Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Injectie pe Oltcit
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
Mi s-a parut cel mai simplu si relevant. Si a functionat. Teste mai bune si eficiente daca stii spune. Sa nu incepi si tu cu teste dyno, ca mor. reglajul bogat sau sarac tine de relanti,foarte putin afecteaza "talpa" de la 1500 de ture dupa care te ghidezi
poti sa pui 100 de carburatoare,atata timp cat nu bagi si aer in motor,degeaba torni benzina
astept filmuletul
iulicuta2000 a scris:reglajul bogat sau sarac tine de relanti,foarte putin afecteaza "talpa" de la 1500 de ture dupa care te ghidezi
poti sa pui 100 de carburatoare,atata timp cat nu bagi si aer in motor,degeaba torni benzina
astept filmuletul



Totusi influenteaza, putin dar influenteaza. Vine mai multa benzina iar cand se deschide si treapta 2 avem si aerul. Nu am zis ca ca e o ditamai diferenta, doar ce se observa acel surplus de putere. Crezi ca faza cu scartul scurt e coincidenta? Am incercat de mai multe ori dar ezultatee aceleasi. Am uitat sa spun, cand am desfact din S co am desfacut si din S prog. vezi cum o dai la intors )
ala de progresiune are efect in mers,iar ce spui tu acolo cu deschisu la clapeta a doua,si trasu aer pe acolo
fiecare difuzor are circuitul lui de benzina,iar daca ti se ineaca cu benzina pe treapta 1,cand deschizi treapta a doua,o sa se inece si mai rau,ca si pe acolo circula benzina
iulicuta2000 a scris:vezi cum o dai la intors )



Am uitat sa specific ca atunci cand dadeam amestec bogat deschideam si din S prog.
Faza cu inecatul mie nu mi s-a intampat. Depide acum si de fiecare carburator in parte, de cat de bogat e defapt amstecul, etc. primul test : http://www.youtube.com/watch?v=6lmxq_ht6jA Bun, Bun. Arată și merge bine.
Dar pe mine tot mă interesează consumul... perfomanțele nu au cum să fie la fel ca pe carburator (ci mai slabe).
În schimb dacă e mai fiabil sistemul și consumă mai puțin, cred că merită investiția absolut off-topic , doar pt Iulius_je :
Dar pe mine tot mă interesează consumul... perfomanțele nu au cum să fie la fel ca pe carburator (ci mai slabe).

carburatorul Fish :
http://www.fireballroberts.com/Fish_Story.htm
scade consumul si creste performanta notabil , dar .... e prea simplu...

On topic :
M-am uitat la filmuletul cu injectia pe Oltcit si BRAVO si-un mare UP pt realizatori , este un lucru foarte bun , pacat ca trebuie bricolate o multime de elemente pt o realizare impecabila , dar pt cine are rabdare si mana tehnica , este un salt calitativ net ! salut, felicitari, foarte impresionant. au mai intrebat si alti colegi de forum: nu te bagi sa monezi si pentru altii? ca pe multi ii arde buza dupa asa ceva, cel putin pe mine ma intereseaza, doar ca mi-e oarecum frica sa ma apuc de montat singur tinand cont ca nu prea stiu cu ce se mananca injectia. daca te hotarasti sa intri in productia de masa, vrem si noi sa stim.

inca o data respect pentru realizari. Salut tuturor !

Va sunt dator cu niste raspunsuri referitoare la consum. In primul rand nu am avut cand sa-i fac consumul cum scrie la carte. Va pot da un raspuns doar din specficatiile tehnice date de Bosch care preconizeaza o reducere a consumului cu un procent cuprins intre 15%- 20% ceea ce la Oltcit s-ar traduce intr-o economie de 1-1,4 litri/100 km deci un consum de aprox 6-6,5 l/100km in regim mixt.
Argumentele reducerii consumului sunt urmatoarele:
1. Motorul porneste la rece in 1200rpm fata de 3000 rpm la carburator
2. Sistemul de aprindere dispune de delco hall si corectiea avansului se face automat de catre ECU care intarzie sau devanseaza momentul aprinderii in functie de regimul motorului.
3. Porniri extrem de usoare la cald si eliminarea fenomenului de evaporare a benzinei din camera de nivel constant cum se intampla la carburator;
4. Recircularea vaporilor de benzina din rezervor si introducerea acestora in admisia motorului atunci cand acest lucru se impune;
5. Controlul emisiilor in bucla inchisa cu ajutorul sondei lamda

