Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

montare releu de dacie
Pagina 1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
de curand am achizitionat un alternator de trs de la dan alexandru pe care era montat un releu de dacie....treaba este ca nu stiu cum vin firele lipite pe el....daca ma poate ajuta cineva ii sunt recunoscator!

http://forum.4tuning.ro/showthread.php?p=1718078#post1718078

scuzati ca am pus link da nu ma pricep sa pun poze pe aici..

multumesc! Deci sa vedem:
acolo ai o borna care e notata cu DF,de la ea duci un fir la peria colectoare care nu are nimica legat pe ea.In poza peria din dreapta,de la borna notata cu B+ pui un fir care il legi pe firul care alimenteaza bobina de inductie,adica plus prin contact.Daca ai rezistenta aditionala la bobina,legi pe firul care se cupleza la rezistenta.Firul rosu care iese din releu il legi la borna groasa de la alternator care are curent pe el tot timpul.Ala care il stringi cu cheia de 10. multumesc iulicuta pentru poza!

am pus niste litere ca sa-mi fie un pic mai usor care, ce si unde lipesc...

pe releu sunt 2 borne acolo....DF si +A
iar pe alternator am pus eu Y si Z sa-mi fie mai usor....

DanH...imi poti explica inca o data te rog? Df il pui la Z, Y il lasi asa cum e adica la masa. B+(A+ pe desen) il pui la + prin contact(adica la + de pe bobina de exemplu) si firul ala rosu care iese din releu il pui pe surubul ala de 6 care iese din puntea de diode. Problema s-a lamurit pe mess. Va multumesc pentru sfaturi!
Din pacate nu am rezolvat nimic deoarece bateria este moarta...azi nu m-am putut apropia de masina deoarece a fost sarbatoare...maine am o problema personala si duminica e duminica....deabia luni voi putea sa pornesc si eu masina....

o sa postez atunci ce si cum....

LE: inca o intrebare mai am....pe mufa de la alternator intra doar firul galben....nu ar trebui sa mai fie unul? intra un fir si pleaca 2? In momentul in care se renunta la releul original becul din bord nu va mai functiona. se poate lega invers...adica sa stea aprins cat timp alternatorul incarca bine, si sa fie stins cand nu mai incarca cum trebuie

o sa iti spun maine cum am legat eu...ca sa fie cum am scris mai sus. Acum nu imi mai vine in minte...
DanH a scris:In momentul in care se renunta la releul original becul din bord nu va mai functiona.


ba se poate se pune un releu cu 5pini si se leaga in asa fel incat in momentul incarcarii becul di bord sa se stinga Barutzu,or fi si de alea,cum nu am fost interesat nu am cautat.Eu am fost multumit de ala cu 3 borne de Dacia.Oricum e inca pe masina numai ca nu e conectat.La nevoie se poate conecta rapid. si eu tot de dacie am.. am incercat sa pun originale, dar mi le ardea pe toate.. nu am reusit sa rezolv problema asta. dar sunt multumit de el.

de la blocul de sigurante am tras un fir pe care l-am legat la un buton cu leduri in interior:

ROSU: incarca prea mult
VERDE: incarca cat trebuie
GALBEN: nu incarca suficient sau deloc , depinde cum sta aprins.. ledurile astea le am si eu...si stiu de asemenea ca rosu poate insemna si ca nu incarca deloc...!

cu releul de dacie de la dan alexandru am:

cu aeroterma pozitia 2 si cu faza lunga 12,70
cu toti consumatorii dati drumu (ceata, faza scurta+lunga, mers inapoi, stopuri frana, avarii, aeroterma pozitia 2) imi indica 12-12,10

cu releul meu imi indica:

cu aeroterma pozitia 2 si faza lung 12,90
cu toti consumatorii: undeva la 12,30-40

nu stiu cum da s-ar parea ca alternatorul meu este mai bun...sa vedem cat o sa incarce si asa....cu toata ca nu prea imi convine cum incarca e mult mai bine fata de cum incarca inainte...


