Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bestia OT-56-MMI
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Cum am mai spus, povestea bestiei mele a inceput in iulie 2008, cand l-am convins pe tata sa ii faca ITP-ul. Am vorbit, am rezolvat, m-am dus cu tata, am facut ITP-ul, asigurarea. Carnetul il luasem la inceputul aceleiasi luni, si fiind incepator, am zis ca ar fii mai indicat sa invat sa conduc pe oltcit, sa imbin dragostea pentru masina asta cu necesitatea de a ma folosii cand vreau de ea. Masina a intrat in posesia familiei mele in primavara lui 1995, la mana a 2-a. Pretul la vremea aia a fost de 3.500.000 pentru o masina din 1990, Oltcit Club 11 R. De atunci m-am indragostit de masina asta.
Asa arata inainte sa intre pe mana mea.

In august-septembrie 2007, cautam motor de schimb pentru ea, pentru ca cel vechi era "putin maltratat". Ulei la limita sau sub limita de multe ori, gazolina, forja, munci la camp. Nu a fost deloc menajata.
In cautarile unui motor, am gasit un oltcit in stare destul de buna, care fusase recarosat si din cauza costurilor, proprietarul nu mai omologase caroseria. L-am achizitionat pentru suma de 5.000.000.
A urmat apoi transplantul. Motor+cutie frantuzesti de pe oltcitul rosu montate pe bestia alba. Am aflat ulterior ca sunt frantuzesti. Nu stiu exact ce a mai schimbat tata pe acolo, planetare sigur, etc. Carburatorul de pe cel rosu facea figuri, ramanea blocata tr2, asa ca l-am pus tot pe cel vechi, care avea vreo 4 ani dar mergea bine. Prin decembrie, a fost lasata in fata blocului, nemaiavand nevoie de ea si expirand ITP-ul si asigurarea. In martie, de ziua barbatului, tata si-a facut cadou un Seat Ibiza, asa ca oltcitul se gandea sa il duca la tara si sa il lase acolo pentru deplasari prin sat. Eu am insistat sa mi-l faca mie, ca urma sa iau carnetul. L-a mai cosmetizat putin, cu barile de pe oltcitul rosu. Asa arata acum. .
Am probleme cu gunoaiele din carburator, dupa cum am spus si in topicul de la Consum-Circuitul de benzina.
Ambreiajul la fel facea figuri.
Saptamana asta a intrat in operatie. Demontat motor, constatat ca-chiuloasele sunt bune (scuzati cacofonia), dar totusi inlocuite cu cele de pe motorul care a fost inainte pe ea, ca erau mai bune. Am cumparat 4 garnituri torice mari, ca pe acolo cica se pierdea uleiul. A montat tata motorul la loc. Cand a venit randul ambreiajului, sa bata ferodourile pe el, a avut o surpriza. Niturile, care erau din aluminiu, au trecut prin ferodouri. "Calitate superioara, made in RO". Apoi a observat ca ajunsase ulei de la motor de discul de ambreiaj, si de acolo fenomenul de alunecare/patinaj. La fel si pe discul de frana din stanga fata. Eu observasem ca la viteza mai mare, cand franez, trebuia sa iau de volan usor stanga dreapta ca ma fura, dar am dat vina pe mine si pe lipsa mea de experienta cu "covrigul". Pivotul care am zis ca batea in volan la viteze de apropx 100km pe drum ca in palma, s-a dovedit a fi praf impreuna cu rulmentii. A fost demontat cu dalta,ca erau 2 suruburi blocate si inlocuit. Pe langa operatiile de la motor, carburatorul o sa faca o baie si o sa primeasca un filtru de benzina cu pahar decantor si un filtru de aer nou.
O sa va tin la curent cu evolutia "operatiei".
Giully4u a scris:1. Cand a venit randul ambreiajului, sa bata ferodourile pe el, a avut o surpriza. Niturile, care erau din aluminiu, au trecut prin ferodouri.
2. Apoi a observat ca ajunsase ulei de la motor de discul de ambreiaj, si de acolo fenomenul de alunecare/patinaj.

1. Decit sa te complici, mai bine cumperi un disc nou. Daca ai cumparat ferodouri negaurite, la efectuarea gaurilor s-a gresit; sau niturile nu erau cele potrivite ca marime.

