Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

BR-10-ZAR
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Misto filmuletzu bre ati avut suprafata si mai naspa decat noi ultima data (inainte am fost pe asfalt, unde oltitul a fost avantajat). Iar proba mi s-a parut mult mai simpla decat la noi... europenii ne-au spus ca asta din BM a fost foarte simpla Cica la ei esti tare daca esti in stare sa nu gresesti traseul

Giully, pe serpentine nu se mai numeste raliu tehnicoaplicativ... + isi trebuie masina dedicata (vezi masina lui Cristi_ s si Talash). Aici, la orientare circulatia nu este oprita. Teoretic mergi cu viteza legala (contra cronometru)
Zalex a scris:
KFT, unul din ei imi este un prieten foarte bun. Baietii sunt varza in domeniul auto. La ei exista motor in 5 cilindri in V. Oricum, masina a rezistat frumos la stresul aplicat. )

Un prieten bun nu face asa ceva. Un dobitoc, da. No offence... Hofy, Giully, multumesc pentru coment.
Kft, ai dreptate, insa uneori preietenii sunt si dobitoci. Dar trebuie sa stii sa ierti.

Hofy, simteam ca mor cand am vazut namolul din fata stadionului (ca acolo s-a tinut proba). Am avut niste efecte subviratoare de toata fumusetea. La a doua PS am desumflat o groaza fata si umflat o groaza spate. Poate poate iese si un supraviraj. N-a iesit, in schimb fata s-a tinut mai bine in curbe. Cat despre proba, fiind prima data mi s-a parut grea, mai ales ultima curba unde lipsa franei de mana s-a simtit urat de tot. Lipsa franei de mana pe spate daca ai tractiune fata sau integrala se poate compensa cu asta. Spor la exersat.
cristi_s a scris:Lipsa franei de mana pe spate daca ai tractiune fata sau integrala se poate compensa cu asta. Spor la exersat.


Cristi, am fost sfatuit sa fac asa, insa pur si simplu curbele erau prea din scurt si nu puteam sa imprim inertie sa fuga spatele. Plus ca nu am suspensie si nu se balanseaza deloc. In schimb am incercat sa ies cat mai in exterior dupa care sa tintesc interiorul si cand se putea bagata pedala de acceleratie in podea. O sa ma duc in lac sa exersez, poate o sa imi iasa. Dar mai intai tre sa fac rost de benzina. Mersi de sfat!
P.S. Cred ca tre sa fiu rapid rau de tot cu volanul, sa am timp sa fact toate chestia cu trasul de volan in directia opusa curbei... Cam asa e. Pe astfel de probe, nu prea ai spatiu si mai ales timp pentru asa ceva. De exemplu HOF-ul nu isi pierde spatele orice i-as face. Nu vrea si gata. Pot doar iarna, pe zapada cu stangu' infipt in frana, iar cu dreapta, accelerez pana anulez frana pe fatza(rotile din spate ramanand blocate). A fost greu al dracu' pana mi-am omorat obisnuinta si sa pot frana cu stanga. De precizie(simt) nici nu mai spun... cine stie cata benzina am ars pana sa-mi permit sa o fac pe sosea

Zalex, pentru prima data te-ai descurcat foarte bine in probele astea. Dar alta data incearca sa nu mai accelerezi ca descreieratu la aderenta aproape zero. Adica in timpul virajului accelerezi mai cu simt, apoi cand masina sta drept si ai greutate pe ambele roti din fatza, poti sai dai apoi fara numar. Altfel rupi aderenta si asa ramane si pe drept.
Hofy a scris:Cam asa e. Pe astfel de probe, nu prea ai spatiu si mai ales timp pentru asa ceva. De exemplu HOF-ul nu isi pierde spatele orice i-as face. Nu vrea si gata. Pot doar iarna, pe zapada cu stangu' infipt in frana, iar cu dreapta, accelerez pana anulez frana pe fatza(rotile din spate ramanand blocate). A fost greu al dracu' pana mi-am omorat obisnuinta si sa pot frana cu stanga. De precizie(simt) nici nu mai spun... cine stie cata benzina am ars pana sa-mi permit sa o fac pe sosea

Zalex, pentru prima data te-ai descurcat foarte bine in probele astea. Dar alta data incearca sa nu mai accelerezi ca descreieratu la aderenta aproape zero. Adica in timpul virajului accelerezi mai cu simt, apoi cand masina sta drept si ai greutate pe ambele roti din fatza, poti sai dai apoi fara numar. Altfel rupi aderenta si asa ramane si pe drept.



