Pagina de start
www.oltcit.ro (Oltcit, Dacia, ARO)
 
 Întrebări frecvente   Căutare   Membri   Grupuri   Înregistrare 
 Regulament   Profil   Mesaje private   Autentificare 

Doi olteni de la Gorj
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Mesaj
NO COMMENT !


[img]http://img61.imageshack.us/my.php?image=pict0050nd6.jpg[/img]
[img]http://img262.imageshack.us/my.php?image=pict0052xj7.jpg[/img][img][/img] Extraordinar,felicitari! am citit istorioara si am ramas putin mut...poate ne oferiti mai multe detalii in legatura cu modificarile aduse motorului.axe usurate,culbutori usurati...chestii de genu :d
felicitari pentru munca depusa felicitari Felicitari...! Atatea incercari/modificari...si pana la urma tot motorasul nemodificat a ramas in top.. NO comment puneti poza de avatar pe imageshack.us si o modific eu sa intre la avatar [URL=http://img80.imageshack.us/my.php?image=pict00612ok4.jpg multumesc !!
[/quote] Cum s-a comportat masina cu injectie monopunct(astra) ? copiati linkul asta acolo in pagina de profil la avatar si ar trebui sa mearga
http://img517.imageshack.us/img517/2544/pict00612ok4ao1.gif
daca nu salvati imaginea si o uploadati din calculator Multumesc pentru ajutor.Am rezolvat Ai tot respectul! ziceai ca ai 4 segmenti pe piston...
ai patrulea ce rol are?
unde l-ai indesat?
cum l-ai facut sa incapa? NO comment draguta masinuta
bafta in continuare Pasiune,pasiune pasiune.....felicitari!!!sa stii ca o sa vrem mai multe detalii despre modificarile aduse motorului!!!
Pasiune,pasiune pasiune.....felicitari!!!sa stii ca o sa vrem mai multe detalii despre modificarile aduse motorului!!.


OK.Astept intrebarile voastre!
robertino a scris:trebuie puse saibe de 1mm sub arcurile de supapele de admisie pentru a anula latentele de inchidere la turatii mari.



salut!
cum ai determinat fix diferenta de 1mm necesara? parca stiam ca la motocicleta al 4-lea segment era pe fusta pistonului.. aproape de capat.. sper sa nu ma insel
b28kft, poti sa ne luminezi cum era cu segmentii si cu pistoanele la motoarele de motocicleta?
salut!
cum ai determinat fix diferenta de 1mm necesara?

Saibele de 1 mm au fost la indemana.Le-am cofectionat din cele existente sub arcurile de supape astfel:am polizat ambutisarea pentru a deveni plate.
parca stiam ca la motocicleta al 4-lea segment era pe fusta pistonului.. aproape de capat.. sper sa nu ma insel
b28kft, poti sa ne luminezi cum era cu segmentii si cu pistoanele la motoarele de motocicleta?

Nu stiu cum este la motocicleta, unele au 4 altele au 3,depinde. Compresorul si pistoanele de raba au 4 segmenti.
Cert este ca eu am pus 4 segmenti(al 4-lea deasupra primului existent) Robertino, al 4lea segment este de compresie si vine deasupra celui de foc, compresie si ungere, nu? (adica 1 de ungere, 1 de compresie, unu de foc si altu de compresie) Sau in locul celui de foc pui altul de compresie si in canalul nou realizat bagi segmentul vechi de foc? (adica 1 de ungere, 2 de compresie si 1 de foc) 3 segmenti raman nescimbati ca din fabrica.Deasupra lor adaugi unul de foc, si vei avea dinspre capul pistonului spre fusta urmatoarea structura:
-unul de foc
-unul de foc
-raclor(radere)
-segm de ungere Multumesc de raspunsul clar si la subiect. M-am lamurit acum. Dar cu 4 segmenti nu se incalzeste mai mult motorul? (forta de frecare mai mare si deci temperatura crescuta) 1.Poti sa detaliezi, te rog, ce modificari ai la suspensii si cum sunt facute?
2.De unde ai bara stabilizatoare si cum e pusa?
3.De ce nu lasi masina mai jos? Ca mie mi se pare ca nu e lasata. si ce ai rezolvat cu axe si culbutori usurati??chiar crezi ca se simte ceva? nu mai poate sa raspunda astazi ca nu-l mai lasa forumul, asa ca mi-a scris mie pe privat ce este mai jos:

[quote]Nu trebiue lasat mai jos.Este extraordinar de dur si asa.Pe fata cursa suspensiei este mica 2-3 cm.Bara stabilizatoare am luat-o de la dezmembrari si nu stiu de ce este.Am prins-o pe sub traversa caroseriei care sustine cutia de vit., si de bratele inferioare.Pe spate a treia bara ca la peugeot 206,modificata bineanteles.Nici nu vreau sa il las mai jos ca ar cu el.Ecartamentul marit pe spate ma ajuta foarte mult.L-am adus la fel ca pe fata[/quote] Aici este raspunsul lui Robertino in legatura cu intrebarea despre incalzirea motorului:



"Nu e frecarea prea mare si nu se incalzeste mai mult.Am si ajutajele in capota si evacuarea aerului cald din radiator se face rapid, nu se mai plafoneaza in capota".

Multumesc mult de raspunsuri Robertino si felicitari pentru munca depusa si talentul desavarsit de mecanic! Ma simt mandru sa discut cu tine! salut robertino .. intr-adevar .. e frumoasa masinuta ... de fapt noi ne shtim asha un pic ... bafta in continuare .. No comment Ceva nou!
http://img337.imageshack.us/my.php?image=pict0070sj7.jpg
http://img530.imageshack.us/my.php?image=desenml8.jpg hmm...pe ala alb il stiu foarte bine, iar pe celalalt nu l-am vazut prin oras dar as fi tare curios macar sa-l aud daca nu sa si vad ce stie sa fac . oricum trebuie sa te felicit pt ca esti printre putinii care mai au grija de oltcituri prin tg-jiu. NRC-ul sta in garaj.Il tin ...ascuns .Daca vrei sa-l vezi, te invit acasa si ti-l dau sa mergi cu el ,cu toate ca mai am la el cate ceva de lucru.Si azi am bibilit la el .I-am montat aparatori de noroi din fibra sub aripile de fata.Mai am sistemul audio de pus la punct si-l scot la strada.
RGD-ul(cel alb) e la munca in fiecare zi. hihi aluia alb ii stiu toata povestea de la origini pana cand l-a vandut primul proprietar...poi mai vorbim si poate ne vedem saptamana viitoare ca maine plec la craiova, deh scoala asta e grea.
robertino a scris:3 segmenti raman nescimbati ca din fabrica.Deasupra lor adaugi unul de foc, si vei avea dinspre capul pistonului spre fusta urmatoarea structura:
-unul de foc
-unul de foc
-raclor(radere)
-segm de ungere

Aceasta configuratie este folosita la motoarele diesel cu cilindree mare, camioanele de exemplu. Motoare de turatie ridicata au al 4-lea segment sus, pe fusta pistonului, si foloseste la echilibrare.
Cine a desfacut motoare a observat pe fustele de piston urme de frecare. Cu segment de centraj acea frecare dispare.
Segmentul de centraj este folosit de regula la motoare care trec de 10.000. rot/min. robertino, ai pe cineva care face repere de fibra?
Te intreb pentru ca am citit aici de aparatori, am vazut ceva si la vanzari si suntem cativa interesati, in special de aripi fata. Adica la magazin se gasesc doar de dreapta si ne-ar interesa sa facem pe stanga (sau invers, nu mai stiu).
robertino, ai pe cineva care face repere de fibra?
Te intreb pentru ca am citit aici de aparatori, am vazut ceva si la vanzari si suntem cativa interesati, in special de aripi fata. Adica la magazin se gasesc doar de dreapta si ne-ar interesa sa facem pe stanga (sau invers, nu mai stiu).


Da am pe cineva cunoscut,dar aripi fata nu face.cred ca este prea costisitor.Elementele din fibra mi le modific singur;am rasina,fibra ,gelcot, tot ce-mi trebuie.
Aceasta configuratie este folosita la motoarele diesel cu cilindree mare, camioanele de exemplu. Motoare de turatie ridicata au al 4-lea segment sus, pe fusta pistonului, si foloseste la echilibrare.
Cine a desfacut motoare a observat pe fustele de piston urme de frecare. Cu segment de centraj acea frecare dispare.
Segmentul de centraj este folosit de regula la motoare care trec de 10.000. rot/min.

