Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Frantuzoaica din 1983
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Ma bucur ca-ti place.Vezi ca am deschis un topic nou cu masina ta pe forumul pasionatilor de ''sutici''(Dacia 1100).Acolo sunt ''veteran'' Intra,deci,pe www.1100club.ro. Cauta ''Oltcit Club din 1983".Iti gasesti masina si pe acolo! Ajutati-ma!!!
am posibilitatea sa iau un motor de Porsche aproape gratis(3mil juma)si as vrea sa stiu daca se potriveste pe Oltcit. cilindree 1600 cmc motor clasic 90 c.p. fara cutie de viteza . Mi s-a spus ca se potriveste cea de VW
Beetle modelul vechi. daca are cod motor EJ...probabil ca intra
trebuie masurat cat e de lat...cat e de inalt...si vazut daca incape Multumesc Valib, maine am sa fac masuratorile necesare. norocosule...
motor de porsche, sunt putin invidios, dar o sa-mi treca.
respect deceneu, stai cumva in bariera ? , frumoasa masina, dar ai gresit cand ai pus papuci electrici tata la instalatia electrica, daca ai observat ca partea cu papucul mama intra in interiorul plasticului care izoleaza la fix si in caz ca scapa 2 papuci nu creeaza scurt, de obicei asa se pune, pe partea cu curent in papucul mama si firele moarte cu papuc tip tata. Sper ca m-am facut inteles, dar sunt nedormit de ceva timp. Aaa si inca ceva ai luat papuci la 1,5 lei pungulita nu, cand mai ai nevoie sa iei la 2,5, deoarece au papucul tata mai lung si odata bagati ies mult mai greu decat ceilalti si eu am cumparat 4 pungi delea si 4 delea pana m-am prins care e treaba. Nup stau in Brestei. Am senzatia ca astazi am vazut masina asta, era un domn cu o doamna la volan kda la numar sau ceva de genul, arata senzational!!! in cazul in care era aceasta masina va dau un indiciu care sunt sigur ca l-ati observat si anume semaforul din valea vlaicii, centru

Pur si simplu pastreaza linia clasica a oltcitului, ceea ce in zilele noastre e mai greu de vazut... Deceneu, ai m-ai facut ceva la masina? Cum merge cu olteanca? Hai, ca vreau s-o vad frumoasa Pan-acum imi place.
Dictatorul a scris:Deceneu, ai m-ai facut ceva la masina?

Pe cancerul asta? La primavara ca-mi ingheata mainile pe chei.

Pentru KFT:imagini cu ''frantuzoaica'',dupa ce am vopsit-o,altele!!!

Imagini cu aplicarea stratului intermediar si a vopselei finale:

Masina la noi in garaj,imediat dupa vopsire:

Altele:

Cutia de viteze e frantuzeasca,in patru trepte.Se comporta impecabil.Am curatat-o cu peria rotativa in bormasina.Am vrut sa schimb si simeringurile de la semiaxele planetare dar,din pacate,nu se mai gasesc in comert.daca ati putea sa ma ajutati...

Motorul a fost desfacut pana la ultimul surub.Semicarterele le-am curatat pe interior si pe exterior cu benzina si cu peria de sarma in bormasina.Era plin de ulei si pamant!!Nu mai este picatura de ulei.IMPECABIL!
Intentia demontarii totale a motorului a fost accea de a schimba garniturile si simeringurile,ca sa-i opresc hemoragia de ulei.Am avut o surpriza urita:unul dintre cilindri,nr.1,este compromis pe interior.Stratul lucios interior,cimentul,este distrus.Cilindrul e negru!
Urmeaza,bineinteles,schimbarea camasilor,sau,cel mai bine,a intregului set motor:
Imagini cu semicarterele dupa curatare:

Chiulasele la fel,le-am curatat cu peria mecanica si benzina.Sunt frantuzesti dar necesita reparatii:rectificare supape si scaune.Am turnat benzina pe ele si am vazut ca se scurge pe langa una.Va prezint imagini cu ele,dupa curatare.

