Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Injectie pe Oltcit
Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Am inceput sa studiez problema injectiei pe Oltcit de ceva timp si am ajuns la concluzia ca se poate realiza relativ ieftin (in jur de 700-850 de ron) o adaptare a tipului de injectie ce se potriveste cel mai bine cu acest motor. Este vorba de Bosch Mono-Motronic (monopunct cum o stie toata lumea). O sa va descriu in cele ce urmeaza modalitatea de adaptare a acetei injectii pe motorul de Oltcit si la momentul oportun si pe masura ce avansez cu implementarea acesteia o sa pun si ceva poze.

Este vorba de inlocuirea carburatorului cu un corp de clapeta de la VW golf 1990-1994 1.4 cat. Corpul de clapeta are incorporat pe el urmatoarele:
- senzor NTC pentru citirea temperaturii de intrare a aerului in motor;
- injector
- regulator de presiune incorporat pentru benzina
- sistem cu servomotor de actionare a clapetei de aer la rece
- potentiometru de detectare a pozitiei clapetei.

Coprpul de clapeta se va monta pe motor printr-o flansa ce se poate bricola foarte usor si ieftin.
In afara acestui corp de clapeta sistemul mai contine:
-senzor de temperatura licihidului de racire (la oltcit de va monta in tubulatura de ventilatie a motorului in zona cilindului 1 sub table);
-distribuitor de aprindere cu senzor Hall care se invarte in sensul motorului (sens orar)
-pompa electrica de benzina
-unitatea de control a motorului ECU.

Toate aceste componente se vor cumpara de la dezmembrari si nu va duc la o suma mai mare de 500-600 ron, restul de bani se vor cheltui pe adaptari, coliere etc.
Pentru cei interesati o sa expun detalii de executie si linkuri utile, dar mai intai vreau sa vad daca este interesat cineva de asa ceva. Am un prieten care a reusit sa implementeze injectia pe un motor boxer de vw bus mai vechi (Transporter 1.6 air-cooled)[/img][/url] Daca reusesti, sa pui si niste poze... totul suna destul de promitator deocamdata... Bun tare . Mai ales ca nu e ceva care sa te faca sa apelezi la atelier mecanic si se poate faca adaptat acasa A mai fost adaptată injecție pe motorul de Oltcit, deci este realizabil. Din câte am înțeles unii de aici de pe forum, cunosc mai bine problema, poate te pot ajuta cu niscaiva lămuriri... Daca pui corpu clapeta de la dacia 1300 pe injectie o sa potriveasca la fix pe cutia de amestec fara nici o flansa. Trebuie putin prelucrata totusi pt ca, gaura de la corpu clapeta este mai mare.
Cineva din Spania am impresia a pus monopunct pe un gsa. a mai fost de mai multe ori,o singura data cred ca s-a scris pe forum...exista totusi topic dedicat injectiei,trebuia cautat si scris in continuare acolo
parerea mea http://www.autoconcret.ro/tehnica/tehnica/sistemul-de-injectie-multipunct.html
si cred ca este utila Da domnle s-a mai scris intr-un topic, trebuia continuat acolo. Totusi acolo au fost doar discutii, aici vad ca sunt planuri destul de mari. Asteptam sa vedem daca o sa se realizeze. Discutiile de acolo au fost mult mai mari decat planurile de aici. Poate sa afle o gramada de chestii de pe topicul ala, inclusiv cat de putin fiabila e injectia aia monopunct Bo(r)sch. DukeOfWeb isi pusese pe a lui injectie multipunct (solutie mult mai OK dar ceva mai complicata), dupa care parca anul trecut a dezmembrat masina si sistemul de injectie a ajuns la Titus, daca mai tin eu bine minte. Concluziile lui Duke of the Web au fost ca injectia nu imbunatateste consumul, dar ai fiabilitate mai mare. Cel putin la injectia lui. Si parca injectoarele erau de Solenza. sigur erau de solenza, mi-am cumparat si eu (cu el impreuna) si dupa aia a "disparut"...a trebuit sa vand injectoarele la un taximetrist.....
valentin a scris:sigur erau de solenza, mi-am cumparat si eu (cu el impreuna) si dupa aia a "disparut"...a trebuit sa vand injectoarele la un taximetrist.....

pai si de ce n-ai continuat? Badabimbadabumbumdimbum SA !
S cum?
S... uite asa : ZENITH

Injectie in loc de carburator, fara captor de turatie fara nimic. Salut, tuturor!