o sa ma duc sa schimb releul de dacie de la dan...sa vad poate imi da unu care incarca:) eu am avut releu de dacie...si aveam un fir pe acolo care face legatura si la bec..si functiona...se poate...! Coane danutz... Pai ala e releu domne? Releu electronic de dacie = releu electronic de Oltcit. La fel de bune sunt amandoua.
Ai auzit tu ceva cu releul de dacie, dar nu ai fost atent. Trebuia sa cauti releu reglabil de dacie, dar nici aici nu se terminau problemele. Sunt 2 modele de relee reglabile. Unul mecanic(cam pagubos, la ralanti nu incarca mai deloc) si unul electronic(ceva mai ok la ralanti, dar nu perfect). Pe urma nu trebuia decat sa te joci cu tensiunea in turatii si cam aia era. Dar oricum, unui Oltcit cu consumatori normali ii ajunge alternatorul "stock" . http://www.daciaclub.ro/Alternator-releu-de-incarcare-t6362.html
pupa a scris:Coane danutz... Pai ala e releu domne? Releu electronic de dacie = releu electronic de Oltcit. La fel de bune sunt amandoua.
Ai auzit tu ceva cu releul de dacie, dar nu ai fost atent. Trebuia sa cauti releu reglabil de dacie, dar nici aici nu se terminau problemele. Sunt 2 modele de relee reglabile. Unul mecanic(cam pagubos, la ralanti nu incarca mai deloc) si unul electronic(ceva mai ok la ralanti, dar nu perfect). Pe urma nu trebuia decat sa te joci cu tensiunea in turatii si cam aia era. Dar oricum, unui Oltcit cu consumatori normali ii ajunge alternatorul "stock" .


stock pupa stock...dar daca nu incarca??

sa cumpar altu din magazin...imi e ca il cumpar si nu incarca nici ala pai nu incarca fiindca e stricat ceva,se repara defectul si o sa incarce... Azi am reușit și eu să montez pe motorul de rezervă, releul de Dacie.

E relativ simplu, urmărind indicațiile de pe acest subiect.

Am găsit cărbunii în bună stare, cam 1 cm înafară, frecau bine acolo jos.

De la borna DF am legat un fir la cărbunele dinspre spatele mașinii, cel care vine legat la masă prin șurubul suportului.

Firul care iese din releu l-am legat pe acel șurub mare al punții de diode.

La borna B+ am adus firul care alimentează cu curent prin contact.

Rămâne celălalt fir negru care nu știu unde se leagă.
Și dacă înainte băga chiar și 19V... de dădea imediat apa pe afară acum nu trece de 13,05 (cam puțin totuși).
Problema care e ... tensiunea fluctuează. Nu mult... dar trece repede de la 12,8 la 13,1... apoi la 11,8... apoi la 12,7... și tot așa.

De ce ? Salut.
Masori tensiunea cu o baterie buna si bine incarcata cuplata la alternator.
Daca fluctueaza, posibil instrumentul de masura nu este foarte bun, ori carbunii sunt tociti si trebuiesc schimbati 1,5cm nominal. (carbunii trebuie sa culiseze foarte usor in suport)
Mai poate fi din cauza alimentarii B+ care la releul de oltcit original nu trebuia sa asigure curent mare ca releul era alimentat dupa pornire din puntea mica, dar la cel de dracie excitatia se da prin acel fir si daca ai un contact imperfect este posibil sa fluctueze tensiunea.
Fa o proba cu B+ conectat direct pe baterie nu trecut prin contact, dar vezi sa nu il uiti acolo dupa oprirea motorului ca se arde releul.
Exista si ultima varianta releul regulator de dracie este defect. Astăzi am fost la un nene calificat să-mi rezolve treaba....
Ce înseamnă meseriia, după o privire de trei secunde, mi-a zis: Leagă aia aia și ailaltă.
Adica:

Firul care pleacă din mijlocul releului trebuie legat la șurubul punții alternatorului (acea piuliță care se desface cu cheie de 10). Același șurub este sub tensiune permanentă dinspre electromotor - baterie.

Firul de DAF (DF) se leagă la unul din cărbunii alternatorului.

Celălalt cărbune se leagă la masă, undeva pe unul din șuruburile de pe corpul alternatorului.

La piciorul B+ al releului se aduce firul prin contact.

Tăblița suport al releului se prinde undeva unde să facă bine contact cu caroseria. pentru siguranță, se poate lega acel cărbune de pe alternator care vine legat la masă, cu tăblița releului, printr-un fir.

Deși pare complicat, nu e deloc. Mâine pun și poze. al naibi sa fiu daca nu scrie asa si in schema de montaj Las' că tocmai ți-am dat eu pe mess ceva urări de bine acuma știi cum vine schema aia de montaj Ce câlțofăială-ți dau io când te mai prind, chit că mă costă alți doi litri de tămâioasă ca veni vorba,tare bun a fost!sa-ti mearga releul struna 14.4 3 ani de acu incolo fix!
DanH a scris:Deci sa vedem:
acolo ai o borna care e notata cu DF,de la ea duci un fir la peria colectoare care nu are nimica legat pe ea.In poza peria din dreapta,de la borna notata cu B+ pui un fir care il legi pe firul care alimenteaza bobina de inductie,adica plus prin contact.Daca ai rezistenta aditionala la bobina,legi pe firul care se cupleza la rezistenta.Firul rosu care iese din releu il legi la borna groasa de la alternator care are curent pe el tot timpul.Ala care il stringi cu cheia de 10.

