Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Coborarea masinii pe puntea spate-garda la sol [Tutorial]
Pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
La sugestia lui Vali, și așa cum am și spus, voi începe un topic cu tutoriale.


Pentru început, voi descrie metoda de lăsare a mașinii pe spate din bările de torsiune.

1. Se slăbesc prezoanele de la roțile spate
2. Se ridică mașina pe capre/butuci/cărămizi, ce vreți voi, doar să țină. De asemenea mașina, ar fi foarte indicat să fie la același nivel (butucii de aceeași mărime)
3. Se desfac prezoanele de la roțile spate, și se scot cele două roți.
4. De aici sunt două metode de a lăsa mașina.
Metoda 1
A. Scoaterea bării de torsiune din braț
a) Pe partea stângă - Se desface șurubul cu cheie de 13 de pe braț (partea superioară)
<< cel murdar de noroi și pământ la mine
b) Se desface șurubul inferior cu inelară de 22 de la amortizorul spate (tot partea stângă, jos)
<< am făcut poză doar pe partea dreaptă
c) Se introduce o rangă (Half-Life 2 style ) între braț și puntea spate, și se împinge brațul în afară până când va ieși de pe bara de torsiune. Astfel brațul se va putea mișca foarte ușor cu mâna.
<< rangă
d) Se pozitionează brațul în poziția dorită (mai sus pentru ca mașina să se mai lase, sau mai jos pentru ca mașina să devină tanc. Atenție mare să nu ridicați brațul prea tare și să numai intre roata )
e) Se potrivește brațul pe bara de torsiune, și cu ajutorul unui lemn și un ciocan, se bate în braț până când intră la loc în bara de torsiune.
f) Se înșurubează la loc șurubul de 13 ( la Vali e de 10..la mine de 13) și șurubul de la amortizor, cel de 22.
g) Aceeași operațiune se face și în partea dreaptă, cu mare atenție să poziționați brațul în aceeași poziție ca și cel de pe partea stângă, să aveți o mașină cât de cât dreaptă Bara de torsiune are anumite caneluri...deci nu prea se poate greși la chestia asta.

Metoda 2
B) Scoaterea bării de torsiune din puntea spate.
a) Pe partea stângă - Se desface piulița de 13 poziționată ÎN SPATELE brațului.
<< asta
b) Se merge pe partea dreaptă - Se desface șurubul inferior al amortizorului spate (inelară 22 la fel ca mai sus)
c) PE PARTEA DREAPTĂ, se introduce ranga între braț și punte (la fel ca mai sus) și se trage brațul drept în afară, astfel va ieși cu tot cu bara de torsiune de pe partea stângă
d) Se poziționează brațul drept în poziția dorită.
e) Cu ajutorului aceluiaș lemn și a ciocanului se bate brațul la loc. ATENȚIE, bateți în șurubul de 13 aflat PE BRAȚ (cel de care am vorbit la metoda 1)
f) Se montează la loc șurubul inferior al amortizorului spate
g) Se merge pe partea stângă și se montează piulița de 13 de fixare a bării de torsiune de pe partea dreaptă.
h) Se repetă operațiunea si pe partea dreaptă ( se desface piulița de 13 din spatele brațului drept, se merge în stânga, se desface șurubul inferior al amortizorului, se folosește ranga între braț si punte scoțând astfel brațul stânga cu tot cu bara de torsiune, se așează brațul în aceeași poziție ca și pe partea dreaptă, se montează totul la loc și gata)

5. Trebuie avut grijă la arcul repartitorului (partea stângă). Cel lung care vine de la repartitor pe brațul stâng. Care e treaba..... ridicând brațul, se exercită o tensiune în plus pe arc, și el nu va mai lucra în mod normal. Și deobicei la o frânare bruscă, se blochează spatele si o ia rara....
Treaba asta se rezolvă ori prin lungirea cumva a arcului (să fie ca înainte) ori prin îndreptarea unei spire... Eu am tras de el până s-a lărgit și a ajuns să fie ca înainte
6. Se montează la loc roțile
7. Se dă jos de pe cric
8. Se admiră capodopera

