Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Injectie pe Oltcit
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
roman ciprian a scris:Salut este un mecanic in IASI care a pus acuma vreo 2 ani injectie pe oltcit de cielo si cica merge bine

am vazut eu oltcitul cu injectie de cielo anul trecut mergand....si mergea frate cre' ca l-au facut sa mearga cu carbuni in loc de benzina ca jar manca din pacate nu sunt prea multe detalii despre acest proiect... salut...vreau sa te felicit pentru ce ai realizat la aceasta masina!Calculatorul este de pe vw?si clapeta la fel?as vrea sa adaptez si eu aceasta aprindere pe dacie!tu ai zis de aprindere...modul,delco dar bobina este tot bosch?baga id alecsutz03 te rog sa te mai intreb cate ceva!multumesc
Sarbatori fericite! pai pentru dacie nu mai bine cumperi un motor cu injectie?cu tot sistemul?de pe o masina lovita eventual ? pentru ca motorul meu e facut recent...si multi s-au plans de proasta calitate a calculatorului pus pe dacie:)in schimb de vw nu am auzit nimic...nu prea s-a plans lumea! m-ar fi interesat schema electica adaptarii....site-ul vad ca nu mai merge..eu am un oltcit din 88 in stare destul de buna, cu motor complet (aprindere, carburator etc) si cutie de GSA si vroiam sa-i fac o astfel de adaptare...eu am mai pus o inhectie Bosch (de la Dacia Nova GTI) pe un Renault 11, dar am luat cablajul cu totul, inclisiv senzorul pe cutie... Site-ul este iar functional. Cei de la LX.ro maifac cate o revizie pe la servere si din aceasta cauza n-a mers site-ul. Acum e OK. Totul se afla expus acolo. Multa Bafta http://www.stecit.lx.ro "un oltcit albastru cu injectie de cielo"
...exista un mit cum ca oltcitul lui andusan a avut injectie in tinerete(tineretea oltcitului )
si cum ca asta ar fi fost camera de amestec modificata pentru asa ceva:
[IMG=http://img251.imageshack.us/img251/3487/dsc08474.th.jpg][/IMG]
mai multe detalii nu stiu,decat piesa asta multumesc, am descarcat local toata informatia..la primavara vreau sa vad ce iese...
stecit a scris:Site-ul este iar functional. Cei de la LX.ro maifac cate o revizie pe la servere si din aceasta cauza n-a mers site-ul. Acum e OK. Totul se afla expus acolo. Multa Bafta http://www.stecit.lx.ro


de-mi te rog pe privat mesaj cu nr tau de telefon te rog! Salut tuturor!

Chiar daca unii poate m-au dat disparut, iata ca revin cu cateva detalii semnificative, zic eu, despre acest proiect.
E drept ca frigul de afara mi-a cam rarit drumurile pe la garaj (din toamna ne-am apucat si de ceva renovari pe la garaj si am cam lasat lucrul la masina).
In urma unor constatari facute personal asupra sistemului de injectie sunt in masura sa va dau cateva sfaturi (celor care implementati solutia) cu privire la cateva aspecte observate de mine in exploatare, dupa cum urmeaza:
1. Sistemul e stabil in functionare si nu ridica probleme (am parcurs cca 2000 km de test) in conditii de temperatura diferita si nu sunt probleme nici cu pornirea la rece, nici cu partea de progresiune (acceleratie in regim de progresiune). Consumul este clar sub 8% (undeva intre 6,5-7%) in regim mixt si turatii pana in 4000 RPM (aprox. 110 km/h treapta a-V-a). Am sesizat o crestere a consumului in conditii de temperatura extrema (-10 / - 25 C) asa cum a fost la Brasov in iarna asta, si pot sa spun ca am avut consum de 10% pe distante parcurse fragmentat (8-10 km) cu pauze de 30 minute-1 ora, intre parcurgeri.
Concumul la drum intins este sub 6%, cu aproximatie.

