Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Bestia OT-56-MMI
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Dumitru Cristian a scris:Nu man. Nu esti blamat ca nu ai cerut nici o informatie aici despre "depanarea" Oltcitului. Cand ai intrebat ce ulei sa iei ti-am/ti-au spus... cu releul ai primit raspuns de la cei care sunt in masura. Si eu sunt incepator dar macar tin cont de ce spun cei cu experienta si piese de oltcit sau mai bune, nu invers. Nu te-am invinuit cu nimic !

Esti incepator, dar ai un avantaj mare fata de mine: e masina ta personala, nu o mai conduce nimeni. Si in plus de asta, nu depinzi de altul cand e vorba de cumparat piese si schimbat. Pot sa ma bat eu cu pumnii in piept sa cumpar ulei bun (cum am si facut), dar pana la urma m-am conformat situatiei si am cumparat eu ulei. Atatia bani am avut, atata am facut.

A, gasii prin masina vreo 11 sau 12 bujii. Toate firmele: Sinterom, Flashpoint, Bosch, Brisk. Pacat ca nu sunt bune. Un set sigur iese bun de acolo. Dar o sa ii pun altele noi. Cel mai bine.
Becul de la benzina nu se aprinde pt ca e msicat din bord. Pusai firele in scurt, acul se ridica, dar becul nu se aprinde. Mama ce imi place masinuta asta. Dadui o tura prin oras cu dumneaei, senzatia e super tare La feeling sta foarte bine. Cu partea tehnica...asa si asa.
1. Se simte bataie in schimbator cand plec de pe loc sau cand schimb, sau cand accelerez la turatie mica. Banuiesc ca e de la placa de presiune. Nu ma deranjeaza, atata timp cat merge.
2. Dat fiind ca sunt incepator si m-am cam obisnuit in seat, nu o turez destul cand plec de pe loc si se mai opreste din cand in cand. Nici o problema in asta. Problema e ca porneste greu apoi. Parca invarte greu electromotorul, abia o ia. Motorul fiind cald. Eu dau vina pe bujii, tata zice ca poate sa fie si avansul prea mare. Pana la urma, de la ce e?
3. Plantarele troncane, da` iti da o senzatie super. Zici ca acolo ramai. Pietonii se mai sperie oleaca
Nu prea sunt multumit de cum trage, urca greu in ture. Trebuie sa curat carburatorul, si sa il reglez. Este grele.
Chiar si asa, ma tineam pe panta de un megane, nu putea sa se departeze. Si acuma imi bate inima. Astept sa vina tata sa mai mesterim la ea.
.
.
.
De ce porneste greu la cald? Avans sau bujii?
De ce bate in schimbator? Placa de presiune sau nu? Multumesc "ancitipat"! La cald cum o pornesti? Cu acceleratia la maxim, da??
"Bate" in sarcina ca nu-i place turatia mica, orice masina face asa dar asta trebuie vazut la fata locului.
Vezi ca te-ai obisnuit cu diesel, la Oltcit e alta mancare de peste, se apasa acceleratia mai serios. Impresia ca nu prea trage din aceeasi cauza, daca tu vrei ca al 1.500 sa te bage in scaune ca la biesel nu are cum.

Incearca cand e calda sa bagi acceleratia la maxim, asa cum scrie-n carte! Sincer sa fiu, nu o pornesc cu acceleratia la maxim. Nu stiam chestia asta.
Seatul e tot benzinar, 1.4, 75hp. Comparatia nu am facut-o cu seatul, nu am pretentii asa mari de la ea. Mi se pare ca tragea mai bine inainte sa umblu la carburator. Pedala o apas destul de serios, de la 3000 in sus, ca de acolo incepe sa traga. Nu mai are zvacul ala de oltcit. Da impesia ca se tureaza, dar nu trage.
Giully4u a scris:Seatul e tot benzinar, 1.4, 75hp. Comparatia nu am facut-o cu seatul, nu am pretentii asa mari de la ea.


Asa mari? Ar trebui sa-ti pui oltcitu la punct. da impresia sau chiar se tureaza?daca spui ca se tureaza atunci turometru trebuie sa se ridice,caz in care ambreiaju e muci,sa nu te pacaleasca doar zgomotu care il scoate carbu cand e calcata acceleratia mai mult... Ar trebui, dar nu ma pricep sa fac asta. Totusi, e o diferenta de cuplu maricia intre ele: 79nm oltcitu si 128 seatu. Cu un trs, e alta poveste. Se apropie ca performante.
Giully4u a scris:Cu un trs, e alta poveste. Se apropie ca performante.