P.S : Știu că metoda 2 pare mai complicată, dar de multe dă rezultate. La mine varianta 1 nu a mers.
P.P.S : Sunt convins că mulți dintre voi știau cum se face treaba asta, dar pentru cei care nu știu topicul este mai mult decât suficient
P.P.P.S : Vă rog dragi concetățeni când mai faceți o lucrare de orice fel, să faceți și poze informative pentru a completa topicul.
Ce operații voi mai face și eu, voi completa aici.
Vă mulțumesc. nota 10...dar nu era mai bine amlasat la "Transmisie, Suspensie, Directie" ? nu cred, pentru că, nu o să vorbim daor de suspensii aici. De exemplu, sper că în curând să fac descrierea și al dat jos motor + alte bâzdâgănii de atea
De fapt...trebuia deschis la diverse Dacă poate cineva să-l mute la "Diverse".
Mulțumesc... cum crezi tu de cuviinta,dar in cazul in care cineva cauta repede o rezolvare/raspuns la aceasta problema sunt sigur se se va uita la "Transmisie, Suspensie, Directie" in primul rind...
nu ar fii mai bine ca acest tutorial sa devina "lipicios" la "Transmisie, Suspensie, Directie" ? si motorul la capitolul lui. Cum cred moderatorii de cuviință.. moderatorii ca moderatorii...tu esti "tata" topicului si tu ar trebuii sa il plasezi din prima unde trebe..apoi moderatorii sau admin ,la cererea ta sau a mai multora poate sa il faca si "lipicios". pentru dat jos motor exista deja tutorial...mi l-a transmit danecdan zilele trecute (culmea...tutorial facut de mine)

o sa inlocuiasca in curand ambreiajul, si l-am rugat sa faca poze la fiecare etapa (deci o sa avem poze pentru dat jos motor + schimb ambreiaj)

daca face cineva mai repede 'miscarea' cu motorul, e invitatul meu sa faca poze

io zic ca mergea la DIVERSE....ca tot e intitulat tutoriale, si e vorba de operatii de tot felu` legate de masina noastra mult iubita(sau nu) am voie sa fiu critic?se supara careva?nu?ok atunci incep
nu sunt de acord cu ranga,se poate indoi puntea;desigur aici si ciocanu poate face varza bratul inferior,
la metoda 1 ai omis ca se pune degripant pe canelurile barii de torsiune,e bine sa primeasca bara de torsiune cateva ciocane ca sa se deblocheze din brat,mare atentie la bara de torsiune ,are o dunga in dreptul gaurii de surub(care si la mine e de 9mm cu floare de 13 ) in dreptul acelei dungi se da un semn zgariat pe brat si in functie de el se pot numara "dintii" cat e masina lasata
e bine de scos bratul cat mai mult din punte sa bagati vaselina pe bucsa de teflon...si pe bara de torsiune ca poate mai aveti nevoie sa umblati pe acolo vreodata...


metoda 2 e de fapt metoda 1 doar ca se desface bara de torsiune din partea opusa metodei 1...
dar bratul drept iese cu bara de torsiune dreapta,nu cu cea staga!nu face confuzie
in legatura cu arcul repartitorului...acolo ar fi bun un dinamometru sa ai aceeasi forta inainte de coborare,cat si dupa coborare,ma rog se face la ureche in lipsa de scule