2. Atentie la ce consumatori electrici aveti pe masina (proiectoare ceata, sisteme audio foarte puternice) pentru ca la randul sau sistemul de injectie consuma si detecteaza proagul minim de tensiune din sistem, si intra in balarii.
Am patit asta cand am dat drumul la proiectoare + lumini intalnire si tensiunea a scazut la 12,7 V si aveam bilant energetic la limita, chiar catre negativ. Alternatorul de Oltcit nu stie decat 40A, ceea ce am constata ca este foarte la limita, asta si datorita pompei electrice imersate care consuma destul de mult+motorarul clapetei+modul de aprindere+ECU.
In concluzie, am achizitionat deja un alternator nou (DENSO 31400-60B1) care da 60A, are regulator incorporat si stie sa aprinda sau sa stinga si becul din bord, dupa caz, lucru pe care vi-l recomand cu multa caldura si voua. Trebuie doar sa adaptez sistemul de prindere pe masina si sa inlocuiesc fulia cu cea de pe alternatorul original. Abia astept sa mai treaca gerul sa ma apuc de treaba si sa va pun si ceva poze, eventual un filmulet. Pentru curiosi, asa arata alternatorul Denso http://cgi.ebay.at/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=270499778893. V-am spus despre alternatorul Denso de 60A, iata-l si la lucru. Am scos masina din garaj si am facut niste ture sa vad cum stau. Iata cum merge motorul si cum incarca alternatorul.

http://www.youtube.com/watch?v=WXJcyTnlH0w Poti sa ne spui cat a costat alternatorul si daca au fost probleme la montaj.

Multumesc. Alternatorul a fost 100 RON si l-am cumparat din targul care are loc in fiecare week-end langa Roman S.A. in Brasov (brasovenii stiu - ma refer la intersectia Carpatilor cu Poienelor).

Problemele la montaj nu au fost majore, singura adaptare care trebuie facuta este o prelungire a piesei de intindere. Ok am inteles, multumesc mult. Eu am cautat nou si m-am crucit cand am aflat ca este 1300 lei. Domnu' stecit , cateva intrebari:
1. exista vreo schimbare sesizabila a performantelor cu acest sistem mono-motronic? Trage mai bine, la fel sau mai bine decat cu carburator? Sa stiu daca ma apuc sau nu.
2. sistemul folosit de dvs pe ce cilindree a fost folosit?
stecit a scris:1. Sistemul e stabil in functionare si nu ridica probleme (am parcurs cca 2000 km de test) in conditii de temperatura diferita si nu sunt probleme nici cu pornirea la rece, nici cu partea de progresiune (acceleratie in regim de progresiune). Consumul este clar sub 8% (undeva intre 6,5-7%) in regim mixt si turatii pana in 4000 RPM (aprox. 110 km/h treapta a-V-a). Am sesizat o crestere a consumului in conditii de temperatura extrema (-10 / - 25 C) asa cum a fost la Brasov in iarna asta, si pot sa spun ca am avut consum de 10% pe distante parcurse fragmentat (8-10 km) cu pauze de 30 minute-1 ora, intre parcurgeri.
Concumul la drum intins este sub 6%, cu aproximatie.


Parerea mea e ca ceea ce am bolduit (consum decent) intra la "performante". Intr-adevar este vorba de un altfel de performante, care nu se traduc intr-un castig de putere ci intr-o ardere corecta.

Din puterea pe care o are motorul as zice ca e de 1300... [quote="b28kft"]Domnu' stecit , cateva intrebari:
1. exista vreo schimbare sesizabila a performantelor cu acest sistem mono-motronic? Trage mai bine, la fel sau mai bine decat cu carburator? Sa stiu daca ma apuc sau nu.
2. sistemul folosit de dvs pe ce cilindree a fost folosit?[/quote]

Sistemul a fost implement si folosit pe motor de 1129 cc + cutie 5 trepte luata de pe un Axel.