2. Uleiul de la motor, nu poate ajunge pe discul de ambreaj - se interpune volanta. Pe disc exista ulei de la CV - simeringul de priza este dus. Asta urmeaza sa fac, sa cumpar maine disc de ambreiaj nou.
Deci trebuie sa ii zic sa cumpere si simering pt cv. Se gaseste asa ceva, nu Sper!
Giully4u a scris:Deci trebuie sa ii zic sa cumpere si simering pt cv. Se gaseste asa ceva, nu Sper!
Se mai gaseste prin orasele unde nu au disparut magazinele cu piese de oltcit. Revin cu vesti noi. Cica nu a curs uleiul din cutia de viteze, ci a arucat ulei din motor pe sus pe la filtru, si de aia a ajuns pe ambreiaj.
Stau in slatina, la 50 km de craiova, si mai sunt 2-3 magazine (de care stiu eu) cu piese de oltcit. Cumparat disc de ambreiaj nou si montat.
1. Decit sa te complici, mai bine cumperi un disc nou. Daca ai cumparat ferodouri negaurite, la efectuarea gaurilor s-a gresit; sau niturile nu erau cele potrivite ca marime.

Ferodourile erau gaurite, dar proaste calitativ. Vorba aia, 10 lei dai, de 10 lei te tine. Discul a costat 75 ron. Cutia de viteze e in stare buna, nu troncane, nu caraie, intra bine si usor in toate vitezele. Ce am remarcat fata de cutia in 4RO e ca asta fr parca are treptele mai scurte. Urca imediat in ture si o cere pe a 4-a.

Constatari: oglinda far stanga topita.
Ciudatenii: un becul avea chestia aia cu care se fixeaza pe far oleaca mai mica.
Concluzie: am scot becul, am citit pe el, am observat ca era de 100w.
Am inlocuit becul cu unul normal, pana cumpar un set de "halucinogene".

Alte evolutii ale bestiei: nu mai pierde ulei, nu mai trebuie turata asa mult ca sa pleci de pe loc, nu mai urla asa tare.
O astept sa vina la oras, sa o iau la teste, ca toate astea mi le-a zis tata. Mai are de lucru la ea oricum. Trebuie sa faca o baitza la carburici, sa faca franele, si alte reglaje fine, ca la un ceas elvetian.
Apropo, ambreiajul era aproape sa isi dea duhul. A fost inlocuit discul, ca placa era aproape noua. Aceasta minunata masina are chiar si un "sistem audio" compus din 4 difuzoare (cele de pe fata originale si 2 de 17cm in placa din spate) si un casetofon pretentios:

Boxele spate care m-am chinuit sa le montez sunt unele slabute, care au fost pe o dsn, ca boxe din fabrica. Partea amuzanta e ca cel care mi-a dat boxele le-a inlocuit cu unele sony xplode si eu am boxele marca Boxer cu fete sony xplode. Cine vede masina, chiar crede ca am asa ceva. Daca se hotaraste cineva sa imi sparga masina si sa fure boxele, o sa aiba o surpriza. Oricum, masina se intelege bine cu Ombladon si cu Bitza. jucarica asta scoate 2x15w reali adica scoate destul de bine sa-l asculti cu placere ,daca nu vrei sa-ti zburde paru pe chelie de bass e numa bun
iulicuta2000 a scris:jucarica asta scoate 2x15w reali adica scoate destul de bine sa-l asculti cu placere ,daca nu vrei sa-ti zburde paru pe chelie de bass e numa bun

Nici nu iti dai seama de cand il maltratam pe nea gugle sa aflu ce putere are. Abia am aflat de pe yahoo ca e de pe golf 3 din `86. Mai mult nu am aflat. Se aude acceptabil, nu am boxe ca sa tin la maxim, nici macar la jumate, dar e bun. Poate ca dupa ce rezolv si pun fiecare boxa pe canalul ei o sa se auda mai bine. Deocamdata trebuie sa cumpar niste mufe mai micute ca am ditamai bornele si nu au loc decat pt 2 canale. De ce oare se uita babele stramb cand opresc masina langa ele cu muzica si geamurile deschise? By the way, am si eu buton "a la mig21" pt pornit casetofon.
Laurentiu a scris:Uleiul de la motor, nu poate ajunge pe discul de ambreaj - se interpune volanta. Pe disc exista ulei de la CV - simeringul de priza este dus.