Am inteles. Trebuie sa fiu mai calm cu acceleratia. Multumesc!
Am in plan o a doua pompa de frana, care va avea circuit doar pe rotile din spate. Sper sa iasa ceva.

L.E. Hofy, tactica cu piciorul stang merge facuta pe sosea? Merita sa incerc? Nu se blocheaza rotile din fata? Sau pun un pumn de vaselina pe etrierii fata? Am instabill tare ralantiul. Sta 5 secunde la 900 apoi 5 secunde la 500, si tot asa. Este infundat partial circuitul de ralanti, nu? Fai doua palme sau cel mai simplu cum imi place mie da jos carburiciu si curatal,eu asa fac de fiecare data ca sa fiu sigur!!!succes!!! La palma nu a mers. O sa il dau jos, dar mai intai il suflu pe masina. Mersi!
junior86 a scris:Fai doua palme sau cel mai simplu cum imi place mie da jos carburiciu si curatal,eu asa fac de fiecare data ca sa fiu sigur!!!succes!!!

Zalex a scris:La palma nu a mers. O sa il dau jos, dar mai intai il suflu pe masina. Mersi!

Mai bine ati incerca sa spalati "jegurile" alea de carcase filtru aer <stiu...e superdirty> cu dero si apa calda, avand grija sa scoateti termostatul din interior carcasei (altfel nu va mai functiona cum trebuie-va porni greu motorul la cald). Eu asa am procedat si nu am mai avut probleme cu infundatul carbului de mai bine de 6 luni. NICI macar O DATA!!
Ps. am dat si rezervorul jos si nu aveam mai nimic prin el....deci 90% din gunoaie nu le iei din rezervor,ci din carcasa filtrului de aer. Stiu faza asta andrei, de acea am renunat la carcsa demult. Acum am filtru oltcit adaptat intr-o maniera sport. Am poze pe prima pagina. Momentan nu am timp, tre sa lucrez variante. Maine inainte de a pleca la scoala umflu carburatorul cu pompa sa vad daca se desfunda. Daca tot vine colega la scoala, sa miros si eu a benzina, yeah i am so hot! Zalex a scris:Din carcasa [filtrului de aer] sigur nu trage ca nu o mai am.
Corect.My Bad: era discutia aceea <in contradictoriu> dintre tine si un papagal de pe forum si de aici inducerea mea in eroare (nu citesc ce scrie papagalul respectiv).
Atunci ce poate avea? Tb schimbat filtrul de aer? Filtrul este curat. O sa vad daca merge desfundat doar cu pompa. Daca nu il dau jos si il spal in decarbusolv. Daca se infunda iar schimb filtrele, aer si benzina.
La faza cu papagalul, e mare pacat ca e stricat forumul in felul asta. Ne-am strans aici in braila, pe langa mine, inca 4 oltcituri. Dar proprietarii nu vor sa intre aici pe forum, spunand asta: "nu am ce cauta eu acolo, nu ai vazut ce aere se dau". Asta e, pacat. Poate ne intalnim cu totii cand veniti de la galati la noi si poate ii convingem sa se logheze si ei. Ei, noi sa fim sanatosi! B Multumesc mult Iulius! Promit ca de acum, cum aflu de un concurs iti spun, chiar daca ai terminat sau nu masina. In general pe 30 mai, sambata, se face "Raliul Pescarului", in judetul braila undeva. Insa nu sunt sigur daca pot sa ajung. Stresul cu bacul incepe sa devina din ce in ce mai tare. Nici eu nu am cum s Gata, am rezolvat problema. Am facut un consum mediu in oras. Am fix 14 litri (defapt 13,5). Returul e suflat, carburatorul reglat sarac, ce dumnezeu poate sa aibe? Baltoaca nu gasesc sub masina, nu am dat deloc in ea (schimbat numai la 2500-3000 de ture), ma enerveaza. Masina trage bine, nu e nici o problema, insa de unde consumul asta imens? Afara e cald acum... Am facut un consum mediu prin oras in conditiile in care am dat amestec foarte foarte sarac si fortat masina foarte mult: 13,5 litri. Hmm. Acum i-am scos si membrana de sprit, sa vad un consum mediu fara sa dau in ea. Cred ca o sa fie in jur de 11-12 la suta. Ai grija cu amestecul fooarte foarte sarac ca uzezi motorul si-l incalzesti foarte tare!
Dumitru Cristian a scris:Ai grija cu amestecul fooarte foarte sarac ca uzezi motorul si-l incalzesti foarte tare!