dar exista si metoda 3 si anume scoaterea barii de torsiune din ambele locasusi(brat si punte!) asta o folosesti atunci cand vrei sa obtii un reglaj fin al inaltimii
pentru asta se desface atat surubul cat si piulita care tin bara de torsiune pe pozitie,se desface si surubul amortizorului si apoi pentru bratul drept se impinge bara de torsiune de pe partea stanga(acolo unde este piulita de 13! ) odata iesita bara de pe caneluri se aseaza bratul puntii in pozitia in care vreti sa stea(masurand distanta intre doua repere alese initial) dupa care se roteste bara de torsiune pana intra la loc pe caneluri fara a fi nevoie de a misca bratul; se trece la partea stanga procedand la fel
dezavantajul acestei metode e faptul ca trebuie sa te joci de mai multe ori cu pozitia barii de torsiune pana obtii distante egale pe ambele parti
dupa terminarea pe ambele parti,fara a strange barile de torsiune si amortizoarele se pun rotile se coboara depe capre si se observa cum e inaltimea,daca nu e buna masina sus pe cric,se scoate bara de torsiune,se aseaza bratul mai sus sau mai jos(depinde cum a iesit reglajul) si la fel se cauta pozitia in care intra bara de torsiune,se procedeaza si pe dreapta la fel si iar se verifica punand masina pe sol,daca e ok se strang piulitele,suruburile barilor,surubul amortizoarele ura si la gara!
nu uitati vaselina cat cuprinde!


p.s. "nu mai" nu "numai"(in acel context de mai sus)
p.s.2 stiu ca nu a fost voita greseala 1. și eu te-am taxat, de aia m-ai taxat și tu???
2. eu am făcu așa cum am explciat șia ieșit foartge bine. or mai fi și alte metode, asta e
3. aștept și alte tutoriale, iulică dai o bere

L>E : Bai iulică, cum să îndoi puntea cu ranga mă??????????? Decât să dai ciocane în braț, îți zic eu că e mai bine așa! O rangă mare, așa cum apare în poză, și iese cu minim de efort te-am taxat pentru ca e o greseala des intanlita la tine,nu are legatura cu ce m-ai atentionat anterior...oricum aia a fost oita
pare rau dar nu am de ce eu mi-am lasat masina cu mult inainte sa fie tutorialul
vrei berea?cum las masina fix un cm mai jos?

eu am bagat un levier de 40 cm lungime si incepuse sa se indoaie tabla aia,am preferat bataia cu ciocanu cum lași mașina un cm mai jos?? simplu! faci cum am făcut eu azi. desfaci ambele piulițe, scoți bara de torsiune de tot, pui brațu cum vrei, fixezi bara și aia e treaba. aștept berea
știu că e greșeală des întâlnită la mine..așa m-am obișnuit... nu te supara dar din tot ce ai spus in tutorialul tau nu reiese faptul ca ai scos bara din ambele parti,in schimb eu am amintit de acest aspect al metodei de coborat masina eu am mentionat cum se face în mod normal coborârea pe spate. Tu m-ai întrebat, cum faci reglajul fin. Ți-am explicat. ai de dat o bere

P.S : Eu m-am jucat vreo 4 zile la suspensie să o fac să fie cum vreau eu..... și tot nu e 100% gata io ti-am zis sa decuplezi limitatorul...dar nu vrei...
In mod normal coborarea se face prin scoaterea barei de torsiune fara a scoate bratul ( cum a zis Iulicuta) .Problema e ca astia prin serviceuri n-au extractor de bare . Extractorul de bare e o tija care se infileteaza in unul din capetele barii de torsiune iar la celalalt capat are un fel de ciocan dar care se actioneaza in sens invers fata de ciocanul obisnuit,culisand pe acea tija ca pe o shina.

