Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Frane "de scandal"
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Eu n-am inteles unde ai pus saiba (printre altele, ca ai un stil de a povesti foarte interesant ). Daca ai umblat la pompa, verifica si daca ai pus tija de la pedala pe centrul pistonasului pompei, in scobitura. Daca nu, de acolo e buba.
Pune repartitor, ca ala nu e pus acolo degeaba. [quote="cristi_s"]Eu n-am inteles unde ai pus saiba (printre altele, ca ai un stil de a povesti foarte interesant ). Daca ai umblat la pompa, verifica si daca ai pus tija de la pedala pe centrul pistonasului pompei, in scobitura. Daca nu, de acolo e buba.
Pune repartitor, ca ala nu e pus acolo degeaba.[/quote]
Am verificat si e pus bine in scorbura.
Am repartitor doar nu pot umbla fara.
Ideea este ca cateodata intepenesc rotile de pe spate si abia pleaca de pe loc.
Etrieri sunt buni nu am avut probleme cu ei.
Am legat repartitorul pe direct. Acum nu mai inteleg, ba spui ca ai repartitor, ba ca ai pus direct (cred ca te referi la limitator). l-am legat pe direct pe limba mea inseamna ca:
am repartitorul pus ,dar am eliminat arcul si fiarele de langa el.
Nustiu cum se numesc. Eu cred ca s-a referit de la bun inceput la limitatorul de franare.
limitator,repartitor tot dracu ala
ce a facut el oricum e o tampenie,mai bine lasa-i parghia de care se prind cele doua arcuri si o legai cu sarma de punte,sa stea apasata la maximum pe tija care iese din repartitor,cum ai facut tu e o mare prostie... [quote="iulicuta2000"]limitator,repartitor tot dracu ala
ce a facut el oricum e o tampenie,mai bine lasa-i parghia de care se prind cele doua arcuri si o legai cu sarma de punte,sa stea apasata la maximum pe tija care iese din repartitor,cum ai facut tu e o mare prostie...[/quote]

