15%pe spate si fata sub 10%. E bine ,acum sint linistit , poate sa vina IARNA linistita .
alexandruteutisan a scris:E bine ,acum sint linistit , poate sa vina IARNA linistita .
"Iarna, nu-i ca vara" iar frinele nu sint prea folosite. Da, dar sa mai ai si frane dezechilibrate , ai cam puso , tinind cont ca am permis din 76, cred ca stiu ce zic
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community