Sunt doar cateva aspecte. Fiecare va decide ce solutie adopta si poate opta fie pentru carburator fie pentru injectie.
Doritorii pot gasi pe site-ul meu tot ceea ce este necesar pentru a implementa sistemul http://www.stecit.lx.ro
P.S. Nu mai pot trimite mesaje de pe calculatorul meu de casa pentru ca se pare ca IP-ul este blocat. Daca-l stiti pe Aministrator va rog sa-l anuntati pentru ca eu i-am dat mp si mail dar au ramas fara raspuns. Multumesc! Probabil ca a blocat o clasa de IP-uri, am patit-o si eu la un moment dat. La fel ca si tine, am dat un mail si problema s-a rezolvat. Avand in vedere ca probabil n-ai incalcat in nici un fel regulamentul forumului nu ai motiv sa iti faci probleme, situatia se va rezolva. Doar ca uneori administratorul raspunde mai greu.

Intrebare: calculatorul limiteaza turatia motorului? Nu i-am dat peste 6000 rpm, dar pana acolo merge sigur fara limitare. daca dau o fuga prin brasov,crezi ca ne putem intanli sa vad live cum arata tot sistemul montat? Cu toata placerea, doar trebuie sa stiu cand vii ca sa-mi aranjez si eu programul. Si pana acum,a reusit cineva sa monteze un sistem de injectie pe un Oltcit? da...
era functional, bla bla, acum ani buni...
megasquirt

userul care avea, era Duke_of_Web, daca cauti prin adancurile forumului, o sa gasesti discutia respectiva despre injectie.
Ulterior, injectaa a ajuns la Titus... pai deceneu,asta nu e sistem de injectie?
stecit,da-mi intr-un privat numarul tau de telefon,si te sunt cand stiu sigur ca ajung,si vedem cum facem Deci,momentan n-are nimeni!Eram curios.
Cum se numeste topicul cu injectia aceea de acum cativa ani?Ca nu stiu cum sa caut.Multumesc pentru amabilitate. eu nu te inteleg,te referi la un anume sistem de injectie sau cum?
stecit a scris: P.S. Nu mai pot trimite mesaje de pe calculatorul meu de casa pentru ca se pare ca IP-ul este blocat. Daca-l stiti pe Aministrator va rog sa-l anuntati pentru ca eu i-am dat mp si mail dar au ramas fara raspuns. Multumesc!
Speram ca inconvenientul se va rezolva in scurt timp. Salut tuturor si Hristos a inviat !

N-am mai postat nimic despre injectie pentru ca m-am apucat serios de traba la masina, in sensul ca a intrat intr-un RK la caroserie.
Multumita in special lui Dan Alexandru si altor surse am facut rost de tot ce era de schimbat pe la tabla (aripi fata, aripi spate etc.).
Iata planul de bataie:
OLTCIT CLUB 1983 (5 trepte)
1. CULOARE - acum - albastru metalizat / la final - albastru (mai putin pretentioasa si mai ieftina vopseaua), nu m-am hotarat la nuanta inca;
2. ASPECT - la final bari plastic fata+spate/ praguri suplimentare de fibra / jante Axel / copertina panoramica textila de Peugeot 205 / proiectoare de ceata;
3. MOTOR - 1100 cc injctie monopunct, boost turbo dupa ITP;
4. HABITACLU - original + ceva imbunatatiri (plafoniera temporizata, torpedou si pedalier iluminat, porbagaj iluminat, mp3 4 boxe, alarma, inchidere centralizata, scaune fata de Peugot 205 GTI, avertizor acustic centura, frana de mana, rezerva combustibil, ceasuri presiune, temperatura ulei, ceas presiune turbo (voi revenii cu detalii);
5. INSTALATIA ELECTRICA - bloc de relee si sigurante (de pe un AudiA4) care va fi montat la interior si adaptat ptr. Oltcit / lumini prin relee etc

.....cam asta e tot.
Termen finalizare: Toamna 2009 (septembrie-octombrie)
O sa va tin la curent pas cu pas.
Va salut ! spor la treaba,ai putea sa faci chiar un topic la masina mea,si sa mai scrii acolo pe parcurs
iulicuta2000 a scris:eu nu te inteleg,te referi la un anume sistem de injectie sau cum?