Eu am deschis acum cateva luni acest topic referitor la posibilitatea de adaptare a unei injectii monopunct Bosch pe OLTCIT. Iata ca in toata aceasta perioada n-am stat degeaba si, contrar unor comentarii rautacioase facute de unii, am ajuns la faza de testare, ce-i drept la "rece", a sistemului de injectie, dupa ce am pus cap la cap toate elementele necesare.
Pentru cei doritori sa vada rezultatele iata link-ul necesar:

http://www.youtube.com/watch?v=2i7g-E2olbI

sau direct de youtube scrieti OLTCIT_INJECTIE

sau intrati pe site-ul meu (e in constructie deocamdata) http://www.stecit.lx.ro care va fi integral dedicat modului in care se poate realiza implementarea injectiei Monomotronic pe OLTCIT.
Astept reactiile voastre si vom stabili un dialog constructiv.

Va salut pe toti! Foarte misto, preturi/costuri/manopere te rog.

Injectia zenith de ca re am zis mai sus costa 1180 $ si nu merge decat pana la maxim 3000 ture. falicitari pentru instalatie!
pana la urma ai iesit sub 600 de ron?
intrebari :
ai adaptat delcou cu senzor hall in locul celui de oltcit,dar ca lungime cu cat il depaseste pe cel de oltcit,si ce fel de capac are la distribuitor?
pe cand o proba pe motor?

btw,din ce localitate esti?ca la profil nu scrie OK, felicitari. Iar eu m-am pripit, recunosc, planurile de aici au fost urmate de punerea in practica. Felicitari. Sper sa nu ai probleme cu fiabilitatea componentelor. Tine-ne la curent.

P.S. De unde ai luat piesele si cam la ce preturi? Am vazut si eu injectia Zenit. Parerea mea este ca nu se potriveste sub nici o forma la un motor de masina. In ceea ce priveste solutia prezentata de mine, iata cum stau lucrurile.
Injectia este BOSCH MONOMOTRONIC MA1.2. si a fost aplicata pe urmatoarele tipuri de masini-VW POLO motor 1.1, 1.3 fabricatie 1994, VW PASAT 1994, SEAT IBITZA, SKODA FELICIA, FIAT UNA etc.
Iata in ce consta(ca piese):
CALCULATOR DE INJECTIE BOSCH MOTRONIC seria 0 261 200 253 (50 RON)
CORP DE CLAPETA MONOPUNCT CARE CUPRINDE (INJECTORUL, SENZORUL DE TEMPERATURA DE INTRARE A AERULUI IN MOTOR, POTENTIOMETRUL CLAPETEI CE DETECTEAZA POZITIA CLAPETEI DE ACCELERATIE, MOTORASUL DE ACTIONARE AL CLAPETEI LA MERSUL IN GOL SI LA PORNIREA LA RECE) (150 RON)
POMPA DE BENZINA ELECTRICA (MERGE APROAPE ORICE POMPA ELECTRICA CARE SCOATE IN JUR DE 1-1,5 BAR PRESIUNE)eu am luat de Supernova) 80-100 RON
SONDA LAMDA (10 RON)
SUPAPA VENTILARE REZERVOR (5 RON)
DELCO CU SENZOR HALL (50 RON)
MODUL DE APRINDERE BOSCH (25 RON)
SENZOR DE TEMEPRATURA APA(LA NOI SE BAGA IN ULEI) 12 RON
RELEE NORMALE 2 BUC (CEL MULT 15 RON AMBELE)
ALTE MATERIALE (CABLURI, COLIERE, FURTUNE, PAPUCI ETC...) 40 RON

Modul lor de conectare il voi prezenta detaliat intr-un nou film pe care o sa-l pun pe Youtube. A iesit destul de ieftin.
Dupa ce o pui pe masina sa ne dai detaliile complete la piese (coduri/locul cumpararii/ noi/ second).