Evident,din lipsa de extrator si eu am coborat-o tot ca Iulius. Extractorul se poate face foarte simplu dintr-un surub lung, o cheie tubulara de 32 si cateva saibe.
la ce a mai zis iulicuta, as mai spune ca trebuie pus un cric sub brat inainte de scoaterea barei, pentru a pastra pozitia initiala. Reglajul egal pe ambele parti se paote face masurand (de obicei fac aceasta masuratoare de precizie cu un batz drept ) distanta de la butucul rotii la caroserie (marginea aripii, pana sus la contraaripa, nu conteaza, sa fie egala distanta stanga cu dreapta. asa se lasa pe spate, dar pe fata? urmează...când mai am timp să mă ocup de mașina mea..... daca vrei sa scoti bratul din cuplarea barii de tensiune poti sa bati cu un ciocan in brat, acolo unde are chestia aia ce-a mai groasa,acolo la curbura, unde ar trebui sa vina bratul sus in tamponul ala de cauciuc




daca bagi ranga indoi subsasiul ala, si nu o sa mai culiseze bine telescopul, o sa se blocheze si o sa frece de el

desfaci surubul ala la bara de torsiune, si bati cu barosul, cu ciocanul in brat in partea aia de curbura, trebuie sa bati si in bara de torsiune , de preferabil cu o teava, sa bati in bara de torsiune, sa intre in interior, si iara bati la ciocan, si iara in bara, pana scapa bara de torsiune din brat am si nevoie de ajutor si scriu aici ca sa nu mai fac topic nou.
vreau sa scot cu totul bratul din punte si nu reusesc sa desfac racordul flexibil de la conducta de frana. am multa rugina pe acolo si nu reusesc sa imi dau seama cum. I-a incearca cu o cheie de tevi.Nu se poate sa nu vrea.Da............mai inainte pune-i un pic de lichid de frina,asta dupa ce cureti mizeria de acolo. sacrifica si anume conducta de frana si/sau racordul,ca sa poti baga cheie inelara in care lovesti cu ciocanu,ar trebui sa se desfaca
pana acum unu singur s-a rupt in brat... Am patit-o si eu. Dupa cum spune si Iulicuta, am sacrificat furtunul ca fara inelara calumea nu prea ai ce-i face. Ca sa nu rup nimic, am incalzit bratzul(cat am putut, in zona "critica") cu lampa de gaz. Am incercat sa'mi las masina de spate,pe partea stanga am reusit,dar pe partea dreapta nu am putut nicicum sa scot bratul din bara de torsiune,cred ca e intepenit acolo,cum sa fac sa-l scot? bagi ranga intre brat si punte si tragi voiniceste Asa am facut pana ce am indoit putzin puntea incearca in mai multe puncte,trebuie sa iasa
desfa ambele suruburi ale barii de torsiune,ca n-o fi dracu atat de roz incat sa fie gripata bara de torsiune in ambele capete Parca am incercat si asa,dar o sa mai incerc odata.Daca folosesc spray degripant o sa iasa? doar daca are in el niste nanoroboti puternici sa scoata bratu afara
incearca sa pui intre ranga si punte o platbanda,o bucata de lemn,ceva sa nu mai fortezi in tabla puntii
de asemeni ar fi bine sa ai doua leviere ca sa le pui diametral opus pe bratu puntii o sa fac asa cand o sa mai merg la masina ciocan de 5kg...putina vointa...si iese
valib a scris:ciocan de 5kg...putina vointa...si iese


Trebuie scoase placutele de frana daca folosesti ciocanul ! am spart (fisurat) cateva discuri de frana ! da vali,sau de 10kg,ca sa distrugi surubu care tine butucu,sau mai rau sa indoi bratu Daca nu iese bratul din bara, scoateti bara din brat.
cristi_s a scris:Extractorul se poate face foarte simplu dintr-un surub lung, o cheie tubulara de 32 si cateva saibe.
Surubul se trece prin saibe si cheia de 32, cheia de 32 se propteste in brat, surubul se infileteaza in bara, bara trebuie sa iasa. Problema e ca cheia de 32 nu este suficient de adanca, la u moment dat bara o sa atinga in fundul cheii tubulare fara sa iasa complet din brat. Mai trebuie puse niste distantiere intre cheie si brat si merge pana iese bara complet. Asa se pot scoate si bare intepenite, desi mi s-a intamplat odata sa nu reusesc nici asa sa scot bara, cred ca era sudata rau de rugina.
iulicuta2000 a scris:da vali,sau de 10kg,ca sa distrugi surubu care tine butucu,sau mai rau sa indoi bratu



atunci joaca-te 3 zile cu ranga, levier, si alte improvizatii...