Vreau sa vad un motor de Oltcit functionand cu ajutorul unui sistem de injectie,adaptat de la alta masina.Asta vreau. pai si ce-a facut stecit nu te satisface?sau vrei sa-l vezi tu in fata ochilor? Da,vreau sa-l vad in fata ochilor! du-te sa il vezi si gata...daca esti asa de curios.. N-am timp. atunci...cum vrei sa-l vezi? Cand voi avea timp. Ce mai face Oltcitul cu injectie? Ce sa faca ? A intrat inca din aprilie intr-un RK din toate punctele de vedere. La ora actuala situatia e urmatoarea:
-Antifonarea este finalizata masina fiind data cu doua straturi de Protecta si un strat de TEROSON aplicat cu pistolul . S-a lucrat doar cu nituri pop, fara gram de sudura si s-a folosit mastic pensulabil SINTO pentru imbinarile de tabla;
-S-a facut revizia completa a puntii spate si s-au schimbat bucsile de teflon, amortizoarele, rulmentii spate, s-au curatat etreierii spate, pistonasele si grarnituri noi noute plus set de concucte de frana si benzina noi+racorduri frana+placute noi . (cele vechi erau praf). Puntea s-a dat in Protecta + vopsire completa la pistol;
-s-a factut revizia totala a bratelor fata. S-au schimbat rulmentii cu ace, capetele de bieleta, pivotii inferiori si superiori, bucsile de la bascula si rulmentii fata+vopsire brate;
-s-a umplut cu vasilina grafitata caseta de directie si s-a etansat capacul casteia, s-a curatat si vopsit cu vopsea rezistenta la caldura argintie;
-s-a curatat cutia de viteze 5 trepte si s-a schimbat uleiul din ea + vopsire argintiu;
-s-au montat etrierii fata cu placute noi si revizie completa pistonase+garnituri;
-s-a finalizat compartimentul motor fiind vopsit albastru;
-s-au montat planetarele fiind schimbate burdufele de la roata.
-s-au refacut contraaripile spate si s-au montat aripi de fibra spate
-se inlocuiesc usile
-se inlocuiesc aripile fata si barile clasice cu cele de plastic
-se pun praguri suplimetare de fibra

Motorul va ramane la urma pentru ca modificarile pe care le va suferii vor fi substantiale si se vor face dupa ITP. Lucrez cand pot la masina si urmeaza sa finalizez caroseria pentru a putea fi vopsita.
Mentionez ca masina a fost desfacuta pana la ultimul surub pentru a putea face tabla asa cum trebuie.
O sa postez pe siteul meu poze cu RK-ul cat de curand. Hmmm... poate ar fi timpul sa faci un topic si la sectiunea "Masina mea"?!? In care sa pui toate etapele RK-ului si ale transformarii? Am deschis un topic la masina mea pentru RK:
http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=12017
Acolo o sa va prezint de acum inainte tot ce modific la masina, si tot acolo astept feedback-ul vostru. Pe acest topic voi pune tot ce modific, strict legat de sistemul de injectie.
Modificarile sunt disponibile si pe site:

http://www.stecit.lx.ro/RK/RK.htm

Va salut si astept observatiile si parerile voastre ! Asta ar merge pe oltcit ?
http://www.aquamist.co.uk/cp/cp.html Salut este un mecanic in IASI care a pus acuma vreo 2 ani injectie pe oltcit de cielo si cica merge bine Nu prea cred. Din câte îmi aduc aminte, Cielo are injectoare pe fiecare piston. Nu văd cum le-ar fi pus pe Oltcit. O fi facut gauri in chiuloasa . Cam așa arată sistemul de alimentare la Cielo:

Cam complicat să adaptezi așa ceva.
Aici pe un carb de Toyota cica monteaza injectie cu apa . Cam asa arata dar nu se vad diuzele . Trebuie si dero la apa aia ?
Si ceva ce am gasit ca se comercializeaza http://www.invoauto.co.uk/Products/Water%20Vapor%20Jet/water_vapor_jet.htm
si un filmulet la care este facut un vaporizator simplu . http://www.youtube.com/watch?v=6mzapZBbGV4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=5M3QiIuzSOM&feature=related Asa a zis el stie si TANASELE ION un oltcit albastru cu injectie de cielo acuma la dezmembrat si motorul la loat un prieten.Acuma lumea crede ce vrea. plumbere,te inseli
nu se pune sistemul de pe cielo asa cum e pe cielo
injectoarele sunt detasabile,iar alimentarea lor(rampa de benzina) se poate face si din furtun am auzit si eu de oltcitul cu injectie de cielo Ar fi interesant de văzut. Mă gândesc la complexitatea transformării chiar și numai pentru faptul că cielo are cilindrii in linie iar Oltcitul are doi la apus și doi la răsărit. Automat rampele alea de benzină și aer vor avea o cu totul altă construcție.

Gând la gând cu bucurie, Iulică. pentru aer se pastreaza admisia de oltcit peste care se pune un corp cu clapeta,iar rampa de benzina cum am spus cu furtun,sau cu tevi,evident facute geometric dupa oltcit,iar injectoarele se pot baga binemersi in galeria de admisie sa arunce pe supapa,sau pe acolo pe undeva Felicitari pt realizare.Am pus si eu injectie monopunct luata de pe un kadett de 1,4 acum cativa ani buni(prin 2000) ,dar a cedat in fata gpl-ului.
pentru aer se pastreaza admisia de oltcit peste care se pune un corp cu clapeta,iar rampa de benzina cum am spus cu furtun,sau cu tevi,evident facute geometric dupa oltcit,iar injectoarele se pot baga binemersi in galeria de admisie sa arunce pe supapa,sau pe acolo pe undeva

Prea complex,prea multa bataie .Injectia de pe cielo este "electronica multipunct/dupa 2003 secventiala(e-tec-urile)".Cea expusa aici e mai simpla,"injectia monopunct". ....vad ca de ceva vreme nimeni nu mai scrie nimic pe acest topic.
Revin eu cu cateva completari in cazul in care a mai incercat cineva sa implementeze solutia de injectie prezentata de mine.
- pentru rezistorul ceramic inseriat pe injector valoarea testata de mine este de 5,7 ohm (eu am inseriat doua reziatoare unul de 4,7 ohm/15W si altul de 1 ohm/5w) si motorul va functiona ok;
- am renunta la circuitul de ventilare al rezervorului si am obturat intrarea in talpa corpului de clapeta
- senzorul Tlichid de racire l-am montat in ulei cu rezultate foarte bune. (initial fusese pus in tubulatura de ventilare a motorului in dreptul cilindrului 1)
- nu folositi decat furtune de combustibil cu insertie textila care au presiunea de rupere (spargere) testata si pe care exista inscriptii ca sunt pentru combustibil. (se gasesc in Bricostore/Baumax etc.)

Cam acestea sunt recomandarile mele. Motorul merge impecabil si consumul este clar mai mic decat pe carburatie, dar mai presus de toate porneste si pe frig excelent. Am testat la -6 grade in aceasta toamna, si voi avea ocazia sa testez toata iarna. Merita sa incercati implementarea si voi mai ales ca nu costa prea mult sa o face-ti.
Mai aruncati din cant in cand si cate un ochi pe http://www.stecit.lx.ro pentru mai multe detalii.
P.S. Site-ul urmeaza sa-l modific din luna decembrie pentru a prezenta totul foarte clar.[/i] eventual si cu poze ceva mai mari,cand refaci sit-ul

apropo,mi-e lene sa caut dar parca s-a spus in urma ca senzorul de temperatura lichid racire sa fie montat la ulei,nu de alta dar cred ca aveai consum ceva mai mare cu el montat pe tubulatura de racire asa-i?
intrebare
rezistenta pe injector ce rol are?e vreun adaptor de impedanta,sau doar ca sa limitezi curentul prin injector?si daca e limitator,ce rol are?ca injectorul din cate stiu se inchide si se deschide,de x ori pe minut,in functie de cum ii dicteaza calculatorul,iar cu rezistenta inseriata n-ai cum sa modifici acea frecventa nu?zic si eu