Doua chiulase,una curatata,alta nu.scuze pentru calitatea imaginilor:

Continuare:

Principalele piese fixe ale motorului dupa curatare:

Chiulasele si palierele arborilor cu came sunt frantuzesti.Arborii cu came sunt inlocuiti de curand:

Motorul va primi un set de garnituri noi.De asemenea,kitul de reparatie motor va avea un set de segmenti GOETZE:
Merci pt. poze. Astept finalul. Deceneu, lasa simeringurile de la semiaxele planetare in pace daca nu curge ulei p-acolo! Daca e uscat, nici sa nu te gandesti sa desfaci !!!
cat priveste semeringuri si O-ringuri de motor, daca ai romanesti, uita de ele. Ia legatura cu Pupa, poate mai aduce seturi de reparatie straine. nu costa mult si e de buna calitate, mie mi-a adus un simering delco "arta si precizie".
Spor la treaba. Vopseaua a iesit bestial Pentru Dictatorul:nu ma grabi! Pana in vara vreau s-o termin,am ambitia de a participa cu ea la intalnirea nationala a oltcitistilor.

Pentru KFT:simeringurile sunt amestecate,romanesti si frantuzesti.La fel si oringurile.Vad eu ce fac!Multumesc pentru sfaturi. Va tin la curent. Deceneu,acelasi sfat ti-l dau si eu in legatura cu semeringurile alea de la arborii de iesire din cutia de viteze si in plus ca sa umbli acolo ai nevoie de o chie pe care o folosesc instalatorii.Se cheama cheie cu lant.
Alt sfat:garniturile de la radiator.Inainte de a le monta pe radiator pune 2 saibe de la bujii.Introducerea lor se face cu o cheie tubulara de 14 si lovesti usor cu ciocanul pina intra saiba pina la capat,apoi pui garnitura.Asa vei fi sigur de etansare in zona respetiva. La cutie nu mai umblu ca am pus-o pe masina.
Va multumesc pentru sfaturi. In ce stadiu mai e masina? Tot asa! Ce se mai aude cu frantuzoaica? I-am luat in vara asta set motor nou de la ACSA.Pret:5,5 mil.Caracteristici:pistoane 2b,camasi reper rosu(inaltime) si grupa 2(alezaj).
Bolturile sunt facute la Topoloveni,pistoanele la Slatina(ALTUR) iar camasile,nu stiu,probabil AEROSTAR-Bacau.Segmentii sunt SIM(Germania) dar n-o sa-i montez pe astia,am un set mai vechi GOETZE.
Mai trebuie sa-i iau un flacon cu solutie de etansat semicarterele(Loctite 574 sau 648) dar e scump foc!!De asemenea,un ulei de calitate(Liqui Moly,Castrol,Aral).Ce-mi recomanzi?
Momentan masina mai asteapta.Nu-i nici o graba! Sa mai strang bani pentru manopera mecanicului si pentru o dinamometrica,ca eu n-am vazut mecanic in Craiova sa aiba o asemenea cheie. Totul la muschi.Deci,inca vreo zece milioane.
Ma bucur ca-mi urmaresti topicul.Va tin la curent. Foarte frumos. Pacat ca nu esti din Bucuresti, motorul ti l-as fi asamblat eu cu placere, mai ales ca dinamometrica asteapta cuminte in dulap
Castrol, Aral ... sa fim seriosi. Motul tata, Motul! Ulei adevarat.
Spor la treaba! Profesore, pozele de pe topicul lui Cristii mi-au reamintit de frantuzoaica. Gata, ati reasamblat-o? Nu! Nu-i bine sa pacatuiti! Pierdeti locul rezervat !!! gyorgyoda, de pe care topic?
Al meu, sau al altuia, ca sunt mai multi de cristii.
Despre ce frantuzoaica este vorba?
gyorgyoda a scris:Nu-i bine sa pacatuiti! Pierdeti locul rezervat !!!