Sau dezmortit franele deci sper sa nu am probleme cu ele.
Daca incepe iar scandalul atunci schimb repartitorul. Eu cand l-am lasat pe-al meu de spate nu am mai conectat arcul ca era mai scurt si nu m-am mai chinuit,dar nici probleme legate de franare nu am avut(sa se blocheze spatele sau sa se blocheze etrierii), dar nici nu i-am demontat nimicl-am lasat asa cum era fara sa conectezarcul, oricum probleme apar cand esti incarcat pe spate mai tare si ai nevoie de forta de franare mai mare pe spate,sistemul fiind calculat sa modifice presiunea dupa pozitia bratelor in functie de incarcatura... alooo gara,ai inteles ce am spus eu? vorbesi la pereti iulica .
la ce te mai agiti , daca tot face ce vrea [quote="iulicuta2000"]alooo gara,ai inteles ce am spus eu?[/quote]
Da sa traiti !
Maine schimb repartitorul si pun limitatorul,arcurile la loc. frateeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
repartitorul=limitatorul
sau tu ai doua distincte??ai rm cumva? Si RM ul are un singur limitator, asemanator cu cel normal, doar ca are o conducta de retur, care iese din el si se intoarce la distribuitorul din fata si o singura conducta de iesire spre spate. da bre,dar ala e singuru care are limitator,dar si distribuitiroul ala(repartitor) ca altfel nu-mi explic cum scoate el limitatorul si pune repartitor
) Da, ma am inteles ce vrei sa zici, intr-un final. Sa rezolvat.
Franele nu mai fac scandal. Are idee careva cam cat lichid de frana intra in instalatia de oltcit? N-am schimbat lichidu' de frana de cand merg cu ea si desii frana tine relativ ok as vrea sa-l schimb si sa spal instalatia.
Ceva sfaturi pentru cineva care n-a mai facut lucrul asta...? Ca sa speli instalatia ai nevoe de 1 Litru de lichid de frana din gama DOT4 , acesta are puntu de fierbere ridicat ( daca nu ma inseala menoria 235 grade ) . Suspenzi masina si dai cu sprei deblocant pe aerisitoare din abundenta . Ai nevoe de cheie inelara de 8( buna) , daca ai etrierele fata pe cutie , atunci ai 1 aerisitor , si 2 pe spate . In acest caz daca speli instalatia e bine sa speli si rezervoru pompei , ca sa scoti rezervoru pompei , pui sub pompa o tavita , o craticioara in care sa cada lichidu de frana vechi , inclini rezervoru in stanga si dreapta nu mult 5-10 grade si concomitent tragi in sus , atentie sa nu rupi cele 2 iesiri din pompa , schimbi cele 2 garnituri de cauciuc de pe pompa ( sint la fel cu cele de dacie , cred,) montezi rezervoru inapoi . Blochezi repartitoru de pe puntea spate pe pozitia incarcat (arcu mic joc de 4 mm) Umpli rezervoru cu lichid nou ,pui pe cineva sa-ti faca pedale la frina , cind e tare pedala si e cit mai sus atunci desfaci aerisitoru fata sa iasa lichidu , strangi aerisitoru la loc , si-l pui sa faca din nou pedale si sa tina apasat sa se duca cu pedala pana la podea , desfaci din nou fata si aerisitoru spata dreapta ( tot timpu pedala trebuie sa fie apasata , sa nu dea inapoi deloc , ca-ci atunci ati intra aer in instalatie , si o ei de la capat.) In chizi aerisitoarele ,fata , spate dreapta, LA CEL MULT 3-4 AERISIRI VERIFICA NIVELU IN POMPA , SA NU RAMAI FARA . La un moment det va veni lichid curat , atunci faci pedale ,sa fie prisiune , desvaci in fata ,spate stinga , stringi la loc repeti din nou cu fata aerisitor deschis ,spate dreapta ,spate stanga . Acum lichidu prebuie sa fie curat , daca nu repeti din nou ultima aerisire ( feta , spate dreapta spate stinga ) daca pe spate dreapta tia esit curat lichidu atunci nu mai ai dai drumu E bine sa pui un furtun trasparent (de la perfuzi)pe capu aerisitoare , un capat , si celalant intr-un borcan . Daca pedala nu coboara pana la podea cind aerisesti spatele da drumu la aerisitoru de pe fata . nici o data nu eliberezi pedala daca aerisitoarele sant deschise sau nu ai lichid in pompa .Cand eliberezi pedala astepti 5-10 secunde sa se compenseze lichidu in pompa . La final pui rotile la loc deblochezi repartitoru si o lasi pe sol (arcu mic trebue sa aiba joc de 4 mm (se regleaza prin indoirea tablitei de la repartitor) . Apesi pedala cu forta si aceasta se va opri mai sus de jumatate , o lasi 3-5 secunde si o apesi den nou pedala trebuie sa se opreasca in acelas loc . din 1 L de lichid iti ajunge si mai si ramine MULTA BAFTA SI SPOR LA TREABA . LA MULTI ANI ! atat doar ca ar trebui spalata instalatia de franare cu alcool tehnic , si abia dupa inlocuit lichidul de frana
Danutz Bratosin a scris:Are idee careva cam cat lichid de frana intra in instalatia de oltcit?

http://forum.oltcit.ro/search.php?search_id=1313023289&start=50
tonim a scris:atat doar ca ar trebui spalata instalatia de franare cu alcool tehnic , si abia dupa inlocuit lichidul de frana


Asta si vreau sa fac dar nu stiu exact cum...ma gandeam sa golesc instalatia de lichid, sa bag alcool sa fac cateva pedale si sa desfac cate un aerisitor pe rand sa iasa alcoolul...