spor la treaba
p.s. nu s-a scris nimic pentru ca se lucreaza Ai dreptate in privinta senzorului respectiv. Vara merge sa fie montat in tubulatura de ventilatie, dar iarna e mult mai ok sa fie in ulei. Eu nu l-am montat in ulei pentru ca mi-a lipsit adaptarea aceea pentru sonda, care se pune in locul monocontactului de presiune de ulei.
In ceea ce priveste rezistorul, acesta are rolul de a modela semnalul treapta dupa care functioneaza injectorul a.i. se limiteaza sau se mareste timpul in care acesta sta deschis a.i. se poate controla debitul de benzina dat de injector. Si la modelele multipunct exista aceste rezistoare. Pentru exemplificare iata link-ul urmator:
http://robskills.wordpress.com/honda-civic-eg5-modular-wiring-for-a-resistor-box-on-the-injector-loom/ pai,ce explica nenea ala pe site nu are legatura cu sistemul matali de injectie;
de ce?pai pentru ca a trecut de la un tip de injectoare(240cc/min) la alt tip,mai mari(450cc/min),pentru ca aminteste de ceva instalatiune turbo
si cum injectoarele in afara de debit,timp de raspuns mai sunt caracterizate de impedanta,calculatorul daca are o alta impedanta la injectoare decat cea pentru care a fost gandit s-ar putea sa se arda; de spun asta?injectoarele astea "mai mari" au impedanta relativ mica fata de cele originale ale masinii lui,si astfel solicita mai mult partea de comanda din ecu,care da curent spre injectoare,si cu rezistenta aia in serie,se limiteaza curentul prin ele,astfel ca pot functiona fara probleme pe acelasi ecu;el practic a facut o cutiuta cu 4 rezistoare,si un mod de comutare,astfel incat cand merge cu injectoarele normale instalatia electrica este nemodificata,iar cand trece pe injectoarele "nesimtite " face legatura cu "cutiuta cu maimute"
dar,revenind la oile noastre,nu vad cum rezistenta aia inseriata poate modifica semnalul treapta,sa-ti tina mai mult sau mai putin timp deschis injectorul

din ce stiu pot spune ca rezistorul ala iti limiteaza amplitudinea semnalului,nu si durata lui

adica,fara rezistenta semnalul arata asa
|
|___
| .....|
|___|____

cu rezistenta ar fi ceva de genu

|
|___
|___|____

gresesc?
n-am prea multe cunostinte de electronica digitala,dar asa mi se pare logic ca ar functiona...
ce-i drept daca ai putea interveni in ECU,sa-i modifici frecventa impulsurilor ar fi alta mancare de peste
p.s. paremise ca se poate "mînari" ecu,punand o rezistenta variabila pe firul de la sonda de temperatura,pacalind ca e mai rece decat este in realitate,dand astfel mai multa benzina Bre iulica acu faci si chip tuning )) Da, logica ta este perfect adevarata, trebuie doar sa lamurim cateva lucruri:
1. este adevarat ca rezistorul are si rolul de a limita curentul prin injector la o valoare acceptabila pornind de la urmatoarele date:
Rezistenta injectorului este la +15 grade - +30 grade (1-1,6 ohm)
Rezistenta serie este intre 2 - 4 ohm, deci rezulta o valoare de 5,6ohm, daca luam valoarea rezistorului serie de 4 ohm, de aici si alegerea valorii rezistorului de catre mine. Mentionez ca valorile sunt date din documentatia Bosch a sistemului Monomotronic.
2. Semnalul treapta arata cam asa:
cu rezistor:
| __
| / \
|/ \______
|-------------------------

(ma rog, nu prea mi-a iesit.) E ca un trapez.

Dupa cum poti observa semnalul se ascute spre varf, deci este influentat timpul de deschidere al injectorului, mai precis timpul cat sta deschis injectorul.
Nu este un semnal treapta ideal, asa cum l-ai desenat tu.
3. Te-am dat link-ul acela la intamplare pentru ati face o idee despre ce fel de rezistor box este vorba, nu ti-am dat link-ul pentru ca se aplica la injectia mea.
Fara rezistor inseriat pe injector motorul se va ineca la scurt timp dupa pornire, existand si posibilitatea de a-l arde datorita faptului ca nu se limiteaza curentul prin acesta.

Sper ca am fost suficient de clar si ma bucur ca am cu cine discuta aceste probleme si apreciez mult faptul ca dai raspunsuri foarte constructive.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 3 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community