Zephirelli ia uite ce scrie aici mai sus. Nu vreau!

...și am reușit de l-am pârlit și pe cel de la tine dădea fulgerașe între DAF și masa lui. Azi am luat unul nou, o construcție mai elegantă și sănătoasă (deși seamănă), cu care am 14,2 V la 2500 ture. Cu ștergător treapta 1, fază scurtă și semnalizare stânga am 12,1 V

Să sperăm că n-o să am nevoie de toate în același timp.... Ala de l-ai luat de la mine stiu sigur ca era bun.Asta vara cind am crezut ca s-a dus releul de pe masina l-am montat pe asta si a functionat bine.De altfel a mai fost pe masina.
Azi am luat unul nou, o construcție mai elegantă și sănătoasă (deși seamănă), cu care am 14,2 V la 2500 ture. Cu ștergător treapta 1, fază scurtă și semnalizare stânga am 12,1 V


Nu știu ce naiba s-a întâmplat între timp, că băga, la 2500 ture, doar 11,7..

Azi l-am schimbat cu unul de la CONEX, Iași care bagă, cu poziția aprinsă, la 1500 ture, cam 12. La 3000 ture bagă 13,4.

Alternatorul merge, pentru că dacă îl las fără releu la 3000 ture am 15,6.

Dracu să le mai înțeleagă...

Mai am de testat unul fără fir comparator. Să vedem cum se comportă și unul de ăla. Vezi ca releul respectiv mai trebuie si prins bine de caroserie.Nu se pune asa ca sa fie. E foarte bine prins de caroserie; Ba chiar suplimentar am legat și un fir de masă de la suportul lui la masă împreună cu masa unuia din perii. Daca pui releu de dacie firul de la puntea mica cu diode unde vine conectat? nicaieri....
nu mai vine conectat deloc ......... si nu vei mai avea control pe bec incarcare baterie. Iti va trebui un voltmetru (cu ac sau electronic) auxiliar. Dar la vechea Dacie 1300 cu bord vechi ??? Nu avea decat bec si la alea ... Aea aveau aparat.
Cristip1970 a scris:Dar la vechea Dacie 1300 cu bord vechi ??? Nu avea decat bec si la alea ...

Eu am Dacie frantuzeasca din 1970.Nu au decat voltmetru,nu si indicator luminos.
Indicator luminos au Daciile 1100.
P.S.:nu-i inteleg pe unii de ce nu-si vad de treaba si improvizeaza releul de Dacie.Asta e electromecanic,trebuie reglat si e slab ca precizie. exista si cele electronice deceneu dar nici alea nu sunt prea grozave Stiu,Iulicuta,sunt si electronice de Dacie!
deceneu32 a scris:
Indicator luminos au Daciile 1100.


Dar nu au alternator deci nu se pune. Da , 1100 aveau indicator luminos . Se regleaza si releele mecanice dar cu mare atentie si tremurat din degete
Si ca mi-am amintit . Releu de pe Lada cred ca ar merge . Ei bine eu am avut montat de ala de dacie electronic si incarca chiar foarte bine. Păi ce-i așa mare inginerie? Toate sunt proiectate și construite să facă aceeași treabă. Să pună frână.

Variază doar calitatea construcției lor.
Zephirus a scris:Păi ce-i așa mare inginerie? Toate sunt proiectate și construite să facă aceeași treabă. Să pună frână.

Variază doar calitatea construcției lor.

Corect
mihu a scris:
deceneu32 a scris:
Indicator luminos au Daciile 1100.


Dar nu au alternator deci nu se pune.

Ce spui,Mihule?Primele modele au avut dinam Ducellier,ultima serie(1971) a fost echipata cu alternator. Relee de dacie electronice sunt destul de bune ... depinde cum ti-e norocul
Zephirus a scris:Păi ce-i așa mare inginerie? Toate sunt proiectate și construite să facă aceeași treabă. Să pună frână.

Cu releele de semnalizare este mai complicat; încep să claxoneze câteodată, ale dreaqului. Io nu pricep, cum un releu de semnalizare poate sa claxoneze? O fi facand "clax-clax" , sunetul releului din interior si uite asa ca , clax-oneaza Sigur nu e aia. Poate ne explica Zephirelli ce si cum.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3  Următoare
Pagina 1 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community