Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

montare releu de dacie
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
A dracului releu, cred că de la el era...

Lasă...... no problem... cât mai e până la anul ? Poze sa ne dumirim pana la anul . Sa vad cu ochii bulbucatzi un releu "clax-on"
deceneu32 a scris:Primele modele au avut dinam Ducellier,ultima serie(1971) a fost echipata cu alternator.
Nici un model de Dacie 1100 nu a avut montat din fabrica alternator. Toate au avut dinam.
Cristip1970 a scris:Poze sa ne dumirim pana la anul . Sa vad cu ochii bulbucatzi un releu "clax-on"


asa a promis zeph
desteptarea va fi data de clax-on
din ala la cutie N-ai putut să taci Am montat releul de dacie si incarca 13,90V.Eu zic ca e bine pentru un releu de dacie.
Mai am o dilema:In mufa de pe alternator am aproximativ cat curet e in baterie, iar in releu ajunge cu 0.7V mai putin.
Sa leg firele intre ele sau le las asa? daca se monteaza releu de dacie, mai este nevoie de puntea mica de diode? Releul doar limiteaza sau mareste cat curent debiteaza alternatorul . Puntea este obligatorie la orice alternator . se referea la puntea mica
din cate stiu eu nu mai trebuie Pana la urma nu am inteles ... La mine X SI Y sunt inversate adica DF vine la Y nu la X cum s-a explicat in prima pagina...asa am avut firul pus ...asa l-am instalat...Incarca fara probleme si totusi sunt confuz... Astept un raspuns... Nu stie nimeni??? Il las asa il schimb??? daca incarca lasa-l asa Astazi de dimineata am facut niste probe cu cativa consumatori,faruri,avarii player si mi=a aratat si 15.7 chiar 16 la 2000 ture pe fractiune de secunda... ...Dupa ce s-a incalzit motorul parca a mai scazut pai si tu ce crezi,e bine? L-ai pârlit și pe ăla. Pai de unde sa stiu eu daca e bine sau nu stiam ca limita este la 14.4 ...nimeni nu vrea sa puna o schema calumea dupa care sa inteleaga toata lumea... mda... pai daca limita e 14.4,si tu ai masurat 15....16...chiar esti picat din cer sa nu-ti dai seama ca incarca prea mult?
eu daca as sti schema cum sa leaga as pune-o,dar n-o stiu
de obicei releele de dacie vin cu o hartiuta(schema) care fir unde se leaga,si nu e mare lucru de inteles acea schema
daca ai incurcat firele si ai ars releul,iei altul si incerci sa-l legi bine
sau cauta alt alternator de oltcit,care sa incarce
asa cum a spus si valib,am vazut si eu alternatorul ala de musso pe olcitul pmd In cazul in care te uitai pe prima pagina si citea-i mesajele 32 si 5 si urmareai si poza din mesjul 3 totul era simplu,chiar foarte simplu.Si cind mai ai si schema e si mai simplu. Mai baieti am citit ambele pagini ... RELEUL meu are 2 borne DF si A+ ... A+ vine la firul acela negru iar DF vine la borna pe alternator dar vine la cealalta decat ati aratat voi...Astazi mai fac niste probe si poze si le pun...

Firele asa au fost trase de la fostul proprietar.... In cazul asta cauta un releu cum a pus in poza Iulicuta,respecta schema de montare,porneti motorul si verifici incarcarea.La ala cum a pus Iulicuta in poza avind al 3-lea fir,releul face comparatie intre tensiunea de pe acumulator si cea debitata de alternator.In felul acesta se asigura o incarcare optima. Am masurat acum :
IN PRIMUL RAND BATERIA ESTE DESTUL DE DESCARCATA 12.2v

800RPM
FARA CONSUMATORI----13.9V SI URCA INCET
CU CONSUMATORI-------12.1V- 13.2V

2000RPM
FARA CONSUMATORI---13.9V-14.5V
CU CONSUMATORI------12.8V-13.6V

30000RPM
FARA CONSUMATORI---14.2V-14.3V
CU CONSUMATORI------13.9V-14.4V

800RPM - 4000RPM
FARA CONSUMATORI---13.9V - 15.1V
CU CONSUMATORI------13.6v - 14.8v

Oscileaza cand urca cand coboara intre aceste valori.

