Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

BR-10-ZAR
Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Oltcit Br-10-ZAR. It's not the car, not the driver, it's the team!

Masina a cumparat-o tata la un an dupa ce m-am nascut. A condus-o 15 ani dupa care vrut sa o vanda, insa cum mi-a placut prea mult masina l-am convins (cu greu) sa mi-o lase. Si am facut ce-am vrut cu ea. Garda la sol lasata pe fata si pe spate, evacuare sport, filtru sport (filtrul e defapt original de oltcit dar fara carcasa) carburator modificat (jigloare mai mari, Sco mai desfacut), avans aprindere marit, benzina 99+. Motor de 1100 romanesc. Chiar daca motorasul e vechi de aproape 20 de ani, aici arata el ce poate sa faca. Dovada inaltei performante a motorului boxer. Spun cu toata sinceritatea ca a doua zi a pornit la sfert de cheie:
Multumiri lui Pupa pentru sfaturile tehnice care m-au ajutat incredibil de mult sa aduc motorul in parametrii de functionare actuali (vezi film)
Deasemnea multumiri lui Iulius_je pentru incurajare!
http://www.youtube.com/watch?v=nXdmSXsXl7M

Iar aici cateva poze cu masinuta. Totul e clasic. Nici un tuning exterior sau interior, strang bani de un 1300 frantuzesc. (vreau more power!)



Aici mai trebuie doar umplut golul cu silicon si montat emblema oltcit.
nu tine siliconul acolo,pune chit de fibra
arata bine masinuta,ingrijita
cat despre incredibila performanta a motorului boxer tinut in 7000 de ture...chinui motorul degeaba
sau daca vrei fa un alt test: tine motorul turat blana jumatate de minut B b ...am Frumoasa masina. Bine ingrijita! Totusi prea o ti turata fara rost... si "spriturile", la ce ajuta? Mai bine daca vrei sa vezi ce poate, ii dai la drum intins 7.000 cu a 4-a, a 3-a dar asa in gol nu prea are rost si nu are defectiune pana iti apare o data si te saturi de 7.000 rpm
Ai macar curelele schimbate la timp, consumabile, ulei.... ?
La gaura din spate cel mai bine merge chit cu fibre.
Bafta in coontinuare! Am inteles. Mersi. Chit o sa folosesc.
Spriturile sunt pentru spectacol. Turatia e specificul motorasului, si nu pot sa ma deslipesc de ea. Abia astept motorul frantuzesc. Intr-o saptamana e gata.
Zephirus, de unde stii ca ma cheama zainea daca ai inchis la secunda 1:45? (numele meu de familie apare la sfarsit, la minutul 6 si ceva)
Iulius, abia astept sa vin la voi in galati! Momentan nu prea stau bine cu banii si nu prea imi permit sa bag benzina. Trebuie sa mai astept.
Iulicuta, o sa incerc sa o tin turata 1 min la 7000 si eventual sa vad ce poate la 8000, dar cu motorul frantuzesc si cu ulei full sintetic.
Am uitat sa spun. Curele distributie noi, curea de transmisie noua, simeringuri toate noi, role noi. Bani multi. (nu prea s-a ingrijit tata de ea) Parca imi pare rau ca am bagat atat. Ma ajungea mult mai putina munca si bani daca luam din prima alt motor. Nu te lua dup zalex cureaua aia de transmisie e intre relanti si diferentialul autoblocant sau unde?
cat despre 7000 de ture s-a mai discutat....8000? deja visezi la un motor de hayabusa
sa revenim in lumea adevarata,vrei sa ne arati ce poate un motor boxer?blana pe asfalt in tr 4,in gol orice motor e supermotor...solicitare la peste 7000 de ture? imi cer scuze...nu ma pot abtine...nu ma pot abtine,nu ma pot abtineeeeeeeee,da!
cat despre tipu cu skoda...faptul ca cineva nu se pune la mintea unuia cu chef de kilarit oltcituri nu inseamna ca nu-l tine
eu zic sa ai grija de masina ,sa mearga bine sa nu-i lipseasca nimic,nu trebuie sa arati nimanui faptul ca motorul duce 7 sau 8 mii de ture(ca oricum nu duce...nu a fost gandit pentru asta...) facand motorul praf,iar daca niste sprituri inseamna motor fortat la maxim,atunci nu mai zic nimic decat sa ne vedem pe strada