Au, da. Am uitat de faza asta. O sa il dau ceva mai bogat atunci. Oricum, dracu sa il ia de motor, mai bine incins decat sa bag 1 milion pe saptamana numai in benzina. Si asta numai dus la scoala, dus colegi/colege acasa si plimbat prin oras in weekend. Vad eu cum rezolv problema. Cred ca bag un carb. de dacie, si carbul de oltcit il las pentru legale si ilegale.

L.E. De se incinge mai tare cand amestecul e sarac? Eu nu am observat inca fenomenul asta. Adica dupa ce forjez masina nu iese danf de caldura din motor iar radiatorul de ulei nu este foarte incins (poti tine cateva secunde mana pe el) Nu faci nimic dac Pei totusi benzina sau amestecul raceste in acelasi timp putin camera de ardere si ii ofera fooarte putina ungere..... daca tu ii dai benzina cat sa nu moarea, atunci nu se mai raceste la fel de bine... Cum de exemplu pupa a pus sistemul ala de injectie cu alcool ca sa raceasca camera de ardere, pt o mai mare performanta... Stiu ca nu am explicat prea bine, da doar ca sa prinzi o idee Aha, inteleg. Nu pun de dacie. Dar ii pun dihania neagra si urata in care intra filtrul de aer si vad ce se intampla. O fi si din cauza asta consumul asta enorm. Sunt in perioada de testare. Sper sa obtin niste informatii utile.

L.E. Am inteles Cristi. Mersi. Momentan il incing asa, fac consum. Apoi ii dau mai bogat, fac consum. Apoi...vad eu ce fac. Hofy, poti sa imi explici te rog cum sa ma invart folosind piciorul stang pe frana? Pot sa aplic tactica pe asfalt? Asta daca vrei sa imi spui, tinand cont ca sunt un potential adversar... De maine o sa incerc singurel faza, dar sfaturi de la persoane experimentate sunt mai mult decat utile. Hmm, in treapta 1 nu se poate? Eu asa vreau, sa imi fie folositor la tehnico-aplicative. Oricum maine incerc sa vad ce iese. Daca ma supar arunc putina vaselina pe discurile fata si vad cum se comporta masina. Ei, o sa ma distrez putin, ca dupa chiar nu o sa mai am timp. Bacul...
Zalex a scris:Hmm, in treapta 1 nu se poate?


Bada. E chiar mai usor. Pentru ca ai fortza mai mare pentru a anula frana de pe fatza.

Ideea e sa blochezi rotzile cu frana, in acelasi timp sa accelerezi atat, cat forta de franare de pe fatza, sa fie "rupta" de puterea motorului. Sper ca intelegi Prima data senzatia e nasoala ca e impotriva a tot ce ai invatat pana acu sa franezi cu stanga... in acelasi timp sa-i dai si blana Toate celulele tale o sa-ti spuna "INCORECT" Dupa ceva antrenament, nu mai e asa nasol. Oricum, pentru inceput asigura-te ca ai spatiu suficient pentru traictorii total neasteptate ATENTIE! cel mai bun rezultat il obtii, daca aplici metoda, cand DEJA esti inscris in viraj. Nu inainte(de a vira), pentru ca vei avea nevoie de distanta mult mai mare pana isi "arunca" fundul. Prima data, pana iti dai seama ce se intampla, mergi pe o suprafata cu nisip, muuult spatiu mergi in treapta 1 cam la 4000rpm, rotesti de volan, te infigi in acceleratie, apoi in frana pana auzi ca "omori" motorul... te tii bine Mai incolo, cand simti metoda, poti jongla toate astea la infinit, cu diferite rezultate