Ce greutate are Seatu? Fa raportu, compara-l cu al oltcitului si mai ia in considerare ca "caii" de generatie noua sunt cam... uscati. 1124 kg seatul si 75hp, adica 14,98 kg pe calut. oltcitul are 875 kg si 57 cai, adica 15.35kg pe calut.
Seatul are 0-100 in 13.1, oltcitul in 15.4.
Iulicuta, de tras trage, se simte cum trage, dar nu are forta sa urce repede in ture. O calc in a 2-a pe la 3000 si abia urca. In plus imi da rateuri in carburator. De la ce? Din greseala am postat unde nu trebuia!scuze pai de 3000 de ture in sus decat in treapta 1 si 2 are zvac puternic,daca esti cu a 3 se simte ca trage dar nu urca imediat la 5000 ,iar daca esti cu a 4-a sau a 5-a nici o sansa sa te bage in scaun
incearca sa nu mai fii la 3000 de ture decat in maxim a 2-a,daca esti cu a 3-a la 3000 de ture,dai a doua calci la fund cand a ajuns peste 5500 schimbi a 3-a si tot asa
cat cuplu crezi ca are motorul de oltcit incat sa te bage in scaun la 3000 de ture ? Pai la tr1 si la tr2 ma refeream. Nu am pe unde prin oras sa o calc in a 4-a la 3000.
Acuma caut prin forum dar nu gasesc motivul pentru care uneori da rateuri in carb. Merge-n 3. Mie imi dadea rateuri cand o acceleram puternic si mergea in 3. Si faptul ca nu se infige cum zici tu poate sa fin din cauza asta dar nici carbul nu e exclus! avansu.... probabil mic(are legatura si cu invartitu greu cand motorul e cald) Probabil ca nu lucreaza mereu bujiile cum trebuie, ca nu imi da mereu rateuri.
Cu avansul nu stiu ce sa zic, parca l-a reglat tata dupa metoda cu becul.
Se poate sa se fi dereglat cand am umblat pe la fisele de pe delco sau pe acolo prin zona? Hombres, din ce intelesai eu pe aici, cu ajutorul mirificei functii Search, reglarea aprinderii coincide cu reglarea avansului? Sau dedusai eu aiurea? Ai dedus corect. Ca reglezi aprinderea, sau ca "reglezi avansul" e acelasi lucru. Multam pentru raspunsuri.
Maine lichidez alocatia pe un set de bujii Sper sa scap de rateurile din carburator. Si poate il "imbarlig" pe tata sa dea si el avansul un pic mai mare. Da-l tu la maxim fara teama. O sa traga masina mult mai bine, o sa iti placa sigur. Eu nu ma mai chinui demult sa reglez avansul. La maxim din prima si merge perfect, plus ca porneste mult mai usor.
Avans maxim= delcou rotit la maxim spre pompa de benzina=delcou rotit la maxim invers acelor de ceasornic, pozitia fiind in fata masinii=delcou rotit la maxim in sensul acelor de ceasornic, cum te uiti de la volan;
Sper ca m-am facut inteles...
Regleaza-l asa cu incredere, o sa se infiga masina super! Merci, am inteles. Da` chestia asta nu afecteaza consumul? ba da... in plus sta mai turata la relanti
Zalex a scris:Da-l tu la maxim fara teama. O sa traga masina mult mai bine, o sa iti placa sigur.


Metodele de reglaj sunt simple si extrem de importante. Daca decloul e OK, la maxim e muuult prea mare avansul. Merge prost si la cald detoneaza de-l iau dracii. Cu avans incorect, se poate pune motorul pe chituci in cativa kilometri.