julius...cand cineva afirma ceva,pana la urma are in spate ceva argumente,pentru mine un turometru cu ac e un argument pe jumatate prost(si asta pentru ca stiu cum lucreaza si ce erori poate sa aibe! ) asa ca mai usor cu turatiile astronomice,prin cartea lui canta scrie ca de pe la 61xz ture motorul pierde putere,6500 de ture in gol poate poate ajunge,dar pentru o secunda doua,ti-ne-l asa juma de minut si vorbim dupa
fortat la maxim in tr 1 si 2?de ce nu 3 si 4?acolo se vede puterea motorului,a stai...benzina e scumpa eu am zis 7000 de ture
Dar asta nu
iulicuta2000 a scris:
sau daca vrei fa un alt test: tine motorul turat blana jumatate de minut


eu la asta m nu face poc...
pe pariu, pe ce vrei tu
Iulius_je a scris:
iulicuta2000 a scris:
sau daca vrei fa un alt test: tine motorul turat blana jumatate de minut


eu la asta m sincer.... mie mi-e mila de ce ii faceti voi motorasului ala.... mie unu imi place filmu:)

scartz-urile acelea de care scrie in film..chiar sunt cu a 2-a? motor 1.1? Da danutz. In treapta a doua. Cu motor 1100.
In numele lui dumnezeu dragi oltcitisti (nu ma refer la Iulius sau Danutz, valib si altii care si-au spus opinia politicos ) tare va place sa dati in cap fratilor vostri. Eu m-am chinuit de m-a luat dracu sa fac filmul asta doar, deci DOAR in scopul de a incuraja lumea ca masina asta este f. buna, ca duce foarte mult, ca face lucruri pe care prea putine masini din trafic pot sa le faca. Doar ca o incurajare in plus. Totodata sa atrag tineri care nu au oltcit sa isi cumpere unul, putin probabil, dar macar incerc. I-am dat 7000, nu i-am dat, scarturi cu a doua, astea le-am pus ca sa incurajez. Sa atrag priviri spre masina asta, pentru ca masina clar este de la foarte buna in sus.
P.S. In treapta 1, pedala la fund, acul indicator arata 7500 de ture. Deci cu frantuzescul 8000 nu e imposibil deloc. bine zalex,cum spui tu pe cand se faceau ilegale pe la bacau ...eu am reusit sa scartii si intr-a patra... cu motor de 1.1 (pe atunci il aveam pe gigel... ) cel mai mult am dat scart in a 3-a si asta de curand cu corbu si oake in masina
a 1-a si a 2-a nu se pune problema de scart,de la a 3-a e mai greu(nu zic ca nu duce motorul,dar poate de multe ori nici ambreiajul nu ajuta...) cu cv 4 fr si motor de 1100 am dat si eu scart , pe a 1 a , a 2 a si a 3 a , dar pe strada neasfaltata Mda... Mult zgomot pentru nimic.
Eram in clasa a 10-a sau a 11-a, faceam practica in Service Baneasa, pe rampa de Oltcit.
Un coleg de-al meu foarte "destept" a pornit un TRS fara arcul de revenire al acceleratiei. Rezultat: cateva secunde de mers in blana, apoi un POC foarte puternic, o zdranganeala ca de fier balanganit intr-o cratitza.
Motorul a fost facut imediat piese si s-au constatat:
1. piston facut cioburi
2. cilindru spart
3. prezoanele lungi de prindere a chiulasei zmulse.

cine nu ma crede, sa incerce.


Un alt motor care a raposat in felul acesta a fost un R11. Biela a trecut prin cilindru, apoi prin blocul motor.
Nici un motor nu rezista turat in gol la maxim. Punct! E bine de stiut totusi. Daca ii dam blana in mers nu bubuie, sau este mai mic riscul?

Daca cei de la fabrica au zis maxim rpm 6500, exista sansa ca motorul sa se faca bucati daca este tinut ceva timp la turatia aia?