CONSUMATORI (avarii,faruri,player)

Problema apare cand pornesc ventilatorul

800rpm
VENTILATOR PORNIT (TREAPTA 2)---12.4V-13.6V

1000-3000RPM
VENTILATOR PORNIT (TREAPTA 2)---15.3v - 15.6v
oscileaza putin. La masurarea incarcarii valoarea nu trebuie sa depaseasca 14.7v. Si nici sa scada sub 13,6-13,8 V, sub asta nu mai e incarcare, la 12,1V vorbim deja de descarcare, nu de incarcare Poate fi releu reglabil???Adica sa ma apuc sa il desfac ..carcasa are 2 suruburi...Deci ceva nu este bine daca sare de 14.7...Nu stiu ce sa zic... Releul mecanic de Dacie e reglabil. Ala cu carcasa demontabila, si mai marisor asa, e reglabil. Cel electronic e mai plat si nu e demontabil, nici reglabil. Pai de asta e electronic.Nu prea ai ce regla la el. Da este mai mare decat cel din pozele de pe prima pagina si are carcasa demontabila...O sa incerc sa vad daca se regleaza ceva... Am umblat acum la el si este reglabil...l-am facut sa incarce :

14.2V-14.4V fara consumatori
13.9V-14.1V cu consumatori

iar la relantii acum are cam 13.7
(probabil din cauza ca este bateria descarcata)

problema este ca in momentul cand pornesc aeroterma imi incarca 15.2V...

Bateria poate sa influenteze adca este descarcata???
Care este treaba cu aeroterma???? ce intelegi prin "consumatori" ?ca se pare ca aeroterma n-ai pus-o la socoteala cand ai facut reglajul
pui avarii,aeroterma,si farurile pe faza scurta,si abia atunci faci reglajul
undeva pe la 2500-3000 de ture Ok o sa incerc si asa dar nu inteleg un lucru de ce toti consumatorii exceptand aeroterma scad voltajul si aeroterma il creste... ??? ai incercat sa pornesti stergatorul sa vezi ce se intampla?
nu mi-ai raspuns la intrebare,despre care consumatori vorbesti? Consumatori - AVARII,FARURI,PLAYER,CEATA ...

Deci reglarul la alternator il fac cu consumatorii enumerati de tine si cat ar trebuii sa incarce??? Ideal ar fi 14,2V indiferent daca sunt consumatori porniti sau nu. Dar asa ceva e cam imposibil. Asa ca, cu consumatori porniti minim 13,8V maxim 14,4V, apoi verifici ca fara consumatori sa nu ai mai mult de 14,4V. Știm din cursurile de fizică că o bobină rotită într-un cîmp magnetic produce curent. Pe acest principiu funcționează și o hidrocentrală.
Însă, alternatorul auto nu e dinam. Nu are magnet permanent. Va trebui ca statorul său să fie magentizat prin alimentarea cu un curent.
Alternatorul are 2 perii (2 cărbuni): unul e legat la masă (carcasa alternatorului, caroserie, etc.) iar celălalt va fi vinovat de excitația statorului, adică sus-pomenitul magnet.
Acest stator trebuie comandat cînd, cum și cît să fie magnetizat. De problema asta se ocupă releul de încărcare.

Așadar, alternatorul va produce un curent trifazic, de asta și pleacă cele 3 fire din el. Care merg la puntea de diode, care are rolul de a schimba curentul din alternativ în continuu. Care va merge mai departe în baterie.

Atunci e ușor de reținut schema de principiu:

Firul DaF al releului de încărcare se leagă la peria de excitație a alternatorului;
Firul B+ este firul cu care se alimentează cu curent din baterie;
Firul negru este firul de comparator - compară tensiunea din baterie cu tensiunea produsă.