N-am inteles ce vrei sa spui. Mda.. Cred ca fac un drum pan' la Craiova, cu sculele dupa mine... Te astept! Inca putin si este gata. Ole!!!!! a durat cam mult dar merita ... bafta ... dictatorul cu motorul ala de porsche ce ai facut?? ... deceneu poate am ocazia sa o vad live la primavara la vreo intalnire ... Astazi sau maine duc motorul la mecanic.Lancer,vii sa ma ajuti? unii mai muncesc inca la STAT, pe salariu de bugetar si program relativ fix ... dar daca e dupa amiaza dupa 5-6 cu cea mai mare placere In seara asta am terminat motorul!!!!
Maine dimineata il punem pe masina!!! OLEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!! Felicitari pentru DECENEU ca a terminat masina . Bravos dom` profesor! Alaltaieri am pus motorul pe masina!N-am imagini din timpul montajului!
Ce drac am patit cand l-am montat pe caroserie!De trei ori l-am dat jos si l-am pus la loc pe masina!
I-am montat tampoane noi si unul dintre ele,cel din dreapta,lovea in carcasa ambreiajului.Injuraturi,nervi! Pana la urma ne0am dat seama despre ce e vorba:Am dat jos tamponul,am polizat putin in materialul de aluminiu:a intrat la fix motorul.
Voi reveni cu detalii si va multumesc pentru felicitari! Sieg Heil!!!!! Mein Ehre heist Treue! Felicitari ! Asteptam poze cu frantuzoaica Multumesc!Momentan nu pot descarca poze in calculatorul meu. Astazi am primit un set de amortizoare fata MONROE,de la Moro.
Multumesc mult! sper sa-ti iasa masina asa cum imi imaginez eu!! Sper si eu! Sa va prezint ce am lucrat in primavara asta.
In primul rand am terminat de ansamblat motorul.Acesta a primit urmatoarele piese noi:set motor,ambielaj,cuzineti,pinioane pompa,disc de ambreiaj si placa de presiune.Coroana volantei am inversat-o deoarece capatase uzura in portiunea unde este atacata de pinionul electromotorului.
Am curatat si reconditionat complet toate perifericele motorului:electromotor,alternator,carburator,pompa de benzina.
Toate garniturile si simeringurile au fost inlocuite.
Chiulasele au fost reconditionate.

Imagini:
1.Ambielaj NOU tinut la vaselina.
In partea dinspre volanta,comporta in interior o bucsa de bronz,iar in exterior,un mic simering.Ce rol o avea acesta,habar n-am!!Am mai cumparat un asemenea simering,ULTIMUL din stoc,de la ACSA,pana sa se inchida magazinele.
Pe biele este trecuta o serie.
Vechiul ambielaj capatase joc excesiv in biela nr.1.La rece,avea bataie.
[IMG=http://img803.imageshack.us/img803/6528/fotografie0690.jpg][/IMG]
[IMG=http://img685.imageshack.us/img685/2694/fotografie0691.jpg][/IMG]
[IMG=http://img109.imageshack.us/img109/2681/fotografie0692.jpg][/IMG]
[IMG=http://img706.imageshack.us/img706/9335/fotografie0693.jpg][/IMG]
[IMG=http://img259.imageshack.us/img259/3482/fotografie0694.jpg][/IMG]
[IMG=http://img571.imageshack.us/img571/5947/fotografie0695.jpg][/IMG]

2.Cuzineti GLYCO(Made in Germany)
[IMG=http://img714.imageshack.us/img714/3052/fotografie0561.jpg][/IMG]
[IMG=http://img690.imageshack.us/img690/5592/fotografie0562.jpg][/IMG]
[IMG=http://img525.imageshack.us/img525/1351/fotografie0563.jpg][/IMG]
[IMG=http://img717.imageshack.us/img717/5073/fotografie0564m.jpg][/IMG]

3.Set motor
Desi motorul capatase anterior un rand de segmenti,cilindrii aveau uzura excesiva.Cel mai afectat a fost cilindrul nr. 1 care nu mai avea luciu.Toata honuirea era compromisa.Am fost nevoit sa schimb tot setul motor.