Pana atunci spor la treaba Toate piesele sunt luate de la dezmembrarile din Brasov, eu locuiesc in Zarnesti, o localitate langa Brasov, am la ora actuala 2 masini: o KIA CEED 1.4 VVTI 109CP din decembrie 2007 si un DAEWOO TICO, iar pasiunea pentru OLTCIT o am in sange si am avut pana acum 3 bucati, ultimul dintre acestea se afla acum la cumnata mea si o foloseste, pe aceasta masina voi implementa injectia si la primavara o voi baga in restaurare pentru ca vreau sa arata impecabil(CLUB 1983 5 trepte, albastru metalizat, aprindere cu delco cu reluctanta variabila)
Despre fisbilitate trebuie sa va spun ca am un coleg de munca care a implementat injectia pe un VW Broasca racit tot cu aer si pe un VW BUS tot cu aer si functioneaza fara probleme.

Capacul de delco este de VW Polo se gaseste la dezmembrari cu tot cu pipa pentru el, dar eu o sa-l cumpar nou (e in jur de 50 RON nou) intrebare intrebatoare
senzorul de temperatura este cel de pe motorul de pe care vine si calculatorul?sau merge orice senzor?

mi se pare nesimtit de ieftine piesele,sau poate in bv sunt preturile mici
nu de alta dar pe o pompa de apa in ploiesti mi s-a cerut vreo 250 de lei...si da,era sh
de asta vreau sa cred ca ai luat la niste preturi foarte bune toate piesele


p.s.regulator de presiune ai?sau e incorporat in corpul de clapeta?
p.s.2 supapa ventilare rezervor in ce consta?cumva supapa sa nu se creeze vacum in rezervor? ....cateva precizari

Ca lungime, delcoul HALL este cu tot cu capac undeva foarte aproape de cel de OLTCIT, chiar mai scurt, si pentru adaptare o sa va dau schitele la toate piesele (mai exact 2 piese) care trebuiesc facute.
Apoi se trage motorul la semn pe cilindrul 1 dupa metoda deja cunoscuta cu tija de 5mm in gaura carterului, dupa care se baga delcoul pe axul cu came a.i. in momentul fixarii sa avem pipa delcoului hall pe cilindrul 1, adica in pozitie de aprindere.
Delcoul HALL un are capsula de avans vacumatic pentru ca semnalul HALL intra in computerul de injectie care da semnal catre modului de aprindere pentru declansarea scanteii automat, adica computerul de injectie calculeaza momentul intarzierii sau nu al scanteii, deci calculeaza avansul
Senzorul de temperatura poate fi si cel de DACIE si trebuie sa aiba 2500 ohm la 20 grade Celsius.
Regulatorul de presiune de benzina este pe corpul de clapeta
Preturile sunt reale si pe alocuri le-am mai si negociat cu ei ca oricum nu le ia mai nimeni. nu nu,n-am spus ca ar fi inventate,doar ca astia de la dezmembrari de cele mai multe ori sunt nesimtiti din cale afara!
niste poze cu delcoul ar fi foarte bune!
vad ca te pricepi,cumva ECU se putea lega si la delcoul de trs?modulul de aprindere s-ar putea sa fie la fel cu cel de oltcit... Imediat va pun poze cu tot sistemul si va fi mai clar atunci
Cam in 15 minute e gata ok,nu te grabi Se poate intra pe http://www.stecit.lx.ro la linkul COMPONENTELE INJECTIEI,

http://www.stecit.lx.ro/COMPONENTELE%20INJECTIEI.htm

S-a cam decalat textul dar e facut in graba....cer scuze intr'adevar s-au decalata treburili pe pagina aia,dar am inteles esentialul
pot sa te intreb de ce n-ai optat pentru o injectie multipunct?eu la asa ceva visez Acum site-ul e foarte clar. L-am refacut si are si ceva linkuri.
Totul e explicat acolo http://www.stecit.lx.ro
N-am optat pentru multipunct pentru ca totul se complica si piesele sunt destul de scumpe. Voi pune turbo pe monopunct si apoi, daca torul merge bine s-ar putea sa trec si la multipunct pentru ca nu e foarte complicat. arata mult mai bine site-ul acum