Teoretic se poate si pe asfalt. In functie de cum ti-e reglat repartitorul de pe spate. Eu nu am incercat niciodata pentru ca rotile din spate nu le pot bloca pe asfalt (asa o fi reglat repartitorul si nu m-am stresat cu el). Fac asta doar pe nisip, noroi, zapada & stuff. Am inteles Hofy. Deci, mai intai trag de volan, sa imprim inertie masinii. Apoi franez cu stangul. Vad eu cat de puternic. Fundul ar trebuie sa o ia din loc. Daca nu apas mai tare frana. Pedala de acceleratie oricum va fi la fund, sa nu existe riscul sa moara motorul, in cazul in care apas prea tare frana. Testele o sa le fac pe piatra cubica, langa malul dunarii. Fuck, in alta parte nu am piatra cubica, praf sau pietris.
Teoria e buna? Ambreiajul cred ca o sa sufere putin. Mai ales ca e cam obosit saracul.

L.E. Aha, deci pana simt ca moare motorul, sau pana cand fuge spatele. Doamne ce complicat suna. Trebuie sa ai vreo 10 simturi activate. Tare mie ca o sa parlesc si ambreiaj si motor maine. Ei, din ingreseli invata omul. Teoria e buna... pana simti ca moare motorul, adica daca scade sub 3500 deja nu mai are suficienta vlaga... oricum tii acceleratia blana si turatia o "reglezi" din frana, plus urmaresti incotro o ia masina.

Bre, se presupune prin absurd ca ai motorul, cutia si ambreiajul in stare perfecta(sau iti asumi consecintzele ). In cazul asta fortzele de pe acolo sunt mult mai mari decat la alte manevre normale. Daca iti patineaza ambreiajul, nici nu incerca... o sa il arzi.

Hai bre ca nu e complicat... o sa iti dai seama ce si cum Ideea e sa gasesti o suprafata cat mai alunecoasa si spatiu cat mai mare pentru traictorii fara vointza ta. Bun. Perfect. Multumesc mult de tot de informatii!!!! Ambreiajul nu patineaza. Doar tine mai sus, dar atat. Iar cu motorul nu am treaba. Sunt tare curios ce o sa iasa maine. Sper sa pot veni la nationala sa fac si eu o cinste! Nu ai pentru ce. Cu mare placere. Sper sa ne vedem la nationala, numa sa nu ma bati ca te-am invatzat sa-ti distrugi oltcitu'
Hofy a scris:Nu ai pentru ce. Cu mare placere. Sper sa ne vedem la nationala, numa sa nu ma bati ca te-am invatzat sa-ti distrugi oltcitu'