Laurentiu: Nici un subiect sau mesaj nu îndeplinește criteriul introdus la căutare, asta zice in link-ul pus de tine
Danutz Bratosin a scris:Laurentiu: Nici un subiect sau mesaj nu îndeplinește criteriul introdus la căutare, asta zice in link-ul pus de tine
Da o cautare dupa alcool tehnic si porneste citirea subiectelor de la pagina 3 (cea mai veche) de prin 2005. Gasesti citind subiectele cam tot ce te intereseaza. Nu sant adeptu spalari cu alcool a instalatiei de frinare . SI INCERC SA MA EXPLIC DE CE . Daca speli instelatia , esti obligat sa o sufli cu aer comprimat , ce-a ce nu face nici la servisuri , esti obligat sa inpingi pistonasele de la etriere inapoi pentru a elimina tot alcoolu din ele , atunci pistonasele nu mai au ungere ( se stie ca toate garniturile de frina se ung cu lichid de frana , nu cu alcool) . Acum 36 de ani asa am invatat in atelierul de mecanica , cu toate ca in teorie asa prevede , iar daca alcoolu ramane in instalatie , acesta are puntu de fierbere foarte jos , si daca creste concentratia de alcool in etrier cind se incalzeste se produce aer , si acesta toti stim ce bun este la instalatia de franare hidraulica . In consecinta , pentru 100-150ml de lichid nu mas risca . Alcoolul este bun cat mai departe de volan , asta o spun din propia mea experenta , si avand in vedere ce distanta are pompa de frana ,de axa volanului, eu zic ca nu este bine . VA DORESC LA MULTI ANI TUTUROR . SI SA AUZIM DE BINE .
alexandruteutisan a scris: Daca speli instelatia , esti obligat sa o sufli cu aer comprimat...
Din 1980 fac spalari NUMAI cu alcool tehnic la instalatiile de frinare si nu s-a intimplat nimic. Imi amintesc ca in manual chiar scrie ca sapalarea se face cu spirt iar acesta tot alcool este insa ceva mai diluat.

Cu privere la "impingerea pistonaselor", nu esti obligat "sa le inpingi ... inapoi pentru a elimina tot alcoolu din ele". Garniturile se vor unge cu lichid de frina in momentul montarii lor atunci cind se executa un RK la etriere.

Cit priveste suflarea conductelor, aceasta se poate face foarte usor si fara sa te grebeasca nimeni, cu pompa de cauciucuri asa ca nu vad un inconvenient in faptul ca serviceurile nu fac asa ceva. Nu tot ce se face intr-un service auto e si bun. Pe linga aceasta suflare care se poate face inainte de incarcarea instalatiei de frinare cu noul lichid, cind faci aerisirea instalatiei, o faci pina cind iese pe tubul aerisitorului NUMAI lichid de frina si fara miros de alcool. In momentul acela vei sti sigur ca in instalatie nu mai exista alcool tehnic.

Cu 0.5L lichid de frina, daca stii cum se face o umplere corecta, rezolvi atit schimbul de lichid (300-350 ml lichid) cit si aerisirea. Laurentiu ,iti dau dreptate , dar ramin la parerea mea , cu spirt si apa si sapun am circulat cind lucram la ITA prin 1977-1980, dar vezi ca bagam si sapun , lichidu era cu ciubote , putem cere consum mai mare chiar si cu 4/100 la Bugegi nu era probleme , dar cand ceream 0,5 l de lichid loa foc , se si ducea la registru sa vada cind am scos ultima data . deci asta e parerea mea . adevarat se poate schimba lichibu din instalatie si cu 0,5 litri , dar sa fie un meserias cu experienta .
alexandruteutisan a scris: ...ramin la parerea mea , cu spirt si apa si sapun am circulat cind lucram la ITA...

Eu nu am vorbit cu ce se putea CIRCULA sau COMPLETA lichidul de frina. Aici vorbim de SPALAREA INSTALATIEI.
Laurentiu a scris:alcool tehnic

Unde gasesc si eu alcool tehnic in comert?Am intrebat pe la magazinele cu profil auto... Eu am gasit in Penny Market Unde?
N-am intrat niciodata in magazinul Penny din Craiova! deceneu ... mie la servici ultima data mi-au adus isopropilic si mi-au adus de la quintrix ... dar era cam scumpiceanu vreo 50-60 litru
deceneu32 a scris:Unde?
N-am intrat niciodata in magazinul Penny din Craiova!


Orice magazin din asta mai mare bre...in Craiova parca era ''Pic''...
Eu in Penny am gasit, 500 mll vreo 7 sau 8 lei Multumesc!O sa caut!
deceneu32 a scris:
Laurentiu a scris:alcool tehnic

Unde gasesc si eu alcool tehnic in comert?

Merge si spirtul medicinal. E putin mai "apos" dar curata bine. Nu patesc nimic garniturile?Pompa pe interior?
deceneu32 a scris:Nu patesc nimic garniturile?
Daca nu patesc nimic cu alcool de 98 grade, cu atit mai mult nu vor pati cu spirt medicinal (aprox. 50 grade). Revin la problema franelor...dupa ce in toamna am schimbat toate conductele, acum a venit vremea pompei sa-si dea duhul.