a)Cilindri grupa reper rosu(86.88-86.90 mm)
[IMG=http://img443.imageshack.us/img443/2020/fotografie0696.jpg][/IMG]
[IMG=http://img710.imageshack.us/img710/1020/fotografie0697.jpg][/IMG]
[IMG=http://img204.imageshack.us/img204/3186/fotografie0698.jpg][/IMG]
[IMG=http://img607.imageshack.us/img607/9798/fotografie0699.jpg][/IMG]
[IMG=http://img208.imageshack.us/img208/5324/fotografie0700.jpg][/IMG]
[IMG=http://img41.imageshack.us/img41/6726/fotografie0701.jpg][/IMG]
[IMG=http://img85.imageshack.us/img85/2234/fotografie0702.jpg][/IMG]

b)Pistoane ALTUR-Slatina,grupa 2b
[IMG=http://img715.imageshack.us/img715/6872/fotografie0688.jpg][/IMG]
[IMG=http://img84.imageshack.us/img84/6435/fotografie0689.jpg][/IMG]

c)Segmenti GOETZE(Made in Germany).
De la ACSA am cumparat setul motor avand inclus segmenti SIM.Am renuntat la ei si am folosit GOETZE,pe care ii aveam de la Robertino.
[IMG=http://img851.imageshack.us/img851/6186/dsc00063tb.jpg][/IMG]
[IMG=http://img850.imageshack.us/img850/1669/fotografie0647.jpg][/IMG]

4.Chiulase
Au fost reconditionate prin rectificarea supapelor si a scaunelor acestora.O supapa de evacuare avea coada stramba si am inlocuit-o.Din aceasta cauza aveam probleme cu ralantiul care devenise foarte instabil,imposibil de reglat.Trebuiau inlocuite si ghidurile deoarece supapele capatasera ceva joc in interiorul acestora.Imposibilitatea procurarii acestora m-a determinat sa pastrez vechile ghiduri,in ciuda uzurii acestora.Oricum,motorul a capatat un ralanti foarte bun.
Pentru cei din Craiova:operatiunea de reconditionare a chiulaselor am facut-o la RK MOTOR,pe Calea Dunarii,nr.12A,la iesire din Craiova spre Podarii,de unde incepe DE ce duce la Calafat.Recomand!!Manopera:2 mil.
Legat de chiulase,am pastrat arborii cu came care nu aveau nici o uzura.Fusesera schimbati anterior de Dictator,aveau cateva mii de km.Palierul pe care este fixat delcoul,e original,frantuzesc:remarcati CHEVRON-ul dublu!!
Am schimbat toti culbutorii si un ax al acestora.
[IMG=http://img811.imageshack.us/img811/2290/dsc00059yg.jpg][/IMG]
[IMG=http://img85.imageshack.us/img85/6683/dsc00060su.jpg][/IMG]
[IMG=http://img39.imageshack.us/img39/7763/fotografie0662.jpg][/IMG]

5.Ambreiaj
Placa de presiune SACHS(Made in Germany) si disc VALEO.Am schimbat,de asemenea,cablul de ambreiaj:cel vechi functiona foarte greu.Capatase mizeria intre camasa si miez.
Rulmentul de presiune e foarte bun,schimbat de Dictator in urma cu cateva mii de km.
[IMG=http://img593.imageshack.us/img593/2563/sachs.jpg][/IMG]
[IMG=http://img528.imageshack.us/img528/6590/valeo.jpg][/IMG]
[IMG=http://img850.imageshack.us/img850/8691/2106091219.jpg][/IMG]

6.Distributie
Role intinzatoare RUVILLE(Made in Germany).Cele vechi erau de URB si distruse:scartzaiau cand le invarteam.Curelele au fost bune,schimbate anterior de Dictator,se prezentau excelent.Nici un pic de uzura sau crapaturi.Marca:DAYCO.
[IMG=http://img715.imageshack.us/img715/6631/fotografie0644.jpg][/IMG]
[IMG=http://img801.imageshack.us/img801/3475/fotografie0645.jpg][/IMG]
[IMG=http://img18.imageshack.us/img18/5753/fotografie0646.jpg][/IMG]

7.Pompa de ulei
I-am schimbat pinioanele dar,din pacate,n-am imagini.