Este corect ce ai scris
Urma de frecare apare si la oltcit datorita carburantului de proasta calitate atunci cand "bate"avansul.Cel de-al 4-lea segment tine pistonul mai fix si nu mai bate la rece ,in cazul setului ro.Motorul este mai comprimat, dovada ca doar la montarea unui segment in plus, avansul are tendinta sa bata cu benzina cu care inainte mergea struna.
Plus o compresie mai corecta, fara scapari ,iar uleiul va oxida mai greu!
hmm...pe ala alb il stiu foarte bine, iar pe celalalt nu l-am vazut prin oras dar as fi tare curios macar sa-l aud daca nu sa si vad ce stie sa fac . oricum trebuie sa te felicit pt ca esti printre putinii care mai au grija de oltcituri prin tg-jiu.

Pai primul proprietar mi l-a vandut mie acum 3 ani.L-a luat de nou cu mari interventii pe 23/12/1995-cadou de craciun.
Il mai repara la mine si tot il bateam la cap sa mi-l vanda.Pana la urma si-a luat omu' logan si i l-am luat.Avea 38000 km.A plans saracu om cand mi l-a dat, i-a facut poze ,m-a rugat sa-l las sa mai mearga cu el pana ii vine loganu,imi venea sa nu-l mai iau de mila omului .Am dat o cocoasa de bani pe el 28.000.000 in acea vreme,dar nu regret nimic.L-am alergat si la curse. de ce nu ii scoti plasticul portocaliu de la senalizari? ar arata mai bine. Imi pare rau de faruri ca sunt noi.Plus ca militia cauta orice motiv sa te arda.Cum te vede cu o masina mai altfel,sau una mai veche,dacia,oltcit, cum esti pe dreapta pentru verificari.. ai dreptate cu politia dar daca pui bec galben in locul celui alb dupa ce scoti plasticul ala galben chiar nu vad unde sa fie problema...semnalizarea poate fi pe fata atat alba cat si galbena ,intermitenta sa fie
iulicuta2000 a scris:semnalizarea poate fi pe fata atat alba cat si galbena ,intermitenta sa fie


Corect. Chiar si ITP-u l-am facut cu becuri albe si nu au comentat...(am vrut sa pun becuri galbene pentru ITP dar uitasem) Cashcheta se ia de tine numa daca nu cunoaste legea.

Scrie destul de clar: In fatza portocaliu sau alb iar in spate portocaliu sau roshu. La masina omologata NU ai voie sa modifici urmatoarele:
Sistemul de directie
Sistemul iluminare-semnalizare
Sistemul de franare
TOTUL ESTE INTERPRETABIL!!

ITP-ul se face oricum(cel putin la mine).E mai greu sa convingi comunistii sa nu-ti ia talonul:ba ca nu corespund anvelopele,sau ai capota alta culoare,ba ca vor sa-ti gaseasca ei ceva ,etc..!!
Nu se leaga decat de rabloantze!
Conform legislatiei nu este obligat sa treci in talon culoarea secundara decat daca depaseste 20% din suprafata masinii. Salut!

Am si eu niste nelamuriri in legatura cu unele parti din topicul tau, asa ca o sa subliniez cateva din ele:

-la turatie mare pistonul trebuie sa fie cat mai usor nici decum cat mai greu iar un segment in plus in ingreuneaza (atat la kil cat si la frecari), sa nu mai zic ca un piston are abateri de forma si nu poate fi prelucrat pe un strung in conditii normale! Pistoanele de motocicleta au un seg pe fusta cu rol de echilibrare si nu deasupra celui de foc (cu rol de "compresie"), daca tin eu bine minte. Ce vb tu aici cu 4 segementi pe piston luat la strung se numeste crima....
-ai vorbit despre alezatul pistoanelor (usurare presupun), te rog sa ne spui ce anume ai alezat la ele, care a fost greutatea initiala si cea finala (dupa alezat si montat segmentul 4).
-"Compresia se pierde din doua motive,intrucat cilindrii nu sunt raciti in mod 100% egal,sau au strangeri inegale(au dilatari neuniforme))" WOW...nici nu vreau sa intru in detalii.
-"Avantaje:nu mai pierzi compresia la cald" adica segmentul 4 te ajuta sa nu pierzi compresie la cald?? )) poi daca pierzi compresie la cald setul e varza iar al 4 lea seg e frectie la picior de lemn!
-"Porneste la sfert de cheie"...daca nu iti porneste la sfert de cheie cu 3 seg ai alte probleme, a mea porneste la sfert si e totul clasic si romanesc
-"Urma de frecare apare si la oltcit datorita carburantului de proasta calitate atunci cand "bate"avansul" deci cand bate avansul freaca fusta pe cilindru? Poi stai un pic, daca fusta atinge cilindru atunci la ce bun e segmentul tau pus deasupra seg de foc, daca era pus pe fusta poate o ajuta nu atinga..nu??
-"Cel de-al 4-lea segment tine pistonul mai fix si nu mai bate la rece ,in cazul setului ro.Motorul este mai comprimat, dovada ca doar la montarea unui segment in plus, avansul are tendinta sa bata cu benzina cu care inainte mergea struna." Holly shit!!! Stai sa inteleg bine...deci fara a face vre-o modificare asupra volumului camerii de ardere si asupra volumului creat de piston cand e la PMI tu reusesti sa modifici (cresti) raportul de compresie:)!?! Poate vrei sa spui ca o pierdere mai mica de gaze din camera de ardere (datorita montarii seg 4) se traduce intr-o putere sporita a motorului, nicidecum motorul este mai comprimat! Mai dai si dovada ca bate avansul din cauza compresiei ))...
Cat despre bataia aia la rece eu am 1100 romanesc si nu bate NIMIC la rece (tacane usor distributia pe partea stanga datorita folosirii uleiului efl 15w40 in conditiile de trafic din bucuresti). Bataia de care zici tu se manifesta la motoarele de 1300 si nu la toate,i nu se stie exact de unde e...unii zic ca e de la fusta altii zic ca e de la bolt.
-ai spus ceva de un kit de ambreaj de 180cp, te rog spune-mi si mie ce cod are, de cine este facut si daca l-ai montat direct sau in urma unor modificari.


Nu doresc sa te supar cu nimic, doar sa intelegi ca topicul tau are nevoie de explicatii clare insotite de poze. As vrea mai multe detalii daca se poate despre turbo, sistemul de injectie si puntea spate. Ce ma intereseaza cel mai mult este unde ai pus senzonrul de temp apa de la injectie monopunct si cum a fost consumul pe timp de iarna(la temp sub 0).

Norok! No comment Frate robertino! Te rog sa nu superi iti repet ! Sunt sigur ca tu ai intentii bune dar unle afirmatii sunt gresite in timp ce altele nu sunt complete! Scopul la acest forum e sa invatam unii de la altii nu sa te contrazc eu asa ca nu am ce face! Poate mai gresesc si eu nu zic, dar ce spui tu in mare parte e mecanica pe picior, cel putin asa vad eu pana acum. Poate cu argumente o sa ma faci sa imi schimb parerea si o sa ajung mai castigat in urma citirii topicului tau!

Hai sa o luam usurel acum si in ordine, sa nu ne pierdem ideile:

1. Problema legata de 4 seg pe piston.
Eu sunt de parere ca al 4-lea seg este inutil! In sensul ca nu face alceva decat greutate (parca te-am intrebat cat cantareste pisonul cu modificari) in plus la care se adauga frecari suplimentare.
Legat de compresie, comprimare, raprot de compresie, eu cred ca incruci un pic termenii! Nu ai cum sa modifici raportul de comprimare prin montarea unui segm in plus (poate foarte foarte putin). In schimb poti (presupun) sa modifici compresia efectiva. Ce vreau sa spun prin asta este faptul ca in urma arderii care se produce in cilindru o mai mare parte din gaze raman in cilindru => o imbunatatire a randamentului mecanic al motorului deoarece energia din gazelel arse este transofrmata in mai mare parte in lucru mecanic care apasa pe calota pistonului si produce miscarea.
In alta ordine de ideei poti sa ai raport de compresie 9:1 iar motorul daca este nou sa aibe o compresie efectiva de 13 bar sau poti avea un raport de compresie de 12:1 si o compresie efectiva de 6 bari daca e motorul dus!!!!
Trebuie sa intelegi ca pistoanlele au fost gandite din start cu 3 seg! Adaugarea unui seg in plus slabeste rezistentza pistonului, creste frecarea si odata cu asta creste si temperatura in camera de ardere de unde pot aparea detonatiile. Decat sa te kinui sa pui un seg in plus mai bine pui un set nou si stii o treaba, daca pui set nou si 4 seg se numeste MECANICA MEDIEVALA si risipa de bani (din punctul meu de vedere). Nu cred ca o sa ai o crestere semnificativa de putere raportata la barbarismele care o sa le suporte motorul !
Am vazut oameni care s-au chinuit sa puna un seg in plus la trabant! Iar la trabant e un pic mai simplu ca la oltcit. Dupa lungi eforturi si dezbateri s-a constatat ca 3 seg pe piston e..FIX PIX!!! Trabantul mege bine cu 2 sa nu mai vb de faptul ca trabi are compresie mica mica(cel putin alea mai vechi)!