Problema care e? ei bine...de ceva vreme tija mea de la pedala nu apasa in centrul acolo...statea pe margine. In timp a inceput sa curga lichid si din pacate am observat prea tarziu asta...adica am iesit cu masina pe drum si n-aveam frane
Alta chestie ce am mai observat e ca dupa ce am completat cu lichid si am pus capacul la rezervor, dupa cateva frane imi dadea lichid pe la capac pe acolo

Ca atare, am cautat prin boxa magica si am gasit 1 set de garnituri pentru pompa...sunt 4 la numar si sunt identice stiu ca trebuiau sa fie 2 mai late 2 mai inguste...la mine sunt identice:| iar pe ambalaj scrie 27 aprilie 1994

Intrebare: n-am mai desfacut de multa vreme pompa...deci la ce ma pot astepta (probleme), ce mi-ar mai trebui in afara de acele 4 garnituri?
Danutz Bratosin a scris:...de ceva vreme tija mea de la pedala nu apasa in centrul acolo...statea pe margine. In timp a inceput sa curga lichid
Daca lichidul iti curge in interiorul habitaclului prin coada pompei, inlocuieste doar ultima garnitura de pe pistonas si incearca sa centrezi tija de actionare de la pedala - fa in asa fel incit tija sa nu umble balalau (sa ste ceva mai "fixa" pe coada pedalei) iar ridicarea piciorului de pe pedala de frina sa nu se faca brusc. Si treaba cu refulatu' lichidului pe la capacul rezervorului de la ce sa fie? De curs lichid in habitaclu, a curs...nici nu vreau sa-mi imaginez ce o fii pe sub covoras Schimba toate 4 garniturile ,intrucat ele trebuie sa fie identice , nu 2 mai groase si 2 mai subtiri , din aceasta cauza ati face balbotare ci rezervoru pompei , jocu tijei de actionare este de 0,1-0,5 , atentie la aerisire . UN CRACIUN FERICIT TUTUROR LA MULTI ANI fara evenimente neplacute Am 2 ''mecanici'' care au mai umblat cu asa ceva si mi-au confirmat faptul ca 2 dintre garnituri trebuie sa fie putin mai late... Acu....nu stiu ce sa mai cred. Raman in dubii pana desfac pompa si o fac bucati...sper sa-i dau de cap Vezi cum extragi shplintul de retinere al pistonaselor.Iese foarte greu!
deceneu32 a scris:Vezi cum extragi shplintul de retinere al pistonaselor.
Cu o coada de burghiu (spiral) de 2 mm iese usor DACA impingi putin pistonul in interiorul pompei. Si cum se procedeaza?Se fixeaza burghiul in menghina si se rotesteste pompa in jurul lui? Prinzi pompa in menghina si cu coada de burghiu pe post de dorn dai afara acel stift Multumesc! Am desfacut-o si eu azi...prima garnitura era praf. Am pus alta putin mai ingusta (din aia lata n-am gasit) si vad ca functioneaza...am facut aerisirea la roti...am frane beeeton Daca garnitura este mai ingusta decat canalu de pe piston nu e bine , nu va rezista mult timp ,intrucat se va plimba in locasu de pe pistononas . Nu te baza pe frane :twisted: :twisted: garnituri mici si mari nu am vazut ...................presupun ca ex garnituri bune si rebuturi,jocul tijei 0,1 sau 0,5 iar nu stiu cum bagi lera in curul pompei.................pt dat afara stifturi sunt dornuri pt asa ceva .....in anul de gratie 2012-2013 cand nu mai gasesti mai nimic pt oltcit faci rost de o pompa de frana care nu curge o montezi si gata Bogdan, acum am aflat si eu....2 sunt normale iar celelalte 2 au o chestie..nu stiu cum sa-ti explic...treaba e ca sunt diferite!

Alexandru: prima garnitura e cea care ma deranja pe mine...in caz ca se duce o sa curga lichid iar in interior...desi nu cred. Totusi..franele o sa tina O poza nu ne prezinti si noua?Face cat 1000 de cuvinte.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Sistemul de franare Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community