8.Garnituri
Am schimbat toate garniturile,O-ringurile si simeringurile motorului.Unele fusesera schimbate recent de Dictator insa pentru a preveni orice scurgere de ulei,le-am schimbat pe TOATE.
[IMG=http://img801.imageshack.us/img801/4073/fotografie0648x.jpg][/IMG]
[IMG=http://img826.imageshack.us/img826/7967/fotografie0649.jpg][/IMG]
[IMG=http://img267.imageshack.us/img267/5161/fotografie0650.jpg][/IMG]
[IMG=http://img694.imageshack.us/img694/6793/fotografie0652.jpg][/IMG]
[IMG=http://img100.imageshack.us/img100/7205/fotografie0653.jpg][/IMG]
[IMG=http://img576.imageshack.us/img576/6206/fotografie0654.jpg][/IMG]
[IMG=http://img41.imageshack.us/img41/4652/fotografie0655.jpg][/IMG]
[IMG=http://img59.imageshack.us/img59/2024/fotografie0656.jpg][/IMG]
[IMG=http://img37.imageshack.us/img37/8569/fotografie0657.jpg][/IMG]
[IMG=http://img140.imageshack.us/img140/2581/fotografie0658.jpg][/IMG]
[IMG=http://img215.imageshack.us/img215/1699/fotografie0659b.jpg][/IMG]

Garniturile capacelor de culbutori le-am schimbat impreuna cu....capacele!Cele vechi aratau urit,fusesera vopsite in bronz,cu pensula,de vechiul proprietar.Am cumparat un set de la dezmembrari care aratau mai bine.Din pacate,unul dintre ele,dreapta inferior,cred ca e deformat.Musteste ulei care cade fix pe galeria de evacuare.I-am schimbat garnitura dar picura in continuare.Nu mult,dar atat cat sa ma enerveze si sa provoace fum.I-am bagat un aditiv LIQUI MOLLY care,cica,impiedica scurgerile de ulei.Aiurea!!Am dat 34 de lei degeaba pe el.Ma vad nevoit sa revin la vechiul capac de culbutori.
[IMG=http://img19.imageshack.us/img19/6112/fotografie0663.jpg][/IMG]
[IMG=http://img442.imageshack.us/img442/9742/fotografie0666.jpg][/IMG]

Set nou de garnituri
[IMG=http://img267.imageshack.us/img267/9440/dsc00064wf.jpg][/IMG]
[IMG=http://img577.imageshack.us/img577/3233/dsc00065sc.jpg][/IMG]
[IMG=http://img713.imageshack.us/img713/9498/dsc00066us.jpg][/IMG]
[IMG=http://img7.imageshack.us/img7/1694/dsc00067ss.jpg][/IMG]

N-am reusit sa inlocuiesc simeringul din interiorul pompei de ulei,de pe axul acesteia.E necesar o presa pentru a extrage pinionul dar mecanicul meu nu a avut-o.
[IMG=http://img714.imageshack.us/img714/1875/fotografie0660.jpg][/IMG]
[IMG=http://img715.imageshack.us/img715/8154/fotografie0661.jpg][/IMG]

9.Solutii de etansare si fixare
Pentru etansarea semicarterelor motorului este necesar un produs anaerob,rezistent la ulei,care sa asigure o pelicula de maximum 0,5 mm.Temperatura de lucru:-50 gr C\plus 200 gr C.Eu am folosit LOCTITE 518(rosu).
[IMG=http://img545.imageshack.us/img545/8251/fotografie0710.jpg][/IMG]
[IMG=http://img198.imageshack.us/img198/6672/fotografie0711.jpg][/IMG]
[IMG=http://img29.imageshack.us/img29/8062/fotografie0712.jpg][/IMG]