chiar sunt curios cat de bine o sa mearga motorul,si daca o sa se stabilizeze consumul de benzina Testele pe motor o sa incerc sa le fac undeva pe la jumatea lui februarie, pentru ca mai terbuie facuta adaptarea pentru sonda lamda pe care vreau sa o montez la iesirea din Y spre toba de mijloc, precum si modificarea cutiei de admisie (gaurire+filetare pentru a putea prinde corpul de clapeta)
O sa pun softul monoscan si o sa fac reglajele necesare pentru ca totul sa fie in parametri si o sa pun de site si o lista completa cu codurile de avarie pe care le da softul pentru determinarea eventualelor componente defecte aparute de-a lungul exploatarii sistemului.
Odata ce am alte evolutii ale proiectului meu o sa le postez pe site si o sa va informez pe forum. spor la treaba,si multa bafta
programul ala de monitorizare ce parametri mai arata si ce fel de interfata ai intre calculator si ECU ? .... pentru ILICUTA eram dator cu un raspuns, referitor la interfata dintre ECU si PC.

Pentru a realiza conexiunea dintre programul MONOSCAN si ECU, sau dintre PC si ECU se foloseste un adaptor (un mic montaj) care are ca intrare liniile (Tx, Rx) ale ECU (vezi www.stecit.lx.ro descriere pini ECU pinii 22(Tx), 23(Rx)) si iese spre calculator pe interfata seriala RS323, deci pe un COM port.
In alta ordine de idei, am terminat si adaptarea pompei de benzina care se va imersa in rezervorul masinii, precum si adaptarea unui nou "cititor" al nivelului de combustibil.
Daca vremea imi permite voi face primele teste pe motor la inceputul lui martie.

Cu stima, tuturor OLCITARILOR, Stecit ! pai ma asteptam sa ai ceva pe serial,cititoarele astea mai noi au atrecut la usb..
din cate stiu se foloseste doar rx-u de la portu com,si tx-u de la ecu
astept sa vad prima proba a motorului domnule meritati felicitarile si respectul nostru, eu ma gandisem la sistemul de inj care e pe dacia 1310 (foloseste tot ECU BOSH).stiti cazuri??, se poate adapta??
Enrique a scris:...sistemul de inj care e pe dacia 1310 (foloseste tot ECU BOSH).stiti cazuri??, se poate adapta??


Eu zic totusi ca vrei sa mergi cu masina si iarna
NeaGeorgel a scris:...totusi ca vrei sa mergi cu masina si iarna

dacea injecata merge si iarna (..si numai cu gepele). Acelasi sistem de injectie este pe foarte multe masini si este rezonabil. Sistemul o fi bun dar este prost implementat pe dacie...clar.
NeaGeorgel a scris:Sistemul o fi bun dar este prost implementat pe dacie...clar.

Ai asa ceva?
Eu am! Esti primul pe care il aud ca nu se plange. Din ce an este?

Nu am asa ceva, dar am cativa colegi care nu vin cu masinile sub 5 grade pentru ca nu mai pornesc. este din 2004. Iarna trecuta nici nu a avut pompa de benzina, deci, a mers doar cu gpl. ....scuze ca ma bag.

Dupa parerea mea sincera, colegii ale caror masini nu pornesc sub 5 grade au ceva probleme tehnice la masini. Bosch Mono-Motronic MA 1.7 care este implementat pe Dacia 1310 cu motor cu injectie este un sistem de Monomotronic evoluat, cu aprindere electronica integrala si foarte fiabil, fiabilitate demonstrata de Bosch, foarte clar, am sa va dau un singur exemplu: VW Pasat 1990, 1.8, AUDI 80 butoias 1.8, Vento 1.8 (cel de Politie) sunt doar cateva masini care au injectie Bosch Monomotronic MA 1.x(x fiind evolutia sistemului). Lista de masini pe care sistemul a fost implementat este mult mai lunga si cuprinde nume sonore. Rulajul acestor masini atinge la ora actuala sute de mii de km.
Asta este parerea mea. Cel care il voi adapta pentru OLTCIT este MA 1.2 de pe VW polo 1990-1994 motor 1.05 cc, la fel un model deosebit de fiabil. Aici intervin si probleme de soft. Injectia o fi fiabila dar daca datele sunt facute aiurea atunci intervin probleme. Spre exemplu sunt astfel de probleme si pe dacia sandero cu motorul de 1.6. S-au bagat romanii la soft si la temperaturi joase ori proneste la cheia a 2-a ori porneste si nu tine relantiul. Injectia protejeaza motorul, ii confera fiabilitate si scapi de multe probleme, dar adaptata prost poate sa iti faca o gramada de probleme.