2. Racire, flux de aer, compresie.
Racirea motoarelor cu aer prezinta avantaje si dezavantaje! Un dezavantaj foarte mare este racirea "neuniforma". De aceea in sistemul de racire este proiectata o tubulatora care sa canalizeze fluxul de aer cat mai uniform pe toate suprafata chiulasei cat si a cilindrului. Daca motorul e nou si e cald nu trebuie sa aiba pierderi de compresie datorita racirii inegale, e adevarat ca o racire inegala in timp duce la o uzura inegala si tot in timp apare pierderea de compresie. Dar retine IN TIMP!!!
Acum cand motorul este rece e normal ca jocurile (indiferent de care jocrui vb) sunt mari. La cald cand piesele s-au dilatat si functionaza normal, nu vad nici un motiv sa apara pierdere de compresie (exclud uzurile)!

3. Injectia
Ai pozitionat foarte bine sonda de apa, asa o sa citeasca temp corecta. Problema mare pe care o vad eu la injectie este socul! Daca nu ma insel, socul la injectie este dat de temp apei si in fuctie de asta computerul activeaza si dezactiveaza socul, nu?? Acum daca uleiul e mai tot timpul rece inseamna ca socul o sa tina foarte mult =>consum mare! Dasta am intrebat de consum la temp sub 0 grade. Trebuie facut cumva ca temp motorului sa ramna aproape de 80 de grade indiferent de regimul de utilizare.

4. Ambreajul de 180cp
La Quinton Hazel am vazut doar un ambreaj clasic de oltcit care mai nou nu mai exista iar despre BORG&BECK nu stiu nimic . Care dintre ele ziceai ca e de 180 cp?

5. Puntea spate
Te cred ca e asemanatoare cu cea de pejos 206 dar nu am 206 si sa ma bag pe sub masini pe strazi sa vad cum e..nu prea cred! Lasand gluma laoparte te rog pune si tu o poza sa vaza si okiul meu!

Ce lipseste de la topicul tau sunt detaliile adica daca spui ca ai pus turbo, atunci pune si tu niste poze sa vedem si noi cum ai facut esapamentul sau cum ai pozitionat turbina, spui ca ai usurat pistonalele, axele si culbutorii. Ok forte frumos, dar vrem si noi sa stim cat aveau inainte si cat dupa, adica vrem sa stim care au fost rezultatele muncii tale si poate sa facem si noi mai departe la masinile noastre!

Nu am intrat pe topicul tau sa fac bascalie, dar la cum ai explicat lucrurile mi-a sarit in cap o poveste din copilarie in care un mare mecanic in comprimat motoare sub nikul dogy il invata pe un incepator pe nume Bogdan Lascu cum trebuie sa taseze pistonul supapa sau invers ....nu mai stiu exact ca eram mic pe vremea aia. Oricum idee e ca nimeni nu il credea pe Dogy desi el comprimase multe motoare cu succes la firma Masaraci dupa metoda tasatului !

Astept cu nerabdare detaliile si pozele!