Din cate stiu eu normal ar fi sa nu se intample nimic, spre exemplu stiu ca o uzina de masini chiar asa testa motoarele, si anume erau lasate 24 ore (sau mai mult) in blana pe banc. Daca bubuia/ceda ceva, atunci piesa era inlocuita cu alta de calitate superioara. Nu mai tin minte daca era ford. NeaGeorgele, daca cilindrii si pistoanele ar fi tratate "ca la carte" si s-ar folosi materiale de calitate, ar merge motoru' la 6500 fara probleme. Da' deh... noi suntem mai cu motz, Made in Ciobania (pardon, Romania)
Hai ca i-am facut baiatului Topic-ul praf... Stai linistit b28kft, nu ai facut praf nimic. Important e sa se vada clar ca motorul asta e foarte bun. Faza cu bubuitul mi se pare exagerata. Poate ca era motorul rece, asa da. Dar cu motor cald sigur iti spun ca 10 sec. rezista fara probleme, indeajuns sa ridici pedala de acceleratie cu piciorul sau sa iei contactul. (asa mi s-a intamplat si mie, numai ca s-a agata in presulet, nu din cauza arcului. In schimb am luat contactul pe la 6000 de ture. No problems.) eu sunt alt destept, am facut exact ca tine, pt ca si eu credeam ca merge, si m-am ales cu o chiuloasa sparta.
asa ca aveti grija de el daca vreti sa va bucurati de un oltean bun si fara probleme, mai ales ca nu prea se mai gasesc piese.
Zalex a scris:Stai linistit b28kft, nu ai facut praf nimic. Important e sa se vada clar ca motorul asta e foarte bun. Faza cu bubuitul mi se pare exagerata. Poate ca era motorul rece, asa da. Dar cu motor cald sigur iti spun ca 10 sec. rezista fara probleme, indeajuns sa ridici pedala de acceleratie cu piciorul sau sa iei contactul. (asa mi s-a intamplat si mie, numai ca s-a agata in presulet, nu din cauza arcului. In schimb am luat contactul pe la 6000 de ture. No problems.)


Motoru' respectiv era rece, se lucrase la masina cateva ore. Doar ca desteptu' n-a apucat sa ia contactu' si apasase pedala la capat... POC Angel, in ce loc s-a spart chiulasa? Poti sa dai detalii te rog? Sunt curios sa vad unde se exercita cea mai mare presiune.
NeaGeorgel a scris:... stiu ca o uzina de masini chiar asa testa motoarele, si anume erau lasate 24 ore (sau mai mult) in blana pe banc.
Asta mi se pare chiar prea de tot.

Poate le lasau la rodat la rece (turatie de ralanti) 24 de ore pe banc. [quote="iulicuta2000"]

citeste cu voce tare,poate asa iti ramane tiparit in memorie
tinut continuu in 7000 de ture(ture care nici de-al dracu nu le atinge in mod normal poti sa-l si muti(cu f in fata) ) de asta am spus sa faca o demonstratie,nu niste sprituri care dupa sunet par a duce motorul la 5000-5500 de ture


Iulicuta inteleg ca te iei de mine ca sa faci si tu cateva posturi in plus, dar de ce te iei de Iulius? Om bun, poti sa fii si tu civilizat?
Suna a 5000-5500? Da-mi id-ul de mess pe privat si iti dau filmul original in care se vede clar 7000. Daca ala e sunet de 5000...
Daca tu in viata ta nu ai prins 7000-7500 asta nu insemna ca oltcitul nu poate. 8000 un vis? Informeaza-te mai mult, testeaza si tu, lasa-te de aere si de dat in cap degeaba.
Repet, filmul e facut de incurajare si de a demonstra ce poate un oltcit si multe alte masini nu. zalex citatul ala nu-ti era adresat tie,ci lui julius

rog administratorul sa mi se stearga 100 de posturi doar asa ca am facut cateva posturi in plus incercand sa fac pe cineva sa inteleaga limitarile motorului de oltcit

nu e vorba ce am prins eu sau nu,ca fapt divers si motoarele care mi-au trecut prin mana au vazut turatie maxima in gol demna de individiat(chiar daca nu a fost turatie reala ci doar indicatie a turometrului,care chipurile l-am verificat cu un turometru digital si nu prea avea erori mari...)