Gresit. Cand iti "plange" semeringul de palier, o parte din ulei ajunge in ambreiaj. Nu mult, dar suficient. Bestia a prins viata, dar plange dupa bujii. Merge foarte bine si trage la fel. I-am dat putin forja cu tata ca pasager (tr1 si tr2) si dupa cum a zis el: Iti ia suflu` cand o calci! Daca ignori sunetele facute de o planetara si scartaitul haionului, e beton.
Am incercat sa ii modific si eu bordul. Adica sa schimb culoarea de iluminat, din portocaliu in rosu. Nu prea a iesit cum trebuia. E un rosu cam portocaliu, dar oricum se vede diferenta. Am avut ca model asta:
Arata demential.
Dar a iesit cam asa:

Claritatea lasa foarte mult de dorit, ca sunt facute cu telefonul mobil. Culorile nu se vad asa cum ar trebuii. Se gasesc becuri colorate pt bord? Ca tot trebuie sa ii schimb un bec care e ars, si as schimba si becurile alea sa iasa mai frumos. mie unu portocaliul ala mi se parea obositor la drum lung si asta pentru ca e prea slaba lumina(nu spun ca daca e stridenta e bine!,dar asta chiar e prea slaba...) si facandu-le rosii nu stiu cat de bine se vad...
iulicuta2000 a scris:mie unu portocaliul ala mi se parea obositor la drum lung si asta pentru ca e prea slaba lumina(nu spun ca daca e stridenta e bine!,dar asta chiar e prea slaba...) si facandu-le rosii nu stiu cat de bine se vad...

Intensitatea e cam aceeasi, si se vad foarte bine. Nu am avut ocazia sa conduc mult noaptea, dar rosul ala de la seat chiar nu e obositor. E chiar placut. La tine parca am vazut lumini mov si cifrele acoperite cu marker care straluceste la uv. Daca schimb becele cu unele mov, si dau cu marker pe cifre, se poate sa imi iasa ceva de genul ala? da,o sa-ti iasa ce am si eu,e scris pe topicuri pe aici prin forum cum le-am facut exact
la seat e lumina uniforma...e altceva,la oltcit n-o sa ai lumina uniforma,si de asta am spus ca e obositor...nu stiu cat de mult mergi noaptea...ca altfel ai fi sigur de acord cu mine,doar daca nu esti masochist si iti place sa chinui ochii descifrand viteza si turatia motorului Am citit si o sa mai citesc cum ai facut tu. De la tine mi-a venit ideea cu estetizarea bordului. Am vazut ca tu ai facut cu LED-uri, eu as vrea sa pun becuri ca e mai putina bataie de cap, nu mai trebuie rezistente si nu mai trebuie adaptate, se pun pe sistemul original. As face si cu LED-uri, dar nu ma pricep. lampile uv sunt foarte scumpe,ledurile in schimb sunt ieftine si se lucreaza usor cu ele,poate ca e putina migala dar merita!
p.s. daca gasesti becuri uv sa-mi spui si mie O sa fac in functie de ce materiale gasesc. Oricum, si ce am facut eu mi-a dat batai de cap. Sa tai o carcasa de cd sa se potriveasca acolo e lucrare mare. Imediat se crapa. Sper sa gasesc becuri uv. Dar daca iau unele MOV sau ALBASTRE, nu e o posibilitate infima sa obtin acelasi rezultat? Ca am vazut ca ledurile de la bricheta au efectul asta. Ti-ar trebui si un bord veglia ,frantuzesc.- pentru un efect maxim.
mariuss a scris:Ti-ar trebui si un bord veglia ,frantuzesc.- pentru un efect maxim.