Exista o crestere clara de cuplu fata de varianta pe carburator, acest cuplu fiind distribuit liniar pe o paje mai mare de turatie si nu brusc (la deschiderea clapetei nr.2) asa cum se intampla la carburator. asa...
o intrebare :Ai de gand sa te duci la vreun analizator de gaze sa vazi asa ca chestie ce gaze scoate... cu injectia? O sa merg la viitorul ITP, cel mai probabil, dar pot sa spun ca nu scoate gram de fum, nici chiar cand o accelerez serios 4500-5500 rpm. sistemul asta de injectie este asemanator cu cel de pe alfa 33 ? Cele cu injectie bineinteles . Ca tot e vorba de ITP cum o sa faci acolo? Dai tot jos si pui la loc dupa, sau instalatia e omologata?
NeaGeorgel a scris:Ca tot e vorba de ITP cum o sa faci acolo? Dai tot jos si pui la loc dupa, sau instalatia e omologata?

Non euro are oltcitul . Nu se specificadecat carburantul . Nu conteaza sistemul de alimentare .
Cristip1970 a scris:
Non euro are oltcitul . Nu se specificadecat carburantul . Nu conteaza sistemul de alimentare .

Fals! Daca te prinde la ITP cu alt carburator sau cu elemente in plus pe motor, nu treci. De asta se face poza compartimentului motor. da cam are dreptate Robert ,la mine se uita lung la microcontactul pentru traIIa la carburator . Se trece la ITP cu alt carburator. Faci o poză cu originalul și o dai pe stic lu ăla de la ITP. nu merge .
poza aia contine o groaza de date , cu ce camera a fost facuta , ora , etc, si daca nu corespunde cu restul pozelor facute masinii iese alta dandana Cand am luat ITP acum cateva zile mi-a raspuns la intrebarea mea De ce se pozeaza si compartimentul motor .
Cica sa se vada motorul si tot ce este legat de alimentare si pompa de frana . In asta intra si alimentarea cu gaz artizanala , deci alt combustibil caci daca cititi bine in certificat sau CI este scris doar combustibilul ...
Iar pt exterior se pozeaza sa se vada ca nu este busita masina in caz ca a avut ceva tamponare pana sa faca ITP ( pt validarea in caz de accident a politei RCA )
Apropo chiar de este off topic . Chiar stiti de ce se retine si in ce caz o masina la care se face ITP ca sa fie reinspectata de RAR ?
Eu am gasit un nenea care zice ce este legat de ITP fara sa faca ardere aiurea de impresii ... Iata ce scrie pe site-ul RAR:
Daca se inlocuieste motorul unui autovehicul, este necesara prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificarii cartii de identitate. Cel mai simplu este sa se monteze un motor identic cu cel anterior, adica unul care are acelasi cod motor cu cel mentionat in cartea de identitate.� In acest caz la R.A.R. se verifica doar aspecte legate de fixarea noului motor, daca au fost pastrate elementele pentru reducerea poluarii (catalizator, sonda lambda etc.) si se realizeaza testul de poluare specific unei inspectii tehnice. Daca se monteaza un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar in cazurile in care noul motor are performante mult diferite fata de cel initial (putere mai mare, configuratie diferita care presupune reamplasarea suportilor motorului etc.) se efectueaza probe specifice in cadrul Laboratorului de incercari pentru securitate rutiera al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, in noua configuratie.

Mentionam ca modificarile vehiculelor inmatriculate in Romania ce determina omologarea acestora se pot efectua numai in ateliere specializate, autorizate conform legislatiei in vigoare. Lista de ateliere autorizate le gasiti la sediul oricarei reprezentante R.A.R. sau la adresa www.rarom.ro.