Restul pieselor le-am etansat cu REINZOSIL de la VICTOR REINZ
[IMG=http://img526.imageshack.us/img526/411/fotografie0714.jpg][/IMG]

Suruburile volantei le-am asigurat cu LOCTITE 243(albastru)
[IMG=http://img526.imageshack.us/img526/2677/fotografie0713n.jpg][/IMG]

10.In motor am turnat ulei sintetic ARAL BLUE TRONIC 10W40.Filtru:ROMCARBON
[IMG=http://img442.imageshack.us/img442/6476/fotografie0703.jpg][/IMG]
[IMG=http://img163.imageshack.us/img163/9236/fotografie0704.jpg][/IMG]
[IMG=http://img534.imageshack.us/img534/1010/fotografie0705.jpg][/IMG]
[IMG=http://img845.imageshack.us/img845/194/fotografie0706.jpg][/IMG]
[IMG=http://img204.imageshack.us/img204/9608/fotografie0707l.jpg][/IMG]
[IMG=http://img204.imageshack.us/img204/4360/fotografie0708.jpg][/IMG]
[IMG=http://img29.imageshack.us/img29/5492/fotografie0709.jpg][/IMG]

11.Furtun carburant
Am folosit furtun de cea mai buna calitate,panzat in interior,elastic la temperaturi scaztue:GATES la 20 RON metrul.

12.Compartimentul motor
Cam asa arata motorul dupa ansamblare.Scuze pentru praf dar masina sta afara.Manopera:3,5 mil.Mecanic:Costel Maiuru.Il recomand pentru cei din Craiova.Adresa:Bd.Raului.Telefon:0745883220
[IMG=http://img198.imageshack.us/img198/2350/fotografie0434.jpg][/IMG]
[IMG=http://img521.imageshack.us/img521/9868/fotografie0435.jpg][/IMG]
[IMG=http://img849.imageshack.us/img849/9484/fotografie0436q.jpg][/IMG]
[IMG=http://img13.imageshack.us/img13/4933/fotografie0437.jpg][/IMG]
[IMG=http://img189.imageshack.us/img189/2673/fotografie0439.jpg][/IMG] Hai,ma,baieti?Nici o impresie?Nici un comentariu?Nu va place motorul meu cum a iesit?Curaj...
Ca am stat o juma' de zi in fata calculatorului sa postez imaginile! Cand intri in rodaj cu el?
La exterior poze detali detalii?
deceneu32 a scris:Hai,ma,baieti?Nici o impresie?Nici un comentariu?

Ce crezi ca ar fi de spus? Excelent! Nu pot decat sa te felicit. Asa ar trebui sa ne intretinem rablele toti care ne dam pasionati.
Rectificarea scaunelor de supape e un subiect tabu la Oltcit cum ca prin rectificare dispare tratamentul superficial. Personal nu stiu ce sa cred pentru ca am auzit prea multe pareri atat pro cat si contra. Prefer sa le pasuiesc si aia e. Sper sa te tina. Bafta!
Despre utilitatea simeringului de la volanta s-a discutat pe forum, evident am uitat concluzia si nici nu mai gasesc discutia. Eu nu gasesc mai nimic cu functia de cautare.
In rest... bafta la rodaj si la multi kilometri fara surprize neplacute! Splendid! Felicitări pentru munca depusă! La cât mai mulți km cu ea! Deceneu a iesit o masina SUPER. Merci! De-abia astept sa dau o tura cu EA. Pentru Alex:masina e deja in rodaj,am facut 75 km.Asa,fara ITP...
Poze la exterior nu i-am facut ca e incopleta si murdara.O sa postez.

Pentru Hofy:supapele au fost slefuite cu pasta.Cum se cheama procedeul?

Pentru FreeRider:multumesc pentru felicitari!

Pentru Dictatorul.Te astept in weekend.Astazi i-am montat toba.Dac-ai stii cum suna motorul...
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community