Phuu, pai am deja 2 borduri, dar din pacate amandoua romanesti. Al 3-lea sa fiu nebun sa mai cumpar, cand imi trebuie piese pt partea tehnica. De exemplu bujii. Ai idee daca se gasesc aici in slatina bujii champion sau ngk pt oltean? Daca da, la ce magazin? Sa stiu si eu unde sa caut. Poti sa folosesti cu incredere brisk. Sunt f bune si costa cam 25 lei setul-gasesti la Vasinvest si la magazinul de piese pt oltcit din progresul la Sopirliteanu. Daca vrei ngk dai 20 pe una,gasesti si din astea la service ul de pe varianta ,vis a vis de Nonel. De la Sopirliteanu am luat si discul de ambreiaj. O sa ma duc sa vad. Mc mult! pai sa ne intelegem,ori becuri ori leduri...ca e o diferenta intre ele
da,cu ledurile de la brichete se obtine efectul asta,dar vezi ca tot la unele brochete sunt si leduri mov,nu albastre
carcasa de cd se taie foarte usor cu pistolul de lipit dupa care se finiseaza cu o pila(fie ea si de unghii! )
mariuss a scris:Poti sa folosesti cu incredere brisk. Sunt f bune
...


Eu am numai o singura bujie Brisk pe masina (fiindca celelalte mai functioneaza) si pot sa afirm ca b. Brisk este o bujie foarte buna. Sunt bune Briskurile dar a He He He! Apucai sa va spun de planetara care troncane? Daca da, e bine, ca din seara asta nu mai e! E RUPTA! Iesii si eu sa ma plimb cu masina, plecai de la semafor un pic mai tare (schimbai a 2-a la 3500), accelerai usor, si incepu` sa troncane foarte tare. La inceput crezui ca facui pana. Ce bine era daca era pana! Oprii pe dreapta, bagai avarii, incercai sa plec....ciuciu. Crezui ca e de vina ambreiajul, dar de unde. Il chemai pe tata, venii cam cu frica (luase o gura doua de licoare), se uita pe la ea, vazu ca e planetara sarita si zisa ca acolo o lasam. E aproape de liceul meu, asta e bine macar. Nu apucai si eu sa ma bucur de ea. Dar e normal sa sara planetara din bilele alea sau ce o avea ea? Din ce imi explica tata, are 3 bile si sarii de pe ele. ieri am schimbat o planetara care sarise intr-o curba,motivul fiind tampoanele de la motor rupte,deci inainte sa schimbi planetara asigura-te ca nu sunt tampoanele la motor duse! Motorul a fost dat jos saptamana trecuta si tampoanele sunt in stare buna din cate zice tata. Chestia ciudata e ca nu sarii in curba, ci sarii in drum drept, chair la vale, si cand accelerai! atunci planetara era pe duca totusi n-ar strica o verificare a tampoanelor...asa a zis si oake(lui i-am schimbat planetara) " ba iulica tampoanele n-au nici un an " si cand colo,erau rupte Si ca sa verifici tampoanele nu trebuie dat motorul jos? Ce noroc am si eu! O planetara de cati bani te mai usureaza? dai scutu jos te bagi sub masina cu un levier si ridici de motor!
planetara noua cred ca e 250 de lei? ca sa verifici tampoanele...ridici pe rand de cate o parte a motorului. Pur si simplu prinzi de admisie/teava si ridici. Daca se ridica in gol...e rupt tamponul de pe partea respectiva. Bat in lemn, sa fie doar planetara uzata. 250 lei? Pai de banii astia mai iau un oltcit!!! sh intre 50 si 100 lei
Giully4u a scris:de banii astia mai iau un oltcit!!!


si mergi cu el poate 2 zile...poate 5luni...poate 2ani

Mai mult de o saptamana nu cred ca o sa ma tina un oltcit de 250 lei.
Da` nu se poate sa o fac pe asta sa ma mai tarasc cu ea? Poate ajung la tara sa o iau pe cealalta, chiar daca trosneste si aia, macar pana mai fac rost de bani. Bai fratilor, astia au innebunit? Intrebai la un magazin de piese auto cat costa un filtru de aer pentru oltcit. Zisara ca aduc doar la comanda. Pretul? 57 lei. Un filtru de benzina cu pahar decantor de Tico? 17 lei.
Pai daca sunt asa scumpe piesele, o arunc. Mi se facu frica sa intreb cat e o planetara. Taticu...frana de mana

Deci,piesele de oltcit se cumpara de la magazinul de piese de oltcit.Cand piesele de oltcit nu se gasesc la magazinul de piese de oltcit se apeleaza la ....unde ai apelat tu acolo. Usor,nu?