eu am rezolvat simplu si eficient, 2 ciocane cat mai sus pe brat, si aia a fost
Geo0066 a scris:
valib a scris:ciocan de 5kg...putina vointa...si iese


Trebuie scoase placutele de frana daca folosesti ciocanul ! am spart (fisurat) cateva discuri de frana !


Io am spart discu si cu placutele scoase, cred ca mai bine se slabesc si suruburile ce tine tin discul de butuc.
Pana la urma nu prea e bine cu ciocanul.
cristi_s a scris:Daca nu iese bratul din bara, scoateti bara din brat.
cristi_s a scris:Extractorul se poate face foarte simplu dintr-un surub lung, o cheie tubulara de 32 si cateva saibe.
Surubul se trece prin saibe si cheia de 32, cheia de 32 se propteste in brat, surubul se infileteaza in bara, bara trebuie sa iasa. Problema e ca cheia de 32 nu este suficient de adanca, la u moment dat bara o sa atinga in fundul cheii tubulare fara sa iasa complet din brat. Mai trebuie puse niste distantiere intre cheie si brat si merge pana iese bara complet. Asa se pot scoate si bare intepenite, desi mi s-a intamplat odata sa nu reusesc nici asa sa scot bara, cred ca era sudata rau de rugina.


Da, da, daaaa! Trei suruburi am stricat cu metoda ta (unul pur si simplu s-a rupt...! ). Si nici eu nu reusesc sa desfac racordurile flexibile... Chiar, se mai gasesc noi? se gasesc....12lei/buc... Ms, ms, maine le tai! prima oara fa-ti rost de unele noi.... Se gasesc la tanti de pe Turda
Te-ai chinuit atat de mult sa le desfaci incat ai distrus "piulita" de la racord? Daca nu, e bine. Oricum, cea mai buna metoda e cu flacara. Nu m-am chinuit deloc, initial am vrut sa nu le dau jos pentru ca la primul test nu s-au miscat si nu vroiam sa ma chinui. Deci piulitele sunt intregi. Am lampa, o sa le incalzesc, le-am dat aseara cu degripant, asa ca ar trebnui sa-si dea drumul. In schimb ma omoara bara de torsiune ca nu vrea sa iasa... vin eu bre sa te ajut s-o scoti? E buna demonstratia , da pentru lasatu jos partea fata cand bagi un test ? poze figuri minuni , ca nu vreau sa-mi arate masina ca un vapor . Merci de informati , astept cu nerabdare schema pe fata eu unul,un om care de abia sia luat prima oara masina in viata lui si nu a avut de la cine sa invete ceva de genul masini reparatii si alte treburi din astea pot sa cobor singur olcitul meu de spate si de fata ca e prea inalt,si nu mi place asa de inalt Lasati masinile asa cum sunt.Nu mai umblati pe la suspensii!
deceneu32 a scris:Lasati masinile asa cum sunt.Nu mai umblati pe la suspensii!


De ce? si pe fata, nici un tutorial, nimic?
NeaGeorgel a scris:
deceneu32 a scris:Lasati masinile asa cum sunt.Nu mai umblati pe la suspensii!


De ce?

Crezi ca e mai misto daca o cobori de spate?Fals!Impresii. impresii sau nu..daca o cobori...e MULT MULT MULT mai stabila, nu se mai inclina in curbe, dispare senzatia ca vrea sa se rastoarne

prefer impresiile deci...decat o barca
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Transmisie, Suspensie, Directie Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community