Am vazut si eu oltcit cu avansul reglat la maxim si mergea bine. Dar asta inseamna ca ceva e putred la mijloc. Tinand cont ca o sa castigi putere, deci va trebui sa apesi mai putin pedala de acceleratie ca se te misti din loc, consumul va ramane la fel sau o sa sa fie mai mic, nu? (daca o sa scada consumul e foarte probabil nici sa nu iti dai seama, adica o sa scada dar foarte putin)
Daca da rateuri mai scazi din avans pana nu mai da. Oricum eu am vazut foarte multeoltcituri la care avansul era la maxim. Euam schimbat 3 delcouri, si pe toate le-am avut la maxim date. Acum sunt la al patrulea si tot la maxim e dat.
Pune mana pe cheia de 11 si aranjeaza singur masinuta. Nici nu il mai chinui pe tatal tau si o sa ai si satisfactie mai mare stiind ca masina merge mai bine datorita tie. Multa bafta! Din punctul meu de vedere, avansul nu are ce cauta la maxim. Undeva pe la jumatate este pozitia corecta. Trebuie ori sa ai lampa strobo, ori ureche foarte buna ori reglezi prin tatonari. Mai mic, mai mare, mai dai o tura cu masina si tot asa. Pupa, asa am facut si eu reglajul prima data, facand teste prin cartier. Cncluzia a fost aceeasi mereu... sa dau la maxim... Se misca si se infige superb. Totusi nu vad de ce ar consuma mai mult? Daca se tureaza prea tare mai scazi turatia din carburator, mai iei benzina, si asta nu inseamna economie?
pupa a scris:Din punctul meu de vedere, avansul nu are ce cauta la maxim. Undeva pe la jumatate este pozitia corecta. Trebuie ori sa ai lampa strobo, ori ureche foarte buna ori reglezi prin tatonari. Mai mic, mai mare, mai dai o tura cu masina si tot asa.


Corect! Dar pentru asta trebuie sa cunoasca motorul FOARTE bine si sa-i inteleaga nevoile dupa cele mai mici schimbari ale sunetului de functionare. Problema e ca aici nu prea cred ca e cazul Brem, tre sa inceapa de undeva.
Hofy a scris:
pupa a scris:Din punctul meu de vedere, avansul nu are ce cauta la maxim. Undeva pe la jumatate este pozitia corecta. Trebuie ori sa ai lampa strobo, ori ureche foarte buna ori reglezi prin tatonari. Mai mic, mai mare, mai dai o tura cu masina si tot asa.


Corect! Dar pentru asta trebuie sa cunoasca motorul FOARTE bine si sa-i inteleaga nevoile dupa cele mai mici schimbari ale sunetului de functionare. Problema e ca aici nu prea cred ca e cazul


Totusi, motorul de oltcit nu este un zeu cu limbaj criptat, pe care omul in conditia sa stramtorata material si spiritual nu poate sa il inteleaga. E doar o bucata de aluminiu. Atata timp cat creste turatia si dispar vibratiile invarti spre pompa de benzina. Dupa ce se opreste sa creasca turatia de opresti din invartit si eventual dai putin inapoi, daca nu ai ajuns la maxim. Oricine poate sa faca treaba asta. Iar reglajul cu stroboscopul, niciodata nu m-a multumit. Tot mai bine merge masina reglata la ureche. Pentru inceput o sa il dau un pic de tot mai mare si o sa ii schimb bujiile. In functie de cum se va comporta, o sa decid daca il dau mai mare, mai mic, sau il las asa. Il intrebai pe tata si zisa ca aprinderea cand a reglat-o era ok, se aprindea becul pe la jumatatea cursei, asa cum trebuie. Si nu imi amintesc sa imi fi facut probleme cu pornirea la cald atunci.
Daca o sa ma simt mai bine maine, cand vin de la scoala ii curat putin carburatorul. Sa vedem daca o sa se simta schimbari atunci. A, acuma imi sta la ralanti.
Trebuie sa iau si casetofonul in casa maine, ca iar face figuri. Inainte nu invartea caseta, si se auzea un fasait, acum bag caseta, dar el canta tot radio. N-are treaba. Cred ca pana la urma il pun pe ala original, analog, il dau incolo de digital. Aten La mine din cate zice tata e aproape la maxim. Nu inteleg cum l-a reglat el.
O sa va urmez sfaturile si o sa il fac "pe dibuite", in functie de cum se va comporta.
1.1 are motorul, integral. Nu are axe de 1300 pe 1100 sau stuff. Distanta la platine e buna. Am gasit niste lampi uv pe net, si ma intrebam daca se poate adapta asa ceva pt bordul de oltcit? Instalata undeva in partea superioara a ceasurilor, iar cifrele de la ceasuri acoperite cu cerneala vizibila la uv. Se poate?
http://www.articoleuv.ro/index.php?/Shop/Lampi-UV/View-all-products.html nu merge,e prea slaba lumina,am incercat de mult Nici cu 2 de`astea? http://www.pcgarage.ro/iluminare/42-degrees/mod-42-09-6-blue-uv/
Precizez ca eu vreau doar sa fie vizibile cifrele si sa straluceasca, nu doresc sa se vada lumina de la lampa cum se vede de la becurile normale. incearca De incercat, o sa incerc. Dar se poate adapta? Daca sunt pentru calculator la ce tensiune lucreaza? 29000 cd/m2 e mult sau putin? Poti sa incerci cu asa ceva. 3-4 LED-uri in loc de un bec... s-ar putea sa se vada si pe timp de zi. Numa' sa nu fie dupa aia prea puternica fluorescenta noaptea si sa te rupa la ochi.