Este adevarat ca aici e vorba de inlocuirea motorului, dar partea semnificativa pentru mine este cea cu :"iar in cazurile in care noul motor are performante mult diferite fata de cel initial (putere mai mare, configuratie diferita care presupune reamplasarea suportilor motorului etc.) se efectueaza probe specifice in cadrul Laboratorului de incercari pentru securitate rutiera al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, in noua configuratie."

Nu se spune nimic de modificarile care optimizeaza functionarea, sau de cele aduse sistemului de alimentare si admisie, care nu sunt de natura sa mareasca puterea motorului. Voi ce parare aveti? Eu sunt de parere ca legea in romania nu se aplica indiferent ca asa e sau nu e asa. Eu zic ca o sa fi respins fara o spaga mica, desi normal ar trebui sa treci fara probleme. Evident. Mare parte din injuraturile oamenilor si le ia RAR-ul din cauza ITPistilor, care pentru o spaga mica, o baga pe aia cu "asa cer aia de la RAR". A nu se intelege ca aia de la RAR ar fi ceva sfinti.

Nu trebuie sa ai carburator original, pentru ca se considera ca un alt carburator nu schimba semnificativ parametrii de putere ai unui motor. nu iti bate obrazul la ITP sau RAR pentru carburator,daca iti zice ceva sigur is spagAsini,sa nu il adaptezi cu scoch si sarma ca atunci se justifica nemultumirea lor
a..si sa-ti iasa noxele Multi dintre cei cu service de ITP baga banu la ei in buzunar, si taxa de itp si taxa de revenire, asa ca el e foarte multumit sa iti dea revenire. In tara asta basita nu se merge pe lege, ci pe spaga. Daca s-ar respecata legea acum ar avea salarii duble profesorii, dar cum si la cel mai inalt nivel nu se aplica, ce sa te mai astepti la oamenii de rand. Ne meritam soarta ce sa mai.
stecit a scris:Iata ce scrie pe site-ul RAR:
...Nu se spune nimic de modificarile care optimizeaza functionarea, sau de cele aduse sistemului de alimentare si admisie, care nu sunt de natura sa mareasca puterea motorului. Voi ce parare aveti?

Asa este, nu se spune, dar nici nu este specificat explicit ca poti schimba sistemul de alimentare, fara testare nu poti dovedi ca nu ai modificat puterea motorului..asa ca esti numai bun de jecmanit de catre spagozauri. Tipic romanesc...
b28kft a scris:
2. sistemul folosit de dvs pe ce cilindree a fost folosit?

Nu pe ce motor, ci ce capacitate cilindrica avea motorul de pe care s-a luat sistemul mono-motron? Motorul de pe care s-a luat corpul de clapeta era de 1.100 cc si vine de la una din urmatoarele masini (cei de la care am cumparat corpul de clapeta mi-au spus ca este de pe un Peugeot 205 - motor de 1.100cc), dar in functie de codul Bosch am gasit si alte masini pe care s-a utilizat, deci care aveau injectie monopunct:

CENTRAL INJECTION UNIT assy.

BOSCH 043820105
Vehicle Applicability:
1989-1992 CITROEN AX 1.1 44kW/60PS
1989-1996 CITROEN C15 1.1 44kW/60PS
1991-1994 CITROEN ZX 1.1 44kW/60PS
1991-1994 PEUGEOT 106 1.1 44kW/60PS
1989-1992 PEUGEOT 205 1.1 44kW/60PS
1990-1994 PEUGEOT 309 1.1 44kW/60PS