8000 nu e vis?unde ai citit asta?ti-a spus cineva pe messenger?Daca da,atunci te-a mintit
demonstreaza-mi(altfel decat turometrul de oltcit) ca motorul de oltcit merge in 7500 de ture macar in treapta 1 si 2 si eu promit ca nu mai scriu un cuvant pe acest forum La modul in care te comporti cu fratiorii tai oltcitisti nu imi pari deloc o persoana de cuvant. Pe degeaba iti arat eu aici ca prind si 10.000 ture ca pe tine tot cred ca o sa te vad dand in cap pe forum in stanga si dreapta.
In orice caz, eu nu imi permit sa imi cumpar turometru digital. Deabia fac rost de benzina. Iar urmatorul pas e ulei full sintetic. Turometrul digital are de asteptat. Deci, o sa mai stai pe forum.
8000... nu, nu am auzit pe mess ci mi-a aratat pe viu un mecanic adevarat care lucreaza cu oltcituri de 20 de ani. De la un mecanic Adevarat, repet Iulicuta. Totusi mecanicul respectiv nu avea nici el turometru digital. Cine stie, poate era mai mult.
Zalex a scris:Turometrul digital are de asteptat.... 8000... mi-a aratat pe viu un mecanic adevarat care lucreaza cu oltcituri de 20 de ani.

Urechea omeneasca nu poate face o diferenta intre turatiile de 7000 si 8000 rpm iar daca te iei dupa zgomot, acesta poate fi cauzat si de toba de esapament. Scuze Laurentiu, m-am exprimat gresit. Am vazut cele 8000 rpm in bord, in masina cu mecanicul de care vorbeam. Dar daca apar erori, e posibil sa arate turometrul mai putin, iar eu sa am defapt mai mult? Doar intreb. Hahaaaa cum am c ma bucur ca toti cei care stiu cat de cat limitele oltcitului isi spun parerea
zeph nu-ti mai raci gura aiurea Zephirus draga, daca crapa fierea in tine de ciuda ca nu esti in stare sa iti faci o masina cu care sa faci ce vrei si sa dai in ea oricat vrei problema ta.
Ziceai ceva de scoala. Hai sa nu ne bagam pe teritoriul scolii si a implinirilor personale ca nu stii cum si de unde vei fi lovit.
Zephi, daca tot ai gura mare zi-mi te rog sincer cum imi stii numele daca te-ai uitat deabia pana la minutul unu. (sa spargi parola de mail, nu ai tu creier de asa ceva)
Nu m-am chinuit? Tu altceva in afara sa critici stii?
Zephi, vorbesti de sus. Dar baza ai? Din modul in care vorbesti si din lipsa totala a informatiilor pe care le oferi tu multe lucruri se deduc singure.
Zephi, inteleg ca ti-e ciuda rau ca nu esti in stare sa faci ce a facut altul, dar asta e. Pacat de tine.
Cat despre limitare, dovada de 7000 o am. Mai ramane sa vad daca pot 8000.



P.S. Sincer spun, imi cer scuze tuturor care citesc acest topic ca trebuie sa suporte incultura de care dam dovada aici, certandu-ne ca niste copii. Imi pare sincer rau. Era frumos sa fie un forum mai prietenesc. Dar cum sa faci asa ceva cand intervine mintea lui Zephi. Ce comunitate, ce oltcitisti, ce prieteni, las ca le-o trag io lor. Uite mentalitate.
Zalex a scris: Cat despre limitare, dovada de 7000 o am. Mai ramane sa vad daca pot 8000.


Ce sunt astia 7000, 8000? neuroni
Zalex a scris:Am vazut cele 8000 rpm in bord.
Chiar daca pe cadranul turometrului este aplicata si cifra 8, imi este greu sa cred ca acul a ajuns pina la ea in cazul unui aparat de masura bun (cel putin verificat metrologic). Asa e Laurentiu. Sau mai e posibil ca din unghiul in care stateam sa fi vazut mai mult decat in realitate. Oricum, cel mai bine e sa strang bani de turometru digital. Atunci voi sti exact cat poate oltcitul. Si o sa arate si mai sportiv bordul (vreau sa incorporez turometrul digital in bord)
Iulicuta, sper ca faza 8000 rpm----tu out, ramane valabila.
Zephi...tu du-te si spala masina ca doar atata esti in stare sa faci si tu.