O imagine din care eu am cam înțeles cam în ce constă încărcarea asta auto...
Este o preluare dintr-o schemă de motocicletă, însă principiul și la Oltcit e absolut același. Singura diferență e că în cazul releului original de oltcit, va funcționa și martorul din bord de încărcare baterie, care va trebui să se aprindă la momentul contactului odată cu becul de la ulei și să se stingă după pornirea motorului.

O imagine din care eu am cam înțeles cam în ce constă încărcarea asta auto...
Este o schemă de motocicletă, însă principiul și la Oltcit e absolut același. Singura diferență e că în cazul releului original de oltcit, va funcționa și martorul din bord de încărcare baterie, care va trebui să se aprindă la momentul contactului odată cu becul de la ulei și să se stingă după pornirea motorului.



Cam asta e dumireala mea de paralelipipedic cu domeniul... dacă greșesc cu ceva, rog să corectați. nu statorul ci rotorul se comporta ca un magnet,si este tot un dinam Iulica,la dinam obtii curent continuu iar la alternator obtii alternativ.La dinam rororul e un magnet iar la alternator un electromagnet.La dinam nu ai releu regulator in timp ce alternatorul are. hasule,tot dinam ii spune,si merge fix pe acelasi principiu,doar ca magnetul permanent e inlocuit de rotorul bobinat
si dinamul si alternatorul dau curent alternativ...eu asa stiu si creca o sa si masor tesiunea sa vaz cum este Tocmai ca merg pe acelasi principiu numai ca la alternator ai curent alternativ iar la dinam ai curent continuu. La alternator ai 3 bobine la stator iar la dinam doar 1.La alternator maresti tensiunea de excitatie din rotor si creste cea din stator.La dinam il invirti mai repede si creste tensiunea. da bre,dar principiul e acelasi,doar ca alternatorul este avansat dpdv electronic pai si la alternator daca ii pui carbunii unu in stanga si unu in dreapta si faci sa ia curent de pe acelasi inel, nu da continuu? sau la dinam daca ii pui 2 inele colectoare si legi periile pe ele, nu da curent alternativ?
edy99 a scris:pai si la alternator daca ii pui carbunii unu in stanga si unu in dreapta si faci sa ia curent de pe acelasi inel, nu da continuu? sau la dinam daca ii pui 2 inele colectoare si legi periile pe ele, nu da curent alternativ?

Nu. Nu bre. Alternatorul nu are magnet permanent, ca dinamul. Are careva idee ce fel de releu e cel din poze...sau cum se poate monta?

http://imageshack.us/photo/my-images/62/20120719133003.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/140/20120719133025.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/811/20120719133014.jpg/ Este releu de încărcare.
Dacă nu uit vă arăt și eu un releu cu o formă ciudată. Pozele promise:
http://imageshack.us/photo/my-images/13/dscn1001an.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/29/dscn0999e.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/269/dscn1000k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/407/dscn0998p.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/819/dscn0997d.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/690/dscn0996x.jpg/ Pare sa fie releul de incarcare de pe alternatorul Femsa,montat pe unele Oltcituri. De cand caut asa ceva...Unde l-ai gasit ? Tare asi vrea si eu unul...
Danutz Bratosin a scris:Are careva idee ce fel de releu e cel din poze...sau cum se poate monta?

Releu unguresc REMIX.Se adapteaza foarte bine pe alternatoarele romanesti ELECTROPRECIZIA.

Plumber,ce marca de releu este acela?Ca nu se vede nici un detaliu cu privire la fabricant in poze... Sunt putin nedumerit cu montarea lui...am o borna de + si una de -...si mai am inca 2 care nu scrie nimic pe ele. presupun ca vin la carbuni..si imi e sa nu-l belesc daca le pun aiurea Danute,am eu unul pe acasa.Ma uit la el cum vin firele legate si iti comunic.Putintica rabdare....
E bine? E bine bine, e foarte bine mersi!
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Instalatia electrica Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community