Mai intreaba inainte ca unii dintre noi au fost crescuti in oltcit Intrai acolo si intrebai ca era in drum, nu ma dusai expres pentru asta.
Am niste vesti noi in legatura cu planetara rupta. Ati avut dreptate. Si nu imi place sa spun, ca e mai mult de lucru. Suportii motor dreapta rupti. De asta a rupt planetara. Si nu am nici rezerve. Drept urmareeee: cumparat suporti motor. Magazin piese oltcit inchis. E cam tarziu intr-adevar. Daca aveti idee cat costa, va rog! Ca sa fie ok seria de ghinioane, face si seatu` figuri. Nu mai pot de nervi. Merge si ala in 3 pistoane, tremura motoru` si se aude ceva frecand....Cred ca m-au ajuns blestemele..... cred ca e vreo 45 de lei un suport motor...sau pe acolo Mama ce tare! Chiar aveam prea multi bani si nu stiam pe ce sa ii cheltui. Bine ca are oltcitul solutii! Buna, rea, tot o iubesc, e bestia mea! E 35 la soparliteanu.1 planetara buna am dus la fier vechi saptamana trecuta.O sa ma uit sa vad daca mai am vreuna. Daca nu ,poti pune si una sh,cunosc niste dezmembragii in slatina.Mai vorbim. Daca gasesti vreo planetara in stare buna, ma anunti si pe mine? Si ne intelegem la pret. Ca eu am planetara, dar troncane si aia. Si pana ajung la tara, trebuie sa stea pe dreapta masina. Maine cumpar suportul ala de motor. Doamne ajuta sa o fac sa mearga!
Daca nu se rupea allwaysu` ala de la motor, se mai rupea planetara? foarte putin probabil! mai ales in drum drept De duminica ma tot tin sa va intreb ceva. Sambata am spalat masina la tara si am dat cu jetul de apa la gura aia pe unde trage aeroterma aer ca sa scot frunzele de acolo. Dupa ce am terminat de spalat masina si m-am urcat in ea, am observat ca "buzunarul" ala de acolo de la bricheta era plin cu apa, aproape ca dadea peste. E normal asa ceva? Nu mi s-a mai intamplat pana acum niciodata. Porbabil sunt infundate scurgerile alea de cauciuc care ies in contraaripi. Seamana cu niste ... putze. Se desfunda cu din alea de spalat sticle. Ma duc acuma sa ma uit daca e asa, ca tot trebuie sa plec la fotbal. Va spun cand ma intorc daca asa a fost! Merci pt pont! Am fost la masina, m-am uitat pe sub capota pe acolo, dar nu am vazut nimic care seamana cu niste....putze. Poate nu am stiut eu unde sa ma uit, a ras tata de mine de s-a spart cand a auzit. Daca puteti sa explicati pe unde trebuie sa ma uit... La roata din dreapta fata, scurgerea este in stanga sus, iar la roata din stanga, in dreapta sus! E ceva de speriat! Am fost azi la magazin sa cumpar suportul de motor dreapta, ca azi ziceau ca aduc, la pretul de 310 lei. Surpriza: nu au adus suport motor, ca nu au gasit la craiova, de unde iau ei piesele. Si nu ai la nici un alt magazin cu piese de oltcit. Sper sa gaseasca cumnatu` la craiova, ca daca nu...trebuie sa ma gandesc la alte solutii.
Planetare aveam chiar doua pe la tara, in stare buna. Am trusa cu scule si planetara in portbagaj, ca nu am suportul de motor ca sa montez si sa readuc la viata bestia. Din cate stiu eu suporti motor nu se mai fabrica. Am cautat si eu anul asta suporti noi, am gasit insa rataciti printr-un magazin. Un suport motor nu trebuie sa sara de 50 ron, eu atat am dat pe ei in vara. La 310 ron e japca pe fata. Planetara eu am luat la 150 ron noua (italia) dar asta acum 2 ani, nu stiu cum putea sa creasca pretzul atat.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 1 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community