Acum la lucruri mai mature. Acum cateva zile am dat jos rezervorul si am gasit foarte multa mizerie neagra. Am spalat cu jet de apa foarte puternic, l-am zvantat foarte bine, am schimbat filtrele de benzina, dar carburatorul se infunda repetat in treapta 1 de acceleratie. Il desfund rapid cu palma pusa deasupra carburatorului sau daca sunt in mers, bag pedala la fund (numai asa accelereaza, cand deschid a doua clapeta de acceleratie) si dupa aia bag intr-o treapta inferioara de viteza si fac frana de motor, desfundandu-se. Dar de ce se mai infunda? (carburatorul l-am spalat desigur) Pune filtrul inainte de pompa de alimentare si in cazul in care ai posibilitatea fa rost de un filtru decantor cu paharel.Din sticla nu de plastic.Vezi sa aibe sita in buna stare. Multumesc de raspunsul promt Dan! O sa caut filtru cu paharel decantor.
Am montat un filtru inainte de pompa de benzina si altul imediat dupa (ca nu am mai avut loc inainte de pompa de benzina) Mai oameni buni,nu mai montati filtre intre pompa si carburator.Ala tot timpul sta sun presiune.Nu vreti sa va ginditi cam ce s-ar putea intimpla in cazul in care un furtun de pe acolo cedeaza. zalex are rost sa-ti spun ca am diploma de tehnician metrolog?stiu ca nu valoreaza doua prune uscate,dar stiu foarte bine cu ce se manca,repara,verifica etaloneaza majoritatea instalatiilor,sistemelor,si subansamblelor de masura a diferitor marimi(printre care si turatia motoarelor...) si crede-ma cand iti spun ca turometrul de oltcit are o precizie destul de proasta
bine ai facut ca ai amintit si de eroarea umana,adica citirea turatiei,ideal ar fi ca privirea sa fie perpendiculara pe cadran,ori la oltcit ar trebui sa stai cocosat in ultimul hal
da,ramane valabila treaba aia dar 8000 de ture sa nu fie pentru o fractiune de secunda,pentru ca atunci nu poate fi vorba decat de o inertie a sistemului Dar nu am spus iulicuta ca tu nu ai sti, sau ca nu esti bun intr-un anumit domeniu.
Eu imi cer scuze fata de tine Iulicuta, ca am raspuns porcors. Eu am gresit ca m-am enervat, uitand ca fiecare are dreptul sa isi spuna parerea, asa cum e ea, buna sau rea. Inca o data imi cer scuze. Cel care a actionat imatur am fost defapt eu. Daca administratorul considera ca topicul asta e o rusine pentru forumul oltcit mai bine il sterge. Asa e cel mai corect. Da, am gresit.
Totusi fata de Zephi, draga tu dute bate campii si trage minciuni in continuare: Ba zainea, io is prea destept si inalt intelectual sa ma uit la filmul unui prost si josnic ca tine, da stiu ca te cheama zainea, ah ce destept si inalt intelectual sunt. Cati ani ai ba zephi, nu tie ba putin rusine fata de toti cei care citesc aici sa minti in halul asta?

Dan, daca eu raman cu un singur filtru montat inainte de pompa de benzina nu o sa mai am problemele astea? zeph vorbeste mult dar e baiat bun,dar vorbeste mult si i-am spus si eu asta
problema poate fi si din aerul care intra in carburator nu neaparat din benzina Impuritati mai intra,asa cum spune si Iulicuta si prin aer.Acele impuritati le trage din carcasa filtrului de aer.Eu am avut asemenea probleme si totul se datora de la sita aia din capacul carburatorului.Nu stiu ce material era dar se dizolva in benzina.Aveam plastic prin toate orificiile carburatorului.Imi facea probleme cind imi era lumea mai draga.
La mine am 2 filtre inainta de pompa amindoua.Ala care trebuia sa fie in fata rotii stinga spate si unul cu paharel decantor.Paharelul e din sticla. Din carcasa sigur nu trage ca nu o mai am. Inseamna ca e din cauza filtrului de dupa pompa. Il dau jos sa vad cum se comporta carburatorul fara. Multumesc mult de sfaturi! Multumesc si tie iulicuta ca in sfarsit vorbesti prietenos cu mine! Sper din tot sufletul sa ne intelegem mai bine. Wooo!!! Bine zis iulic
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 1 din 11
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community