Acum sa va povestesc cum sta treaba cu omologarea si RAR-ul, pentru ca m-am interesat la un inginer RAR de la Brasov, pentru a lamurii lucrurile. Omul mi-a spus ca nici nu se pune problema sa accepte modificarile facute si ca indiferent cat de bine sunt facute este nevoie in mod clar de omologare. Aici vine partea interesanta. Omul spune ca la Brasov nu are cine sa-mi faca omologare si ca ma sfatuieste sa dau jos injectia si sa ma duc la ITP cu carburatorul, sa fac ITP-ul, dupa care este treaba mea ce fac, dar daca ma prind in trafic baietii imi iau talonul. Nu va mai povestesc cat de stupid mi se pare. Hai sa privim astfel lucrurile. La mine cand deschizi capota nu se vede mare lucru modificat, dar nu asta ar fi problema, ci va dau alt exemplu. Au o Kia Ceed 1.4 109 cp VVTI si pot sa-i fac chip tunning si ajung pe la aproximativ 138 cp. Baietii ma opresc in trafic si habar n-au ca puterea din talon e mai mica decat cea reala, deci raman cu talonul. La Oltcit puterea abia daca a crescut cu 2-3 cp prin punerea injectiei, deci cu mult mai putin decat la varianta Kia.
Cu ce masura judeca cei de la RAR cele doua cazuri ? Eu cred ca legile pe aceasta tema din Romania sunt complet depasite.
Din alt punct de vedere toate componentele injectiei au fost omologate pe masinile de pe care provin. E acelasi lucru ca atunci cand iti cumperi niste accesorii pentru masina din comert care au sigla pe ele (acel timbru) care spune ca sunt acceptate de RAR. La momentul de fata sunt extrem de dezamagit si ma gandesc serios, si voi lua o decizie in curand, sa dezmembrez masina si sa ma las de aceasta munca daca nu pot utiliza sistemul in mod legal. ar trebui facuta o petitie /reclamatie /scrisoare deschisa ,catre ministerul care se ocupa cu asa ceva sa le dam ochelarii de cal jos sau sa le explice cineva cum stau treburile ,prima data e mai greu . Mai exista o cale si anume omologarea individuala. Faci un dosar cu modificarile aduse masinii - sub forma unui proiect, cu dovada ca modificarile au fost facute in service autorizat etc. pe care RAR Brasov il trimite la RAR Bucuresti.

Cheers
tody a scris:...Faci un dosar cu modificarile aduse masinii - sub forma unui proiect, cu dovada ca modificarile au fost facute in service autorizat etc. pe care RAR Brasov il trimite la RAR Bucuresti.

Cheers


Adica un nene de la un service cu calificare si cu drept de parafa, iti pune stampiloiu pe dosar da o semnatura si gata treaba. Ar trebui sa inlocuiasca omologarea facuta la RAR. Dar de schimbat in acte tot nu scapi... nu inlocuieste omologarea RAR, ci doar iti da dreptul de a incerca sa faci omologarea RAR.

fara stampila unui service agreat pt modificari la sistemul de alimentare (gen cum sunt alea care sunt agreate pentru recarosare), nu te primesc aia la omologari RAR Da macar este un pas inainte, decat deloc... Nooo!Sa nu faci asa ceva!Un pasionat care face asa ceva si munceste (cu rezultatele tale, nu aiurea!!!)nu trebuie in nici un caz sa se lase "infrant" de sistem!
Ar fi extrem de dezamagitor!
Te sprijinim cu ce putem!Nu face asa ceva!
Este absolut revoltator ce se intampla...
Bafta! Cum e Romania cu legile ei, mai ales aplicarea lor, asa functioneaza si service-urile. Am vazut cum un service agreat RAR (nu stiu exact pentru ce) functioneaza ca un ghiseu de semnaturi/acte/stampile pentru recarosari. Actele sunt facute in 5minute, evident pentru o mica suma, nici macar nu au vazut masina in viata lor. Si cate nu sunt asa.......recarosarea costa 150 lei pe la noi!

Au o Kia Ceed 1.4 109 cp VVTI si pot sa-i fac chip tunning si ajung pe la aproximativ 138 cp. Baietii ma opresc in trafic si habar n-au ca puterea din talon e mai mica decat cea reala, deci raman cu talonul. La Oltcit puterea abia daca a crescut cu 2-3 cp prin punerea injectiei, deci cu mult mai putin decat la varianta Kia.
Cu ce masura judeca cei de la RAR cele doua cazuri ? Eu cred ca legile pe aceasta tema din Romania sunt complet depasite.