http://www.zexstar.com/product_info.php?info=p256_Led-pe-Surub-cu-LED-5Mm-UV--12000-mcd--20--176---20mA.html Initial la led`uri m-am gandit, dar cred ca e mai indicat sa folosesi un neon pentru ca iti arunca mai uniform lumina pe toata suprafata. La leduri lumina e focalizata, si asta inseamna ca e greu sa obti o lumina uniforma pe toata suprafata. sunt eronate datele alea de acolo...daca te uiti la voltaj scrie 8.88W

un led de 5mm uv are cam 200mcd ,iar vreo 20 de leduri fac aceeasi daca nu chiar mai multa lumina decat neonu ala,20 de leduri care adunate dau 4000mc...ori pana l 29000 de candele...mai e mult,muuuult prea mult Am dat avansul un pic mai mare. Se simte, trage mai bine acum. Pornirea la cald s-a rezolvat prin reglarea avansului+tinut pedala apasata maxim. Porneste usor.
Despre cum trage, ce pot sa zic, lua un scart si cu a 2-a, deci trage destul de bine, zic eu. Se poate si mai bine, dar deocamdata sunt multumit. Multumesc pentru sfaturi, m-ati ajutat mult. Uf, e fenomen masina asta. Vineri dimineata m-am urcat in masina sa plec la scoala. Frig, vant, urat rau. Dau cheie, porneste, o las vreo 3-5 minute, se incalzeste, aveam ralanti. Las socul la jumate, plec. Dupa vreo 100m se opreste, inainte sa intru in intersectie. Am dat vreo 10 chei pana a pornit. Sub capota nu m-am uitat ca era frig rau de tot. Am mers vreo 200 de metri fara probleme, si inca 200 pe pana. Am luat cui sau ceva. Am distrus si cauciucul ca nu aveam unde sa opresc.
Am rezolvat cu pana, am adus masina acasa, am desfacut carburatorul, mi-a scapat jiglerul, am desfacut de tot carburatorul, am scos jiglerul. Carburatorul e curat luna. Nici pic de gunoaie prin jiglere.
De ce se opreste masina dupa cateva minute de functionare? Mi-a mai facut o data asa. Daca reusesc sa o pornesc, pot sa o opresc de 10 ori, ca apoi porneste foarte bine . Cred ca aveai condens in capacul de delco. Azi o pornii si eu....dupa 2 saptamani. Dadui 2 chei lungi, si la a 3-a o lua. Nu mai avea benzina in carburator saraca. Dadea niste rateuri de toata frumusetea, dar cand se incalzii mergea super. Ai rezolvat problema cu motorul care moare? La mine se intampla asa din cauza supapei electromagnetice care era stricata si intra in functiune dupa propria ei vointa. Nu am mai pornit-o de pe 24 decembrie, ca am ramas fara baterie si nu am avut redresor. Ieri am luat bateria in casa.
Stii ca nu m-am gandit la chestia asta? Nu mi-am dat seama ca a inceput sa se opreasca dupa ce am schimbat supapa electromagnetica. Credeam ca aia veche nu mergea bine, de fapt asta nu merge bine. Bingo! Azi o pornesc si o iau la o tura, ca mai am asigurare pana pe 16.
Mi-au facut boracii palmier pe capota.
Am pornit-o foarte greu ieri, schimbat capac delco, fise, carburator, mergea naspa rau. Am impresia ca am indoit cutia de viteze A smucit tare de tot in a 2-a si apoi smucea oricat de incet as fi schimbat. Recunosc, am fost t Depinde c Tabla e atacata de rubina cel mai mult in zona in care arunca roata.Aripi fata,pasaje spate in zona triplei si a traversei puntii spate cit si la buza aia de la aripa spate,de regula pe la mijloc cit si la praguri cam pe la jumatatea portierei.Pragurile mai ruginesc si in cazul in care intra apa din cauza lipsei capacelor de la capete. Pragul stanga e gaurit urat de tot, o sa ii fac poza cand imi amintesc.
Cricul nu mai pot sa il pun pe suportii fata respectiv spate, e prea multa rugina si mi-e frica sa nu cada. O ridic de la mijloc. Pai de la mijloc se si ridica Oltcitul.E acolo un loc special facut ptr a introduce cricul.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6  Următoare
Pagina 4 din 6
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community