Faci o treaba foarte buna, sper sa iti reuseasca si sa ne deschida si noua oltcit-istilor o noua cale spre fiabilitate cu smecheria asta. Ma indoiesc ca injectia de pe Sandero are probleme. Renault a optat pentru Dacia pentru motoare pe care ei deja le-au folosit pe gama lor si care nu mai au bag-uri de programare a maparii injectiei sau de soft.
La monomotronic solutia soft este una consacrata care nu prezinta probleme din p.v. al softului, singrurele probleme pot aparea la defectarea unor componente ale corpului de clapeta cum ar fi motosul pas cu pas, potentiometrul clapetei.
Eu la ora actuala am o KIA CEED 1.4 VVTI, 109 CP si porneste fara nici o problema si la -25 de grade celsius, absolut fara nici o emotie la sfert de cheie. tata are o dacia break pe inj din 2001 si porneste si pe GPL si pe Benzina f bine.ce imi place e ca scapi de soc si merge rotund,mie cel putin imi lasa o parere f buna.daca s-ar putea implementa pe oltcit, ar fi genial,si aici ar mai ramane o nelamurie...la itp ar pune probleme???


P.S: am inteles ca pe oltcit inainte sa fie scos din productie se incerecase injectia de cielo, motorul ar fi mers ok dar consuma enorm ca nu era softul facut pt oltcit(era cel de cielo).asa am auzit sper sa nu spun balarii.

Am mai gasit o alta chestie interesanta,multi dintre voi poate stiti , poate nu, dar pe mine m-a emotionat cand am citit asta:

"According to Gilles Colboc and Jean François Ruchaud's excellent book, "Les Citroën du monde", in the mid nineteen eighties, US automobile manufacturer Chrysler, having sold its European operations to PSA found it needed a new small car to distribute in the USA and Canada. Chrysler was put in touch with Oltcit’s Romanian management and an American delegation visited Craiova where they were astounded to discover an up to date automobile factory; more modern than anything the company owned in the USA. The Oltcit management decided to adapt the Oltcit to North American norms but experienced great difficulty with achieving the requisite emissions from the air-cooled boxer. A prototype was fitted with a Magneti Morelli monopoint injection system and catalytic converter but this failed to meet either US or European emissions standards. " Matale sti ceva da e cam o harababura...

S-au facut teste cu injectia dar consumul nu a scazut.

S-au dat 10 masini parca la Magneti Morelli pentru implementare de injectie. Nu s-a ajuns in producie pentru ca insemna schimbari majore la fabrica si nu erau bani pentru asa ceva.

era un topic intreg cu discutia... enrique daca te referi la implementarea gpl-ului pe oltcit,afla ca au deja cateva persoane de pe acest forum,si probabil si altii care nu au tangenta cu forumu asta iulicuta2000 nu ma refeream la GPL, stiu ca se poate, ma refeream strict la INJECTIA DE DACIE, ce am zis de gpl , era un exemplu ca mai sus zicea cineva ca daciile pe inj pornesc greu iarna. vreu sa imi pun si eu instalatie de gpl pe a mea.dar vreu sa va intreb inainte pe voi ,cei care aveti,daca sunte-ti multumiti de ea,daca masina este ceva mai fiabila,cum porneste,consum...etc.iulicuta ,tu am vazut ca ai gpl de mai mult timp,cum se comporta? NeaGeorgele, singura chestie fiabila din dacia a fost aprinderea si injectorul monopunct Bosch. Iar la Sandero exista, intr-adevar, multe probleme, datorate din cauza softurilor si a cablajului facut prost. Vezi Daciaclub. Mie nu mi se pare fiabila injectia pe dacie, sincer pe carburatie mi se pare ca trage mai bine si la consum cam la fel. E doar parerea mea. Iar daca pui GPL se vad diferente de putere din propria experienta.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 1 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community