Sunt doua lucruri diferite.La Kia faci o modificare nevizibila.Practic scrii un fisier nou in ECU.Chestia asta este greu de vazut chiar de cei din reprezentanta.Fisierul are aceeasi dimensiune,nume,numai anumiti parametrii sunt schimbati.Sau/Si schimbi injectoarele si pompa cu unele identice dar care lucreaza la alti parametrii.Raman aceeasi instalatie de alimentare,aceleasi trasee,aceeasi instalatie electrica,mufe,etc..Masina ramane "nemodificata" si are instalatia electrica,sistemul de directie,franare,etc..omologate international pentru circulatie.Pune-i turbo sau alt motor si o sa ai aceeasi problema!
La oltcit ai modificat ceva esential.Trasee noi ale instalatiei electrice,alt sistem de alimentare,mufe ,sigurante,etc.Procedeul de alimentare nu a fost testat si omologat pentru oltcit.Sistemul de injectie adaptat de tine,a fost conceput si omologat pentru masina donatoare !
Aceeasi problema se poate pune si pentru o instalatie GPL omologata pentru dacia ,dar pe care nu o poti pune in curte.Nu exista un act de la un service autorizat sa faca astfel de modificari ,nu o poti omologa.
In viziunea celor de la RAR masina modificata artizanal este un pericol public !
Asta este in Romania.Mai demult se putea obtine o "omologare pentru modificari artizanale" acum insa nu se mai poate.
Spre exemplu daca ai o masina care a venit din fabrica cu roti pe 16' iar producatorul nu a echipat respectivul model decat cu roti pe 16', in veci nu o sa poti omologa niste roti pe 17'.
Singura posibilitate sa ai relatii la ITP si ai rezolvat problema la fiecare 2 ani.Cand este filru RAR nu dai talonul , incasezi amenda si ai scapat!Trebuie gasita de fiecare data o modalitate de a ocoli legea.Daca cei de la putere o fac,de ce nu ar face acelasi lucru si poporul? Vorbeste cu nenea Mario din galati, cel cu trabantul electric. poate are dansul o idee viabila pt omologare,etc Ce porcarie de inginerime flausata pe la astia ... Uite și din astfel de motive ziceam eu că ar fi bun un club cu acte în regulă. ....Robertino ai dreptate in tot ceea ce spui, vis-a-vis de modificarea Kia - Oltcit, si marturisesc ca sunt de acord cu tine.
Problema ramane, totusi, legata de ce modificari putem face si ce modificari nu putem face, la masinile noastre. RAR-ul ar trebui sa stabileasca un set de reguli clare in ceea ce priveste activitatea aceasta de modificare a masinilor. E usor sa ma bagi intr-un service autorizat, sa dau pe manopera si piese preturi incredibile.
Dar daca sunt un pasionat al marcii si am posibilitatea sa dezvolt un sistem pe care sa-l adaptez pe masina mea, prin resurse si puteri proprii, ar trebui sa stiu din start ce reguli trebuie respectate. Nu vreau sa fiu inteles gresit, nu sunt impotriva omologarii modificarilor facute, dar vreau sa stiu, in momentul in care ajung la RAR, dupa ce reguli pot sa fac modificarea respectiva. Si mai trebuie sa existe si modificari pe care sa le pot face, atata timp cat, de exemplu: nu afectez structura masinii, nu schimb sau afectez elemente de siguranta, nu influentez caracteristicile dinamice initiale etc....
Pe de alta parte si cei de la RAR sunt tot ingineri, si un inginer se defineste prin partea sa creativa. Nu poti fi inginer si din mintea ta sa nu dai vita unor lucruri materiale legate de partea tehnica. Am un prieten care activeaza pe aircooled forum, Bogdan_bus si care este un inginer in adevaratul sens al cuvantului prin tot ceea ce face (sisteme de injectie pe motoare racite cu aer de vw si nu numai), si impreuna cu care doresc sa ne zbatem pentru a putea aduce in legalitate modificarile facute. Am tot citit documentatia RAR si acum totul depinde de "normele CE".Totul e stabilit de "CE"
Nu se mai poate face ce se putea odata.Este prea greu si prea costisitor....
Ia uite ce scrie aici:
"32. Pentru menținerea în circulație, vehiculele rutiere înmatriculate sau înregistrate în România,
care au suferit modificări ale caracteristicilor constructive menționate în CIV, trebuie supuse
omologării și modificării CIV.
33. La modificările menționate la pct. 32., în cazul intervenției la sistemele care privesc siguranța
circulației, protecția mediului, eficiența energetică și protecția împotriva furturilor și care sunt
reglementate de directivele/regulamentele CEE/CE sau de regulamentele CEE-ONU, trebuie
utilizate numai echipamente, componente, entități tehnice, piese și materiale de exploatare de
origine sau omologate ori certificate conform legislației în vigoare.

