Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

BR-10-ZAR
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
50 cu a 1-a?bre...pe langa turometru nici vitezometrul nu prea iti functioneaza Bine ai revenit Zephirelli! Chiar incepea sa imi lipsesca ironia ta. Incepe sa imi placa acum. Fara tine parca lipseste viata din topicul asta. Vorbesc serios. Mai da te rog niste comentarii, dar ironice. Vreau sa ajung macar la pagina 3.
Oricum sa stii ca la zebre franez din timp si pe trotuar nu intru cu masina.

Iulicuta, vitezometrul nu imi functioneaza defapt deloc. Calculez viteza in turatii pe minut Mdah, p Zephirelli imi vine sa te pup. E prima oara cand rad si eu la mesajele tale si ma simt bine, ca pana acum ai lovit tare. E de la vin sau must, nu? Imi fac iluzii degeaba? draga zalex traiesti intr-o lume a ta in care oltcitul merge cu 8000 de ture si prinde 50 in a 1-a,adica 100 in a doua si 200 cu a 4-a nu?
eu cu 5 trepte si motor frantuzesc merg cu 250km/h si dau la o parte golf5gti din fata mea nu? Hai ma Iulicuta, valoarea de 50 a fost data ca sa ma fac inteles ca turez mult motorul fara sa incalc legea. Deci senzatii placute la viteza legala.
39km pe ora, e bine acum? viteza extrema teoretica pentru oltcit club.
Eu am cauciucuri de dacie, care sunt mai late dar nu stiu daca sunt si mai mari in diametru...
Dreamer a scris:
Ca sa nu ajungi la "Reflectii Rutiere"

Ca sa fiu in ton cu off topicul:la stirile de la ora 17.
8000 rpm? Ai cumva turboreactor? Mai degraba e o aberatie a turometrului.Azi de exemplu la serviciu am accelerat masina pt demaraj,nu a mea ci aia de serviciu,deja luasem piciorul de pe acceleratie,turatia era in scadere si turometrul urca,a urcat pina la 4000 rpm si eu deja sbimbasem treapta de viteza.Deci sigur e aberatie e turometrului.Sigur e asta.Nu te uiota ca e marcat pina la 8000 rpm,cei care fabricau cadranele respective lucrau dupa un sablon.
Zalex a scris:... mi-a fost incalcata libertatea...
Libertatea de a face CE
Zephirus a scris:Mdah, p Zef... mai lasa tata mustul, ca te aberezi ... si nu ar fii prima data
Dreamer a scris:Zef... mai lasa tata mustul, ca te aberezi ... si nu ar fii prima data

De multe ori la el e cava normal.Sa abereze. Am in sfarsit motor frantuzesc. Doamne cat de frumos merge. Plec cu 1000 de turatii de pe loc si nu vibreaza deloc. Segmentii sunt noi si mi-a fost recomandat sa nu trec de 3000 de turatii. Asa ca nu am trecut de 3000. Deci nu pot sa spun cum se simte la turatii inalte. Nu se compara cu cel de 1100. Se infige mult mai bine (in limita celor 3000 de ture).
Acum are ulei de rodaj si mi-a spus mecanicul sa il tin 1000 de km. Nu e cam mult? depind de ulei. Dac Ia eSplic Multumescc Iulius! Acum trebuie sa strang bani pentru ulei: castrol full sintetic 5w40. E bine nu? Mai degraba un 10w40.Zic eu,ca asa ceva pun si eu in motor. Sunt confuz. Pe forum am citit 5w40 sau 0w40. Acum citesc 10w40, iar cand intreb un mecanic care nu prea are treaba cu mecanica imi zice ca uleiul full sintetic strica motorul. Mecanicul ala era prost. Defapt mai este inca...cred. Pana la urma, tinand cont ca voi forja motorul puternic, ce e mai bun 5w sau 10w? salut. Depinde cat de "nou" e motorul, in ce stare se afla. Eu pe a mea coaja (~75 000km la bord) am Aral BlueTronic 10W40 Full sintetic si nu prea sunt multumit de el-banuiesc motorul pt ca scapa ulei+ culbutorii varza. Pur si simplu mi se aprinde becul la ulei sub 750, iar la un drum mai lung pe la 1100 ture.
Dupa ce rezolv cu motorul imi pun castrol 10W40 Semi-sintetic si forjaaaaaaaaaaaaaaaaa tata. Am pus ulei Elf w 10/40 si desi are peste o mie de km se stinge becul la ulei chiar si cand dau la demaror mai mult ... Presiunea si-o mentine excelent chiar de nu este sintetic . Vara pe canicula am nimerit pe DN 1 o aglomeratie cum n-am vazut niciodata pe la noi . Nici vorba sa mi se incalzeasca motorul . Era primul drum lung al TRS-lui dupa ce l-am aranjat functional
Fiind in rodaj cu cat schimbi mai repede filtrul de ulei odata cu uleiul sub 700 km o sa ai parte de uzuri minime . Al doilea schimb faci dupa cum esti dispus sa arunci cu banii pe ulei de calitate si performanta si se merita Dragii mei prieteni galateni, va multumesc mult pentru sfaturi! Asa da oameni. Decat sa dea in cap ma ajuta cu sfaturi facand ceva util din acest forum.
Pana la urma, cum strang bani bag ulei bun si filtru. Sper sa ii strang mai repede.
Andr3it, chiar crezi ca e bine sa pui semi-sintetic? Castrol Magnatec 10W40 este unul din cele mai scumpe uleiuri. Eu am dat pe Sinteticul meu Aral-130 lei. Castrolul este 170 lei si nu e full sintetic. Plus de asta, Castrolul 10W40 vad ca este folosit pe masini noi cum ar fi :Matiz, fabia, polo & stuff. Pana la urma este vorba de a capata experienta, in sensul de a-ti cunoaste masina. Pui azi un 10W, vezi cum merge..data viitoare poate un full sintetic..si pana la urma alegi solutia potrivita.
Zalex a scris: Pana la urma, tinand cont ca voi forja motorul puternic, ce e mai bun 5w sau 10w?