Norok! nu stiu cum sta treaba cu al 4-lea segment,cert e ca am facut o comparatie intre un segment nou SM si unu de axel,care chipurile are 200K km(e motorul de pe masina mea) si fanta la asta al meu era apropiata de 0.4 iar la cel SM era ceva mai mare...ce vreau sa spun e faptul ca atunci cand piesele sunt cum sunt(cu abateri mari de la calitate,in mod normal fanta trebuie sa fie cam 0,2 parca la segmenti noi! ) mentinerea compresiei in camera de ardere e un lucru bun
intr-adevar raportul de compresie se modifica foarte putin,dar mai mult ca sigur presiunea in cilindru va fi mai mare decat in configuratia clasica de 3 segmenti
restul frecari dilatari in urma acestei modificari...nu putem decat sa le presupunem,pentru ca de masurat e cam dificil,am spus presupunem,si ar fi bine fim nu doar pesimisti,ci optimisti ca poate totusi frecarea aia in plus are ca efect o incalzire cu 2 grade celsius si nu 20...atunci vreau sa cred ca e un lucru bun!

dex,in legatura cu socul la injectie,din ce am observat motorul intra in regim aproape normal de functionare cand uleiul ajunge pe la 40-45 de grade,adica sta la relanti si accelereaza binisor,banui ca in diagrama de injectie se poate ajusta punctul pana la care "socul" sa fie tras,adica de la temperatura de 45grade motorul sa aiba regim normal
dex,ai incercat ceva practic si nu a mers?sunt interesat si eu de astfel de detalii avand in cap montarea unui sistem de injectie pe oltean
iar daca iarna motorul e la 0 grade,mi se pare normal sa fie socu tras,nu? Salut nu as vrea sa ma bag in "discutia voastra" dar :
1. Robertino nu stiu daca te-ai intrebat de ce primu segment de foc se pune la distanta aia fata de capul pistonului
2. Apoi mai e faza cu ungerea un alt segment de foc cred ca ar merge mai pe metal, motoru a fost facut pentru 3 segmenti.
3. "Bataia avansului"=detonatie=cresterea anormala a presiunii din cauza cifrei octanice scazute, iar eu cred ca zgomotul de bataie este chiar explozia anormala (normal din fabrica se recomanda cel putin COR98, cu raport de compresie normala, nu cum s-a obisnuit romanu cu 95)

Din cate stiam eu locul unde ai pus tu segmentul e facut special pentru dilatare, si un segment in plus in locul ala ar distruge pelicula de ulei de pe camasa. Este un fapt normal ca o parte din gaze sa ajunga in carter, ele sunt preluate si introduse iar in admisie. Scaparea de gaze nu are loc pentru ca segmentii sunt distrusi ci pt ca acestia joaca in canalul lor.

Salutare. vad ca,persoane vechi de pe acest forum,care au stat in umbra incep sa apara,bine ati revenit,iar daca stiti mai multe chestii cu ajotorul carora sa marim fiabilitatea motorului nu va sfiiti
scuati-mi offtopicul Pai vad ca nu vrei sa ajuti pe nimeni :

"Detalii foarte complexe nu o sa pun, pentru ca informatiile le-am capatat de-a lungul multor ani de surubarit, am si stricat, am si reusit, asta e viata.Nu pot sa pun pe tava anumita lucruri.Trebuie totusi sa experimentezi pe buzunarul tau ,nu pe al altuia."

u vrei doar sa sublinezi ca ai facut si ai dres,parca forumul a fost facut sa evitam chestia asta pe care o spui u in pasajul de mai sus .

Si pt informatia ta ulei este intodeauna in cilindiri sub forma de pelicula pt ca altfel schimbai segmentul de foc la fiecare 100 de km . Pelicula aia nu are timp sa se arda si ai sa vezi daca faci un calcul simplu .Decat daca poate aprinderea este dereglata si arderea se prelungeste pe destindere mai mult decat trebuie ,atunci o sa vezi si faptul ca motorul se incalzeste mai mult ca de obicei .
Segmentul raclor de care zici u are doar rol de strangere a surplusului de ulei de pe oglinda cilindrului

Asa ca daca vrei sa ajuti pe cineva lasa contazicerile si da si u niste informatii mai utile spre exemplu macar zi cat te-a costat in banii de atunci ,sau mai zi si u ce raport de comprimare aveai cand ai avut turbo,unde era pozitionat sau de la ce masina era ceva util

Salut
Format forum: Optimizat | LentAfișează mesajele:   
Crează un topic nou, separat de acest topic   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start -> Masina Mea Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 1 din 4
Nu poți crea un topic nou în acest forum
Nu poți răspunde în mesajele din acest forum
Nu poți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu poți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu poți vota în chestionarele din acest forum

 


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community