34. Modificările menționate la pct. 32 pot fi efectuate numai de operatori economici autorizați de
RAR, conform legislației în vigoare.

35. Modificarea unui vehicul este acceptată, iar RAR modifică datele înscrise în CIV numai dacă:
- evaluarea tehnică efectuată stabilește că modificarea respectivă este compatibilă din punct de
vedere tehnic în raport cu caracteristicile constructive ale vehiculului;
- modificarea respectivă nu influențează în mod negativ, în ceea ce privește siguranța rutieră și
protecția mediului, comportamentul sistemelor, componentelor sau unităților tehnice separate ale
vehiculului;
- sunt respectate integral prevederile legislației și reglementărilor tehnice aplicabile la omologare,
în conformitate cu prezentele reglementări. Respectarea cerințelor de mai sus poate fi dovedită fie pe baza documentației tehnice, fie prin
efectuarea verificărilor și/sau a testelor necesare.................
........... În cazul constatării unor neconcordanțe majore între caracteristicile tehnice ale vehiculului și
datele indicate de solicitantul omologării/eliberării CIV, RAR poate proceda la verificarea acestor
date pe bază de documente, rapoarte de încercare sau testare, după caz."
http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR7.pdf
Poti omologa oltcitul ca masina pentru competitiile sportive.Nu se mai pot omologa modificarile "artizanale".
Sistemele care se pot adapta pe oltcit(injectie in speta) ,nu au fost omologate pentru acest tip de vehicul.Iar ca sa faci proiect,sa faci toate omologarile cap coada,testari,poluari,performante,etc..., conform celor scrise de ei acolo.....o dai dracu de pasiune,pentru ca banii cheltuiti acopera achizitia a doua masini muuult mai bune!Sau plata edventualelor amenzi timp de 30 anii in care ocolesti "legal" filtrele RAR .
Asa-i la noi.....ca la nimeni
Exista la Tg jiu un mare meserias, gen Chip Foose ,care construieste masini de la 0.Numele sau este Vasile Serban.
http://www.youtube.com/watch?v=sUdJecltMbc
http://www.youtube.com/watch?v=to_n-PnGhEs&feature=related

Toate utilajele din clip sunt construite de el manual.In 10 ani de abia a reusit cu multe stradanii sa amenajeze pista din clip si sa stranga cativa pasionati,care nu mai sunt nici aia toti
Daca vezi ce masini face,lesini !Omul este demn de RIDES !A fost si o emisiune la TVR in urma cu cativa ani-Garantat 100%,realizata in atelierul sau.
Dar nu a reusit sa omologheze nimic din ce a construit.
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Răspunde la mesajele din acest topic    Pagina de start -> Consum, Circuitul de benzina Ora este GMT + 2 ore
Pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5  Următoare
Pagina 4 din 5
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community