Doamne fereste. Cum sa fac asa ceva? Si eu imi doresc tare mult sa va intalnesc! De cand sunt pe forum niciodata nu am avut sansa sa vin la nationala. Sper sa ajung anul asta! Sunt curios sa vad cum o sa ma inteleg cu iulicuta face to face. Si cu raven. Sa intalnesc si coltul vesel, toti galatenii la un loc, pe antrenorul de rally (adica tu), pe tonim, vechiul DanH, Laurentiu, si multi altii. Noi sa fim sanatosi! E mai greu cu coordonarea prima oar Acum o saptamana am scurtat amortizoarele fata. Azi dimineata am mai lasat cu un dinte garda la sol pe fata. Intra din nou in curbe fara sa se lase deloc. Frumos tare! Dupa ce spal masina voi pune poze.
Am mai avut o problema, am observat ca nu merg blocurile optice spate. Dumnezeu stie de cand merg asa cu ea, ca nu am mai verificat in ultima vreme. Problema am remediat-o dupa mult chin si multe injuraturi. Fire trase in paralel, pini inlocuiti... o superbitate.
Evident ca nu am mai avut timp sa ma ocup de invarteala. Dar am bagat din nou membrana de sprit in functiune. E naspa rau fara ea. Gata si cu antrenamentul. Testele le-am facut pe sosea "pura". Mai intai am incercat pe la 60-70 la ora in treapta a doua, INCREDIBILA senzatia! Se invarte masina de o ia naiba. Ce e drept, am facut si cu balans. Apoi am inceput sa ma invart cu treapta 1. Mai intai in gol apoi printre jaloane. Treaba sta bine. Nu am putut sa fac spatele sa fuga, insa diametrul cercului s-a micsorat tare de tot, cu aproape 2 metri. SUPER!!!! Si am tot continuat sa ma dau pana a pocnit distribuitorul! HA! Am pus altul si merge la fel ca inainte.
Va multumesc din tot sufletul dragi prieteni pentru ajutor!!!! Hofy, Iulius, sper sa imi fie de folos ce am invatat de la voi la tehnico-aplicative.
Pentru doritori, sambata 30 mai este "Raliul pescarului". Toata lumea e binevenita! Chiar si Iulicuta. Pentru mai multe detalii contactatima(cu liniuta intra i si m)! Bafta! bafta la examene dom'le
P.S.: si prietena da acuma bac-ul... Multumesc Giully si Ronee!!! Bafta Giully si prietenei tale Ronee! Imi puteti spune si mie va rog aproximativ cati milimetri are cursa amortizorului spate?
Mai puteti va rog sa imi spuneti cati milimetri are diametrul planetarei la captete? (pe portiunea cu dinti)
Si ultima intrebare, ce lungime au planetarele fata? Diametrul planetarei la capatul unde intra in capul de planetara e de 2,2cm si la capul de planetara 2,4cm.
George Hermenean a scris:Diametrul planetarei la capatul unde intra in capul de planetara e de 2,2cm si la capul de planetara 2,4cm.


Multumesc mult George! De lungimi stii ceva? Macar aproximativ.

Am mare nevoie de lungimea planetarei. Am cautat in diverse manuale si nu am gasit nimic. Nu stie nimeni? Zalex , ce vrei sa faci?
b28kft a scris:Zalex , ce vrei sa faci?


Am nevoie de date exacte sau cat mai aproape de realitate ca sa le introduc in program pentru a putea calcula tensiunea din barile de torsiune si brate si "gear system". Dar acum deja am predat proiectu. Oricum, datele de la George m-au ajutat foarte mult. Lungimea am apreciat-o din poze. Ma bucur ca ti-au fost de folos datele.Daca mai ai nevoie si de lungimea planetarei iti spun maine.
George Hermenean a scris:Ma bucur ca ti-au fost de folos datele.Daca mai ai nevoie si de lungimea planetarei iti spun maine.


Multumesc mult George, dar am predat deja proiectu. Am pus o lungime de 800 mm si rezultatele au fost perfecte, asa ca am lasat-o de 800. Multumesc mult oricum, si multa sanatate si sarbatori fericite! In cazul in care exista interesati, am incercat sa pornesc motorul dupa 4 luni in care nu a fost folosit absolut deloc. A pornit la prima cheie. Am dat inainte avansul la maxim, consumul mai bogat, pus in functiune spritul, si turnat benzina cu sticla in carburator. La prima cheie... incedibila masinuta. Cred ca o sa bocesc daca o sa raman fara ea. si cam de ce ai dat avansul la maxim?
de ce nu era bine cum era inainte?


nu de alta, dar.... De fiecare data cand dau avansul la maxim porneste mai usor si mai repede. Dezavantajul e ca am putere mai mare dar la turatii joase, sau cel putin asa mi s-a parut mie. In orice caz avansul e reglat pentru o utilizare de cel mult 5 minute pe luna... cat sa porneasca repede si atat. aha
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Următoare
Pagina 10 din 11
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community