Paii vrei forja motorul la rece? Ca primul indice se refera la viscozitatea la rece a uleiului. Pune 10W40 de calitate, sintetic, si nu o sa ai probleme. Ti-as fi recomandat si 10W60 sintetic pentru forje, dar ala nu e asa de stralucit iarna, se incalzeste motorul foarte greu cu el. Aici oamenii ti-au zis ce au folosit si cum s-a comportat in motoarele lor . Adica astea de pe oltence , la sistemul de ungere - racire care au ele .
Dat fiindca zici ca trebuie sa strangi bani pt un ulei bun faci o adunare scazuta in necunoscuta contului de ai si la ecuatia matriciala prezenta enigmatica pui un atribut al vremurilor ce se traiesc si iti alegi varianta cea mai buna
Si impartirea intre posibilitate si a putea te ajuta cu rezultatul final .
Si se merita sa razi mai mult decat sa forjezi caci pana la urma este lucrul tau personal de care te folosesti si nu vrei sa-l pierzi distrugandul .
Deci ai variante la alegere din care toate sunt benefice motorasului tau Cristi_s, vreau sa particip la liniute (legale). Deci voi forja motorul cand e cald. Iarna nu prea o sa circul ca imi mananca benzina. Deci pana la urma cel mai bun pentru mine ar fi castrol 10w60? Constatari personala dupa 10.000 km de Castrol Racing 10W60:

- imediat ce l-am pus, motorul adevenit nitel mai silentios. Nu cu mult, dar perciptibil (Inainte folosisem Castrol Magnatec 10W60)
- vara, motorul s-a pastrat in limite decente de temperatura (aveam ceasuri de temperatura a uleiului pe reductie langa filtrul de ulei, comparat temperatura afisata de ceas cu cea a sondei de ulei de la statia ITP, diferenta in minus 10 Castrol Racing, a cam disp tot drumul catre padis rabla mea a mers pe gaz si cu elf competition (avea cam 1000 km si un pic de cand era schimbat) si desi s-a dus acul la temperatura peste 120 la 800 de ture cat am relantiul nu mi s-a aprins becul la ulei
acum uleiul ajunge la 10000km si se aprinde becul la ulei doar cand scade relantiul sub 650 de ture cand are peste 90 de grade,in rest becul la ulei se aprinde la pornire cam 4-5 secunde si atat...aaaaaaa si mi s-a mai aprins de cateva ori la demaraje puternice si curbe luate cam strans,dar asta pentru ca scazuse nivelul cam mult,am completat si acum e bine
ca pret elf-u asta e vreo 80 si ceva de lei,nu pot sa zic ca e extraordinar de bun,dar si-a facut treaba bine,avand in vedere ca motorul de oltcit pe gpl se incinge al dracu de mult fata de mersul pe benzina,acum ca se apropie schimbul de ulei o sa pun si eu ceva xW50 sau 60 , chit ca stau mai mult iarna sa se incalzeasca,in mers nu am probleme cu supraracitul motorului,chiar in weekend am dat o fuga la brasov pe dn1 si m-am intors pe cheia si afara erau cateva grade,motorul se tinea la 90 de grade fara a fi forjat Multumesc mult de ajutor. Acum m-am lamurit. In functie de ce resurse banesti o sa am bag Castrol Edge 10w60 sau Castrol magnatec 10w40 sau 10w60. In sfarsit stiu si eu exact ce ulei trebuie sa bag. Multumesc inca o data! Azi i-am pus bujii NGK ca aveam probleme cu cele vechi. I-am reglat avansul si cu toate ca motorul era doar caldut (undeva pe la 40-50 grade C) am putut sa plec de pe loc fara sa apas acceleratia, cu treapta 1 de viteza. Frumusetea asta de plecat de pe loc fara acceleratie (aprox. la 750 ture) se datoreaza motorului beton sau calitatii bujiilor ?
P.S. Bujiile nu sunt de citroen axel. Au alt cod, dar numai asa am putut sa le i-au cu 0 ron. Pai ia zi codul scris pe ele, sa vedem daca-s bune sau nu Ma duc imediat jos la masina sa desfac o bujie si o sa iti spun. In 5 min. sunt gata. Baga mare. BKR5ES- asta este codul. Dap... Un pic ciudate bujiile pentru Oltcit, dar nu rele.
Sunt cu un prag mai calde decat cele normale. Bune la iarna, dar nu asa bune pentru alergat masina pe caldura. Mai urat e ca au rezitor, iar asta se traduce printr-o scanteie ceva mai slaba. In rest sunt bune... fizic. Lungimea e optima, filetul e bun(ca altfel nici nu intrau in chiulasa )
Una peste alta, nu sunt perfecte pentru Oltcit, dar pentru iarna fac treaba buna Multumesc mult de informatii Pupa! O sa pastrez bujiile. Pana la vara daca ma tin sunt fericit. (de unde stii toate informatiile pe care tocmai mi le-ai dat?) Cauta pe gug Hehe... Acuma.. tre sa inveti si sa interpretezi codul ! http://www.kaila.net/tl125/tl125ngkcode.html
Schema asta mi-a placut mult ca e foarte clara si completa. Totusi cu interpretatul este o problema. Oricum, in final nu e mare belea caci stiu de la voi codul exact si nu mai trebuie sa interpretez nimic. Ha! Inainte aveam pornire pe buton. Insa interiorul butonului era facut din plastic si foite subtiri de tabla. Asa ca butonul se topea foarte repede.
Acum am gasit niste butoane adevarate, rezistente. Si aici putin "make of":
Elementele imprastiate:

Elementele laolalta:

Elementele montate pe masina:
Ce e bre cu acel cubule Aut- bobina de inducie;
start-demaror;
stop-nimic (nu stiu inca ce functie sa ii dau) astea sunt contactoare/intrerupatoare de radio sau tv nu?ai pus si cu relee de comanda sau direct fire? Iulicuta, sunt defapt luate de pe un pick-up vechi de cand lumea. Visez sa imi pun si eu butoane cum ai tu dar inca nu am gasit. Am pus direct firele, foarte simplu. Nu m-am complicat ca nu ma pricep. sunt facute pentru curenti prea mici,nu e bine ce ai facut!nu trebuie neaparat ca ale mele,sau ca ale cuiva,trebuie butoane care sa lucreze cu ceva curenti mari,1-3-5 A....ai masurat vreodata cat consuma bobina de inductie in mers?daca ai fi folosit relee puteai folosi orice fel de butoane,chiar si microintrerupatoare Momentan le las pe astea ca nu am altele. In orice caz, pana acum nu am avut probleme, si ca sa fiu sigur, o sa iti urmez sfatul si o sa scot din functiune butonul pentru bobina sa nu am nici o problema, iar cel de demaror... il folosesc prea putin ca sa imi fac griji.

uite eu butoane de astea am, cel ro la mine fara releu,acel buton a rezistat cam 4-5 luni dupa care trebuia apasat foarte tare ca sa faca bine contact...iar intrerupatorul desi scrie pe el ca tine curentul ala,de fapt nu prea tine acel curent,si daca e pus pe ramura cu consumatori se cam incalzeste Multumesc mult Iulius de informatie! Sunt fericit! Avem si noi aici in braila DIODA, dar niciodata nu am intrat in el. Doamne, daca o sa gasesc acolo butoane bestiale ca cele din poza o sa te pup!
Puteti va rog frumos sa ma invatati cum se face treaba cu releele? Nu ma pricep deloc la asa ceva.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 3 din 11
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community